Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz radi8tor #7550 üzenetére
Na ezaz, hogy az 1-2 éves magyar autók mind cégesek
Az i20 amit vettem 2017- ben, 2015-ös 50 ekm-t futott céges vokt az is[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kisza25 #7564 üzenetére
Pedig egy jó 740est vagy 645 coupe-t élnék amolyan hobbi célra, találkozókra járni, mivel ritka és kényelmes.
Nyilván futna évi 1-2ezer kmt, azon még üzembiztosnak is csúfolható.De itt említeném meg hogy mióta "gazdája" lett a 320d-nek azóta rendesen viselkedik és az index is működik benne...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Sanyi.mTs
addikt
válasz kisza25 #7549 üzenetére
saját, 2019-es (második féléves) új autóm már 4-szer volt karosszéria javításom, nem tudom, hogy nevezhetjük-e töröttnek: ajtó karcolás nem autóval bevásárló parkolóban; bal hátsó sárvédőbe és első lökhárítóba mentek lakótelepi parkolóba; szilveszterkor tűzijáték találat (ujjbegynyi horpadás és fényezés sérülés). minden alkalommal a parkoló autómat találták meg és persze egyszer se hagytak elérhetőséget. Én pedig jó gazdaként saját casco-ra mindig megcsináltattam szakszervizben.
-
FeRRaR1
őstag
Kaptam Július végén egy emailt hogy meghívnak a Porsche Experience centre Silverstone-ba egy élmény napra, egy ingyen kóddal. (500 font egyébként)
Nem nagyon foglalkoztam vele de mondom most hogy elég sok a dolgom és nem lesz időm idén már a Nürburgringre, kihasználom a kuponjaimat (van több is).
Írok nekik múlt héten hogy szerdán amennyiben nekik megfelel ott leszek. Automatikus válasz email jött hogy köszönik a jelentkezést, vissza szólnak 3 munka napon belül de egyébként már csak jövő január végére van hely.
Így nem is foglalkoztam vele, 2. kupon, Supercar Driving experience, választott 2 autó Ferrari F430 Scuderia és Ariel Atom. Most szombaton, még úgy se vezettem Ferrarit csak utas voltam, szóval ez amúgy is bakancs listás volt.
Most hívtak a Porsche Experience Centerből hogy valaki visszamondta, ha még aktuális mehetek szerdán. 911 Turbo S és Macan GTS vezetés, versenypályán, gyantán, rántó padon, versenyző instruktor, komoly ebédeltetetés, minden...
Gyorsan kell mennem pár kört mert mióta új a vonalvezetés nem mentem Silverstoneban. Illetve Donnington park a másik.
Jó kis hétnek ígérkezik
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #7574 üzenetére
Az a huppogós blaupunkt mélyláda kondenzátoraként működik.
Na nem volt rossz nap
Még mindig tart a hatalmas élmény feldolgozása. Wow. Nem minden nap állsz a gázon tövig egy Porschéban, és csúszol keresztbe kitekert kormánnyal. Majd úgy 60 méter driftelés után megdícsér az instruktor hogy jól kezeltem, szép egyensúlyt tartottam végig, nem forogtam meg. Előttem egy 911 és egy Taycan is megpördült.Fájnak az arc izmaim annyit mosolyogtam. Elképesztő gépek, annyi mérnöki munkával hogy az hihetetlen.
Az idegesítő vigyor még mindig az arcomon van így órákkal utána is.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #7577 üzenetére
Nincs semmilyen Porschém, de ez hamarosan változik.
Év eleje felé rendeltem egy papaya metallic Macan S-t.
Elvileg december 2 a napja hogy legördül Stuttgartban, nem tudom mennyi idő meg ideér és átvehető Angliában, valaki azt mondta 2 hét, valaki azt hogy kb 4.Nem a nagy pályán mentünk ha nem több kisebben, volt egy sima ovál gyorsulásra / lassulásra. Az körül volt egy lejtős dombos dugóhúzós ahol csúsztam is rendesen mert nem vettem el
Volt egy gyantás dombos, gyantás rántó pados, meg egy mini Silverstone formájú. Mármint amin voltam mert volt még több is, sőt off-road opció is de arra nem maradt időm annyit voltam a gyantán, meg a pályán
Annyira átbeszéltük a technikát hogy hihetetlen. Sport módba tettem alapból, de néha Sport Plus. Launch controlnál mondom agresszívabbnak tűnik a váltó. Mondta hogy nem a váltási program más, az ugyan az mint a Sport Plus, de a hidraulikus motor és váltó tartó bakok ott csak keményednek, rajtolásnál teljesen össze zárnak így mindent átadnak a kocsinak. Ez az egyetlen márka amit vezettem, és nem kellett kikapcsolni az elektronikát PÁLYÁN SE. Mert nem zavar, kicsit nyúl bele, de olyan hogy ha 30% gázpedált tartok és csúszok 30 fokos szögben, akkor nem szól bele mert feltételezi hogy uralom. Ha rossz a szög vagy a gázpedál, akkor beleszól. De ha részlegesen kikapcsolod akkor csak 60%-ot szól bele, azt is csak a gázérzékenységre, esp-re. Ha teljesen kikapcsolod, akkor csak az ABS és ESP megpördülés gátlója dolgozik átellenes sarkokban, de csak akkor ha nagy a baj.
Instruktor. Nézd a michelin jelet a falon szembe. Ha elől látod az jó, ha oldalról az is csak tartsd a gázt és a szöget, a HALDEX!!! alapú AWD előre pakolja a hajtást és kihúz orral a csúszásból. De ha akarod tartod a végéig, enged játszani. Ha a hátsó ablakon látod a michelin jelet akkor mindegy mert ELB@SZTAD
Na most én egyszer sem pördültem meg a rántó padon 20 alkalomból. Ki vagy bekapcsolt elektronika, normál vagy Sport Plus mód, megfogtam mindet. ESZMÉLETLEN. De kikapcsolt elektronikával nem csak megfogtam, ha nem tartottam a szöget és a gázt és végig drifteltem az egész pálya hosszát majd az aszfaltra rácsúszva a végén egyenesbe rántottam. Versenyző instruktor: EXCELLENT CONTROL!
Mellesleg a srácnak elég erős az önéletrajza, dolgozott:
- Aston martin
- AMG Mercedes
- McLaren
- Jaguar
- Bosch ESP fejlesztő részleg
- Volvo
- PorscheMondta hogy rajt automatika, engedjem el a kormányt meg a pedálokat az egyenes vége fele. Csak annyit csinált hogy lenyomva tartotta a kézifék gombot és az autó egyenesbe tartva vészvillogva, de nem vész csak nagyot fékezve megáll, ha nyomod a gázt azt is felül írja. Azért hogy ha szívrohamod van az utas is biztonságosan meg tudja állítani a kocsit. Mondta hogy ezt a Volvótól vette át a Porsche Mondom ez mind jó, de én mint autó buz!, olvasom, nézem, vezetem, rignre járok, érdekel se tudtam erről. Most egy átlag utas hogy fog?
Mondta hogy idefele 2 hónapja egy 911 tulajnak szívrohama volt és 2x átfordult a feje tetején a kocsi mire megállt. A mellette lévő utas nem tudta mit tegyen, ő meg állt a gázon. Ha hazafele mente történik már tudta volna hogy mit, és megmenthette volna a barátját a sérülésektől meg a kocsit.
Volvo ezt még tovább fejlesztette már, ott balesetnél vagy vészféknél összezár mind a 4 fék és úgy is marad.
Ha a jobb oldala gyantán a bal meg aszfalton van és rajtolsz, akkor bekapcsolt vagy félig bekapcsolt elektronikával elengedett kormánnyal is egyenesen indul el. Annyira jól működik az AWD, annyira jó az egésznek a hangolása, szoftvere. Fékezésnél ugyan ez, gyantán 80% ABS, az aszfalt oldalon 20% ABS működött kb és megáll kacsázás nélkül szépen.
Alapvetően sok kocsiban a hardver sincs meg hogy jó legyen. Az a kis rész amiben meg van a hardver nagyon rosszul hangolt vagy a szoftver béna és nem tud lekezelni dolgokat.
Nem sok ilyen gyártó van, sőt egyet se tudnék mondani ami ennyire oda adja a sportos awd hardvert, és az ennyire jól van hangolva hogy egy erre kitalált helyen nem lehet zavarba hozni. Mindig jól és nem idegesítően dolgozik alád WOW Porsche, WOW WOW WOW. Hihetetlen munka. És mondta hogy sokan azt mondják áááá csak egy Macan, ugyan az mint az Audi Q5. Nem ugyan az. Az Audi alapból 90% elöl, 10% hától hajt, a Porsche pont fordítva. Az Audi orrtolós, esetlen a pályán, a Porsche semleges vagy hátul tolós, atom biztos és bomba gyors a pályán. Úgy kanyarodtam hogy sodrós nagy jobbos, nagy fék, ráteszem ívre, padló, már a kanyar vége előtt egyenesben állt a kormány, mert a kocsi kicsit finoman sodródva kijjebb tette a fenekét a TÖKÉLETES KANYARHOZ. Elektronika bekapcsolva. Ha jó a géz és a kormány szög nem szól bele, de ha igen is csak finoman megfogja a kezed. És soha de soha nem idegesít. Még ehhez képest mondta a Jaguarokat, múlt héten ugyan itt ropira törtek egyet. Mert agresszívan szól bele, nagyot és hirtelen. Majd ugyan ilyen agresszíven adja vissza az irányítást, 0 átmenet. Srác aki vezette behintázott a kanyarba, jobbra, balra, jobbra, majd domb oldalnak nagy tempóval. Ennyire finoman, jól, segítően, alig érezhetően, tökéletesen belenyúló elektronikát én még nem tapasztaltam. Pedig sok kocsinak nyomom, sokat járok pályákra, minden évben annyi mindent próbálok hogy össze szedni se tudnám.
De egy dolgot tudok és az oktató is, aki elmondja hogy melyik márkában mi mért jó, milyen elven működik, mi rossz, mi veszélyes...
Az pedig: A Porsche különlegesen jó minden téren. Aki egyszer Porschét vett, az megint azt fog. És ez még egy McLarenre sem igaz. A Porsche tartja az árát, ott a hardver, ott a hihetetlen tudás, csiszolás, hangolás, szoftver. Ez az egész egy olyan csomagot ad, amit más nem tud.
Hatalmas tisztelet a márkának, megérdemlik a sikert, mert nem az AMG meg a bmw adja a vezetés élményét, ha nem ez:
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz radi8tor #7580 üzenetére
Nem, mostanában egyre kevesebbet fotózok, videózok. Mindenki a telefonján lóg, vagy kamerázik én meg inkább dumálok az instruktorokkal, megtudok pár érdekes infót, de leginkább csapattam. Már az egész pálya üres volt, mindenki bent teázott én még akkor is a pályán toltam ami kifér miközben elemeztünk különböző gyártókat.
Pl az Áprilisi Nürburgringen, az egyik legjobb volt, mégse videóztam semmit. Asszony / haver csinált párat de ennyi. Nem mozgat, élvezni akarom, átélni, teljesen bele élni magam. Telefon lenémítva, és veretem a pályán. Engem egyszer sem előztek meg, de én szinte mindenkit. Volt egy 911 amit 4 kör alatt 2x előztem, pedig lehetett menni... (próbált is, láttam a kocsi ideges mozgásán, csak nem tudta hogy kell)
Legjobb lenne ha lett volna hivatalos fotós, és inkább fizetek pár képért, videóért, de akkor az olyan is... (mint a Nürburgringen)
Asszony + barátok, csapatós kör és el kezd szakadni a hó. HATALMAS élmény volt. 0 videó vagy képet csináltam, de megvettem egy fotós képét. Látszik hogy hol vagyok, látszik hogy van G erő, terhelem a kocsit rendesen, no meg a hó ahogy esik.
Vagy éppen asszonyt figyeltem / kergettem instruktorral a Golf GTI-ben. 0 kép vagy videó, de ezt meg kellett hogy vegyem, nagyon jó lett
Vagy amikor ellát a hó, pillanatok alatt elolvadt az aszfalton és újra nyitották:
Olyan atmoszférája volt a helynek hogy azt semmi nem adja vissza.
Itt megjegyzem hogy tilos a GoPro-t feltenni kívülre a legtöbb pályán, így a ringen vagy Porsche experiencen is. Egy belső felvétel meg elég ratyi lenne, de nem is mozgat. Ez a pár kép sokkal többet ér nekem, ezek vannak a legközelebb hogy vissza adják az élményt. Ennél jobb már csak egy saját stáb lenne drónokkal meg mindennel
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Nagyon jó volt, nagyon elfáradtam és a 458 Italia elektromos kézifékje tönkre ment, végül is Olasz
Reggel lehet hogy megyek egész napos MTB túrára, de ha nem holnap akkor majd hétfőn írok pár sort.
Asszony száll ki az 570 S-ből mint valami filmsztár
Amiket vezettünk:
Ariel Atom
Ferrari F430
Ferrari 458
McLaren 570S
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Építő/felújító topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gitáros topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Formula-1
- További aktív témák...
- Panasonic Lumix G X VARIO 12-35mm f/2.8 II ASPH. Power O.I.S. (H-HSA12035)
- 2db Iceriver KS0 KASPA bányagép + 180W új tápegység 2 év garanciával.
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest