-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
98bja
senior tag
válasz Chris0321 #62610 üzenetére
Sima 16-os lemezfelni. Aztán majd jövőre lehet lecserélem, de egyelőre tökéletes lesz.
vedini:
Köszi! Pár napja van meg. Eddig nagyon tetszik mindene, jó harapós a motor (1.4-es 75 lovas autóm volt előtte, szóval elég nagy volt az ugrás), kellően csendes is, viszont ha kicsit meghajtom, akkor nagyon kellemesen duruzsol a 6 henger. Egy cseppet féltem attól hogy kicsi lesz, de bőven elegendő, a majdnem 190 centimmel elférek hátul is, csomagtere is teljesen jó. Eredetileg coupe-t akartam, de végül nem bántam meg hogy ez lett. Van pár dolog amit szeretnék majd rajta csinálni, de nem akarok túlzásba esni. Még így 18 év után is nagyon egyben van, egy dolog zavar, hogy a könyöklő nyikorog. Ezt még valahogy meg kell szüntetni, de ez legyen a legnagyobb baj😃
-
Puma K
veterán
válasz Chris0321 #62650 üzenetére
Itt most nem erről van szó, hogy mi a téli-nyári guminyomás adott teher mellett az autó kézikönyvében.
Hanem erről:
"Ma kiirta ellenorizzem a guminyomast, futtattam is egy ellenorzest, ugyanannyi a kerekben a nyomas mint amikor feltettek.
Ennek ellenere azt ajanlja, hogy elore, hatra 2.9 barra fujjam."Az addigi guminyomás a mostani környezeti hőmérséklet miatt nem szimpatikus az autónak.
Nekem nem csak a kézikönyvben van benne hanem a sofőr oldali ajtó belső részén van matrica a kasztnin
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
urban racer
senior tag
válasz Chris0321 #62834 üzenetére
A vételár duplázáson már sztem túlvagyok. Saccra olyan 1,8M körül áll meg mindennel.
A régi kocsimat (2019-es 3,2 Ranger wildtrak) elvezetgette, és szerette. Egyedül azért nem mert vele menni. Ha az autó körbe pdc-s plusz kamerás, azért az sokat segít. Kitaláltam neki egy training programot, hogy megtanuljon vezetni. 1-2 hétvége el fog rá menni, de szerintem utána nagyon ügyes lesz.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
urban racer
senior tag
válasz Chris0321 #62840 üzenetére
A rangerrel meglepően könnyen lehetett parkolni A többit a fantáziádra bízom
Veszprémben lakunk, feleségem Veszprém mellé Veszprémbe jár majd vele dolgozni napi szinten. A többi meg majd szép lassan alakul A céges kocsim nem horgos, holott mondtam hogy kell a horog, úgyhogy lehet majd hétvégente ezzel megyünk hajózni-sólyázni biztos ezzel kell majd."Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
Anaren91
senior tag
válasz Chris0321 #63037 üzenetére
Gondolom. Alkatrész árak nem csökkennek azonos mértékben a kocsi értékével. Nem csak megvenni kell tudni, fenn is kell tudni tartani. Csóró egyetemistáknak egy 1.0 Swift kell ami igénytelen, meg gombokért hozzád vágnak mindent. Komplett első féket cseréltem + olaj+olaj szűrű, levegő szűrő 45k ért. Ehhez képest most csak egy tárcsa 80k előre nekem.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
KAMELOT
titán
válasz Chris0321 #63046 üzenetére
Ez sajnos a hatóság szégyene is. MO-is sofőrök!
-mindenféle nyikhaj kap jogsit
-gumira, fékre nincs pénz
-féket nem sokan ismerik és főleg nem a táblákat
-index az távoli jövő
-nem érdekli őket senki, majd lehúzódik a másik
-legkedveltem a gyilkossági ksérlet "büntető fékezés"
-legjobb....3000Ft tankolunk 50.000 euros mercit Prada ruhábanV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63057 üzenetére
"Ha tényleg komoly változást akarunk, akkor ott kellene kezdeni ahol nagyobb csökkentést lehetne elérni kisebb ráfordítással és nem pazarolni az időt." - akkor mondj ilyeneket. Mert a low hanging fruit-okat már leszedték (hogy egy angol közmondással éljek). Vannak a hajók, na ott nem tudsz fogni. Van a repülés. Ott sem. Van a közút, ott igen. Az áram termelés a másik ilyen, de ott is épp gyökeres változás van.
De még egyszer ti a CO2-ről beszéltek, már a lokális emisszió megszüntetése is hatalmas eredmény lenne.[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz Chris0321 #63046 üzenetére
Bármiben meg lehet halni, elég egy idióta az utakon. Az meg van bőven. Záhonyba vittem a barátnőmet, Szerencs-Tokaj-Nyíregy útvonalon. Köd, hó, ezek meg úgy előznek beláthatatlan kanyarba mintha muszáj lenne... Nekem ott vagy @350 lónyi teljesítmény a seggem alatt, ha nagyon akarnék, seperc alatt megelőzök akárkit, de ha nem látok szart se a ködtől, akkor tötyörgök a másik mögött, míg úgy nem látom, hogy veszély nélkül tudok előzni. De mennyi marha van aki fejetlenül vág bele ilyenekbe... Ment egy traktor előttünk, jött egy kanyar. Én hátrébb voltam, látom, hogy jön szemből a kocsi. Az idióta meg aki a traktor mögött volt nem látta, de azért kiment előzni. Még én ordítottam fel, meg fékeztem, hogy "Ez a marha meg fog dögleni!" Jól meg is ijedt a barátnőm. Centiken múlt, hogy ne csapja telibe a szembe jövő...
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63064 üzenetére
"Erre vannak a szakemberek, hogy találjanak valami megoldást." - ezek a mondatok a kedvenceim, mérnökként. Amikor jön a szomszéd közgazdász és elmeséli, hogy "oldják meg". Itt épp arról volt szó, hogy a napelemes termelés nem lehet átvinni nyárból a télbe.
Nem, jelenleg a hajó és repülő közlekedésre nincs még megoldás, erre viszont van.
" Attól ugyan úgy szennyeznénk a környezetet és mivel a levegő nem fog egy helyben maradni a te kedvedért a szennyeződés ugyan úgy megtalálna. " - ez meg egy irtózatos butaság. Nem a föld teljes atmoszférájához képesti elenyésző mennyiségű mérgező anyag a probléma hanem a koncentrációja. Ahogy az se mindegy, hogy 0,1%-os kénsav kerül a bőrödre vagy 100%-os. Egyik esetben meg se érzed a másikban meg a csontodig roncsolja a szöveteket.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63065 üzenetére
"Nem kell annyival több áram ha minden autó elektromos lenne, elég lenne a jelenlegi hálózat is? :-D Na itt vált komolytalanná ez az egész, na csá." - akkor kezdj el számolni. De számolok neked, ha már komolytalankodunk.
Magyarország teljes áramfogyasztása 45 TWh (2019-es adat), 4.5x10^13 Wh. Az átlagos futásteljesítmény itthon 17e kilométer. Ez évi 3400 kWh per autó. Van itthon 3,8M autó. Ezeket összeszorzod és 1.3x10^13-at kapsz. A mai teljes áramfogyasztás 30%-a. Ennyit a jelenlegi erőművi hálózat simán vinne, de ugye épül egy Paks II is. Tegyük hozzá, hogy 20 kWh-val számoltam, ami egy jelentős felül becslés. Inkább 17-18 lenne az életszerű.
Szóval lehet kommentelés előtt érdemes lenne gondolkodni meg számolni. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63068 üzenetére
Te nem hiszed, más meg kiszámolja és hiszi. Amúgy tévedsz, mert nem nyáron vannak a fogyasztási csúcsok hanem télen. Azért mert a rengeteg tetőn lévő napelem, a helybeli áramfogyasztást szépen kiszolgálja ezért kiszed az erőművi termelésből 0,5-1 GW-ot a nyári csúcsidőben. Idén meg már ~1.5 GW-ot fog elérni az a beépített napelem teljesítmény + az ipari méretűek (még 1.5) de azok beleszámítanak a fogyasztásba mert ők mérve vannak.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63075 üzenetére
Mindig is vettük külföldről az áramot, mert az olcsóbb mint itthon termelni. Jelenleg is 25-30% az import arány. Ettől még az erőművi kapacitás elvinné. Csak olcsóbb megvenni az osztrák vízerőműből az áramot mint itthon égetni a gázt.
