Új hozzászólás Aktív témák
-
baro32
aktív tag
Én 2017.08.28-tól használom az 1.0-ás Sandero-m igaz néha kicsit lomhább na de ez van amúgy meg teljesen megfelelő és szerintem a hivatalos (sebesség) előírások betartásával vállalható autó azoknak akik nem versenyezni szeretnének az utakon.
Piszkosan rövidek a sebességek 50-nél már 5-be lehet tenni.
A fogyasztása meg mit is mondjak olyan ahogyan nyomod a gázpedált és kész nekem már sikerült hosszún ~5,8/100km is kihozni belőle az átlag ~6,5-7/100km de télen mikor hideg van és 3,5km-re van a munkahelyem akkor még a 8-at is beveri ennyi és ez a frankó aki mást állít az hazudik.HP OMEN 17" i9-13900HX 32GB (DDR5-5600MHz) RTX4080 (12GB -175w) SK Hynix PC801 1TB +Toshiba xg7 4TB SSD
-
kelly416
veterán
válasz kelly416 #1141 üzenetére
És ugyanaz visszafelé 6.9-el teljesült, plusz megugrottuk a 3000km-t (3018), így holnap jelentkezünk olajcserére.
Vissza úton volt fél óra klíma nélkül, cserébe volt 130 is legalább 20 percre. Nem mondanám, hogy hangos a bódé, azt sem, hogy ingoványos, pedig volt szél rendesen oldalról is. Én nagyon elégedett vagyok. Vennék magamnak is, ha futná rá és volna értelme 2db 7 személyesnek. (Mondom ezt Zafira tulajként... ) -
mirci18
addikt
-
WolfManus
csendes tag
válasz konyi79 #1128 üzenetére
"Az Focal IFR nem egy megváltás, azon az áron pláne." Nem is azt várom tőle. Mint írtam, az eredeti konfigban a két hátsó jóval kisebb mágnessel rendelkezett (ezért (is) a szerényebb hangzás), gondoltam, ha értelmesebbre cserélem, cserébe kapok érte valamit...
DE, a hátsó csere után szinte semmit sem javult a hangzás. Az első/hátsó között továbbra is ég és föld a különbség, amit nem tudok hova tenni. Az első hozta az elvárt szintet.
"Meg ne külön a hátulját hallgasd, felesleges..." Nem ez a célom, próbáltam játszani a fade-el, akkor bukott ki a probléma. -
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1156 üzenetére
Az a tuti nyerés. Így nincs ami rosszul szóljon.
-
Dvix
senior tag
válasz Luck Dragon #1156 üzenetére
Egyértelműen nyertél! Ma megyek vissza a dílerhez a Celebration Duster ügyében egyébként, megnézik az autómat mennyiért tudják beszámítani, az állapotát mérik fel. Ha a díler annyiért számítja be, amennyit az elején mondott akkor lesz üzlet, ha nem...akkor se sírok csak sarkon fordulok és hazamegyek, oszt jól van.
[ Szerkesztve ]
-
Dvix
senior tag
Sziasztok! Na megvettem a kicsiket, Duster Celebration tce100. Csak az aggaszt h 3800km es tesztauto es logikus a diler szerint h nem cserelnek le benne semmi olajat. Mondom: mi van? Szoval sazt mondja nekem h ezek a motorok nem olyan bejaratos tipusok mint a regiek, egy ev vagy 30 e km mulva vigyem vissza... Ok? en 32 eves vagyok es lehet a technika elhaladt az orrom előtt h észre sem vettem. De akkor most modern motorokat nem szokas bejaratni (mondjuk en tesztautot vettem, de ez nem zavar) es az elso parezer km utan motorba/valtoba lecsereltetni az olajat? Azt hallottam mar h az elso olajat lehet vagy erdemes akar 6000 km ig meghagyni na de ilyet... mi a velemenyetek?
Szerintem elgangolok meg kevessel 3000 fordulat felett es 5000km nel lecserelem oket. Elso szerviz oszt jol van...[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
-
konyi79
addikt
-
Šolaire
veterán
válasz konyi79 #1163 üzenetére
Lehet túl lett beszélve de az a baj sokan mondanak sokfélét és én totál nem értek hozzá. Szervízt megkérdezem az a biztos, én most értem el az ötezret jövő nyáron megyek majd kötelezőre hogy érdemes e olajat cserélni. Most ingázni is fogok napi szinten kb 70 km-ert.
“Praise The Sun” \[T]/
-
Két Loganom 3500-Km után egy kicsivel volt olaj cserén .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Dvix
senior tag
Visszaolvastam az olajcserével kapcsolatban! Szóval igen, a gyártó azt mondja "vidd be akár 30k-nál" de szerintem én még 5000Km előtt kérek egy olajcserét, és nem azért mert vastag a pénztárcám, hanem mert így tartom jónak!
Én nem sajnálom megfizetni sem a periódus előtti olajcseréket, ha a saját autómról van szó. De valóban a régi ignis-emet is nagyon szerettem, mindent megkapott, de való igaz, hogy a rendbe rakásba enyhén belefáradtam. Viszont szeretem azt az autót(leadom ugye az autóbeszámítással nemsokára), és ez látszik is rajta.
DE kérem amikor itt a topicban valaki azt mondja, ne vidd sűrűn szervízbe mert egyébként: "nem éri meg, de 10 évre kell az autó, és ne kelljen semmihez hozzányúlni addig, még turbós motoron is spóroljunk és nyújtsunk csak az olajcserén"; az ilyen fillérb*@#ás gyerekek nekem nem kenyerem.
Én sem vagyok "gazdag", de azért csaptam le az új autóra mert ilyen olcsón ekkora felszereltséggel nem fogok tudni akár 2 hónap múlva. És ha olyan autóót veszek amit szerettem volna, akkor meg mit cigánykodjak ilyenekkel, hogy: "nem térül meg".
Azzal térül meg, hogy elvisz A-ból B-be szar úton, űrtechnika a biztonság a régi Ignis-emhez képest, akkor meg miért ne gondozzam normálisan?[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Értem, hogy amit te jónak tartasz, számodra az a normális, de ez csak hitvita tények nélkül.
Ha téged megnyugtat, cseréld le nyugodtan, de nincs rá bizonyíték, hogy ér bármit is. Az, hogy 300 vagy 400 ezret bír ki a blokk felújítás nélkül (amire valszeg nagyobb hatással van a használati mód, meg a tényleges olajcsere periódus), az első tulajokat többnyire nem érdekli, ez van.[ Szerkesztve ]
-
Lehet hogy finomabb lett a gyártás technológia,még jobb lett az összeszerelés, de attól függetlenül " én" nem hiszem azt el hogy ne lenne bejáratást követően finom részecskék a rendszerben . Aztán azt még hagyom benne 15000-Km még az autóban.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
konyi79
addikt
Azért ez több, mint hit kérdése.
A gyakorlat már régen bizonyította, hogy mennyivel meg tudja néhány alkatrész élettartamát rövidíteni a long-life karbantratási terv.
Tény, ez nem feltétlen a szavatosági időn belül jelentkezik, de néha határon van ez is.
A blokk egy dolog ahol a besülő olajlehúzók is ott vannak, de a turbó, hajtókarcsapágy, stb már nem egy típusnál érzékeny erre.A gyártónak nem érdeke, hogy 3-400e km-t kibírjon bármi. A karbantartási terv is ennek megfelelően van meghatározva, addig bírja pont, mint ők akarják. Ettől eltérve, az élettartam sok esetben jelentősen nyújtható.
-
JoinR
senior tag
válasz konyi79 #1172 üzenetére
Amíg nincs bizonyíték, addig hit kérdése.
Egyébként a bejáratás utáni olajcseréről volt szó, nem a long-life 30 ezres csereperiódusról. 30e km-t én se szívesen tennék bele csere nélkül (főleg turbósba), de pl. 1 év/10e km után nem cseréltem olajat (1.6 SCe), majd jövőre 2 év/20e-nél fogok (kevés hideg üzem, hosszú távokon használom).
Egy-egy személyes példa, felkapott fórum bejegyzés simán cáfolható a milliónyi céges flottával vagy a külföldről behozott visszatekert autókkal, ott aztán tuti nem foglalkoznak ilyenekkel.
A 100-120 ezret bíró, rövid utakon használt turbókon szerintem nem sokat segít a bejáratás utáni olajcsere, az egyes márkáknál már lassan kopóalkatrésznek számít sajnos.
Az új motorjaimon én is lecseréltettem az olajat, 500/1000 km után (bár belealkudtam az árba, de amúgy a KTM-nél 40e Ft a móka, úgyhogy ne mondja senki, hogy fillérb@szó vagyok ) , ahogy előírták, úgyhogy nem vagyok ellene, ha a mérnök kollégáim is úgy gondolják -
gyemipapa
senior tag
Ez az olajcsere periódus örök téma, és mindenki tudja a frankót, olyan, mint a foci, mindenki úgy gondolja, ért hozzá...
Sz*rjuk le, hogy mit mondanak a konstruktőrök, autógyártók, akik évekig tesztelgetnek egy motort, hogy a legjobbat hozzák ki belőle.
De mi laikusok majd megmondjuk a frankót, hogy mikor kell olajat cserélni, mert mi minden szakembernél okosabbak vagyunk, vagy annak hisszük magunkat.
Csak arra lennék kíváncsi, ki, mikor, hol, és milyen reprezentatív adatokból következtetett arra, hogy pl. 1000 ugyanolyan tipusú évjáratú ugyanolyan korú (mondjuk 10 éves autók) motorjainak ténylegesen elvégzett olajcsere periódusaiból statisztikát készített volna, ami igazolná, hogy a gyári előírástól eltérő ritkább vagy sűrűbb olajcsere milyen hatással volt a motorra ennyi év után? Mert csak egy ilyen többezer adatból készült statisztikai felmérés lenne releváns, nem az, hogy Józsi szerelő vagy Pista taxis, Géza úrvezető mit mond.Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
kelly416
veterán
válasz Šolaire #1164 üzenetére
A szerviz, az a biztos... Tegnap kaptam időpontot Kecsóra 0w20-as Renault 17fe olajjal 63000JMF. Aztán ma felhívtam Szegedet, ugyanarra 40000JMF-os ajánlatot kaptam. (15000 alatt láttam neten 5L 17FE olajat, a szűrőt nem is néztem, de 2-3 Mátyás királynál nem több. Akkor mi a maradék, főleg Kecsón? De ma ha el tudom érni őket, lemondom, és egyúttal megkérdezem, mi kerül ebben ennyibe?!) Az érdekes, hogy Kecsón 1 mondat után elfogadták ar "érvemet", hogy én szeretném a bejáratós olajat lecseréltetni, Szegeden hülyének néztek, alig tudtam megértetni velük, hogy kifizetem, lesz@rom, de én lelkemnek így jobb. Kecsón a 0w20 első mondatra ment, Szegeden azt mondta a csávó, majd utána kérdez az importőrnél, majd a helyszínen tisztázzuk. Szóval a szervíz, az a biztos...
-
konyi79
addikt
válasz kelly416 #1176 üzenetére
A 0W20 RN17FE (ELF Evolution RN-TECH ELITE FE 0W-20) a Renault listaáron ha jól rémlik 9800Ft/l. A szervíznek meg nemigen van lehetőség máshol venni. Ebből kell az autódba papíron 5,5l, ha rendesen kifolyatják 5,8l. + szűrő, + munka, -kedvezmény.
Kecskemétieket ismerem, én odajárok. Nagy forgalmú szervíz, nagyon régi motorosokkal, ez meg is látszik, hogy nem kell győzködni őket érdemes lecserélni az olajat időben, láttak már pár dolgot.
A 0W20 kicsit tényleg megosztó. Nem kötelezően előírt a H5H motorba, de hozza bele, tehát alkalmazható korlátozás nélkül. Ellenben sokkal drágább olaj, ráadásul az RN17 minősítésű 5W30-ból elérhető már Castrol is, ami vagy 20-30%-kal olcsóbb. Turbó benzinbe eddig nem nagyon volt ilyen híg olaj, a nagy terhelést nem bírta a hajtókarcsapágyon. ezek az olajok meg ettől ennyire drágák, ilyen viszkozitás mellett is viszonylag magas a HTHS (magas hőmérsékletű nyírószilárdság) értéket tudnak, és nem égnek meg. Talán a legjobb az alapján dönteni, hogyan használod az autót. A 0W20 a S&S használata miatt, gyakori hidegindítás ill. hidegüzem miatt lehet indokolt, de ha sok a nagy sebességű autópálya, többször leforgatva rendesen, oda az 5W30 az indokolt.
Nekem 0W20 ment bele. Hozzá kell tenni, néha a gyártók a fogyasztási normák miatt is váltanak hígabb olajra. Pár százalék fogható fogyasztásban, ezzel együtt károsanyag kibocsátásban a hígabb motorolajjal. Ez pedig vannak típusok, ahol tartósság rovására megy. Ami érdekes, ugyanez a motor másik gyártónál gyárilag is 0W20-szal van feltöltve, aztán 5W30 van a karbantartási utasításban.JoinR
KTM-nél is (ahogy ugye a legtöbb motorgyártónál) ha jól rémlik eleve kötelező 1000km után az első öblítő olajcsere. Ahogy lényegében minden sportmodellnél néhány kivétellel, meg ahogy a versenysportban is. Mi ez, ha nem bizonyíték?
Nincs itt mese, a járatokban maradt megmunkálási maradványokat, a felületeken lévő leoldott konzerváló anyagokat el kell tüntetni az olajból, ha azt igazán terhelni akarjuk. Persze, hogy egy tömegmodellnél, ahol LL karbantartási ciklus nélkül eladni se lehet már semmit ez leszarják. Ezek a modellek nem a brand építéséről szólnak, ahol a mérnöki teljesítmény a cél, itt a kifacsart centek számítanak. A mérnök kollegákkal mi legalábbis így szoktuk.
A céges flotta meg a legjobb példa. Van flottakezelő, ahol abszolút nem cserélnek olajat, mondván a 3év/100k anélkül is megvan. -
kelly416
veterán
válasz konyi79 #1177 üzenetére
Nagyon szépen leírtál sok mindent. Köszönöm. De akkor hogy a fenébe ad Szeged és Gyöngyös szerviz is 40-43 ezres ajánlatot RN17FE olajjal? Többet nem hívtam fel, mert nem szeretek 15 percet beszélni arról, ami nem fog bekövetkezni, főleg másnak a munkaidejéből elrabolni ezt az időt.
Mivel Szentes eleve nem nagy és a következő olajcsere is 1 év múlva lesz mert közel sem szaladjuk meg a 10.000km-t ennyi idő alatt, de ezen időszakban Anya taxi üzemmód várható legtöbbet, mindenképpen az FE olajjal szeretném feltöltetni. Pályán még nem volt az autó, és lehet, még jó ideig nem is lesz. Hosszú utakat is keveset lát szerencsétlen főleg így, hogy újra kétes a határokon való átjutás, mert Erdélybe terveztünk menni, de így... -
konyi79
addikt
válasz kelly416 #1179 üzenetére
Egyszerű, nem RN17FE volt az olaj.
Sajnos néhány márkaszervíz hozzáértése konvegál a fórumozó trollokéhoz. FB Duster csoportban állandó téma, hogy mennyi az annyi, már a szervízre. Rakják fel büszkeségből/felháborodásból a szervízszámlákat. Aztán ott virít az RN0720-as olaj rendszerint, azt töltenek bele. Sőt, már került fel 5W-40-nel is számla. Márkaszervíz. Szerinted?
-
kelly416
veterán
válasz konyi79 #1180 üzenetére
Majd látom amikor visszük szervizre, hogy mit mondanak helyben. Az 5w30-at meg a bolondok is meg tudják különböztetni a 0w20-tól a nívópálcáról lecsorogva is, annyira hív a 0w20. Ha valami nem tetszik, reklamálni fogok, ha nem akarnak mégsem 0w20-at tenni bele vagy 60 körüli összeget mondanak, megyek át Kecsóra, mégiscsak ott vettem az autót is.
Az RN0720 lenne az, ami 5w30-nak felel meg? Vagy valamit félreértettem? Mert saját agyam szerint a 0720-ból a 0w20-ra asszociálnék.
Az az 5w40 meg nagyon durva már szerintem. Legalábbis "márkaszervíztől".
-
Dvix
senior tag
válasz konyi79 #1183 üzenetére
Holnap veszem at az autot igy nem latok karbantartasi konyvet. mivel tesztauto volt kertem h frissen le legyen cserelve az olaj. A diler ennyit huzott ki a szerelobol. En meg nem akartam akadekoskodni de online se talaltam megoldast h mi az igazan ajanlott olaj a tce 100 hoz(a gyari olajvalaszto honlapok egyszeruen befuccsolnak)
Nehany forum komment alapjan en a ELF EVOLUTION SXR 5W40 re tippelek a3/b4 minositessel[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Budapest környékén (~40 kilométeres körzetben) melyik szerviz az ajánlott? Kötelező látogatása lenne egy 1.6-os Dokkernek és olyan helyre szeretné vinni a tulaj, ahol biztos megtörténik az olajcsere és esetleg végig ott is lehet a kocsi mellett. Van valakinek tapasztalata e téren?
-
AMD Power
titán
válasz BigBlackDog #1186 üzenetére
A Daciab FB csoportban a Foti szervizet, sokan dicsertek!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
konyi79
addikt
válasz kelly416 #1184 üzenetére
Egyszerűsítve:
RN17FE 0W20 C5
RN17 5W30 C3
RN0720 5W30 C4Az RN0720 korábbi olajszabványa a Renault Groupnak, ami már szintén 5W30-as, de egyéb specifikációiban eltér. Szóval ami bonyolítja, 5W30-ból is van olyan, ami nem belevaló, de elsősorban a részecskeszűrő miatt.
Ami a legnagyobb szívatás az ELF részéről, hogy a H5H motorba nem való, RN0720 olajnak a kispolgári neve ELF Evolution, Full-Tech FE
-
konyi79
addikt
Viszonylag új a Renault kínálatában, egyik konzumer olajválasztó sem ismeri még.
Majd a karbantartási lapon megtudod, de én úgy tudom ahhoz is az RN17 az előírt.Maga a motor nem új, ismert a Nissan kínálatában, HR10DET néven.
Nem összekeverendő a HR10DDT-vel, ami már a módosított közvetlen befecskendezéses változata.
Ettől függetlenül nem rakhatod bele a Nissan vonatkozó olajait a garanciális időszakban. -
Nos volt egy két napos "ágyúgolyó" futam ami az alábbi módon nézet ki.
Székesfehérvár->Budapest->Pécs->Székesfehérvár. Picivel kevesebb mint 500-km. De a két nap összessége 1070-Km rugót.
Szokásos módon nem volt semmi baj, még úgy sem hogy egyáltalán nem figyeltünk az autóra csak hajtottuk váltott vezetéssel ami meglátszik az átlag fogyasztásán is ,ami 7,6/100 jött ki.
Mondanám hogy ebben volt klíma is, de mivel nincs benne ...
Az alany Logan, FF felszereltségű azaz "full fapad" 1.0SCE[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Šolaire
veterán
-
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #1195 üzenetére
7,6? Azt aztán hogy? Autópálya nyélgáz, vagy főút?
-
válasz konyi79 #1196 üzenetére
Pontosan M6+M7 szinte csak ahol lehet belső sáv, volt egy vicces rész mikor a hetes szériás Bmw-t kergettük Dunaújvárostól majdnem Földvárig
Komló részénél pedig élveztük a dimbes- dombos részt, Az érdi emelkedőnek meg nekifutásból mentünk neki a belsősávnak. Nem volt lehetetlen.
63-úton pedig útépítés ,dugó. Fehérváron szintén útépítés+ dugó. BP dugó.
De azért ne várjunk csodákat az SCE motortól azért nem fog enni öt litert, legalábbis nem nálam.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #1197 üzenetére
Országúton egész kevéssel elmegy a kis literes szívó, nem gondoltam, hogy pályán ennyire szomjassá válik.
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #1197 üzenetére
Veri nájsz!
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Melyik tápegységet vegyem?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hobby elektronika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Autós topik
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000