Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Általánosan reagálva:
    Bármilyen 1660-hoz hasonlítható az 5600 XT, mindegyiknél gyorsabb, még a drágább OC-s Supereknél is. Minden egyes tesztben, amit az AMD mért, és vannak benne régi játékok, DirectX 11-esek, esport címek, modern DirectX12/Vulkan címek, stb. Nyilván utóbbiakban a legnagyobb az 5600 XT előnye. Borderlands 3-ban például 52 vs 69 fps van a gyári 1660 Ti-hez képest, és 53 vs 69 fps a leggyorsabb 1660S OC-khez képest (az 1860 MHz-es boostos modellek). De ha úgy tetszik, akkor a Borderlands 3-ban az 5600XT kb. annyira gyors, mint az RTX 2060 Super... pedig ez Unreal Engine 4. Lényegében akármit raksz ellene az 1660 sorozatból, az 5600 XT gyorsabb.
    Emiatt bátorkodtam rákérdezni, hogy mennyivel kell gyorsabbnak lennie egy AMD terméknek, hogy versenyképesnek mondjuk...

    Ha be akarod lőni a teljesítményét, akkor van Vega 56 mérés is, annál átlagosan 7%-kal gyorsabb az 5600 XT. Ez az alapórajeles, ami fontos, mert lesznek nagyon OC-s verziók is, most ebbe ne menjünk bele, nyilván plusz ~200 MHz-et nem adnak majd ingyen a gyártók. Ezek elvileg 300 dollár fölé kúsznak majd.

    A fentiek miatt nem értem, hogy miért kellene az 1660-aknál olcsóbban adni a terméket... Persze én előnyben vagyok, előttem már itt a guide.
    De ha berakjuk mondjuk a Cifu által beágyazott diagrammodba a Vega 56+7%-kal az RX 5600XT-t, ami talán nem a legjobb módszer, mert mások a tesztjátékok, de jobb egyelőre nincs, akkor azért láthatjuk, hogy nem kicsit ráver az 1660-akra. Persze ezt felárral teszi, viszont ha azt nézzük, hogy a plusz teljesítmény megéri-e a felárat, akkor eleve 4 GB-os Radeon RX 570-et veszünk vagy 4 GB-os GeForce GTX 1650 Supert, mert ezekhez képest minden gyorsabb kártya sebességelőnye kisebb a felárnál, amit kér a cég értük. Tehát az egy igen megszokott jelenség, hogy a sebességelőnynél a felár nagyobb, pusztán azért, mert sokaknak a sebességelőny értékesebb, és hajlandók ezért arányosan többet fizetni. Ha ezt senki sem tenné meg, akkor jelenleg mindenkinek Radeon RX 570-je lenne, mert annak az ár/teljesítmény aránya a legjobb, csak nem így működik a piac. Mit lehet kezdeni az RX 570-nel, ha nem elég a teljesítménye? Menni kell feljebb. Ugyanez leírható az 1660Ti/S-re is. Ha nem elég a tempója, akkor menni kell feljebb, és ott lesz az RX 5600 XT következő lépcsőfokként.

    (#45273) Busterftw: Elképzelhető, mert az AMD tesztjében is megfigyelhető, hogy a DirectX 11-es játékokban relatíve közel van az 1660 Ti. Nagyjából 10% körüli közelségben. Ahol az AMD nagyon elhúz, azok a DirectX 12-es és Vulkan játékok, ott vannak 20-30% közötti különbségek is. Mi pedig ugye egy ideje nem tesztelünk elavult API-kon futó játékkal, tehát nyilván mi a DirectX 12/Vulkan különbségekhez leszünk inkább közelebb. A legnagyobb előnye úgy tűnik, hogy a World War Z-ben van, ott egy tesztelő kolléga, akinél már van kártya mért egy +39%-ot az 1660 Ti-hez képest. De ez extrémítás, a legtöbb DX12/Vulkan címben ennyivel nem gyorsabb.

    (#45276) Z10N: Az OEM-eknek lesz az a termék, amit akarsz, de dobozos szinten nem igazán fér bele, mert nincs hely a 8 GB-os 5500 XT és az 5600 XT között. 80 dollárnyi különbség van köztük az MSRP alapján, és oda egyszerűen nem tudsz berakni még egy terméket a raktárak elbaszása nélkül. Ez meg baj a partnereknek, mert végül leírásra kényszerülnek, azaz veszteségbe küldöd őket. Ez nem célszerű. Akkor lenne értelme még egy modellnek, ha a 8 GB-os 5500 XT és az 5600 XT között nagyobb lenne az árkülönbség. Ez pedig akkor lehet opció, ha nem viszik a termékeket.

    Nem hiszem, hogy érted a gyártók problémáját. Van egy nyereség, amiért megéri maradni. Ha ezt nem tudják hozni, akkor nem éri meg a piac. Nem a két szép szemünkért fejlesztenek, és a legkevésbé hatják meg őket, hogy ha nem jók az árak, akkor a konzolra menekülnek a userek. Ettől csak még magasabbak lesznek az árak, mert a fejlesztési költségeket még kevesebb eladással kell visszatermelni.

    (#45277) Z10N: Nem biztos, hogy mindenhol hibátlan egy 5700 XT-re kerülő lapka. Manapság már eleve van betervezve a chipekbe redundancia, tehát az is elképzelhető, hogy minden részegységet tudnak engedélyezni úgy is, hogy az adott lapkán belül van valami hiba a gyártásból eredően. Ehhez az kell, hogy a gond redundáns területre essen.

    (#45283) AtomSiló: Az EUV csak akkor olcsóbb, ha növeli a kihozatalt, de mivel a TSMC-nek EUV nélkül sincs ezzel gondja, ezért az EUV-s node drágább lesz összességében, mert maguk a berendezések nagyon rossz hatékonysággal dolgoznak még.
    Eredetileg azért mondták az EUV-t olcsóbbnak, mert azt hitték, hogy a TSMC meg sem fogja közelíteni EUV nélkül a 0,1/cm^2-es hibaarányt, csak ennél is jobban megy az aktuális két node, amik EUV nélküliek. Ha mondjuk az eredeti felállás igaz lenne, hogy pusztán az EUV miatt sokkal több eladható lapkád lenne, akkor természetesen olcsóbb lenne összességében az EUV, mert több terméket tudnál belőle kitermelni, de így csak teljesítményelőnye lesz, sajnos drágábban.

    (#45291) b. : Én nem állok ki egy termék mellett sem. A hazai viszonyok szintjén pedig rohadt nagy tény, hogy az AMD nem egy hardvert küld a megjelenések idejére a régióba. Ezért vannak róluk állandóan tesztek. Az NVIDIA alig, decemberben próbáltunk Super kártyákat szerezni, de senki sem tudott adni a partnereink közül. Az 1660 Ti-t is úgy szereztük, hogy SidCorky-nak ez van otthon. Ha nincs neki, akkor ez sem szerepelt volna a tesztben. Szóval így rohadt nehéz tesztelni. De leírtam korábban, hogy a probléma igazából a megbízott cég, aki ezeket intézi. Az AMD egyedüliként képviselteti magát tényleges telephellyel a régióban, vagyis nem kell PR cégeken keresztül bénázni. Sajnos sok PR cég csak felveszi a pénzt a tevékenységéért, de nem látja el igazán a feladatát. Jelezzük mindig a gyártók felé, hogy nem kapjuk meg, amit kérünk, nem működik jól ez az egész, de egyelőre nincs változás. Pedig annyit már tudunk, hogy nem csak mi panaszkodunk rá. Az Intelt meg kb. hagyjuk, ha nem lenne régiós szinten ASUS, Gigabyte, stb. akkor nem lennének Intel tesztek, nemhogy nálunk, hanem sehol a régióban.
    Szóval a három nagy gyártó közül egyes egyedül az AMD veszi a fáradtságot arra, hogy a régióba minimum egy tesztterméket küldjön a megjelenés előtt. Sőt, manapság már az AMD az egyetlen cég, amely a régióban meghívja az újságírókat a briefingekre. A másik két cégnél manapság már nekem kell utánuk rohanni, hogy xy előadásra menni szeretnék, és nem egyszer csak akkor kapom meg az engedélyt rá, ha már lement az előadás, és akkor e-mailezek napokig a felvett anyag után, hogy legyen NDA-ra legalább hír. És olyan e-mailváltások vannak, hogy kérem az anyagot, adom a meghívót, majd mondják, hogy kérjem a helyi PR-től. Írom nincs helyi PR. Erre írják, hogy kérjem akkor a hozzám legközelebbitől. Erre megadom, hogy hol vagyunk, és kérdem, hogy melyik a legközelebbi. Megadják. Írok nekik, majd mondják, hogy ők már nincsenek szerződésben velük, kérjem a cég globális PR-jétől. Visszamegyek a globálishoz. Írják, hogy márpedig szerződésben vannak, nem tudja, hogy miért ír mást a PR-es. De ezután a globális PR elküldte az anyagot egy felhőszolgáltatóhoz feltöltve, ami szabálytalan volt, mert nem volt levízjelezve, de nem izgatott. Csak megjegyzem, hogy ez az AMD-nél úgy megy, hogy van egy tárhely, ahova be vagyok regisztrálva egy globális azonosítóval, és bármi, amire bejelentkeztem, rögtön az előadás után megjelenik. Nem kell írogatni senkinek.

    A Vulkan subgroupop egy szabvány, nincs rá gyártói verzió. A WWZ már nem is tartalmaz olyan kódot, ami csak AMD-n fut. DX11-ben igen, de Vulkan módban nem. Itt minden szabványos, az NV-n is így fut le. A subgroup operációkat viszont nem minden hardver kezeli ugyanolyan gyorsan, emiatt mások az erőviszonyok.
    Dupla wave sem létezik. Variálható wave-méret van. Ez nyilván előny a WWZ-ben, de nem túl nagy.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák