Új hozzászólás Aktív témák

  • konyi79

    addikt

    válasz Dvix #2391 üzenetére

    EURO6 besorolásnak elég sok alfaja lett:
    6b, 6C, 6 D-Temp, 6D
    Ez utóbbit szokás D-Full-nak is hívni, vagy 6.2-nek.
    Reméljük nem kavarják már tovább, rögzítik a 7 követelményeit inkább, valami teljesíthetőre,

    A d vagy d-Full vagy D-Full vagy 6.2 már elég összetett kipufugórendszert eredményez. Míg a d-Temp nél már lehetetlen volt benzinüzem esetén a részecskeszűrő nélkül teljesíteni a normát, ha a motor közvetlen befecskendezéses (esetünkben pl 1,33TCe), dízelnél meg addig volt megúszható az SCR katalizátor (hozza az AdBlue befecskendezést).
    Szóval a d-Full viszont már ha jól tudom a szívócső befecskendezéses modelleknél se nagyon teljesíthető benzinmotornál (LPG igen), dízelre meg már 2 SCR katalizátort jelent. A hozzá tartozó sallanggal (AdBlue).
    Szóval ezek hiába teljesítenek kamionokon már 10 éve gond nélkül, személyautókban elég erősen rontják a statisztikát. Persze a felhasználás jellege itt nagyban hozzátesz, egy teherjármű ritkán megy 2km-t, nincs állandó hidegüzem, nem kell kiszivattyúzni a rendszerből örökké fagyveszély miatt a kristályosodásra hajlamos korrozív löttyöt, nem kell azt fűteni stb. És még ha bármi baj van vele be se indulhat az autó, azt mondja az EURO norma. És ebből van most 2 rajta, mégha nem is minden alkatrészéből.
    Erre még a szerencsétlen amúgy takarékos dCi-t utolérte a CO2 kvóta, kisi súrlódás itt, könnyítés amott, úgy is hírlik hajlamos lett szeretni az olajat. Motorolajat. Megenni.
    Na ilyen ideáig nem volt velük.

Új hozzászólás Aktív témák