-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fkris
őstag
válasz Chris0321 #66547 üzenetére
Budapest ill. Környéke lenne jó!
Köszi a többi tippet, teljesítményben biztos elég lesz, egész dinamikus volt a próbakörön, ha meg elmenyautóznék, akkor beülök egy MX-5be, a +2hengert meg odaképzelem!
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
Fkris
őstag
válasz Chris0321 #66551 üzenetére
Meglepő valóban, ebben van tetőablak, HarmanKardon, combtamaszos(szövet) ülés, automata klíma, tempomat(multikormany), pedig ugye gernyómotoros:D
Szerelő ajánlást még mindig várok, hátha van valaki, aki rá tudna kukkantani!"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
Puma K
veterán
válasz Chris0321 #66554 üzenetére
Nekem a legkisebb motoros E39 van az M54B20-szal (2001. januári, 170le,210nm,5-ös kézi váltó) amiben ezek vannak:
- 2 első ülésfűtés
- 4 automata elektromos ablak
- nyitható-billenthető napfénytető
- esőérzékelős ablaktörlőlapátok
- 2 zónás digitális klíma
- Business CD lejátszó + 8 (?) hangszóró
- xenon fényszórók
- multi kormány
- tempomatHirtelen ezek jutottak az eszembe
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Rendo84
senior tag
válasz Chris0321 #66791 üzenetére
Mikor megvettem az autót, akkor sem érzékeltem belőle semmit, attól hogy 2 hengernél hibát írt. A szervizes pedig azt mondta, ezzel nem kell jelenleg foglalkozni.
Illetve javítsatok ki nyugodtan ha tévedek, de ha izzítógyertya miatt csinálná, akkor nem hideg indítással lenne inkább problémám?Newlachka: Nem szrtam rá, mert év elején megvettem a 4 db-ot, hogy ezen az éven cserélem kompletten. Erre csak most derült fény, hogy mind a 4 hengernél hibát ír. Mivel az autó hidegen tökéletesen indul, alapjárat tökéletes, üzemanyag fogyasztásom tökéletes észre sem vettem a gyakorlatban ebből semmit.
Mivel 16 éves a kocsi, mindig is hibás lesz, soha sem lesz már új, ennél már mindig is lesznek fel nem fedezett hibák... ez már csak ilyen.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Chris0321 #66812 üzenetére
Kamionban használom az ACC-t, mert ott olyan rendszer van, ha bármi történik a kamion megáll mint a szög, de autóban nem. Az önvezetés is egy zsákutca. Jó vele bohóckodni, de kié a felelősség, ha gond van. Tulaj biztos nem fogja elvinni a balhét.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
CharlieDrop
veterán
válasz Chris0321 #66825 üzenetére
hjah, az én görbém sacc/kb.
1.2 64 ló -> e36 323i 170 ló -> 136 ló, de dízel -> e46 18d M47 -> 140 ló, szintén dízel -> e91 M47 20d na itt vérzett el az M47... -> F20 20d 184 ló ez úgy kellemes...
Nála azért számít a súly / le arány is ezen lamentálgattam a múltkor SB-vel, hogy dögnehezek az új BMW-k...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #67388 üzenetére
Nálam az I3 se jó a szülőknek, mert annak meg magasan van a küszöbe és nehezen lépnek be, az ülés meg picit bentebb van, ha nem teszed be a lábad hanem próbálsz “betolatni” akkor meg az a nehézség. Z4-be is beültettek őket, mikor meglett, akkor mondjuk még jobban mozogtak.
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz Chris0321 #67425 üzenetére
Mert nincs fejlesztés alatt értelmes mennyiségű hirdogénes autó, így töltőhálózat sem, tehát várhatsz rá, még 20-30 évet mire használható lenne legjobb esetben...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #67425 üzenetére
Értsd, nem 5-10 éven belül lesz… ergo nem érdemes arra várni, ha valaki belátható pár éven belül szeretne autót venni, nem nagyon lesz lehetősége, vagy elektromost vesz, vagy egy utolsó időkben legyártott Benzin/Diesel/hibrid megoldást.
Most minden is a napenergia irányba tolja a gazdaságot, épületek/közlekedés, hatalmas biznisz, nem lesz hidrogén, mert nem nagypiaci érdek. -
chess001
aktív tag
válasz Chris0321 #67430 üzenetére
A napelem-áram még mindig sokkal jobb, mint a hidrogén, tudsz magadnak tankolni, otthon a garázsban, ezzel nem nagyon tud semmi versenyezni.
A hidrogén előállítása, tárolása, átfejtése elég macerás, nem hiszem, hogy otthoni körülmények között megoldható lesz az átlagemberek számára.
Kúttal tévedtem, 1 db van Bp. Illatos út.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #67430 üzenetére
Honda FCX, 2006-ból. [link]
Már akkor is voltak próbálkozások de sosem jutott el egyik termék sem abba a fázisba, hogy piacra kerüljön.
A fő probléma a hidrogénnel, hogy iszonyatosan nehéz a tárolása. A legkisebb molekula az összes közül ezért bármin képes "átmenni" vagy szakszóval diffundálni. Mivel nagyon kicsi az energia tartalma ezért hatalmas nyomáson is kell tárolni, ami ugye gyorsítja ezt a folyamatot.Ipari méretekben valószínűleg működni fog, de nem személyautóban.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #67440 üzenetére
Be tudsz menni és megvenni? Mert csinálnak ilyen autókat, teszt céllal de alapvetően piacra még nem nagyon került egy sem.
Mind csinált teszt autót 20 éve is azért linkeltem neked az FCX-et. Volt a Toyotának, a BMW-nek is ugyanakkor.
15.500 az kb. nulla. Elektromos autóból eladnak több milliót. Azért egyet ne feledjünk áram mindenütt van, hidrogén meg nem igazán.
Azt az apróságot meg már nem is említem, hogy a legtöbb hidrogén autó nem ám egyből forgó mozgást "gyárt" hanem van bennük egy 15-20 kWh-os akkumulátor, plusz a hidrogén hajtás amolyan rex. Gyakorlatilag minden benne van ami egy villanyosban plusz a hidrogén alapú energiatermelő rendszer.Én hidrogén párti vagyok, de látszik, hogy nagyon komoly akadályok vannak amiket nem tud az ipar leküzdeni évtizedek óta.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #67447 üzenetére
Mint írtam az elektromos esetén otthon tudsz tölteni, sőt bárhol. Hidrogénnél meg nem. Most képzeld el ha ott maradsz valahol, mit csinálsz? Tréler.
A 84% jól hangzik de amíg pár darab a bázis addig pont semmi információ tartalma nincs.
Mirai-ból pár darab van itthon forgalomban, egy!!! Benne van a statisztikában mivel 5Z a kategória:
https://villanyautosok.hu/2022/09/09/pokolian-sok-zold-rendszamos-auto-fut-mar-magyarorszagon/ -
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #67462 üzenetére
Nehéz gépjárművekben, buszokban, kamionokban, munkagépekben talán van még esélye a hidrogénes üzemanyagcellás technológiának, de ott is billeg a dolog az akkuk robbanásszerű fejlődése miatt.
És ugye az akkkutechnológia szent gráljáról, a szilárdtest akkuról még nem is beszéltünk, pedig az is várható tömegesen az évtized végére.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #67478 üzenetére
Tévedni méltóztatol, már van. Sőt, ilyen akkuval szerelt járművek is vannak közúti forgalomban.
Hát, nem látjuk egyformán a világot. A belsőégésű motor tán 50 év alatt sem fejlődött annyit, mint az akkkutechnológia az elmúlt 10 évben. És még hol a vége.
Mondom ezt úgy hogy az elmúlt 23 évben főleg belsőégésűt fejlesztettem.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #67496 üzenetére
megvettem az autót, beletettem azóta lassan 40e km-t, nem voltam szervizbe… esetek többségében itthon töltöm, lassú mezei konnektorról - ritkán jó lenne egy 11kwh-s töltő, de nem égető… voltam vele nagyobb távokon is, többször is, köszi de nekem akkor 6 anyám van. Városba imádom, rendre kielőzök mindenkit… persze ez is kompromisszum… Nem autópályázásra való… senki se mondta.
Rohadt sokat spóroltam vele ezalatt az idő alatt üzemanyagon… most, hogy megvan a napelem, még jobban fogom érezni magam. Több pénzt fizettek az ügyfelek útiköltséget, mint amibe nekem került a töltésem a teljes időtartamra, magán használattal együtt, ami a megtett km túlnyomó többsége.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #67496 üzenetére
"a tölthető autó sok kompromisszummal jár jelenleg"
Valóban jár valamennyivel, de egyre kevesebbel.
"A szintetikus üzemanyagot is fejlesztik"
Halott dolog. Akkor inkább már a hidrogén, de autóban az is halott.
De mondom még 1x: ne pillanatfelvételekből következtessezek a jövőre, próbáljátok meglátni a nagy trendeket.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #67502 üzenetére
"Felesleges a trendeket nézni, mert azt a politika is irányítja."
Csak a trendeket érdemes nézni, különben hibás következtetésre jutunk.
Persze hogy a politika irányítja. A politika irányította a downsizing-ot is, ki is pusztultak a szivómotorok. Csak hogy egy példát mondjak.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
windlord
őstag
válasz Chris0321 #67511 üzenetére
Nem a kicentizett jovedelmuek megoldasa a mai vilagban. Ezt lassuk be.
Eloszor is, kellene:
- ház
- garázs + villanyvételezesi hely
- villany, ami lehetőleg úgynevezett H tarifa
- napelem (ami kinullazza a napkozbeni energiadat, amig termel, sot meg vissza is termel es gyogysitja /szerencsesek/ a sajat megtérülését)
- esetleg akkupakk es ejfelkor is tolthetsz (feltetelezve, hogy van meg devla benne)
- Gyors vagy felgyors tolto a falra. Kocsihoz vetítve nem akkora matek...Nah, megerkeztunk az elektromos auto tartasanak /kb./ optimalis felteteleihez.
De megnyugtatlak, ahogy az autozas is a villany, de az eletunk is a villanytermeles szigetuzemuleg (napelem vagy kollektor es akkupakk) iranyaba fog terelodni.
Vitazhatunk itt a napelem kinek valo, karos, nincs hozza alapanyag..stb dolgokról.
Nem is ertem hogyan keveredunk ide mindig.
Persze, ha egyszerre kell 500km -et letekerni es vissza, akkor a mai elerheto szinten ez kompromisszumos.
Cegessel jarok, de munkabajarasra, gyerekekert es vasarolni max megyek 15 km -et naponta.
Meloval egy napom kb 70km es akkor sokat mondtam.Szoval ha a fonokom adna egy villanyos gepet, orulnek, de itthon bajosan toltenem, mert tarsasban lakom.
Bar honap es hazat kell vennunk, akkor meg nem marad elektromosra
[ Szerkesztve ]
-
tasiadam
veterán
válasz Chris0321 #67865 üzenetére
asszem pont nem igaz, hogy a keskenyebb a jobb, mert a hóra való tapadást a gumiba beragadt hó bizotsítja, és nem az éle, a nagyobb felület pedig plusz éllel jár, ami pedig jégen fog, szárazon megy egyértelműen a széles gumi a jobb. Nem rosszabb a keskenyebb, de nem kéne különbség legyen a 2 között. SLK200-on 205 és 225 volt a téli, de úgy csúszkált, hogy ihaj.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Puma K
veterán
válasz Chris0321 #67927 üzenetére
De lehet állítani, de annyit is ér... azaz semmit.
Egy Volvo S40-ben (második generáció, 2004–2012), Toyota Corolla (tizenkettedig generáció, 2018-) de még egy dobozos Peugeot Boxer (!!) (2021. májusi gyártású) kocsikban is jobb a hangcucc...
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Új hozzászólás Aktív témák
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Androidos tablet topic
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Energiaital topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest