Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
senior tag
válasz gyemipapa #705 üzenetére
Nem mindig kerül többe..minek végtörlesszem a 3%-os lakáshitelt, ha vehetek helyette 5%-os állampapírt?
Aztán lehet valaki a vállalkozására költ, vagy más jobb befektetésre..A Daciánál mondjuk 5% volt a THM, amikor vettem, inkább a sok papírmunka helyett a kp-t választottam végül.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz AMD Power #788 üzenetére
Persze, bár nagy kihívás nem volt. Nemrég próbáltam saras földúton, ott viszont hamar feladta, persze nem terepgumi, nem várható el tőle, hogy ott is jó legyen.
De aszfalton és vizes úton is nagyon jó a tapadás, főleg az árához képest. (korábban több tucat semi-slicket használtam el versenypályákon, úgyhogy van fogalmam a jó tapadásról ) -
-
JoinR
senior tag
válasz gyemipapa #821 üzenetére
Én nem tudhatom, hogy mire van szükséged, megmondani pedig legkevésbé sem szeretném Csak a közgazdász énem szólalt meg, hogyha valaki ("talált" pénzből) vesz új autót évi 5-6k km-re, az vélhetően nem racionális döntés. Emellett egy 185k-s csomag, ami biztosan olcsóbb, mint a következő 4 szerviz és a +2 év gari, már nem tétel, hiszen az autó amortizációja évente van annyi.
A 20 éves fapad Swift szerintem már racionálisan sem gyakran opció. Családot, 1-2 gyereket biztos nem ültetnék bele a mai világban; futárautónak, 3-4 km-re lévő munkába járásra még el tudom képzelni (amikor ha lerobban, max besétál az ember ) . De ha már Swiftről van szó, 10 év körül Swiftet 1.5 millió körül reálisabbnak érzek.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Igen ezt az Index fórumon én is olvastam, de ez nem hivatalos, úgyhogy nem is írtam be. Én is júniusban viszem az 1. éves szervizre (pont 10k km lesz benne), szóval meglátjuk
Az anyacég biztos nem fizeti ki ezt a márkaszervizeknek (max tévedésből), hiszen nem előírás szerint csinálják...a márkaszerviznek meg végülis mindegy, a garis javítást nem ők állják, szóval nem tudom ezt ki fizeti ki a végén, ha tényleg cserélik évente (persze alapból lehet, hogy kifizettetik az ügyféllel, de hogy az Easy Service-esekkel mi van, azt majd júniusban meglátjuk).(#823) gyemipapa:
Persze, mondjuk vidéken vannak helyzetek, amikor egyszerűen muszáj autót fenntartani, nekik ez egy elég terhes szükség lehet. És így van, újat vettem, hasonló megfontolásból, mint Te is. Sokat szívtam az előző járkálós autóval, és meguntam (az is igaz, hogy az egész autó 3 év és 20k km alatt egy havi fizumba került mindennel együtt). Bár eredetileg Dokkert akartam, végül a Duster-re nagyobb kedvezmény járt (15%, Dokkerre csak 10% járt volna), ezért pénzügyileg az érte meg, és azt is vettem Igaz nem fér bele a gokart, sem a biciklik, úgyhogy ez nagy kompromisszum, de majd eladáskor realizálhatom a különbséget.
De az egész abból indult ki, hogy megéri-e neked a karbantartás csomag...én arra céloztam, ha megengedhetsz magadnak egy új autót, akkor szerintem megéri az Easy Service is.. Főleg, ha hosszú távra tervezel vele, ha akár gariidőn kívül is baja lenne, sokkal szívesebben adnak méltányossági kedvezményeket egy szervizkönyves autóra..nem is beszélve arról, hogy sok olyan gariidőn kívüli javítás van, amit részben átvállal a gyártó (akár az egészet, akár csak az alkatrészt), amihez gyakorlatilag csak vezetett szervizkönyvvel lehet hozzájutni. Az autó értéktartásáról nem is beszélve.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
2008 után se lett olcsóbb az új autó, nyilván nem fogják veszteséggel kiszórni, főleg, hogy még a CO2 bünti is az eladott autók után fizetendő. Árrés valóban alig (valójában az autógyártás nem túl nagy biznisz), az áremelkedésben amúgy az árfolyamon túl a gyártókra háruló már említett bünti is nagy szerepet játszik.
-
JoinR
senior tag
válasz gyemipapa #933 üzenetére
Valakit csak zavar a pazarlás...nem azért kapcsolom le a lámpát, zárom el a csapot, mert nem engedhetném meg magamnak, hogy menjen egész nap. Számomra a fogyasztás is ilyen. Az más kérdés, hogy attól, hogy valaki követi a piktogramokat, nem fog törvényszerűen kevesebbet fogyasztani az autója.
Viszont az egész abból indult ki, hogy legyen-e vízhőfok kijelzés, hogy lehessen tudni, mikor lehet taposni...attól, hogy eléri a víz az üzemi hőfokot (azaz középre beáll a mutató), az olaj még nem biztos, hogy üzemmeleg, szóval az sem jó indikátor[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Ma voltunk 1. éves szervizen a 3. kerületben. Amíg nem derült ki, hogy van Easy Service, megemlítették, hogy igaz csak 2 évente kell olajat cserélni, de évente ajánlják. Miután kiderült, már annyira nem volt fontos
Hozzáállás normális, 1 óra alatt elkészült. Nem kérdezték, hogy kérem-e a kicserélt alkatrészt (pollenszűrő), de biztos csináltak valamit, mert most már néha halkan zörög valami az úthibáknál -
JoinR
senior tag
Napi használatban biztos kényelmes a turbós motor, bár nekem az 1.6-tal sincs gondom, én simán leforgatom, ha előzni kell
200k kedvezmény nálam kevés lenne egy tesztautóhoz, szörnyű, mit kapnak azok az autók. Összehasonlításképp motoroknál 3.3-ról 2.8-ra van leárazva egy Kawa, nem tudják eladni, pedig nem sportmotor. Egy másik 2 millió alatti motorra 300k kedvezményt adtak és hónapok alatt vitték el. -
JoinR
senior tag
válasz AMD Power #1146 üzenetére
Nyilván lassú lesz, de hova sietni Szerintem mondjuk abszolút nem számít, hogy pár mp-cel lassabban éri el valaki az 50-60-at, meg hogy alkalmanként vissza kell váltani egy emelkedőn...de az is igaz, amikor már túl alulmotorizált egy autó, akkor már inkább csak kellemetlen, mint takarékos az élmény.
Ha rajtam múlna, tömeg meg teljesítmény limit lenne az autókon, az lenne ám a környezettudatosság, nem a egr/dpf/hibrid/elektromos/stb. mint pl. a japán kei car-ok. -
JoinR
senior tag
Értem, hogy amit te jónak tartasz, számodra az a normális, de ez csak hitvita tények nélkül.
Ha téged megnyugtat, cseréld le nyugodtan, de nincs rá bizonyíték, hogy ér bármit is. Az, hogy 300 vagy 400 ezret bír ki a blokk felújítás nélkül (amire valszeg nagyobb hatással van a használati mód, meg a tényleges olajcsere periódus), az első tulajokat többnyire nem érdekli, ez van.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz konyi79 #1172 üzenetére
Amíg nincs bizonyíték, addig hit kérdése.
Egyébként a bejáratás utáni olajcseréről volt szó, nem a long-life 30 ezres csereperiódusról. 30e km-t én se szívesen tennék bele csere nélkül (főleg turbósba), de pl. 1 év/10e km után nem cseréltem olajat (1.6 SCe), majd jövőre 2 év/20e-nél fogok (kevés hideg üzem, hosszú távokon használom).
Egy-egy személyes példa, felkapott fórum bejegyzés simán cáfolható a milliónyi céges flottával vagy a külföldről behozott visszatekert autókkal, ott aztán tuti nem foglalkoznak ilyenekkel.
A 100-120 ezret bíró, rövid utakon használt turbókon szerintem nem sokat segít a bejáratás utáni olajcsere, az egyes márkáknál már lassan kopóalkatrésznek számít sajnos.
Az új motorjaimon én is lecseréltettem az olajat, 500/1000 km után (bár belealkudtam az árba, de amúgy a KTM-nél 40e Ft a móka, úgyhogy ne mondja senki, hogy fillérb@szó vagyok ) , ahogy előírták, úgyhogy nem vagyok ellene, ha a mérnök kollégáim is úgy gondolják -
JoinR
senior tag
válasz Luck Dragon #1235 üzenetére
Ha rajtam múlna még a lökhárító se lenne fényezve Viszont legyen benne klíma, tempomat, ülésfűtés...de a külcsínre egy forintot nem fizetnék, ha lenne ilyen opció...sajnos a gyártók pontosan tudják, hogyan kapcsolják össze a valódi értékeket a megosztó extrákkal, amiket így csak egyben lehet megvenni.
Persze legmagasabb kivitelben elvárható a fényezett kilincs. Viszont pl. nagy motorral nem lehet kérni a kisebb kiviteleket, erre gondoltam.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz Luck Dragon #1404 üzenetére
Mondjuk a Clióra egy 10% kedvezményt ki lehet alkudni, Daciára meg szinte semmit.
-
JoinR
senior tag
válasz Luck Dragon #1433 üzenetére
Szerintem is csak annyi, különben nem 40k (vagy most már lehet 50) lenne a felára. Anno nem akartam digitálisat, de elgondolkoztam rajta utólag. Mondjuk túl sokat így sem tekergetem.
-
JoinR
senior tag
Nekem tetszik a bowdenes a fényszóró állítás. Tipikusan olyan dolog, amit totál sznobságnak tartok elektromosítani...én nem is állítom soha, pedig változó terheléssel, gyakran megyek este is. Ez legalább nem romlik el és még könnyebb, olcsóbb is tőle az autó.
A másik autóm még jobb (MR2), abban nincs is[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Hosszú hétvégén Zakopanéban voltunk, 4 személy + tele csomag. Nem akartam elhinni a fogyasztást, amit mutatott/kiszámoltam, 7.1L lett a vége (2019-es 1.6 SCe Duster), pedig embertelen, mit kapott a szerpentineken Sokszor végig leforgatva 2-es, 3-as, de alapból 3-4 ezer alá nem nagyon engedtem, így többnyire tudtam vele előzni is. Azért ilyenkor évi 1-2 alkalommal elférne az 1.3 TCe, de jó móka volt.
Nagyon takarékos ez a motor még ebben a nagy bódéban is, ha nincs autópálya tempó. -
JoinR
senior tag
válasz Luck Dragon #1689 üzenetére
Egyetértek.
Én Sanderót 1.3 TCe-vel vennék, az sajna nem lesz.
A Springet meg egy valós 250 km hatótávval, de attól ez az árkategória még messze van...majd 5 év múlva. -
JoinR
senior tag
válasz gyemipapa #1692 üzenetére
Vannak, akiknek nem való az elektromos autó. Anno is rengetegen ellenkeztek az autók ellen és inkább inkább lóval jártak...szerencsére mára megmaradt hobbinak, ahogy a belsőégésű szutykok is fognak.
Renault-váltókban sebességváltás élményét keresni kifejezetten perverz gondolat. Igaz amíg te azzal szórakozol, másnak ott lesz a 250+ Nm akármikor.
Aztán nem mindenki otthon tervezi tölteni a kocsit, én inkább a munkahelyi mélygarázs (egyelőre ingyen) áramát használnám. -
JoinR
senior tag
válasz gyemipapa #1694 üzenetére
Nagyon hosszú diskurzust indítana el, ha minden részletébe belemennénk, azért nem reagáltam mindenre.
A csendesség belül élvezhető, a hanggenerátor kifelé sugároz hangot.
A hosszú töltési idő valós probléma, ami persze folyamatosan javul. Nekem nem gond, hogy a 8 órás munkaidőben épp teletöltődne az autó. Egy nemzetközi körutat senki nem ezzel tervez megtenni. Viszont komolyabb modelleknél gyorstöltővel már 30 perc környékére le lehet vinni, ami azért nem vállalhatatlan. Persze gyorstöltő nincs mindenhol, de anno benzinkút sem volt (igaz egy 20L-es kannát könnyebb teletölteni).
Annak ellenére, hogy igen, belsőégésűvel járok, vezettem már többféle elektromost, viszonylag sokat mentem már közösségi elektromos autókkal is, és nagyon tetszettek.
Azért nincs elektromos autóm, mert nem nekem való:
- nem megyek sokat városban (ha mégis, akkor motorral, télire meg elég a mostani autó)
- leginkább autópályán/hosszú utakra megyek
- meg persze nemcsak drága, de a gyors technológiai fejlődés miatt az értékvesztése is jelentős, így az én évi 10e km-mel masszívan nem érné meg.
Viszont számomra fontos a (legalább lokális) környezetvédelem, jól hangzik a kevesebb karbantartás, mérnöki szemmel is egy sokkal elengánsabb megoldás az elektromos hajtás, ezért a következő autóm (majd jó pár év múlva) remélem lehet elektromos.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Kicsit fekete-fehérben látod a világod, egy kicsit árnyalnám a képet...a kobalt aránya folyamatosan csökken, idővel valszeg el is fog tűnni. Gondolom régen nem használtál autót, amíg ólmozott volt a benzin.
"Szerintem az elektromos autót ne hasonlítsátok össze az elektromos autó fenntartását a belső égésűvel."
Miért ne? Hogy döntsek, hogy melyik a jobb akkor?
Az autók elterjedésének tudod mennyi idő kellett anno? 10 év, hogy 10%-ról 80%-ra ugorjon a km-arányos része a közlekedésnek úgy, hogy közben volt egy 1. világháború. Ebben benne van a teljes olajipar, kúthálózat, stb.
Bedarálják a motorokat? Mekkora arányban vannak újrahasznosítva az autók globálisan? A kibocsátott CO2-t hogy darálják le? Motorolaj mindig szakszerűen van újrahasznosítva, a fejlődő államokban is?
Az, hogy szénerőműből van tankolva, egyrészt szimpla hazugság (valaki otthoni napelemmel, egyéb erőművekből), de ha még így is lenne, legalább nem lokális a szennyezés, illetve az erőmű sokkal hatékonyabb, mint milliónyi belsőégésű motor a 15 éves átlagos életkorukkal, a kiherélt katalizátorral, "megcsippelve", stb.
A gyorsaság relatív, az elektromos autó ugyanolyan teljesítménnyel biztos gyorsabb, illetve még 5 percet se kell tankolni, mivel akkor töltődik, amikor én épp dolgozom vagy alszom. 1000 km-re inkább vonatot használnék (itthon még kell hozzá egy 30 év )[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Egy bő hónapja indult a Tesla programja Kínában, idő kérdése, hogy elterjedjen máshol is.
És az akksi csak egy dolog, amit újra kell hasznosítani, a hajtás részére gyakorlatilag élettartam gari van. Akkor most hasonlítsuk össze, hogy egy min. 8-10 évet bíró akksira hány újrahasznosítandó törpeturbós motor, turbó, kettőstömegű, kuplung, DPF esik, mind különböző anyagokkal, több ezer alkatrésszel. Nyilván egy 100 éves technikának jobban meg van oldva most az újrahasznosítása, de ez nem lehet érv az új technológiákkal szemben.
Az elektromos autózás nem egy divat vagy egy "zöld" mozgalom, hanem egy racionális gazdasági döntés eredménye. Ha valakit érdekel a téma, ezt a videót ajánlom neki.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz Luck Dragon #1739 üzenetére
Magyar utak Sok értelme nincs a SUVnak, de erre az egyre tuti jó, hogy nem kell aggódnom, hogy odaverem-e az alját. Az MR2 mellett felüdülés nem törődni az úthibákkal meg ilyen dolgokkal
-
JoinR
senior tag
válasz musli26 #1798 üzenetére
Város és város között nagy különbségek vannak, de nálam Bp-en télen 9L volt a legnagyobb fogyasztás.
Az irányjelző kar idővel letörik. Az enyém 1.5 évesen már zörög 1-2 helyen, bár az átlagnál talán több földutat látott, meg hát ez egy olcsó autó, hogy a márkaszrrvizt idézzem, "ez ilyen". -
JoinR
senior tag
Én ugyanúgy pörgetem télen-nyáron, nem emiatt nő a fogyasztás hidegben. Amúgy nem tudom, hogy mekkora a különbség a szívó meg turbó között hideg üzemben, nálam 2000-es fordulaton is kiírja a pill.fogy.mérő a maximális 29.9L-t Viszont üzemmelegen 4000 körül is max 12-14-et ír ki.
-
JoinR
senior tag
válasz kelly416 #1940 üzenetére
Amikor vettem a Dustert, 400k felára volt az összkeréknek, végül mivel nem használtam volna ki, nem kértem. Nyilván azzal az igazi, de az út 99%-ában nincs rá szükségem.
Viszont az új Sandero annyival nem olcsóbb, hogy ne a Dustert választanám most újra. Sokszor pakoltam úgy, hogy épp befértem a Dusterbe, A Sandero szerintem pont annyival kisebb, hogy már sok kompromisszumot igényelne. -
JoinR
senior tag
Hamarosan lízingelek egy autót a céggel, mivel jobban megéri, mint a sajátot arra használni...hosszas keresgélés után csak újra a Duster-ig jutottam (jelenleg '19 1.6 SCe van), az LPG-s változat a legszimpatikusabb (az újak már megkapták a 6-os váltót). Ha még beleférnék abba a MOL-promócióba, hogy 200 ezerért adnak üzemanyagkártyát, akkor nem is gondolkoznék rajta túl sokat...igaz, sokat drágult, de ennyiért még mindig a Duster nyújtja szerintem a legtöbbet.
-
JoinR
senior tag
válasz Luck Dragon #2007 üzenetére
Ja, semmi extrém (pl. terep), csak eljárni ügyfélhez, ha kell. A mostani is 90%-ban autópályán ment, bár itt keveredik az üzleti és magáncélú használat. A sok autópálya miatt lehet jobb lenne egy laposabb autó, nah meg gázolajos, de már hozzászoktam a jó helykínálathoz, a dízelt meg nem szeretem.
-
JoinR
senior tag
válasz Luck Dragon #2009 üzenetére
Annyira nincs dízelpara (a hideg traktorhangját mondjuk rühellem, de kibírnám), csak +1 millió a listaára Évi kb. 12 ezer km-ről beszélünk, nem hajtom szét az autót, nah.
Néztem a Sanderót, de alig olcsóbb, és nekem kicsit kicsi, amikor vidékre utazom (és nincs épp járvány), szoktam vinni telekocsizókat is. Ráadásul nyaraláskor valahogy mindig sikerül plafonig pakolni 2 fővel is...kutya, bicikli, stb.
Nagyon néha meg rámegyek földútra (egy barát tanyán lakik), meg nem kell félteni a magas szegélykőnél sem a Dustert[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Átvettem ma én is az új Dustert. 1.0 TCe LPG, ugyanúgy Comfort, mint az előző 1.6 Sce.
Szinte a konfig is ugyanaz, csak ez céges (nyilván nem kell 2, az előző eladó ) .
Alul sokkal jobban megy a turbóval, a 3 henger hangja se zavaró. Érdekes, hogy alulfelnivel adták, viszont az anyósülés alatt már nincs rekesz. Elsőre ennyi különbséget vettem észre. -
JoinR
senior tag
válasz kelly416 #2127 üzenetére
Szoftveresen is ki lehet kapcsolni fixen, elég sokan meg tudják csinálni OBD-n keresztül.
Sok mást is be lehet még állítani, pl ködlámpa kanyarfényszóróként, vízhőfok mutatása, Medianav-on mindenféle frissítés meg Renault-s funkciók.Ha valakit a kevés kép tántorít el, az jobb, ha fel se hív Ugyanúgy néz ki, mint bármelyik másik. Sérülést lenne értelme fotózni, de az nincs rajta.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Hobby rádiós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Facebook és Messenger
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- 3D nyomtatott versenypályák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest