Új hozzászólás Aktív témák

  • kelly416

    veterán

    válasz Dvix #1688 üzenetére

    A Lodgy-nak eleve 4 csavarja van kerekenként. Na de nem is ez a lényeg. Én is nemrég cseréltem le a kerekeket itthon, képeket is tettem fel róla. Eléggé nehezen indultak meg a csavarok kifelé, és ami viccesebb, egy csepp semmivel sem voltak megkenve. Fém a fémen beszorítva aztán jól van az úgy. De nekem cseresznyém volt, lejött, felment mind a négy kerék és természetesen kapott grafitos zsírt is rendesen amikor tettem vissza. A tehermentesítőket is megkentem meg a környéküket, mert már rozsdásodott, így legalább egy kicsit védve van.

    Én nem hagynám annyiban, max. majd keresel másik Renault szervizt.

  • válasz kelly416 #1700 üzenetére

    Viccelsz ? Első látásra szerelem ❤️

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • válasz gyemipapa #1696 üzenetére

    "Gondolom Te már elektromossal jársz, vagy hagyományossal, de automatával. Ha nem, akkor pedig még Te sem látod elérkezettnek az időt velem együtt a váltásra."

    Nem járok elektromossal, csak párszor mentem Leafel, hagyományossal járok DCI-vel vagy SCE motorral szerelt Logannal. De itt a topicban vissza tudod olvasni. Nincs saját autóm.
    Ami volt előtte saját az egy H Astra volt de az is kézi váltóval volt ellátva
    De ha lesz egyszer saját megint ami nem mostanában lesz, akkor hybrid vagy elektromos lesz.

    JoinR
    Legjobb amivel egyetértek veled az a minimális karbantartási igény egy mai autóhoz viszonyítva. Bár az egyik céges leaf vezérlő egysége elszállt ami 1,2M-Ft volt a cseréje de még mindig jobb mint egy Ford motor csere.
    Na de visszatérve a dologhoz , egyszer ki akarom majd deríteni hogy mennyi az éves költsége egy Leafnek , meg mondjuk egy TDCI Fordnak flottán belül. Mert megbecsülni sem merem.

    [ Szerkesztve ]

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • kelly416

    veterán

    válasz Luck Dragon #1703 üzenetére

    Nekem volt 2.0 TDCI fókám. Jó szerelő mellett 15 hónap 500.000-be fájt minimum. Bár ha tényleg jó lett volna a szerelő, megeshet, csak 20.000Ft lett volna minden költségem vele ez idő alatt.

    Engem inkább az érdekelne, egy villanynak tényleg annyival nagyobb a gumiigénye (extra súly, állandóan elérhető max. nyomaték), hogy ne érje meg? Ok, ha Tesla van a garázsban vagy valami igen nagy teljesítményű, akkor esély van rá, hiszen úgysem takarékoskodni veszi az ember, de egy Dacia nem az a kategória, amin nem bírna ki 4-5 évet egy garnitúra nyári meg egy garnitúra téli. Szerintem. Merthogy sokan a gumifogyást hozzák fel negatívumnak a közelemben.

  • válasz kelly416 #1704 üzenetére

    Leaf kettő éves , még nem csere érett.

    [ Szerkesztve ]

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • mirci18

    addikt

    válasz gyemipapa #1686 üzenetére

    Ez a piac legolcsóbb elektromos autója tehát van keresnivalója egy nagyon jó alternatívaként.
    Másrészt igen idő tölteni de ezt városi autóként használja az ember nem feltétlen országútra.
    A sima autót sem naponta töltjük. Ezt sem naponta fogod.

    Jelenleg még ingyen is tudod tölteni ha ügyes vagy plusz van ingyen parkolás.
    Az alacsonyabb szervíz költségekről nem is beszélek.

    Tehát sok embernek ez megfelelő de nem mindenkinek.

    Ez pont olyan mint a kombi autó.
    Nem mindenkinek kell a maximális csomagtér méret vagy éppen az emelt hasmagasság.
    Nekem kellett.

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

  • gyemipapa

    senior tag

    válasz mirci18 #1706 üzenetére

    Jelenleg egy tank benzinnel elmegyek 700 km-t, durván 4-5 hetente tankolok, BÁRMELYIK kútnál 5 perc alatt. Amíg ezzel nem lesz versenyképes számomra az elektromos, addig számításba sem jöhet, még 4 milláért sem, pláne ha annak a felszereltsége alacsonyabb, mint a mostani Sanderomé. Talán ha ebben az árban és felszereltséggel lenne hibrid, na azzal kiegyeznék.

    Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...

  • válasz gyemipapa #1707 üzenetére

    Egy E-tech hybrid rendszert simán elfogadnám .
    Clio esetében nagyon dicsérték .

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • mirci18

    addikt

    válasz gyemipapa #1707 üzenetére

    Az a baj hogy a körtét akarod összehasonlítani az almával.
    Így pont olyan felesleges az érvelésed mint a dízel kontra benzin motor használat.
    Jelenleg még drágább az új elektromos autó de ha figyelembe vesszük az ingyen parkolás és tankolás lehetőségét és a minimális szervíz díjakat rögtön más lesz a képlet.

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

  • Pokesz007

    senior tag

    válasz gyemipapa #1707 üzenetére

    Én 10 naponta tankolok a Sanderommal :) Igaz én,szinte minden nap megyek vele. Sokan lexarják szegényt,de hát ez van. Még mindig más világba élnek..Én is úgy vallom,hogy nem lesz versenyképes egyenlőre.

    mirci18
    Minimális szerviz díjak igen,10 év múlva is ? Habár addig kitudja mi lesz.
    Persze,akármikor elromolhat minden gépkocsiba bármi :)

    [ Szerkesztve ]

    ️️Hardverapró Mindörökké️️

  • kelly416

    veterán

    válasz Luck Dragon #1705 üzenetére

    Na nekem itt esett le, hogy nem feltétlen ezt kellene megvegyem... 3 gyerekkel kompromisszumos a dolog. Sajnos.

  • mirci18

    addikt

    válasz Pokesz007 #1710 üzenetére

    Hogy 10 év múlva mi lesz.
    Nagy valószínűséggel addigra a tulaj eladja.
    De gondolj bele én 10-szer cserélek addig olajat szűrőket benne.
    Ha kell akkor vezérlés plusz váltó olaj.
    Itt ezek nincsenek.

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

  • mirci18

    addikt

    válasz kelly416 #1711 üzenetére

    Nem is mindenkinek és mindenre jó ez az autó de most őszintén egy kombi sem való 3 gyerekkel maximum ovodai járatnak.
    Pont ezt mondtam hogy hiába van nagy kombim nincs benne 3 teljes értékű ülés egymástól függetlenül.
    Tehát a 3 gyerek max akkor van el hátul ha 1 maximum kettő van gyerekülésben a harmadik csak simán bekötve.
    Így a szülő elfér elől.

    De a legtöbben inkább az egy gyerek elől kettő hátul anya középen pózt választják ami a lehető legnagyobb szívás.

    Tehát így gondold végig ezt az autót ami még a Sanderonál is kissebb.

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

  • kelly416

    veterán

    válasz mirci18 #1713 üzenetére

    A Lodgy mellé kellene valami, hogy ne egyfolytában azzal menjünk 2km-eket, de nyáron strandra leszaladni meg kevés a villany Dacia. Most a Lodgy mellé A Zafira van, az sem túl jó, főleg 2.0 DTI mókával. :D

  • mirci18

    addikt

    válasz kelly416 #1714 üzenetére

    Nekem erre maradt meg egy Suzuki Wagon r tehát egy mini autó.
    Mivel nem mai gyerek ezért a felépítése faék egyszerűségű.
    Váltót kellene csapágyazni kuplungot cserélni de így is teszi szépen a dolgát.
    Két gyerekre tervezve.
    Három akkor fér el benne kényelmesen ha 1 felnőtt ül bele.

    Az hogy neked strandra megfelel e a szerkezet te tudod távolság alapján.

    Számomra nem érné meg a villanyos autó mert még drágább mint egy normál plusz vidékiként nem érint az ingyen parkolás és tankolás intézménye.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

  • kelly416

    veterán

    válasz mirci18 #1715 üzenetére

    Strand 12-13km. Szegedre átszaladni 65km egy iranyba. Ezekre tudnám elképzelni Lodgy helyett, ha 5 személyes lenne a sima anya taxi szerepen és a bevásárlókocsi szerepen túl. De engem sem fenyeget az autócsere veszélye, úgyhogy csak elmélkedtem. ;]

  • Dvix

    senior tag

    Na jól van gyerekek szóval "a nem megy bele a jobb első csavar az agyba kerékcserekor" megoldódott. :C Szóval a szerelő bevallotta nekem utólag, hogy azért nem akart vele foglalkozni nagyon mert azt hitte én vagyok az egyike azoknak akik már vagy 5x cseréltek kereket odahaza és valamit elcseszett emberke, és aztán követelem h javítsák meg garanciában. Ez fura, mert pont fél nappal előtte kértem ajánlatot cápauszony antennára tehát tudnia kellet volna milyen idős az autóm. :N
    A lényeg az. Bementem, belenyomtak egy menetvágót, és ennyi. kész volt :DDD
    De ami ezt megelőzte: szerelő, közvetítő köpködött és még előtte is próbált alapokat lefektetni ahhoz, hogy én vagyok a hibás mert "nem a szervízben történt". Hiába látta/mondtam munkafelvételkor, hogy: "csak nem tudta kézzel becsavarni, ennyi a story, nézzék meg :)) " Előtte azért a f@r*kméregetés meg volt, h ha valami lesz akkor is én vagyok a hibás. Utána miután látta h nem volt semmi, nyílván semmi nem volt.... :B
    Hát ez gyerekek. De most már le merem fogadni h mindenhol ilyenek az emberek. Addig minden jó amíg nincs baj az autóval. Pont. :DDD

  • konyi79

    addikt

    válasz Dvix #1717 üzenetére

    Szerencséd volt, jól végződött.
    Egy ismerősnek, miután átvette az új autóját első útja gumishoz vezetett, ott vett alufelnit rá, amit ott helyben át is szereltetett.
    Az új alufelninek saját kerékcsavarjai voltak, csak épp nem mifelénk használatos menettel küldték. A szerelő beleverette mind a 4 kerékbe légkulccsal. :U

  • konyi79

    addikt

    Jó téma ez az elektromos autó.
    Én azt gondolom, fejben kell kicsit átállni, hogyan és mire használjuk.
    Kell a 700+km hatótáv, mikor napjában megyünk 100-nál is kevesebb km-t többnyire?
    Legtöbb családban már van 2 autó, egyik nem fér meg kisebb hatótávval, cserébe minimális városi szmoggal? Nem akarok a múltban élni, meg tisztában vagyok vele hogy súlyos kompromisszum volt 3 gyerekes családoknak felnőni Trabantban, DE miért igény 7 személyes SUV-val hordani oviba a gyereket anyucinak? Egy kisautó, ami nagyobb ma, mint az 1-es Golf volt mai szemmel tényleg vállalhatatlan?

    Ha kicsit átgondoljuk a szokásainkat és próbálunk alkalmazkodni is, sokkal élhetőbbnek tűnik a dolog, sőt!!!

    Szerencsés helyzetben vagyok, hogy amellett hogy nagyon korrektek itt a kecskeméti kereskedésben, elég jó viszonyban is vagyok velük. Pár hete kértem és kaptam is pár napra egy Zoé-t, kicsit a párom terelni az elektromobilitás felé csináltunk egy kis kirándulást egy hétfői napra. A cél az volt, megszokja és megszeresse az új tecnikát (ez a kelleténél is jobban sikerült :) ), én meg kipróbáljam így életszerűen mennyire kompromisszum. Már jártam 30kWh-s Leaf 1-gyel, de onnan azért egy 52kWh-s Zoé R135 már komolyabb ugrás. Lelövöm a poént előre, itthon már csak az árán kívül nemigen maradt előnye a belső égésű motoroknak.

    A kocsit mikor átvettem 90%-on volt az akku, úgy indultunk Tihanyba. Nem autópályán, főút végig. Nem az volt a cél, most megerőszakoljam a Coulombokat, és lefussam a legnagyobb hatótávú országos villanykört, használtuk, ahogy bármi mást tennénk. Ha kellet fűtöttünk (reggel kellett), ha kellett hűtöttünk (napközben kellett), ha kellett előztünk.. azt sokat kellett.
    És itt egyből egy tény, amivel nem tud sem szívó, sem turbó, sem benzin, sem dízel versenyezni: 135LE az 135LE. Mindig. Nincs nyomatékgörbe, nincs teljesítménycsúcs, csak 135LE van. Amikor a gázra lépsz, MINDIG. Se turbólyuk, se visszaváltási idő, meg fordulaton bőgő motor se... Ez pedig még egy olyan autóban is, mint a Zoé, ahol elspórolták a hangszigetelések felét is sokat tesz az élményhez. Odalépsz, és nagyon durván ugrik át minden kamiont a forgalmas főúton, csak győzz kapaszkodni a kormányba!
    És ha a luxus érzésének 3 pillére, mint kényelem, erő meg csend, másfelet hoz: Erő meg csend...
    A kisautó meg a technológia jelenlegi állása szerint kénytelen 1500kg önsúlyú lenni 52kWh-s akkupakkal, szóval a kényelem fele is megvan, mert ugye tudjuk: A kényelem fele a tömeg, csak akkor nem ugrik a bódé az úthibákon, ha van tömege.
    Szóval így gurultunk el jó hangulatban Tihanyig, ahol is mikor a töltőoszlopra raktuk a kocsit 175km hatótávot mutatott még. A Regében betoltunk egy kávét és pár sütit, aztán kicsi séta után mentünk a kocsihoz úgy, baromira nem érdekelt mennyire töltött fel, mert tudtam, bőven elég lesz haza. Tele volt. Hozzáteszem nem ingyenesek már a nyilvános töltőállomások, sőt, kimondottan drágák! Kb duplája 1kWh, mintha otthon tankolna valaki, de ennek még lesz jelentősége a végén!
    Elgurultunk még Tihanyban ide-oda, majd átkompoltunk Szántódra. Kis keresgéléssel találtunk szép helyet bámulni kis naplementés giccset, majd jól befűtve a kocsit indultunk haza a hűvös este. Persze, majd spórolok a villannyal mi, hogy fázzak egész úton?!?
    Hazafelé több kamion volt, vagy legalábbis többet előztünk ;) Jól bírta, szerintem a 150 lovas Dustert simán verné.
    Az új Zoé ledes lámpája meg valami k#rv@jó. Mind a tompított, mind a távolsági. Nem azt mondom, az én izlésemnek kicsit feszesebb csillapítással a futómű is még jobb lenne, de simán jól elkanyargott, és gyárilag normális gumi (PS4) van egy elektromos autón, nem valami ECO-sz@r kemény csúszós alacsony gördülési ellenállású.
    Így jöttünk haza, majd mikor beálltunk a ház elé, akkor írt ki akkora hatótávot még az akkumulátorban, mint amennyi az oda út volt...
    Szóval ott tartunk, támogatással 8M környékén olyan kisautót lehet venni elektromosban, amivel normálisan közlekedve ki lehet centizni egy Kecskemét-Tihany kört, minimális önmegtartóztatással még tartalékot is lehet benne képezni. De mondhatom úgy is, innen nincs az országnak olyan szeglete, ahová ne lenne elég eljutni egy feltöltéssel. Meg ugye a közösségi töltőhálózatok is minimum 22kW-ot tudnak, amivel már jó gyorsan, egy 50kW-ost találva meg marha hamar vissza lehet tölteni, kis kávészünettel.
    És akkor beszéljünk a költségekről:
    Van egy 1,5dCi Clio4-em, amit nehéz megfogni költségben, ha ingázok. Ezért van még megtartva. Itthon a Zoé-t közösségi töltőről töltöttem vissza. A két töltés (Tihany+Kecskemét) valamivel drágább volt, mint a Clio lett volna gázolajból,,,, azaz nem!! Mert ugye prémiumot tankolok dízelből (részecskeszűrő -jáááj), így lényegében ugyanannyi! Csak annyi a hiba a dologban, hogy a drága villannyal. Ha itthon tankolok, felébe került volna! És ez még csak az üzemanyag, egyszeri alkalomnál, de mi a helyzet, ha valaki fentartja azt az autót? Most egy éves a Duster - most legyen a költségvetési példa az. Igazságtalan leszek, mert első éves bejáratós költséggel számolok. Viszem éves szervízre, van benne 20k. Volt olajcsere 3000-nél, mert bejárattuk, 10k-nál mert turbós, meg most is, mert minden 10k-nél mert nem vagyok saját magam ellensége. De ha egyet kihagyok is, akkor is 2 olajsere, meg olajszűrő, meg miszar.
    Ja, váltóban is olajcsere, difiben is. Csak mert bejárattuk. Levegőszűrő, ami megint más helyzet egy elektormosban. Van, ahol van, mert léghűtéses az akku, de ott sem kell olyan sűrűn cserélni, meg kevésbé is szennyeződik, mint egy benzinesnél, ahol ugye minden liter üzemanyaghoz kell a 17kg levegő. Még olyan feles a fékbetét, mert a modern kisturbónál a végtelenül hosszú áttételével a motorfék olyan távoli fogalom, lassítgatni meg helyenként megállni meg szükséges rossz, a szemét meg nem tolja vissza a benyát a tankba, mint az elektromos. Csak elfűti hőnek a mozgási energiát a tárcsa-betétet koptatva. De legalább abból is csinál rákkeltő port :((
    Kéttömegű már volt cserélve, de szerencsére garanciában, szóval még ez nem jelentkezik többletnek a villanymotor + 1db fogaskerékpárral agyonbonyolított hajtáslánc ellenében. Majd jövőre a gyújtógyertya, az az olcsó platina elektródás, aminek az árától sikítófrászt kapok. Ahhoz képest a mai agyonbonyolított alacsony viszkozítású és surlódású motorolajai olcsóságok még szervízáron is. És biztos az sem környezetszennyező, sem előállítani, sem megsemmisíteni...
    Na a véget nem érő bejegyzés lényege, próbáljak rávilágítani mennyire kevés jó oldala marad egy EURO6d vagy majd EURO7 motorral szerelt járműnek az elektromos hajtással szemben (a hidrogénről majd máskor beszéljünk), amiben az élmény kevés, a tervezett avulású de annál bonyolultabb és gyári technológia nélkül lényegében javíthatatlan alkatrész annál több. sőt, továbbmegyek: Ma már egy szervízben sem javítanak, alkatrészeket cserélgetnek csak. A klasszikus járműjavítás már nem létezik, senki nem forrasztgat egy mai generátorban diódákat ha tönkremegy, lehet venni generátort! Egy EURO6-os S&S motor esetében diagnosztika nélkül meg se lehet a töltést mérni, mert az autó jobbára csak menet közben fékezéskor tölt. Csóró szerelőket meg, akik bevásároltak mindenféle drága diagnosztikát, azok kivéreztetésére meg most ágyaznak meg: Az újabb típusok követve a Tesla példáját elmennek a real-time diagnosztika, az online frissítések felé. És tesznek is egy frankó tűzfalat az ECU(?) elé (és milyen jól teszik!!!), hogy ne tudjon senki távolról helyettünk a gázra lépni.

    És ha valaki ezt végigolvasta, most akkor ezek fényében nézzük meg, mekkora királyság második autónak egy ilyen kis elektromos Dacia a háznál. A mindig 45LE városban elég a szuperminiben, mégcsak naponta se kell tölteni, szervízköltsége meg nulla... B módban (növelt motorfék) kell majd cserélni féktárcsát 300 000km után?! Talán inkább hamarabb szétrohad...

  • válasz konyi79 #1719 üzenetére

    Reggeli kávé mellé tökéletes olvasmány . :R
    Most meg megyek be melegíteni Döncit! :DDD

    [ Szerkesztve ]

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • gyemipapa

    senior tag

    válasz konyi79 #1719 üzenetére

    Nos, a dolog már ott megbukik, hogy "második" autónak... Hol élsz Te?
    Mondjuk ezer autós családból hányan engedhetik meg maguknak, hogy két autót tartsanak fenn? Lehet, hogy te megengedheted magadnak, de a bérből és fizetésből élők jelentős többsége nem.

    "már csak az árán kívül nemigen maradt előnye a belső égésű motoroknak."
    Ez így nem igaz.Nem elég nagy az az előnye, hogy bármelyik sarkon megtankolhatjuk 5 perc alatt, és egy tankkal négyszer annyi km-t tudunk megtenni? És nem kell elektromos kutat keresgélni, mert hagyományos kút már lassan minden sarkon nyílik?
    Képzeld, az emberek jelentős többsége nem családi házban lakik, ahol este beáll az udvarba, és rádugja a konnektorra. Én a panelban hova dugjam rá? Nem elég, hogy 3-4 naponta töltenem kellene a mostani havi egy tankolás helyett, még keresgélnem is kell elektromos kutat, megőszülve kivárni, míg feltölt, és örülni, hogy hurrá, most 3-4 napig tankolás nélkül gurulhatok? Vicces "előny".
    Az általad felsorolt többi előnyével teljesen egyet értek, de amíg az ára nem lesz versenyképes, és a töltés lehetőségei is ilyen korlátozottak, addig sokunk számára egyenlőre nem alternativa.
    Ja, és tudom, dübörög a gazdaság, Magyarország jobban teljesít, ;]
    de hidd el, a családok jelentős többsége nem hogy két autót nem engedhet meg magának (az alkalmazotti szférára gondolok), de örül, ha össze tud kuporgatni egy használt hagyományosra valót, amibe a kis lurkók is beférnek.

    És mielőtt még az a vád érne, hogy az elektromos autó ellen vagyok:
    Szeretném leszögezni, hogy elfogadom, ebben az irányban haladunk, és ez helyes! Továbbá amint árban és tankolási infrastruktúrában is versenyképes lesz, elsők között fogok váltani elektromosra, már ha megérem, mert túl vagyok a hatvanon.

    [ Szerkesztve ]

    Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...

  • konyi79

    addikt

    válasz Luck Dragon #1720 üzenetére

    Na basszus, és meg egy igen fontosat kihagytam, de eszembe juttattad!
    Forgalmas részen lakok, reggel, mikor lépek itthonról mindig előjön a klasszikus közhely, hogy melyik ujjam harapjam: kíméljem, vagy rúgjak egyet oda neki, ki tudjak kanyarodni? Mert ugye a motor hideg, a forgalom meg nagy.
    Na egy villanymotort tudod hol érdekli, hogy odarúgsz neki egy kövéret az első 100 méteren? Igazából nem létezik technika, ami jobban bírná a városi, lényegében folyamatos hidegüzemet. Meg természetesen a fűtésre se nagyon kell várni, hogy dőljön a meleg.

    Ami szintén kimaradt, korában volt itt téma a hanggenerátor is, mint negatívum :U . A Zoé hangja pl tök cuki ufóhang (a híd alatt mikor áthajt jól hallható), ami működik 20km/h-ig és tök jól érzékelik a gyalogosok tőle az épp guruló járművet. Egyébként az idegbetegek kedvéért akik ennek lényegét sem tudják megérteni, kikapcsolható.

  • mirci18

    addikt

    válasz Dvix #1717 üzenetére

    Sajnos ilyenek.
    Az a baj hogy tipikus fogyasztói társadalom van.
    Addig vagy jó amíg fizetsz utána már nem számítasz ha kínod van.

    Én inkább az autó átvétel miatt morogtam mivel a tavasszal bementem a Gyöngyösi kirendeltségbe ahol klubkedvezmény is van érdeklődtem van e olyan autó ami készleten van.
    Egyedül volt az értékesítő a covid miatt. Megmutatta az autót. Az egy dolog hogy nem vihettem ki próba körre a covid miatt de kb egy percet ülhettem benne beindította a motort majd mondta ha érdekel menjünk be papírozzuk le.
    Éreztem a hangvételből hogy igazából eladni nem akar. Ha kell vedd meg ha nem ne zavarj.

    De ettől függetlenül korrekt volt.
    Így legalább az autó átadása és a felvilágosítás 1 percnél nem volt hosszabb.

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

  • kelly416

    veterán

    válasz konyi79 #1722 üzenetére

    Na, hogy izélnéd meg... Eddig jól éreztem magam, megbeszéltem magammal, hogy marad az Opel, de olyan szinten teljesen tök igazad van, hogy megyek és foglalózok magamnak egy villany valamit. ;]
    Nincs rá zseton, de tényleg tök igazad van és ha megtehetném, már vettem volna valamit a Lodgy mellé. Az Opel is azért volt, mert építkezés, futózás, bírja a dízel, meg azért marad, mert pénzt nem kapnék már érte csak gombokat, meg elveszne a biztosítás bónuszom. De pár év múlva tuti lesz valami tisztán villanyos ketyere a garázsban.

  • mirci18

    addikt

    válasz konyi79 #1719 üzenetére

    Alapvetően azt látom hogy a kínálattal együtt megnőttek az igények.
    Régen egy Trabanttal is tudtunk élni vagy éppen valami más nagyobb de szintén gyenge motorú járművel mert az volt. Vagy éppen sokan a 60-as 70-s években motorizálták a családot mert olcsóbb volt egy oldalkocsis motor mint egy autó.

    Nyilván ma mindenki meg van őrülve a suvokért mert azt látod mindenhol és azt hiszik hogy mivel magasabban vagy nagyobb biztonságban vagy.

    Személy szerint én azt mondom nekem jó a kombi elsődleges autónak bármit el tudok vele vinni. De ha nem kempingeznék nem lenne ilyen messze az anyósom nem kellene ekkora autó.2-3 gyerekre meg elég egy miniautó wagon r is hiszen nem több száz kilométert megy vele az ember. Nálunk pl max napi 2 km-rt. A kis autó oviba járásra azért is jobban tetszik mivel könnyebben mozogsz parkolsz vele mint egy nagy döggel.

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

  • mirci18

    addikt

    válasz gyemipapa #1721 üzenetére

    Nos, a dolog már ott megbukik, hogy "második" autónak... Hol élsz Te?
    Mondjuk ezer autós családból hányan engedhetik meg maguknak, hogy két autót tartsanak fenn? Lehet, hogy te megengedheted magadnak, de a bérből és fizetésből élők jelentős többsége nem.

    Maradjunk annyiban hogy ma Magyarországon az autók átlag életkora 14 év fölött van.
    Tehát egy új autó sem szempont a szegényebb rétegnek nem hogy egy elektromos nem hogy egy második autó de nem is róluk szól ez a történet.
    Azért mert más szegény és nincs pénze autóra ez az ő dolga.

    Én sem lamentálok rajta minek van másnak 10-20 milliós autója vagy éppen 5 kocsija.

    Ez így nem igaz.Nem elég nagy az az előnye, hogy bármelyik sarkon megtankolhatjuk 5 perc alatt, és egy tankkal négyszer annyi km-t tudunk megtenni? És nem kell elektromos kutat keresgélni, mert hagyományos kút már lassan minden sarkon nyílik?
    Képzeld, az emberek jelentős többsége nem családi házban lakik, ahol este beáll az udvarba, és rádugja a konnektorra. Én a panelban hova dugjam rá? Nem elég, hogy 3-4 naponta töltenem kellene a mostani havi egy tankolás helyett, még keresgélnem is kell elektromos kutat, megőszülve kivárni, míg feltölt, és örülni, hogy hurrá, most 3-4 napig tankolás nélkül gurulhatok? Vicces "előny".

    Panelban neked nem előny de ez a te oldalad.
    Városban számos helyen töltheted de sok munkahely is segít benne.
    Értem én hogy te ezt támadod mert neked nem jó de meg kell értened mára ez egy nagyon is működőképes koncepció bizonyos keretek közt bizonyos embereknek.

    Ja, és tudom, dübörög a gazdaság, Magyarország jobban teljesít, ;]
    de hidd el, a családok jelentős többsége nem hogy két autót nem engedhet meg magának (az alkalmazotti szférára gondolok), de örül, ha össze tud kuporgatni egy használt hagyományosra valót, amibe a kis lurkók is beférnek.

    Egyébként amikor csak a Suzuki wagon r em volt sem irigykedtem másokra vagy mérgelődtem nekem miért ez jutott mikor a saját testvéremnek már volt 3 autója is.
    Egyszerű a képlet.
    Szegény vagy?
    Akkor vagy tegyél ellene vagy érd be annyival ami jutott neked.
    Attól mert csak egy 20 éves autód van nem vagy kevesebb ha neked elég legyél boldog.
    De azt mondani mert Magyarország nagy része rosszabbul él nem jó egy elektromos autó második autónak nettó baromság.

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

  • gyemipapa

    senior tag

    válasz mirci18 #1726 üzenetére

    Bocsánat, hogy a saját szemponjaim és szemszögem szerint foglaltam állást.
    Ez a "Szegény vagy? Akkor vagy tegyél ellene vagy érd be annyival ami jutott neked." lesajnáló megjegyzés emlékeztet egy politikus szájából elhangzott mondásra:
    "Mindenki annyit ér, amennyije van". Látom, te is osztod ezt a nézetet......

    "Attól mert csak egy 20 éves autód van nem vagy kevesebb ha neked elég legyél boldog."
    Bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy korábban írtam, fél éves Sandero Stepway Techroadom van, full felszereltséggel, és kp-re vásároltam! És nem, egyáltalán nem irigylem a felső tízezret, még akkor sem, ha sokuk urizál, vagy státusszimbólumból vásárol 60 millás autókat.
    Csak utaltam rá, hogy manapság a lakosságnak csak egy szűk rétege engedhet meg magának két autót egy családban. De lehet, a közvetlen környezetedben sok kétautós család él, és ebből vontál le következtetést.
    Az is elkerülte a figyelmedet, amit a végére írtam:
    Nem vagyok ellene a villanyautónak, amint teljesíti azokat a feltételeket, kényelmi berendezéseket azon az áron, mint a mostani, váltani fogok! Ez az autó is 4 milla volt extrákkal, de 6 is belefért volna a költségvetésembe, csak feleslegesnek tartottam drágábbat.

    [ Szerkesztve ]

    Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...

  • válasz konyi79 #1719 üzenetére

    Kis Zoé nagyon a listám van 135 változat sokat dobot rajta ami miatt megtetszett . Bár az üléseitől tartok hogy úgy egyben van.

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • konyi79

    addikt

    válasz mirci18 #1726 üzenetére

    mára ez egy nagyon is működőképes koncepció bizonyos keretek közt bizonyos embereknek.

    Nagyjából ez a lényege pont, amiről ítt oldalakat írtam. Egy Zoé a hatótávolságával és az 50kW-os gyorstöltővel meg már talán nem is kompromisszum, csak kicsit át kell fejben állni, meg 400+ km-nél kér kis tervezést, ha azt egyszerre kell lenyomni. Fejben dől el, valaki ezt képes-e megérteni, hogy nem a technológiáért gondolja újra az eddigi szokásait, vagy egyszerűen azért, mert kell változtatni azért, hogy legyen jövő.
    És mondom, nekem nem fájt az az idő a cukrászdában, míg feltöltött.

    De hogy ONtopik legyen a Dacia Spring is sok helybenjárónak pazar megoldás már 4-5M körül, még ha az adriára kell is kölcsönkérnie évente egyszer valamit. Vagy bérelni.

    De bírom az 5 perc alatt tankolós kifogásokat is: 1 órát nincs idő leülni és meginni valamit, de van idő 8+ órát dolgozni, hogy elköltse 5 perc alatt. Szerintem ez a matek az univerzum egyik szegletéből se jön ki.

    Ez az ár is egy érdekes kérdés lehet még. Szerintem az autó tervezett élettartama alatt már most is előnyben van az elektromos, de pár év, és lehetnek itt meglepetések.
    Azt mondják, valahol 100$/kWh akkumulátor árnál átbillen a mérleg nyelve, és olcsóbbá válik előállítani az elektromos autót, mint a belsőégésűt. És ha pl a Tesla Battery Day-en elhangzottak mellé még a hagyományos motorokat sújtó brutális adóterheket nem is nézzük, akkor is közeli fordulat várható. Mert a többi akkugyártó sem alszik.

  • konyi79

    addikt

    válasz Luck Dragon #1728 üzenetére

    Ígyis elnyújtottam, ennyire típusspecifik kérdésekbe nem akartam belemenni.
    De te akartad ;]

    Az ülés konkrétan szar. Nagyon szar. De ez nemigen írható az elektromos autó számlájára. Az akommunikáció, hogy PET palack meg biztonsági övek zúzalékából van a kárpit, de nagyjából olyan is. Mintha egy fos fólián ülnél.
    És itt az indoklást azért nem tudom elfogadni, mert vannak Fjallräven G1000 anyagból nadrágaim, ami szintén újrahasznosított műanyagból készül (asszony el is keresztelte kukászacskónak), ellenben nagyon kényelmes viselet.
    A másik, hogy mivel az akku a padló alatt van, erre fogják, hogy nem lehet állítani az ülés magasságát. És a magasság egy dolog, az ülőlap dőlészögét se. Nekem túl magas és előre bukik, páromnak alacsony és hátra bukik. Lényegében ha valaha nem veszek Zoét, az az ülés miatt lesz.
    Bár a Dusterét se szeretem, mégis vettem.

  • válasz konyi79 #1730 üzenetére

    “Ígyis elnyújtottam, ennyire típusspecifik kérdésekbe nem akartam belemenni.
    De te akartad ;]
    ——-> Hát jól van :P ;]

    De most komolyan ettől féltem és ahogyan nézzem a Dacia Springet hasonló üléseket véltem felfedezni .
    Kérdem én ki a bűnbánat tervezi ezeket? Valami gnom ? Hová tűnt a hírhedt francia kényelem ? Ez annyira gáz .

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • kelly416

    veterán

    válasz konyi79 #1730 üzenetére

    Ez így azért nagyon gáz. Én még most is vissza sírom a 626 plüss üléseit, de ezek szerint a későbbiekben is vissza fogom. :O

  • mirci18

    addikt

    válasz gyemipapa #1727 üzenetére

    Ez a "Szegény vagy? Akkor vagy tegyél ellene vagy érd be annyival ami jutott neked." lesajnáló megjegyzés emlékeztet egy politikus szájából elhangzott mondásra:
    "Mindenki annyit ér, amennyije van". Látom, te is osztod ezt a nézetet......

    Sose voltam Fideszes s nem is leszek. Nem is osztom a nézetét.

    Amit látok.
    Te ellenzed az elektormos autózást. Pont.
    Szíved joga.

    De ilyen mondvacsinált lózung szöveggel bemagyarázni eme műfaj értelmetlenségét mint amit írtál értelmetlen.

    Most is azt mondom hogy nem a szegénység a szégyen hanem az irigység és a tehetetlenség.
    Könnyebb siránkozni sok embernek az árok szélén mint tenni a sorsáért.
    De hogy egyszerű példával éljek.
    Vagyonőr az egyik szakmám ebből élek.
    Ez a szakma elég széles spektrumon mozog. Sokan beérik azzal hogy ülnek egy bódéban naphosszat apró pénzért.
    De vannak páran akik úgy gondolkodnak mint én.
    Normális bért akarok keresni megfelelő munkával. Mindíg feljebb téve a lécet nem mástól várni a csodát.

    Bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy korábban írtam, fél éves Sandero Stepway Techroadom van, full felszereltséggel, és kp-re vásároltam! És nem, egyáltalán nem irigylem a felső tízezret, még akkor sem, ha sokuk urizál, vagy státusszimbólumból vásárol 60 millás autókat.
    Csak utaltam rá, hogy manapság a lakosságnak csak egy szűk rétege engedhet meg magának két autót egy családban. De lehet, a közvetlen környezetedben sok kétautós család él, és ebből vontál le következtetést.

    Nem kerülte el a figyelmem.
    Tudom milyen autód van.
    Elviekben még a Dacias csoportban is látlak a facebook-on.
    Azt a mondatot nem neked írtam hanem azon embereknek akik régebbi vasakkal járnak mert arra telik.
    Azzal sincs baj akinek ez kell tegye.

    Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH

  • Dvix

    senior tag

    válasz konyi79 #1730 üzenetére

    Hallod, mi is kaptunk egy Zoe-t egy napra csereautóként de én is alig vártam h kiszálljak belőle. :C Jól ment, csak kényelmetlen. MEg érzékeny a pedál, kell a tempomatot folyamatosan bűvölni.
    De én nem értek egyet a nagy elektromos autó imádattal. Mert most azért, hogy mi "tegyünk a környezetünkért és fúj motorfüst", a kis néger gyerekek mezítláb nem győzik rabszolgamunkával kitermelni a kobaltot a Kongó területéről :)) Mi meg jót autózunk. Szerintem az elektromos autót ne hasonlítsátok össze az elektromos autó fenntartását a belső égésűvel. A hibrid technológia bebizonyította, h van létjogosultsága és szélesebb körben elérhető. Egy táskányi akksival benne és szevasz, kevesebb ritka fémmel, kobalttal. Az elektromos autó előállítási költségének 2/3-át tutti az akksi pakk adja, amire külön ipart kell majd építeni, hogy biztonságosan visszabontsák, míg a motorokat csak bedarálják oszt szevasz. És az is szénerőműből van tankolva, szóval tökmindegy :C
    A belső égésű autónál a gyorsaságot fizetet meg és azt h nyomhatot neki 5 perc tankolás után még 1000 Km-t. :B

  • Dvix

    senior tag

    válasz mirci18 #1733 üzenetére

    Ne is legyél Fideszes :P
    De tulajdonképpen ezért választottam a Dacia-t mert alacsony áron meg van benne minden ami nekem kell, tűrhető zajszigeteléssel és nagyon jó menetdinamikával ezekre a falusi utakra, amit Mo. úthálózatára neveznek.
    A presztízs az egy csapda, és csak nyeli a pénzt. Mi se tarunk második autót pedig meg engedhetnénk, de akkor is elvenné fontosabb céloktól a pénzt.

    Ha lenne "sok" pénzem(és garázs helyem) akkor se biztos h vennék elektromos autót. Ennyi :P

  • JoinR

    senior tag

    válasz Dvix #1734 üzenetére

    Kicsit fekete-fehérben látod a világod, egy kicsit árnyalnám a képet...a kobalt aránya folyamatosan csökken, idővel valszeg el is fog tűnni. Gondolom régen nem használtál autót, amíg ólmozott volt a benzin.
    "Szerintem az elektromos autót ne hasonlítsátok össze az elektromos autó fenntartását a belső égésűvel."
    Miért ne? :F Hogy döntsek, hogy melyik a jobb akkor?
    Az autók elterjedésének tudod mennyi idő kellett anno? 10 év, hogy 10%-ról 80%-ra ugorjon a km-arányos része a közlekedésnek úgy, hogy közben volt egy 1. világháború. Ebben benne van a teljes olajipar, kúthálózat, stb.
    Bedarálják a motorokat? Mekkora arányban vannak újrahasznosítva az autók globálisan? A kibocsátott CO2-t hogy darálják le? Motorolaj mindig szakszerűen van újrahasznosítva, a fejlődő államokban is?
    Az, hogy szénerőműből van tankolva, egyrészt szimpla hazugság (valaki otthoni napelemmel, egyéb erőművekből), de ha még így is lenne, legalább nem lokális a szennyezés, illetve az erőmű sokkal hatékonyabb, mint milliónyi belsőégésű motor a 15 éves átlagos életkorukkal, a kiherélt katalizátorral, "megcsippelve", stb.
    A gyorsaság relatív, az elektromos autó ugyanolyan teljesítménnyel biztos gyorsabb, illetve még 5 percet se kell tankolni, mivel akkor töltődik, amikor én épp dolgozom vagy alszom. 1000 km-re inkább vonatot használnék (itthon még kell hozzá egy 30 év :DDD )

    [ Szerkesztve ]

  • Dvix

    senior tag

    válasz JoinR #1736 üzenetére

    Valóban amit leírtam sok szemszögből nincs kikerekítve. :B Lehet h csak azt kellett volna mondanom, hogy nem vagyok a full elektromos hajtások híva tömegközlekedésben és kész. :U
    De igazad van aki össze akarja hasonlítani az tegye... én el se kezdem. ;] :P

    A kérdéseket amiket válasznak kaptam azokra egyöntetűen válaszolnék azzal, hogy az újrahasznosítás semminél nincs megoldva 100%-ra, de jobban mint a szekrény méretű akksi pakkokra. :B

    [ Szerkesztve ]

  • JoinR

    senior tag

    válasz Dvix #1737 üzenetére

    Egy bő hónapja indult a Tesla programja Kínában, idő kérdése, hogy elterjedjen máshol is.
    És az akksi csak egy dolog, amit újra kell hasznosítani, a hajtás részére gyakorlatilag élettartam gari van. Akkor most hasonlítsuk össze, hogy egy min. 8-10 évet bíró akksira hány újrahasznosítandó törpeturbós motor, turbó, kettőstömegű, kuplung, DPF esik, mind különböző anyagokkal, több ezer alkatrésszel. Nyilván egy 100 éves technikának jobban meg van oldva most az újrahasznosítása, de ez nem lehet érv az új technológiákkal szemben.
    Az elektromos autózás nem egy divat vagy egy "zöld" mozgalom, hanem egy racionális gazdasági döntés eredménye. Ha valakit érdekel a téma, ezt a videót ajánlom neki.

    [ Szerkesztve ]

  • Nem hittem volna hogy egy kérdéssel az egész topic beindul :))

    Más ma szegény Logan eleje olyan szinte le ért egy utcába mikor bekanyarodtam hogy azt hittem elhagytam az elejét . Kiszállva láttam hogy semmi baja. De az úton látszódott a nyoma . Soha nem megyek arra , nem hittem hogy ennek az autónak az eleje valaha is le fog érni bárhova is.

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • JoinR

    senior tag

    válasz Luck Dragon #1739 üzenetére

    Magyar utak :DDD Sok értelme nincs a SUVnak, de erre az egyre tuti jó, hogy nem kell aggódnom, hogy odaverem-e az alját. Az MR2 mellett felüdülés nem törődni az úthibákkal meg ilyen dolgokkal :C

  • válasz JoinR #1740 üzenetére

    Jeleztem a flotta kezelőnek ( muszály ) egyből bevitték megemelni alul a motor takaró lemez vagy mi az olyan mint a zebra :DDD

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • kelly416

    veterán

    válasz Luck Dragon #1741 üzenetére

    A lényeg, hogy nagyobb baj nem lett.

    Én jártam úgy motorral, hogy az előttem lévő autó behajtott a körforgalomba, én meg utána, mert senkinek nem kellett elsőbbséget adnom, csak éppen hatalmas olajfolt az autó kerekei között, ráadásul friss. Első kerék elment mellette, de a hátsót kénytelen voltam bele húzni. Ott drifteltem 2/3 kört egy 800-as Drifterrel, mint a nagyok, el nem estem, kimentem amerre akartam, csak majdnem alsógatyát kellett cserélnem utána. Te is elhagyhattad volna a motorolajadat akár. Bár nem tudom, a Loganban mi lóg le, ha nincs motorvédő...

  • válasz kelly416 #1742 üzenetére

    Ez egy dög , megy ha kell ha nem. :DDD

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • kelly416

    veterán

    válasz Luck Dragon #1743 üzenetére

    Ez a lényege, nem? Olcsó, olcsón fenntartható és megbízható. Kell ennél több?

  • válasz kelly416 #1744 üzenetére

    Igen! Készíthetné magától minden reggel a kávémat meg tankolhatna helyettem . Azt hiszem nincs nagy kérésem. ;] :DDD

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • gyemipapa

    senior tag

    válasz kelly416 #1744 üzenetére

    De mééénem elektronyos? :DD

    Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...

  • konyi79

    addikt

    válasz JoinR #1738 üzenetére

    Nissannak is van már akkucsere programja .
    Ott leválogatják az akkukat és vagy újrahasznosítják, korlátozott kapacitással beépítik házi vagy ipari energiatárolókba. Ott nem akkora lényeg a kapacitás/tömeg arány, mint egy mobil valamiben.
    Erre azért is van lehetőség, mert sokkal lassabban válnak az akkuk végleg használhatatlanná, mint várta az ipar.

  • konyi79

    addikt

    válasz Dvix #1734 üzenetére

    A mostani újabb akkukban már sokkal kevesebb a ritkaföldfém, meg már annak bányászatát is csinálják pl amerikában is.
    Ez a szénerőmű meg egy vicc, nem egy ismerősömnek azért raktunk napelemet, mert otthon arról tankol. Bár tény, sok szénerőmű rossz politikai döntés miatt üzemel még európában.
    Meg amúgy is, még bármelyik szénerőmű sokkal tisztább, mint bármelyik EURO6d dízel, meg nem is városközpontban pöfög.

    De nem szabad ilyen korlátoltan gondolkozni, érdemes az új dolgokban is meglátni a jót.

  • Dvix

    senior tag

    válasz konyi79 #1748 üzenetére

    Vett napelemet, hogy 800 Ft-ért tankolhasson róla? :U Végül is a többletáramot vissza veszi a szolgáltató és levonja....mennyit keres azzal havonta? megérte neki a befektetés? még egy napelem + inverter sem olcsó :(

    [ Szerkesztve ]

  • konyi79

    addikt

    válasz Dvix #1749 üzenetére

    Nem, tudod van aki tovább lát az orránál, és azt mondja így a szaldója alapján zero emisszióval közlekedik.

Új hozzászólás Aktív témák