Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
Ami meg van rendelve, legyártják.
Új megrendelésekkel van most gond, a Renault lényegében kiherélte a Dacia kínálatát. Nem elég, hogy a WLTP miatt kukázni kellett az olcsó 1,6-ost, és jött a helyére a méregdrága (de legalább fasz@) 1,33, most a jövő évi CO2 kvóta büntetése miatt azt is törölték. A Daciának jelenleg nincs elektromos vagy hibrid gépe, egyszerűen lehetetlen 95g/km alatt tartani a kvótát. A kínálatban így maradtak a 3 hengeresek, meg az 1,5dci. Igen, még egy Duster is csak ezekkel rendelhető.
Meg majd most jön a cumi, aki dízelt rendelt szerintem kis eséllyel kapja meg idén, inkább a jövő évi flottaátlagot javítsa. A benzines meg fordítva. Ez a blokkolás pletyka szerintem innen eredhet. -
konyi79
addikt
Én nem tudom, de amíg nálam volt 2 hetet egy ClioIV-ben ott nagyon leszerepelt. A TCE100 a Dustert jobban mozgatja érzésre. Mondjuk az meg annyit eszik a Dusterben, mint a TCe150.
Borzalmasan bólogat a TCe90 nagy lendkerék miatt, de a nem létező nyomtékával meg alig bír a ráakasztott hosszú váltóval. A legkisebb emelkedőn az 5. már egy felesleges extra. Nem mert sznob vagyok, és ott is nyomatékból akarok gyorsulni, de ez a sebességet nem volt képes tartani egy 4%-os emelkedőn 2 személlyel. Forgatva a torkát meg szereti, de azért nagyon úgy se megy.
Az ezres se, meg kicsit még gyengébb, de legalább az tényleg marha keveset képes enni.Idén jön a részecskeszűrő a szívócső befecskendezésses benzinesekbe is, talán kidobják végre a 900-ast.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #193 üzenetére
DDT4ALL sokmindenre jó, többek között erre is. A link alatti dolgok értelemszerűen nem mindegyike működik Lodgy-n
De van talán egyszerű DIY megoldása is. Hallottam olyasmit, külön testvezetéke van az akkunál. Ha azt lekötöd, soha nem áll le, mást meg nem befolyásol. De ezt nem néztem. -
konyi79
addikt
válasz Flowtation #201 üzenetére
A finanszírozó szabályzatától függ, mekkora befizetőtől lehet Casco mentes a szerződés. Némelyik itt a nagyobb kockázatot be is árazza hozzá.
Általánosítani nemigen lehet, de létezik vele is meg nélküle is. -
konyi79
addikt
Sajnos a Start-Stop rendszerek és a fejlett energia menedzsment megjelenésével az egyszerű és relatív olcsó akkumulátorok kiszorultak. Az egyszerű akkukat a sűrű önindítózások, a féküzemmódra időzített nagyáramú töltések kinyírják.
A SS rendszer esetén AGM vagy EFB akkumulátor kell, attól függően, a gyártó mit ajánl. Ez gyakorlatban sajnos azt jelenti, hogy egy 70Ah-s akku lehet 30k helyett 60k is.
A Dacia tulajok elég jó helyzetben vagytok szerintem, mert szervízben marha jó áron (relatív) vannak a Motrio akkuk, amire ráadásul ott a 3 év garancia. Minimális szervíz munkadíjért cserébe ott a biztonság, ha beszarna szó nélkül cserélik. Tapasztalat.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #217 üzenetére
Semmi. Ehhez nem kell szervízbe hordani. Csak opciónak írtam, mert szerintem megéri. Sok autónk van, mégtöbb volt, van tapasztalat akkumulátorokkal bőven.
A gyári akkuk ritka jól bírják. Nem ritka, hogy 5-6 évet is elmennek. Utána rakod bele a Varta, Exide, Banner vagy bármit, aztán csodálkozol, hogy néha 2 évet se bírnak ki. Visszavinnéd, de adtak rá ugye 6 hónap, jó esetben 1 év garit. Ha csoda és van rá 2 év szerencséd lehet, ha tudod bizonyítani, hogy szakember építette be, viszel szakszervízből igazolást, hogy az elektromos hálózat rendben, töltés oké, akkor nekiállhatsz vitatkozni, cseréljék ki.
Ezzel szemben ha rászánod azt a 0,5h munkadíjat, a Renault szervize építse be az általa típushoz ajánlott akkut, ha gond van vele 3 éven belül, rámér egy multiméterrel és kicseréli, ha rossz.(#218) AMD Power
Ez se ilyen egyszerű.
Amit nyersz a vámon, elviszi a révész.
Azaz amit spórolsz az akku élettartamán, azt majd beletankolod, amíg üresben ketyeg. Lehet itt okosan, hogy ha látod, hogy mindjárt vált a lámpa, akkor nem engeded fel a kuplungot és akkor nem áll épp le. De a 90mp piros ciklusra minek járatni? Az akkut kb 2015 óta nem kíméli az autó, elég durván menedzseli a töltést még egy Dacia is. Alapjáraton ritkán, gyorsításkor szinte sose tölt, motorfék üzemben meg egy hagyományos akku hamar szétpukkadna, akkora feszültséggel nyomja neki.A Motrio a Renaultnál a budget gyári. Sokszor kb ugyanaz, az olcsóbb színű dobozban.
-
konyi79
addikt
válasz AMD Power #318 üzenetére
Sokkal kisebb ám a Duster csomagtere, mint az MCV. Vidéken sokaknak az álom az MCV variálhatósága mai napig. Mindezt úgy, nem szaggatja le az alját egy bakhátas földút tanyára kifelé. A duster meg kisebb jóval, meg drágább sokkal.Tény, hogy szinte prémiumnak érződik mellette, de nem mindenki igényli.
-
konyi79
addikt
Alakul a Dacia LPG kínálata.
Konfigurátorban megjelent a TCe100 LPG, ami az ezres 3 hengerest takarja. Sajnos itthon az azonos ár erős csúsztatás, ami azt jelenti, hogy drágább lett 150e Ft-tal, mint a sima TCe 100, ami ugye az 1,3-as 4 hengeres. Elértük, hogy egy fullos Lodgy, ami alig tudta elérni az 5M-t, most karcolja a 6-ot.
A kisebb modellekben is váltotta az újabb 3 hengeres a 900-ast, konfigurátor szerint csak LPG-vel. Így legalább nem kell összhasonlítani, mennyivel drágább LPG-vel. -
konyi79
addikt
válasz AMD Power #356 üzenetére
Ezen én is sokáig matekoltam, mire új autó lett. Nekem második autónak kellett valami többcélú eszköz, elsősorban hobbicélokat kiszolgálni. Ami később lehet egy elektromos mellett megoldás nagyobb távokra is.
Amit látok magam körül, az autók szerelése annyira bonyolult lett, márkaspecifikus ismeretek nélkül nagyon könnyen lehet késleltetve beinduló láncreakciót elindítani, ami egy eredetileg még elfogadható állapotú autót is pénztemetővé változtat. Hasonló eset nem egy volt a környezetemben:
Futóműjavítás miatt leengedett bölcső, ahol a hűtő nem lett tehermentesítve, és elrepedt: Két hét múlva elfolyt hűtővíz, hengerfejes autó.
Kuplungtárcsa csere, ahol a hidraulikus kinyomócsapágy nem lett cserélve: 8000km után ismét kuplung+ szerkezet+ kéttömegű csereMásik oldalról is példa: A problémás korai 1,5dci motorokból is ismerek 400e km-t futott darabot, aminek a szerelője tudta, hogy a gyári kicsi olajszűrő helyett nagyobbat tesz fel, ragaszkodik a gyári 2 mikronos üzemanyagszűrőhöz, és 100e km előtt lecseréli a hajtókarcsapágyakat a javított verzióra.
Szóval sejtheted, el vagyok a környezetben szerelő barátokkal látva, akiktől sorra hallom a rémtörténeteket. Így álltam neki keresni valami használtat tavaly nyáron, amibe majdnem beleőszültem. Ritka kivételtől eltekintve borzalmas a mai használtpiac. Én nem tudom, de még 10-15 évvel ezelőttihez képest hihetetlenül leromlott a használtautók állapota. Össze-vissza gányolt vackok, arcpirítóan tekert órák, hamisított szervízkönyvek meg szemtől szembe hazugságok mindenhol, ritka kivételtől eltekintve.
Hozzátartozik, az autóim felé magasak az elvárások. Egy 4 éves gumit nem nagyon viselek már rajta, nemhogy egy koppanást vagy gyengülő csillapítást a futóműben.
Ebből kifolyólag sokat is költök rájuk.És akkor még a legnagyobb odafigyeléssel se biztos, hogy megúszod a pénzszórást.
Tavaly áprilisban cseréltem egyik kocsin vezérlést. Szeptemberben látom ám, félig van a kiegyenlítő vízzel. Elszaladok szerelő haverhoz, mi a gyík lehet: Emelőre fel, kislámpa elővesz, de már mondja is, hogy a gyári vízpumpa sajnos elkezdett szivárogni. Hurrá, lehetett megint a teljes vezérlést cserélni.És akkor a környezetvédelemről még nem is beszéltünk. Most még a dízeleket nyaggatják jobban, de bármikor elővehetik ebből kiindulva a benzineseket is. Amit most veszel, az minimum Euro 6d. Egyenlőre nincs jobb, már a robbanómotorosok között, azaz talán a legidőtállóbb.
Nálam ezért lett új autó, pedig én sem akartam belerakni feleslegesen nagy pénz. De nem akarok meglepetéseket meg esetleg családi havaria esetén magát összefosó autót. Inkább a presztizsből engedtem, és vettem új Daciát.
-
konyi79
addikt
válasz AMD Power #360 üzenetére
Na most a presztizst ne úgy értsd feltétlen, mint arcoskodás.
De bizonyos helyzetben a megjelenés igenis tényező, és itt ne feltétlen csak magánszemélyben gondolkodj. Meg azért maradjunk racionálisak: attól a pillanattól kezdve, hogy egy Daciát veszel, egy kicsit időutazó leszel. Visszarepülsz legalább egy évtizedet anyagminőségben, hangszigetelésben stb... Egy Duster gyári lengéscsillapító nem csak azért 18000/db, mert jófej a Reanult és olcsón akarja adni neked, hanem olcsó fajta is. Felejtsd el, egy modern gátló frekvenciafüggő csillapítását pl.(#367) Luck Dragon
Az a TCe100 (már a 3 hengeres) bár vezetni kellemes csalódás, és valójában a félelmekkel ellentétben szerintem átlagban jobban autózható vele még a Duster is, mint az 1,6SCe-vel, olyan kettős élmény volt nekem. Főleg, ha a dCi-vel veted össze, fogyasztás tekintetében.
Relatív jól megy, de a 4WD TCe150 Dusterrel el tudok járni annyi benzinből, mint azzal. A pár éve nagyobb update-et kapott 1,5dCi meg (kovácsoltvas dugattyús) szemtelenül keveset képes enni. Szóval a 361k árelőny rettentő gyorsan eliminálódik, annál aki nem csak hetente indítja be. Meg dízelpara ide vagy oda, rettentő stabil szerkezet lett mára az a kis dízel, ami rettentő jól bírja, ha ütik-vágják is.
Szóval nem tudom, az 1,3-as eszik keveset nagyon, vagy az ezres relatív sokat, de akaratban meg kultúrában nagy, fogyasztásban meg épp fordított a különbség.
Van egy TCe100-as Dokker Van-unk (1,3), talán jövő hónapra itt a dCi (95) is, nagyon kíváncsi leszek, hogy azonos bódéban mit mutatnak. Az 1,3-as lazán eljár 7 literből, sok autópályával, így bejáratósan is. Érdekes, ott 700k netto (!) a differencia árban. -
konyi79
addikt
Emelkedik a Dacia ára az tény, de a többi meg menekül előtte előre.
Jövőre a vezetéstámogatók közül már kötelező alapfelszereltség lesz az automata vészfék, szóval hurrá DDT4ALL, Lesz ott távolságtartó tempomat egy Sanderoban is.
A lényeg, modell és facelift offenzíva várható emiatt a Daciánál is, legalább az összes modell hűtőmaszkját cserélni kell, a doppler radar belemenjen. Ez persze megint pénzbe fog kerülni. -
konyi79
addikt
Stepway sokszor nem csak egy extra kivitel, egyedi szín, egyedi motor is lehet a része amit más felszereltséghez nem kapsz. Meg olyan extrák, amit külön nem rendelhetsz.
Sajnos pont Dusterben nincs Stepway, ott a műanyag védőelemeket külön kell rendelni. Ami vicc, ezeket nem is a gyárban, hanem a szervíz rakja fel a Duster esetében. -
konyi79
addikt
válasz AMD Power #532 üzenetére
Ez így leírva nagyon jó, csak az a baj, ha nem 47km-t mész egy évben, hanem mondjuk 30 000-et, akkor az a 9perc/47km különbség 95 óra, ami évi 4nap (!) szabadidő. Nappal, nem mikor amúgy alszol. Szóval valóban 6 nap az életedből egy év alatt.
A másik, hogy 100-at menni autópályán a legnagyobb lehetetlenség. Össze vissza hintázol a kamionok mögül, a belsőben meg vagy haladsz, vagy feltartod indokolatlanul a forgalmat. Opció, hogy beállsz a kamionsorba 85-88-ra, és ilyenkor még többet spórolsz (nem eszik majd 4l/100km-t se). Csak akkor nem 4 nap lesz az évente, hanem 5.Persze azt is értem, ha te nem mész évente csak 3000km-t, akkor azt az évi 10 órát nem sajnálod.
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #548 üzenetére
Jó ideig használtunk egy ilyen Partnert, ami még a 40LE-t is képes volt alulmúlni. Meg van mellette Leaf is.
Tény, hogy marha kevés, de ha megfelelő alázattal ugrottál ki a keresztforgalomba, nem nagyon kezdtél előzésbe, simán el lehetett vele lenni. A Leaf már-már versenyautó Dacia ülésből nézve, szerintem ott van a 150 lovas Duster mellett menetdinamikában. Ugye a villanyautó nagy előnye, hogy az a kicsi teljesítmény minden időpillanatban rendelkezésre áll. nem csak 3500-5000 között, mint egy turbós, vagy 5500-6000 környékén, mint egy szívó.
Szóval egy nem pörgetett 1,0SCe szintjét hozhatja majd a kis villanyDacia, hisz a kicsi akkuval nem lesz nehéz se.
Szerintem ennyivel simán vállalható városi közlekedésre. -
konyi79
addikt
Keresek a Dusterre nyárra felnit.
Most így megy a téliben a drágaszág, maradnék is a fekete felninél. Szerintetek egy OZ Veloce GT bután mutatna a SUV-on? Biztos hülyén hangzik Dusternél, de szempont lenne a kisebb rugózatlan tömeg is, ez meg csak kb 7,5kg/db.
Csak félek, hogy mennyire marad meg a filigrán küllőkkel az autó mostani jellege. Szerintetek? -
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #555 üzenetére
Tudom, mikor épül a család és fontosabb a lakhatás nem lehet úgy választani és fenntartani autókat, ahogy szeretnénk.
De ha már elfér 2 autó a garázsban, egyből értelmet nyer ez is.
Ingázni helyben, napi futkosásra a városba nem kell se nagyobb hatótáv, se nagyobb teljesítmény. Felesleges is cipelni a 60kWh-s akkumulátort hozzá.
Elég, ha a második autó futja a 200-at, meg megy el egy tankkal 500km-t.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz kelly416 #556 üzenetére
Naja, de ez se nem X se nem Q, ez Duster, mint sárdagasztó. És ez a ki tudja az én bajom is, de a lényeg könnyű felnit szeretnék 17-est. Meg ugye a ezzel a dobfék se mutatna túl jól...
Valaki ismer esetleg valami tömöttebb profilú könnyű 17-est? -
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #559 üzenetére
A súly kérdés sokkal keményebb dió, mint elsőre gondoltam.
Sehol nem kötelező a gyártóknak megadni a felni súlyát, titkolják is rendesen.
A CMS -a téli felni gyártója- hiába kérdeztem fb-on, nem írta meg mennyi az annyi. Ezt utólag kérdeztem, mert egyszerűen nehéznek érzem, bármilyen frankó is. Megadtam a gyári rendelési kódját a felninek, aztán visszaírták, hogy ez függ a felni méretétől, nem tudnak válaszolni... A kereket mérve a gumi adatából visszaszámolva 12,5kg lehet. (Gyári Maldive 11,7kg)
Az O.Z. is annyit írt, hogy nyugodjak meg, az egyik legkönnyebb felnik az övék, de a dealereket nyaggassam vele. Meg is tettem, full korrekten a megadott típusok tömegét megadták -dobozzal együtt
Így tudom, hogy a méretemben a Veloce GT dobozzal együtt 8,27kg, a Superturismo LM pedig 10,59kg
Szóval a Veloce GT a mostaninál nagyjából 5kg(!!!) mínuszt jelentene a forgó rugózatlan tömegből. És ehhez képest árban sem annyira elszállt talán...PontS kiesik, a keresett méretben nincs, ami tetszene. 5 küllősök nem, polír meg megint kiesik, rettentő csúnya, ha a polírozott részen a lakk sérül, és nem javítható a fényezés. Van vele negatív tapasztalat.
Ja forgalmazó.. Google első találatra a gyártó termékének gondoltam a linkelt oldalt.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #563 üzenetére
Van a gyári Maldive, azzal jött. Csak azok a polír fazonok nem is tetszenek, meg rettentő kényesek.
Szóval az beszáll a csere árába. -
konyi79
addikt
Duster Upgrade.
Kicsit gondoltam javítok a Duster II Daciához mérten korrekt hangszigetelésén.
Minden itt kezdődött....Aztán elgurult a gyógyszer, nem volt megállás
A tűzfalnál már fogyott az anyag, de azért ott is sikerült sokat megfogni a kerékdob felől.
Így a 17-es téligumival is brutál lett az eredmény. Jelenleg a telefontartóm a leghangosabb a kocsiban. Jó cuccai vannak a Gladennek nagyon, mindez csak 25kg plusz súlyt jelent. -
konyi79
addikt
Ritkább, nézz körbe, hogy hol van a környékeden, vagy jellemző ingázó útvonaladon gázkút.
LPG-vel 10-30%-kal magasabb a fogyasztás. Meg számold bele, hogy LPG mellé érdemes prémium (Maxmotion100 stb, nem 95-ös premium!!) benzint tankolni. A többi a magas etanol tartalom miatt nem bírja a sok tárolást, ha mindig gázzal jársz, levizesedik meg bomlik a tankban. -
konyi79
addikt
A Renault-Dacia LPG nyomulása miatt úgyis téma lesz ez, pár dolog összefoglalva, amit érdemes tudni, aki ezzel tervez/gondolkodik- Nyugodtan lehet kiegészíteni, a hülyeséget javítani:
Jelenleg értelmes gázos autót szívócső-befecskendezéses motorokhoz tudnak csinálni.
Ilyenkor van a szívócsőben minden henger előtt 1-1 gázinjektor is.
A motor benzinnel indul mindenképp, típusfüggően 30-60 fokos motorhőmérsékletnél átkapcsol gázra, ha a módválasztó oda van kapcsolva. És van is benne gáz.
Erre azért van szükség, mert az elterjedt gázrendszerek nem cseppfolyós, hanem gáz állapotban fecskendeznek be. Azaz a rendszer része egy reduktor, amit a hűtőközeg fűt, párologtatás közben ne fagyjon le.
Szóval igen, van egy módválasztó. Ha LPG-re kapcsolsz, és meleg a motor meg van benne gáz és nincs hiba a rendszerben, automatikusan és jó rendszer esetén észrevétlenül átvált gázüzemre.
Ha menet közben kifogy a gáz, automatikusan visszavált benzinre. Előfordulhat, kicsit erőtlen a kocsi kevés gáznál. Ha úgy van kalibrálva a rendszer, teljesen kifogyassza a gázt, alacsony tartálynyomásnál szegényedhet a keverék, emiatt erőtlen ilyenkor.LPG előnyei:
- kisebb üzemeltetési költség Ft/km
- alacsonyabb károsanyag kibocsátás (LPG magasabb hidrogéntartalma miatt az égéstermék nagyobb hányada víz, mint benzin vagy gázolaj esetén)
- elvileg a motorolaj kevésbé szennyeződik (korom) és nem hígul annyira téli városi üzemben, ez hozhat hosszabb motor élettartamot azonos szervíz intervallumot feltételezve
- EGR problémák sem jellemzőek az LPG hajtóanyag mellettLPG hátrányai:
- pótkerék vagy csomagtartó egy része bánja
- + rendszer, ami előbb utóbb ugyanúgy meghibásodik, mint minden más
- újabb, speciális szakértelmet igénylő részegység, amivel még minden márkaszervíz sem rendelkezik jelenleg
- Műszaki vizsga előtt kötelező gázbiztonsági szemle
- 10 éves kora után a tartályt egyszerűbb cserélni, mint újra hitelesíttetni
- közvetlen befecskendezéses modellekhez megbízható rendszer nincs (bármennyire is állítják)
- hengerfej, leginkább a szelepek fokozott hőterhelése (hisz a befecskendezett benzin azt nem hűti), de a TCE LPG motorok erre fel vannak készítve.
- előbbi pont okán a tartós nagy tehelés kerülendő (szélsőségesen nagy tempós autópálya, nagy sebességű vonatás)
- parkolási korlátozások
- plusz tömeg, amivel a jármű hasznos terhelhetősége csökken.Léteznek liquid gázinjektorok is már, azaz folyékony gáz állapotban befecskendező rendszerek is. Ezek üzembiztonsága és működése azonban még korlátozott, nem ajánlott.
Ilyenkor közvetlenül az égéstérbe befecskendezett cseppfolyós gáz ott párolog el, ami elvileg lehetne előnyös is, azonban a mostani rendkívül összetett keverékképzésű motorokban nem igazán működik jól.
Ez a korlátja az közvetlen befecskendezésű benzinmotoroknak gázosításának is. Az égéstérbe belógó fúvókának hűtésre van szüksége, ami miatt LPG szívócső befecskendezés esetén a lambda értékhez mért 30% benzint szoktak befecskendezni, azaz itt lényegében folyamatosan kettős üzemben működik. Máskülönben a befecskendező szelep szétégne, vagy csak egyszerűen lekormolódna és nem működne benzinnel.
Van gyártó, aki kitalálta, hogy gázrendszert működtet közvetlen befecskendezéses benzinmotoron egy útváltó segítségével és úgy juttat közvetlenül az égéstérbe cseppfolyós gázt, de ezt is érdemes kerülni. A közvetlen befecskendezéses benzinmotorok is nagynyomásúak, mint a mai dízelek, csak itt 150-350bar befecskendezési nyomásról beszélünk. na erre ráépíteni egy útváltót, előállítani hozzá a gáznyomást és azt gondolni, ugyanúgy megbízhatóan és meghibásodás nélkül fog működni a befecskendezőszelep a más viszkozitású folyadékkal... nem egy mérnöki gondolat.Érdekességkép viszont a dízeleket is szokták gázosítani, de rendkívül hosszú megtérülése miatt ritkán. Ott ugyanúgy szükséges a részleges gázolaj befecskendezés, mint a közvetlen befecskendezéses benzinmotorok esetében.
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #610 üzenetére
Megijedni azért nem kell.
Ez a tényleg folyamatos extrém terhelést jelenti.
Azaz állandó, mondjuk 75% fölötti teljesítményt, ami teszemazt Logannál folyamatos 160-180km/h autópálya tempónál tudod elérni. Vagy húzol egy lószállítót :) mindezt josszú úton, nem csak felgyorsulsz oda.Műszaki háttere ugye az, hogy a gáz kicsivel magasabb hőmérsékleten ég el, emiatt a hengerfej hőterhelése magasabb. Ráadásul előnytelen az égéstér hőháztartása szempontjából, hogy előre el van párologtatva a hajtóanyag. Benzin estén a porlasztott folyadék is a forró alkatrészeken elgőzöl, ami azokat remekül hűti.
Persze ez itt már borzalmasan motorfüggő, mennyi a rendszerben a tartalék. Nekem volt elgázosítva régen egy GA16-os motorú Nissanom. Na azzal konkrétan nyélgázon mentem el 340 000(!)km-t. Semmi baja nem lett.
Persze tény, egy mai motorban rejlő tartalékot, vagy nevezzük nevén felesleges túlméretezést nem szabad az ezredforduló előtti japán motorokhoz hasonlítani. Ismerek esetet gázos Fordnál, ami nem bírta ki a berlini kirándulást. De ott se 130-cal mentek a pályán.A TCe LPG motorok előnye, a hibás felprogramozás miatti motorkárosodás ugye nem játszik. Állítólag a szelepek is mások. De ilyen terheléses tesztet hogy csinálnak-e vele...? De ha újonnan veszed tök mind1, hisz 200k garancia elérhető rá.
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #612 üzenetére
Persze, a dci már bizonyított.
De ott az AdBlue? Nagyjából pont egy LPG-nyi plusz alkatrész. És attól még kevesebbet se eszik, de legalább kell bele azt is tankolni.
Ráadásul sűrűn, mert van is velük baj. A mostani 1.gen. adalékolt rendszereknél ha hagyod lefogyni nagyon az AdBlue-et hajlamos leragadni a szintjelző. Azt hiszi, hogy ki van fogyva hiába töltesz rá, és 800km után letiltja a motort.
Ezeket egyiket se lesz értelme 10 éves kora után üzemben tartani. -
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #614 üzenetére
Félre ne érts, én nem meggyőzni akarlak.
Csupán rávilágítani, hogy a dízel se problémamentesebb feltétlen, vagy akár egyszerűbb.1.gen AB alatt a jelenlegit értem, ami van az 1,5dCi motorokban. Mármint Renault 1.gen, tudom, hogy másutt régóta van. Sajnos nem egy hibátlan konstrució, nem véletlen jön az updatelt verzió.
-
konyi79
addikt
Köszi Mindenkinek!
Kicsit féltem a vékony küllőktől a Dusteren, de nem mutat rosszul vele.Nálunk is volt tegnap takarítás. Nagy aggodalom nincs, de fokozott figyelem van. Meg minden autóba a háznál bekerült egy doboz fertőtlenítős törlőkendő, nyílvános helyen járás után (pl bolt) legyen mihez nyúlni.
-
konyi79
addikt
Nekem ma szóltak, hogy megjött a dízel Dokker. Fogalmam sincs, hogy át tudjuk-e venni, meg egyáltalán átakarjuk? Lehet, hogy ki kellene vele várni, minek öregedjen a garázsban...
A fene tudja, hogy mikor jön a Big Reboot? -
konyi79
addikt
válasz AMD Power #729 üzenetére
Az első a piros, az simán lehetne, bár az a lámpa innen nézve full lednek tűnik, ami nem tudom, a Dacia árképzésbe mennyire fér bele. Bár már a Suzukinál is alap, szóval miért ne?
A fehér utána, az meg tiszta 4-es Clio. Az kifutott, de az 5gen is nagyon hasonló lett formára, nem hiszem, hogy kannibalizálnák a Daciával. -
konyi79
addikt
válasz kelly416 #748 üzenetére
Mondom, és az 1,3TCe-be ha rendesen kifolyatják, 5,8l megy bele. (Gyári adat 5,5l)
Nekem még ELF lett, Castrolból van már RN17 5W-30, de a 0W-20-ból talán még nincs (RN17FE).Azért az a blokkcsere az 5W-30 olaj miatt nem annyira valós kockázat. Sőt, egyes vélemények szerint a kisturbós benzinesekbe kifejezetten nem jó ötlet a 0W olaj. Sőt, egyik gyártónál a nagyteljesítményű motorjainak a problémáit kifejezetten a 0W-20-as olajjal indokolják, ami csak a CO2 kibocsátás miatt került bele.
Mert igen, azzal talán kicsivel kevesebbet is ehet.(#745) Luck Dragon
Az a bejáratásról szól, hidd el nem fogja kiírni.
Vagy akkor a miénkből direkt kitörölték a funkciót. Mindkettőből.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #751 üzenetére
Bíztam benne
Vannak modellek, ahol ez megvan ma is, de ezek jellemzően a prémium modellek végletekig kihegyezett motorjai. Na pont nem ez a Dacia.
Gyakorlatban mindig marad némi szennyeződés az összeszerelt alkatrészeken a megmunkálás után, meg ugye ezek mindegyike le van kezelve változatos korrózivédő anyagokkal. Na ezt leoldja a felületről a forró motorolaj, ami ma már szintén egy precízen összerakott kémiai alkotás, amiből nem hiányoznak ezek a vegyianyag maradványok.
Nyilván egy mindennapra szánt autóban ennek kisebb a jelentősége, de van.
Szóval csere 3-5000 körül, meg minden egész 10k-nál, ha valaki hosszú tárvra tervez.Bár érdemes megemlíteni, hogy az első 150000 km-t nagy biztonsággal lefutja a 4 célzott olajcserével, amit így feltolhatunk 15db-ra, ami lazán ott van típusfüggően 500k-1,5M között valahol a szűrőkkel együtt. Ha meg el lesz adva az autó, akkor meg megéri-e ezt rákölteni? És akkor meg is fejtettük a sok behozott szar titkát.
-
konyi79
addikt
Ha figyelmesen olvastad, akkor láttad, hogy nekem le lett cserélve 3000-nél.
Emellett is naív gondolat, egy Mo-i vezetett szervízkönyves 5 éves autót garantált 150k km-rel nem lehet eladni, mert annyira elhanyagolt
Magyarországon.
Igazolt futásteljesítménnyel.
Vezetett szervízkönyvvel.A Hahu-n jelenleg 36db Duster van 2015-16 évjáratból, ami korú autókról beszélünk. Ebből 26db-nál állítanak 150k-nél kevesebbet, ebből 17db 1. tulaj, 16 Mo-i, 18 ami szervízkönyvesnek írt. De sajnos a tapasztalat azt mutatja, itthon ami 60 000-nél volt szervízben, és most van benne 120k, akkor is úgy hirdetik, hogy szervízkönyves. Mert megvan a papír...
Láttad te, hogy mit vesznek meg az emberek manapság?
Az otthoni csere még ennyiból sántít itt, jelenleg RN17FE minősítésű olajat kiskereskedelmi forgalomban nem tudsz venni, mivel a Total kizárólag a Renault hálózatán belül értékesíti. Ami így listaáron 9700Ft/l.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz gyemipapa #803 üzenetére
Az Easy Service a kötelezően cserélendő anyagokat foglalja magába, mint olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, üzemanyag-szűrő a karbantartási ütemterv szerint.
A karbantartási terv szerinti átvizsgálást is elvégzik, és ha ott garanciális eredetű meghibásodást találnak (pl vízpumpa folyik), akkor az ugyanúgy nem fizetős.
Viszont ha fék kopott, kuplung cserélendő vagy hasonló kopó-fogyó alkatrész, akkor azért fizetned kell ugyanúgy. Még azért is, ha az ablakmosót szeretnéd, hogy feltöltsék.
-
-
konyi79
addikt
válasz kelly416 #832 üzenetére
Inkább a biztonságra játszanak.
Nem tudni, hogy a gyár mennyit rak bele, de olyan 3-5l nagyságrendileg. A kereskedés nem fog neked bele tankolni, ellenben kiviszi műszakira, össze-vissza parkolgatnak vele sőt, kivételes esetben próbaútra is elviheti, aki a nullrevíziót csinálja.
Szóval ezek után már Nostradamus se merne már tippelni se, mennyi marad benne. Tankolj az első kútnál, aztán biztos nem hívod őket 10km múlva, hogy lerohadtál.A folyadékok meg gyárilag fel vannak töltve, a hűtőrendszerben ellenben matadhat minimális levegő, amit használatban kidolgoz. Emiatt csökkenhet a folyadék szintje.
Olajakkal már más a helyzet, azt már amit vettünk autót tapasztaltuk mi is, szeretik minimumra tölteni A motor hagyján, de a váltót is.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Motoros topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- LEGO klub
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...