Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Alogonomus #56630 üzenetére

    Nem értek egyet azzal a hurrá-optimizmussal, amit ezzel a táblázattal MLiD sugallni próbált.
    Szerinte lesz ugyan áremelkedés, de ez úgymond mindig csak a legdrágább terméket fogja érinteni, ami viszont olyan mértékű előrelépést fog hozni, hogy bőven jut az előrelépésből az alsóbb szegmensekben is.
    Azt is mondja, hogy szerinte a játékok számításigénye nem fog lépést tartani a gpu-k számítási kapacitás növekedésével, az igazi Ray Tracing majd csak 5-6 év múlva lesz mainstream, stb.

    Szerintem nagyon is kell számítani arra, hogy a számításigény nőni fog. Most indul útjára az RT, én valószínűnek tartom, hogy fog növekedni a gépigény. Most a RT még csak extra - kicsit szebb, mint amit hagyományos módon megcsináltak. De amikor az RT-t az nvidia bevezette, és még kicsit bugos, meg csúnyácska, vagy túltolt volt, akkor voltak videók, amikben azt elemezték, hogy azelőtt azért elég sokmindent megcsináltak, kitrükköztek "hagyományos" módon, ami nem olyan, mint ha valódi sugárkövetéssel állt volna elő, de hasonló benyomást kelt. Trükkök százai - nyilván a raytracing terjedésével (mármint ahogy a piacon kapható gpu-k számításigénye megengedi) egyszerűen el fog tűnni a hagyományos, shaderrel végrehajtott, és ennek megfelelően trükkös, de melós mód. A játékokban default lesz az RT és ha egyáltalán kikapcsolható lesz, akkor anélkül ocsmányul fog kinézni.

    Tehát az, hogy a növekvő számítási legalább részben kapacitást felfalják az új fícsörök elkerülhetetlen.

    Igazából azt akarom ezzel mondani, hogy ha valaki úgy nézi ezt a táblázatot, hogy nézi, hogy ugyanaz a teljesítményszint 2 évente mennyivel olcsóbbá válik majd, az szerintem csalódni fog.

    Reméljük, hogy nem csupán az AMD-n fognak múlni ezek az árak, hanem lesz versenyző közeg.
    Nyilván persze ha mindent felvásárolnak a bányászok, akkor minden mindegy.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák