-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lex Icon
senior tag
válasz
kokokka #2037 üzenetére
Nem akartam volna tovább ragozni, de nem bírsz leszállni a témáról.
Leírom (bár gzbotli is leírta már), mi a különbség a rinyálás és a normális problémaleírás között, hátha előrébb jutunk. A problémaleírás az, ha a problémáról beszélsz pl.: nem működik, letiltott, elutasított, ezt írta ki, levonta, de hiba történt,... Remélem érthető ennyiből.
A rinyálás, mikor nem a problémáról beszélsz pl.: ez xar nem működik, milyen szolgáltatás ez már, mit képzel a Curve,... azaz amikor a xart dobáljátok.
Bele se gondoltok, a Curve-nél is emberek dolgoznak és feltörekvő fintech cégként valószínűleg nem állami hivatal mentalitással dolgoznak, mert hajtják őket a tulajdonosok és a befektetők. Újként egy ilyen bonyolultságú rendszert nagyon nehéz összerakni és üzemeltetni úgy, hogy rengeteg más cégtől és terméktől függenek (többi bank, kártyaszolgáltatók, internet, nemzetközi és helyi jogszabályok, ...)
Tehát valószínűleg nem a ti szívatásotok a céljuk, hanem egy minél jobban működő szolgáltatást összehozni, ami nem viszi, hanem hozza a pénzt. Ehhez elégedett felhasználók kellenek. Ezt nem nehéz belátni.
Mivel SW fejlesztőként hasonló cipőben vagyok, így látom a másik oldalt és a tieteket is. És azt is tudom, hogy együttműködéssel, türelemmel, tárgyilagos hibaleírásokkal sokkal gyorsabban lehet megoldás találni és előrébb lépni mindkét oldalon. A hibát pedig hozzájuk (is) kellene továbbítani, mert azt olvassák és tudnak rá reagálni.
Ezért is akadok ki a "rinyáláson", ami egyik fél érdekeit se szolgálja, csak olyan kocsmaszinten lereagálja az illető a dolgot, bele se gondolva, hogy neki egyre lilább lesz a feje, a probléma meg nem oldódik meg.
Ha ennyiből se világos, miért akadunk ki, akkor írd le a kérdésed és megpróbálok válaszolni.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Óvodások homokozója
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Melyik tápegységet vegyem?
- Linux kezdőknek
- Synology NAS
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Automata kávégépek
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Új Gamer PC - Ryzen 7 5700X / RTX 5060 / A520M / 16GB vagy 32GB RAM / 240GB + 1TB M.2 SSD / 650W
- Samsung Galaxy Z Fold 4 256 GB, szürkészöld + S Pen tok
- TP-Link ER-7212PC Omada 3-in-1 Gigabit VPN Router
- TP-Link EAP Omada Wifi AP-k (225, 245, 615)
- Mars Gaming ML-LCD240 2x ARGB 120mm FDB Fan LCD Display (Alkatrésznek) INGYEN FOXPOST
- Csere-Beszámítás! PowerColor Red Devil Spectral White RX 9070XT Videokártya! Bemutató Darab!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Vidd haza a jövő RAM-ját már ma!
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Aorus Elite RX 9070 XT 16GB Videokártya! Bemutató darab!
- Akciós Windows 10 / 11 Pro OEM Licenc Kulcs 100% eredeti, jogtiszta!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest