Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #7205 üzenetére
Meg par generacio, aztan majd esoben se lehet veluk menni
-
sutszi
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz BigBlackDog #7205 üzenetére
Nem csak azoknál, de amíg van veréb...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz barnam_ #7200 üzenetére
Elég szomorú ha ott be tud ázni valami, akkor pocsolyán óvatosan hajts át, de a fővárosi özönvíz is tud meglepiket okozni...
Alapvetően nem szabadna, utoljára az e11-es Corolla motorteret mostam slaggal és közben járt, meg utána még 12 évig.
A bimmert lepucoltattam amikor a vezérlést cserélték, a Vitarat rinseless technikával mosom, olyan is. Szerintem ha rendesen ki van fújva mindenhonnan a víz akkor nem lehet nagy baj, főleg ha nem minden héten csinálod, bár nem vagyok profi."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #7213 üzenetére
Szerintem ez két esetben okozhat gondot mai autóknál is.
1, Valaki kókányolta már a vezetékeket, csatlakozókat.
2, Helytelen technika.Az első egyértelmű. A második sajnos sokaknak nem az, de én tovább finomítottam.
Hideg motor, ha van nyitott csatlakozó, pl lámpát kiszedtem akkor arra szigetelést húzni. Nagy nyomást tilos használni, széleken talán lehet közepes fokozaton, de csak ha nincs csatlakozó vagy elektronika. Erős vegyszeres áztatás 2x, kefélés, ha kell megint vegyszer és kefélés. Végén habot szoktam, majd alapos kerti slagos öblítés 2x. Kifújás, törölgetés, ápolás, pöcc-röff. És járatni kell vagy menni egy kört hogy száradjanak ki a dolgok.
Ehhez képest már láttam, olyat is aki beállt a benzinkútra és csapatta is a motorteret.
Nem vártam meg hogy beindult e utána, de forró motort maga nyomással telibe...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz FeRRaR1 #7093 üzenetére
Tegnap waxoltam a Golfot (Collinite 476s, mosással, műanyaggal, tetőablak mechanikai ápolással, néhány kavicsnyom és finom karc kezelésével nettó 12 óra - rémálom ).
1. Lekenjem ma délután BSD-vel vagy felesleges most?
A legnagyobb cumi az előkészítés volt (tudományos kifejezéssel dekontaminálás). Sebbenzin, denaturált szesz a repertoár.
2. Erre van valami jól bevált, nem über nehezen beszerezhető javaslatod?Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Felesleges, ráér a következő öblítéskor a BSD.
Ebben nagy a szórás, mi volt rajta, kátrány, rozsda, traffic film. Így mindig adott autóhoz szabom, de egyébként a korábban említett közepes és erős APC-t is használom habfürdőhöz illetve spray formában ha kisebb területre kell.
Igazából amikor elkezdem látom hogy merre kell induljak, milyen messzire kell elmennem hogy elérjem a kívánt szintet.
Isopropyl-al csak a legvégén szoktam áttörölni, közvetlenül wax előtt. De ugye ez se kell mindig, neked hogy a lewaxolt kocsit BSD-zed, az bőven elég lesz. Felnik, habfürdő, 2 vödrös mosás, mikor már csak kicsit vizes BSD. Az a jó benne hogy mehet mindenre, fényezés, műanyag, üveg... Néha még a felnin is átmegyek ha már ott a rongy és minden más kész.
Vannak komolyabb szerek mint a Gyeon prep, de felesleges ilyen applikáláshoz szvsz.
Ezekhez még hozzá jöhet hogy ha sáros a kocsi azt levereted először, gyurma ha nagy a gond, illetve az összes fenti ismétlése.
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
Most végeztem apám autójával, ès az enyèmmel is. Az enyém pikk-pakk megvolt, apámè sem tartott túlzottan sokáig, mert alapvetően rendben volt. 3óra lehetett kb.
Porszívózás, mosás, szárazolás, wax. A wax most csak BSD volt, a Fusso kint van Németországban.A BSD- t majd a következő mosás után használd csak szerintem.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
veterán
válasz FeRRaR1 #7220 üzenetére
A kátrányt a sebbenzin lehozta, fehér autó, az első ajtókon maradt néhány pirosas-bordós pötty ami nem jött le semmivel. Elsőre növényi eredetűnek gondoltam, de nem szedte le az alkohol.
Az általad használt hab ezek szerint APC. Korábban próbáltam már ilyent de nem volt hűha (=wow) érzésem tőle. Lehet, valami gyenge cucc volt.
(Gyurmát én soha többet, egyszer próbáltam, összecsesztem vele a fényezést. Egyéni probléma.)
+ pècsimunkás
Köszönöm szépen Mindkettőtöknek!
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Én is vegyszerrel oldom meg amit lehet, viszont van hogy elkerülhetetlen a gyurma. Abból is a kínai vackok karcolnak eléggé, kamu 3M és társai.
Nekem Chemical guys van, 3 keménységű, általában a puhábbik mindenre elég. A keményebbet csak polír előtt ajánlom mert valamennyi hajszálkarc lesz vele. Rá kell érezni a síkosításra, hajtogatásra, húzás irányra.
Igen én elég erőset használok, mivel úgy is habbá lesz, meg csak pár percet van rajta. De ezt is csak akkor ha kell, új autó vagy valaki másé. Sajátokon nagyon ritkán kell. Nyilván az XC60 most kapta 2x, de az S80-at amennyire lehet finomabban mosom.
Viszont gyurma előtt is rozsda és kátrányoldozók. Kevesebb szennyeződéssel kisebb eséllyel karcol.
[ Szerkesztve ]
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz barnam_ #7214 üzenetére
Nem feltétlenül rád gondolok, hanem úgy általánosságban. Vannak szüleim, akik műszaki analfabéták, annyit tudnak az autóról hogy van 4 kereke és elvezetgetik, na belőlük kinézed hogy nem hajtanak át egy ismeretlen helyen egy ismeretlen mélységű tócsán!? Én nem...
Mégsincsen tele a zinternet döglött VAG és egyébb modern autókkal, amiknek vizet kapott a motortere és beázott egy csatlakozó pl.
Egyébiránt minden alkatrész ami bekerül egy autóba un. "Automotive minősítéssel" kell rendelkeznie, igen komoly teszteken megy át, ha egy kis víz ártana neki arról már tudnál.
Amennyiben gyári csatlakozók és nincsen mindenféle "taknyolás" egy karbantartott autón a motortérben, akkor nem szabadna egy kis fröccsenő víztől baja lennie."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #7215 üzenetére
Nyilvánvalóan, de szerettem volna ha ez a gondolat mások fejében ébred. Többnyire az emberek befogadóbbak arra a gondolatra ami a saját fejükben születik meg...
Ezért is írtam hogy alapjáraton járt a Corolla motorja miközben slaggal locsoltam vezetékes keményvízzel, még letakarva sem volt semmi, tudom nagy felelőtlenség és mázlim volt hogy nem krepált be semmi sem, de azért nem is hímes tojás.
Egy kis APC és öblítés nem árt neki pár évente amikor már nagyon vállalhatatlan, már ha az ember nem a "show room shine"-ra gyúr... A nagyobb baj hogy az ilyen tévhitek miatt sok autónak sosincsen lemosva a motortere így egy szivárgó hűtőfolyadék csövet vagy szelepfedél tömítést már csak akkor vesznek észre amikor nagy a baj...Lenne egy másik jellegű kérdésem is, de témába vág:
Egy mosáshoz mennyi vizet viszel magaddal a furgonba? Áramot honnan szerzel olyankor? (Mobile detailing esete)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
barnam_
nagyúr
válasz 2ozzmexy #7226 üzenetére
Ez oké, de azért a pocsolyából fröccsenő és a nagynyomással veretett víz között van különbség
Ettől még elfogadom amit írsz, hogy lehet nem lesz baja a motor mosástól. Nekem az a véleményem, hogy felesleges. Jó esetben nem folyik az olaj, a műanyagokat meg le lehet törölni is. -
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz barnam_ #7228 üzenetére
Én is ezt szoktam tenni a Vitara esetén, letörlöm, leápolom és többnyire csak meleg időben csinálom a napon, hogy gyorsan ki is száradjon. Persze le lehet venni az akkusarut tuti ami tuti alapon, sőt van ahol kukászsákkal és maszkolószalaggal takarják le a drága elektronikát (motorvezérlő, ABS tömb, stb.), de sok gyártó ezért is teszi a beltérbe a fontos alkatrészeket, gondolok itt most pl a komfort modulra a TT esetén.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #7227 üzenetére
Nem csinálok mobile detailinget. Van a furgonba egy 350 literes szűrt vizes tartály, saját akksival és pumpával. (takarító cég miatt, mint irodák, ablakok, nyugdíjas otthon, stb...)
Gondolkoztam rajta korábban, de amég vannak idióták akik 25-30 fontért kimennek körbe karcolni egy kocsit mosás néven, addig nem pont olyan a piac... Meg persze komolyból is van sok és ismert, bejáratott ügyfelekkel. Kocsik megmaradnak hobbi szinten nekem, persze néha megkeresnek 1-1 munkára akkor elvállalom ha időm engedi, de ez maximum 3-4 évente. Illetve most megkeresett egy garázs ahol a Volvót szerelték, hogy nem e vállalok detailinget mert sok ügyfél kérdezi. (magasabb kategóriás hely) Mondom lehet, de csak ha hozzám jön vagy hozzátok. Itt a garázs, rengeteg felszerelés, mindig tudom hova nyúljak.
Tudod, ha a hobbid a munkád, akkor nincs hobbid
Motortérhez: Ki szárad az gyorsan, először fújom kicsit, törlöm majd járatom a motort addig amég a ventik be nem kapcsolnak (avagy elmész egy körre) Ez fontos része mert okozhat bajt ha résekben hetekig áll a víz.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #7231 üzenetére
Akkor másképpen kérdezem, hogyan lehetne megoldani az áramot pl, nem szeretnék egy dízelagregátorral bohóckodni... nem tudom felétek hogyan csinálják a profik, de itt sok helyen engem felháborít amit mosás címszóval csinálnak. 1 óra egy kocsi kívül-belül és ebbe még a waxolás is belefér, szerinted? Olyan 100 liter körüli vízre gondoltam hogy talán elég lehetne... Az áram még csak-csak, hiszen léteznek akkus porszívók, magasnyomásúk, stb.
Nem mintha belevágnék, csak eljátszottam a gondolattal és érdekelne hogyan oldják meg a profik.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #7232 üzenetére
Legtöbb helyen eleve van víz és áram, mert házhoz mennek. Akit láttam kóklert az meg valami kerti slag osztva kettővel nyomással locsolta az autót valami fura és értelmezhetetlen taktikával. Felniket csak áttörölte, de csak az elejét, küllő közök maradtak feketék
Sok profi nem visz vizet, csak egy kis magasnyomásút. Fújni tudsz akksissal.
[link] + [link] De valaki kicsiben is megoldja
Én a magam részéről egy vivaro (nem az új kicsi kaksi pözsó alapú) / traffic méretű furgonba rendezkednék be, polcok a két oldalon, beférne a sok kendő, vödör, tartély, pumpa, jetwash, porszívó, slagok, meg minden apróság. Abból már szépen meglehetne oldani egy komoly mosást, polírt, lámpa csiszolást, ami kocsival kapcsolatos az bent lenne.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #7233 üzenetére
Huh, most hirtelen több témát is megpendítettél egy hsz-al.
Szóval az elejéről indulok:
Igen, valóban, ebben igazad van, csak itt magyarok laknak, szóval szerintem 10-ből 9 ügyfél kiakadna azon hogy miért kérek áramot és vizet, ennyi erővel ő is megcsinálja magának.Az itthoni mobil mosók, hogy is mondjam, talán kisza25-nek volt korábban e téren egy negatív visszajelzése valamelyik cégre, akik a felni belsejét már nem mosták... Szerintem egy felnikefe meg egy flakon felnitisztító nem olyan nagy trúváj amit egy magát pénzért hirdető "profi" ne engedhetne meg magának, márcsak szakmai elhivatottságból is.
Magyarországon most a gőzzel mosás és vízpermettel/rinseless technikával mosás a divat, valószínűleg pont ilyen okokból, de ezek hátrányairól nem szeretnék vitát indítani, ismerve a magyar autósok szokásait és hozzáállását (tisztelet a ritka kivételnek) röviden: én nem ajánlom
Őt ismerem, néztem már néhány videóját, elég ügyes és sok olyan dologra rávilágít amire úgy halandó ember nem gondolna. (hideg időben mosás, hogyan öltözz fel, stb.)
Igen, az lenne az ideális megoldás, de sajnos csak egy gömbtehenekkel teli világban tudnám elképzelni... Mondjuk én egy T-Connect/Kangoo/Berlingo mérettel is megelégednék már. Valami hasonló elrendezésre gondoltam én is, két oldalra beszabni polcokat, alá vödrök, vegyszerek, felülre rongyok, kefék, ecsetek, hátfalhoz mehetne a víztartály, elé meg generátor, magasnyomású, száraz-nedves porszívó, stb.
Alapötletként felmerült a Vitara, mármint hogy a csomagterében elhelyezek egy 100-150L körüli lapos négyszögtartályt az alján csappal, mellé egy kisebb áramfejlesztő és akkor meg is van oldva a dolog. Ha kell, kiürítem és kikapom a tartályt, így a jármű bármikor vissza alakítható "családtranszporterré".A másik lehetőség, ami még a fejemben van az az elviszem egy érmés mosóba és ott megcsinálom a járgányokat, de ennek a jogi és biztosítási vonzatait még elemeznem kell.
Az egész onnan indult ki hogy egy kollégám megmutatta mit csinálták a kocsijával 20k forintért (ez itthon már erősen középáras) külső-belső+waxolás címén.
Nem írom le a véleményem az elvégzett munka minőségéről, nincsen annyi hely... Nem vagyok profi, de ennél én is szebb munkát végzek pedig még tanuló kisinas sem vagyok hozzátok képest, erre mondta a kollégám hogy akkor legközelebb csináljam meg én. Ennyi a rövid sztori, innen indult ki hogy amolyan mellékesként bevállalnék pár autót hétvégén. Felment a vezérhangya és most vizsgálom a lehetőségeket, probálok egy egészséges kompromisszumot találni, hátha bevállna... aztán még az is lehet hogy felébredek és lerázom a kezemről a pisit, mert bilibe lógott...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #7234 üzenetére
A Vitara tul kicsi lenne ehhez a dologhoz.
Itthon igeny sem nagyon van a perfekt munkara (ne magunkbol induljunk ki). Legyen olcso es legyen kesz gyorsan. Az ismerosok 90%-a csak nyugkent tekint az automosasra, mintahogy az auto is csak egy egyszeru hasznalati targy mint egy vasalo.
#nincsbennetarcsi
-
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem feltétlenül kicsi, csak az a kérdés mit szeretnék / feltétlenül kell vinni magammal...
Az emberek egy része ilyen, ahogyan írod, kivétel ha használtautot ad el vagy vesz. Eladáskor nem lehet a rommá karcolt fényezése érték csökkentő, ellenben vásárláskor a 15 éves is csillogjon úgy mint a katalógusban hajdanán... ez egy önmagunk szemen köpése, de ettől még valóban nem fognak rá költeni. Aztán készül a sok okostojás csutuber csinfluenszer és előadja hogy a g**i nepper az arsav legalján számítja csak be az autóját, igaz amíg nála volt abban a röpke hat évben jó ha háromszor leverette a kertislaggal és olajat is csereltek benne néha, node nem LM vagy Shell, ah jó lesz a legolcsobb is ebbe.
Na mindezt mire ideér átlag honpolgar 2 meg kell csinálni a neppernek (önköltségen of course) mert csak jéghideg klímával, karcmentesen és kifogástalan állapotban viszik el, igaz amit ő is be akar számítani azon a gumi öregebb mint a verda ja és a klímakompresszor be van állva 3 éve... Szóval az ördögi kör indul elölről..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #7239 üzenetére
Az autó csak egy jó indikátora ennek a jelenségnek, én ezt szoktam úrhatnám polgárnak hívni, amikor túl pozicionaljak magukat az emberek. De ez van nyaralassal, lakással, lepcsohaz felújítással, mindennel, hogy valamiért mindenről úgy gondolják csak meg kell venni, utána el van és nem kér enni...
Na pont erről beszélek, ha megmondja hogy a 15 éves verdában nem megy a klíma a telefon kiesik a vásárló kezéből, pedig ha veszel 800ezerért egy autót akkor egy 20ezres kompresszor meg egy 10ezres töltés nem szabadna hogy földhöz verjen... isten ments hogy egy akkumulátort kelljen cserélni 40ezerert benne...
Vesz egy keglit 40millioert de a klima tisztítás árát már nem óhajtja állni... felujitja a lakokozosseg a liftet milliókért de 120ezret már sajnalnak a lépcsőház kifestesere...Kapisgalod már hol van a kutya elasva? Segítek, ott hogy csóró vagyunk, de instan meg Facebookon mutatni kell ki az élet császára tehát a semmiből akarunk rongyot rázni.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #7240 üzenetére
Ma reggel beszéltem le a szervizzel a teendőket.
A nem rövid lista:Olaj szűrő
Levegő szűrő
Pollen szűrő
Üzemanyag szűrő
Motor olaj Castrol edge titanium (ez a megszokottam)
Hűtőfolyadék
Fékfolyadék
Kormány szervó folyadék
Kormány szervó folyadék tartálya, mert beépített szűrője van
Klíma feltöltés, mert bár megy, de kell neki egy 10 perc hogy lehűtse a kabint, így 30 fokban azért izzasztó addigra.
Vezérmű szíj
Generátor szíj
Feszítők, görgők
Vízpumpa
Befecskendező tisztító adalék (üzemanyagba)
Motor tisztító adalék (mielőtt ledobják a régi olajat)
4 Michelin Pilot sport 4 SUV gumi
Futómű állítás
Váltó olaj
Haldex olaj
Haldex szűrő
Hátsó diff olajAmi kár hogy nincs időm rá, mert nagy részét én is meg tudnám csinálni. Illetve van egy kis perverz élvezetem is benne.
Ezek mellett megvan a biztonsági öv visszahívás a Volvóhoz, meg ott egy szoftver frissítés.
Nagyon megszerette az egész család a gépet pár nap alatt, így megkapja ami jár neki a hosszú és hibamentes élethez.
Illetve tervben van egy Polestar (szerű) tuning meg egy Android auto fejegység. Na nem idén
Qru
Nem is baj, törődsz vele valamennyit az a lényeg.
Sok ember le se sz@rja manapság csak A-ból B-be jusson el más nem érdekli.
Na meg nem kell mindenkinek elmebeteg szinten csinálni mint ahogy én tolom2ozzmexy
Mondjuk ami kiakaszt hogy néha látom ismerős postokban hogy miket kapcsoltak le a rendőrök. Opel kadett hogy nem volt rajta jobb első féktárcsa és bal hátsó fékbetét. AZT HOGY? 8-10 éves gumik, és sokszor azt hiszik ők a Schumacher. Mindig ettől féltem vidéken hogy csak egy ilyen gyökér belém ne csattanjon. Kaposváron a cigány soron elég sokszor át kellett vezetnem, unokák a kocsiba, délután 14:00, jön velem szemben egy szakadt lada, cikázik a két sáv között próbál driftelni csak nem megy neki. Ilyenkor mit csinálsz, imádkozol hogy adja ki neki? Gyerekek a kocsiban ki se tudsz szállni, de minek is max 4-en intenzívre vernének. Asszony most volt temetésen Komlón, azt mondta olyan mint 30 éve. A kocsik is. Normális szerelőt is nehéz találni itt is, ott még inkább. Na mindegy, megyek beverek egy sört mert hosszú lett a fröcsögésem
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz grizlisandor #7244 üzenetére
Szinte minden megelőző jelleggel van a listán.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #7244 üzenetére
Haaat, nem kapkodok de lassan aktualis a gumicsere es akkor mar megy fel az alu.
#nincsbennetarcsi
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz grizlisandor #7248 üzenetére
Ez lenne a minimum, még is én érzem magam különcnek ezzel a hozzáállással.
Mindegy, vigasztal hogy soha nem hagyott ott egyik autóm se sehol. Legyen az 7000km+ Eu turné, havas hegyek vagy 40 fokos Riviéra. 2x rohadtam le életemben, mind a kettő kölcsön autó volt a családból...
Új hozzászólás Aktív témák
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest