-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
válasz Ba cy lus #13065 üzenetére
Nem mindegy, hogy a műfaj koszos, vagy a mastering és mikrofonozottság, stb. igénytelen.
Meg lehet egy koszos zenén is hallani azt, ha az direkt olyan, mert vannak benne olyan kis nüansz-hangok, amik ennek ellenére átjönnek, utalnak rá, hogy amúgy ott lennie kéne valaminek. Vagy nem, és akkor mondjuk azt, hogy hát ez nem valami hűde album.
Tárgyaltuk már itt többször, de még mindig áll, hogy a metál (& Co.) talán a legnehezebben jól reprodukálható műfajok egyike. Az egész spektrum tömve masszív amplitúdójú hangokkal, és az alkalmazott szándékos torzítások visszaadása során ha a rendszerünk a saját-torzításával erre "rámaszkol", akkor lesz a mosott közép, a gyenge mély, és társai. A soksávos szalagra egyenként felmennek a stúdióban a hangszerek, de lejönni már 2-3 fajta hangszóró adja le őket mindössze, egy nagy kumulált egyvelegből. Ilyen értelemben bármilyen abszurd, planárok és ribbon-ok, AMT-k előnyben magasra és középre is. Vagy fejhallgató, számomra ott vált élvezhetővé egyáltalán, a műfaj, mert korábbi szobahifim alkalmatlan volt a minőségi reprodukcióra. Hangszóró tekintetben a rendkívül gyors tranziens képesség és nyugalmi állapotba visszaállás képessége aranyat ér ilyen zenéknél.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
válasz Ba cy lus #13087 üzenetére
Kevés értelme van erről vitázni.
Egyrészt ízlés dolga.
Másrészt a zenehallgatási szokások és azok következményei határozzák meg a megfelelő hangzást.
Volt egy munkatársam, aki egy Fiesztát hajtott közel egy évig. Az autó ment vissza az eladóhoz, a lízing vége okán. Én vittem vissza a járművet.
A hangszórók tekercsi már zizegtek. Mondtam a kollégának röhögve, hogy fogja fizetni a hangszóró cseréket.
Válaszolt is azonnal. Azoknak a hangszóróknak nincs semmi baja. Nem hallott semmit a zizegésből.
Egyrészt a hallását már alaposan elamortizálta a hatalmas hangerő okán. Másrészt azon a hangerőm már senki sem hallaná meg a zizegést, a hangrendszer teljes torzítása miatt.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
fehér_ember
addikt
válasz Ba cy lus #13091 üzenetére
De azt azért vedd figyelembe hogy nem vagyunk egyformák. Nem egyformán érint meg minket a zene sem. Szóval van akinek átmegy utcán mobilon, másnak meg otthon elmegy hangrendszeren sem.
Pl. én is csak a "hangzást élvezem a művet nem " vagy legalábbis bizonyosan nem úgy mint akik pl. a klasszikus műveket szeretikMás:
Amúgy tényleg lehetne valami fb csoportot létrehozni ha macinak lenne kedve és ott mehetne minden tovább, nagyhatalmú emberek nélkül.[ Szerkesztve ]
-
válasz Ba cy lus #13087 üzenetére
ez nem fugg stilustol, egy kamarazenekar sose fog olyan tisztan szolni hangszer granuralitason nezve mint egy vonosnegyes.
utobbi 5 evben mondjuk nem emlekszem, hogy valamikor nagyon elegedett lettem volna a hangzassal. viszont az a tultisztitott hangzas, ami az "audiophile voices" vallogatasokon elerheto, az nem letezik eloben. mondom ezt ugy, hogy Chicagoban voltam pici blueskocsmaban ahol eloben, erosites nelkul ment a helyi 60-70 koruli diva, szoval ahhoz is van referenciam.
fehér_ember: meg pl egy futos bluetooth fulesnel azert masok a szempontok, mint egy otthoni sztereo lancnal.
otthoni sztereo lanc sem mindegy mire van befogva, a Beyer DT990ed teljesen alkalmatlan konferenciahivasokra, mert mindig lesz valaki, akinek rossz a mikrofonja amit viszont nalam konstant fejfajast jelentett.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Dißnäëß
veterán
válasz Ba cy lus #13087 üzenetére
Ez eddig egyetlen live koncerten sem történt meg velem, ellenben amikor CD-rôl hallgattam ezeket régen, kurva fos volt mind, egy értékelhetetlen hulladék, kevés kivételtôl eltekintve.
Szerintem szimplán csak magasabban van a léc nálam, mint a pogózók legtöbbjénél, amivel semmi, de semmi gond nincs, nem szeretem igazán a mûfajt.
Minden nézôpont kérdése
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
kukulec
őstag
válasz Ba cy lus #13194 üzenetére
gondolom ezt ironikusan kell értelmezni. mi lehetett az ötlet: "legyen rohanó duplalábdob, rommá torzított gitár, és még véletlenül se lehessen ezen kívül bármit kivenni". inkább járatom az Isotek enhancert, az zajnak kifinomultabb
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
btraven
őstag
válasz Ba cy lus #13194 üzenetére
Úgy érted új szintre emelték a szimfonikus black metált?
Mivel egy külön műfaj így nem nagyon lehet összehasonlítani a black metállal.
Ez úgy van mint a Deep Purple hogy egy szimfonikus zenekar is fellép a koncerten?
De nem, utánanéztem hogy "music workstation"-t használnak. Az mi? Egy szintetizátor?
Tetszenek ezek a megjegyzések: zaj az egész.
Van egy rossz hírem, nem elég részletes a HiFi rendszered. Mert lehet hogy az 1kHz szinusz jelet jól átviszi, de ezek szerint ezt már nem. -
kukulec
őstag
válasz Ba cy lus #13204 üzenetére
komolyan azt hittem, hogy ezt poénként dobtad be. kedvelem a metált, majd minden alműfajban hallgatok valamit, de itt tényleg nem hallom, hogy mi is történik
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
btraven
őstag
válasz Ba cy lus #13206 üzenetére
De hát szimfonikus black metál.
Nem egy egész szimfonikus zenekar van szimulálva szintetizátorokkal?
Gondolom ezt a zenét nem lehet megismerni úgy hogy egy vacak YT videóból meghallgatok 1 percet a vacak számítógép vacak hangkártyáján.
Én nem ismerem egyébként. Jó, az Emperor nevet hallottam már, mert azért elég híres. Hoppá, lehet hogy az a baj hogy nem Hi-res. Na ezért nem hallhatók a részletek. -
btraven
őstag
válasz Ba cy lus #13203 üzenetére
A hifi rendszernek nincs köze hozzá - ezzel nem értek egyet.
MORBID ANGEL Formulas Fatal To The Flesh (direkt nem linkelek borzasztó YT linkeket)
Most nálam ez egy jó példa erre. Ez egy "zajos" egyfolytában ugyanazt darálják lemez volt nekem mindig.
Na de ha egyszer egy jó rendszeren hallgatod. Egyből kiderül hogy milyen szépek a gitár tónusok, tele az egész harmóniával és rengeteg részlettel. Mestermű. -
kukulec
őstag
válasz Ba cy lus #13225 üzenetére
itt most nem egyszerű metálról volt szó. lehet dühből és balhéból combos metált is tolni. nem véletlenül van pantera, sepultura vagy megadeth. én pl. még elvagyok a Cradle Of Filth és Dimmu Borgir szerzeményeivel is. de ami arról szól, hogy poénból lemennek a srácok, kitombolják magukat, csak piszok gyors riffelés meg dobolás megy, majd utána közlik, hogy ez művészet, hát nem tudom. egyébként a gépemen leginkább metál/hard rock van. aztán klasszikusok (Emperor - With Strength I Burn - 1:35 után kezd vállalható lenni. de a kevesebb több volna; ha nem torzítanák a gitárt ennyire rongyra, akkor még kedvelném is pár részét)
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
válasz Ba cy lus #13225 üzenetére
mastering miatt nem biztos, hogy egy jobb fules annyit segitene. mondjuk egy Emperort meghallgatnek eloben, ugy altalaban jobb szokott lenni a hangzas mint a korai lemezeken.
egyebkent a "metalos" felosztasban se vagyok biztos, hogy mennyi ertelme van, amikor a hamisitatlan skandinav tru kvlt enekes kollegaval egyutt varjuk, hogy vegre megtartsak azt az Infected Mushroom koncertet Göteborgba amit eddig haromszor toltak el. alapjaiban es hangszerelesben meg azert hallani rajtuk, hogy hiaba jatszanak eloben, eredetileg full-on psy trance felol jonnek.
technikailag "metalos" kollegak egy reszenek gyakorlatilag hazistudioja van. mondjuk munkatarsak nem reprezentativak, meglepoen sokan zenelnek a szabadidejukben.
masik, hogy pl Perturbator is a Blood Musicon ad ki zeneket.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
RetepNyaraB
veterán
-
bta1
őstag
válasz Ba cy lus #13243 üzenetére
Tévedésed abban áll, hogy itt nem ellentábor van, hanem néhány troll. Egyikük – privátban folytatva a kötekedést – kifecsegte nekem, hogy kezdetben lelkes hifista volt, aztán csalódott az egészben. Így már érthető a motiváció? Amikor felbukkan valami objektíve igazolatlan dolog, ők erre erre az igazolatlanságra hivatkozva játsszák az eszüket, miközben a tudományossághoz legfeljebb annyi közük van, hogy tanultak, olvastak róla... sajnálatos módon azt sem tudják (vagy legalábbis úgy tesznek), hogy ez nem az a terület, ahol alapkutatások vagy tömeges, bizonyító erejű vaktesztsorozatok folynak. Ilyesmire esély sincs, és nem is várható. A személyeskedés egyik leggyalázatosabb formája, amikor az objektivitás látszatát keltve, nemlétező tudományos dolgok mögé bújva próbálnak hitelteleníteni, lejáratni úgy tapasztalatokat, mint az azok mellett kiálló hobbistákat.
(Kammerer tévedése pedig abban, hogy tárt karokkal várta őket. Nesze neked, willkommenkultur...!)
-
Balázs Z.
tag
-
Dißnäëß
veterán
válasz Ba cy lus #13373 üzenetére
Totál meg tudlak érteni, az egyik legjobb Requiem (bár melyik szar, őszintén? Fauré a másik kedvencem) .. de Verdi-ből pl. az egyik azért vérzik, mert a játék csodás, de a technika pocsék, a másik meg azért, mert a technika végre modern és fasza, csak a játék olyan, hogy húzom rá a számat.
Ez kijött DVD-n is, megvan flac-ban is (CD). Vmikor régen megvettem egy Libri-ben
Csekkolhatod, tetszik-é. (Nekem kvázi csak ez). [link]Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
válasz Ba cy lus #15870 üzenetére
melyik album egyebkent?
mondjuk ha a mely fogy el az LPhez kepest az elegge gaz.
---
egyebkent hallgatom az uj Placebot (Never let me go). futos fulesen nagyon jol szol, aztan valtok a normal fules lancomra es kb tokeletesen hozza a "Sziget nagyszinpad, valahol par meterrel a hangmernokok elott" mastert. hangos, reszletgazdag es eszmeletlen tere van. es mellette ugy torz es tokeletlen, amilyen egy (elsorenduen beallitott) elo koncert tud lenni.
[link] Fix yourself meg siman van annyira jo albumzaro, mint anno a Medset lezaro Song to Say Goodbye.
egyebkent benne van, hogy ez a Placebo eddigi legjobb albuma. aztan meglatjuk oktoberben eloben
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Ba cy lus #15875 üzenetére
ahogy neztem LP es CD tud ugyanolyan jol szolni, viszont LPknel az analog lemezjatszo is megjelenik faktorkent. szoval adott esetben meregdraga megoldas fog kelleni, hogy tenyleg le tudjon menni 20Hzig, ami CDnel nem problema. egy .wav filet tarolo memoriakartyanal meg tenyleg filleres komponensekrol beszelunk, mert nem mozog semmi.
gondolom otthon rendes setupod van, es nem egy kopott lemezrol szolt.
ilyen régi analóg felvételeknél eddig mindig LP-ről hallottam a dinamikusabb mélyet.
az lehet, ha nem megfelelo volt a master.mondjuk en inkabb 90es evek utani zenet hallgattam bakelitrol, a keso 90es evek technojanal erezheto volt a bakelit limitacioja dinamikara. hangulata egyebkent a mai napig megvan .
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Ba cy lus #15881 üzenetére
ja, meg abban a korban elektronikus vonalon foleg dubplatek mentek, adott esetben manufakturalis korulmenyek kozott elkeszitve. mastereles meg olyan lett amilyen. meg sokkal elerhetobb lett minden, a 2000es eveket ossze se lehet hasonlitani a jelenlegi helyzettel.
De még a bakelit aranykorszakában is óriási különbségek voltak a különböző nyomások között.
Persze, ez evidens.Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz Ba cy lus #15894 üzenetére
Nem. Az LP technológiájából adódik. Akkora a kilendülés mélytartományokban a barázdamélység miatt, amit nem mindig bír el a tű sztereó esetén (azaz igen, csak ugrik és/vagy halkabbra kell keverni az egész LP-t, amivel a dinamika romlik), így nem csak egy RIAA korrekció van (majd visszakorrekció ugye), amin LP készítéskor átkergetik a hangot, hanem az alsó, legnagyobb energiájú tartományt mono-sítják is gyakran.
Viszont a bibi az, hogy még a klasszik IEC szabvány RIAA-ban lefektetett görbékhez sem tartják magukat sokan (vagy tartották), van vagy 4-5 féle szabvány, ami így vagy úgy egy kissé eltérő görbéket használ, aztán amikor lejátsszuk őket 1 féle korrekcióval, vagy jó lesz, vagy nem.
Rengeteg ilyen "lötyögő" szabványmenti dolog van LP világban és az egyes nyomásokkal nem csak a "szimpla mastering" változhat. Én teljesen elszédültem attól a kavalkádtól, ahogy a nagy LP kiadók értelmezték sokszor az egészet... pár éve hülyére olvastam a témát, fórumokat, aztán hagytam
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz Ba cy lus #15898 üzenetére
Elméletileg van, a gyakorlatban nem igazán jelent problémát
Hát ez pontosan így van, saccra 80Hz körültől lefele nem nagyon tudjuk, mi szól honnan. Az agynak mindegy. Szóval végeredményben ja.Fremer szerint nem kopik (ha minden jó). Szerintem azért igen.. ki tudja.. bár nem vagyok egy durva bakelites (pvc-s) , van vagy 50 lemezem, az nem sok, egy alap lejátszóval, új alap tűvel aztán jónapot.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
denesdr
addikt
válasz Ba cy lus #15953 üzenetére
Ha belegondolunk, csak úgy ismerhetnénk meg teljes mértékben, hogy mire gondoltak egy felvétel készítésekor, ha az adott stúdióban és rendszeren hallgatnánk vissza a hanganyagot. De ha elég hallgatót csődítenénk oda, akkor tutira lenne olyan, aki sokallná, meg olyan is aki kevesellné a mélyet, még ott a helyszínen is.
-
denesdr
addikt
válasz Ba cy lus #15957 üzenetére
Értem persze, de sokszor nehéz az ízléstől elvonatkoztatni.
Omniderekcionális hangsugárzóknál (na ilyennekkel vegképp nem stúdióznak tudomásom szerint) szokták említeni a hallgatók, hogy furcsa és elég válogatós a zenei műfajokra, ami nem áll neki jól, arra valószínűleg a felvétel készítője is azt mondaná, hogy nem ez volt az elképzelés (de ki tudja, lehet azt mondaná, hogy még ez is belefér az eredeti elképzelésbe). Na de mi van azokkal a zenékkel, amik viszont jól szólnak rajta vagy a hallgatóság szerint jól áll neki (állítólag a klasszikus zene jó)? Itt ugye a jó meg a nem jó könnyen lehet, hogy ízlési kérdés.
Vagy ott vannak pl a zenészek, akik gyakran egész más füllel hallgatják a hifin vagy bármilyen lejátszórendszeren a felvételeket, mint az audiofil hifisták.
Lehet érdemes lenne olyasvalakit megkérdezni, aki közelebb áll a felvételkészítéshez. -
-
-
denesdr
addikt
válasz Ba cy lus #16274 üzenetére
Na, csak előjön, amit lezso6 is említett. Loudness-ezés mint destruktív alkalmazása az EQ-nak. Viszont, ha a loudness war jelenségre gondolsz, az más tészta, ott dinamikakompresszió történik, hogy hangosabb legyen a zene, magyarán a halk részek fel lesznek benne hangosítva. Az EQ-zás nem ez.
-
-
denesdr
addikt
válasz Ba cy lus #16280 üzenetére
Ez a Te saját, szubjektív tapasztalatod, köszi, hogy megosztottad!
De mint írtam, nem mindegy, hogy mit és hogyan EQ-zunk. Tulajdonképpen egy hangfal hangváltója is EQ (többek között), mert a célja a hangszórók átviteleinek kiegyenlítése, összehangolása (equalizing = kiegyenlítés).
Illetve az, hogy Neked nem tetszik a lapos átvitel (Hangsugárzó átvitel vagy szobai átvitel? Nem mindegy!), még nem feltétlenül jelenti azt, hogy rosszabb a tranzesválasz.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MG5 menetpróba
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Escape from Tarkov
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Formula-1
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs