-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CharlieDrop
veterán
Váltó tronicos, tud fájna ha fel kell újítani, de kellemes
sorrendben 28i, 23i és 20i Automatával 20i-t ne, nem olyan fickós.
Ha szeretsz haladni, akkor 3-as, ha a méret számít, akkor 5-ös10 alatt nem fog enni városban, az automata
Nekem 23i volt, igaz 97-es 3-as, máig hiányzik...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KINKY_007
aktív tag
Én néznék bele kéziváltót, és átszereltetném. Alapvetően az automata váltóst szvsz nem a boyracerek vették, ezért még jó pont is lehet az állapotnál, de a fogyasztását, teljesítményét kicsit a rossz irányba viszi használat során.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Cxgrav
senior tag
Szia!
Köszönöm.
1 millió volt kereken, plusz átírás (minden plusz ktg. ezzel kapcsolatban 120 ezer).
Kályha van benne, és fel is programozták már arra, hogy állófűtésként is működjön, ne csak rásegítőként.
Menüben felprogramozás után az Aux Heating/Aux ventillation jelenik meg.Tegnap "lepróbáltam."
Gyújtás rá, boardon bekapcsoltam, hogy "Direct Heating" és egyből indult a kályha.
Járatni nem járattam, mert garázsban áll épp és ugye üzemanyagot eszik a drága (0.2l) és lehet érezni a kiáramló füstöt, de jóhiszeműen elhiszem neki, hogy fűtene is.Elméletileg ezen évjárattól (98-99'), vagy legalábbis amiben már nem TDS motor van, már van kályha.
Igazából én sem tudtam, hogy van benne, csak pár napja ráálltam az aknára, és a vezető oldali ajtó alatt meglepődve tapasztaltuk a csövet, plusz motor leállításakor még 1-2 percig "zúg" valami, mintha egy repülő turbinája lenne. Ekkor szellőzteti át a rendszert, mint kiderült később. Utána olvastam és kiderült, hogy Webasto-ról van szóPicture me Rollin' by 2pac
-
Cxgrav
senior tag
BMW001 Csinálok hamarosan és rakok fel
Ck. Időpontra programozható a fűtés, azt hiszem kettőre is egyszerre. Mivel az állófűtés szoftveresen van "unlock"-olva, ezért egy kis odafigyeléssel kell használni. Maga a kályha 30 perc után lekapcsol, ha törik ha szakad. Viszont ha a beállított utastér hőmérsékletet eléri, akkor a szelep lezár és úgymond csak úgy jár a kályha magában és az nem valami jó (mint a vegyes kazán, mikor felforr a víz…), ezért azt ajánlják, hogy a legmagasabb 32 fokra kell állítani a hőfokot, hogy ne érje el, mire te beszállsz a kocsiba.
Fogyasztással most ismerkedem.
Jelenleg vegyes fogyasztásra 8 litert ír.
Ebben benne van 2x 50km vidék oda-vissza Pestre, plusz pesti autókázás a karácsonyi időszakban.
Piros lámpánál finom indulás, stb.CharlieDrop A felprogramozás benne volt már, de 8-15 ezer forint környékén csinálják meg, azt olvastam és sokan éltek már ezzel a lehetőséggel. Felprogramozás előtt érdemes megbizonyosodni arról, hogy a kályha bekapcsol-e, vagy vannak-e olyan alkatrészek amik cserére szorulnak. Pl: termosztát
Webasto-ra visszatérve a kivezető cső a vezető oldali ajtó alatt található a küszöbnél. 0.2L-t kér enni kb, és ott "füstöl" álló helyzetben ill. szellőzteti át a rendszert. Zárt garázsban érezhető a szellőztetés után az üzemanyag "illat."
Picture me Rollin' by 2pac
-
Cxgrav
senior tag
Pillangószeleppel úgy tudom, hogy 00-01'-es modellektől van szerelve az autó (E39), így szerencsére nekem nem kell aggódnom
Az autó alja makulátlan, szerencsére, de ez csak az aknán derült ki. Vásárlásnál csak mellétérdelni tudtam.
Egy kis festék felpúposodást a tanksapka kinyitásakor lehet látni a nyílás szélén közvetlen plusz nekem a csomagtérajtó alján (ahol megfogja az ember, hogy felnyissa ha csak nem a kapcsolóba kapaszkodik ) van egy 1x1 cm-es festéklepattanás ahol rozsdás, és körülötte még egy 2x2cm-es festékfelpúposodás, de nem vészes. Lefotózom majd.Az "igazira" tényleg nem könnyű rátalálni, mert egy gondos gazdi nem adja el a "patika" autóját, és ha mégis, 1 óra múlva már nincs fenn a neten.
Milyen árszegmensben gondolkodik a kollégád?
Picture me Rollin' by 2pac
-
CharlieDrop
veterán
a 180 lovas pont a kivétel, a 7,7 nem rossz egy literrel többet szoktak mondani
Azt mondom inkább mázlista vagy.
De erről nem itt nem most fogunk cseverészni
Egyetértek, ha kifog egy jó példányt, vagy mondjuk vmi 1.9 tdi-t, akkor jó autó lehetNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
ignorant
senior tag
Ilyen alapjan valasztani egy markat ugyanolyan mentalis defektre utal, mint Bezol kollega egyedi-
tomeggyartottauto maniaja.Engem regebben az zavart, hogy minden 2. BMW-ben "kopasz gengszter szemet ult", de mostanaban ugy latom hogy vagy hatekonyan valtottak image-t, vagy atultek lexus/audi/skoda/vw quartetbe.
-
Xmodule
őstag
Lehet kicsit félre érthető voltam. Én a BMW vel tökéletesen meg vagyok elégedve. Sőt az összessel meg voltam csak szerettem volna sőt még most is szeretnék mindig újabbat. Eddig volt rá lehetőségem hogy ezt meg tegyem kisebb plusz költséggel. Most ez a kombi ami van marad egy ideig. A többinél főleg a rozsda volt az ok amiért cserélni szerettem volna. Többi márkárbol kettő van ami egyáltalán szoba jöhetne nálam (vw, toyota). De mivel most így eléggé kezdek bele menni az e46osokba meg BMW diagnosztikat is vettem ezért maradok ennél a márkánal. Szerintem eléggé könnyen szerelhető is alkatrész árak sem veszesek (pl passatba általában drágábbak az alkatrészek 2002es). Rengeteg videó és dokumentum van a neten E46 hoz.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
KINKY_007
aktív tag
Mindegyik nagyon jó a saját nemében, de az automata váltó szerintem ebben a szériában még nem olyan jó. Azt érdemes tisztáznod, hogy menni kilométerre, milyen gyakori használatra keresel autót...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
CharlieDrop
veterán
Szia.
Szerintem, ha nem 30d-t veszel automatába akkor bírják a gyűrődést.Nekem most van a második automatám, az első egy 23i volt e36, most egy 18d van, e46.
Motorok: M54 csak B30-ban, többibe szereti csipegetni az olajat. M52 jó. N40 felejtős, N42 csak láncugrásgátlóval N46 oké. Bővebben mikor melyikbe szerelték nézd meg a Wikipédián
Dízelesek: M47 nem rossz, de akkor már M47N (M47TU). Abból is a 20d a legtöbbet eladott. Ott a szokásos, pillangó dugózás, injektorok elfáradnak, turbó elfárad.Összes e46:
Szilentek, lengőkarok fáradékonyak, szeretnek itt-ott rohadni.
e39-em nem volt, szóval azt passzolom....Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KINKY_007
aktív tag
Én nagyobb motorral venném a helyedben (min. 2.0), ahogy írták inkább olyat kell nézni amivel törődtek. 4 személynél már hosszú távon nem olyan kényelmes hátul a 3-as szvsz...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Highend55
tag
Én ráfáztam nem olyan rég,nem olvastam utána normális esetben kb 150 ezer km-t bír az Automata (GM) váltó.
Nekem pont ekörül megadta magát..Szétégett a nyomaték átalakitó.. Váltóspecialistánál ujra épitették,
4000km-t mentem eddig nincs semmi gondom vele.
Az angol használt autó piacon mikor keresgéltem az autók között 90%-a touringoknak automata volt és a 330d coupe-k több mint a fele autómatával szerelt..Sok tulaj (Autotrader forum)elmondása szerint ez a váltó nagyon illik a 3.0D-es motorhoz.Mindennapi használatra nagyon kényelmes,szinte túl könnyű vele autózni,városi forgalomba,dugóba hibátlan. -
MPowerPH
félisten
Mester az nem en vagyok itt.... Ellenben attol fugg, hogy mit? Azt tudni kell, hogy itt a regebbi autok eleg ramaty allapotban vannak. Megjartam anno a hadak utjat... Az enyem egy duzsgazdag embertol van, aki nem sajnalta a penzt a gyari, rendszeres szervizre, de aki ugyan ugy hasznalati targynak tekintette az autot, igy nem foglalkozott egyeb dolgokkal. A tobbire ez hatvanyozottan igaz....
Szoval az a kerdes, mi az igazi cel? Ha tenyleg a sok km(mert amit leirtal, az nagyon sok) tervezett, es £1000 a max keret, akkor en batran kimerem jelenteni, hogy ne gondolkozz BMW-ben. E39-et felejtsed el(mar azt, ami e korul van), E46 szinten. E39 £2000, E46-ot £3000 kell keresni.
Szoval en a helyedben neznek e korul egy Passat 1.9TDI-t. Nem koltseges, tagas, viszonylag kenyelmes, olcso fenntartani, megbizhato.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Kozben modositottam. E39-et semmikeppen sem, ezt batran le merem irni. Par honap is tud keserves lenni....
E46-ot meg nem is talalsz £1300 alatt, ami diesel es automata. Ha pedig megis, akkor ilyen lesz.(igaz ez manual)Szoval errol mindenkeppen lebeszelnelek.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
Ott azert lehet talalni jobb darabokat. 7l korul megjarod ezzel is Europat, es ez eleg megbizhato motor. Nem egy vadallat, de meg pont eleg a teljesitmeny. Nyomatek persze nincs, tehat egy diesel utan igazi szenvedes, kiabrandito lehet.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Stukker1987
senior tag
A gond az,hogy rengeteg km-t beleraktak már ezekbe az autókba és a szervízigényt sok esetben figyelmen kívül hagyták. Különösen igaz ez az automata olajcserére,aminek a költsége aránylag magas tud lenni...
További negatív tényező még az hogy régebbi konstrukcióról és magas nyomaték párosításáról beszélünk.Ezek figyelembe vételével ebben az árkategóriában nem javasolt sztem az automatás,csak akkor ha már volt felújítás vagy kevés km-es autóról beszélünk bizonyítható automata olajcserékkel.
Ezek asszem GM váltósak...
Későbbi típusok már ZF 6HP váltóval szereltek,amik a fórumozók szerint jól bírják a strapát,de a sokat futottak már a végüket járják,sokat kellett már felújítani,főleg Wandler (nyomatékkonverter vagy mi ) csere és olaj,ill szűrők,gumialkatrészek cseréje a jellemző egy ilyen műveletnél. 350k körüli összegért.
Ettől függetlenül az összkép szerintem az hogy egy átlag automata simán tovább bírja ráfordítás nélkül mint egy sima manuális ugyanis a kuplung+kettőstömegűt 2X is cserélsz míg az automata vígan elvan.
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
MPowerPH
félisten
Nagyon sok....Erosen nem ajanlott kategoria mar. Par dolog: Tomitesek elfaradnak, folyik az olaj mindenhonnan. Kormanyszervo, kormanymu, ABS vezerlo. Plusz ez facelift elotti, tehat sima M52-es, ami egy literrel tobbet beker, mint a TU.(9-9.5, de ez automata, szoval 10l+) A fekek is ilyekor kezdik magukat megadni, eleg sok elso nyereg hibarol hallani 300k km felett.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Xmodule
őstag
Leírom az én véleményemet. Kocsik amik ezelött voltak: Toyota Carina II (90´), elsö kocsi, szerettem a valtojat, utanna Skoda Octavia RS (03´), manual ennek is szerettem a valtojat. Közben vezettem jo par kocsit többnyire VW Passat 1.8t (02´). Ezek mind manualok voltak. Egyikkel sem volt problema valtani. Viszont amiota BMW-m van (E36 320i, E46 320i (00´), E46 318i (02), és most E46 320i (03)) egyikben sem szerettem es szeretem a váltot. Tudom sokan pont azt szeretik hogy ilyen kemény határozott stb. De nekem ez nem igazán jön be. Persze nyilván kopott is már >200.000km. még a 318i -nek ugy ahogy okés volt a váltoja de a többinek borzalom számomra. Egy biztos. Következö automata lesz ha törik ha szakad. Inkabb cserelek 9L olajat surun ha kell stb de akkor is automata lesz. Nagyon megtetszettek az 5-ös szeriak is mostanaban ott olyan 525i felett. Diesel semmi féle képpen nem sajnos drága a szervizelése és a fenntartása itt svédben (ado stb).
Szóval 1szó mint 100. Én ha most vennek csak is automatát 320i felett (ez a 170 lovas már jobb mint a facelift elötti de még ez sem az igazi ekkora kasztnihoz szerintem), vagy pedig 525i vagy a felett.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
CharlieDrop
veterán
mint írtam volt e36 23iA-m.
azon kívül, hogy 170 felett már nem annyira gyorsult, azalatt azért szedegette a csülkét, és azért 5 sebességes automatáról beszélek
Ha fontos, hogy gyors 0-100 legyen, akkor nem ez a tied, de ha szeretsz kényelmesen vezetni, akkor hajrá
ja, meg fogyasztás is kicsit több, most a 18d-m városban beeszi a 7,5-t, a 23i nem evett 10 alatt ugyanitt...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
CharlieDrop
veterán
Popórúgás elmaradna, bár valahoz 4000 körül vált a vezérlés, de koránt sem tol akkorát.
Most 18d-m van mindösszesen vacak 280Nm-rel, de már eléggé lent megvan.Viszont a 6 henger van elég nyomatékos, hogy dízelesen, alacsony fordulaton, lehessen vezetni
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Cxgrav
senior tag
A felsorolt extrákat többségében tudja mindegyik (persze ha nem egy '94-es e36-ról van szó ).
Egyébként kérd el vagy megtekintés során lesd le az alvázszám utolsó 7 karakterét és csekkold a VIN check oldalon és kidob minden lényeges infót a kocsiról a tényleges extrák listájával. (ha mázlid van )stickermajom
200k km-nél ha csak nem csörög-csattog a lánc, vezérlést ne cserélj.
Ha hallod a láncot, akkor abban nem 200k van.
Érdemes lenne vásárlás előtt egy diag is a kocsinak.[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
CharlieDrop
veterán
No, nézzük:
e36-ban nincs állófűtés, 8+ hangszóró, kilépőfény se, szerintem
e39-ben vannak ilyesmik... de csak az 525d és 530d modellekben van kályha...ellenben nem mind ennyire felszerelt, ahogy írod. ezek már azért a combosabbak. lehet van kilépőfény, meg ajtóél világítás (nem ugyanaz?), de az is inkább ötösben...
persze van individual felszereltség is, ott bármi lehet
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MPowerPH
félisten
Egyaltalan nem irtam sulyos dolgokat... Ez penzben maximum 100k lesz, ami bagatel... A szivosor, egr, turbok vizsgalatat, pucolasat en kertem, mert igy vagyok nyugodt. A kis kellemetlenseget leszamitva semmi baja az autonak.
Futomu kopo, fekek detto. Intercooler cso nem lenne gazos, csak a nyomorek bmw ebbol sem adja kulon a tomitest, csak a csovel egyutt. A tomites meg selejtes, a javitas utan is. Ha lesz tomites, az kb. 2000ft, mig a cso vele egyutt volt 54k. Kapjak be...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
negro
őstag
25i az mar 2000 utani ergo faceliftes. Amugy meg allapotot vegyel az a legyeg inkabb! Az, hogy az 23i v 28i -lesz tok mind1. (Osszes M52 ha karban volt tartva es nem gyilkoltak agyon el pusztithatatlan, amit amugy is bir ha nem hidegen csinaltak) 20 lo van koztuk az nem sok semmi. Plane ha ugy nezi az ember, hogy egy 23i manual megy ugy mint egy 28i automata. Amugy a 23i az valojaban 2.5 literes.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
Új hozzászólás Aktív témák
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- BestBuy topik
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- iPhone topik
- VMware
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Politika
- További aktív témák...