-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
belovary
senior tag
válasz mikrofon #17283 üzenetére
Igen, itt ment az agyalás, és logikus, hogy a több lencsetag, stb... de volt, aki azt mondta, hogy szó szerint mellbevágó élmény volt a különbség. Azért választotta inkább az f/4-et, mert annyira nagy volt a különbség.
Na és ugye itt azért nem csak ez a különbség, hanem az ár/érték arány. Na most naná, hogy az ember kiad egy GM-re egy vagyont, akkor azért felbukik benne a kérdés, hogy akkor ez kóser így?
Persze, nem keverendő, csak így nem volt ez boncolgatva, és nem nagyon esik szó róla. Sajnos én speciel nem tudtam eddig ezt kipróbálni, akinek sikerült, ő azt mondja, jó lenne mást is meghallgatni, mert ő brutális különbséget tapasztalt.
-
belovary
senior tag
válasz mikrofon #17286 üzenetére
Hát akkor tárgyalni kell róla!
Én nemzetközi szinten sem találtam eddig erről konkrétan dolgokat.
Na most írod, hogy mindennapi használatban nem éri hátrány a használóját.
Azért ha tehetném, ezt azért tesztelném gyakorlatban is! Sajnos egy emberrel beszéltem csak erről,
aki konkrétan a GM és a G között vacillált, hogy ér e annyit a plusz fényerő, és a nem is kevéssel több pénz érte. Mesélte, hogy tesztelgetés közben nem az hogy feltűnt neki, hanem pofáncsapásként érte a különbség.Próbálgatta, cserélgette, és azt mondta, hogy marad akkor az F/4 -es verziónál. Meglepődött az egészen, és ahogy beszéltem vele, azt mondja, most már ő is nagyon kíváncsi, hogy mi ezzel a helyzet... nem csak a 70-200, hanem mondjuk a 16-35, 24-70....
Természetesen számolni kell vele, hogy lassabb, na de mennyivel? Valóban ennyire durva a különbség, vagy csak az ő esetében volt ennyire mellbevágó?
Biztos vannak szerencsések, akik mondjuk puncsosak ilyen szaküzletekben, és esetleg ki tudják próbálni, vagy mondjuk otthon GM meg G sor is áll a vitrinbe... a Batis sor mellett...
-
cOxeR
Ármester
válasz mikrofon #17335 üzenetére
Nehéz összefoglalni.
Alapvetően a súlycsökkenés, kifejezetten nagy terhet vett le... másnap nem éreztem, hogy mindenem fájna sajogna, pedig azért végig rajtam volt a gép és téblábolni sem szoktam.
Markolat nélkül használjuk őket, nem is tervezzük, hogy veszünk markolatot, az egyensúlyban azért segítene, de az akkuidő, az annyira jól sikerült, hogy egyáltalán nem indokolja, lehet majd egy-egy toldatot veszek.
3 akkut használtunk el fejenként, úgy hogy az elsőt ~39%-nál cseréltük, másodikat 28%-nál, így átlagosan egy-egy akkuval 800képet csináltunk, szerintem akár 900-is ment volna.
Szóval ez a korábbi Sony gondokhoz képest, hatalmas előrelépés, és bőven elegendő kapacitás egy biztonsági csere szertartás előtt, egy csere vacsi után.
Két kártyás RAW mentés, végig kijelző élőképpel bekapcsolva, követőfókusz, vázstabi, sok auto iso, ami mind mind eszi az akkut.Legnagyobb nehézség az adatmennyiség... annak a duplikált mentése. Fejenként 256GB duplikáltal mentünk (ez ugye 8 db 128GB-os kártyát jelent, persze volt tartalékban még 4 db 64GB-os is...), de este a buli szekciót, a biztonság kedvéért, tömörített raw-ba toltuk már le. Ezzel ugye 2 bit-et vesztesz, nem egy nagy veszteség, viszont a mentett fájl a fele. Ez azért fejenkénti ~2200 kép esetén nagyon nem elenyésző.
Néztem sok tesztet, hogy igazából annyira irreleváns, hogy tömörítettet mentesz-e a végeredmény tekintetében, hogy nyugodtan elengedtem ezt a dolgot.
Sőt innentől vélhetően esküvőt, csak is tömörített formátumban lövök, nem szeretnék, még 4 db 128GB-os kártyát beruházni és potom, 1,5TB-nyi SD kártyával menni esküvőkre, elég ez az 1TB-nyi is.
Valamint feldolgozásnál is óriási különbség, kisebb fájlméretekkel való munkavégzés.
Egy kisebb számolás még ha már adatmennyiség, évi átlag 20 esküvőnél átlag 4000 elkészített képpel, ha ezt duplikáltan is tárolod, az 13,7TB uncompressed nyers esetén. Nem kell ezt részleteznem. Mi duplikált nyerset exportálás után töröljük, átadást követő 1 évig tartjuk a nyerset, ez is nagy erőfeszítés.Ami a nappali részét illeti a fotózásnak, egyszerűen hozta a papírformát, én végigtoltam auto iso-n, egy előre beállított minimál shuterrel av-ba (1/250). Volt olyan szituáció, ahol ez kevés volt (beltér logikusan), lehet tolnom kell még rajta 1/320-ra és akkor bolondbiztos. 70-200-al voltam szinte végig a kinti részeken, feleségem meg ugye 24-70-el. Kifejezetten konzisztens volt a végeredmény, 0,7-el toltam túl a helyes expót, kint szabadtéren. Elég erős napfényes idő volt, így nem akartam ennél többet rátolni, beltérben +1fé-vel dolgozom, meg manualban, ez most is így volt, nem is volt semmi meglepetés. Volt nagy dinamika különbség, a szertartás helyszínén, jól vette az akadályt és tényleg helyesen találta meg az expókat... folyamatosan ellenőriztem azért, bele kell-e nyúlnom, de nem éreztem sehol gondot.
Fókusz tekintetében hozta amit eddig is írtam... amit nem toltam mellé, az rajta volt... több olyan kép volt, ahol kapkodtam és bizonytalan voltam, hogy megvan-e... de ezeket lecsekkoltam és szinte kivétel nélkül mind pontos volt, ami nem azt elhúztam a háttérre... de irreleváns képmennyiség a teljes pontos képekhez mérten.
Hőfok gond nem volt, tűző nap 24-26 fok. (dj rövidgatya flip-flop papucs )Esti rész, beltér, vakuzás. Vaku nélkül is csináltam képeket, iso3200-ig, mikor már 1/200 alá kellett volna bemennem, meg f2.2 alá, akkor elengedtem és jött a vakuzás. Nem szeretem a magas iso + kis mélység kombót, részletet vesztek, élességi tartomány kicsi, nekem ez már nem elfogadható.
Vaku tette a dolgát, halk, gyorsan bekapcsol, nem hagy ki sorozat közben. Canonnál sokszor volt vaku gondom, hogy egy sorozat esetén ki ki hagyott a vaku, új friss eneloop-al, meg új vakufejjel is.
Itt a fókusz tekintetében kísérletezgettünk, a 85 már néha lassú volt ezekhez a mozgásokhoz, a 70-200 meg nehéz, és térben se volt indokolt.
Az 1/250-es sync kifejezetten élvezetes volt, ez sincs ugye canon fronton... ez nagy biztonságot ad, még ha nem második "redőnyre" szinkronizálsz is.
16-35 itt nagyot virított, ami a fókuszt illeti, követő fókuszt használtam, tesztelgettem a sima single shot-ot is, de alapvetően jó volt a követő, relatív kevés fényben is jól talált.
Toltam itt is pár sorozatot, apuka pörgette maga körül a fiát, játszi könnyedséggel lekövette és 4-ből 4 rajta volt, ha kellően ügyes voltam. Amikor nehezebben talált fókuszt, akkor többnyire a megoldás csak annyi volt, hogy az első vakuvillanásig kellett eljutni és onnantól patentul rajta volt a fókusz.
Ami nagyon hiányzik, az a vaku beépített IR fénye... ami ha jól tudom, akkor gyárilag le van tiltva, csak a gép segédfénye van, ami meg igazából semmire se való... vagy hát buliba nem sokat ér.
Nem tudom, van-e arra mód, hogy ezt életre lehessen kelteni, de utánajárok.
24-70-esetén a nagyobb tömegű lencsék tehetetlensége miatt azért nem volt ennyire jó az eredmény, ott azért volt lassabb fókuszálás.
Viszont a különféle fényviszonyokat így is úgy is ki kell tapasztalni... mikor melyikkel hatékonyabb, ez Canon esetén sem volt konzisztens, ott is mókázni kellett, hogy mit használsz milyen fénymennyiség, meg oldalsó fény esetén, ott rengeteg kép el szokott menni a világosabb és kontrasztosabb háttérre.
Ami nem tetszett, szoktam csinálni pár képet, amihez relatíve hosszú záridő kell 1/10-1/30 körül, a digitális keresővel ez rettenetes... igazából párszor átkapcsoltam, de ez a frame drop nagyon nem jött be, így nem erőltettem.Szumma, nem voltam olyan helyzet, ami gondot okozott volna, vagy azt gondoltam volna, hogy az 5d4-el könnyebben meglőhető lett volna, sőt... mivel nem kell szenvedni a fókusz pontosság miatt, igazából nem lehet egy kalap alatt említeni őket. Sokkal okosabb, sokkal több felhasználó barát beállítás van, amit ki is lehet aknázni.
-
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #17360 üzenetére
Még náluk is érdemes nézelődni, ők is korrektek, normál (nem szürke importos) és szállítanak Mo-ra is:
UK oldal:
Sony Alpha A7 III Body (E-Mount)
Sony Alpha A7 III Body + 28-70mmDE oldal:
Sony Alpha A7 III Body (E-Mount)
Sony Alpha A7 III Body + 28-70mmÉn ilyen értékű vázat csak is EU garanciával vennék és semmiképpen sem szürkeimportosat. Inkább várnék rá többet. De az 5 év EU gari nagy előny... Bármikor lehet egy visszahívás, vagy garanciális szervizes módosítás..... Ráadásul a Sony kiadott egy nyilatkozatot, miszerint vizsgálja, hogy szürkeimportos-e a beszerzés és a szürkeimportossal nem foglalkoznak garanciában. Jah és ez a nyilatkozat nem magyar specifikus, hanem minden országban kiadta a Sony központilag, így mindenhol vizsgálják, hogy adott régióból való-e....
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz mikrofon #17361 üzenetére
Köszi neked is és a többieknek is a tanácsokat, nézelődök, számolgatok. Szürkeimportosat tuti kilövöm, ha csak az lenne, akkor inkább egy D750 itthon Viszont ezt a Foto Mundust elvittem checkout-ig, és nincs náluk mo. a country selectorban. Lehet, hogy termékfüggő?
[ Szerkesztve ]
-
topikk
senior tag
válasz mikrofon #17358 üzenetére
Azert nem csak a pixelszam a kulonbseg. Tegnap olvastam egy gyakorlatias tesztet, az A7iii -rol azt irjak, hogy az objektiv valahogy lazabban ul a vazon, es ha olyanok a korulmenyek por megy a szenzorra. Az R verzional nincs ilyen problema.
"Take the company’s 24-105mm f4 G OSS lens and put it on the Sony a7r III and the Sony a7 III–what you’ll find is that it feels looser on the lower end camera (the Sony a7 III.) When I spoke about this to Mark Weir and the Sony engineers, they said that there probably is around half a mm of thickness difference and that this is all something that they’ve heard.
So why did I just spend an entire paragraph writing about the stupid mount? Because on one of the event that Sony set up for the press, we were in the desert and photographing dune buggies. Sand got on my sensor through the lens mount and yet I had never taken the lens off of the camera. That’s annoying. This is something that hasn’t happened to me with the Sony a7r III when taking it to the beach on a windy day and it hasn’t happened with competing cameras."
-
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #17364 üzenetére
A legújabb hírek szerint már csak holnapig kell várni a Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD Sony E objektív árára és szállítási infókra mert holnap lesz bejelentés. Ráadásul az is lehet, hogy rögtön, azaz még áprilisban nem csak az élőrendelés lesz lehetséges, hanem a gyártó a szállítást is megkezdi a forgalmazók felé....
Jah és még lehet több új objektív fejlesztését is bejelenti holnap a Tamron....
(#17391) grigo: én csak natívot vennék most már, főleg, hogy szépen lassan jönnek a 3rd gyártók is a natív lencsékkel....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #17405 üzenetére
És akkor hivatalosan is elstartol a Tamron 28-75mm F / 2.8 Di III RXD (Model A036)
Eredeti japán termékoldal is van.
A tényleges elővásárlási ár Japánban körülbelül 85000 JPY, beleértve az adót is, ami kb. 780 USD[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz mikrofon #17413 üzenetére
Pontosítsunk egy kicsit! Ez a kép 75mm f4-en készült a sonyrumors szerint, valszeg összekeverted egy másik képpel, ami nem teljes felbontású. f4-en viszont minden ilyesmi f2.8 zoom szépen rajzol. Szóval pont semmi következtetést nem lehet levonni belőle.
[ Szerkesztve ]
-
belovary
senior tag
válasz mikrofon #17452 üzenetére
Háááát nem tudom, mert egyelőre ahogy itt egyre több próbateszt, meg infó kerül ki, nagyon azt mondogatják hogy teljesen partiban van a GM-el. Ha ez így van valóban, vagy ha csak hangyafingnyit gyengébb, ami ugye a való használatban, képek végleges elkészültével észrevehetetlen különbség, akkor igen is nagy konkurenciát csinálnak vele. Ezen az áron gyengébbnek kéne lennie, nem is kicsit.
-
belovary
senior tag
válasz mikrofon #17456 üzenetére
Amikor elsőre felvetődött hogy várjak a GM-el, mert jönni fog a Tami, úgy voltam vele, hogy jó áron lesz, nem lesz rossz, de ilyen áron nem ugyanaz lesz az biztos. Azt most sorba jönnek ki ugye a videók, tapasztalatok, (igaz még nem sok), hogy mennyire ott van. De igaz, ez csak lehet a reklám szele...
Várom nagyon, hogy a valóság mi is lesz. -
Mamuska
őstag
válasz mikrofon #17456 üzenetére
Szia!
Úgy tudom neked volt a penge Zeiss 35 mm 1.4 obid. Érdemes még abba beruházni, vagy majd jön mondjuk a natív Sigma Art 35 mm és azt venni?
Most a gyengébbik Zeiss 35mm 2.8-at és a szuper Zeiss 55 1.8-at használom. Külföldi forrásból is közel 400 ezer lenne ebay-en a csúcs 35mm-es. Amúgy a gyengébbik 35mm-esnek azért van két nagy előnye, nagyon picurka és könnyű. Kis kompakt gép ha rácsavarom, még az 55-ös is bálna mellette.
-
Mamuska
őstag
válasz mikrofon #17465 üzenetére
Szia!
Köszönöm szépen nagyon hasznos dolgokat írtál! A minőségi szórásról én is olvastam és elég lehangoló egy ilyen árú és tudású obinál. Az 55-ös mindenképpen maradna. Még akkor gondolkodom, hogy a 25mm-es batis, vagy a 35mm 1.4 zeiss legyen.
A váznál is akkor inkább maradok a 7R2-nél.
-
jmakk
őstag
válasz mikrofon #17465 üzenetére
Sosem volt Samyang AF-es objektíved, de úgy írod a soraidat, mint aki hosszú távon volna tesztelte volna ezeket. Óvatosabban kellene fogalmaznod! Vannak dolgok, amiket le lehet szűrni tesztképekből, de a dolog ennél sokkal árnyaltabb. Egy tesztkép soha nem fogja neked elmondani, hogy a szél éppen mennyire fújt, a tesztelő keze mennyire remegett, állványról készítette-e a képet és legtöbbször az utómunkát sem említik. Pedig ezeknek mind komoly hatása van/lehet egy tesztképre. Szerintem árukhoz képest nagyon jó értéket képviselnek a Samyang obik, de nyilván vannak kompromisszumok. A Zeiss mikrokontrasztot és 3D-szerű képalkotást nem fogják adni. Az AF sem mindig olyan fickós, de ugye akkor beszélhetnénk a Sony FE 50/1.8 obiról is, az hogyan lehet ilyen szar ha natív. Mindig a felhasználónál derül ki, hogy neki, az adott célre megfelel-e az obi, akár "R"-es vázon is.
[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz mikrofon #17473 üzenetére
Kinek a valódi felhasználói tapasztalatáról beszélsz? Mondj akkor konkrét példát linkkel? Kinek kell hogy higyjek? Mert amúgy csak itt van tőled ez a sarkallatos vélemény, sehol, semmivel alátámasztva. Se saját tesztképekkel, se másokéval, se linkkel.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz mikrofon #17475 üzenetére
Nemsokkal viszább van egy vélemény , olvastad már?
-
madgie
titán
válasz mikrofon #17480 üzenetére
"Ráadásul ugye a Samyang nem Tamron vagy Sigma szintű lencse gyártó..."
Namármost értem hogy gondoltad, de én meg pont fordítva bólogatok, a Sami legalább tud neutrális színű "üvegeket" csinálni, a takonyszigmával ellentétben A Tamront meg hagyjuk, egy fikarcnyival se jobb, múltkor a 15-30-uk focus breathingjétől dobtam egy hátast, nem akartam elhinni, hogy azt úgy komolyan gondolták, hogy ki lehet tenni a boltok polcaira.
A Samyang legnagyobb hátránya a botrányos QC, sokszor óriási minőségi szórás van a darabok között.
-
woodbear
addikt
válasz mikrofon #17465 üzenetére
Rakok majd fel pár rawot amit az R3-al lőttem samyang 35-el. Egyáltalán nem kell szégyenkeznie a Zeiss mellett.
Inkább adapterezett obi?! Kérlek...most adtam el a 24-es artot, mert kb a szenzor 1/3-án lehetett vele afc-ben szem fókusszal dolgozni (a 35-el nem tudom mi a helyzet) a 24-35 is szintén elszomorító volt. Nem használhatatlan, de egy fizetős munkára kizárt, hogy felraknám a vázra.
Az meg tévedés, hogy az új artok csak egy adapterrel felruházott DSLR obik lesznek, mivel megvette a sigma a sonytol a fokusz licencet és az lesz ráprogramozva az obikra.
A sigma CEO úgy írta le, hogy az adapter egy tolmács volt ami az objektív nyelvét fordította le a váz nyelvére, ami emiatt nem volt teljesen kompromisszum mentes. A nativ objektiveknél nem lesz szükség “tolmácsra” mert közös nyelven beszél a váz és az objektiv.
Szoval nagyon nem lesz ugyan az a kettőOldalam: www.swsfoto.de
-
woodbear
addikt
válasz mikrofon #17573 üzenetére
Ja azt tudom, hogy a fájl nevekkel gond volt, azt én is felraktam egyből.
Azért a bekapcsolas után jó lenne instant lőni, vagy amikor alvásból vissza jön. Oké értem, hogy full elektronika a gép, de egy DSLR szintre jó lenne felhozni ezt
A fokusz pont színét még mindig nem lehet allitani igaz?Oldalam: www.swsfoto.de
-
belovary
senior tag
válasz mikrofon #17585 üzenetére
Köszi, most tudtam elolvasni amit írtál. Egyik ismerő megnézte amit linkeltetek tesztet, meg a húzogatós képeket, azt mondja mintha jobb lenne az összehasonlításoknál a Tamron a GM-nél, kontrasztosabb, és mintha jobb lenne a képe. Ezt nem nagyon akartam elhinni, de azt mondja majd nézzem meg a 10€-s képeket.
Amit így hallottam eddig, (de szerintem ez hülyeség) hogy nem fogja megérni GM-et venni, mert nem hoz annyival jobb képet, főleg ha az árát nézzük.
-
Nippon
őstag
válasz mikrofon #17640 üzenetére
Ezzel hasonlóan vagyok én is, ezért a dilemma. A7III lenne a cél alapvetően, de most nem szeretnék nagyobb összeget locsolni erre a hobbira. Ha mindent eladok, akkor kijönne belőle a váz, viszont nincs obim. A Tamron és az 55-ös meg még 500+ lenne. Jöhet már csodamasina, akkor is a nagyobb szenzor felé haladnék. A 35 f1.4 nagyon drága obi, felesleges aps-cre tekerni amikor ott van a 30-as 1.4 Sigma negyedannyiért. Pont ez a bajom az 55-össel is, szeretném nagyon de értelme csak FF-en lenne a rajz és a látószög miatt is.
Most 200 lenne az új A7II, arra már rá tudom fogni otthon, hogy ennyiért obisapkának is jó...adamssss: Lehet, a vásárlástól számított 360 napon belül, bármelyik Sony üzletben.
[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
válasz mikrofon #17640 üzenetére
A 220Volt-nál majdnem kétszeres az árkülönbözet az A7 II és az A7 III közt. Érdekelne, hogy szerinted valóban annyival jobb is? Köszi!
(no offense, tényleg érdekel hogy az árkülönbözet reális teljesítménynövekedést is takar-e, nyilván nem pontosan kétszer akkorát, de legalábbis jelentőset ez esetben)[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
D-LAN|FuRioN
aktív tag
válasz mikrofon #17735 üzenetére
Várom már a normális teszteket, eddig amiket láttam igen legalja csicsa körítéssel. Egy értelmes sharp tesztet nem láttam. Volt pár napja egy videó, frankón megszerkesztve, letölthető raw-okkal, lehúztam megnyitottam és kitöröltem. Komolytalan volt az egész. Persze ez csak részemről, mert képtelen vagyok kideríteni tájazásra mennyire jó ez a Tamrom obi. Nincs egy jó saroktól sarokig teszt és összehasonlítás zeiss f4-el vagy gm-el. DXomarknal meg alszanak lassan 3 hónapja. Ott még a 12-24 -et se tesztelték.
\'\'Sebességmámor, mindenki ezzel vádol, a kilóméteróra is csak lehunyt szemmel számol, a gumi lángol, az autó szinte táncol...\'\'
-
woodbear
addikt
válasz mikrofon #17743 üzenetére
Igen, ez az árazás most nem szállt el a dollárhoz képest.
Egyébként az általam linkelt video leírásában vannak rawok is. Megnéztem őket, szerintem teljesen korrekt ennyi pénzért. Nekem főleg utazáshoz kell majd, munkára maradnak a fixek, de megeshet, hogy alkalom adtán felkerül a gépre, mert egy eseményen akár jól is jöhet az egyik vázon egy zoom.
Remélem már 25.-én meglesz az én példányom
Nem tudom mikor kerül MagyarországraOldalam: www.swsfoto.de
-
D-LAN|FuRioN
aktív tag
válasz mikrofon #17752 üzenetére
Jó kis lencse, egyszer letesztelném jó alaposan vajon megérné e 1635z eladása és batis vétele. Mondjuk ha 16-os lenne a batis sztem nem gondolkoznék
Látom még mindig hírdeted, bééérbe nem adod?
Apropo milyen a 1635gm? Bevált?
[ Szerkesztve ]
\'\'Sebességmámor, mindenki ezzel vádol, a kilóméteróra is csak lehunyt szemmel számol, a gumi lángol, az autó szinte táncol...\'\'
-
D-LAN|FuRioN
aktív tag
válasz mikrofon #17778 üzenetére
Szeretem a batisokat, bár nem használtam még egyet sem, de határozottan bejön a dizájn és a minőség is (külső szemlélőként). Egyébként eléggé elszoktam a fixektől, aps-c -n mindig fixekre hajtottam, mert a zoom minősége vhogy nem adta. Aztán 70200f4 és 1635f4 meggyőzött, h zoom is lehet király. Azóta nem érzem az igényt annyira a fixre talán. Max kipróbálás szinten. Kivéve az 55f18z, az mindig
GM szintén nagy kedvenc, kár, hogy árban kicsit magasak. Hobbi szinten gm sor nagyon drága.
Megnéztem amit később linkeltél taron tesztet. Az is lóf***. Várom a normális teszteket, amiben benne vannak a teljes méretű mintaképek, akár raw-ok is.
\'\'Sebességmámor, mindenki ezzel vádol, a kilóméteróra is csak lehunyt szemmel számol, a gumi lángol, az autó szinte táncol...\'\'
-
D-LAN|FuRioN
aktív tag
válasz mikrofon #17801 üzenetére
Én használtam már, nekem bejött nagyon, igaz nem portréra hanem tájazni.
p_adam Nem tűnik rossznak így nagy felbontásban. Köszi a linkeket!
[ Szerkesztve ]
\'\'Sebességmámor, mindenki ezzel vádol, a kilóméteróra is csak lehunyt szemmel számol, a gumi lángol, az autó szinte táncol...\'\'
-
.mf
veterán
válasz mikrofon #17792 üzenetére
A vázat + a felsorolt, fotóstáskában lévő obikat összeadva is kevesebb, mint egy-egy obi a listádról. Hobbista vagyok, a fotózás nekem nem hozza a pénzt, csak viszi - nem akarok erre is vagyonokat költeni, meg kell húzni egy határt, és ebbe az ilyen drága obik nem férnek bele. Vígan venném a 24-105-öt egyobis kiránduló-szettnek, ha felébe kerülne; szeretném a 16-35 f4-et is, de annak is sokallom az árát.
A sor meg úgy jött ki, hogy kb 35 látószöge áll hozzám legközelebb -- 50-est kicsit szűknek érzem, 28-at tágnak. Ha csak egy részt akarok kiemelni, vagy kell egy kis kompresszió, akkor kistele (85/90); néha pedig kell szélesebb is, akkor 24, ami még szemnek kellemes, nem túlzó. Aztán jönnek azok a helyzetek, amikor se 35, se 85/90 (pl. eseményen emberek között járkálva emberek közti interakciót elkapva, akkor sem belémászni, sem túl messzi menni nem jó; vagy tájban egyik tárgy kontrasztja egy nem túl messzi lévő másik tárggyal), kéne egy köztes 50-55; illetve vannak olyan helyzetek is, amikor 24-nél is szélesebb kell (pl. mint most hétvégén, egyik hegyről a völgyön túli szomszédos hegyvonulat és a fölötte átvonuló eső és felhők).
Konyi: mivel azonos a bajonett és alig nagyobb a váz, legrosszabb esetben FF-ből is lehet APS-C-t csinálni Ha láttam volna mostanában olcsón 16-50-est, bármennyire is gyengének tartom széles oldalán, f5.6-ra rekeszelve azon a maradék 10 Mpx-en egy jó kis sétálós zseb-obi
Rapid: én is jobban szeretem a fixek nyújtotta jobb optikai teljesítményt és nagyobb fényerőt, de mivel gyalog, bringával vagy motorral kirándulni menni elég méret- és tömeg-korlátos, kénytelen vagyok pár dologban kompromisszumot kötni. UWA-t, 24-et nem használom olyan gyakran, és a velük készült képek több mint fele olyan tájkép, ahol lehet nyugodtan f8-f11-re rekeszelni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
belovary
senior tag
válasz mikrofon #17788 üzenetére
Milyen érzés? Fantasztikus!
Mindenkinek köszönöm, aki segédkezett valamilyen szinten, és mindig megerősítették, hogy
a GM obit vegyem meg! Persze sejtettem, hogy ez így ütős cucc lesz, de kicsit úgy érzem, mintha
rám nem is lenne szükség nagyon. Nagyon penge a váz is, és az obi is! Örülök most már, hogy nem
kötöttem kompromisszumot, mert végre tényleg profi cuccal dolgozhatok.Már eleve a kinézet, a fogása, a működése, mindent egybe nézve, iszonyat szuper!
Persze szokni kell a kezelését, van ami nehezen megy, és sok mindent nem is találok még rajta, na meg nem értem miért úgy van, de ezek alakulnak majd.A vicc az, hogy napokig szarakodtam amíg végre gépen is meg tudtam lesni a nyers fájlokat. A gépem is behalt egy ideje, még mindig nem okés teljesen, azt most új PS kellett mert a régivel nem bírtam életre kelteni a RAW-okat. Szóval most már úgy néz ki minden okés, és fura az is, hogy olyan JPG esik ki a gépből, hogy szinte simán mehet is. Na persze alap feldolgozás, de amihez jobban hozzányúltam, már túl lett babrálva.
Egyszerűen hozzászoktam, hogy eddig 60-70% -ban a képeket rendesen meg kellett cibálni.Most a szűrőket nézem éppen, mert akarok valamit ami védi is az üveget, meg fóliát a kijelzőre a vázon.
Annyi fajta van, hogy már nem tudom... Persze van a Zeiss T* de annál drágább már nem is hiszem hogy van. Régebben a HOYA szűrőket találtam drágának, most így körbenézve, már nem is annyira. -
kovsol
titán
-
belovary
senior tag
válasz mikrofon #17857 üzenetére
Értem. Akkor a Hoya Prof Protector meg ezek, amikre eddig azt hittem, hogy rohadt drága, és rohadt jó, akkor azok nem is? B+W és hasonló? Kizárólag csak a Zeiss a tuti? Néztem teszteket, de sajnos a Zeiss nincs az összehasonlításoknál. Sok kínai, meg a márkásabbak. Hoya Fusion meg ezekre csak jókat írnak.
Polár is kéne na meg ND is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call of Duty: Black Ops 6
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen