Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz barnam_ #5150 üzenetére
Nem az ülésvédéssel van gond, azt már megvettem a Meganehoz is (egyébként se érdekelne az ülés állapota egy ócska Swiftben). A ferdehátúnál ha kiveszed az ülést akkor még lesz fél méter helyed hátrafele, szedánnál viszont nem, mert ott a csomagtartóajtó ugyanúgy, nem fog bemászni alá a csomagtartóba ahonnan nem lát ki.
De igazából nem lényeges szempont, mert nem autóznak már most sem, a hátsó ülésre meg beférnek egyesével, ha dokihoz kell vinni stb.Választék nem sok van automatával, végignéztem a kínálatot árhatárok nélkül is, tényleg csak két opció van az 1.3 8V ferdéből meg az 1.6 16V szedánból, ez a két legelterjedtebb verzió még árhatár nélkül is. A szedán elvileg picit dinamikusabb a súly/teljesítmény aránya miatt, meg az legalább 4 gangos is és autóbb a formája is. Meg az nem harmatosodik el annyira 60 fölötti tempónál mikor kezd menetszél lenni.
Ha még meglesz az a vasalódeszkás miután eladtam a kocsit, akkor elmegyek megnézni mindenképp.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #89309696 #5145 üzenetére
Az enyém is 16V és az is SOHC viszont csak a szívóoldalon van változó szelepvezérlés (a DOHC verzió már a kipuff oldalit is változtatja).
Amúgy van előnye ennek az építésnek. Nyilván olcsóbb gyártani és kevesebb a motor belső (surlódási) vesztesége.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Integrale
veterán
Az utolso allitas nem feltetlenul igaz, hiszen forog a vezermutengely, ami surlodik a 16 himbaval, a himbak surlodnak a tengelyukon, majd megnyomjak a szelepet valamin keresztul, ahelyett, hogy a tengely butykei kozvetlenul a szelepeket nyomna a lapkan/token keresztul, plusz a himbak le-fel mozgatasa tovabbi nem kivant tenyezo.
"Bad reklám is reklám too"
-
#89309696
törölt tag
Minél többet nézegetem azt a vasalódeszkát azon a Swiften, annál jobban tetszik. A matricák tuti lekerülnének róla, de lehet a deszka maradna. Egy mélyláda aztán kész is a koszos falusi részer mocsok amivel lehet veretni.
Nem volt gyerekszobám.[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
A Maserati 80-as evekben piacradobott 6 szelepes (2.0 V6, 36 szelep es 283 Le) motorjanal mindenkeppen olcsobb es egyszerubb. :D
Egyebkent most olvasgattam errol, eleg osszetett. Az SOHC alacsonyabb fordulatszam tartomanyban nyomatekosabb, DOHC felso tartomanyban erosebb, magasabb fordulat erheto el vele, halkabb, es bizonyos korulmenyek kozott gazdasagosabb is.
Az SOHC konnyebb, olcsobb, egyszerubb, de a lang terjedese nem tokeletes, mert ferde benne a gyertya, DOHC-ben berakhato a ket tengely koze, gyakorlatilag tokeletesen az egester kozepebe."Bad reklám is reklám too"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Integrale #5156 üzenetére
Igen azt olvastam én is, hogy a DOHC-t jobban kell pörgetni.
Az enyémben amúgy is csak eco szelepvezérlés van, részterhelésen az egyik szívószelep kisebbet nyit mint a másik, így más perdülete lesz a levegőnek. A DOHC-ben már "rendes" szelepvezérlés van.
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
Nem szeretem az ilyen öszvér megoldásokat amúgy, mert nehéz belőlük igénytelen autót építeni, minden ilyen csak plusz egy hibaforrás. Csak ugye nagy választék nincs, a kicsi ferdehátúban van az 1.3 8V 68 lóval, ez egy rémegyszerű motor és nagyon tetszik, de nem a legélesebb kés a fiókban. És ennek 1.6-os társa nem készült, illetve volt, de csak karbis még 93 előtt. Ezt egy kicsit sajnálom, bár ha lett is volna talán max 75 ló ami megint semmi.
A szedánokban lévő 1.6 az már mind az öszvér 16 szelepes sohc 92 lóval, azon kívül mondjuk csutkára ugyanaz a blokk.Úgyhogy van 2x annyi szelep, 2x annyi himba, 2x annyi hidrotőke, viszont ha 93 óta bírja a magyar felhasználást akkor igazából mégiscsak sikerült igénytelenre építeni.
Cserébe pörgősebb ami kell is az automata mellé csak fokozza a fun faktort az ordítása, meg hát nyilván jelentősen erősebb. Kb. Megane szint lehet, 200 kilóval könnyebb autó mínusz az automata fogása. Valahol 12s körül van akkor ez is a szedánban ami azért élhető már és mégse 15s, mint a 68 lovas a ferdehátúban.
Úgyhogy mindenképp szedánt kéne venni.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Legszívesebben el is mennék megvenni (persze ha jó), de most épp nincs szabad 250 ezrem ilyen mókára. Pedig jó lenne.
Másrészt buknám rá a bónuszt is, ha második kocsinak venném és utána adnám el a Rönót. Bár nem sokat vesztenék, mert valami 1500-zal nőne a biztosítás negyed évente, már utánanéztem annak is.
De inkább előbb eladom ami van és utána nézek helyette és akkor a bónuszt is átvihetem. Csak addigra el fogják vinni ezt a szép vasalódeszkásat és tuti nem lesz a közelben más helyette. Ez mindig így van. Az is lehet, hogy fél évig nem lesz autóm, az is lehet fél évig nem veszik meg a Rönót.
Pedig én már élvezkedni akarok egy szakadt Swiftben, mert tök lol meg yolo.[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #5162 üzenetére
20% kedvezmény, ha évesre kötöm, tudok róla. Most 9400 a negyedév, ha évesbe fizetném 7500 lenne. Nem igazán foglalkoztam vele, de lehet a Swiftre már éveset fogok kötni.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Ezt fel nem tudom fogni amúgy, hogy minek takarta ki a rendszámot, ha az alvázszámot meg megadta a hirdetésbe.
Pedig legalább utána tudtam volna nézni mikortól van nála, mikor került fel a vasalódeszka, hogyan nézett ki visszamenőleg stb.
Anyám autójáról is így derült ki, hogy az egész bal oldala ki lett cseréve, valószínű végigsimogattak vele valamit, de szerencsére kerékdob és két ajtó csere elég volt neki, az alváz és utascella nem sérült.
Van értelme egyáltalán egy Swiftnél annak, hogy törve volt-e? Gyakorlatilag mintha motoroznál így is-úgy is.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz barnam_ #5165 üzenetére
Mindenképp meg fogom kérdezni, mert nincs leírva normálisan a futott Km, se leírás, azt se írja szervós-e, nem látom a felszereltséget se.
De hívni csak akkor fogom, ha elvitték a Rönót, addig felesleges mert lehet hónapokig nálam lesz még. Most ugye negyedannyira mernek mozogni és költeni az emberek, mint alapból. -
Qru
MODERÁTOR
-
#89309696
törölt tag
Mérges is vagyok magamra miatta, mert már szeptemberben elhatároztam, hogy eladom a kocsit, de csak decemberben mertem meghirdetni akkor is túl drágán, most meg mire realizálódtam és elhatároztam magam rendesen már késő, a piac bezuhant és fél év-egy év simán benne van mire elkezd megindulni újra. Persze nem nulla a leállás, úgyhogy érdemes hirdetni most is, de jóval szerényebb az egész. Ráadásul ősszel sokkal jobb kínálatok is voltak, nemcsak vasalódeszkásak.
Most már mindegy, nem lehet vele mit kezdeni, várunk. -
barnam_
nagyúr
Tegnap szeptember óta újra tekertem egyet, most 18 km-t. Kidöglöttem benne, nagyon gyatra átlagsebességem volt, de a maximum 39 km/h lett. Lejtőn, hátszélben...
Viszont baromi jó, hogy 5 kilométert tekerve az erdő közepén lehet lenni, ahol embert alig látni. Láttam szarvast átfutni előttem, meg valami ölyvfélét is, leszállt egy ágra előttem az út mentén. -
Integrale
veterán
válasz barnam_ #5169 üzenetére
Ne is mondd, faj a seggem es az alkarom a tekerestol.
Itt hagytam abba osszel, ennyi van a 2.25-os gumikkal a labamban, nem lesz egyszeru felvenni a fonalat. Foleg, hogy most azert parazok attol, ha esek vagy gaz van, milyen ellatasban reszesulnek es hol. :D"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz rbalint88 #5171 üzenetére
Szerencsere nem estem meg bringaval (nagyot), egyszer a nagy elso tanyer felszantotta a labszaram, meg apro botlasok. De a zasszony tavaly taknyolt az ulloin a sineken, azota kicsit zabszem van a seggemben, akar jonni o is, de emiatt visszafog, 50 fole nem megy. :D
Most kineztem egy Bianchi JAB-ot, nem tudom megindokolni, hogy miert csereljem ezt...
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz Integrale #5172 üzenetére
nekem ugye a 4 törött csigolya miatt első teló mindenképp kell, különben fél óra után leesek a bringáról, úgy elfárad a felső háti szakaszom és a nyakam, úgyhogy csak montikat nézegetek. össztelós nem kell, olyan durva terepre úgyse mennék, de a csodás utak miatt az első teló elengedhetetlen. a régi cannondale-emet meg szerettem, most annál egy kb 10 évvel fiatalabbat vennék, ami már tárcsafékes, integrált hajtókaros, ilyesmik.
-
barnam_
nagyúr
válasz Integrale #5170 üzenetére
2,25-ös az már MTB nem? Azzal úgy gondolom jó a 27 km/h átlagsebesség.
Azon mondjuk utólag elgondolkodtam, hogy nem feltétlenül a legokosabb volt 40-el gurulni lefelé a kb. erdészeti minőségű aszfalton.. sisak és bármi védő felszerelés nélkül.rbalint88: én a Vadonsportból vettem egy Bergamont Helix trekking biciklit. Elöl teleszkópos (mondjuk az dísznek van, nem ugrásra), hidraulikus tárcsafék, picit MTB stílusú trekking gumik. Jól gurul, kicsi az ellenállása, de azért a földúton simán végigmegy.
Szerintem MTB-t csak akkor vegyél, ha erdőbe akarsz menni, különben csak nehezebb vele tekerni mint egy jó trekkinggel. -
rbalint88
addikt
válasz barnam_ #5174 üzenetére
pont a teleszkópok általános gyengesége miatt nem akarok trekkinget. egy jó városibb mintájú gumival egy montival is lehet könnyen tekerni, egy cannondale meg nem véletlenül 500k+ újonnan, az előző bringám egy 1998-as gép volt és közel 20 évesen is olyan működési kultúrája volt, amit egy hasonló árú, igaz fiatalabb trekking nem fog tudni. ez olyan, mintha a majd' 30 éves mercidből át kéne ülni egy 10 éves opel corsába
és ugyanúgy, mint az autóknál, a bringáknál se fáj, ha idős, csak jóféle legyen -
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #5175 üzenetére
Belgiumban valami kb 70-80 éves körüli bringát hajtottam, ha jól rémlik gurult, de azért pl fék nem volt sok rajta, szerszám hiányában meg nem tudtam sokat javítani a helyzeten. Annak fejében kaptam meg pár hónapra, hogy vissza kellett tenni a leesett láncot, ez meg is történt, ikea ágy szerszámkészlet szintű felszereltség mellett, kesztyű helyett kb kenyeres zacskót használtam vagy ilyesmi Érdekes volt az agyváltó rajta, ott is találtam furcsaságot, de legalább működött.
Itthon most Csepel Marathon került elő, garázsba lett lerakva, csak sajnos a váltó pont egy lombtrágya zsákon pihent, ami erős rozsdát eredményezett. Vettem jófogáson egy pofára hasonló váltót, aztán a napokban elkopott a hév, így bovdent toldva és másik bovdenházat újrahasznosítva összelapátoltam, és így éves rekordot döntöttem kb 2x1 km-t tekerve
Leporoltam a Simsont is. Régi benzinnel nem akart elindulni, kapott mellé egy liter frissebb keveréket, így használható (előtte azért karbi pucolásnak nekiestem, de nem volt mit; gyújtást is átnéztem). Kertek alatt jó lenne kijáratni belőle, aztán következő alkalommal már 98/100-ast tankolunk. Meg közben traktorok zabálják a gázolajat, 2-300 literes tankolás is megesik, de legalább home office van mindig. Ma kb 7 km/h volt az átlagsebesség, nem hiába, 180 lovas gép dolgozott
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz barnam_ #5174 üzenetére
Igen, MTB, olyan mint a kepen, csak kihajitottam rola a ratyi villat, ment a helyere egy Manitou es egy DT Swiss felniszett. 27 fole is mentem atlagsebessegben ezen a 33 km-en, es van meg benne tartalek, csak sok a lampa a Szeremin, Budafokin es a Soroksarin.
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #5176 üzenetére
mi amikor ismerősnél voltunk Olaszországban, akkor kaptunk kölcsön egy békebeli holland típusú kerékpárt. na most képzeld el azt, hogy ugye É-Olaszország, ahol kb mindenki kocsival jár, csak a csórók bringáznak.
mi meg nyomtunk olyat, hogy ugye eleve asszony a csomagtartón utazott és még közben bevásároltunk is, a szatyor meg a nyakamban lógott a biciklilakaton kb mintha ufó szállt volna le közéjük, úgy néztek ránkezzel szemezek főleg: fb alert
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rbalint88 #5178 üzenetére
Bevásárlás résznél felnevettem mi is folyton úgy toltuk az estéket, hogy kb fele társaságnak volt csak bicója, többiek egyenletesen elosztva a szabad csomagtartókon, szerencsére nem volt gond belőle holland haver futár melót nyomott bérelt biciklivel, defekten kívül ha bármi baja van a bringának, csak visszaadod és kapsz másikat, neki totál megérte (Swapfiets).
[ Szerkesztve ]
-
válasz Integrale #5172 üzenetére
Nekem a leggázabb esésem az volt, hogy elütöttem egy gyalogost 35-el, a kerékpárúton kilépett elém.
Dőlt a fejemből a vér, mondjuk fűre estem, az embert ketten támogattuk fel.
Meg volt egy esésem betonon arc+ vállra sisak nélkül (akkoriban nem is volt még talán biciklis sisak (1990 környékén)
Nekem ilyen bicóm van (magellan draco disc), de azóta, hogy megvan a gyerek nem tekertem[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Integrale
veterán
Kisebb eseseim voltak persze, inkabb ugy fogalmazok, hogy szerencsere nagyobb bajom nem volt egyiktol sem.
Legnagyobb mazli az volt, amikor Papan tekertem, es az egyik mellekuton nem raktak vissza a csatornafedelet. :DKisza: nekem az ilyenekhez nem kellett biciklire ulnom, agyrazkodas ketszer, vall es lab tores, boka es ujjtores, varrasok, hegek, ujraelesztes, egyikhez sem kellett bringa.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
#89309696
törölt tag
LoL má', mindenki harci rokkant, nekem soha semmim nem volt, talán 1-2 rándulás.
Mondjuk rajtam harapások vannak, de az tucatnyi is. -
barnam_
nagyúr
válasz rbalint88 #5175 üzenetére
Nem vitatom, hogy az 500k-s bicikli jobb mint az olcsóbb, egyszerűbb gépek. Kb mint inkább egy használt üzleti laptop (ThinkPad), mint egy új consumer gép.
Ugyanakkor az is igaz, hogy ez a mostani Bergamont űrtechnika akkor képest, mint amivel gyerekként tekertem 😁
Én inkább a hosszú távú tekerés híve vagyok, tehát ha úgy adódik megyek 80km-t egy nap, erre jobb egy trekking. -
máyköl
veterán
válasz Integrale #5183 üzenetére
Azannya.
En regota nem bringazom, de motorral gyakorlatilag egy tucatszor estem (legutobb elutottek, suzukisnak stop tablaja volt de nyomta a telefonjat), mindig egy karcolassal maximum megusztam.
Mondjuk nem is megyek motorral palyara, ott nem jatek egy megcsuszas vagy ne adj' eses. -
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
diegho
nagyúr
Sziasztok,
Talán jó helyen lesz itt a kérdés. Milyen napszemüveget vegyek vezetéshez? Jó lenne olyan, amit erős napfényben és éjjel is lehet használni. Nem akarok sokat szánni rá, 6-7k körül gondoltam.
-
BigBlackDog
veterán
Éjjel miért kéne? Ha bármilyen színezett, vagy sötétített lencsét a szemed elég teszel, akkor az már érezhetően korlátozni fogja a beérkező fény mennyiségét a lencse nélküli állapothoz képest. Éjjel meg nem túlzottan célszerű ez szvsz. (A szembejövők kitakarásához valami dinamikusan működő, szelektív szemüveg kéne, de ilyenről nem tudok.)
Nappali fényviszonyok mellett én polárszűrős, dioptriás napszemüveget szoktam használni. Barnás árnyalata kellemes (elvileg van valami kontrasztnövelő hatása) és a polárszűrő miatt pl. nem látok a szélvédő belső felén semmi tükröződést. Illetve vizes úton megcsillanó fényeket, napsugarakat is tompítja. Szóval hasznos dolog a polárszűrő. Hátránya, hogy bizonyos felületeken látszanak majd a feszültségek (pl.), illetve ha nem megfelelő az LCD kijelző polarizációs síkja, akkor azok is sötétebbek lehetnek, vagy akár teljesen olvashatatlanná is válhatnak szemüvegben.
De ezt a szemüveget is legfeljebb csak késő délutánig, fél órával napnyugta előttig szoktam használni, mert ezt követően már zavaróan sötétít, álmosít.Konkrétumot viszont nem tudok ajánlani, sima napszemüvegekben nem vagyok otthon.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
6-7ezerert nem igazan lesz jo szemuveg, marmint ha az is szempont, hogy emberek latnak benne. Sajnos a polaroidok is akcio nelkul a 20k kategoria... anno meg tudtam venni belole 7k-ert, de az 10 eve volt... tavalyi akcios mar 16k volt.
Olyat vegyel, ami polarszuros es melegebb arnyalatu, barnas pl, mert abban latsz akkor is, ha lapos szogben tuz a nap reggel vagy naplementekor. Autozashoz polarszuro nelkuli szemuveget venni penzkidobas szerintem. -
máyköl
veterán
válasz rbalint88 #5191 üzenetére
Nekem egy ütött-kopott, százszor leejtett pár éves Ray Ban Wayfarer -em van. Nem cserélném el semmire. Kényelmes, marha jól sötétít, semmilyen fény nem zavart még mikor rajtam volt, és nem kell rá vigyázni (le is ejtem heti 2 -szer).
Próbáltam az utóbbi években pár napszemüveget, de nem sikerült áttérnem egyikre sem.
Halkan megjegyzem, onnan tudod hogy jó -e egy napszemüveg lencséje, hogy az iPhone Face ID nem oldja fel a telefont ha rajtad van. 20.000Forint alatti szemüvegek nálam kivétel nélkül feloldották, a legsötétebb lencsések is.ui: off topikban off reszt irni, az is magia.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #5194 üzenetére
az lett volna az a része, hogy ha nem akarsz benne emberek közé menni
máyköl: nekem az jobban tetszik, ha felold vezetés közben hasznosabb
-
diegho
nagyúr
[link] itt találtam elég jó áron polarizált szemüvegeket.
-
barnam_
nagyúr
Na, hétfőtől lehet menni vidéken ide-oda, csak maszkban tegye az ember.
Budapestieknek marad a korlátozás.