-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
a2d2
addikt
válasz Márton #25501 üzenetére
Nem is értem hogy jöhetne a Riftre. Abban nincs Snapdragon ami ki tudná számolni a dolgokat.
Amúgy nem volt igazam amikor azt jósoltam hogy év végére 300 euro lesz a Rift S mert kutyának sem kell a Quest mellett. Itt a topicban is van legalább 3 új ember aki vezetékes HMD mellett döntött. Továbbra sem értem a dolgot de az ő dolgukA pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Raymond
félisten
válasz Márton #25501 üzenetére
Nem a kamerak miatt hanem azert mert a kezkoveteshez a Snapdragon-ban talalhato DSP-t hasznaljak. Gondolom megirhatnak x86-ra is csak ez akkor megnovelne valamivel a minimum CPU kovetelmenyeket a Rift S-nel es ezt nem akarjak (Meg gondolom invesztalni se ebbe).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Jacek
veterán
Én nem estem hanyatt ettől a képtől linken, pl lehet ezért.
Ha pl mint nekem még a Rift S is kevés akkor ez még kevesebb köszi nem
De tömegeknek akik BS-nek meg stb azoknak egyértelmő a quest.Nem tudom mivel pl a procim lényegében áll minden játékban valszeg tudná számolni, de megvan az írány és terelni kell a népet.
-
-
RiZool
tag
-
a2d2
addikt
válasz Raymond #25509 üzenetére
Na ezt most nem értem. Teljesen abban a tudatban voltam hogy a CV1-nél azért kell a sok USB port mert a külső szenzorok adatait azon keresztül kapja meg a PC és tényleg ott számol. Viszont a Rift S-nél úgy gondoltam hogy az 5 kamera jelét a HMD értelmezi egy egyszerűbb videofeldolgozó egységgel és a PC már csak a feldolgozott végeredményt kapja az 1db USB porton keresztül.
@Hunner: annyira megnézném már ezt a Linket. Kábelt találtam de gyenge az alaplapi USB-m hozzá. Mivel nem a Quest natív felbontását használja hanem alacsonyabbat annyira bennem van az érzés hogy legyintek csak rá egyet és megyek vissza ALVR-re (pont ezért nem is szeretnék beruházni ilyen USB kártyákra). Már a 8. verziónál tart az ALVR, annyit csiszoltak már rajta hogy rengeteg számnál első vagyok a ranglistán Dance Colliderben ami szerintem magáért beszél (igaz BT fejhallgatóval mert a streamelt hang valóban sokat késett).
Raymond, te benne vagy ALVR-ben, nem sikerült összehasonlítanod a Link-kel a minőségét?A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Raymond
félisten
Nincs ertelme beleepiteni valamit ha ott a PC. Nincs sajnos teardown (vagy en legalabbis nem talaltam) igy kepek sincsenek. Akinek van Rift S az mondjuk megnezhetne a USB forgalmat Wireshark-al, szerintem max 200-250Mbit kozott lesz vagy meg annyi se.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Igen, de ugy emlekszek irtam is mar rola. Az ALVR es a VD elesebb kepet ad mert a Link felbontas tul kicsi. Szemenkent 1008x1120 ami atmegy es itt AADT ide vagy oda a kep nem lesz olyan eles mint amikor a nagyobb felbontast kuldod at. Mar mondtak (JC es Oculus is) hogy lesz allithatosag a jovoben, a mostani felbontast sem a Quest miatt valasztottak hanem hogy mindel tob GPU-n biztosan menjen a komprimalas. Ezert lett kis felbontas es h.264 kezdetnek. En varom a kabelt es azt is hogy lehessen allitani nagyobb felbontast es h.265 encoder-t.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#48613632
törölt tag
válasz Pinky001 #25499 üzenetére
Ó, nekem lenne rengeteg ötletem, akár az oktatásban is. Sőt, ebben úttörő szerepet játszhatna. Pl műtét, forrasztások, gépi elemek összeszerelése, rengeteg felhasználási terület, akár az iparban is. Pl betanulási, betanítási célokkal.
Azt elismerem, hogy játékok kevésbé vannak az ujjhasználatra kihegyezve, de pl virtuális billentyűzet is sokkal használhatóbb lenne. Vagy olyan cuccok, mint az Elite Dangerous. Simán lehetne kezelni a HUD-ot, ha lenne ilyesmi benne.a2d2
Attól még egy PC simán kiszámolja, hogy nincs benne célhardver. Ez nem egy méregdrága valami. Ha a Leap Motiont veszem alapul, ami valami hasonló lehet, mint a Samsung megoldása, akkor 50-100 dollár között lehet valahol a végfelhasználói ár. Vélhetően, ez a chip olyan 30 dollár körül lehet maximum ipari mennyiségben, vagy annyi se. De ez csak feltételezés részemről.Raymond
Térben kell pontokat elhelyezni, és mozgatni. Ezt inkább a VGA-ra bíznám, onnan hogy értékelhető adat jön be a scannerekből. (kamerákból)
De ez is csak tipp. -
Sziszifeca
őstag
-
Sziszifeca
őstag
Szupi a kép. Nem monitor tisztaságú, meg nincs viszonyításom semmihez. Nem szúnyogháló effektes, az élek nekem nem tűnnek fel hogy vibrálnának. Még élvezem, nem foglalkozom ennyire részletesen vele
Annyi, hogy pont középre kell nézzek hogy tiszta kép legyen de elviselhető.
Játékokat próbálgatom..köszi azért hogy felajánlottad nekem is van pár game nyugi:
Assetto, AC Compet.., Automobilista, Dirt Rally, Iracing, Rfactor 2.
Project cars nem tetszett régen, max a 2 részt kipróbálom>>Youtube/Sziszifeca<<
-
a2d2
addikt
válasz Raymond #25514 üzenetére
Na akkor elsiklottam felette. Akkor van itt végre valaki akinek hinni lehet hogy az ALVR képe szebb mint a Linké (nem értem miért nincs ilyen through the lenses videó amiben szerepel Rift S + Quest Link + Quest ALVR). Nem is erőltetem így a Linket. Mondom majd munkatársamnak, ő is ALVR-ezik, 2070-ese van amin van Type C de neki meg Type-C-Type-C kábele nincs megfelelő.
Amúgy én is átálltam H264 + 100Mbps-ról H265 + 80Mbps-ra.
@pitepeti71: félreértettél, én a Rift S-ben gondoltam hogy van benne célhardver ami feldolgozza a kamerák képét és már a feldolgozott adatokat továbbítja a PC felé.[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Raymond
félisten
Az igazsag az hogy a legtobbszor linkelt (TW-s) through the lense videok nem igazan adjak vissza a valosagot. Foleg ami a kontrasztot illeti. Igaz szokja mondani vagy irni a videoban es a kommentekben de ez legtobbszor ignoralva van, szerintem tobb ertelme lenne ha a videoba irna bele amikor az osszehasonlitast mutatja.
A Project Cars 2 az egyik legjobb VR implementacio ami letezik, kiprobalni erdemes.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Raymond #25512 üzenetére
Ha már feljött a bandwidth téma én CV1-gyel a következővel szenvedek:
Asus X470-F Gaming alaplapon vannak USB 3.1 Gen 2 portok... Az alaplapi manualban ez van Piros portok, 4-es számmal jelölve:Azt írja csak data storage-re lehet használni... ekkora marhaságot... gyakorlatilag 2-vel kevesebb USB portom van. Nincs rá valami mód, átállítani sima 3.0 üzemmódba a portokat? Az USB drivert egyébként feltettem az Asus oldaláról és kipróbáltam a piros portokat: a billentyűzet frankón működik benne. A webkamera már nem, akadozik a képe és le-felcsatlakoztatja random időközönként. A Rift szenzora teljesen meghülyül ha azt dugom rá. Lehet inkább az alaplapos topikban kellene megkérdezni, de hátha neked is van valami ötleted ha már feljött.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
dan83
tag
Ma fog megjeleni a Boneworks [link] , régóta követem a játék alakulását, szerintem elég ütős lesz. Remélem Oculus store-ba is ellátogat majd.
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #25522 üzenetére
Ez a gond:
A PS2 es az RJ45 alatt levo 4 portot hasznald az igenyesebb hardvernek mert azok a legjobban. A USB C + USB A paros a masodik legjobb a piros pedig a kulon Asmedia vezerlorol megy, azt csak akkor hasznalnam ha nagyon muszaj.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
a2d2
addikt
válasz Dyingsoul #25522 üzenetére
Asrock Extreme 4-nél nálam is van két USB 3.1 de tényleg nem sok mindenre jók. Arra kötöm az USB-s SSD-t ha rákapcsolom gépre, ennyi. Egy csomó eszköz szarakodott már vele.
Az Oculus Link egyetlen USB3.0-ás portnál villan át zöld pipára (de bezzeg ott is csak nagy sötétséget láttam), szóval azok sem egyenértéküek.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Raymond #25525 üzenetére
Hát igen nincs sok választásom... Az a baj, hogy van vagy 15 USB-s eszközöm és még az inatek kártya mellett is dugdosnom kell mikor akarok valamit használni... Most a héten már rendeltem a lapon lévő usb 2.0-ás és 3.0-ás kivezetőt hátra.
Az általad linkelt képen lévő AMD X470 chipset alatt lévő 2 "mid-board" gondolom ez jelenti azt amit ki lehet vezetni, a 14-es a lap manualján (16. oldal). Erre tervezném rákötni a riftet vagy a szenzorokat. Igazából mindegy is, mert már be van rendelve a hátlapi kivezető, majd megírom, hogy bevált-e.
Startech kártyát kellett volna amúgy venni, én ezt az inateket sem ajánlom mert nem tudom melyik win update óta már ez is meghülyült. Vagy le kellene csapni egy Crosshair VII deszkára, na azon van USB dögivel.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Bagoly81
aktív tag
válasz Dyingsoul #25522 üzenetére
ez kibaszás, nekem is x470 es lapom van , csak msitől, mondjuk ott fel volt tüntetve vr ready , microsoftos drivereket használsz ugye!? ha nem ottvan a leírásban hogy xhci driverek legyenek, nekem is több dolgom csak azzal a driverekkel ment, gyári alaplap gyártóéval nem, Fresco Logic usb bővitő kártya sem jó gyári dirverekkel, csak a microsoft félével jó
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #25527 üzenetére
"Az a baj, hogy van vagy 15 USB-s eszközöm"
USBurzsuj!Igy azert keves lap van aminel problemamentesen mukodsz. Nem tudom mik azok osszesen, de egy csomo elmenne egy HUB-rol meg az Asmedia-n keresztul is, igy volna 4+2 hatul es a 2 amit kivezetsz majd. Plusz az 1 amit elore vezetsz ki.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Raymond #25529 üzenetére
Nagyjából ezek:
2x billentyűzet (1 maga a bill, egy a billen lévő HUB amit használok SD kártyák olvasására, pendrive-okra).
1x egér
1x FHD webcam
1x külső vinyó (szinte mindig rá van kötve)
1x Logitech G27 kormány
3x Rift szenzor
1x Rift HMD
1x Kinect
1x adatkábel (telefonhoz és hardware wallethez, mondjuk jó lenne ha két adatkábelt is tarthatnék és akkor a HW walletet nem kellene lehúzogatnom mindig...)
1x monitor USB (pendrive-ozáshoz kényelmes lenne ha épp az SD kari is be van dugva a billbe...)
2x Thrustmaster T16000 FCS Hotas (azt hiszem ennek két port kell mert külön gázkar, joy de most ez el is van rakva épp)Nice to have lenne még egy port a 720p-s webcamomhoz, szimezéshez jól jönne lábcam-nek illetve bármi egyéb videók plusz egy kamera szögnek.
Ezt most csak így fejből szedtem össze, de ha otthon lennék még biztos lenne egy-két eszköz ami most hirtelen nem jut eszembe, mert ritkán használom.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Márton
nagyúr
Javaslom az usb-ps2 átalakítót, már csak azért is, mert nálam baromi hasznos, hogy hajnalban, mikor odakóvájgok a géphez elég leütni a space-t és indul a gép, nem kell bekapcsológombot keresni. Hogy ezt az usb-sek miért nem tudják?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Márton #25532 üzenetére
Tudják azok is csak a BIOS-ba be kell kapcsolni, hogy az USB-t ne lőjje le kikapcsolt állapotba. BIOS-ban legtöbbször az energiagazdálgodási részben vagy az USB részen lehet megtalálni.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Márton
nagyúr
válasz Dyingsoul #25533 üzenetére
szerintem nem
legalábbis nekem tölti a cuccaimat, ha lekapcsolom a gépet,
de space-re nem éled fel.
Eleve az a neve a Biosban, hogy "PS/2 keyboard power on"Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Dyingsoul #25530 üzenetére
Ezeket kihagytam:
1x óra töltője
1x Xbox kontroller vevője
1x asztali ledes óra
1x PC távirányító
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
szente
addikt
Valakinek rajtam kívül esetleg nem lett tegnap óta egy rakat fos a az S trackinge?
Ugyan az a lámpa ég mint eddig, ugyan azok a dolgok vannak előtem az asztalon ,de még is mindig ugyan oda ugrik a kép, konkrétan Dirt Rally-ba beülök az alváz alá. Megnyomod a reset view-t, random idő múlva megint beültet ugyan úgy az alváz alá. -
qqzs
őstag
A hand tracking miert csak questre jon ott van a cikk aljan: “Carmack's talk made clear that the only reason they were able to do hand tracking for the Quest is that they found that the digital signal processor (DSP) that is part of the Qualcomm chipset in the Quest had unused capabilities that they were able to use to do it without putting any load on the main CPU or GPU. That is the reason the Rift S won't support it: it can't, it doesn't have the hardware to do it, and neither does any other headset.”
[ Szerkesztve ]
Eladó: GTS450
-
Sziszifeca
őstag
Az Aircar-t hogyan lehet irányítani?
előre hátra tudok menni de kanyarodni nem. (Hp reverb)>>Youtube/Sziszifeca<<
-
Hunner
senior tag
Ez bullshit... Röviden összefoglalva.
Nyilván nem lehet egyetlen egy PC-n futó programot írni, ami real time elemzi a Rift S képét ugyanugy mint a quest teszi ezt saját magánál, beküldi a programba az meg visszaküldi a jeleket, igaz? Hagyjuk már. Sokkal nagyobb számítási kapacitás van az asztali processzorokban és nagyjából mindent meg lehet velük csinálni, a bandwith is bőven elég ráadásul ott a DP plusz az USB is adatküldésre.
Igazából amit olvastam és amit inkább reálisnak látok, az az, hogy a Rift-et mint platformot megígérték, hogy nem bontják meg. Nyilván konzumer; de inkább developer szempontból van több értelme ennek.Csak mert amit a Rift S-el meg lehet csinálni, azt a sima Rift-el nem. (tracking miatt) Ergó amig a CV1 end of everythingjét be nem jelentik, egyszerűen nem csinálhatják meg, mert a Riftet mint platformot osztanák meg vele. Ennek sokkal több értelme van, mint annak hogy egy asztali processzor vagy egy GPU nem tud kiszámolni valamit amit egy snapdragon 835 igen.[ Szerkesztve ]
Oneplus 8 Pro - Canon EOS 600D - EOS M50 - Sigma 18-200 f/3.5-6.3 DC OS HSM II - Canon 50 f/1.8 STM
-
Márton
nagyúr
-
Hunner
senior tag
válasz Márton #25542 üzenetére
"That is the reason the Rift S won't support it: it can't, it doesn't have the hardware to do it, and neither does any other headset."
Az egész mondatot értelmezd. Ebben igazuk lehet, egy headsetben sincs benne ami a Snapi 835-ben, az más kérdés, hogy szvsz nem is kellene hogy a HMD-ben legyen, ha a Pc ki tudná számolni...
Oneplus 8 Pro - Canon EOS 600D - EOS M50 - Sigma 18-200 f/3.5-6.3 DC OS HSM II - Canon 50 f/1.8 STM
-
Raymond
félisten
válasz Sziszifeca #25540 üzenetére
A Rift-en a kontrollereken talalhato kis joystick-okkal. De ehhez nyugodtan hasznalhatsz sima XB kontrollert is.
Inkabb arrol van szo hogy van egy megoldas amit megirtak es leteszteltek a celhardverrel az (szamukra) aktualis premier platformon. Ezt PC-re at kene irni x64-re es egy rakat OS/CPU kombinacioval tesztelni minden release-t ugy hogy az adott platform lassan a kissebsegi lesz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Sziszifeca #25545 üzenetére
Probald meg ezt: [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Sziszifeca #25545 üzenetére
Szerintem egy kontroller amúgy is nagyon jól passzol a VR-hoz. Mármint pl ott van a Hellblade Senua's Sacrifice RPG játék ami kiváló tartalom, azt is kontrollerrel kell irányítani. (Videó a játékról ha érdekel a téma.)
(#25546) Raymond : Egyébként ezt utálom a SteamVR-ban: bár mindent meg lehet benne oldani, marha bonyolult a menüje... és csúnya is.. Arról nem is beszélve, hogy néha átpakolnak ezt-azt benne ide-oda. A LIV-el régen mennyit szívtam mire a virtuális trackert beállítottam... Szerencsére azt is fejlesztették és már nem kell vele szórakozni de a hősidőkben kiábrándító volt.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
kazmerr
aktív tag
Ezt én is hónapok óta vártam....
Eddig nagyon durván jó. Megszokást igényel, de az oktató része kb 1 óra volt, abban annyira szépen elmond mindent.
Még nem tökéletes, vannak hibák, de a fejlesztők dolgoznak rajta (WMR kontroller nem megy, és a VIVE fagyival nem nagyon játszható), de komolyabb hibát még nem találtak. -