De ettől még a rendszer elvinné mivel mint írtam, és én számokkal alá is támasztottam, a növekmény nem lenne olyan mértékű amit ne bírna el hálózat/erőművek.Mellesleg pont az autó töltés az amit nagyon jól lehet időzíteni. Tehát akkor töltesz amikor nem használják mások az áramot/erőművet. Például egy nappali csúcs 6-7 GW meg egy éjjeli 3GW között pont 2x különbség van. Tehát ha akkor töltesz SEMMIT nem kell változtatnod. Mert a 3 felmegy 4-5 közé és kész.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63092 üzenetére
De miért töltene egyidejűleg mindenki? Amikor egy 50-es akksival is 200 km simán kijön. Azaz heti egyszer kell töltened ha az átlagot nézed.
Mellesleg árral nagyon jól lehet tologatni a fogyasztást. Nyilván itthon, a rezsicsökkentés világában ez nem értelmezhető, de a világ értelmesebb részén igen. Nem véletlenül kerül a legtöbb helyen fele annyiba árban az áram éjjel mint nappal.
Ez csak egy para, egy nem létező problémán. -
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #63176 üzenetére
Azert az igergetesnel sokkal tobb van mar. Egyre tobb BEVet adnak el, egyre tobb tipus van, es a nagy hullam igazan meg be sem indult, mert nagyon sok a kovetkezo 2-5 evben kerul majd piacra.
Szilardtest-akku szeriaba valamikor az evtized vegen fog kerulni, ha tenyleg mukodni fog. De ha az hozza azt, amit a tudosok mint potencialt latnak benne, akkor egyszer es mindenkorra eldol a kerdes (es nem csak ez, sok mas minden is, peldaul az energiatermeles/megujulok integralasa/tarolas problematikaja is)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Puma K
veterán
válasz Chris0321 #63833 üzenetére
Ott még nem kérdeztem.
Gondoltam ha már urban racer ennyire aktív akkor mond egy jó bontóst. Vagy ha ő nem akkor majd más
Persze a kereső a haverom és rá is mentem a témára de hátha tud valaki forrást ahol lehet szép belsők között válogatni akkor ne tartsa magában.
Anno a Mercihez is komplett garnitúra kárpitot vettem és azt a forrást is csak úgy kaptam infóként, mert amúgy sehol semmi értelmes nem volt.
Limuzin, szedán vagy lépcsős hátú. Egy a lényeg, hogy hagyományos autó forma
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #64038 üzenetére
Nálunk nincs semmi, mert földkábelen jön minden is, szóval bármekkora méret mehet. Vörös/fekete fenyőt szeretnék, meg van jó pár bevált növény (bugás hortenzia, macska menta) - van kintre előkészítve egy csepegtető kör is, de van fontosabb bőven előtte. Sorrend kb napelem/kerítés/térkő. Most épp a garázst próbálom befejezni szigetelni/vakolni/színezni.
-
-
cOxeR
Ármester
-
Vismajor01
addikt
válasz Chris0321 #64833 üzenetére
Jelenleg v60 phev van, szóval csomagtartó ügyében csak előre lépés lehet :D De mindenkepp megnezunk egyet itthon. Alapvetően paksra, esetleg kulfoldre, balatonra illetve Pest agglomerációba mennénk vele, Pest belvárosába szinte soha, és ingazni se ingaznank vele.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Puma K
veterán
válasz Chris0321 #65452 üzenetére
Ez az, hogy pontosan ki van választva, hogy E39, 2001 január. és M54. Aztán azt a 3-mat dobja fel. Az előző tulaj valamikor 2019-ben vette a mostani Varta akku-t (nem tudom hirtelen mekkora van benne majd megnézem) és lehet csereérett. Még majd rámérek.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
vedini
őstag
válasz Chris0321 #66518 üzenetére
valószinű lehet rátenni, de ha nagyobb tömeget szállít, érdemes pár dolgot átnézetnie, hűtés, fék stb. volt róla egy videó, nem is tudom Vályi P vagy ki csinálta, az utólagos vonóhorgos suv-ok bebicsaklanak, ha mondjuk hegyen völgyön, szerpentinen mennek... Sokan mondjuk csónakot kisebb hajót vontatnak suv-al
workworkwork...
-
tasiadam
veterán
válasz Chris0321 #66534 üzenetére
Benne van a gyári az autóban is, de a 2.2 meg hátra 2.3 nagyon kevésnek tűnik, meg nem is úgy viselkedik az autó, mint kéne. A gumis topicban azt gondoltuk, hogy azért, mert régen másabbak lehettek a gumik, vagy erősjtett peremes volt akkor a divat, és most bután áll.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen