-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cancer
senior tag
Megrendeltem egy 8 GB-os Class 10-es Kingmax kártyát is a géphez. Ha jól teljesít és nem mgy tönkre, akkor nagyon megérte- Nem volt 6e Ft se! Ugyanennyiért Veteris paribus vízálló Class6-ost árulnak. Bár annak nem sok értelmét látom...
Az ügyvédem nélkül nem írok alá semmit...
-
Ren Hoek
veterán
http://www.youtube.com/watch?v=I8N0zq0q5s4
Ilyenkor van értelme
-
Ren Hoek
veterán
http://www.break.com/index/wedding-photographer-fail.html
Akkor innen
-
Ren Hoek
veterán
válasz mitlageri #257 üzenetére
Legalább megkeresztelte a szenteltvízben a vázakat
Amúgy egy kissé mintha olyan érzésem lenne, hogy ez egy fake esküvő, és egy nagyon profi Canon vírusmarketing reklám. Szívünk belefájdult az L-es obik fürdése után.
Mondjuk a videót törölték jutubról, a fotós cég kérése miatt... Hát nem egy jó referencia -
k1csi
senior tag
A 15-85 már rég nem a fillérekről szól.
Sokkal inkább közelebb van az L-es obikhoz árban (tény, hogy az UD elem miatt paramétereiben is közelebb van azokhoz mint a kit obihoz).Na mindegy, nem is ez lenne a lényeg. Megnéztem egy-két review-t és sikerült magam meggyőzni, hogy tényleg jól sikerült obi.
http://photo.net/equipment/canon/efs15-85is/review/.
A 17-85 összehasonlításban rögtön az első kép nagyon szemléletes. Bár tipikusan nem a kép széle lenne a legértékesebb rész, viszont amíg a torzítások nagyon jól kezelhetők SW-el, ha valamikor a kép szélére kerül a lényeg a maszatból nincs az a SW ami normális képet csinál.Kár, hogy a 18-55-öt nem vették be az összehasonlításba.
Viszont jobban örültem volna, ha a gap-less szenzort nem a pixelek növelésére használják, hanem inkább a zajt csökkentették volna vele.
A kis pixel méret miatt a difrakciós korlát f/6.8-on van (nincs még Canon DSLR a 7D-n kívül ahol ennyire lent lenne), azaz kisebb rekesznél szépen finoman elkezd esni a felbontás.
Referencia: Link (rögtön az elején).
Referencia 2: LinkAmi ugye azt jelenti, hogy ahol legjobban teljesít az optika (f/8) a diffrakciós korlát már csökkenti a szenzor használható felbontását...
Meg ugye ez azt is jelenti, hogy a crop-os (1.6x tényezős) gépeknél már nem igazán van érteleme tovább növelni a pixelszámot. Azaz a jövőben várhatólag még több FF-es gép fog kijönni, amivel meg az EF-S-es obi nem használható...
Na ez lenne az ami miatt kicsit drágának tartom ezt az obit. A sima EF-es obi várhatólag 10 év múlva kijövő gépeknél is ugyanúgy használható lesz. Az EF-S-es obik meg ki tudja.
Egy biztos: A fizika korlátai ugyanazok lesznek mint ma.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Ren Hoek
veterán
Hát ezt a DLA-t szerintem nehéz észrevenni a gyakorlatban... Viszont az sokkal nagyobb előny, hogy 18 mp-t tudod egészségesen használni a cropos helyzetekben, egy jobb obival. Az hogyf8-on van a legszebb képe az objektívnek, ez tény...de szerintem már 5.6-nál majdnem eléri a legjobb rajzolatot, bár ez erősen objektívfüggő.
pl:Esetleg reprózásnál egy icipici felbontáscsökkenés szóbajöhet 8 nál. De szerintem ezt a DLA-t valós helyzetekben ezt szabad szemmel sem lehet észrevenni, 5.6 és 8 között.
Nekem crop, és az hogy kivágva is megmarad a felbontása többet jelent mint a DLA. Zajszint meg még javult is.
-
Cancer
senior tag
válasz Ren Hoek #252 üzenetére
Pont ezen gondolkoztam, hogy beejtem a vízbe. Ha jól tudom, a memoriakártyák nem tartalmaznak feszültséget, tehát nem lesz baja, max a csatlakozás rozsdásodik. Ha meg géppel gyütt ejtem be, persze jó, ha nem vesznek el a képek, de akkor pedig az akku-zárlat sütheti ki a kártyát. Akkor már inkább zárlat álló, mint vízálló.
Az ügyvédem nélkül nem írok alá semmit...
-
k1csi
senior tag
válasz Ren Hoek #261 üzenetére
Hát ezt a DLA-t szerintem nehéz észrevenni a gyakorlatban
Effelől nem vagyok meggyőződve. A DP review-s táblázat alatt van egy link, "diffraction comparison example".
Simán csak a 450D-t az 550D-vel hasonlítva f/11-en már nagyon jól látszik a különbség (akár a skálán is; EF200-as obival néztem).FF-es összehasonlításban még drasztikusabb a különbség.
És az 550-550 5.6 - 8.0 hasonlításnál is nagyon jól látszik. Az f/8.0-nál olyan mosott lesz a kép mint amit a zajcsökkentés tud produkálni. Ne hidd el nekem, nézd meg!
Ugye mivel max. felbontásról (ill. annak vesztéséről) van szó, 100%-on kell nézni.
(Mondjuk elég idióta a hasonlítás, hogy nem írja ki melyiket látod, ha az egér a kép felett van ill ha nincs, de kicsit játszva a paraméterekkel azért érthető).
A legrosszabb az egészben, hogy mivel fizikai korlát nincs az objektív ami ezt meg tudja oldani (max. rontani tud rajta).
Azaz hiába kb. 10%-al nagyobb egy 15M-ás géphez a lineáris felbontás, ha f/8.0-on és felette teljesen elveszted (OK alatta jobb).Link
FF-nél később jön a limit.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Ren Hoek
veterán
50D-nél (7.8) , 7D-nél is ezt csinálja. Sőt 1000D-nél is valamilyen szinte, pedig annak már 9-es!
Jelenleg nem találsz olyan vázat ahol ez ne fordulna elő.
Ez a nagyobb felbontás ára...Viszont 5.6 vs 8 -11 között nézzük,utóbbit azért valljuk be nem olyan gyakran használ az ember. 5.6-on tökéletes eredményt nyújt mint a váz, és mind az obi. 5.6 és 8 közötti különbséget meg tesztekben ki lehet látni... de gyakorlatban, valós fotóknál szerintem lehetetlen. Obiknál meg főleg...
Itt mérlegelni kell két dolgot mit választ az ember:
18 mpixelt a legfontosabb rekesztartományokban, vagy tökéletes képeket ritkább lerekeszelős helyzetekben.Ez egy belépőszintű váz, nem profi épületfotózásra, tárgyfotózásra, reprózásra lett kitalálva...arra ott vannak a műszaki gépek vagy ahol magas a dla.
5D MII és 1D-k. De ott van is egy nem kicsi árcédula a gépeken.
Mellesleg tegyük hozzá, lehet csökken a kép "optikai" felbontása, de ha összeteszed átméretezve egy 9 DLA-s 1000D-vel, akkor ugyan ott vagyunk. De ha összerakod hasonlóan egy 10.2 mpixeles 1D MIII-al, akkor is ugyanúgy eltűnik az ebből adódó különbség.
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
válasz Ren Hoek #265 üzenetére
Hú ez nagyon jó lett. Köszi, hogy megcsináltad a sorozatot.
A szenzor ugye mindvégig 18 mpixel. f/22-nél meg optikailag kb. 10 mpixel információ lehet a képben (de lehet még kevesebb).
Amúgy teljesen egyettértünk. Kb. f/11-nél kezd valami látszani.Ha valaki tipikusan nagy rekesszel dolgozik akkor örül, hogy nőtt a felbontás. Én inkább a kevesebb zajra (nagyobb pixel méret) szavaztam volna (minden rekesznél javít).
Viszont ami kapcsán előhoztam a témát az, az volt, hogy ennél a szenzor méretnél már nincs értelme tovább növelni a felbontást. Azaz a jövőben várhatólag még több FF gép fog kijönni.
Amihez meg nem jó az EF-S obi, azaz kicsit aggódok, hogy gyorsan elveszti az értékét...Ilyen szempontból (is) kicsit drágának tartom a 15-85-öt, bár optikailag tényleg jó...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Cancer
senior tag
válasz Ren Hoek #267 üzenetére
Csatlakozom az előttem szólókhoz, én is jobban örültem volna egy 14-16 Mpixelnek, monjuk egyanezzel a gapless technológiával. Így is rengeteget javult a zajosodás az 500D-hez képest, hát még akkor.
Valszeg felvette volna a versenyt a középkategóriás gépekkel képminőségben...Na, igen. A gyártónak az az érdeke, hogy mindíg legyen mit javítani egy-egy konstrukción, így biztosított, hogy a jövőben újítsunk a felszerelésen.
Az ügyvédem nélkül nem írok alá semmit...
-
access_denied
senior tag
Sziasztok!
Mostanában tervezem fényképezőgép vásárlását. Visszaolvastam az itteni hozzászólásokat, nagyon hasznos dolgokat írtok le.
Mivel a keret szűkös, ezért az 550D-t csak starter kitben 18-55-ös obival tudom megvenni. Sajnálom, hogy több helyen is azt olvasom, hogy a pixelek minősége szerényebb objektívekkel erősen csökken ennél a 18MP felbontásnál. A Canon 15 illetve a Nikon 12.9MP-es felbontása -az én szintemen- előnyösebb lehet.
A videó rész szimpatikus az 550D-ben, de ezt most vegyük ki a kalapból. Egy vázhoz 3 objektívet szeretnék majd összesen használni, egy kitobit (ezt később le is cserélném, ha nem üti meg az elégséges szintet), egy makrót és egy telét. Az obik ára max. 100k-ig futhat fel (használt is lehet). A két obit csak jövőre tudom megvenni (piszkos anyagiak).
A kérdés az, hogy a 3 elérhető gép közül melyik mellett tennétek le a voksot:
- Canon 550D
- Canon 50D
- Nikon D90Lényeges, hogy a Nikon 18-55 kitobijával nem lehet olyan közeli, "makrószerű" képet készíteni, mint a Canon 18-55-el, ez nekem azért lényeges, mert kell közeli képeket is készítenem addig is amíg nincs meg a makró objektív.
Üdv
-
mitlageri
csendes tag
válasz access_denied #269 üzenetére
Az 550d meg az 50d között szerintem a legfőbb különbség a váz méretében illetve anyaghasználat terén van, egyébként hozza az 50d szintjét az 550d, sőt az érzékelő nagyon jó a zajosodását nézve.
Én ajánlom ebből a hármasból az 550d-t, nem csalódtam benne, bár nálam a videó sokat számított...Ja, és ez az új kitobi nem egy rossz darab
[ Szerkesztve ]
-
access_denied
senior tag
-
Bagaba27
csendes tag
válasz access_denied #271 üzenetére
Szia!
Nekem volt 50D-m és 30D-m is. Nehezen szántam rá magam az 550D-re de most már ott tartok, hogy 5Dm2 alatt nem cserélném le semmire. Gyönyörű a képe a kitobi sem rossz bár ha megteheted akkor csak vázat vegyél és egy komolyabb alapobit. Sigma 18-50/2.8 elég jó. Ami megfontolandó a jó kártya. Videózni is fogsz vele gondolom szóval egy Sandisk Ultra II kártya minimum kell neki a sebesség és megbízhatóság miatt. Ami egy hangyányit zavar engem, hogy melegben elég alacsony iso szinten is zajol. Ez a váz mérete miatt van mert nincs túl jól megoldva a cmos hűtése. De ezen kívül nem találtam hibát. Nem kell megijedni, hogy az aksi nem bírja sokáig, 3-5 teljes lemerítés és töltés után magára talál és bírni fogja rendesen. Az LCD-je a legjobb jelenleg, ezért az élességet remekül lehet látni.
Remélem segítettem.
www.facebook.com/BagaPhotoandVideography
-
Ren Hoek
veterán
válasz Bagaba27 #272 üzenetére
50D-ről cseréltél? Akkor azért mégis csak van egy élő példa ilyen cserére.
A fotószakik mindig az 50D-t ajánlják merthogy vázilag sokkal jobb a felépítése. De ha ettől eltekintünk akkor 550D belsőre jobbAmúgy ezt a CMOS melegedést én nem tapasztaltam. Volt olyan hogy 20-30 percet ment a videó funkció, eléggé forró volt a hátulja egy zárt színházteremben... mégis 800 ISO-n kevésbé volt zajos. Jó videó az máshogy működik azért. Bár fotókat is csináltam, és nem látszik, hogy annyival zajosabb lenne. Lehet példányfüggő?
[ Szerkesztve ]
-
mitlageri
csendes tag
válasz Ren Hoek #273 üzenetére
Én már másodjára találkoztam azzal, hogy kidobott egy piros hőmérő ikont az lcd-re videó alatt. Először tűző napon történt, elég sokáig használtam ott videóra, de aztán most pár napja bent a szobában is ugyan ez volt. Nem volt hideg bent, de azért nem is a tűző nap kategória. Ja, és nem ment sokat a videó, szóval nem igazán értettem mit melegszik itt nekem.
Mivel fotózni nem fotóztam, így azt nem tudom jobban zajosodott volna-e... -
k1csi
senior tag
válasz access_denied #269 üzenetére
Én is sokat szemeztem A D90-el mielőtt megvettem a 550D-t. A fotós funkciói jobbak mint az 550D-nek. Viszont pl. rengetegen panaszkodnak a fogására.
Nem bánnám, ha meglenne az 550D-ben ami meg van a D90-ben:
- Hátsó tárcsa (gyorsabban elérhető funkciók)
- Jobb kereső (nagyobb, pentaprizmás tükör helyett)
- Jobb AF (bár az 550-é sem rossz)Jobb lenne, de nem lényeg: felső LCD kijelező a beállításoknak
Elvileg (tesztek alapján) a D90 kevésbé zajos de teljesen elégedett vagyok az 550D-vel is (Bagaba27 nekem nem zajos alacsony ISO-nál, a nagyobb pixel méret-alacsonyabb zaj inkább a nagyobb ISO-nál jönne jól viszont akkor már szinte az 5D szintjét hozná ami nyilván nem érdeke a gyártónak).
Viszont az 550-nek van egy nagyon jó videó funkciója. Lehet, hogy profiknak kamera helyett nem jó, de házi használatra nagyon is. A zajszint nagyon-nagyon jó. OK, zoom az max. álványról manuálisan állítva a fókuszt, de ettől még használható.
Azaz semmi esetre sem írnám le ezt a funkciót (lehet még 10x15-ös kép is kihozható a videó kockából).Nekem első körben 200+ expót + néhány perc videót bírt az akku. Ha többet bírt volna akkor is vettem volna tartalékot (már megvan). Ha még tudod tölteni akkor is kb. 2 óra kiesés. Nem mindig fér bele.
Sosem fogom elfejteni amikor első digi gépem osztrákoknál 2000m-en kb. 15-20 kép után feladta a Sony stamina elemmel a harcot. OK -15 fok volt, de pl. a Pentax kompaktot -20 foknál is tudtam használni egész nap. A kezem nem bírta...
Az 50D-t inkább a D90-hez hasonlítanám. Mindenki a profi váz-al jön, engem inkább a jobb AF (minden pont keresztérzékelős, mozgások lekövetése...), nagyobb pentaprizmás kereső, tekerős funkció kontrol, gyorsabb sorozat stb. az ami lázba hozna az 50D kapcsán.
Viszont (ha jól tudom) zéró videó funkció.
Nem nagyon értek hozzá, de profi fotósnak (jelöltnek): 50D, egy kicsit kompromisszum (fogás, videó), de egyébként jól eltalált gép: D90
Lelkes amatőr (pl én) akinek a videó is fontos: 550DAz igazán profik meg majd most jól kiosztanak, hogy mennyire egyszerűen látom ezt (meg ha valamit elrontottam).
mitlageri Hőmérőt még nem láttam, de ez nem bizonyít semmit...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Bagaba27
csendes tag
-
access_denied
senior tag
Köszönöm mindenkinek a hozzászólását. Tudom, hogy egy Canon 550D topikban nem az 50D vagy D90 lesz a nyerő, de mégis sikerült objektívan megközelítenetek a kérdést.
Tegnap elmentem egy helyre, megfogdostam mindet, elvégre az ergonómia is számít. Nikon d5000 nagyon kényelmetlen, el sem fér az ujjam az obi és a markolat között. Nikon d90 volt a legkényelmesebb, valamint a kijelző középre pozicionálása is tetszett. Canon 550D nem volt ilyen kényelmes fogású, de az 50D sem.
Biztos komolytalannak tartotok, hogy ilyen szempontok is szóba jöttek. A Canon 550D videója a zoom és a mozgás lekövetése miatti fókuszproblémák miatt eléggé bekorlátozza a szolgáltatást. Állványról biztosan jó, de a 18 MP probléma nekem aggályos. Ezt csak jobb objektívek tudják csak kiszolgálni, én pedig nem tervezek milliós beruházást.
Még egyszer köszönöm az észrevételeket, folyamatosan figyelem majd a topikot, egyelőre várakozó állásponton vagyok.
Használtan lehet kapni 50-60k körül Sigma 17-85-öt, ami makróhoz is használható. Mi a véleményetek erről, első objektívnek? Canon / Nikon-hoz is van.
-
Cancer
senior tag
Én is pont e három gép között vaciláltam, majd egy 550D boldog tulajdonosa lettem.
Igenis fontos a fogás. A D3000-D5000-Pentax kisebb gépek nekem is kényelmetlenek. Viszont a 450D-550D szerintem elfogadható. Nekem tetszik, hogy a kis súlya miatt akár egy kézzel is stabilan fogom. A D90 valóban jóbb valamivel, míg az 50D a nagyobb tömegből adódó tehetetlenség miatt stabilabban tartható.
Az 50D tényleg eggyel komolyabb kategória (viszont a D90-et inkább akettő közé sorolnám) és én is gondolkoztam azon, hogy inkább egy masszív fotógép, és majd egy camcorder. Aztán az ára miatt kiesett...
A D90-nél nagyon tetszett, hogy két tárcsás + 8 irányú gomb, így egy kézzel nagyon kényelmesen lehet az expozíciót állítani. (fókuszpont-rekesz-záridő) Ellenben a 450D után nagyon nehezen tudtam volna megszokni a "fordított világot". Tudniillik, mind a zoom, élesség, expo korrekció tökéletesen fordítva van a két gyártónál! Van ebben is videó de mondhatnám minek. Van is, de nem teljes, ugyanúgy manuál fókuszos...
Összevetve a 3 gépet, belül tényleg az 550D a legjobb. De mint többen is írtuk itt, jobb lett volna, ha gapless-szel inkább marad a 15 MP-nél a Canon. Nem akartak új szenzort, ezért nagyjából a 7D rendszerét áttették egy kisebb vázba. Arra viszont (talán) nem gondoltak, hogy aki 550D-t vesz, annak nem lesz pénze a 7D vásárlók által választott objektívekre...A videó alatti manuális fókusz pedig szerintem nem olyan vészes. Én rosszabbra számítottam, úgyhogy ez pozitív csalódás volt.
Másrészről amikor én vettem hajszállal, de a D90-et verte árban.
Az ügyvédem nélkül nem írok alá semmit...
-
k1csi
senior tag
válasz access_denied #278 üzenetére
Használtan lehet kapni 50-60k körül Sigma 17-85-öt, ami makróhoz is használható. Mi a véleményetek erről, első objektívnek? Canon / Nikon-hoz is van.
Ez pontosan melyik obi lenne?
Én Sigma 17-70-ről tudok, abból két változatban: A stabilizált/ultrahang motoros (17-70 2.8-4.0 OS HSM) ill. az alap 17-70-ről. Az OS HSM (=IS USM) az vsz. nem ebben a kategóriában lenne.
Használt 18-55 IS Canon kit obit kb. 20k-ért lehet venni. Az alap 17-70 nem stabilizált, felbontásban ill. fókusz pontosságban/sebességben kb. annyit tud mint a kit obi. Viszont egy picit nagyobb tartományt fog át ill. kicsit fényerősebb.
A 18-55 IS kit obi ár érték arányát nehéz felülmúlni. Hacsak nem a makró lenne a lényeg (nekem ez absz. nem volt szempont) akkor bizony egy picit jobb obiért jóval többet kell fizetni.
Ez a probléma sajnos engem is érzékenyen érint. A kit obiról váltva nem szeretnék köztes megoldásokat. Kromatikus vagy hordó torzítást ill. vinyettálást nem tartom a legfontosabb szempontnak. Ha a zoom széleit kell használnom és zavaró akkor RAW-ból, software-el ezek jól korrigálhatók. Viszont ha az obi felbontása elkezd esni és maszatos képet kapok azzal RAW-ból sem tudok mit kezdeni.
A 15-85 ilyen szempontból ideális. Bár jobban torzít mint pl. a Nikkor 16-85 f/3.5-5.6 VR, felbontásban még azt is veri (ezt kezdetben elnéztem).
Viszont mindennek ára van (és nekem úgy tűnik a Canon 15-85 aránytalanul drágább mint a Nikkor 16-85).Azzal eddig is képben voltam, hogy obira is sokat kell áldozni. Viszont, hogy egy nem extra fókusztávolságú obira többet kelljen áldozni mint a vázra egy kicsit nehéz volt megemésztenem.
A 17-70-nél kapcsán még nagyon sok fókuszproblémáról lehet olvasni (mintha lett volna néhány nem jól beállított darab). Persze akik használták lehet csak túlzott elvárásokat támasztottak egy nem USM/HSM-es obival kapcsolatban.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
access_denied
senior tag
Igazad volt, elnézést az össze-vissza írásért, kicsit összekeveredtem az objektívekkel, nagy az adathalmaz mostanában
Erről lenne szó:
Sigma 17-70mm 1: 2.8-4.5 DC MACRO HSMAhogy írtad, a fókuszproblémákról én is olvastam, ha ez ennyire selejtes széria lenne, akkor természetesen felejtős. Ez olyan kettőt ütök egy csapásra dolog lenne, bár az igazat megvallva a makrózás komolyabban érdekel, úgyhogy ott a komolyabb obit nem fogom megúszni. Igazából a munka miatt lenne jó egy olcsó, valamennyire makrózáshoz is használható start obi.
A kitobi a 18MP mellett jó lenne, de benagyítva zajos lesz a kép, ergo nem szabad belenagyítani .
-
access_denied
senior tag
-
k1csi
senior tag
válasz access_denied #281 üzenetére
A kitobi a 18MP mellett jó lenne, de benagyítva zajos lesz a kép, ergo nem szabad belenagyítani
A kép zajos az érzékelőtől lehet. Az obi max. elmossa a képet (ha kicsi a felbontása), meg torzítja. Ill. kis rekesznél a diffrakciós korlát miatt szintén nem lesz éles.
Nem annyira rossz az a kit obi. Jóval több pénzért lehet csak valamivel jobbat kapni.
Megnéztem 220 voltnál a Nikkor 16-85 kb 137k-val drágítja a D90-et. Szóval a minőséget ott is nagyon meg kell fizetni.
A Sigma 17-70 2.8-4.0 is bőven 100k felett van.
kitobi (18-55) minősége... hát.... képileg lehet, hogy jó az árához képest, de nem voltam elragadtatva amikor kézbe fogtam
Néha azért jól jön, hogy nem egy nehezéket kell cipelni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Ren Hoek
veterán
De nem értem mit kell ezen a 18 megapixel problémán pörögni (DLA-n kívül, de az is spéci esetekben) hogy nem rajzolja ki az obi
Nemértem ez hol probléma? kisebb felbontáson kell akkor használni aztán kirajzolja, ha ez tényleg hatalmas problémát jelent. Mert szerintem baromira nem. A régi 6 mpixeles Fuji S2 után, imádom, hogy belenagyítok és nem esik szét pixelekre. De már 12 mpixeltől is van különbség. Most csak ezért kisebb felbontású gépet venni, mert nem rajzolják ki az olcsó obik... nemlátok ebben sok logikát.
Különben meg:
Egy 25 ezer ft-os 50 1.8 II máris kirajzolja mint a szemét tűélesre... Meg egy 110 ezres 70-200 f4L is... Ez azért nem millás beruházás...A kitobi eleje is szépen kirajzolja pl...
[ Szerkesztve ]
-
mitlageri
csendes tag
válasz Ren Hoek #287 üzenetére
Köszi, nem találkoztam még ilyen olcsón használtan vele, de gondolkodok a beszerzésén, mert most nincs telém. Nem tudom, hogy első körben beruházzak e egy ilyenre, vagy vegyek egy 55-250-t, és majd később cseréljem komolyabbra... Ugye ebben van stabilizátor, a 70-200-ból meg nem valószínű hogy az IS verziót venném, ami tapasztalataim szerint videónál jön legjobban (csak kitobis tapasztalatom van még, telém egy darab nem volt sose). Szóval nem tudom, hogy kezdetnek költsek e egy 70-200-ra, vagy elég nekem az 55-250.
-
Ren Hoek
veterán
válasz mitlageri #288 üzenetére
Videózni az 55-250 tökéletes. Mivel kis felbontásnál nemkell hogy tűéles L-es képet adjon az obi. Viszont a képstabi szinte nélkülözhetetlen. Nélküle telében nagyon gyász a kép, főleg rolling shutter miatt remeg mint a zselé.
70-200 f4 állvány nélkül neccesen alkalmas videózni, mert 550D-n amúgyis 100-300nak felel meg és így mégjobban kell neki az IS. Fotóra persze jobb az L-es, ez nem is kérdés.
Most akarom eladni az 55-250-emet pedig már megszerettem videózni De megvagyok szorulva, minden kiadás összejött mostanában...úgyhogy mindent árulok kivéve a vázat. Ha érdekel szólj, 50-53K körül árulom még 22-éig, utána már nemleszek itthon. 20010.04.04-én vettem és még 2011.04.04-ig garis a beszállító srácnál. Kb 1400 expót lőttem vele, és pár óra videót.
-
-
k1csi
senior tag
válasz mitlageri #288 üzenetére
Az 55-250-es obival is ugyanaz a helyzet mint a 18-55-el: Nagyon mélyen a pénztárcájába kell nyúlni annak aki jobbat akar (az 55-250-nek pl. nagyon jó felbontása van).
Jópár verzó van egyébként a 70-200-ból. Tesztek alapján az újabb (stabilizátoros) f/4 70-200 piszok jó (optikailag is jobb mint a régiek). Viszont ez tényleg annak éri meg aki nap mint nap használja.
Gondolom a profik lecserélik a régebbi verziókat az újabbra, azaz a régi verziót lehet jó áron kifogni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Ren Hoek
veterán
Jah de több mint a duplája. Ennyit nem ér meg az az IS, kisembereknek - azaz nekünk. Meg ott azért van egy kis dilemma, hogy IS nélküli f2.8 vagy IS-es f4. Használattól függ melyikre van szükség. Lehet egy mozgalmas koncerten jobban jön + 1 FE, mint az IS... IS-el úgyis bemozdulna a téma, max a háttér lenne éles.
Videózni 55-250 tökéletes választás, fotózni pedig 70-200 f4 mindenképpen, mert az elsőnél hiába az IS, de lágyul a vége felé eléggé és rosszul tűri az ellenfényt.
-
access_denied
senior tag
válasz Ren Hoek #284 üzenetére
Nem szeretnék abba a csapdába esni, hogy veszem, cserélgetem az obikat. Ebből kifolyólag nagyobb fényerejű obik jönnek majd számításba, természetesen használtan.
Egyébként a fix 50-es obi tényleg jó opció.
Az pedig, hogy a 18Mp-es gépet 8 vagy 9 (nem tudom pontosan melyik a következő lehetőség) MP-en használni szerintem dőreség. Ha tudsz küldeni egy 18-55-el készített részletgazdag 18MP-es képet, szívesen megnézném.
Napokban az euro-Ft móka miatt emelkedni fognak az árak
-
Cancer
senior tag
A (múlt)hétvégén fotóztam a telével. 250-es állásban, 600 méterre lévő emberek a strand túlpartján... Nos, a saját LCD-jén kinagyítva egész türhetőnek mondanám az alakokat. Kivehető, hogy nő vs férfi, de szerintem még jó profilból 1-1 ismerősét is megismerné az ember a képen...
Az ügyvédem nélkül nem írok alá semmit...
-
Ren Hoek
veterán
válasz access_denied #295 üzenetére
Igen, csak azt nemértettem, hogy azért vennél D90-et, mert annak kisebb a felbontása, így könnyebb kirajzolni olcsóbb objektívvel is. A D90 12 mpixeles képe és az 550D 18 mpixeles képe, ugyan úgy néz ki 12 mpixelen. Csak az utóbbinál nem esik szét pixelekre, viszont az optika felbontása miatt már nem lesz részletgazdagabb sem. A nagy felbontásnak egyszerűen nincsen hátránya az rosszabb DLA-n kívül, később meg az L-es obikkal gyönyörűen ki lehet rajzolni. Mellesleg 12 és 18 mpixel között már nincsen akkora hatalmas képméretbeli különbség.
18-55-nek az eleje nagyon jó optikailag. [link]
Meg ez a kirajzolás eléggé elméleti probléma ám... Ha nem óriásplakátokat fotózol, vagy súlyos melókat, akkor nemgáz. Az sokkal nagyobb problem, ha torzít, chromázik pl az objektív, vagy szarul bírja az ellenfényt.
Szóval a lényeg, 20 ezer Ft-os kit objektívvel is lehet díjnyertes képet készíteni, nem ettől függ. Ahhoz képest, hogy mennyit javítottak az elődjéhez képest optikailat, nagyon megéri az árát.
-
Ren Hoek
veterán
Hát azért a pucér fotózástól messze volt az (azt csináltam asszisztensként, és nemvolt rossz amikor be kellett fűzőjét kötni a csajnak, remegett a kezem , viszont néhány CKM-es csaj irtó nagy segghülye hisztis ribanc.. Szal kemény meló ez) Ez konkrétan ilyen, pornóoldalakra lett volna "referencia" ...30 centis fúziós krómbrével pózoló szilikon szöszik
De ha lesz még ilyen, akkor szólok, mostmár lehet bennelennék én is... Kell egy operatőr is Na de jól elkanyarodtunk 550D-től
[ Szerkesztve ]
-
access_denied
senior tag
A videózás miatt a Canon 550D mellett döntöttem, már itt is van mellettem a gép. A kérdésem a következő lenne, valaki használ-e
Kingmax 16GB SDHC Class10
kártyát a géphez?
Valami olcsóbb megoldást keresek a Kingstone / Sandisk vonal sajnos túl drága
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest