-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
chess001
aktív tag
válasz Gsx-rr #66034 üzenetére
Valóban sokkal több időt töltöttem nálad tanulással, nem a seggem vittem egyik helyről a másikra. Nem jött össze a fényképméret okoska? Majd keress rá a számokra is, ha ismered őket...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #66049 üzenetére
Nekem ezért volt az első az S felni, eszembe nem volt 155-ös gumikon menni.
Fireblade78
Próbálj ki egyet, eszemben nincs győzködni senkit, nekem nagyon bevált, többszöri is írtam. 15-ért mondjuk biztosan nem vennék… egy 120-as 10-11M körül van most, vagy ritka 120 rex meg 13M, én arra váltanék inkább mint i4 meg az elborult új auto árak, de nem éri meg a felárat az se, ez “csak” egy auto nagy amortizációs költséggel. Inkább egy olcsóbb I3+napelem ami fedezi az éves futást, az racionális. Nem racionális dolgok meg nem érdekelnek jelenleg. -
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66053 üzenetére
Szerethetőbb autó, és tükörsima úton nagyon jó a vezetési élmény, persze azért nagy oldalszél ne legyen akkor se. Amit írsz, azzal maximálisan egyetértek, nagyon érezni az i3-on a kort, ID3 űrtechnika hozzá képest, és ez igaz egy olyanra is, ami most az utolsók között gurul le a gyártósorról (nem véletlenül fejezték be). El kell dönteni, hogy bmw feeling kell, vagy modernebb megoldások, és autószerűbb kényelem a városon kívül. Nekem így, hogy a cég biztosítja, nagy öröm, de az 100% hogy 1xM-et én saját zsebből nem adnék érte ma.
Saját tulajdonban levőnél nekem nagy para lenne még a karbonváz. Meg tudja kendácsolni az aktuális guru, de hogy utána hogy fog megvédeni egy komolyabb szituációban, az hatalmas kérdőjel. A kendács alternatívája pedig a GTK.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #66053 üzenetére
Niro is szoba jön már annyiért (az mai ügyfelemnek az van, még pont időbe vette nagy akkus full 12M, most mar az se beszerezhető) ott is megvan a sokkal nagyobb hatótáv, a 80kw tölthetőség… I3, belépő városi elektromos, de átlag embernek bőven megad mindent is.
Mondjuk most elektromos autót venni jó áron elég nehéz, nehezebb mint bármi más autót. -
cOxeR
Ármester
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66062 üzenetére
Attól függ. Az EV kegyetlen állat, gyorsan visszarángat a rideg valóságba ha úgy állsz neki, hogy "én nem vagyok hajlandó 110-el menni" (gyakori, és egyébként nyilván jogos elvárás/mondás). Nem muszáj 110-el menni, csak akkor a megnyert időnek a többszörösét fogod a töltőn ülve eltölteni, mert a légellenállás ugye a sebességgel négyzetesen arányos, és a végén később érsz oda, mintha 110-el mentél volna, és kevesebbet álltál volna a töltőn. Szóval ha így használod, akkor igen, 200-at megy el nyáron, de így senki nem használja, mert vagy rájön hogy hülyeség, vagy rájön, hogy nem neki való, és eladja. Jó, lehet olyan ember is, aki inkább tolja neki, és nem zavarja hogy többet kell a töltőn ücsörögni és később ér oda, nem tudom, nem vagyunk egyformák
Kivételt képeznek ez alól persze az olyan utak, ahol a célpont rangen belül van még úgy is, ha tolod neki. Odaérve pedig már mindegy, hogy mennyit lóg a töltőn, mert úgyis ott vagy sokáig. Na ilyenkor lehet kenni neki jobban. Ugyanide sorolandó a long range Tesla és társai, mert ott a nagy akku/jó légellenállás miatt kenve is meglehet a 350km, de hát más kategória, más ár.
Pár héttel ez előtti tapasztalatom: ~500km-et mentem, ennek 80%-a az M7-esen volt stabil 110-el, a többi az egyéb (de jellemzően 70-100). 14.3kWh/100km -et mutatott az autó a végén. Ez ugye 280km-nek felelne meg, ha nulláig nyomnám, de nyilván nem nyomom, így legyen 260km. Ez télen leredukálódna kb. 200-210-re.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #66066 üzenetére
Szívás van… szerencsére a pályázók többsége ha van elektromos is a családba, nem azzal mennek. Jövő tavasszal/nyáron már nagy szívás lesz szerintem… addigra kritikus mennyiségű elektromos lesz, hogy a töltőpontok zsúfoltak legyenek.
Illetve a másik gond, hogy az emberek nem tudnak ésszel/gyorsan tölteni… múlt héten Akaratttya, Ioniq a töltőn mikor odaértem, oszlopon látom ugye, hogy a vérszegény 1x kWh csordogál… tulaj sehol.
Kútra bementem vettem egy vizet, már hazafelé tartottunk, de kellett 5 perc mire előkerült valahonnan és levette a 90%+++ fölötti töltöttségű autóját.
Szóval a kultúra egyre rosszabb lesz, mert a figyelmesség eddig megvolt viszont a tömeg megjelenésével ez ki is fog veszni, a sok kihaénnem miatt.
Tavaly simán átadta volna a töltőt aki ott áll… mint ahogy én szoktam, beesik 40 kWh alá a töltésem, elengedem az oszlopot és húzok. Jöhet a következő… kúton ahol van 5-6 hely, ha még valaki kávézik és nem áll el sincs akkora gond mint itt - ami szintén parasztság… persze ha paraszt vagyok vészkioldóval leszedem és átrakom a sajátomat, kölcsön kenyér alapon.[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66066 üzenetére
Vicc. Jo ,hogy nem volt ott senki. Mi van ,ha van 2 auto akik miatt akar 1 orat is kell varni?
A nagyobb etapos EV-zést tanulni kell, majd belejössz/ráérzel. 10%-ra nem megyünk le, minek? Ha úgyis tölteni kell, akkor tökmindegy szinte, hogy pl. 70% alatt mikor állsz ki, eleve neked is kényelmesebb ha nem 1 órát állsz ott, hanem csak egy kávézásnyi időt. Szóval inkább állj ki kétszer mondjuk 50-90% közötti töltésre (i3 90%-ig tudja tartani a 4x kW-t, ami nagyon jó), mint 1db nagy töltésre. Időben ugyanannyi lesz, a stresszfaktort meg eltüntetni, mert nem fog érdekelni ha nem működik a töltő, vagy foglalt, mehetsz tovább, neked 140-el lesz még 100km hatótávod, nekem 110-el meg lesz még 140km-em.Centizni a desztinációra érdemes (otthonra, vagy ahova mész, mert ott már mindegy ugye, ott nem kell az autó, lóghat az EVSE-n sokáig). Ilyen esetekben én is lemegyek 10%-ra, ha sietek. Bár ha jól értem, akkor lehet hogy te is pont így csináltad, így is kell.
És ne csak egy töltőhálózatot használj, ott a Mobiliti is, arra még minimum regisztrálj.
Én 2 év alatt még nem vártam soha senkire DC töltőn, és egyszer találkoztam hibás töltővel (Mobiliti). Persze nyilván ebben szerencsefaktor is volt.
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66070 üzenetére
5 éve is el lehetett volna mondani ugyanezt 0.x%-nál, aztán itt vagyunk, és nekem semmi gondom nincs konkrétan ezzel, gombamód szaporodnak a töltők. Persze a lendület megtörhet gazdasági okokból, de majd akkor ráérek sírni ezen, ha megtörténik, szerintem most teljesen jó a helyzet.
(Mondjuk hallok sztorikat a Pécs környéki, vagy éppen délalföldi töltősivatagról, de arra nem járok, nincs tapasztalatom, elhiszem hogy ott szívás van).
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Gsx-rr #66154 üzenetére
A fedélzeti rendszere teljesen elavult volt, olyan vezérlők voltak benne, amik már a többi típusból rég kipusztultak a modellváltások miatt, rengeteg pénz lett volna aktualizálni.
A karbon karosszéria miatt amúgy sem volt olcsó gyártani.Most van helyette Mini meg iX1.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #66172 üzenetére
Én inkább ezzel megyek jövő héten az 1000++ távra… kerül amibe kerül. - ha találunk szállást végre így utolsó pillanatban
A héten meglett a műszaki, illetve egy pár időszerű dolog: Motul olaj/szűrők/irridium gyertyák/komplett fék körbe (tárcsa/kerámiabetét/kopásjelző/fékcső/fékfolyadék/szükséges apróságok) egy pdc csere.Köszi Ezredes.
Bejöttem picit bejáratni a féket a városba, de továbbra se a kedvencem a városba zötykölődni, kerülgetni ezt a rakás gödröt nyomvályút. Feleségem most főleg nem élvezi ezt a kemény rugózást, de picit szoktatom a jövő héthez. I3 jobban idevaló, mondjuk ezt meg továbbra is megnézik.
-
-
vedini
őstag
válasz Gsx-rr #66267 üzenetére
en is bimmerre tippeltem volna laptiming alapjan, erdekes, foleg ugy, hogy par ev kulonbseg van a ket technika kozott
egy i3-as jellegu megoldassal, ahol tenyleg a platform elektromos hajtasra van tervezve, elonyosebb lett volna, igy valoszinuleg meg gazdasagosabb...
workworkwork...
-
chess001
aktív tag
válasz Gsx-rr #66316 üzenetére
Laptimingon is megfuttatták, ott is hasonló volt a vélemény.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #66339 üzenetére
Én kb covid kezdete óta csak csökkentem a szolgáltatási tartalmat - munkaeszközt se újítottam pedig kellene - hogy legalább kevesebb időm menjen el a munkával… így a ház befejezésére van időm, nem kell kifizetni minden esetben a sok kóklert - amihez képest én laikus is jobban kivitelezek józan paraszti logikával… igaz lassabban, de ezen munkákkal többet spórolok szinte mint amit meg tudok keresni. Ez persze csak ideig óráig működik, hamarosan változtatnom kell rajta, elfogynak a tervezett teendők is.
Én 2,3 eur/l ért tankoltam 2 napja… azért mikor kifizetsz 42e Ft-ot egy tankra napi árfolyamon váltva, az arcul csap… a nagy magyar átlagnak fogalma nincs mi jön év végére, most a létszükség termék/szolgáltatás értékesítés lesz az egyetlen ami nem fog akkorát nyekkenni. -
vedini
őstag
válasz Gsx-rr #66359 üzenetére
Pont most akartam beirni kerdeskent
szoval ma mentem kb 360km-t.
Villanyauto utemben, 5.4-es atlaggal, szoval kb 9500-ert arsapkasan, piaci arral legyen 18.000
akkor I4-el lenne 8000 Ionity-n, kiv lennek piaci arazasu arammal akkor ez hogy alakulna...
Atlag toltovel mennyi 100km?workworkwork...
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66375 üzenetére
Nade akkor ez azt jelenti, hogy 11.2kWh/100km a fogyasztásod, ami sík terepen városban szöszmötölve totál oké, nekem is ennyi. Azért dinamikusan megindulni se nagyon lehet , mert rögtön 13-14 lesz, azért azt tegyük hozzá (meg ne essen az eső, stb...).
Nem hinném hogy ő erre gondolt a kérdéssel.Amúgy 18kWh/100km-el érdemes számolni vegyes használat mellett ha nem túl szar, vagy nem extrém jó fogyasztású autóról van szó, és akkor nagy meglepetés nem ér, főleg azért, mert esőben, szélben is kell autózni, fűtés, hűtés mellett. Én ezért is írtam ezt példának. Egyébként a piac is ezt használja villamos hálózat/napelem/stb.. tervezésekor, vagy bárhol, amikor felmerül egy nem pontosan definiált BEV fogyasztása. Pontosabban 17.xx kWh-t (kerekítettem), ha nem ismert az autó, mert pl. még csak tervben van, hogy majd lesz valamilyen. Persze ha valaki tudja magáról, hogy mindig csak a városban megy, ami síkvidéken helyezkedik el, akkor vonja le magának amennyit le kell vonni, sajnos ez ilyen, a BEV vásárláshoz kell egy kis plusz matek mindig.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66379 üzenetére
Hát a 14 és 20kWh fogyasztás között azért nem 150Ft lesz augusztus 1-től a különbség, hanem inkább úgy a tízszerese, ami 15000km futás esetén éves szinten kb. 200kHUF. És ugye ez nem az autó teljes fogyasztása, hanem csak az a "kerekítési hiba" amin itt vitázunk.
De persze napelemről ez még nem kérdés (majd ha eltörlik a szaldót, akkor lesz az). Illetve várjuk meg a kormányrendeletet.
Shadowbull: a KATA kapcsán is ezt remélte mindenki, de tényleg várjuk meg a rendeletet
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66396 üzenetére
Ez nem utcai, hanem otthoni töltésre vonatkozott. Ingyen meg addig töltesz napelemről amíg van szaldó. Azt bármikor eltörölhetik. A 2024 január 1-es dátumról van ugyan egy kormányrendelet, de ez EU-s direktíva miatt született, ami arról szól, hogy rögzíteni kell hogy MAXIMUM addig maradhat a szaldó. Azt senki nem mondta/írta sehol, hogy kötelező addig maradnia, és hát ahogy láthatod is, már csak nálunk van az egész EU-ban.
Persze utána lehet játszadozni, hogy csak akkor töltöd amikor van hozzá elég termelés, de legyél otthon, ne kelljen másra az áram, és ja, legyen nyár, na akkor tudsz ingyen tölteni majd Egyébként meg egy 120Ah-s i3-at 10-12eFt-ért töltesz tele, ha igaz amit rezsibiztos főispán úr állít. Igen, otthon....
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gsx-rr #66441 üzenetére
Várjál. Azért mert mondjuk vezérlést / csapágyakat / váltó olajat vízpumpát főtengely szíjtárcsát kell cserélni pl nem azt jelenti,hogy szar az autó. Ezeket rendszerint nagyszerviz előtt szokták eladni. Ritka az,hogy valaki mindent rendberakat az autóján és úgy adja el vagy ha így van akkor az esetek 95%-ban meg is van kérve az ára. Ha megnézed ezt az X5-öt az E70 kínálat alján / elején van ( ársávban ) . 2007-12 között 63 eladó dízel X5 van. Árban ez a tizedik legolcsóbb... 53 drágább van 9 olcsóbb. Ezzel nem azt akarom mondani ,hogy ami olcsó az = szar de igen is ( Mert lehet drágán is szart venni ) de a tapasztalataim azt mutatják,hogy amik úgy az átlagon felül vannak szervizelve tehát nem várják meg,hogy elszakadjon a lánc nem várják meg,hogy leessen a szíjtárcsa stb. azok árban is drágábbak szoktak lenni. Egyébként lehet jó az autó de ha nem voltak ezek rajta megcsinálva akkor igen is számítani kell rá mert ELSZAKAD. Ez tény és vitán felül áll. Így máris ott tartunk,hogy tisztességesen leszervizelni milliós tétel. De gondolj csak abba bele,hogy kell előre hátra komplett fék gyáriba bőven fél millió egy ilyen autóra egy szett vagy még több is lehet. Ha csak elvégzel vásrálás után egy összes szűrő / olaj szervizt motorolaj diffi osztómű váltó stb már az is rengeteg pénz. Ezeknél az autóknál 500K-t 1M vagy akár mégtöbbet úgy elköltesz mint a huzat...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Gsx-rr #66472 üzenetére
Nem akartam gyorsan jönni. Tehát nem akarok itteni dízelt venni dupla pénzért. Amúgy itteni pályán még 120-al is király vagy. Nem mennek mint az őrült. Nem Mo.
Azért jöttünk ide,mert tengert akarok. Balaton,hugyos vizet utálom. Drágább is,mint a tenger. Jövőre görög kéne,de az repülővel. Ajánlj tengerpartot,ami jó. ( EU-s)Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Shadowbull
addikt
válasz Gsx-rr #66472 üzenetére
Mi inkább Olaszországba szeretünk járni, bár hozzánk közelebb is van.
Voltunk tavaly Horvátországban kíváncsiságból (sose voltunk előtte). A tenger nem volt rossz, de nem homokos a partja. A kaja a közelében sincs az olasznak. Ja és a horvátok bunkók mint az állat, egytől egyig. Tök mindegy hogy boltos kislány, parkolóőr, pincér... Épp hogy le nem hánynak.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest