Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Everybody lies.
-
barnam_
nagyúr
Jópofa ez a cucc, csak kár, hogy Magyarországon az első éjszaka lelopnák az autóról...
Xiaomi 70mai TPMS Lite keréknyomás ellenőrző rendszer -
barnam_
nagyúr
Szerintem Pesten az első hülye leszedné
Valami olyan megoldást tudnék elképzelni, ami szeleppel egybeépített, de a felni belső részén van. Mármint nincs rá nagy szükségem, kb. havonta szoktam kompresszorral ellenőrizni, de így nem kellene előszedni. Mondjuk kérdéses mennyire pontos ez a kütyü. -
2ozzmexy
aktív tag
A japán autóknál általában tőcsavar van, amit az agyba kúpos korckötés rögzít, ezekre hajtod fel az anyát, de alapvetően nem ezzel van a baj, hanem a fakezű gumissal, amelyik sóher egy tetves nyomatékhatárolót venni a légkulcsra, ezért direktben kapja a csőből reduktor nélkül az olajozott levegőt 10baros nyomással... ha lenne rajta nyomatékhatároló akkor leracsnizna 100Nm-nél jobbhajtásban, de az a legtöbb autónál kevés, ez szokott lenni mindig az indok, mert akkor a végét mindig a nyomatékkulccsal kellene ráhúzni, amit ugye kézzel kell, ez mind idő, tehát pénz és ugyebár a kapitalizmus óta tudjuk hogy az emberóra a világon a legdrágább...
Nekem is tört már ilyen miatt tőcsavarom, a nejem (173cm és 53kg, tehát nem egy NDK úszónő) tört bele kettőt az agyba a Corollán a gyári kerékanya kulccsal... ennek az előzménye az volt, h a tehetséges fakezű szakbarbárok légkulccsal tépkedték fel évente 2 alkalommal 14 éven át a tőcsavarokat, tehát túlhúzták minden alkalommal, aminek az lett az eredménye h az anyag gyengült minden le és felszerelésnél, míg egyszercsak eltört. Ha pár órával hamarabb fárad el, akkor 160-nál esik ki az M3-on...
A cseréjével csak az a gond h hidraulikus préss kell hozzá, a fiatalabb Mazdák és Suzukik már csavarosak, tehát az agyban csak egy menet van, amire hatványozottan igaz, hogyha sérül 1 akkor kuka az agy, amivel általában a kerékagycsapágy is megy a levesbe, mert csak préssel lehet szétszedni...
Life is sucks...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #5963 üzenetére
Akkor meg jol jartam, 7k volt az 1 db tocsavar (gyari). Azota uj gunisom van aki nem tepi ra.
Btw a 100 Nm nem olyan keves, legalabbis nalam annyi a gyari meghuzasi nyomatek (erdekes az emelt hasu verzional mar 120). Mondjuk en picit keveslem, most 115-re lett huzva legutobb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
Én 5rongyért vettem a 4db Toyota gyárit a szalonból, mert más nem volt nyitva szombat délután a hajdúságban, és ők is rendesek voltak, mert a szemben lévő benzinkút kasszájában otthagyták, mivel zárás után értem csak oda...
A szomszéd autószerelő meg soron kívül félóra alatt megcsinálta, igaz nem akart pénzt elfogadni érte, azért adtam neki 4ezret, nehogy ingyenélőnek nézzen.
A megmaradt két csavart meg odaadtam a kocsival, hátha törik még valamelyik.100Nm-t a lidlis akkus ütvecsavarozó tud, a titok nem ez, hanem az hogyha defekt van és feltépte a gumis 160-180Nm-el, akkor ugrálhatsz a gyári 30cm-es kerékkulcson hogy leszed az anyákat... Mellesleg ajánlom mindenkinek a figyelmébe az ISO szabványokat, hogy az M12x1,25-ös menetnek mennyi az előírt maximális meghúzási nyomatéka... ha annál többel téped, akkor sérül a menet és az a "száraz" érték, a kent érték kevesebb... Azt még kihagytam hogy kifelé hajtani mindig több erő kell...
Még egy filozófikus kérdést feltennék: Amikor felrakom a pótkereket, akkor van nálam légkulcs!? De azért még biztonságos, ugye !?
A 120Nm soknak tűnik, de akkor úgy mondom egy 6-os karton 2L-es kóla egy 1m-es kerékkulcs végén... Nah, sok? A légkulccsal is annyival húzza meg?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Az az Agila miatt lett olyan, már a G Astra is zsákfuratos aggyal van szerelve...
Tudom h nem kell...@bitpork: Nem szükséges, "élettartamra van tervezve". Az anyákat szokták cserélni 10-15 évente, de általában addigra körré vannak esztergálva a szakbarbárok álltal légkulccsal...
@Reggie0: Kompletten szokás cserélni, csapággyal, tőcsavarral, anyákkal, h ne kelljen 2-3 év múlva megint szétszedni egy búgó kerékagycsapágy miatt. Sokan olyankor cserélnek féktárcsát/fékdobot is, ha már szét van ott kapva minden meg féltengely harangokat is.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz pècsimunkás #5972 üzenetére
Akkor ezt csak így itt hagyom, akit érdekel megnyitja... [link] A meghúzási nyomaték paramétert ajánlom figyelmetekbe. "Ajánlott meghúzási nyomaték: 550 Nm"
Ehhez képest a 103Nm tényleg mintha meg sem húzták volna...@Qru: Csajos, de ez nem véletlen, ha megtépik grizliből akkor túlhúzzák, ami csökkenti az élettartamát, ami nekik ugye nem fáj, de ha elő kell szedni a nyomatékkulcsot, kikeresni a gyári adatot, beállítani, körbemenni a 4-szer X csavaron vele kézzel, ez rengeteg idő, egyszerűbb feltépni mint a F1-ben aztán lehet fejni a népet...
Keress rá guglival mi történik a túlhúzott csavarokkal..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Bőven elég az, a felnis gumis topikban is megmagyarázták a "nagy szakértők" hogy a csavar nem tart semmit...
@Reggie0: azt is lehet, ha nincsenek legyalázva, de többnyire sajnos le vannak, mert az átlag honpolgár rábízza a gumisra meg az autószerelőre... én nem szeretem, mert még egy gumisról sem hallottam akit leültettek volna azért mert hibázott, ellenben autótulajdonosról (bocsánat, üzembentartóról) többről is hallani, akit megbüntettek az autó rossz műszaki állapota miatt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Reggie0
félisten
Nem is tudom minek csavar, eleg lenne egy eros magnes, hogy fent maradjon a felni
#5976 2ozzmexy: Igazabol engem csak a kerekor tart vissza, azt nem tudom honnan lehetne beszerezni emberi aron. Ahova en jarok gumis, ott is csak szezonon kivul huzzak le kezzel, szezonban nincs ra ido annyi auto megy.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz 2ozzmexy #5976 üzenetére
Kizárólag elvi síkon működik, de:
Ha egy európai stílusú, azaz zsákfuratos kerékaggyal rendelkező autó kereke kizárólag egy tökéletes tükörlapon egyenes vonalú egyenletes mozgást végezne, akkor nem kellene kerékcsavar, mert a kerékagy középfuratba becsúszó karimája tartaná az autó súlyát.Ha kanyarodik, gyorsít, stb., akkor kell a csavar, hogy a helyén tartsa a kereket.
Rosszul gondolom? -
Reggie0
félisten
Hat szigoruan elvi sikon eleg lenne, ha kerekosszetartas se lenne es a guminak mintazata se lenne, de oda gumikerekre se lenne szukseg
Gyakorlatilag mar az emelorol sem lehetne levenni az autot, mert minel olcsobb egy felfuggesztes annal tobbet mozog tengelyiranyban is rugozas kozben (es meg a dolesszog is valtozhat).
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Szeretem amikor az okos emberek hülyéskednek...
Mikor végez egy autó ilyen mozgást!? Soha, az autó nem fut egyenesen hanem nagyon nagy sugarú ívek mentén "kígyózva" halad az úton, de ezt Te tudod, különben csak tartanád a kormányt egyenes úton, de nem ezt teszed hanem jobbra-balra forgatod picit, folyamatosan korrigálod az egyenesfutást, különben elmenne a susnyásba az autó.
@Reggie0: Ezért kúpos a csavarod.. szerintem Te forgómozgás alatt a nyomatékra gondoltál, mivel anélkül lassulna az autó, hiszen van gördülési -, lég-, súrlódási- ellenállása.
@Qru: HussarF megmondta h nem tudom miről beszélek, hiszen olyan nincsen h egy alufelni nem üll fel a kerékagyra, csak a csavar húzza fel... Ezért is szoktam emlegetni h "én nem értek hozzá". Nem véletlenül van megadva a meghúzási nyomatéka mindennek, van ahol szög is, de a lényeg kb annyira kell lehúzni, se többre se kevesebbre, a kevesebb egyértelmű, a többnél meg károsodik a csavar, a felni, stb. Jah és száraz érték, ha rákened a rézpasztát akkor már nem annyi.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Reggie0
félisten
válasz 2ozzmexy #5984 üzenetére
Nem a csavarrol van szo, hanem a kerekagy es a felni kapcsolatarol. Ha nincsenek bent a csavarok, akkor a kerek hiaba ul fel a tengelyre/kerekagyra, nem fog az utobbi forogni csak ugy magatol. Az a par mm szeles acelfelulet pedig inkabb egy ocska siklocsapagykent fog viselkedni.
Ez olyan, hogy ha elmeletileg jo lenne az auto szigetelese, akkor keteltu jarmu lenne
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mondom, csak elvi síkon töprengtem (idiótaság).
Jut eszembe, a japán autóknál, ahol tőcsavart használnak, ott is van pereme a kerékagynak, hogy arra támaszkodjon a felni?*
(Az Ignisen én cserélem, de nem figyeltem meg, hiszen a tőcsavarra feldobom a kereket, aztán tekerem is rá az anyát.)Szerk: *Rájöttem közben, természetesen van perem ott is, nem a tőcsavar a viseli az autó tömegét.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Reggie0 #5985 üzenetére
Nem teljesen, mert a keréktárcsa (csak hogy nevén nevezzük végre a gyereket) felfekvő felülete és a kerékagy felfekvő felülete között surlódás van (már ha nem kented össze gépzsírral pl), ezért összetapad és minimális nyomatékot át tud vinni, de többet nem.
A csavar ezt a surlódást növeli, mivel összehúzza a két felületet, azért kúpos h egyrészt pozícionálja, másrészt meg azért hogy belecsússzon a furatba ezzel is növelve a rögzítés hatékonyságát, ha túltépik deformál, ha nem húzzák meg eléggé akkor nem süllyed el a furatban, ezért a fenti kettőből egyik feladatát sem tudja ellátni.
A kerékőr attól függ kérdés, mennyit áldoznál rá?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
tboldi
nagyúr
-
-
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
kornyiktamas
aktív tag
Sziasztok.
Valaki tudna segíteni egy kérdés megválaszolásában?
Adott egy Audi A3 2006 évjárat. automata váltós. a váltóval probléma lett. minden jel a váltó vezérlő(TCU=Transmission Control Unit) egységre utal.
nos van egy olyan hogy komplett váltót cserélünk (használt váltó ugyanilyen autóból)
viszont hogyha így kompletten kicseréljük akkor azt a váltóvezőrlőt kell programozni?
ugyanis hogyha egy újat vezel simán a váltó vezérlőből ugye azt kell programozni.
de ugye ez egy már ugyanilyen autóba lévő volt, nemtudom hogy így kellene-e
köszönöm -
2ozzmexy
aktív tag
válasz kornyiktamas #5997 üzenetére
Amennyire tudom igen, ez kb az összes VW csoportos autóban így van, össze vannak kódolva a motorvezérlővel, mind a műszerfal, mind a váltó, sőt a kormányon lévő váltóvezérlő karok és az EPAS is, mert azok is CAN bus-on kapcsolódnak...
Nem lehetne az eredeti váltót megjavítani vagy felújítani?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz kornyiktamas #5997 üzenetére
Várj! Azt írod h minden jel a TCU hibára utal - akkor minek akarsz váltót cserélni? Elég a TCU-t és kódolni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
veterán
A szent gral:
Everybody lies.