Aktív témák
-
Karaj_80
csendes tag
Szóval vége lett a sztorinak 3 napja - kaptunk egy levelet hogy menjünk a Fogyvédhez (hisz megmondtál hogy már semmi sem tudnak tenni), elmentünk, a bolt képviselője többszörösen is meghazudtolt (ezt nem fejteném ki bővebben) de megmondták hogy visszaadják a pénzt, ami 3 nap múlva meg is történt. Igaz hogy így már ''anyagi kár nem ért'' de ez a kálvária azért nem volt semmi...
-
Xerox
tag
Én biztos nem fogok! Vagy csak lopok :DDD
-
Karaj_80
csendes tag
EZT FIGYELJÉTEK!!!!!! Barátnő tegnap bemegy a szóban forgó üzletbe, hogy visszakérje a pénzt, nem nagyon akarják, AZONNALI cserét javasolnak AZT AMIT 4 r****t nem mertek! Nem fogadja el, kérné a pénzt - azt mondják rendben kérnék az áfás számlát. Itt követte el a hibát, nem volt nála, leadta az eredetit az iparkamarának egy panaszlevéllel egyetemben. Mondták jöjjön holnap azaz ma - ma odamegy míly meglepő egy TELJESEN MÁS EMBEREKBŐL ÁLLÓ brigád fogadja. Elmondja miért jött, a válasz is érkezik: BIZTOS hogy egy alkamazottuk sem akarhatta visszaadni a pénzt, se nem cserélni az árut!!!!!! Vigye el a mostanra már tényleg lestrapált állapotban lévő cipőt. Érvel hogy nem miatta néz ki így a cipő javítás közben lett olyan - persze tagadják, az a használattól vált ilyenné. Megnézik újra a cipőt, a bal makulátlan, a jobb amit javítottak rongyos. ''NEM TEHETNEK SEMMIT'' ez nem az ő hibájuk... Röhejes, szánalmas, felhábortíó ez az egész! Jótanács: soha ne vásároljatok a Mammut I-ben lévő ''JOY'' sucküzletben - remélem az iparkamara elér valamit az ügyben, de maradok pesszimista...
-
Orc
senior tag
Szerintem két markos legény jobb belátásra bírja öket!;]
-
Xerox
tag
Szerintem készíts egy ''jó kis reklámot'' róluk egy ingyenes tárhely szolgáltatónál és hagyd meg nekik az oldal címét (http://stb...) :))
-
Karaj_80
csendes tag
Sajnos igazat mondtam:( Mennem kell de az igazság elvileg itt is olvasható:
http://www.fvf.hu/newweb/hirdocs/tajekoztato.doc (FogyVéd véleménye nem mérvadó, kivizsgáltatás költsége a panasszal élő felet terheli stb) Holnap folyt köv - ha valaki stleg tudna segíteni ne habozzon - üdv -
-
steveetm
őstag
Mit érdemes tudni a levásároltatásról
Minőségi kifogás felmerülése esetén a kereskedők sokszor ajánlják fel a vásárlóknak, hogy csere hiányában pénzvisszafizetés helyett a termék árát vásárolják le másféle termékre, esetleg árkülönbözet fizetése mellett.
Fontos tisztában lenni azzal, hogy ez a ''levásároltatás'' intézménye a magyar jogrendszerben nem ismert, így a vásárló nem köteles az ilyen irányú ajánlatot elfogadni.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény szerint a szavatossági jogok a következők: kijavítás, árleszállítás, csere, szerződéstől való elállás. Amennyiben a javítás nem vezetett eredményre, cserére pedig nincs lehetőség, és nem került sor árleszállításra sem, a vásárló elállhat a szerződéstől. A kereskedők azonban önkényesen bevezettek egy ötödik lehetőséget is, a levásároltatást. Egyszerű ennek az oka: a kereskedőnek az érdeke, hogy áruit eladja. Azonban, ha a fogyasztó a szerződéstől jogszerűen akar elállni, a kereskedő kötelezettsége ilyenkor kizárólag az lehet, hogy visszaadja a pénzt a vásárlónak a termék egyidejű visszaszolgáltatása mellett. Ezért elfogadhatatlan az arra való hivatkozás, hogy pénzt visszafizetni azért nem tud a kereskedő, mert azt a pénztárgép, vagy a könyvelő program nem teszi lehetővé.
A fentiek alapján tehát nem vagyunk kötelesek a levásároltatás mellett dönteni, de ha azt mégis elfogadjuk, akkor fontos tudni, hogy a termék eredeti ára az irányadó, még akkor is, ha ugyanaz a termék a minőségi kifogás időpontjában már olcsóbban kapható. Ráfizetés tehát csak akkor lehetséges, ha az eredetileg pl. 15.000,-Ft-ba kerülő cipő helyett egy 20.000,-Ft-os lábbelit választunk ki. Ekkor 5.000,-Ft-ot kell még fizetnünk. Az új termék vásárlása során új számlát kell, hogy kapjunk a cipőről, így a hat hónapos szavatossági idő is újra kezdődik.
Sok élelmiszerüzletben is alkalmazzák a levásároltatást, az üveg betétdíjak visszafizetése helyett. Ez sem jogszerű, mert a betétdíjat az üzletek kötelesek készpénzben visszafizetni.
Jogszabályok
[L]http://www.fvf.hu[/L]
számomra ez tök egyértelmű, sztem vidd be nekik és mutasd meg ezt, jobb belátásra kell hogy térjenek...
Üdv.: steveetm -
tildy
nagyúr
Ma hivtama budmilt: menjek be kártérítenek:választhatok:pénz vissza vagy új cipő.Azt hiszem pénz vissza:)
-
Karaj_80
csendes tag
válasz
bLaCkDoGoNe #17 üzenetére
Igen, sokszor gondolkozom azon hogy bemegyek az üzletbe, kihozzák a agyonjavított, szétcs*****tt csizmát. Kijelentem hogy ez itt nem kóser, ők pedig megint elkezdik a már taglalt ''térjünk mindig ki az egyenes válaszadás alól, és egy 3. nem elérhető személyre hárítok mindent(szállító, importőr stb)'' Nekem pedig elegem lesz az egészből, finoman fogalmazva felemelem a hangom és követelem vissza a pénzem. Azt mondják hogy nem lehet mert már értékcsökkent és jó esetben is az eredeti ár 40% adnná vissza... Érzem hogy elemészt a düh, női nemére nem való tekintettel lekeverek egy pofont. Gondolom eme cselekedetem sokakat megbotránkoztatna de a hölgy múltkor megmondta hogy ő nem is üzletvezető, ez csak egy áltitulus hogy ''nehogy má 3 hüjje eladó legyen bent''. Hívják a Securityt pofonok, ütésváltás aztán meg a helyi őrszoba... Ezt persze csak fikció de ezek után kezdek kételkedni a joginkban... ''Minden felelősség a vásárlóé'' talán a Fight Clubban vagy az Összeomlásban hangzott el ez a mondat? Nem tudom de érdemes rajta elgondolkozni... Dühít a téma kegyetlenül meg a mérhetetlen magatehetlenség, de a amit a pénzkérdés elé helyeznék az a hozzállás. Vajon hányszor vágják át így az embereket egy másik boltban, plázában napról napra, hétről hétre...
-
Karaj_80
csendes tag
Hát fórumtársaim nem semmi a helyzet! Panaszt elküldtük mailben a FogyVédnek, számla bescannelve+panaszlevél megírva. Ma értesítenek hogy 2003 szept 1-től a RUHÁZATI cikkek NEM TARTOZNAK A HATÁSKÖRÜKBE, próbáljunk meg megegyezni a bolttal vagy vigyük peres útra(ami persze nem kifizetődő). Ilyen témában adhatnak véleményt de azzal meg kitörölhetem azt a bizonyosomat bolttal szemben. Meghalt Mátyás király oda az igazság? Nem hinném hogy a magyar lakosság 99%-nak nem volt még ilyen problémája az elmúlt időkben de akkor mire való a FogyVéd? Mi van ha ez egy 150-200e bőrkabáttal vagy drágább nercbundával történne? Most meg remeghetünk azon hogy egy közepes minőségű agyonjavított csizmával kiszúrják a szemünket.
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz
gromble_ziz #14 üzenetére
Mert könyvet kevesen vesznek - a vevőket pedig meg kell tartani a jó kiszolgálással. Sőt, még azt is feltételezem, hogy kultúrált, tanult eladók vannak a könyvesboltokban (én legalábbis mindig ilynekkel akadok össze).
Biszont a számtech cuccok és ruhák sokkal inkább számítanak tömegterméknek, plusz a legtöbb esetben (tisztelet a kivételeknek, legyenek minél többen!) lusta, buta, primitív emberek az eladók (akinek nem inge...). -
gromble_ziz
aktív tag
miért van az, hogy a könyvesboltban, a hiányzó oldal miatt visszavitt könyv esetében, még az eladó magyarázza el, hogy visszaadhatja a pénz-t, hiszen a termék hibás...
viszont, ha cipőről vagy számítástechnikai dolgokról van szó, akkor sok esetben még szinte le is hülyéznek ??? :(((
egyébként a könyvesbolti eset nagyon kellemesen érintett :C -
Agyasima
őstag
ez esetben nyerőben vagy. 2 hét a max idő, amig dolgozhatnak a javításon. Tehát 2 hét múlva besétáltok, megkérdezitek, hogy kész-e (nincs) és akkor mosolyogva elkéritek az árát. Ha nem adják akkor hozzátok a fogyvéd-et.
-
Karaj_80
csendes tag
Hát ez NEM LEHET IGAZ:((( A keddi nap folyamán amikor az incidens történt megígérték hogy azonnal, a lehető leghamarabb foglalkoznak az üggyel! Erre ma jön a telefon, hogy előrelépés csak 3 hét múlva lesz az ügyben, magyarán újra javítják és VÁRJUNK ismételten 3 HETET!!!!!!! Mi a fene folyik itt? Hol vannak a jogaim mint utulsó szemét, szerencsétlen vevő, hogy náluk mertem vásárolni? Már látom a rémképeket hogy a plázában lévő security páros lábbal hajít ki, rendbontás, hangoskodás, obszcén szavak használata címén... Emberek! NE vegyetek semmiféle lábbelit a MAMMUTban!!!
-
Rox
tag
Ez a barátnőcsizmátvesz-majdvisszavisz-javítaniakarják-cserétszeretnénk ismerős.
Szegeden volt egy hasonló esetünk két éve, akkor úgy-ahogy megkókányolták a sarkát, ami persze nem maradt rajta sokáig. :O Erre elvittem egy aranykezű szakihoz, aki 800 Ft-ért rendesen megcsinálta. Azóta is hordható.
Tanulság:
1. Kíméld meg magad az agyvérzéstől és keress egy olyan cipészt, aki ért is hozzá (az ilyenek ált. eldugott kis utcákban alig hirdetve dolgoznak...)
2. SOHA ne vásárolj plázákban, bevásárlóközpontokban lábbelit. Ha mégis, csak @ir step, m@rc, gore t&x és efféle megbízható cipőt/csizmát vegyél, annak kb. mindenütt ugyananyi az ára... -
agrarfiatal
senior tag
Egyszer apámékat is nagy nehezen akarták kiszolgálni pesten a obiban. Apám meg a pultos csajt megkérdezte hogy itt hol lehet panaszt tenni a kiszolgálás gyengesége miatt. Abban a pillanatban volt ám minden egyből 3 emberke is serénykedett fater körül.
Fenyegetőzz a fogyasztóvédelemmel, na meg döntsd rájuk az asztalt. -
Xerox
tag
Szerintem, ha vesz az ember egy cipőt, azt sose szabad javíttatni. Vagy te javítod meg, vagy eladod, vagy átdobod a szomszéd kertjébe. :))
-
joysefke
veterán
Nyugodtan hivatkozz a fogyasztóvédelemre, azok örülnek, ha van munkájuk, mert nincs nekik annyi (holtidőben generálnak maguknak aktatologatást, hogy 100%os legyen a kihasználtság) fenyegetözz, esetleg az orruk elött telefonálj, és meglátod, a kis pultoshölgy is döntésképes lesz, ha KOMOLYAN szóba kerül a fogysztóvédelem...
-
tildy
nagyúr
En oktober kozepén vettem budmil cipőt.Otthon vettem ésyre , hogy syét van feselve egy helyen.boltba vissza azonnal csere.De az már másféle volt.Erre annak is szétjön a ragasztása két hét után.Most telik le a javitásra a két hét, még nem hivtak...Hát lassan már ott tartok, hogy adják vissza a pénzem...
-
joghurt
addikt
Visszaszólhatsz, hogy még csak el sem kell baktatnod a Blahára, mert itt vannak weben is; lehet ott is panaszt bejelenteni: [L]http://www.fvf.hu/newweb/main.php?par=cfd7d1e4d9d0ab9787c2cee7cad8d99fe2c4ddd1dfe887ccc2d8e89e9ba393a797[/L]
:DDD
Amúgy meg panasszal fordulhaszt a polgármesteri hivatal jegyzőjéhez is. -
Karaj_80
csendes tag
Hát igen - de ezek az aranybogarak (szállító úr Őméltósága személyesen) már megmondta hogy ha valami nem tetszik akkor go to József krt 6. (Fogyvéd) és nézzük meg hogy mit bírunk elérni... lehet hogy csak a levegőbe beszélt, és ha tényleg elmegyünk cserélnek mindent, de majd meglátjuk. Holnap beszélek a fogyvédelemmel hátha valamit már tudnak segíteni telefonon...
-
Karaj_80
csendes tag
Kérlek olvassátok el a követjező rövid történetet (mindenkit biztosítokm nem lesz gyűjtés különféle szervezetek számára, Isaura felabadítására meg egyéb spam szemét) :
Barátnőm vett egy helyes bőrcsizmát, október közepén, 17e forint értékben, az egyik bevásárlóközpontban (NAGYON közel a Moszkva térhez). Minden szép és jó, a 3. hét után tönkremegy a sarka(csak a jobb). Visszaviszi az üzletbe ahol közlik hogy 3 hét a ''garanciális ügyintézés'' valószínűleg javítják, de ő cserét szeretne. 3 hét eltelik, visszamegyünk: javítás megtörtént, cseréről szó sincs. A cipő szára úgy néz ki mint akit a kutya s*ggéből húztak volnak ki csak egy kicsit rondább.
Kérdezzük mi történt?
Válasz: Szállítás közben lett ilyen.
Kérdés:A bal oldali miért nem ilyen? Teljesen újszerű, semmi baja.
Válasz: Ööööö, mégsem szállítás, a javítás közben lett ilyen. (ezt így a pofámba)
Ha stleg lenne még probléma, másodszor már cserélik
Ok, csak csendben, visszafogom magam, menjünk, barátnő felveszi a csizmát aztán megyünk. Megteszünk pár lépést, erre a barátnő: Valami baj van, elmondás szerint valami púp képződött a csizma talpán, ergo baromi kényelmetlen vele a járás. Vissza boltba, probléma elmesél: Ok, vegyünk föl új jegyzőkönyvet, ezt is JAVÍTJÁK!!! He? Megemlítem hogy azt mondta hogy 2x-ra cserélik a lábbelit erre mondja hogy nem lehet, amíg a cégnek GAZDASÁGOS A CIPŐ/LÁBBELI/STB JAVÍTÁSA addig javítják, és nem cserélik. Mi a k*!%=? Megígérték hogy holnap (2003.11.12 azaz ma) visszahívják a hölgyet. Hívták is erre a ''szállító'' (akire a tisztelt üzletvezető hölgy annyiszor hivatkozott, ő valami istenféle lehet ebben a kuplerájban, mert senki sem döntésképes csak a NAGY SZÁLLÍTÓ!!) kijelentette hogy akár 10-12x is javíthatják ha az úgy GAZDASÁGOS A CÉGNEK!! Holnap megyünk vissza vitatkozni, baromi ideges leszek emiatt az arrogáns s*g*fej bagázs miatt? Most buktuk az egészet, és addig szivatnak ameddig akarnak, vagy van valami kiút?
Elnézést kérnék, hangvitelért de gyűlölöm amikor hülyének néznek - ráadásul azt sem tudják bizonyítani (hisz nincs megkülönböztető matrica, gyári szám semmi, semmi egyedi) hogy ugyanazt a hiányzó lábbelit kaptuk vissza amit leadtunk, és nem egy többször javítottat :(
Aktív témák
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- Új Dell 14 Inspiron 5435 FHD+ Ryzen7 7730U 4.5Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega 8 Win11 Garancia
- Bezámítás! Lenovo IdaPad Gaming 3 Gamer notebook - R5 7535HS 16GB DDR5 512GB SSD RTX 3050 6GBB WIN11
- Gamer Notebook! Acer Nitro 5! Csere-Beszámítás! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD!
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest