Új hozzászólás Aktív témák
-
NandoXXL
senior tag
-
vicze
félisten
-
doooo
veterán
Melyik a "fikcionális"? Magyarázd meg. Minden hivatalos, jelenlegi szám gáz és vélázító, az, hogy tudom, hogy a jövőben még tovább nőnek majd, az szimpla logika az eddigiek alapján, a Pentagon is tudja, meg az elemzők is.
Egyszerűen nincs igazad, és látom, hogy már te is belátod, mert az F35 melletti értelmetlen kardoskodás alábbhagyott ezekben a feleslegesen személyeskedő kommentekben.
Az meg, hogy a 25-30 éves flottát lecserélik majd egy újabbra, nem tudom hol a világ meg az amerikai hadiipar legnagyobb vicce (javaslom, hogy nézegesd a hidegháborús fejlesztéseket, lesznek meglepetések). Azt se látom, hogy melyik vezérkari főnök mondott ilyet; egy egyszerű, racionális tényt közöltek, amit mindenki elfogad, dráma nélkül. Csak te próbálsz neki nagyobb feneket keríteni. De hogy miért... senki nem tudja. -
Sanya
nagyúr
Jó, az egy dolog. De most mi lesz a radioaktív felhővel, ami nemsokára beborítja Európát a felrobbant lőszerraktár miatt?
https://remap.jrc.ec.europa.eu/Advanced.aspx -
Ezek a rendszerek szíriában már jól levizsgáztak
Szíriában annyi történt, hogy az izraeli F-35-ök gond nélkül repkedtek olyan területeken, amiket elvileg S-400-ak védtek. A jóindulatú megközelítés az, hogy Izrael és Oroszország megegyezett, hogy nem lőnek egymásra, de ez messze nem "jól levizsgázás".
Szóval valójában ott vagyunk, hogy az S400-akkal érdemi harci tapasztalat nincs, csak valószínűsíthetően erősen túlzó orosz állítások vannak. -
Pikari
veterán
Az S400 a világ legmodernebb légvédelmi rendszere. Be tudja mérni, és kilőni az F-35-öst. Ezért nem adták el a törököknek az F35-öst az amerikaiak, miután azok S400-ra álltak (megelőzve, hogy az oroszok tökéletesítsék a fegyverrendszerüket az F35-ösök karakterisztikáját felhasználva.) Ez nem jelenti azt, hogy az S400 tökéletes lenne, nyilván ezért is kell tökéletesíteni, de jelenleg bármelyik amerikai kis hatótávolságú rakéta, vagy repülőgép ellen 70-80%-os védelmet nyújt, feltéve, hogy az a hatótávolságán belül repül.
Az amerikai fegyverek hatékonyak, de csodafegyvereknek képzelni őket egy álomvilág.
A magyarok által megvett izraeli rendszerek amerikai rakétákkal kombinálva is elég jók és ki fogják szolgálni az országot sokáig, ettől függetlenül az S400 fejlettebb és jobb.
-
vicze
félisten
Továbbra is facpalm... Nem kicsi. Tovább ra is fikcionálos számokat próbálsz eröltetni, az általam írt valós fejlesztési költségek helyett, hogy valamit igazolni probálj.
Biztos én vagyok a hülye, csak akkor a légierő vezérkara is...
-
doooo
veterán
Nem, a hülyeség az volt, amivel indítottad az egészet.
Meg azóta is az minden rész, ahol az egyik pénzpazarló, értékét soha meg nem térítő csodagépet hasonlítod a másik pénzpazarló, értékét soha meg nem térítő csodagéphez.
És ezt folyamatosan ismételgeted, egyre jobban kitolva az érvek határait, mert ugye egyik sem állja meg a helyét.Ne akard azt mondani, hogy 1700+ milliárd (ami sokkal több lesz, mert ha észrevehető egy állandó szál a történetben (márpedig értelmesen olvasó emberként nyilván neked is feltűnik), az a becsült összegek gyarapodása az idő múlásával) egy indokolt összeg, akár 10 akár 66 évről van szó (amúgy 2070 a határidő, ami nagyon nem 66 év, 2016-tól számítva sem, amikor hivatalosan hadrendbe állt a modell; Bloomberg ide vagy oda, ez a szám helytelen). De az ebből kivont 400 milliárd sem az (ami eredetileg a fele volt, és ami szintén több lesz, mire leszállítják az összes megrendelt darabot), különben nem lenne "botrányos" a program megítélése minden releváns személy szerint Amerikában.
Tehát az F22 akármilyen problémás program is, nem a legnagyobb vicc az amerikai hadiipar történetében (épp ezért soha nem volt olyan a megítélése sem, mint pl. az F35 programnak). Az a nagy hülyeség, ha ennek ellenkezőjét állítja valaki. És egyre nagyobb lesz, minél többször ismétlik. (Most olyasmikbe ne is menjünk bele, hogy F22 nélkül F35 sem lenne ilyen formában, vagy, hogy érdekes módon olcsóbb a reptetése előbbinek még így is (előbbinek, ami pár ballon felrobbantásán túl kicsit többet is tett már, amellett, hogy legtöbbször felderítésre és elrettentésre szokták használni, amire jobbat keresve sem találni; örüljünk neki, hogy más szerepben nem kell látnunk))
-
vicze
félisten
-
doooo
veterán
"Egyetlen egy dologban jobb bárminél, az pedig mint elfogó vadász, Air-to-Air. "
Pontosan. Ezért mondtam, hogy a "maga nemében". Ez az F22 "neme".
De az F35 programot már bőven 1000 milliárdon felül számolják, szóval... nehéz jobbnak mondani ilyen szempontból.
Ez akkor sem fog változni ha 3000 lesz belőlük. Egyik sem érte meg az árát, de olyan pozíciót biztosítanak a résztvevőknek, amit senki nem tud überelni. -
vicze
félisten
"A maga nemében nincs vetélytársa, és nem is lesz még jó sokáig."
Egyetlen egy dologban jobb bárminél, az pedig mint elfogó vadász, Air-to-Air. Na most mire nem lesz használva soha a büdös életben?Pontosan elfogóvadásznak, eddig a legnagyobb kihívás ami elé állították, az pár lufi lelövése. Ez megér 60milliárdot? Ja igen ebben jobb bármi másnál, hogy drágább mindennél, ami előtte volt és valószínűleg bárminél utána.
F22 egy zsiráf, a F35 meg az öszvér, melyik is hasznosabb? Ezért tartom viccnek, mert a mai hadviselésben haszontalan és ésszerűtlen gép, ami drasztikusan olcsóbb megoldásokkal kiváltható. Még ha részben a F35 szenved ugyanazoktól agyártási hibáktól, még mindig jelentősen használhatóbb modern hadászati feladatokra.
Az egyetlen dolog amire az F22 jó parádézáson kívül, az a F117 kiváltása és lopakodó precíziós bombázás. Ezzel az a probléma, hogy ezt a feladatot a drónok 100%-osan átvették, és jelenleg alkalmanként csak azért használják hogy ne csak a stelth bevonatot mossa le róla az eső az évek során. Gondolj bele, hogy ha az ukránok választhatnának 100db F22 vagy azonos áron több ezer AGM-(bármelyik) között, akár csak gondolkodnának ezen egy pillanatra is?
Még egyszer az egyikből 180 lett legyártva, a másikból meg a leadott rendelésekkel együtt 3000+ és a valaha legtöbbet gyártott gép lesz.
-
bteebi
veterán
Lejárt a szerkesztési idő.
"Nyilván vannak az EU-nak is baromi rossz húzásai, mint pl a weboldalak süteinek az okézása minden egyes telibevert weboldalon, de a többsége jó!"
Nagyon jó példa amúgy.
Hatalmas, idegesítő baromság, de a GDPR pl. egész jó. És azt is nagyon nagyra értékelem, hogy tetszőleges cégbe beleállnak az emberek érdekében (pl. Facebook, Apple). Jogi kérdésekben összességében szerintem nagyon jó az EU. Meg sok más területen is. A célkitűzéseik a legtöbb esetben jók, a megvalósítás, megvalósíthatóság viszont már nem feltétlenül. Ezzel együtt is szívem szerint továbbra is leginkább nyugat-európai (EU-s) állampolgár lennék, és nem pl. amerikai.
-
Sanya
nagyúr
Az amerikai piacon azért nem fordul elő 2liternél kisebb löktérfogatú motor, mert nem volt erre irányuló törvény, csak nálunk.
A motorok nem erősebbek, mint nálunk, kb ugyanúgy fogyasztanak. A károsanyag kibocsátásuk talán valamivel jobb is, hiszen nincs akkora kompresszió a motorban, nem kell annyit cserélni, de nincs is benne mindegyikben turbó sem.
A kocsik nem is mennek annyira. Ültem olyan kocsiban, olyan hangja volt, mint egy vadállat, de egyáltalán nem gyorsult, a 4 sebességes váltóval szerelt 2 literes dög. -
bteebi
veterán
"Európa hadiipara nem olyan hangzatos, de valami van."
Valóban, de nem (nagyon) sokra elég. Tegyük hozzá, eddig minden, és mindenki béke üzemmódban volt az EU-ban (tulajdonképp hál' istennek), és nem annyira könnyű vagy gyors az átállás. Oroszország nyilván előnyben volt-van, mert ők már régóta gyúrtak a háborúra, és Putyinnak semmi sem drága, ami nem a saját vagyona/élete.
A coal truck valóban nem tipikus, de már az a tény, hogy létezhet/van, konkrétan felháborító. Európában valószínűleg a legtöbb helyről ki lenne tiltva.
A 2 liternél kisebb motor szerintem max. most kezd tipikus(abb) lenni, de még mindig nem hinném, hogy nagyon jellemző lenne. Inkább a 2,5-3 liter, és a batár méret (már ami amerikai piacra szánt amerikai autó). A benzin drágulása miatt most már nyilván Amerikában se szeretik a 15-20 literes fogyasztásokat, bár még talán mindig kevesebbet fizetnek érte (vagy kb. annyit), mint mi a 6-7 literért.
"Amíg nálunk az ipar nem indul el ténylegesen a környezetbarát működés felé, addig hogyan várjuk el másoktól ugyanezt? Pl Fekete-Afrikában? Távol-Keleten? Sehogy."
A környezetbarátságnak rengeteg fokozata van. A 60-as években még az is környezetbarátnak számított, ha a higanytartalmú ipari szennyvizet nem közvetlenül öntötted bele a folyókba. Ma meg már ha egyáltalán használhatsz is higanyt, akkor is a kimenő szennyvizedben lehet, hogy csak mondjuk 500 ppb alatti koncentrációban lehet. Szerintem amúgy Európa nagyságrendileg a 2000-es évektől viszonylag jó úton jár(t) ezen a téren.
Afrika pedig nyilván még Európánál is szánalmasabb, egyelőre kb. nulla saját szellemi termékkel; majdnem minden nyugati, vagy gagyi technológia. A technológiáik modernizálásában pedig lehet segédkezni; amit itt tudunk, azt elérhetővé kell tenni nekik is.
-
Sanya
nagyúr
USÁ-ban nem minden autó ilyen coal truck.
Legalább 10x voltam USÁban/Kanadában és az utóbbi években egyre elterjedtebb az elektromos autó. Persze, a benzines kocsik motorja nem 1,2-es üveghangú valami, de 2 liternél nagyobb kocsit ritkán látni.
Az elektromos autók drágábbak, de van rá támogatás + ott kevesen vesznek készpénzből kocsit. Kb mindenki mindent hitelre, lízingre vesz, így egy drágább kocsit is meg tudnak venni. Így fordul elő, hogy kisebb költség befektetéssel tud venni elektromos autót, amelynek viszont a havi fenntartása olcsóbb. Amit meg majd kifizet a havi bérleti díjakra, mint eletromos ablakemelő, mittudomén.
De ilyen coal truckot én nem láttam sem USÁban sem Kanadában, pedig mindig nagyvárosokban voltam. Az elméleted ezen részével nem értek egyet.Európa hadiipara nem olyan hangzatos, de valami van. Nyilván nem olyan acélos az Eurofighter vonal, vagy a Gripenek, mint USÁban, de valami van. Lőszer, drón, raketta az új fegyver, hogy messzebbről, minél személytelenebbül lehessen valakit megölni. (minél közelebbről kell ölniük, a katona annál inkább megsajnálhatja a célpontot, humánus, nem?)
A környezetvédelemben pedig lehet olyan vonzata, hogy valakinek kell kínálnia kímélőbb alternatívát, máskülönben nem fog történni semmi. Amíg nálunk az ipar nem indul el ténylegesen a környezetbarát működés felé, addig hogyan várjuk el másoktól ugyanezt? Pl Fekete-Afrikában? Távol-Keleten? Sehogy.
Nyilván vannak az EU-nak is baromi rossz húzásai, mint pl a weboldalak süteinek az okézása minden egyes telibevert weboldalon, de a többsége jó! -
bteebi
veterán
Az EU jogi kérdésekben elég jó, meg a környezetvédelem terén legalább vannak, vagy inkább volt néhány jónak tűnő döntése, de az is része saját magunk tökön lövésének (emissziós normák). A baj az, hogy az USA és Kína is összemérhető az EU-val a legtöbb tekintetben (terület, lakosság, GDP).
Környezetszennyezésben viszont érdemben durvábbak, és ha ők sokmindent leszarnak (persze most már egy fokkal kevésbé, mint mondjuk 10 éve), akkor elvárhatod te az autógyáraktól, hogy az autóik eleve oxigént termeljenek, amikor Amerikában meg olyan 5,5 méter körüli rolling coal truckok vannak, hogy 30-40 litert is simán be tudnak nyelni, és a lakossági energiafogyasztás és hulladéktermelés is a többszöröse egy normális országénak.
Az EU-s döntéshozók megszívatták az európai ipart a környezetvédelem jegyében. Nagy eredmény, mivel a világ többi országát a környezetvédelem nagyjából hidegen hagyja. Az EU erőlködése max. arra lesz elég, hogy egy kicsivel később omlik majd össze minden. Atomerőművek elleni lobbi, gáz felhasználásának erőltetése... csupa jó döntések.
Hadiiparunk nem (sem) nagyon van, sok technológiai területen pedig teljesen ki vagyunk szolgáltatva Amerikának és Ázsiának, és az Oroszország elleni szankciós döntések egy részének a "hasznossága" is minimum megkérdőjelezhető (mondjuk hosszú távon valószínűleg, vagy legalábbis remélhetőleg jobb lesz orosz erőforrások nélkül). De legalább van palagáz, az is valami, az USA biztos örül neki.
Mondjuk mi még imára tehetjük a kezünket az EU-nak hála, mert ha nem lennénk EU tagok, és nem kellenne mindenáron az EU-s lóvé a NER-nek, akkor jogilag (és a környezetvédelem terén is) már valahol Fehéroroszország környékén lennénk színvonalban.
-
bteebi
veterán
"Senkinek nem érdeke az erôs EU a benne élôkön kívül."
Ez sokak számára (viszonylag) ismert, de sajnos a döntéshozók nincsenek közte. Vagy azért, mert hülyék, vagy esetleg "személyes" érdek fűzi őket ahhoz, hogy ne legyen ez az érdekük.
Európa mellett nagyon elment a világ. Ezzel együtt még talán továbbra is az EU-ban érdemes a leginkább élni, ha mindent összességében próbálunk nézni (anyagiak, éghajlat, oktatás, egészségügy, biztonság).
Nyilván sok jó, nagyon jó, szép/szebb hely van a világban, mint Európa sok országa, de a legtöbb esetben - a saját szempontjaim alapján - van valamilyen "turpisság", ami miatt mégse lesz annyira vonzó. Mert pl.
- baromi messze van (elég sok ország ilyen, és ez európai/magyar barátok-rokonok-ismerősök esetén lehet macerás)
- az éghajlata nehezebben élhető: ez persze az EU-ra is igaz, csak még talán átlagban nem annyira, mint amiket a tengerszint emelkedése, az aszály, vagy az erdőtüzek akutan brutálisan fenyegetnek
- nagyon más a kultúra (pl. Japán) - ez persze lehet előny, sőt kívánalom is
- sok a veszélyes állat (pl. Ausztrália) vagy ember (többek között Dél- és Közép-Amerika en bloc, USA)
- és akkor még az oktatás, egészségügy színvonaláról, a közbiztonságról (USA-ban tényleg kb. bárki bármikor lelőhet bármiért), a környező országok "megbízhatóságáról" (pl. Oroszország vagy Kína mint szomszéd) nem is beszéltünk. -
doooo
veterán
Viccnek nevezni azért nagyon erős túlzás. A maga nemében nincs vetélytársa, és nem is lesz még jó sokáig.
Az F35-é meg szintén minden, csak nem sikertörténet, legyártott darabszámtól függetlenül. Olyan, mintha összekevernéd a kettőt (vagy túlságosan is hasonlítanak egymásra a sztorik, mert nem tanultak az emberek a korábbi hibáikból).
"Lockheed F-35’s Factory Flaws Persist Even After 800 Are Built" [link]
"The F-35 fighter jet's troubled history" [link]
Ettől függetlenül persze ennek sincs vetélytársa.
A kettő kombinációja meg végképp legyőzhetetlen. -
vicze
félisten
Most a F22-re mondja, végülis vélemény, csak az hogy a 380-as saját rendelését a US visszamondta és 180db- lett legyártva (vs. F35 1000db eddig), a Navy variáns nem készült el és 20évet csúszott a F18 leváltása, tök sikertörténet, ezért nyilván sok más ország szerette volna azt az istentelen drága, üzemeltetésben problémás, mai napig hibákkal küszködő gépet. Nyilván tévedhetek, csak egy random fórum hozzászólás.
A teljes amerikai hadipar legnagyobb vicce az a gép, na jó nem a Comanche nagyobb, mert ott 25milliárdért 0db-t gyártottak le...De komolyan az F15-öt mai napig gyártják, a F22-t 10éve nem...
-
válasz
LurkerSheik #99 üzenetére
Segítek: nem ő mondja, hanem hozza a tényeket.
-
-
vicze
félisten
Konkrétan nem igaz.
NXP nem volt semmilyen formában csődközelben. 2014, 2015 Erősen nyereséges volt már elég rég.
Attól hogy összeolvadásnak lett nevezve az NXP vásárolta fel Freescale-t. A Freescal tulajonosok kifizetésének módja miatt összeolvadás, mivel NXP részvényekkel lettek kompenzálva.
"Under the terms of the agreement, Freescale shareholders will receive $6.25 in cash and 0.3521 of an NXP ordinary share for each Freescale common share held at the close of the transaction. The purchase price implies a total equity value for Freescale of approximately $11.8 billion (based on NXP's closing stock price as of February 27, 2015) and a total enterprise value of approximately $16.7 billion including Freescale's net debt."Holland cég ami tőzsdén van igy nincs senkinek a kezében. A vezetőségben 3 amerikai van 10-ből, a CEO-val együtt mindenki európai.
#95 LurkerSheik: Jelenleg se értem, hogy mit probál összehasovólni, és ő se...
F22 szerencsétlenség még az amcsiknak se kellett nagyon nem hogy másnak(OFF)(legrövidebb életciklusú gép)(/OFF). Mint mondtam F35-nél feltétel volt az exprtólhatóság különben az is egy giga bukta lett volna. -
Pikari
veterán
Össze kellett olvadniuk egy hasonló döglődő amcsi vállalattal (freescale) valamikor 2014-ben, mert egyiküknek se ment már úgy a szekér, ahogy kellett volna, az nxp sok szegmensben piacképtelenekké vált (pl tuner vezérlők, komm cuccok). Aztán a részvények, fejlesztés, tech, stb emiatt szép lassan amcsi kézbe vándoroltak, a gyáraik és a kutatás fejlesztés 50%-ban amerikában történik, a többi részben a távolkeleten, hollandiában csak a központ maradt.
-
-
D55
senior tag
Rövidtávon biztos kiadja, de hosszútávon én rettegek a következményektől az elmúlt években már a mindennapi élet szinte legtöbb területén kézzelfoghatóvá vált eredményeket látva (égbe kilövő árak, hónapról hónapról szűkülő termékválaszték és készletelérhetőség - az aktuális válságokhoz köthető okoktól függetlenül is, valós funkcionális jellemzők versenyének háttérbe szorulása a propagandisztikus jellemzők versenyének előtérbe kerülésével, stb...)
Viszont annak nagyon örülök, hogy az elmúlt fél évben végre elkezdtek ennek egyre többen hangot adni. Mostmár csak az kéne, hogy a politikai körökben is lássanak kellő ütőerőt (szavazatokat) a témában és karolják fel egy fontos ügyként, 2024-ben úgy is EP választások lesznek.
-
janos666
nagyúr
Ezt ők úgy hívják, hogy munkahely teremtés:
- több bürokratát kell, vagy elvileg kellhetne felvenni, hogy jobban szabályozzanak,
- több céges embert ~, hogy legyűrjék a szabályozást,
Egy politikus szemében ez kétszeres win-win, és aki elhiszi, hogy a szabályozás miatt jobb lesz a minőség is, akkor már háromszoros győzelem. -
GhanBuri Ghan
őstag
Ha még mindig nem értenéd: hiába raksz egymás mellé egy csomó levilágítót, pusztán azokkal nem fogsz processzorokat gyártani, mert egy csomó minden más is kell hozzá. Még tíz évvel ezelőtti szinten állót sem, nemhogy mai high-techet.
És ez független attól, hogy a tajvani high-tech gyárakban is ASML-t használnak. -
vicze
félisten
Még mindig ott tartunk, hogy előbb nézz utána mielőtt leírod...
NXP nem ment csődbe nyilván(nem volt veszteséges évük nagyon rég), a Qualcomm megpróbálta felvásárolni '16-ban, de a kínaiak meg vétózták, így továbbra is önálló Holland cég.
STM-mel kapcsolatban nem tudom mire gondosz, a ők is tartják a markuk 300 millát kaptak egy spanyol fabra, mert csórók és csak 4milliárd profit volt tavaly.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Politikát mellőzzétek!
-
válasz
GhanBuri Ghan #70 üzenetére
Tehát az ASML-nél, aminek a világon egyedülálló technológiája van, amit másnak nincs is nagyon esélye behozni belátható időn belül és ez alapvető a chipgyártásban, na, ott nincs R+D és az csak "egy alterületen beszállító".
Ma is tanultam valamit.
-
vicze
félisten
válasz
GhanBuri Ghan #75 üzenetére
???
Egy raklap EU chipgyártó van. A legnagyobbak az Infinion, a NXP és STM. Lásd #53.#76 GhanBuri Ghan: Nyilván, ha kormányváltás van kell új felsz**ó. Kevés korruptabb ország van a US-nél mellesleg.
-
D55
senior tag
Valószínűleg nem lehetett túlprecízkedni ott a zavarosban. Érdekes gondolat az is, hogy mi van ha "ne lökdöss már annyira, mert megfoglak és megrántalak és akkor együtt esünk orra" megmozdulás volt (a nagybácsinak címezve). Mert hogy ott nem kell ismert feladójának lennie az üzenetnek, anélkül is célba ér, plusz a hatás mindig garantált, az ilyesmitől a legmagabiztosabbak is mindig megszeppennek. Legalább annyira, mint amikor két hülye összebalhézik valaki másnál, az meg aki otthon van a némi türelmes szótlanul tűrés után hirtelen földhözvág közéjük egy tányért/pohárt/vázát pl., hogy "mostmár a kurva anyátok ezt be lehet itt fejezni". Azért is érdekes gondolat, mert van ahol a mutogatás helyett ahogy látom sokkal inkább csak hümmögnek, pedig aztán ők mutogathatnának a leginkább minden felé. Persze én is csak tippelgetek vaktába.
-
cucka
addikt
Ugyanazt mondjuk, csak te nem vagy hajlandó a gazdasági előnyökön kívül semmiről tudomást venni.
Ha az állam utat épít, ipart fejleszt, mezőgazdaságot szubvencionál, vagy vadászgépet vásárol, akkor igen, ezeken valaki valahol pénzt keres.
De ahhoz ragaszkodni, hogy ezeknek a pénzkeresésen kívül semmi jelentőségük nincs, hát elég szegényes hozzáállás. -
vicze
félisten
válasz
GhanBuri Ghan #70 üzenetére
Alterület?
Az ugye megvan, hogy ASML nélkül nincs chipgyártás? Főleg csúcs nincs, mert Nikon(és minden Japán konzorcium) leállította az EUV fejlesztés, így azt kizárólag ASML szállít senki más.Ott **pnak a kínaiak, meg lopkodják össze az ASML gépeket, hogy kisebb csíkszélességre tudjon jutni a SMIC. Ja alterület...
-
vicze
félisten
"És tudtommal nincs kereskedelmi embargó, tehát chipeket eladhatnak kínában."
Akkor járj utána hány kínai cég van az Entity list-en..."Törökországot pl. kirúgták az F35-ös programból."
Törökország konkrétan finanszírozó és építő partner volt, több mint 900 komponens beszállításával és övék volt a legnagyobb megrendelés. Miért lettek kirakva? Mert nem US rakétarendszer vettek, hanem a jóval olcsóbb oroszt, így nem betartva bizonyos szerződéseket. És megint a pénznél lyukadtunk ki, aki nem a US hadiipartól vesz, és pénzeli azokat a tábornokokat akik ezeknél a cégeknél magas beosztású tanácsadók lesznek valahogy egy idő után, azok kapnak egy kis büntit és elesnek a hadipari beszállítói körből.
Persze szépen nemzetbiztonsági bullshit mögé van bújtatva, de csak pénzről van szó, méghozzá elég mocskosról ebben az esetben.Épp ki hogy van lefizetve ki által...
-
válasz
GhanBuri Ghan #59 üzenetére
Annyit, ahányszor a "gyártás" szó szerepel a "kutatás és fejlesztés" kifejezésben.
-
doooo
veterán
"Európának meg a teljes autóipar, mert az összes profit kínából származik, a hazai piacokon nem képesek nyereséget termelni."
Nem Kínából meg Európából áll a világpiac... Meg itt nem egyszerűen a profitról van szó, hogy van vagy nincs, hanem, hogy mennyi van. Nyereségesek Kína nélkül is, de nem annyira, mint így. -
cucka
addikt
Köszi, ezt nem tudtam, hogy a briteknek felajánlották az F117-est. Logika van benne, nagy-britannia töretlenül a leghűségesebb szövetségesük.
De az intel - hát igen, akkor az lett, amit én is írtam, hogy akartak modern fab-et építeni kínában, de hogy-hogynem, el kellett állniuk a tervektől.
Tokozó üzemük amúgy van kínában, ahogy ssd chip üzem is volt. A legmodernebb fab-et viszont nem viszik oda.
És tudtommal nincs kereskedelmi embargó, tehát chipeket eladhatnak kínában.A Tesla igen, az problémás lesz amerikának. Európának meg a teljes autóipar, mert az összes profit kínából származik, a hazai piacokon nem képesek nyereséget termelni.
Amit te írsz, és amit én írok, az lényegében ugyanaz. A gazdaság működésének a fenntartása az egyszerre politikai érdek, és pénzben, profitban kifejezhető gazdasági érdek. A kettő ugyanaz, más-más szögből.
Amikor arról van szó, hogy az USA a politikai érdekből csinál ezt vagy azt, akkor annak gazdasági vetülete is van. Egyszerűen fogalmazva amit csinálnak, azt azért csinálják, hogy megérje nekik. És ha megéri nekik, akkor az a gazdaságukban jelentkezik pénz formájában. A profit-érdek és a politikai érdek az ugyanaz. -
vicze
félisten
F-117 fell lett ajánlva a UK-nak, de pontosan azért nem vették meg mert egy titkosított program volt, így a gép támogatása erősen kérdéses lett volna. Mivel ezek DoD titkosított gépek voltak a gyártásuk megszűnéséig elég nehezen árulhatták bárkinek is hisz hivatalosan nem léteztek. A titkosított programok velejárója.
"De mondjuk Kínában az Intel nem építene 2nm-es fab-et, akkor se, ha a kínaiak kifizetnék."
Megint a mérhetetlen butaság és nem utánajárás. Mikor Intel az első körben megkapta a 2020-as COVID relef-et(mert nagyon kellett a rekordprofitjaik mellé) egyből Kínában akart gyárat építeni, és akkor mondta a US kormány, hogy hé hó ácsi nem arra adtuk a pénzt...
Intel 2021-ben adta el a kínai Optane gyárat pusztán gazdasági okok miatt elsősorban, gyakorlatban mostanra a Kínai kormány ebből a szempontból nagyobb problémává vált, lásd lejebb.Nyilván az Intel soha de soha nem csinálna olyat, hogy eladja chipjeit egy Kínai céget, rabrendelve, hogy megkerüljék az embergót... Ők soha... Ahogy az AMD se teszi pontosan ugyanezt...
A Micron meg szeretne és van gyára ott, csak éppen ott már van egy kis ellenséges hangulat valamiért az US cégek ellen...
Amúgy Tesla se nyalja a kínai kormány seggét, hogy építse a gyárait és ott és kapja a támogatásokat.
EU se azért nyalja Kína seggét, mert az EU autóipai befektetések elég jelentősek ott.
Minden a pénzről annak megtartásáról és a cégek lobbijáról szól, nagyon ritka és kicsi horderejűek azok a politikai döntések, amik valamit gátolnak általában ideiglenesen.
-
cucka
addikt
De, ez pontosan így van. Valójában de jure nincs semmilyen jogszabály, ami korlátozna egy EU tagállamot abban, hogy Iránból vásároljon kőolajat. De facto viszont nem vásárolhat.
Sőt, azt, hogy a francia Peugeot építhet-e autógyárat Iránban, azt is az USA határozza meg.
Amikor Obama alatt megszületett az amerikai-iráni atomalku, a Peugeot szinte azonnal elkezdte az iráni autóipari befektetést. Amikor az amerikai-iráni atomalkut Trump alatt felfüggesztették, a Peugeot azonnal felfüggesztette a folyamatban lévő üzleteit Iránban.Nincs semmilyen jogszabály, ami tiltaná a Peugeot-nak hogy autógyárat építsen Iránban. De a valóságban az, hogy megteheti-e vagy nem teheti meg, az az USA külpolitikájától függ.
mod: de azt fontis hozzátennem, ez nem egy ilyen "fúj csúnya amerika" rant. Ez egyszerűen csak következménye annak, ha egy ország szuperhatalmi státuszban van. Mindenféle pozitív vagy negatív előjel nélkül.
-
GhanBuri Ghan
őstag
"Miután az európai chiptörvényt a múlt hónapban már elfogadták, Thierry Breton, az Európai Bizottság belső piacért felelős biztosa szerint Európának csúcschipeket kell gyártania, és nem szabad megelégedni a kutatásokkal és a régebbi chipek termelésével."
Remélem, hogy ez csak a szokásos bürokrata hőzöngés. A csúcs gyártásához nagyságrendekkel több tudás és tőke kell, mint a már jól megismert technológiákhoz - és a csúcskategóriára csak a csúcsteljesítményt igénylő területen van szükség, ennek sokszorosa a mainstream igény.
Én a magam részéről a 28nm-es gyártást támogatnám, azzal együtt, hogy végre az európai autóipar is álljon át erre. Hivatali, iskolai gépekbe, routerekbe és egyéb embedded rendszerbe tökéletesen elegendő, és ezt már stabilan (nyereségesen) tudják produkálni, akkor lehet előrelépni az alacsonyabb csíkszélességek irányába.
Persze ezt nem lehet olyan jól kommunikálni, mert hosszabb, mint egy összetett mondat. -
cucka
addikt
Kis kiegészítés.
Az amerikai szövetségesek jellemzően várásolhatnak F18-as gépeket.
Közülük néhányan vehetnek F35-ös gépeket is, de nem mindegyik. Törökországot pl. kirúgták az F35-ös programból. Ők az egyik kulcsfontosságú NATO tag, de nekik már nem érhető el ez a technológia.
A lopakodó bombázókat (F117, B2) soha senkinek nem adták el, azt megtartják saját maguknak.
Nyilván mindenki fizet a gépekért, de az is nyilvánvaló, hogy nem csak a pénz az egyetlen szempont.Ugyanígy, ha chipgyártás. Születhet egy megegyezés arról, hogy az intel európába hozzon a 2nm-es fab-et. Nyilván nem ingyen. De mondjuk Kínában az Intel nem építene 2nm-es fab-et, akkor se, ha a kínaiak kifizetnék.
Vannak üzleti szempontok. És van az, hogy az, hogy az USA egy szuperhatalom, amelyik képes a saját érdekei mentén meghatározni a globális kereskedelem játékszabályait.
Az EU-nak ez a képessége nincs meg. Az EU-nak kontrollja van a saját belső piacai fölött, de az EU-ra vonatkozó globális kereteket az USA határozza meg.(Egyszerű példa - azt, hogy egy EU tagország kitől vásárollhat kőolajat és kitől nem vásárolhat, továbbá hogy azt milyen pénznemben kell elszámolni, azt az USA határozza meg.)
-
vicze
félisten
"De ha az EU előjönne az ötlettel, hogy mi is szeretnénk ilyen repülőt gyártani, még vásárolnánk is belőle, akkor hiába lenne rá pénz, nagyon valószínű, hogy nem tudnák ezt elérni."
Értelmezd a saját mondatodat, rohadtul nem ezt írod...
Saját magadnak mondasz ellen ezzel. Még az F35-öt is több EU és arab ország is megvette...
Egy bombázó vagy vadászgép kifejlesztését szinte minden szempontból, az adott ország vagy EU esetében országok finanszírozzák és rohadtul nem magán cég magán pénzből teszi, szinte mindig erősen az adott katonaság felügyelete alatt történik.
De Lockheed-nak a F35-tel külön kitétele volt, hogy forgalmazhassa más országoknak bizonyos verzióit az F35-nek. Sőt az USA bizonyos szerződéseket köt pl. az arab országokkal(de ott van Japán, Fülöp szigetek stb.), hogy kötelezik őket az adott haditechnikai eszközök megvasalására, mert az is csak egy üzlet semmi más.Megsúgom, hogy a "nemzetbiztonság" címszava a gazdaság védelme azaz az az adott ország cégeinek védelme, ahogy a Huawei is okkal lett kinyírva. A nemzetbiztonsági kockázat az volt, hogy túl nagyra nő és lenyomja az USA(és szövetséges) cégeket.
Te nem látod a fától az erdőt, még mindig csak a pénzről szól az egész semmi másról.
-
cucka
addikt
Ööö, nem azt állítottam, hogy az EU-ban nem készül harci gép, szerintem olvasd végig még egyszer amit írtam.
Azt állítottam, hogy egy magáncég, aki harci repülőt gyárt, az nem gyárthat bárhol repülőt, és nem adhat el bárkinek harci repülőt. Pedig magáncég.
Vannak stratégiai, nemzetbiztonságilag kiemelt ágazatok, ahol az államok korlátozzák a szabad piacot és kereskedelmet. A chipgyártás az az utóbbi években deklaráltan ilyen ágazat lett. És ha ezt nem veszed figyelembe, akkor lényegében nem látod a fától az erdőt.
Szóval az állítás röviden: Európában is rengeteg chipet gyártunk, például az Infineon. De ha az EU biztos azt akarja, hogy az intel hozza ide a legújabb 2 nanométeres fab-ját, akkor az nem csak a pénzen fog múlni, hanem az amerikai kormányon is. Nem csak üzleti kérdés, de politikai is.
-
vicze
félisten
"De ha az EU előjönne az ötlettel, hogy mi is szeretnénk ilyen repülőt gyártani, még vásárolnánk is belőle, akkor hiába lenne rá pénz, nagyon valószínű, hogy nem tudnák ezt elérni."
Pontosan erről beszélek, leírod ezt az irdatlan baromságot, mikor az EU-ban több harci gép is készül(Eurofighter neve lehet árulkodó), 0 utánajárással, 0 fáradságot veszel hogy megnézd van-e bármi valóságalapja, hogy amit leírsz az mekkora baromság.
Tolsz egy konteót, ami az alapoktól hülyeség. -
cucka
addikt
Persze, hogy nem látod az értelmet, mert a kérdésnek csak az egyik vetületét nézed.
Ezek a modern chipek pont úgy szükséges alapanyagai a modern gazdaságnak, mint ahogy a kőolaj.
Tehát van egy nemzetbiztonsági vetület is. Nem csak arról szól, hogy az amerikai állam pénzzel magáncégeket támogat.
Ugyanígy rengeteg pénzt költenek arra, hogy a globális kőolaj-kereskedelem biztonságát szavatolják. Ezt sem csak azért teszik, hgoy az Exxon-t támogassák.Az egyenlőtlenségekre mondok egy példát. Nem 1:1 illeszthető rá a chipgyártásra, viszont kiemeli azt, hogy a nemzetbiztonsági kérdések nem csak pénzügyi döntések.
Az USA több milliárd dollárt fizetett a Northrop nevű cégnek, hogy kifejlesszék és legyártsák a B2-es lopakodó bombázót.
De ha az EU előjönne az ötlettel, hogy mi is szeretnénk ilyen repülőt gyártani, még vásárolnánk is belőle, akkor hiába lenne rá pénz, nagyon valószínű, hogy nem tudnák ezt elérni. Mert ez nem csak üzleti kérdés. -
vicze
félisten
Nem feltétlen ezt kritizálom.
A lényegi problémám, az hogy ezek több 100 milliárd dolláros cégek, akik ingyen pénzért jönnek kuncsorogni, ami valósan csak extra profit semmi más nekik és hozzáadott értéket nem nyújtanak, minimális mennyiségű munkahelyen kívül, mert egyben adókedvezmény is kapnak az telepépítéssel együtt."Álljanak neki chipet gyártani?"
Ha valósan és ténylegesen az EU érdekeit néznék, akkor igen. Egy kooperációs céget kell létrehozni, és belegyúrni az ASML-t, az NXP és STM-et. Az Airbus is hasonló képen született meg. A pénzt ebbe a cégbe ölni, és nem EU adófizetők pénzét külföldi cégeknek osztogatni.
Még egyszer volt és van rá példa egyáltalán nem hülyeség, pusztán valós politikai akart kell, és nem csak a külföldi gyártók lobbijának az eredménye. -
vicze
félisten
Hol kezdjük a cikk szétszedését?
"Miután az európai chiptörvényt a múlt hónapban már elfogadták"
Ki, mit, hol, merre?Ez a jelenlegi állás, semmi nincs elfogadva.
EU nem az üzletre nyitott, hanem állami ingyen pénz osztására. (Éljen a kapitalizmus...)
"Hozzátette: a chiptörvény hatására új projektekbe kezd az"
Fordítók: Az ingyen pénz hatására a cégek tartják a markuk.#26 cucka:
"Az AMD kiszervezte a chipgyártását a Globalfoundries nevű cégbe"
A GloFo 15éve el lett adva az araboknak, 2012-ben AMD minden maradék(12%) részesedését eladta a cégben.Az egész hozzászólásod értelme 0 konkrétan... US 76milliárd dollárt költ arra hogy ingyen pénzt adott a gyártóknak és ok meg tartották a markukat, hozzátenném, hogy ez csak a szövetségi szint az államok még többet adtak. De ez csak a jéghely csúcs, mazsolázza nyugodtan...
Tehát amikor az EU 1:1-ben ugyanezt csinálja akkor EU szar, USA jó? WTF???
De tényleg itt a többség olyan dolgokról hadovál, amiről olyan halvány lila fogalma sincs, hogy elképesztő.
Főleg a félvezetőgyártás és hogy ezen a téren hogy áll az EU, az butaság és hülyeség szintje csak wow...
-
az 1.es csövet robbantották fel, érdekes módon a mellette lévő 2.es meg alig sérült
Fact check: négycső van (NS1A, NS1B, NS2A, NS2B), a két NS1 cső egy-egy helyen sérült meg, az NS2A viszont két helyen és ahogy kinéz, mindhárom totálkáros, mert a beáramló tengervíz szétkorrrodálja őket. Az NS2B ép.
-
a rusziknak biztosan nem állt érdekében tönkretenni mert akkor tetemes gázbevételtől esnek el
Amikor felrobbantották, akkor a Nord Stream már jó ideje nem üzemelt és nagyon úgy nézett ki, hogy ez belátható időn belül így is marad, szóval a robbantás érdemben nem befolyásolta az orosz gázexportot. Komolyan, legalább ennyire utánanézhettél volna az ügynek.
Biden is és Victoria "fuck the EU" Nuland is belemondta a kamerába, hogy ha a ruszkik rámennek az ukránokra véget vetnek az északi áramlatnak
Jó, ez már a szövegkörnyezetből kiragadott konteós baromság, éppen erről beszéltem (figyelsz, cucka? ugyehogymegmondtam?)
lehet nyugodtan összeesküvéselméletezni meg idiótának beállítani Hershet de az a helyzet, hogy teljesen logikus amit mond és nagyon meg sem cáfolta még senki
O RLY? [link]
-
8th
addikt
Egy dolog teljesen biztos, a rusziknak biztosan nem állt érdekében tönkretenni mert akkor tetemes gázbevételtől esnek el. Így is lett. Nem úgy amerikának aki ezáltal ráömleszthette négyszeres áron a gázhiánnyal küzdő eu piacra a palagázt. Biden is és Victoria "fuck the EU" Nuland is belemondta a kamerába, hogy ha a ruszkik rámennek az ukránokra véget vetnek az északi áramlatnak. Aztán láss csodát, úgy is lett. Ez konkrétan terrorcselekmény az eu ellen. Persze az idióta Sikorski attól még gyorsan megköszönte amerikának. lol. Persze, lehet nyugodtan összeesküvéselméletezni meg idiótának beállítani Hershet de az a helyzet, hogy teljesen logikus amit mond és nagyon meg sem cáfolta még senki. Magasról leszarom a ruszkikat ott rohadjanak meg ahol vannak de, hogy ehhez semmi közük nem volt abban teljesen biztos vagyok. Fenyegetőztek korábban, hogy leállítják a gázszállítást de az csak üres duma volt. Ha tényleg meg akarták volna szívatni az eu-t egyszerűen elzárják a gázt és szia. Teljesen felesleges ehhez robbantgatni. Az usának amúgy is elemi érdeke volt, hogy valahogy leválassza az európai ipart a korlátlan mértékben rendelkezésre álló nagyon olcsó ruszki nyersanyagokról. Pezsgőt bonthatnak, most végre sikerült.
-
Nyilván ő is tévedhet. De szerintem a munkássága minimum arra feljogosítja, hogy ne hülyézzük le csuklóból.
Hát a munkásságának az elmúlt egy-két évtizede (és ezen belül különösen a nordstreames cikke) inkább ennek az ellenkezőjére jogosítja fel
Tévedni egy dolog. De összesen egyetlen egy állítólagos forrásra építeni egy cikket, aminél láthatóan egészen minimális fact check se volt (és a kibukó valótlanságok miatt a felvázolt, egyébként is kb. nulla alátámasztása elmélete teljesen tarthatatlanná válik) nem tévedés, benézés, hanem a szakma alapvető követelményeinek a telibeszarása.
-
cucka
addikt
Hersh az egyik legnagyobb hatású újságíró a 20. században, aki rendkívüli jelentőségű ügyeket hozott nyilvánosságra.
Nekem akkor nyílik ki a bicska a zsebemben amikor egyik-másik magyar újságban ilyen takony huszonéves újságírók hülyézik le ezt az embert, aki többet tett ezért a szakmáért, mint ők egész életükben sem fognak.
Nyilván ő is tévedhet. De szerintem a munkássága minimum arra feljogosítja, hogy ne hülyézzük le csuklóból. -
Bármi előfordulhat, viszont momentán senki nem tud semmit, nincsen semmi meggyőző bizonyíték semmire, még igazán meggyőző indíték se látszik - szóval ezek után 100%-ra állíŧani azt, hogy "az USA volt" az elég erős (és akik ezt így állítják, azok elég tipikusan Hershre szoktak hivatkozni, arról viszont tényleg lehet tudni, hogy egy nagy halom ürülék).
-
Pikari
veterán
Nem kell kutatni, csak gyártani kell. A kutatás rossz, és megöl. Nem baj, ha az amerikaiak leszálltak a holdra, mi majd leszállunk a napra. Majd éjszaka megyünk.
Helyes lépés volt a keleti nyitás.
-
BatchMan
senior tag
Se chipgyárunk, se oprendszerünk, se távközlési ipar (import az egész), se értelmezhető űrkutatás, pislákoló hadiipar.
Van/volt gépipar, de lassan az egész kiköltözik keletre.
Van tudás, potenciál - parlagon hagyva egy csomó.
Van egy jövőkép nélküli ifjúság, teleenergiávalcsalódással.
Van egy rakás politikus, aki a saját zsebével, és a győzelmével van elfoglalva.
A Tesla idepetézett egy gyárat seperc alatt, amíg a BMW alapjait simogatták Debrecenben.
Csináljunk már valamit, uraim és hölgyeim! Rajta! Feladat lenne elég! -
8th
addikt
"Itt akkor lesz chipgyár, amikor az európai adófizetők kifizetik, és amikor amerika engedélyt ad rá."
Ennyi. Ez így fog kinézni a gyakorlatban:
- EU: A legmodernebb chipeket akarom gyártani!
- USA: Nem nem. Dehogy akarod !!
- EU: Ja tényleg, nem is akarom...Az eu vezetése előbb vagy utóbb végül mindig minden kérdésben megfekszik az usának ebben miért ne tenné? Amerika felrobbantja északi áramlat gázvezetéket, a máskor oly hangos és harcos eu vezetők a mai napig kussolnak és szemérmesen nézegetik a cipőjük orrát. Meg persze a ruszkikra mutogatnak, hogy ők voltak. Ja biztos ők. Hagyjuk már. Mit várhatunk ezektől?
-
cucka
addikt
Az AMD kiszervezte a chipgyártását a Globalfoundries nevű cégbe, ami papíron egy máltai központú kajmán szigeteki cég. (Értsd: nem kívánnak adót fizetni).
Éppen New York mellett építik az új chipgyárukat.Az nvidia a tsmc-vel gyártat, ami egy tajvani cég (szoros amerikai szövetséges ország). Arizonában épül épp az új chipgyáruk.
Az intel több amerikai gyárat épít éppen.
A samsung (korea, szoros amerikai szövetséges) pedig Texasban épít éppen chipgyárat.
Egy szó mint száz - amerikai képes arra, hogy kijelölje az irányt, hogy chipet kell gyártani nemzetbiztonsági okokból, és akkor chipgyárak épülnek.
Európának ez a hatalma nincs meg. Itt akkor lesz chipgyár, amikor az európai adófizetők kifizetik, és amikor amerika engedélyt ad rá. Nincs okom abban hinni, hogy nem fog megtörténni, de azért ad egy keserű szájízt a történetnek, hogy mennyire nem Európa fújja a passzátszelet ebben az iparágban (sem). -
cucka
addikt
Jaj, nem vizionálok apokalipszist. De azért a partneri viszonyban az egyenlőtlenség jól látható.
Amikor Joe Biden bejelenti, hogy nemzeti érdek, hogy bővüljön az amerikai chipgyártás, akkor biztos lehetsz benne, hogy az intel, az amd és az nvidia erre lépni fog és chipgyártási kapacitást fog létrehozni.
Amikor Thierry Breton EU biztos azt mondja, hogy európai érdek a chipgyártás bővülése, akkor abban lehetsz biztos, hogy meleg levegő jött ki a száján. Másban nem nagyon.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
CyberPunk666 #18 üzenetére
Csak kiemeltem, hogy a kettő nem ugyanaz.
-
cucka
addikt
Valójában Európa egyik legfontosabb ereje az az Egyesült Államokkal való szoros kapcsolata.
Igen, ez így van.
A legfontosabb gyengesége pedig az, hogy erre a szoros kapcsolatra rá van szorulva.Például a cikkben emlegetett chipgyártás területén. A "legmodernebb chipeket" amikről a cikkben szó van, azokat amerikai és tajvani cégek gyártják.
Tehát amerikai nyomást tud gyakorolni, hogy ezek a cégek amerikába vigyék a gyártókapacitást, know-howt. Európa lehetőségei ilyen téren minimálisak. -
Busterftw
nagyúr
válasz
CyberPunk666 #12 üzenetére
Az EU nem tud saját maga fejlett chipeket gyártani, ahhoz kellene saját R&D, tehát más cégekkel gyártat, helyileg.
-
válasz
Fritz Teufel #13 üzenetére
Ja, hát nem virágozhat minden ország úgy, mint Oroszország.
-
-
Noukoum
veterán
Mindenhol kint van az eus zászló, orbánisztánt kivéve ahol leszedeti a pártállam. És büszkék is rá. És az a cél hogy egyre szorosabb legyen a szövetség, amit bizonyos keleti típusú demokráciák mindenáron megpróbálnak megakadályozni.
Valójában Európa egyik legfontosabb ereje az az Egyesült Államokkal való szoros kapcsolata.
-
cucka
addikt
A legmodernebb chipeket akarja gyártatni.
Így még pontosabb. Kifejezték az igényüket, hogy a legmodernebb chipek gyártásában kompetens amerikai, tajvani és koreai cégek hozzák ide a gyártókapacitásukat, de lehetőleg tegnapra.
És az aduász, amivel rá tudjuk kényszeríteni ezeket a cégeket erre a lépésre, és hogy a saját otthoni chipgyártásuk helyett a miénket fejlesszék, az hátöö, igazából semmi.
-
Busterftw
nagyúr
A legmodernebb chipeket akarja gyártatni.
Így pontos. -
Nem az a kérdés, hogy mit ért el, hanem, hogy mostanában mit ért el.
Tudod, ha 10 éve megtettél 10 métert, akkor első évben az átlagod 10m/év. Utána ez 5m/év. Ma is elmondhatod hogy 1m/év.
Aztán ezt több féle módon lehet lehet előadni. Amit a leginkább nem szeretnek, hogy első évben megtettünk 10 métert, azóta semmit. Pedig ha így nézzük akkor lehet azon elgondolkodni, hogy mit kellene változtatni ahhoz, hogy újra meg tudjunk tenni 10 métert. -
freeapro
senior tag
Ebbe kellene beleszállnunk, nem csak az autóiparba.
-
Dißnäëß
nagyúr
Az a gond h az EU is csak politikusok gyülekezete és nem az a baj h nem lâtják, mi van, hanem hogy az usa lobbi megvette sokukat kilóra, maradjon szövetséges, egy csapatban játszunk, de azért maradjon is csak a kispadon, ne szóljon bele a nagyok játékába, csak ha már nagyon muszáj.
Ezért töketlen, itt nincs se "Great America", se olyanfokú egység-nacionalizmus, mint az usákoknál. Itt államokra szétbontott nacionalizmus van max, de egyetlen chopperes sem fog a kormány szarvaira EU-s zászlót tûzni, mint az USA-ban, mondván, büszke vagyok erre, cool, stb. Ez tükrözi a benne élôk gondolkodását és egységben gondolkodás nem-meglétét is, mind a mai napig.
A kétsebességes EU az igazi, Hegyeshalomtól balra a hanyatló része, jobbra a virágzó része, azaz utóbbi is csak addig, míg a keleti tengely be nem darál minket a befektetéseivel, hiteleivel, mindenével.
Senkinek nem érdeke az erôs EU a benne élôkön kívül.
-
adlersson
aktív tag
"Breton azt a javaslatot, hogy a régebbi chipekre és ezek révén az autóiparra kellene koncentrálni, mondván, hogy nem szakadhat le Európa a gyártástechnológia terén." - Már megtörtént.
-
bteebi
veterán
Őszintén meglep, hogy az EU (látszólag) nem csak hülye döntéseket bír hozni, mert eddig szinte csak önmagunk tökön lövésében remekeltünk.
Csoda, hogy felmerült bennük, hogy ezen a téren is ki vagyunk szolgáltatva az USA-nak meg pár ázsiai országnak, és ez nem feltétlenül jó. (Oké, Németországban talán van pár, valamivel korszerűtlenebb gyár, de azokkal nem sokat érünk.)
-
flexxx2
őstag
akkor az EU beszélje meg az ASML-el, ott van Hollandiában, nincs is messze Brüsszeltől
Új hozzászólás Aktív témák
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Megérkeztek a Xiaomi 15T sorozatának telefonjai Magyarországra
- Diablo IV
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
- Precision 3590 15.6" FHD IPS Ultra 7 155H RTX 500 Ada 32GB 1TB NVMe gar
- iPhone 15 Pro 128GB Blue Titanium
- GAMER PC : RYZEN 7 2700X / GTX 1660 SUPER / 16GB DDR4 3200MHz / 512GB NVMe + 500GB HDD
- AMD Ryzen 9 5900X/Radeon 6800XT 16GB/32GB DDR4 RAM konfig eladó
- T495 14" FHD IPS Ryzen 5 PRO 3500U 16GB 256GB NVMe magyar vbill ujjlolv új akku gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
- Apple iPad Pro 11 (2018) 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Fatal1ty Z97 Killer alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest