Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Šolaire
veterán
-
-
Dvix
senior tag
óóó te kedves Suzuki topic-om. Beírtam h eladtam az autót. Kötözködők mindig akadnak akik leróják az autót miután valaki megkérdezi, h "mégis milyet vettél?"
[link]
Még szerencse h helyére tudnak kerülni a dolgok. De azért nagyon jó h nem is kezdem feszegetni egy témát, csak leírom, hogy a f*s utak miatt választottam elsősorban ezt a típust. Ami tényleg igaz...szörnyű állapotban vannak a vidéki utak.[ Szerkesztve ]
-
Sajnos Magyarországon a Dacia az még mindig egyg lenézett dolog , miközben soha semmilyen tapasztalat nincs mögötte.
Tudom magamról is, mikor kaptam az elsőt . Meg sem lepett amit olvastam.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Dvix
senior tag
válasz Luck Dragon #1307 üzenetére
Ennyit a "barátságos, szerény Suzukisok fórumban tömörülnek" fogalmáról. Azért ez nagyon durva hallod, ha egy kicsit lejjebb lapozol még látod h folytattam 3 komment erejéig a dolgot, de most már kilépek onnan.
-
-
baro32
aktív tag
válasz Luck Dragon #1307 üzenetére
Sajnos igen Lenézett dolog a saját bőrömön tapasztaltam mikor megvettem én is az enyémet gúnyos mosollyal vigyorogtak rám is de ez engem nem érdekel mert büszként feszítettem az új Dacia-ba
Az utakról már nem is beszélek aki csak teheti mindenki kielőz pedig mindenhol a megengedett sebesség-el közlekedem..................................nem is értem.HP OMEN 17" i9-13900HX 32GB (DDR5-5600MHz) RTX4080 (12GB -175w) SK Hynix PC801 1TB +Toshiba xg7 4TB SSD
-
konyi79
addikt
Ez a közúti dolog érdekes különben.
Én elég sokat megyek mindenfelé, és bevállalom*, a helyváltoztatás során sokszor a büntetési határ széléhez igazítom a sebességem, és különösen feltűnő sok közúti közlekedőtárs reakciója, mikor utoléri egy Dacia.
Ha csak a két alsó végletet hasonlítom is össze: Van ugye kisautónak a Clio IV, amivel ha pályán esek rá hátulról valakire, elég ritka (pár hülye azért mindig akad), látva a sebességkülönbséget nem húz ki jobbra, ha van kis helye. A Duster sokkal nagyobb, sokkal jobban látszódik, ugyanúgy virít a DRL rajta, aztán ha el akarok menni mellette -mert ő még az ott megengedettet se tartja- néha belekényszerülök elkezdjem tolni, pedig azt én is rühellem. Fene bánja, hogy mennyivel megy, ha nem indokolatlanul a belső sávban teszi.
Főút talán még rosszabb. 150Le 4x4-en nem versenyautó még, de 90-nél átugrani valakit nem túl nagy erőfeszítés neki. Utolérem -ergo gyorsabban haladok- és mindenképp versenyezni akar, legalábbis akkor találja meg a gázpedált. A többség képtelen feldolgozni, hogy egy Dacia leelőzze.*azért ne süssétek rám a közúti versenyző bélyegét, mert nem. A sok kamera korában nem lehet már úgy menni, de 23 éves engedéllyel és n+1x100k-val a hátam mögött igyekszem a helyváltoztatásra fordított időt rövidebbre fogni néha úgy, azért az plusz befizetendőt ne jelentsen az államkincstárba.
-
Több cikk is lehozta hogy nyugaton mennyire népszerű és sok Dacia van, nem hiába . Nem volt előélete ami meghozta volna számukra azt ami a magyar sztereotípiákban él. Na meg hogy megelőznek még akkor is amikor betartód a sebességet , ez nem azért van mert Daciát vezetsz , ha nem ilyenek vagyunk 50 helyet 60-al ,90-nél 100-al, 110-nél 120-al. 130 esetében pedig 140-150-el haladunk. Mert ugye addig nincs büntetés jeligéve.
Itt hozzá is tenném hogy a fentebb írt két napos etapomnál nem sűrűn előztek meg.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kelly416
veterán
válasz konyi79 #1311 üzenetére
Látod, ezért szerettem a fókát, mert az a 320NM oda tudott hatni előzéskor. Hidd el, azzal is ugyanezt tapasztaltam, 70-el kullog, aztán meg nyomja, amikor belekezdek az előzésbe. A Lodgy-val bele sem megyek ilyenekbe sokszor, már csak mert a család is ott van, meg mert nem megy úgy, főleg így bejáratósan. Meg ölni sem akarom. De tényleg elképesztően barom néhány volán mögé csücsülő egyén, főleg, ha legalább 3 számjegyű paci van alatta, már övé a világ.
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1316 üzenetére
Én is agyaltam már rajta, főleg a taxisaink miatt, akik rendszeresen gyalogláb a forgalmi sávban állnak bekönyökölve vagy feltámaszkodva a kolléga autójára és úgy beszélgetnek. Többször jeleztem a redőnységnek is, de a legértelmesebb reakciójuk az "...és ez ön szerint szabálytalan?" mondat volt. Azóta bújkál bennem a kisördög, hogy beküldök majd több felvételt is róluk, de akarja a fene, hogy megbüntessék őket, csak gyalog húzzanak már át a járda felé beszélgetni. De ugyanúgy a rend éber őreiről is van néhány képem már tilosban parkolásról, meg videóm is lehetne nem egy, 20-as táblánál min.50-ről, bár ezt igen nehéz lenne bizonyítani. Ilyen ez a kis város.
-
Šolaire
veterán
válasz kelly416 #1314 üzenetére
Tapasztalom én is, a megengedett sebességgel megyek mégis kielőznek kanyarba záróvonalon. Mondjuk nem jutott eszembe hogy azért mert Daciám van. Ilyenkor én leveszem a lábam a gázról hogy ki tudjon előzni, nem is értem az olyanokat akik ilyenkor tolják a gázt tőlük elvenném a jogosítványt.
Van pozitív is a héten kétszer dicsérték meg az autót pedig már egy éves. meg sokan csodálkoznak, milyen szép autó és hogy ez Dacia? Előitélet még megvan pedig rengeteg megy az úton belőlük.[ Szerkesztve ]
“Praise The Sun” \[T]/
-
golyós
őstag
-
mirci18
addikt
Ne törődj vele.
Engem nem izgat ha lenézik az autóm ugyanez volt eddig is a Wagon-r emmel.
Mindenki azt mondta hogy egy csúnya billegős kényelmetlen egérkamion.
Elvitt A-ból B-be igen 230 e -en keresztül eddig.
Sose állt meg alattam.
Akkor ennyi.Én úgy vagyok vele legalább új ki van fizetve kényelmes.
És a legfontosabb nem akarják ellopni vagy irigykedni rá.Egyébként a kemény mag mindehol ilyen.
Annó beléptem az egyterűek klubjába facén mert gondolkoztam egy egyterűn.
Elmentem többedik alkalommal SpencerHill fesztiválra.
Gondoltam vicces egy feliratot ideiglenesen betenni a hátsó szélvédőhöz.
Ami egy filmes idézet a képen látható felirat.
Láttam egy egyterűek klubja matricás kocsit a fesztiválon le is fotóztam.
Nagy lelkesen beírtam milyen király hogy egy régi klubtag is ott volt a rendezvényen.Hát maradjunk annyiban mindenféle bunkó fajankónak elmondtak a felirat miatt mert félre értették. Azt hitték azért van kiírva mert én vagyok a belső sávok királya mindenki takarodjon előlem. Egy ilyen kis autóval egyébként se hencegjek.
Szóval sehol sem egyszerű az élet ne hogy azt hidd.
Egyébként meg most is azt mondom hogy örülj a kocsidnak.
Ma Magyarországon az autók átlagéletkora kb 15 év.
Szerinted ezen korosztályú autók mivel jobbak a te új kocsidnál?
Semmivel se.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz konyi79 #1311 üzenetére
Nekem ezért jó a 0.9 TCE motor.
Közúton 100-nál többel nem akarok menni a jó fogyasztás végett meg a büntetés miatt.
Pályán meg 125-135 bőven elég megint a fogyasztás miatt.
Egyébként ezen sebességekkel így is az autósok nagy részét meg kell előznöm mert a legtöbb autós 70-90 között mozog pályán meg 110-120 max.Van aki visszaelőz van aki rágyorsít.
Szerintem tökmindegy mivel mész ha elakar elenged ha nem nem.
Szerintem nem megy csodaszámba az hogy valaki egy olcsóbb tipussal gyorsan halad mert hiába van kissebb motor ezekben az autókban 90 lóerő is már mindenre elég.Tegnap is elmentünk Hollókőre 3 felnőtt 2 gyerek.
Hátul már szűkös volt a hely mivel az egyik gyerek még gyereküléses volt a másik csak ülés magosítós.Sajnos közvetlen egymás mellé két gyerek ülést nem lehet tenni csak a két szélére.
Elvileg 2 isofixes pont van hátul a kocsiban de eddig csak egynek találtam meg a helyét.Arra már rájöttem hogy ha 3 gyerek lenne vagy 5 fő akkor nagyobb kocsi kellene mert ez a középre beülök gyerekülésen keresztül nem élhető megoldás.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1319 üzenetére
Nem vagyok állszent, mentem én 180-at is a fókával például, de ha tökszósz vagyok és benézek egy helyzetet vagy csak úgy natur elkezdenek engem előzni, nem taposom a gázt, hogy meg ne tudja tenni, hanem tartom az addigi tempót, vagy ha kell, szitkozódva ugyan, de fékezek és beengedem a marhát, aki nem tudja felmérni az előzéshez szükséges követelményeket. De a sok idióta aki csakazértis rádtart mert őt nehogy megelőzze akárki (és tapasztalom ezt céges S-Cross 1.6 TD vagy anno a fókával is, nem kell hozzá Dacia) nem közútra való, hanem bányába. Vagy oda se.
-
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #1321 üzenetére
Nem beszólni akarok, de azért a fóka is minőségibb és csendesebb belsőt adott 13 évesen jóval kevesebb pénzért, de volt 1999-es kombi 626-osom, azok a kényelmes ülések és az a variálható, praktikus beltér is messze jobb volt a Lodgy-hoz képest. Csak a Mazda rohad, a Ford-hoz szaki kellett volna nem barbár és máig meg lenne... De mondhatom kollégámat aki 20 évnél öregebb 7es bömbivel krúzol, maga tartja karban, mindene flottul működik. Na jó, a telefont sosem próbálta, de minden más király, nincs kiülve, kiszaggatva a bőr még a pilóta ülésen sem, nincs lelakva sehol. De gazdája kell legyen egy autónak, hogy a gyár által megálmodott képességeit nagyjából tudja hozni ennyi idősen, és a legtöbbnek sajnos csak tulajdonosa van.
Sajnos tényleg igaz nagy általánosságban amit írsz, de ha a minőségibb járgány meg volt vigyázva, akkor az még 15 éves korában is tud minőségibb lenni, mint ezek újonnan. Lásd az esetemben például a fűthető szélvédőt, automata ablaktörlőt vagy az automata klímát, ami a fókában mind volt, de ebbe felárért sem tudtam kérni. -
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1326 üzenetére
Én egy ideig paraszt voltam ilyen helyzetben, rákészültem (azt hittem mindenre, de mint kiderült, csak majdnem) mindenre, és kevésbé fékeztem, húzodtam le, mint egy igazán defenzív pilóta. Nem generáltam még veszélyesebb helyzetet, csak kicsit hagytam főni a saját hülyeségében azt, aki kiszorult előzés címén. Aztán egyszer teherautó előzött teherautót velem szemben, lassítottam módjával, messziről integettem nemzetközileg, és amikor visszahúzott a saját sávjába az előzés befejeztével, akkor tűnt fel mögötte, a másik teherautó mellett a kaffermerdzsó a mágnes szemű matadórokkal (Hadházi után szabadon), csak épp vesés autó volt nem csillagos. A tesó két kézzel kapaszkodott a kormányba és odafagyott. Természetesen a gázra is, így szemernyit sem lassított. Persze mehettem le az útról. Szerencsére nem volt árok masfél méteren belül, így még vissza is tudtam kanalazni a ringatózó seggű kombi 626-ot az útra, miközben a teherautók mögött felgyűlt 8-10 autó kb. mindegyike veszélyben volt, úgy csúszkált a fara a kombinak. Szerencsére megúsztuk (mármint én és a szembe jövők is) köszönhetően a felelőtlenűl csúszkálós fiatalkoromnak, mert reflexből ment minden, agyalni nem volt időm. Azóta én is sokkal hamarabb lassítok, mert mindig hoz még valami meglepőbbet az élet.
-
mirci18
addikt
válasz kelly416 #1325 üzenetére
Nem beszólás az ha van építő véleményed.
Hosszútávú tapasztalatom eddig a Suzuki Wagon r-el volt.
Annál fényévekkel kényelmesebb.
Tesóm 5-ös bömösét nem körözi le de a korban a 20 év már nagyon sok.
Inkább egy újat akkor.Valaki ezt jól megfogalmazta egyszer.
Aki egy régi 15-20 éves autóból átül annak ez is űrtechnika és kényelem.
De akinek valami komolyabb márkás autója volt eddig annak nem biztos hogy bejön.
Ahogy a tesómnak se jött be a cross country kombi vagyis a kocsim.Nekem az autó megfelel.
Pár száz kilométert kényelmesen megteszek vele biztonságosan s nekem ez a fontos.Egyébként az extrákat tekintve nekem a kamera volt a fontos meg az okos fejegység és az automata klíma plusz a tempomat is jól jön.
Ezeket én megkaptam.
Sokkal több elektronikára nem vágyok.
Mert minnél több van annál több hibalehetőség.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
AMD Power
titán
Elolvastam. Érdekes..... kicsit off de mégsem. Tőlem mindig kérdezik miért járok még mindig ilyen régi szarra*. 2000/12 havi F Astra. Mondom amire nekem kell arra bőven elég. Azt csak néznek amikor tavaly elmentünk májusban nyaralni majdnem egy milláért, majd 2 hónapra rá vettünk kp-ra egy 30 millás Óbudai lakást. Jah és úgy ,hogy bőven 7 jegyű pénz maradt a számlámon. És utána lementem a ház elé és beültem a 20 éves Astrába.
Ok tény most lesz eladó sorba és lesz helyette egy másik, messze nem új autó. De akkor is.... autó után megítélni valakit. Vicc. Tipik magyar szokás.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #1328 üzenetére
Sajnos vagy szerencsére nekem volt az elmúlt 30 évben legalább 5-6 régi de újonnan drágább autóhoz szerencsém. Passatok, Fiestak, Clio (ok, 1996-os, de a franciák legalább kényelmesek), Zafira A, Focus 2, 626, Avensis T22, Proton Persona 315 , amire emlékszem rendesen, meg volt Citroen CX de akkoriban nem vezettem még. Egyik ebben jobb, a másik abban, de az új autó "képességeivel" egyik sem ér fel, egyik sem annyira megbízható, költségmentes vagy rizikós. Ez elvitathatatlan tőle.
Pl. a Zafirám 2000-es kiadás, 2L dízel. 4x impulzív villanyablak, 1 gombos tempomat, ezekben a Lodgy előtt áll. Nincs S&S rendszer ami nekem előny, másnak lehet, hátrány. Több szempontból logikusabb vagy praktikusabb a beltér, több a tárolórekesz. Szóval az űrtechnika nem annyira űrtechnika a fejegységet leszámítva.
Viszont én nem cserélném le csak ezekért a Lodgy-t, ha az enyém lenne, de a feleségemé. Szívesen lecserélném egy Sandero-ra is az Opelt mindezek ellenére.Hát... az automata klímát én is hiányolom, de sajna nekünk nem járt a Lodgy-ba sem.
-
Šolaire
veterán
Egy jó kis cikk : [link]
“Praise The Sun” \[T]/
-
mirci18
addikt
válasz Šolaire #1331 üzenetére
Ismerős.
Mint már írtam mindenkit az érdekel mennyibe került és hogy miből vetted.
Senkit nem az hogy mit tettél meg érte.Volt olyan ember aki azt mondta mikor meséltem hogy kp-ra vettem babaváróból hogy így könnyű.
Megkérdeztem kinek.
Ugyanis azt is vissza kell fizetnem.
Annyi különbséggel hogy ma máshol nem adnak 0.5 százalék kamatra pénzt.De sok embernek mint már írtam az is szúrta a szemét hogy a régi autónk is megmaradt.
Mondván a kettő már luxus.[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
gyemipapa
senior tag
válasz Šolaire #1337 üzenetére
Én ezzel a hétvégézéssel pont fordítva vagyok: keressek inkább kevesebbet, de jusson elég időm pihernésre, a családomra, gyerekeimre, mert a velük töltött időket utólag már késő pótolni. De nem vagyunk egyformák, mindenkinél mások a prioritások.
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
Dvix
senior tag
válasz Šolaire #1337 üzenetére
Teljesen igazad van! Nekem is életemben először fordult elő, hogy csak mondtam h üljünk be és menjünk el kocsikázni. Egy nagy öröm és kapcsolat építő. Én eleve azért választottam Dustert mert nagyobb mint a Logan, jobban kinyúlnak az ülések lapjai elől és hátul, jobban támassza a combot. Magam mögött elférek, és a kerékjárati ív nem böki az utasaim fenekét sem. A fejtér is fontos volt. 4x2 nél 470 Liter a csomagtartó, a logan mcv-nek meg 570 ha jól tudom.
(#1330) AMD Power teljesen igazad van. Köszi h elolvastad Igen, csak a jó hosszútávú befektetés számít a saját autónkba, véleményem szerint is. Felismeri mi kell nekünk. És így az ember spórolhat fontosabb dolgokra. Gratulálok a sikereidhez. Nem mindenki gondolkodik így! Számomra a jól karbantartott használtautó beváltása hozta el a 4 éves törődés csúcsát, amikor is a Dusterbe 800ezerért beszámították és kaptam kedvezményt és ezzel egy jó ajánlatot egy 14 éves autóra, így új Dusterem lett. Úgy h egy olcsón fenntartható autót vezettem idáig és sok minden másra tudtam pénzt gyűjteni én is, elsősorban: új ház, renoválás, pazarlós nyaralások.(#1321) mirci18 Teljesen igazad van. Engem is kiszolgált az Ignis és nagyon megbízható volt. A baj az hogy azon a 12 km-es útszakaszon az újt mindkét fele le van szakadva, vadveszély van, plusz 4-5 halálos baleset egy évben banális vezetéstechnikai okok miatt, szóval Ignis-kénket le kellet cseréljük. Senki el nem veszi az örömömet az új autótól! Számomra egy újabb siker és eszköz h biztonságosan és kényelmesen eljuttasson pénzt keresni/nyaralni. És nekem is elég ebben a kocsiban a három henger 999 cm3-vel én nem érzem gyengének az autóhoz, jól fogyaszt, igényeimnek megfelel. Mondom ezt úgy, hogy a TCe 1,33 is próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
-
Šolaire
veterán
válasz mirci18 #1338 üzenetére
Vendéglátás. Igaz 8 órába néha 10 de beleuntam. Most fele annyit fogok keresni de minden hétvégém szabad, kocsival oda megyünk ahova akarunk. Meg szüleim se fiatalok már, ott vállaltam munkát rájuk tudok nézni.
gyemipapa : én is így gondolom mint te de az élet ezt hozta, 50 ember tartozott hozzám szóval munka után is voltak telefonok stb, szervizbe kérdezték nem jó az autó? Kevés km volt benne mert csak munkába jártam vele. Most nem így lesz ki fogom használni a szabadidőt Daciaval.
Dvix : használd te is örömmel akkor és köszi az infót, lehet a következő majd duster lesz.[ Szerkesztve ]
“Praise The Sun” \[T]/
-
AMD Power
titán
Köszönöm! :) Amúgy őszintén megmondva már kezdem kicsit cikinek érezni a 20 éves Astrat. Már látszik is rajta,hogy 20 éves , bármennyire vigyáztam rá a rozsda itt erősen jelen van rajta. Most már úgy vagyok,hogy 38 évesen kéne már valami jobb autó. De persze csak ésszel és racionális döntés legyen az én felhasznalási szokásaimhoz.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
WolfManus
csendes tag
Sziasztok!
Többször belefutottam a Duster II(?) alvázvédelem (hiányának? rossz minőségének?) emlegetésébe.
Valaki bővebben? -
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #1347 üzenetére
Jelenleg azt látom a legracionalisabnak.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
kelly416
veterán
válasz AMD Power #1348 üzenetére
Attól függ, de ha kell a kényelmes beszállás opciója meg nem is vagytok sokan (1 vagy max. 2 gyerek), akkor az S-Cross megfontolandó, mert kényelmesebb és minőségibb érzetü az utastér a Lodgy-hoz képest, könnyű parkolni vele, dinamikusan megy és szerintem nem csúnya egyáltalán. Bár nekem az új Ignis is "annyira csúnya, hogy már szép", de legalábbis érdekes és polgárpukkasztó megjelenésű. Az új Swift is szép, bár akkor már inkább az új Clio, az még szebb, csak az utóbbi kettőben a földre ülsz, amikor beülsz, annyira alacsonyak. Nekem ez nem lenne gond, én szeretek ott ülni, de az én vagyok.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban