Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
-
nobeige
tag
A gyártók közlése alapján összeállított táblázat az elmúlt 4 negyedév összesített BEV értékesítéről, igaz a Hyundai nem tartalmazza a KIA számait, de becsüljünk a KIAnak ugyanannyit mint a Hyundainak. Így kb az jön ki, hogy a HMG eladásai kb 60%-a a Volkswagen csoportnak. Kínában és Európában valószínűleg erősebb a VW csoport, az többi helyen talán a HMG. Amúgy érdekes, hogy elég nehéz összeszedni a számokat.
https://x.com/alojoh/status/1828527493411733721
-
bteebi
veterán
Köszi a linkeket!
A Toyoták (és a Hondák is) vitathatatlanul jók. Mondjuk nekem inkább kellene Honda, mint Toyota, de attól még megbízható mindkettő. Az a szomorú, hogy nekem leginkább kombinált márkák kellenének
(egy kis beltér ebből, egy motor, futómű abból), csak hát olyan nem nagyon van.
-
hokuszla
senior tag
igaz, ez mindennél többet ér
Top Car Brands by Badge in 2023:
Toyota 9,483,137
Volkswagen 5,276,200
Ford 4,246,000
Hyundai 3,993,179
Honda 3,854,000
Nissan 3,290,271
Kia 3,087,384
Suzuki 3,072,824
BYD 2,885,066
Chevrolet 2,790,000
Mercedes-Benz 2,491,600
BMW 2,252,793
Changan 1,899,382
Audi 1,895,240 -
Dißnäëß
nagyúr
Szar hírem van akkor ...
#34 most S-Max-ot nyúzok, iszonyú kényelmes. Pedig pakolni vettem, több költözés miatt is (amik végre lementek). Exemnek Audi A3 e-tron. Na mondom belehajtogatom magam a 197 centimmel. Na de erre rá lehet nézni kívülről is (álomszép szerintem, fehér + króm és a forma), belül pláne. Kezelőszervek is tudják amit kell, azaz: szélvédő, szélvédő-arc, arc, arc-láb, láb, láb-szélvédő. Ebből a ciklusból sok keleti nem tud 1-2 kombót (és francia sem), hiába nyomogatod, hogy hova fújjon, és bambulsz előre, hogy most mi van, amikor az 1995-ös Opeled ezekre képes volt anno. A bajuszkapcsolók, villantásról, ilyesmikről nem is beszélve.
Szerintem a legtöbb Toyota tökjellegtelen, vagy ha van jellege, csúnya. Kolléga kérésére felmentem a honlapra, csak hogy véletlenül se tévedjek: Supra broáf, a lineup nagyja broáf, ami viszont kinéz valahogy (sőt), a C-HR és az új Prius, de Toyota fronton itt mondat vége kb. Persze, ez ízlés dolga, arról meg hülyeség vitatkozni.
-
bteebi
veterán
Szóval egy 11-es listán 10 autó van?
Amúgy impresszív, sőt megdöbbentő a japán (Toyota-Honda) uralom. Mondjuk az egy érdekes kérdés, hogy ez a "most likely" mi alapján jött ki.
#31: Szerintem nem csúnyák a Toyoták, sőt nem is olyan vérmes az árazásuk, de ezzel együtt is olyan semmilyenek. Gazdaságosak, de a menetdinamikai adataik nem túl impresszívek. Teszem hozzá, ha ezen az esetek ~95-98%-ában lényegtelen dolgon túl tudja tenni magát a hülye sofőr - jelen esetben én -, akkor lehet, hogy élete vásárát csinálja.
Egy Ford Mondeo-s ismerősöm pl. nagyon dicsérte az Aurist (?), hogy milyen baromi kényelmes volt az anyósülése. Meg hogy amúgy is milyen jó autó. Pedig a Mondeo se rossz, sőt!
-
8th
addikt
válasz
Döglött Róka #32 üzenetére
"A gr yaris ráadásul halandók számára nem igazán elérhető. " Nekik ott a Yaris 1.5. Jó futómű, jó fék, hatos kézi váltó és egy 125 lovas 1.5 szívóbenzines motor. Az átlag autós igényeit messze kielégíti.
-
-
btprg
senior tag
válasz
Foglalt név #6 üzenetére
Hát az biztos hogy sose cserélném el a Wartburgomat egy hulladék teszlára
Legfeljebb ha eladhatom valami agyhalottnak, és az árából vehetek egy másik Wartburgot + marad is.
-
Dißnäëß
nagyúr
Igen
, köszi a korrigálást, erre gondoltam, lehet nem fogalmaztam pontosan.
A megbízhatósági statisztika is beszédes egyébként, az 2. pontnak elfér, amikor választanom kellene, de a szervizhálózat, atyaég. Amikor olyat olvasok, hogy vkinek nyűgje van Tesla-val, kiviszi Bécsbe (ha kimegy lábán! , mert amúgy trailer lol), ott áll 1 hónapot és kiderül, hogy nem tudnak vele mit kezdeni, az úgy nagyon fájna ennyi pénzért. Na meg ez a kamerák figyelnek belül és az ekörül kipattant balhé is, WTF.
Megbízhatóság mentén maradna a kelet, igen. Toyota kiesik, egyszerűen nem tudnak se szép, se vagány autót gyártani, egy jellegtelen vacak design a legtöbb, túl azon, hogy jó igásló. Rájuk nézel messziről és "valami keleti" - ennyi.
Ha full elektró, lehet bevállalnék kompromisszumokkal együtt egy jó állapotú BMW i3-at, legalábbis városba és agglomerációba mindenképp. Lép is, marha jó vezetni is, plázákba forgolódni is és design-ra is merész. Ha hibrid, bajban lennék. Talán Audi A3 e-tron, kicsi, fürge és teljesen "európai feeling" (bármint is jelentsen ez, egyszerűen nekem a 197 centimmel is a helyén van minden, fasza a futómű és megy mint bolond, ha pedig lemosom, megnézik mai napig, pedig semmi extra, egy fehér autó némi krómmal).
Kínait még hagynám, hadd tesztelgesse a szomszéd
, utána megfontolható, de egyelőre nope.
Mazda rohad..
Marad Európa. Pláne ha itt a globális világ fejreáll, betart mindenki mindenkinek a végén, inkább onnan szerzek alkatrészt, amelyik zónában élek is.
-
hokuszla
senior tag
Top 11 Passenger Cars Most Likely To Last 250,000+ Miles – iSeeCars Study
1 Toyota Avalon 22.0% 4.0x
2 Honda Accord 16.6% 3.1x
3 Toyota Camry 13.5% 2.5x
4 Honda Accord Hybrid 13.1% 2.4x
5 Toyota Prius 12.6% 2.3x
6 Toyota Camry Hybrid 11.4% 2.1x
7 Lexus ES 10.6% 2.0x
8 Lexus IS 9.0% 1.7x
9 Toyota Corolla 7.8% 1.4x
10 Honda Civic 7.2% 1.3x -
Dißnäëß
nagyúr
Hallva a Tesla szervizes sztorikat, inkább európait.
-
Kinder
senior tag
2012. ( azaz 14 év ) júniusa óta az első hónap, ami nem valószínű, hogy tartós marad.
Ettől függetlenül szép eredmény. -
nobeige
tag
válasz
okostibi2 #18 üzenetére
Hát ugye világszerte az első félévben 880 ezer Teslát adtak el, villany BMW-t meg 190 ezret. Az, hogy egy hónapban egy régióban 300 darabbal több villany BMW fogyott, mint tesla, az csak azért járja be a sajtót, mert BÁRMI ami Tesla vagy Musk az kattintást hoz.
Lám, mi is itt koptatjuk a billentyűzetet.Érdemes még egyszer átfutni a Harangi-féle verziót: minden tényszerű benne, de két darabszámon kívül csak százalékok meg arányok vannak benne.
Legszebb egy minapi totalcar cikk volt: végig csak százalékok voltak, darabszám nélkül.
Ez azért jó, mert bár minden szó igaz, de a százalék vagy egyéb arányosítás kontextus nélkül (mennyiség, érték) nem tájékoztatás, hanem befolyásolási kísérlet (propaganda).
Amúgy valami KIA győzelmi jelentés volt.
A Hyundai/KIA/genesis villanykocsi téma meg még külön is érdekes, mert nagyon jó sajtójuk van, csak valahogy venni nem nagyon akarják őket, de erről annál kevesebbet lehet olvasni. A PR csapat remekül dolgozik náluk. -
#48584626
törölt tag
Ez eléggé hatásvadász cikk, mert igazából egy honapról van szó. A Tesla éves szinten messze több EVt adott el Európában, mint a BMW.
Persze a Tesla kommersz, a BMW meg prémium, a Teslának van két érdemi modellje, a BMWnek meg van egy csomó.
-
bteebi
veterán
Nincs ebben semmi meglepő. A régi gyártók is szép lassan megtanulnak EV-t is gyártani, amiknél eddig leginkább a szoftveres hülyeségekben voltak lemaradva. A töltés (nagyobb) szabványosodásával, a Superchargerek megnyitásával pedig sokkal könnyebb lett az élet sok EV tulajnak.
A Tesla meg olyan, amilyen. Sok dolog jó benne, sok viszont nem - és azok leginkább egyre rosszabbak; választási lehetőség meg nem nagyon van. Szerintem ráadásul a spórolásokkal egyre rosszabb irányba viszik el.
-
okostibi2
kezdő
Hát akkor a BMW sikeres lett, mert az első fél éves listában még nem is látni kb., de a Teslának jelentős visszaesés az első fél évet nézve % ban ha csak 14500-at adtak el. a 17000 átlag helyett.
A forrásom hozzá: [link]
-
Freezee
senior tag
válasz
Foglalt név #6 üzenetére
Totál lényegtelen egyik sem megy 300-al
-
Eclips21
őstag
Tesla az olcso gyarthatosagrol szol, mindenen sporolnak, nem hiaba nincs mar az uj modellekben indexkapcsolo vagy menetirany valto. Azt is megmerem kockartatni most hogy van hatso kijelzo is a kozepkonzol vegen hogy az ablaknyito gombokat is lefogjak hagyni.
Utana majd a fekpedal elhagyasa is jonni fog🤣🤣
-
Shadowbull még nincs itt?
-
consono
nagyúr
Ez szép meg jó, de a videóban is ott a screenshot, hogy elérhető az "M felfüggesztés" rendes, megvásárolható opcióként is... Szóval ez megint csak hangulatkeltés a bajorok ellen (nem, nincs BMW-m). Ráadásul én még use case-t is látok erre a "bérlésre": nem kell mindig a sportfutómű, csak akkor, ha egy évben egyszer elmegy pályázni az ember. Akkor bekapcsolja, amúgy meg használja simán a kocsit...
-
jerry311
nagyúr
válasz
Foglalt név #6 üzenetére
Ezt nem is tudom lehet-e még fokozni. Talan ha valaki irna, hogy a Rolls Royce csendesebb.
Miert mindig csak sebesseg/gyorsulas az egyetlen erv a Tesla mellet?
Ja megvan, mast nem tud felmutatni.Egyreszt villanyautotol elvaras, hogy csendes legyen. (legalabbis reszemrol)
Masreszt meg, ha mar 1998-ban is tudtak a beszallitok pl. jobb ablaktorlot gyartani, akkor miert valami hangos fost kell egy premium arazasu autoba beszerelni 30 evvel kesobb? -
Régóta hallani, hogy az EV-k eladásai messze nincsenek olyan szinten, mint azt a legtöbben várták, a helyzet Európában pedig rosszabb, mint az USA-ban
Senki nem várta. Pár idióta döntéshozó próbálta ezt lenyomni az emberek torkán aztán most mindenki kapkod a fejéhez, hogy a szart arany áron nem biztos, hogy el lehet adni a tömegeknek. -
nubreed
veterán
Vajon meddig mehet ez így, mikor lázadnak fel az emberek az ilyen gyakorlatok ellen:
[BMW SaaS model; Suspension-as-a-service. It's time to start pirating cars.] -
nobeige
tag
Borat hangján: great success!
-
Myers
senior tag
"nem tiszta, mi lesz a kedvezményekkel, ez pedig nagy gát azoknak, akik EV-t fontolgatnak"
Mindenki szépen vegye meg magának ha akarja, vagy tudja. Ne (részben) az adófizetők pénzén vegyen autót az amúgy is jobb módú polgár. Nekem sem állja senki a heti bevásárlásaim 10%-át.
Szerintem nem arra kell alapozni egy iparágat, hogy majd lesz rá támogatás." a Teslán nem segít az sem, hogy Elon Musk igen megosztó személyiség"
Ez kb. az emberek 1%-át érdekli a vásárlásnál. Legfeljebb akkor számít, ha azonos árú termékekről van szó. Mihelyst pénzről van szó és pár százalékkal olcsóbban adnak valamit, azonnal nem számít, hogy ki a gyártó.
Amúgy meg lehet, hogy pont azért vesz valaki Teslat, mert Musk cége gyártja. -
Harom dolgot latok a hatterben:
-A BMW azert minosegibb vagy annak tunobb autokat gyart. A Tesla az egy kijelzo puritan belterrel, es hangos futomuvel. Egy BMW azert nem csak ennyi. (Nem vagyok BMW parti, senem TESLA)
-A Tesla szervizhalozata azert nem a legjobb, mennyiegeben, sem minosegben sem. a BMW ismet elonyben van itt, legalabb is mennyisegben.
-A nemet meg mindig markahubb es preferalja a nemet gyartmanyt. Nagyon sok ember a kornyezetemben ruhelli a Musk ipset es elvbol elzarkoznak a TESLA vasarlasatol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit T-Rex 3 - prehisztorikus idő
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Windows 11
- Óra topik
- Két nap múlva itt a Xiaomi 17, van egy pár hivatalos fotó is róla
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Újszerű Lenovo Thinkpad T16 gen2 (13.gen Core I7 32Gb DDR5 1 Tb SSD) MAGYAR laptop 2 év garancia!!
- Gamer PC - i5 12400f, RTX 3080 és 32gb RAM + GARANCIA
- Apple AirPods Max (2024) 2027.01.27. Apple jótállás iSTYLE jótállás
- Switch 2 2027.07.24-ig garanciás, dobozában, karcmentes állapotban eladó!
- ÚJ BONTATLAN Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - mc7a4mg/a 3 év gar
- Samsung Galaxy A54 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3533
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3428
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3445, 97% Akkumulátor
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest