-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez jóval gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket már nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás Curve általi visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lex Icon
senior tag
válasz
lehella
#2146
üzenetére
A Curve egyik legnagyobb hibája, hogy nem lehet multidevizásra állítani egy kártyát. A Curve nem foglalkozik azzal, hogy van Revolut.
Így ha elfelejted és más devizában fizetsz, mint be van állítva, akkor a dupla váltás miatt fizetheted a váltás költségét fölöslegesen.
Szerintem a Revolut úgy jó ahogy van, nem szabad berakni a Curve mögé. -
Lex Icon
senior tag
válasz
kokokka
#2055
üzenetére
Nem érted. Ne a véleményem fogadd el, hanem azt, hogy nekem is van. Te írsz valamit én is írok. Ez így működik. Egyébként ha ennyire gond, akkor vegyél prémium előfizetést, tiltsd le a hozzászólásaim és nem kell többet olvasd a hozzászólásaim.
Ha lehet ezt a fölösleges beszélgetést meg fejezzük be! -
Lex Icon
senior tag
válasz
kokokka
#2053
üzenetére
Nem eldöntöttem, ez a véleményem. És attól, hogy megint mimózaként hisztizel, még nem lesz más. Sőt. El kellene fogadni, hogy másnak más a véleménye, és ahogy neked van, nekem is lehet, ami esetleg neked nem tetszik. Tehát továbbra is az a véleményem, hogy nem neked való a Curve. A Revolut se, mivel pont abban a topikban leírtak alapján reagáltál korábban itt úgy, ahogy, hiába írsz most mást.
-
Lex Icon
senior tag
válasz
kokokka
#2048
üzenetére
Röviden: A Curve (és a Revolut) kártya nem neked való, sajnos nem sikerült úgy megcsinálniuk, hogy a Te igényeidet kielégítse, ezért jobban jársz, ha mindkettőt eldobod/kiregelsz. Használd a hagyományos ker. bankok kártyáit, ha úgy gondolod, azzal kevesebb a hiba.
Mint korábban írtam, nem mindenki való béta-tesztelőnek, mert nem mindenki tudja elviselni a sorozatos hibákat.Ui.: az autós hasonlatod nagyon sántít, mivel tartalék autót nem tudok magammal vinni, míg egy + bankkártya sem nem nagy, sem nem nehéz ehhez.
-
Lex Icon
senior tag
válasz
kokokka
#2037
üzenetére
Nem akartam volna tovább ragozni, de nem bírsz leszállni a témáról.
Leírom (bár gzbotli is leírta már), mi a különbség a rinyálás és a normális problémaleírás között, hátha előrébb jutunk. A problémaleírás az, ha a problémáról beszélsz pl.: nem működik, letiltott, elutasított, ezt írta ki, levonta, de hiba történt,... Remélem érthető ennyiből.
A rinyálás, mikor nem a problémáról beszélsz pl.: ez xar nem működik, milyen szolgáltatás ez már, mit képzel a Curve,... azaz amikor a xart dobáljátok.
Bele se gondoltok, a Curve-nél is emberek dolgoznak és feltörekvő fintech cégként valószínűleg nem állami hivatal mentalitással dolgoznak, mert hajtják őket a tulajdonosok és a befektetők. Újként egy ilyen bonyolultságú rendszert nagyon nehéz összerakni és üzemeltetni úgy, hogy rengeteg más cégtől és terméktől függenek (többi bank, kártyaszolgáltatók, internet, nemzetközi és helyi jogszabályok, ...)
Tehát valószínűleg nem a ti szívatásotok a céljuk, hanem egy minél jobban működő szolgáltatást összehozni, ami nem viszi, hanem hozza a pénzt. Ehhez elégedett felhasználók kellenek. Ezt nem nehéz belátni.
Mivel SW fejlesztőként hasonló cipőben vagyok, így látom a másik oldalt és a tieteket is. És azt is tudom, hogy együttműködéssel, türelemmel, tárgyilagos hibaleírásokkal sokkal gyorsabban lehet megoldás találni és előrébb lépni mindkét oldalon. A hibát pedig hozzájuk (is) kellene továbbítani, mert azt olvassák és tudnak rá reagálni.
Ezért is akadok ki a "rinyáláson", ami egyik fél érdekeit se szolgálja, csak olyan kocsmaszinten lereagálja az illető a dolgot, bele se gondolva, hogy neki egyre lilább lesz a feje, a probléma meg nem oldódik meg.
Ha ennyiből se világos, miért akadunk ki, akkor írd le a kérdésed és megpróbálok válaszolni. -
Lex Icon
senior tag
Ne haragudj meg, de innen úgy tűnik, hogy a Te szavaiddal élve magadat "szopatod" azzal, hogy azért se viszel magaddal tartalék kártyát, pedig a Curve esetén több is lenne.

Ezzel csak azt éred el, hogy köpködhetsz a Curve-re és neked rosszabb lesz, miközben ha lenne nálad egy másik kártya, akkor mosolyogva előhúzod és mindenki boldog.
-
Lex Icon
senior tag
Nem ingyen van. Nem kerül pénzbe, de adatokat kapnak.
Az adatainkból nem lehet pénzügyi infrastruktúrát építeni. Az bizony kőkemény pénzből épül, amit a befektetők tolnak a fintech cégekbe. És ők se rinyálnak, hogy nem dől azonnal a lé, hanem türelmesen várják, hogy beinduljon a szekér, miközben szem előtt tartják azt is, hogy az egész kútba eshet.
Nektek is úgy kellene felfogni, hogy befektettetek egy fiatal cégbe, hogy a jelenlétetekkel és türelmetekkel segítitek a cég beindulását aminek sikere a tietek is lesz, mert elégedetten használhatjátok majd.Épp, hogy támogatni kellene az embereket, hogy írják le a tapasztalatukat, mert mindenhonnan most az ömlik, hogy finetech így-úgy legjobb.
De ilyen mennyiségben ne ide, mert semmi értelme. Az ügyfélszolgálatukat árasszátok el a sirámokkal, annak talán lehet valami előremutató haszna is.
Sajnos a többségnek nem megy a racionális gondolkodás, a befektetői szemlélet (nem is várom el, mielőtt még...)
Lényeg: mérlegelni kell, hogy miért mit kapunk. A topikból elég vastagon kiderül, hogy vannak problémák, tehát csak az regisztráljon, aki elfogadja, hogy béta-tesztelő lesz.Azért olvasgatom ezt a topikot, mert érdekelnek a fintech megoldások, mert tetszik a modern megoldásuk, de pl. a Curve nem győzött meg, mert pl. a R mögé is be tudom tenni azt a 2 kártyámat ami kell. Nem hitel-kártyázok, így az nem érdekel. Viszont figyelembe vettem, hogy a Curve esetén már 2 fintech céget kapcsolnék össze, ami jelentősen megnöveli a hiba lehetőségét.
-
Lex Icon
senior tag
válasz
kokokka
#1994
üzenetére
Tényleg szörnyű ez a Curve. Ingyen adják az alapszolgáltatást, sőt még ők adnak kezdőpénzt és van pofájuk nem 100,00%-os rendelkezésre állást és tökéletes szolgáltatást nyújtani. Hihetetlen mit meg nem enged magának egy ilyen frissen létrejött cég.
Menjetek inkább az otépébe meg a többi ker. bankba, ott nem lesz annyi bajotok jó kis költségek mellett. Ja, de.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- Latitude 5430 27% 14" FHD IPS i5-1245U 16GB 512GB NVMe magyar vbill IR kam gar
- Latitude 5410 27% 14" FHD IPS i5-10310U 16GB 256GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Thrustmaster tlc-m pedál
- LENOVO IDEAPAD 1 15 - Ryzen 5 5500U, 15.6FULL HD, 512 GB, 16GB, LENOVO Premium Care garis
- Önerő nélkül is elvihető! Részletfizetés. 27 % Áfás számlával Dell Alienware QD-OLED gamer monitor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3766, 100% Akksi
- iKing - Xiaomi 14T Pro Titan Gray Vékony, prémium kivitel, nagy kijelző 12/512
- Dell Latitude 5420 14" Touchscreen i5-1135G7 16GB 256GB 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



pictigjis
