Új hozzászólás Aktív témák
-
-
2ozzmexy
aktív tag
Az fel sem merül hogy elolvassuk?
Nem állítom hogy nem szelektálok, de ami érdekel abban el szoktam mindenkiét olvasni, mert jó más szemszögből is hallani. Például náluk a munkahelyemen az én csapataimban van a legtöbb mérnöknő, a 3 csapatomból e téren az összes dobogós hely a miénk, mert a többiek nem igazán veszik fel őket, pedig a nők agya másképpen működik, éppen ezért jó hogy a tesztoszteron fürdőben valaki más irányból közelít egy problémához mint a többiek..."A széles látókör mindenkinek jár..." (akit érdekel megkeresi kitől idéztem )
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #8904 üzenetére
Német autó páyla tesztet néztem róla. Túlmelegedés miatt visszavett. Ugyan ez a Nürburgring. 1 kört nem bírnak úgy hogy nem veszik vissza magukat, de sokszor odáig se jutnak mert a kör felénél már a padlóig nyomott fékpedál sem lassít semmit. Így volt 2022-esekkel is, azelőtt is meg azelőtt is. Polestar 2 az a gyári komoly fékekkel bírja a körözést. Már azt a 3-at amit tud egy akksin ha taposod igazán.
Viszont itt bejön a degradáció is. Egy időben én is néztem model S P100D-t, beszéltem több tulajjal. 3 tulajból 2 akksi cserés volt 3 éven belül. Ha nyomod neki + gyors töltöd az nagyon nagyon gyilkolja az akksit. Nem azért vesz az ember 700 lóerőt hogy ne nyomja... De igazából a fék és súlyos minőság problémák miatt elvetettem teljesen. Meg 0 élmény. 1 trick pony. Nagyot megy nulláról, aztán ennyi. 0 kapcsolat, 0 érzelem, 0 kötődés, 0 élvezet. (számomra)
Kopaszék is hoztak egyet Németből ha jól emlékszem 5x álltak meg tankolni amég a diesel passat 1x.
Mindegy nem vagyok full villany ellenes, városba meg rövidtávra, napi rutinra talán a legjobb. Csak mire jó lenne már be kell dugnod a jogsidat mint az 5. elemben és kb semmit sem tehetsz meg, automatikusan letiltják, büntetnek. Szvsz 10 éven belül lesz chipes jogsi és kötelező lesz új verdákba. De lehet hogy túl sok WEF videót néztem hogy most jön a gyűlés. 15 minute city valaki?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FeRRaR1 #8905 üzenetére
Nekem tetszene a villanyautó.
Csak a korlátai nem.Olyan rendszer kéne hozzájuk, mint régen amcsiban a lócserélő állomások - akkucsere állomásot. De ehhez szabványosítani kellene, a pijacon' meg baszványosítás van inkább.
Meg leginkább 3 fázisú aszinkron motor... na az odab'szna.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
FeRRaR1
őstag
válasz cappa72 #8906 üzenetére
Porsche legalább meg merte lépni a 2 sebességes villany autót. A mostani töltés meg akksi technológia még nagyon gyerekcipő ehhez.
Nekem az új, modern Toyota
pözsóelektromos is, hiába 168 mile (270km) a gyári adat, most 10 fok alatt, töltőről lehúzva fűtés, autópálya, reptér oda vissza 80km és maradt benne 31 mérföld... Városba jól bírja de ne hagyd el nagyon a határait.Biztos fejlődni fog, csak az elmúlt 10 évben duplázták az energia sűrüséget egységnyi akksiban.
Mondjuk ezzel legalább megtudtam csinálni ezt a repteret. Zoe-val nem mertem elindulni. Pedig azt hogy emlegették 400km a gyári adat. Aztán jött a WLTP ciklus és már a katalógusban is átírták 300km-re, de 155km volt a táv amit kiírt töltőről lehúzva és nem mertem vele elindulni a 80km útra. Pálya, fűtés, nem bírta volna. Ez a fő szopás most a téli valós táv. Mert atom sz@r. És akkoriban a teslát leszámítva az tudott a legtöbbet papíron... bmw i3 akkori valami 80mile range volt. Na az télen mennyi? Teszkóig talán lejutok tejért?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FeRRaR1 #8907 üzenetére
Pont arra nem jó, ami a felpörgütt világban épp előnyének kellene lennie... idő, energia spórolás, közvetlen környezeti hatás (a közvetettről most ne beszéljünk).
Persze ahol mi élünk, és napi anyataxinak egy 100km-es hatótáv is jó lenne. Csak 99x áron van egy átlagosan elérhető használtautóhoz képest (magyar tanítói, vagy köztisztviselői fizetéshez illesztve)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
FeRRaR1
őstag
válasz cappa72 #8908 üzenetére
Zoe nem volt akkora mint egy Clio, minőségre sem, és 3x ár.
Sokan meg okoskodnak hogy nEm jÁroK bEnZinKúTra azóta. Persze. Inkább oda járok lecsippantom a kártyámat és megtöltöm havi 1-2-3 alkalommal 2 perc alatt mint minden nap kábelezzek, esőben, hóban, majd lehúzni úgyan úgy esőben hóban, utána a retkes vizes akár sáros kábellel kezdjél valamit miközben ázol. Mind ezt családi ház mögött, akkor mit szóljon akinek nincs beálló, ne adj isten panel. Ledobja az erkélyről a hosszabbítót?M.o.-n a napelem visszatermelést nem engedik az újaknak mert nEm BírJa a HálÓzaT. Ez is kamu, de ha azt nem bírja akkor majd a sok elektromos kocsit fogja mindenhol. Energia válság idején... Na nem is folytatom.
-
rbalint88
addikt
válasz FeRRaR1 #8907 üzenetére
Ha nagyon sokat rovidtavozol vele es futenie vagy klimaznia kell nagyon, akkor valoban nagyon kicsi a hatotav. Nalunk a fl eGolf (36kwh brutto akku) idealis korulmenyek kozott tud valos 250km-t, nagy hidegben-melegben 200-at, palyan 150-et. Ezek ugy ertendoek, hogy esetleg meg a szanalom-mod (eco pro) se kapcsol be, tehat 20km+ range-dzsel ersz toltore. De ezek mondjuk 10+km varosi utak vagy agglomeracio orszaguton. Ha 2-3km utak vannak, akkor a futes-hutes gyakorlatilag felezi a hatotavot, pedig hoszivattyus. De legalabb nem oli a technikat, mint egy belsoegesunel. Tavasszal/osszel nincs ilyen kilenges. Helyi csapasmeronek ettol meg a legjobb, de csak ha tudja tolteni az ember otthon, lehetoleg a garazsban.
Az igazi svajci bicska meg egy jo plugin hibrid, mondjuk uj merci c-klasse. 80-100km egy toltessel, plusz a benzin, amivel kimehetsz a vilagbol. -
Vismajor01
addikt
válasz rbalint88 #8910 üzenetére
Vagy az uj Prius.
Én meg itt szenvedek mert vettem egy benzinzabalot aztán most sokat mászkálunk rövid tavokat. Ha lenne egy i3am akkor az elmúlt 3 honap költsége 0 Ft lenne, így még 200e.
De mit csinalhatnek ha egyszer nincs 7+ milliom egy rendes elektromosra
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
válasz cappa72 #8906 üzenetére
Így is akksi hiány van, akkor meg 2x annyi akksi kellene
Az, hogy minden autó elektromos legyen szerintem zsákutca.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
rbalint88
addikt
válasz FeRRaR1 #8911 üzenetére
Az otlet jo volt, maradjunk annyiban Szeretem a tipust, de latni kell a hibait is. Unokatesomnak d3 van, mar annak is pici a csomagtartoja, a d6-e meg kisebb, vicc tenyleg. Ehhez kepest nem eszik palyan keveset es nem tul hosszu az elektromos hatotav. Hatso ulessor szuk. Akkora iven fordul, mint egy busz. Cserebe 5henger, egyedi hangulat, atom kenyelmes ulesek. Egy Passat GTE szvsz jobb valasztas. Sokkal tagasabb es jobbak benne a kutyuk.
Kisza: utolso mondatban teljesen egyetertuk -
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #8919 üzenetére
En szeretek veszelyesen elni, nincs pokroc a kocsiban.
#nincsbennetarcsi
-
FeRRaR1
őstag
válasz rbalint88 #8914 üzenetére
A beltér minősége meg a platform tetszik, valamennyire pakolható, nyilván nem egy XC90, de az átlagnál jobb. Nekem iskolai lóti futira meg a reggeli körömre elég lenne az áram része, a hosszabb utakra meg a dízel, faterék nyáron voltak vele Montenegróba, 5,9 literes átlaggal, szabályos tempóval. Az azért nem rossz. Itt nálunk nincs rá út adó és behajtási díj se jelenleg. Mérete napi szaladgálósnak pont jó lenne nekünk. Viszont nálam 4-5-6 autó / furgon van. Ha csak egy lenne akkor XC60 méret lenne a minimum. Fosok is a Macantól hogy kicsi lesz, mármint a hátsó ülés meg csomagtartó de nem nagyon fog engem érinteni mert egy helyen fogok ülni, és az nem hátul lesz Viszont mondtam ma neki ha megint eltolják 3 hónapot én vissza mondom a picsába.
Passat nyilván nagyobb de valamiért foslágeny ellenes vagyok (magam sem tártam fel a pontos okát, biztos bántott egy vw gyerekkoromban...). Előbb vennék skodát, vagy Golf R32-őt
Fő ok hogy nem V60 D6 lett hogy kicsi a kínálat és egyet sem találtam ami ennyire felszerelt mint az XC amit vettem. Mindegyik jóval rondább és közepesen fapadosabb. Beltérben a középső aszimmetrikus légbeömlő bántja kicsit a lelkemet, de egy Poleastar V60 még rajta van a listámon. Benzinesre se kell behajtást fizetni
radi8tor
Zoeban egy jó dolog volt, hogy többért tudtam eladni mint vettem. Annál nagyobb öröm nem volt mint mikor elvitték.
- Olyan szép kis autó, nem is értem miért adod el?
- Én sem, lehet megbánom, vigyed gyorsan mielőtt meggondolom magam és élvezd ki[link] Ezt nagyjából tartom azóta is, de sokkal hosszabbra is írhattam volna a negatív listát, kocsi nem adja ki a kábelt, oszlop nem engedi el a kocsit, meg egy ostoba autó volt. Mindene sz@rul működött vagy egyáltalán nem. Se riasztó, se könyöklő, se elektromos ülés egy 2017-es elektromos autóba??? Klíma gombja akkor világított mikor kikapcsolva volt, az összes többi akkor ha bekapcsolva volt. De háttérvilágítás nem volt rajta így mindig fel kellett kapcsolni a belsőt hogy lássad mit is kapcsoltál ki be.... Meg a tompított egy nagy 0. Semmit sem látsz vele, egy online tutorial van hogyan alakítsd át ledesre, illegálisan nyilván de projektoros így nem látszik, műszakira meg lecsavarod alsó állásra. Nem villogtak rám meg nagyjából belőttem a vetítési képet de keljen már lámpát átalakítanod egy szalon új sz@ron....
Qru
Évre nem emlékszem hogy mikor jártam utoljára Pesten. 14 vagy 15-ben szerintem. De azt biztosan tudom mikor megyek: SOHA TÖBBET
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz FeRRaR1 #8925 üzenetére
Unokatesomnak van sima V60, elegge ralatok, mert melletunk levo lakasban lakik szerintem
egy borzaszto helykihasznalasu auto, de ettol fuggetlenul siman veheto, szeretheto, csak ne a praktikumot keresse benne az ember. Aminek a csomagtartojaba a negy kereket nem lehet berakni, az nem kombi, pont Amugy ez 2.0 dizel, 5 henger, 163 lo, 6-os geartronic. Varosban 9-10, palyan 6, de csinaltam vele egy balatoni kort 4,7-tel, normalisan haladva (megengedett +10 ora szerint mindenhol, Bp-M7-eszaki part-Heviz, aztan ugyanez vissza).
focvisnak volt D6, meg egyik csaladi baratunknak is van, az meg kevesbe praktikus a magasabban levo padlo miatt. Ettol meg jo auto, csak mondjuk gyerek melle kevesbe ajanlanam, vagy kell melle tetobox. Illetve palyan a Passat GTE ugyanott van dinamikaban, meg a fogyasztasa is kb pariban van, viszont mivel benzin hibrid, nem cseszegetik.
Kivancsi leszek a Macanos tapasztalataidra, mind helykinalat, mind uzemeltetesi koltsegek tekinteteben.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Képzelem, most már nem csak próbálnának leszorítani, ha nem konkrétan bele terelnének egy buszmegállóba
Angliába megszoktam hogy a villogó nyalókás zebránál átengedem a gyalogosokat. Kaposváron, 4 sávos, alacsony forgalom, járda szigetes zebra, lámpa nincs, vár a gyalogos, lassítok, megállok, nem indul. Intek hogy mehetsz, bizonytalan, egyet lelép, majd mellettem a paraszt padló gázzal elmegy a belsőbe körülnézés nélkül, lendületből lepadlózva. Ekkor vissza lép, addigra volt mögöttem 2 autó akik kurva anyáztak és a dudán maradt a kezük.
Mondom én kérek elnézést.
A hülye Angol egyből jelenetet rendez...
Kis kultúrát próbáltam vinni a mindennapjaikba.
Nem sikerült.rbalint88
Egyetértek nagyjából ilyen a kocsi. 2 gyerek de már nincs babakocsi kb elég lenne. De ha nagyon nagy bevásárlás van vagy pakolás csak áthuppanok valamelyik furgonba. Messze utazásnál meg S80, és akkor az a limit azt tölthetik kockára aminek örülök, mert szerintem egy nyerges vontatót is tele töltenének így legalább van limitáló faktor (bár tavaly volt pár belföldi kiruccanásunk az XC-vel az is sima volt). Mikor babák voltak akkor volt az XC90, na az álom volt iker babakocsi + csomagok is elfértek. Jött a család? Elő a 3. üléssort és 7-en voltunk benne meg valamennyi csomag. Az egy nagyon nagyon praktikus és szerethető autó volt. Pláne a V8 Most is felemlegetik néha a rokonok hogy padlózom és 7 ember élvezi. Na jó a nőstények annyira nem de az az ő bajuk
Macanon nem gondolkoztam annyira, kipróbáltam többet és nagyon magával ragad a vezetési élmény. Kell. Hátul nem is ültem benne, de az XC-be sem pedig megvan egy ideje. Sőt nem is emlékszem hogy melyik évben utaztam hátsó ülésen utoljára. Vagy hogy ebben az évtizedben volt e ilyen Általában én vezetek, ha engem vált valaki nagy ritkán akkor is elöl maradok. Amitől tartok az a csomagtartó. Hogy ilyen CT200h méret lesz. Bele fér e a 4 standard ikea pakolós dobozom mint az XC-be... (nem fog)
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Vismajor01 #8929 üzenetére
Na jó ha a sok HA megtörténik, megint eltolják a Macant, eladom az XC-t, felkerül egy Rebel Blue V60 Polestar akkor MEGVESZEM. Csak a középső venti elrendezés fog bántani lelkileg.
Az legalább mind maxra felszerelt, csak az 1 szokásos vakgomb van rajta.
[link] Poén hogy akitől vettem az S80 V8-at 7 éve annak pont van egy ami jó lenne. Csak nem akarok még egy fehéret
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Egyébként ha egyedül v csajommal vagyok csak, akkor ma is meglenne.
Vagy ha már 20 évvel arébb lennénk és két gyerek van akik hátául elférnek, akkor is.
Sajnos nálunk most indul be a gyerekbiznisz, és oda kevés. De amúgy imádtuk nagyon.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #8929 üzenetére
Meg jobban megy, azert az 1.4 tsi nem a palya ordoge.
#nincsbennetarcsi
-
FeRRaR1
őstag
válasz Vismajor01 #8934 üzenetére
A wrap fóliát szárazon teszik fel, alig véd valamit és össze karcolják az autót vele, tele lesz mikro karcokkal. Mellé maga a fólia is karcos. Rengeteget láttam, voltam is a Yiannimizénél többször. Nekem nem ez kell, ha nem karc mentesség, polír, csillogás. Ha fólia akkor csak is PPF, az véd is meg van rá 10 év garancia.
Maga a wrap túl vékony, egy pici kavicsot se bír ki, 2-3 évet mondtak max amég biztonságosan fenthagynák és kényesebb is. De alig olcsóbb.
Nem ezt várom el ennyi pénzért. Amit a PPF-el lehet játszani hogy matt vagy fényes. De az öngyógyuló is, kint hagyod a napon mosás után és a mikro karcokat betölti magán. meg 3x olyan vastag az anyag mint a wrap, és védelemre van kitalálva.
-
Vismajor01
addikt
válasz FeRRaR1 #8937 üzenetére
Nekem nem voltak/vannak ilyen tapasztalataim. A volvo telibe volt fóliázva, egy db kőfelverődés nem volt rajta, csak a szélein jött fel mert öreg volt a fólia. Leszedtük, az autón semmilyen karcot nem lehetett észrevenni.
Most a Lexus is levan fólizáva, mondta a fóliás hogy ez sokkal durvább fólia, alig birta felrakni olyan vastag/merev. Ez már megvan sérülve, de ennek sem kőfelverődés volt az oka hanem én. És biztos nem véd annyi tmint PPF, de a napsütés ellen máris, és az is rengeteget számit.
Wrap és wrap között is rengeteg a különbség. Én biztos NEM nem vennék meg egy autót csakazé mert rossz a szine ha amúgy minden klappol. És ha le kell cserélni 3 év múlva? Melyik autód van meg 3 éve? Nem nagy ügy.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
BigBlackDog
veterán
válasz Vismajor01 #8938 üzenetére
Jut eszembe; múlt héten szembe jött velem szerintem a V60-ad Biatorbágyon. Eléggé feltűnő a színe még mindig.
-
Vismajor01
addikt
válasz BigBlackDog #8940 üzenetére
Az nem az, enyémen már nincs fólia De tudom h délbuda környékén volt egy aminek nagyon hasonló v azonos a fóliája. Imádtam, ezzel a pirossal nem vagyok annyira kibékülve, sokkal jobban meglátszik rajta a kosz és nem is olyan feltünő, olyan mintha gyári lenne. Majd átfóliáztatom Avery-energetic yellow szinre
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
6030D
Ármester
-
FeRRaR1
őstag
válasz Vismajor01 #8938 üzenetére
Majd ha összefutunk egyszer viszek polír lámpát és megmutatom mennyire is karcos a felülete meg alatta a száraz felviteltől.
Biztos fejlődtek meg jobbak de mikor látod hogy a légbuborékokat injekciós tűvel szurkodják rajta felvitelkor te is ledobnád a láncot.
Szárazon felvitt fólia ront a fényezésen ami alatta van, utána kb teli polír kell neki hogy szép legyen. Tele lesz pókháló karcokkal. De mindegy is mindenki azt teszi fel ami megfelel az elvárásainak / szükségének. Avery jó márka, az az egyik amit Yianninál is használnak. Macanon viszont gondolkozok hogy PPF, matt papaya frosted jégkrém?
Soha nem volt meg egy kocsim se 1-2 évnél tovább csak a Volvo S80 V8. Az már a 8. felé halad. Lassan veterán lesz
Qru
Mondjam vissza a Macant?
De he megint eltolják akkor vissza a foglalót és kalap kabát. Szopassák azt akinek 2 anyja van.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Vismajor01 #8939 üzenetére
Hat, havernak a3 e-tron van, kevesebbet eszik palyan, mint a dizel mondeoja evett es van kb 100kg kulonbseg a passat es az a3 kozott. 160-ig segit a volvoban a villany, attol felfele csak ballaszt. 8,3 sztem sok.
BBD: azt a volvot en is lattam mar Budaorson
-
BigBlackDog
veterán
válasz FeRRaR1 #8943 üzenetére
Pár éve mostam olyan autót, ami fóliázva volt korábban. A széleknél, illesztéseknél nem egy helyen fel volt karcolva a fényezés, egy-két esetben már rozsda is volt. Gyönyörűen lehetett látni, hogy a szike pengéje hol futott végig a fényezésen, mikor vágták a fólia szélét.
-
Vismajor01
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #8939 üzenetére
Komolyan a hoki 1.4 csi parivan van vele? Mar a Volvo sem a regi.
Ja hogy ennyivel konnyebb? Akkor ok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest