Új hozzászólás Aktív témák
-
mirci18
addikt
Sziasztok.
Egy ideje már forgok a facebok-os Dacia fórumon.
Gondolkozok egy új autó vásárlásán.
Sokan lebeszélnek róla de úgy gondolom megfelelő kritériumok alapján visszajön az ára.Jelenleg egy Suzuki wagon r-t hajtok. Amit szeretek minden nyűgje ellenére.
Mivel elég magas vagyok és van azért bőven rajtam plusz így nagyon megszerettem a wagon r-t az évek alatt amiatt hogy magasan van az ülése.
Remélem hogy ez a Daciáknál is így van.Az elején még azon matekoztam veszek egy 10 éves kombit mivel jelenleg hárman vagyunk egy 3 éves gyerkőccel de szeretnénk még bővülni.
Árban már egy alsóbb kategóriás kombi 10 évesen nem vészes de látom a sajátomból kiindulva hogy gyakorlatilag 12 éves kora óta átlagban 100 e ft-ot ráköltöttem évente eddig 16 éves korára. Mindezt azért mert hol a futómű elejével voltak gondok hol hátul. Hol a hűtő lett cserélve stb. Szóval jó dolog egy régebbi konstrukciós autó de egy idő után pénztemető. Plusz manapság már szerelőt sem egyszerű találni főleg olyat nem aki el tud bármit vállalni gyorsan.Matekoztam hogy veszek egy 5 éves autót mivel abból még legalább 5-7 évet ki lehet húzni.
Nyilván a legolcsóbb a Dacia vonal vagy még a régi Lada Kalinák. De ha a hasznos tárhelyet nézem akkor a Logan győz. Mivel évente négy alkalommal járok család látogatóba plusz szeretek kempingezni a méret nagyon nem mindegy. Az a baj a használttal hogy az általában nem úgy van felszerelve ahogy te szeretnéd. Mivel mindenképp benzines kell klímával abból jelenleg is a legtöbb eladó maximum a 75 lovas motorral eladó. És akkor ezekben még nincs benne sokszor a 7 colos fejegység ami nyilván van akinek fontos van akinek nem. Nekem igen a tolató kamera miatt. Vagy éppen az automata klíma.Úgyhogy egyenlőre úgy gondoltam és számolgattam is hogyha vesz az ember 10 évre egy új autót akkor kevesebbet bukik rajta mintha venne 2 db 5 éves autót 10 év alatt.
De ezt pl a kiszámoló blogon nagyon jól ki lehet matekozni egy excel táblázattal.Bár még kereskedő látogatáson nem voltam de nagyjából körvonalazódik mit szeretnék.
Klíma (Abból már inkább automata),0.9 TCE motor,tolató kamera (emiatt kell a 7 colos fejegység),elektromos ablak elől hátul stb.Kicsit hosszúra nyúlt ugyan a mondandóm de hátha találnak benne egy két megfontolandó gondolatot az új tagok vagy az érdeklődők.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #344 üzenetére
Itt is van.
Nagyon sok dolgot be tudsz állítani.Egyébként először a lízing alacsonyabb kamata miatt akartam venni új autót 5 %.
De most ha az ember felveszi a babaváró kölcsönt legalább egy gyereket vállalva akkor már csak 0.4 % a kamat. Az pedig nulla.[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #348 üzenetére
Sajnos lassan nekem is felejtős lesz.
Tegnap este óta drágult az autó ára 100-150 e ft-ot. Most majd 4 millió forint. Pár hónapot még várok és máris 4 millió felett lesz.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz Luck Dragon #372 üzenetére
Az új Tce100-as motorról hol tudtál ennyire pontosan olvasni hogy találkoztál a kettős tömegű lendkerékkel is?
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #356 üzenetére
Egyébként minden nézőpont kérdése. Mint már írtam egyszer kiszámoltam hogy mennyibe kerülne nekem egy új autó 10 évre és egy használt autó 5 évre amit nyilván emiatt kétszer is meg kell venned.
Lehet lamentálni várni a csodát régebben is elmondták 10 év vagy 200 e km után add el a kocsit ha nem akarsz te is a szerelők barátja lenni.
Mint már mondtam jelenleg is egy 16 éves autóval járok amit csak azért nem adok el mert belement már eddig 500 e ft-om 4-5 év alatt. Másnak a vackát nincs kedvem javítgatni.Most ha meg is venném az új autót megtartanám a régi mivel kell egy B terv ha megteheted hiszen ha lerobbansz vagy összetöröd akkor mit használsz?
Nagyon szar érzés csak az elmúlt szűk egy évet leírni de megteszem.
Tavaly sokáig balra húzott erősen a kocsi. Emiatt a gumim is kukázni kellett. Előtte szűk egy évvel lett rendbe rakva 150 e ft-ért a komplett futómű. Most télen beállítattam a futóművem januárban.
De aki csinálta jelezte gond van az első egyik gömbfejjel.Kicseréltettem mindkettőt 40 e ft. A futómű beállítás 6 e ft volt.
Jelenleg fogy az olajam 10 e km alatt egy teljes feltöltés elfogy s a motor hűtésével és a fűtéssel is gondom volt.
A szerelő akihez vittem megijesztett hogy valószínűleg hengerfejes. Se az olaj nem folyik át a vízbe se a motor nem eszik meg egyiket sem.
Olajfogyásom van de valószínűleg engedi valahol hiszen a blokk alja folyamatosan olajos. mihelyt megállsz érződik rajta a konstans olajszag. Keressük a hibát.A víz elvileg a hűtősapkánál fogyott emiatt volt gond a túlmelegedéssel ugyanis 3 liter folyadék hiányzott belőle.
Mihelyt a sapkát cseréltük s a rendszert feltöltöttük megoldódott a gond.Mint írtam januárban futóműbeállítás és szerelés volt.
Most voltam a héten műszakin ahol magamat megszívattam a le nem vett vonóhorgommal.
Ahol a műszakiztató jelezte hogy a bal hátsó teleszkóp 0 százalékos kuka plusz kicsit hullámos a bal első fék ami miatt remeg az autó fékezéskor.
Nagy nehezen le lett műszakiztatva az autó. Most mehetek javítani a hátsó teleszkópokat és az első féket.És ha mindez megvan várhatom mikor megy tönkre benne valami újra mivel amik be vannak rakva már nem gyári alkatrészek így ezek nem bírják annyi ideig.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #376 üzenetére
Sajnos ez ilyen bicikli. De ha ezen túl vagyok elvileg nem lesz semmi gond.
S még így is összetehetem a kezem mert legalább gazdája vagyok az autónak ami az alapot amit megérdemel megkapja.Az új autónál meg eddig annyi infót szedtem össze hogy több cikk is megjelent az új motorról.
Dicsérik.
Ugyan a pótkerék helyén lesz a gázos tank de elvileg a csomagtérből nem vesz el.
Azt pedig mindenki döntse el magában hogy kell e a pótkerék vagy nem.
Mennyire használható a kocsi defektjavító készlete,Nyilván plusz kiadással jár az új elem a gázos üzem szervizeltetése.
De 10 év alatt jóformán csak a műszaki vizsgák előtt kell bevizsgáltatni minimális pénzért.
Amit elviekben az alacsonyabb vegyes fogyasztással behoz bármikor.
Mivel én olyan 10 évben gondolkodtam az autó koránál ameddig használnám engem a gáz üzem nem zavarna. Ellenben a plusz 10 lóerő a nyomatékosabb motor még jól jöhet. Aki városon kívül is használná a kocsit annak az Sce motor úgyis kevés. A Dci motor meg megint csak egy szűkebb rétegnek megfelelő választás a felhasználási szokások alapján.Egy biztos most megint drágult az autó ára aki akar megveszi de tudomásul kell venni a piac a kereslet alakítja az árát.
Én személy szerint ha bevállalnám egy új autó árát plusz 3 évig agyári szervízköltséget nem gondolkoznék azon hogy két évente műszaki előtt be kell vizsgáltatnom a gáztankomat.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #378 üzenetére
Persze ezt te döntsd el hogy kell e neked.
Az én olvasatomban ez annyit jelent hogy 10 év alatt vagy vagy 3 vagy 4 műszakit teszek meg ha nem akarom kicseréltetni a tartály ha kicseréled a tartályt akkor 5.
5x6000 ft 10 év alatt 30 000 ft pluszkiadás. Amit szerintem pár hónap alatt behoz vegyes üzemeléssel. Nekem Lpg-s autóm nem volt nem is terveztem venni de sajnos a törvényhozók előbb utóbb az embert rákényszerítik.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
-
mirci18
addikt
válasz kelly416 #381 üzenetére
Neked aztán nem semmi sztorid van.
Lehet nem kellene vezetned se.
Munkatársam tavaly vett egy 2005-ös kombi mazdát 600-ért elektromos hibával.
Akkor is mondtam hülye vagy ha megveszed. Rohadt régi sok kilométeres mivel mazda drága lesz a szervizelése. Plusz dízel kettőstömegűvel.
6 hónappal a megvásárlása után eladta 600-ért. De közben csinált a javítási számlákkal 1 milla veszteséget.Én ezért is fordultam már évek óta az olcsóbb de újabb autók felé. Élvezni akarom a vezetést nem mutogatni az autóm.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz kelly416 #410 üzenetére
Én is így látom.
Én is inkább a minimál dizájn híve vagyok.
Nem az össze vissza matricázásért.
De ezek tetszenek.
[link]
[link]
[link]Nem tudom hogy ez a háló mennyire erős vagy jó de egy próbát megérhet:
[link]
Nézegettem hátulra direkt nem feliratos gumis nem carbon fóliás védőt:
[link]Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz kelly416 #417 üzenetére
Ez az ülés tömítő mennyire jó?
Nézegettem de nekem már túl csicsás plusz helyette inkább kartámaszt akarok.
Én javító szetten nem gondolkodok hiszen ott van a pótkerék rá.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #420 üzenetére
Gumisok állítása szerint ugyanolyan erős lesz mint a gyári.
Nekem volt olyan gumim amin 3 ilyen javítás is volt.
Utána dobtam el mert semmi értelme folyton foltozni sem árban plusz 3 után már nem érezném biztonságban magam.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Ennyi.
Mindenki ért az autóhoz mindenki jobban tudja nálad.
Sok a dízel fan azok úgyis azt ajánlják.
De nekem nem kéne. Sokat rövid utazok pályán ritkán megyek.
Van egy Suzuki Wagon r-em. Sokan lenézték régebben is mert csúnyának látják és igénytelennek.
Nekem megfelel.
A testvérem mindenképp rá akart beszélni először egy német konszerm termékre.
Mondtam neki nekem az autó közlekedési eszköz nem státusz szimbólum.
Számomra fontosabb az olcsó közlekedés mint a jelvény.
Ezután rá akart beszélni egy használt autóra mondván ott olcsóbban vehetek egy jobbat.
Csak pont az a baj hogy önerő nélkül autóhitelbe beleugrani nagyobb kiadás.
Egy autó pedig 10 éves kora után nagyon nagy rizikó.Mondtam neki mit akarok venni. Lenézi a márkát meg elég rossz véleménnyel van róla.
Szerintem pedig a Daciákat okkal szidják.
Ugyanis az eddigi beszámolók alapján nagyon is van gond az autókkal.
Bármelyik motort elnézve. Gondolom ez amiatt lehet hogy a régi alapmotorokat cserélni kellett az új turbós kissebb lökettérfogatú modellekre. Ez az uniónak köszönhető. Sajnos a mai motorok nagyon túl vannak tervezve túl vannak húzva túl vannak bonyolítva. De a problémás bonyolult motorok nem csak erre a márkára igaz. Ma az autók nem 15-20 évre vannak tervezve. A régi 4 hengeres alap motoros autóknál nem voltak ekkora problémák ha egy Suzukit vagy egy Daciát nézel.Szóval azt hogy ezeknél az új autóknál is lehetnek hibák el kell fogadni. Ha emellett meg tudja az ember szokni azt hogy az anyag is ki van belőle spórolva tehát fapados akkor nagy baj nem történhet.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Én még nem rendeltem de tervezem.
Múlt hét hétvége óta van a Tce 900-as motor helyett a TCE 100-as.
Dacia dusterben jelent meg ez a motor 100 lóerős benzin gáz üzemeltetésű.
Nyilván a gáz tartály miatt az ember bukja a pótkerék tárolást plusz vizsgáztatni kell az autó gázrendszerét egy hónappal minden műszaki vizsga előtt.
De én úgy tekintek rá hogy a pótkerék befér leszíjazva is. Plusz így elvileg olcsóbban is lehet utazni a gáz ára miatt. Plusz kevesebbet kell bele tankolni mivel két tartálya van.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Én inkább 10 évben gondolkodom.
Nekem is sokat számított az hogy új legyen.
Először én is lízingelve szerettem volna. De jelenleg nincs 1.2 millió ft készpénzem a kezdő részlethez.
De mivel fel tudom venni a babaváró kölcsönt így gyakorlatilag meg tudom a kocsit venni készpénzre.
Nyilván ezért is hitelt veszek fel de ez legalább nem 5 % hanem csak 0.4 %.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #461 üzenetére
Kombiról nem olvastam hogy frissülne.
Másrészt a cikket elolvasva a lényeg benne van.
Minimum egy évet kell várni az új autóra ami már megújult plusz drágább is lesz.
Nekem így nem nagyon vonz.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #478 üzenetére
Mivel az elmúlt 1 évben is kb 10 százalékot emelkedett az autó ára a kereslet és sok más külső tényező miatt. ezért jövőre frissítéskor is ekkora emelést várok. Valahol a fejlesztési költségeket s egyebeket be kell hozni.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #480 üzenetére
Hát én akárhogy nézem de olyan preferenciákkal nem találok autót mint ahogy ti nézitek.
Amit én kinéztem az egy nagyon jól felszerelt kombi 3.9 millás árral plusz vonóhorog.
Tehát 4 fölött lesz az ára mire kihozom.Bármelyik másik márka kombija ugyanilyen felszereltséggel minimum 1 millióval drágább.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Ez a normális.
Emelkednek a bérek.
Az euró is egyre rosszabb helyzetben. Szigorítottak az uniós normákon ami miatt most a Dacia új motort adott ki. Anno behozták kötelezőleg az E segélyhívó rendszert az is pénzbe kerül. Szóval moroghatunk az emelkedő árak miatt. De vajon nekünk hogy esne ha a fizetésünk nem emelkedne évek óta.De visszafordítom a kérdést.
Meséltem már jelenleg egy Suzuki wagon r-em van ami lassan 240 e km-ert ment. Nyilván az idő is eljárt felette de a helykínálata sem megfelelő. Így kombit akartam venni. A használt piacot átnézve 3.5 milláig 100 e km és 5 éves kor alatt csak Dacia Logant találtam és Lada Kalina-t meg Renault Cliot. Ezekből a Dacianak van messze a legnagyobb helykínálata.Folyamatosan figyelem a használtautón az eladó modelleket.
Ha csak annyival megelégednék hogy 5 évesnél ne legyen öregebb a kocsi meg 100 e km alatt legyen legyen benne klíma 90 lovas motorral legyen de ne stepway kiadás legyen mert nem szeretnék pluszpénzt fizetni a nagyobb gumikért meg a magasabb autóért ami jobban billeg. Szóval ha csak ennyivel megelégednék lenne 7 autó.Ebből a 7-ből 2 kuka mivel fehérek tehát az alap színnel rendelkezik minimális fényezéssel.
Maradt 5.
Ebből az 5-ből 4-nek nincs multis fejegysége meg tolató kamerája ami a 3.5 millás eladási ár után még 150 e ft. Ha ezt is elintézem bele 3.7 milla az ára és akkor még az elektromos hátsó ablakok plusz digit klíma sincs benne ami kb 80-100 e ft árelőnyt jelent.Így ha azt is beleszámolnám jelenleg 100-200 k-val tudnák venni készletről autót.Nyilván nem mindenki akarja ezt megvenni. De úgy vagyok vele hogy ha akarnék most venni egy kocsit azt 10 évig nyugodtan tudjam használni ne kelljen azért eladnom mert esnek ki belőle a gyári alkatrészek.Arról nem is beszélve hogy így nem kell egy fapados modellel beérni.
Most pedig eleve van lehetőség babaváró kölcsön által úgy venni új autót hogy nem kell saját önerőt beadni plusz nem kell lízingelni az autót.Nekem.Sajnos a legtöbb embernek csak a használt autó megoldás de annyi elrettentő videó van amiben látni a belföldi roncsokat amiket nem törődöm emberek adnak el. Az osztrák autókat amiknél sokszor kiderül rohad az extrém sózás miatt plusz törve voltak. Haverom annó vett olaszból egy 2 éves Dacia kombit. Mondván 2 milláért egy 120 lovas motorral alkalmi vétel. Persze egy szűk fél év után sejthető volt törve volt a kocsi az elemek nem tökéletesen passzolnak.
[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #506 üzenetére
Nem feltétlen mert van aki úgy van vele hogy kell az emelt hasmagasság de vele a nagy csomagtér is.
Egyébként egyszerű a képlet.
Akarsz emelet hasmagasságot úgy hogy közben dőlöngél az autó plusz rohadt drága a gumi?
Én nem így nem is gondolkozok rajta.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #518 üzenetére
10 e ft guminként vagyis 40 e ft egy teljes cserénél.
Számomra ez is egy fontos árképző tényező amellett hogy számításba kell venni azt is hogy egy új autóra akar e az ember cascot kötni.
Műszaki súlyadó kötelező szervízek stb.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #521 üzenetére
Én is erre tippeltem egy 50-70 e ft-os cascora meg a hozzá tartozó 20-30 e ft-os kötelezőre.
Akárhogy matekol az ember egy új 4 millás autónál már erősen ajánlott kategória ha baj esetén nem csak össze akarja az autót tákolni.
Én úgy vagyok vele hogy inkább erre költök az új autónál mint a nagyobb gumikra.
Egy egy burkolati elem sem olcsó hát még a belső alkatrészek meg a munkadíj.A cascot én is megnéztem Loganra még nincs TCE 100 vagyis benzin gáz.
[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Átlagban guminként 7-10 e ft a differencia.
Az 4 guminál már elég sok.
Logannél is szebb valamelyest a stepway kiadás de mivel magasabban van a súlypont dőlöngélősebb az úton.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #580 üzenetére
Szerencsére nekem kapóra jön 15 km-re van tőlem.
Párszor átolvastam és én így értelmezem őket.
Ha az ember új autót vesz a cégtől akkor az első olajcsere ingyen lesz akkor ha nem időszakos. Vagyis gondolom én az 1 éves kötelező olajcsere előtti pár ezres olajcserére gondol a bolt.
Ugyanígy a későbbiekben a kedvezmény csak azokra az olajcserékre szól amik nem a kötelező éves szervizek.
Tesztvezetésre de akár később egy olajcserére jelenleg ezen az email címen kell érdeklődni. Ahogy látom a kiegészítőknél van kedvezmény. Ugyanis ha megveszem a Country pakkot (vonóhorog és csomagtér tálca) 137 e ft helyett 123 e ft-ból kijön. Bár kérdés a szerelési díj egyébként benne volt e a Country pack ajánlatban. Csomagtér tálca ugyan van olcsóbban de annyival nem hogy ne a gyárit vegye bele az ember.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #639 üzenetére
Lakájmédiának sosem kell hinni.
Azonkívül törvényszerű hogy ha pörög a piac árat emelnek.
Plusz vannak nehezítő tényezők ami miatt megint csak emelnek.
Lehet várni a csodát de minnél tovább vársz egy új autóra annál drágább lesz.Én jelenleg is a babaváró kölcsön igénylés végét várom.
Ha megkapnám végre egyből mennék venni szalonautót.
Ugyanis jelenleg kb annyiért lehet venni kombiból Techroad vagyis fullos kivitelt amennyiért egy új sima kivitelt tudsz megvenni. Nem kell rá várni nincs gázos mizéria.
Jelenleg is van a hasznaltauto.h-n 9 autó ami hellyel közzel megfelel.
Ahogy látom annyira nem kapkodnak értük.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Sorban a válaszok:
Igen 2016.
Ráncfelvarrás volt.
Nagy különbségeket felesleges keresni az csak inkább a sima és a stepway modellek közt van. Vagy ha régebbit nézel akkor az Outdoor.Garancia a gyakorlatban 3 év utána mindegy ki adja nem sokat ér. Úgy tudom a használt autóknál általában 6 hónap garanciát adnak a motorhibákra de ezt az a kereskedő akivel beszélsz majd megmondja pontosan.
Dízelt ilyen kis futásra rövid utakra nem vennék. 1.2-es 75 lovas motor inkább városi utakra ajánlott szintén az 1.0-ás is. Azon kívül már lomhább. Ha van klíma is akkor meg pláne. Én a 0.9-es 90 lovas motorral venném.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Az alábbi írás találtam a facebook-os Dacia fórumon:
Sziasztok!
Az utobbi idoben eloterbe kerul, hogy a kiszemelt kocsi amit megvenni szeretnel, hol van raktaron! Ebben az excel tablazatban a partnernel levo szabad keszletet nezhetitek meg!
Csatolom az excelt a készleten elérhető autóinkról. Minden autó online ügyintézéssel is megvásárolható és kb. 2-3 munkanapon belül hazavihető. Az aktuális akciók a Klubtagoknak élnek.
Az autókat a https://www.renaultgyongyos.hu/dacia/ honlapon össze lehet konfigurálni a szín miatt, de kérésre fotót is tudunk a konkrét autóról küldeni. Jó lenne, ha érdeklődés esetén a dlsk@renaultgyongyos.hu email címre írna a klubtag. Autóbeszámítás természetesen működik, de ott nehezebb az online ügyintézés. Nagyon fontos, hogy ezek az autók még a "régi" áron vásárolhatóak meg, az EUR/HUF árfolyam miatt garantáltan drágulni fog minden autó a jövőben.Itt az ott megtalálható excel táblázat:
[link]
Nagyon kíváncsi vagyok rá hogy mennyi lesz az emelés.
Én hétfőn tudom az autóm átvenni. Szalonos Techroad felszereltségű. Én már a mostani árra is azt mondom határeset. Ha drágább lesz nem biztos hogy megéri megvenni.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #740 üzenetére
Megértelek én se vettem volna jelenleg a babaváró nélkül.
Kp-m nincs lízingre meg nem akartam megvenni.
Egyrészt a kezdőrészlet hiánya miatt másrészt a lízing díja miatt.
Babavárónál a 0.4% kamat fölülmúlhatatlan. Plusz államilag biztosított. Így aki tudja annak érdemes meglépni.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #750 üzenetére
Nyilván nem mindenkinek való.
Pl a CSOK-ot vagy a falusi CSOK-ot se tudom igénybe venni de még a babaváróból se az egészet vettem fel.
Számomra az volt a fontos hogy ha már van egy úgymond ingyen hitel akkor legyen egy biztos autóm 10 évre.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Érdekes a gondolatmeneted mert ha így gondolkozok lesz a végére egy olyan autód amiben ugyan hivatalos időközönként cseréltél olajat de akinek van esze a kocsit nem veszi meg tőled.
Én eleve úgy kalkuláltam hogy kifizetem a 4 olajcserét a szervíznek (Első bejáratós plusz a 3 db évenkénti kötelező) utána már ezt otthon fogom megtenni mint a mostani autómnál. elvileg 15-20 e ft otthoni körülmények közt egy jobb minőségű olajjal a csere.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Nem állítottam hogy te ezt így tetted volna pusztán azt hogy a szabályokba nem ütközik a 30 e kilométerenkénti olajcsere.
Azt értem hogy kapol egy szervíz könyvet a kocsihoz és töltöd de ha 30 e kilométerenként van benne bejegyzés csak az már sok embernek elrettentő értékű lehet.Én nem vennék használnék olyan kocsit amiben így cserélnek olajat de mindenki azt tesz amit akar.
A gyári minőségű olajat nem veheted meg nyilván bele de olyat mint az bele lehet venni s nem hinném hogy azok rosszabbak.
Így működhet garancia időn kívül az otthoni olajcsere.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
A mai naptól végre teljes értékű tag lehetek. Az új családtag egy Mcv Stepway Techroad. Hirtelen felindulásból elkövetett vásárlás volt olyannyira hogy a papírok aláírása előtt még ki sem próbálhattam hála a koronavírus nak. Két hét alatt sikerült lepapirozni kicsit hosszabb volt mint gondoltam a vonóhorog miatt. Az edd igi autóm mellett (Suzuki Wagon r) ez egy űrtechnika. Imádom.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Luck Dragon, AMD Power, kelly 416. Köszönöm szépen. Nagy az öröm hosszú távra tervezek vele minimum 10 év. Lesz mit megtanulni rajta.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Imádom.
Mindenki azt hiszi első hogy igazi alufelni és nem csak dísztárcsa.
Gondolkodok télre egy szett lemezfelnire pluszban. Majd meglátjuk a későbbiekben mennyiért lehet venni.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #788 üzenetére
Jeges út sem volt akadály neki?
Gondolkoztam pót felniken az új kocsihoz mint a régi autómnál. De lehet hogy kiváltom a gumikat egy négy évszakos megoldással majd télen. Mivel a második autóm a Logan úgyis csak kirándulásokra anyóslátogatóba kell.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Ahogy Eddig olvasom a neten (mivel nem vagyok otthon nem látom a géphez adott karbantartási lapot) kifizetsz 185 e ft-ot. 5 év garanciát kapsz a kocsira. 2 ingyen olajcserét. Mivel 2 év vagy 30 e km után cseréled le az olajat a kocsiban.
Ami számomra érthetetlen mivel évente szokás cserélni.
2 ingyen szűrő cserét az utastérben.
A köztes években pedig ingyenes átnézést.Namármost az a kérdés az a plusz 2 év gari mit ér meg.
Ugyanis 3 év után már nem kell bevinni nyugodtan otthon is szerelheti az ember.
Nektek erről mi a véleményetek?Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Köszönöm a választ.
Lassan kikristályosodik bennem hogyan s tovább Easy Service ügyében.
Mivel új autót vettem szeretnék köztes olajcserét ha ott tartunk időben.
3-5000 km közt.
Szerintem az 1 éves kötelező szervízem alkalmával ezt nem vonom össze mivel biztosan többet megyek vele addigra.
Kb 20 e km-t megyek egy évben ebből a Loganam olyan 10-12-őt fog menni.
Mivel a kocsit eladásra szánom a jövőben olyan 10-12 évesen így az 1 éves csereperiódust az olajjal nem muszáj betartani hiszen 2 év alatt olyan 20-25 e km megy majd bele. ebből meg még lejön a köztes olajcsere is. És még a kért szervíz utasításokat is betartom.
A turbóban és a motor élettartamában még ilyen csökkentett kilométer szám mellett sem bízok olyan tartósan. Ugyanis a régi autóm (ami még most is megvan) ugyanúgy szépen elvolt minimális szervízköltségekkel kb a 14 éves koráig olyan 170 e km-ig. Azóta folyamatosan esnek ki az alkatrészek belőle főleg futómű de volt már komplett hűtő csere s egyebek. Az elmúlt években a kis wagon-emre az autó jelenlegi piaci értéke 400 k rá lett fordítva összesen így nem gazdaságos teljes mértékben a fenntartása de egy 16 éves 230 e km-ert futott autóról beszélünk ami sokat volt nyüstölve. S mivel ekkora összeget elvitt már kár lenne eladni.Visszatérve az Easy Servicére.
Alapvetően ha betartom a 3 éves gari szabályait akkor az első évben egy sima revíziót kapok ami kb 20-30 k lehet az eddig látott számlák alapján. A második évben komplett ellenőrzés plusz olajcsere olyan 40-50 k. A harmadik évben megint sima revízió olyan 20-30 k-ért. Ez eddig a nagyobb összeggel is számolva 110 e ft kb. Nyilván lehetnek plusz költségek amiket nem számolok de az easy service is csak az alapot adja ingyen.Innentől a harmadik évtől dönthetek hogy hogyan tovább én fogom e cseréltetni az olajat s egyeket vagy rábízom a szervízre ahol magasabb díjak lesznek.
Ha smucig akarok lenni akkor magam megoldom az olajcserét 20 k alatt.
Ha nem akkor a negyedik évben a szervíz végzi újra 40-50 k-ért. Majd az ötödik évben újra köztes szervíz 20-30 k-ért.
Ez még plusz 80 e ft így már 190 e ft összesen.Tehát összegezve szerintem csak akkor éri meg ezt választani ha az ember nem akar bajlódni a szervízzel otthon másrészt akar plusz 2 év garit.
Innentől nehéz döntés az hogy racionálisan jó választás e a szervízcsomag.
Ha azt nézem hogy ez azoknak jó akik drágább szervizek környékén laknak nem úgy mint én vagy számol az emelkedő alkatrész és szervíz árakkal még jó döntés is lehet.Várom a többiek véleményét.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz Luck Dragon #831 üzenetére
Jós nem vagyok sajnos. Annyi idő sem telt még el eddig hogy behatóbban tanulmányozzuk azt hogy szakszerű gondoskodás mellett a turbó mit fog bírni.
De elvileg normál a gyár által előírt csereperiódusok mellett bírnia kellene azt a 10 évet ha többet nem is. De ez annyira bonyolult kérdéskör hogy még én is alszok rá egyet kettőt plusz beszélek az értékesítővel is.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
Mint mondtam szakértő nem vagyok.
Pusztán laikusként próbálom megtalálni azt az arany középutat amivel a kocsit nem teszem tönkre de nem is egy vagyon a fenntartása.
Meghallgatok nagyon szívesen mindent és mindenkit.
De ezek után főleg kérdéses van e értelme 5 évre megváltani az ingyen szervízt ha az olajat úgyis cserélni kell évente amiből csak a felének állja az árát a szalon.Egyenlőre érdeklődök Gyöngyösön mennyi lenne egy sima átvizsgálás vagy épp egy olajcserés így könnyebb viszonyítani a szervíz csomag értékéhez.
[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #840 üzenetére
Hónapok óta várod a csodát.
Oké most nem ment az autó piac.
De azért mert volt egy visszaesés nem feltétlen lesz árcsökkenés.
A Daciánál nem azért volt áremelkedés mert a piac megtorpant pusztán követte az euró árfolyam változásokat.Jelenleg ahogy látom a Dacia a készleten levő autói árát nem emeli mivel azok szabott áron jönnek be.
Csökkenteni nem fog mert nincs akkora árrés rajta mint egy drágább márkánál.
Ha a készleten maradt autók elfogynak maradtak a benzin gáz meg a dízel autók esetleg a gyenge 70 lovas kiadás.Régebben már megírtad benzin gázos autó nem kell.
Akkor mégis miben reménykedsz mi fog változni?Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #870 üzenetére
Jelenleg ebben a pillanatban buktam az autóm vételi árán 200 e ft-ot plusz egy tolató kamera beszerelést.
De legalább már otthon van.
Az általam vásárolt autóból a kiválasztott színből összvisz 3 db van.
Nem egy nagy készlet egy országra levetítve.
Az hogy ezek kedvezménnyel mennyire mennek el más kérdés mert 5 százalék engedmény az nem valami sok.
Meg ki tudja hol vannak mennyiért hozzák le mennyit kell rá várni stb.
Főleg hogy nekem vonóhorog is kellett rá.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz Luck Dragon #873 üzenetére
Aki eddig is kispénzű volt mint én az is maximum valamiféle hitellel vagy segítséggel vesz autót ha tud egyáltalán újat.
Mivel a többi még drágább ehhez képest.
Az hogy meddig éri meg egy használthoz képest újat venni ki tudja döntse el mindenki.A jobb módúak meg amúgy is minimum Vitarát vesznek.
Más liga.
Bár nekem nem kéne a kis csomagtér miatt.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz AMD Power #874 üzenetére
És ezt a kocsit mihez méred?
Mert Maximum a Sanderohoz tudod.
Kombiban ekkora csomagteret méreteket 4 milláért nem kapsz de még 5-ért sem.
Sedanban sem hiném.Ha csak a kis autókhoz méred szerintem manapság nem feltétlen éri meg kis autót venni.
Ár érték arányban nem jön ki annyira a matek számomra mint egy nagyobb modellnél.[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz kelly416 #879 üzenetére
Ha van rá kereted akkor megéri.
Számomra pont elég a Logan 4 millás ára.
4.05 milla vonóhorgosan. Plusz átíratás és egyéb kötelező költségek 113 e ft.
Plusz kötelező casco 90 e ft.
Plusz fóliáztatni akarom jövő héten 38 e ft.
Plusz jövő hónapban viszem a kocsit a Dacias berkekben ismert szerelő emberkéhez ami megint kiadás 96 e ft.
Ha beleszámolom az út egy részét a vége az autónak 4.4 milla vagyis a kocsi értékének a 10 százalékát ráköltöm.Emellett fizetem a régi autóm javítási költségeit.
Hiába csak egy Suzuki Wagon r de költeni kell rá nem is keveset.
50 e ft-ot fizettem ki most két hátsó teleszkóp plusz kuplung bovden fék és váltó olaj cserére.
Cserébe már mondta is a szerelő megvan a recsegős hang helye ami egy ideje fent áll.
Váltó csapágy csere. Plusz kuplungozni kell a kocsit. Hiába 16 év plusz 230 e km.Az is olyan 120-150 k.
Két út van.
Vagy eladom így a kocsit de mivel részben leharcolt részben hibás plusz a wagon r-ek ára a béka segge alatt van így esélytelen 400 e ft fölött eladni. A javítás árát beletolva 550 kb az értéke. 6-700 k-ért fiatalabb vagy kevesebb kilométerrel rendelkező autót nem tudsz venni így nincs értelme fent tartani.Számomra így emiatt meg lesz tartva ki lesz javítva rajta ez is ha esedékes lesz.
Mivel ez egy futkározós kocsi rövid utakra így ebből újabbra semmi szükségem erre a célra pont megfelel.Én ezért döntöttem úgy hogy ha most van lehetőségem veszek új autót ráadásul kivül belül fel is pimpelem plusz okosítom hogy amiben a hosszabb távokat megteszem legalább élvezzem az utat is.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Új hozzászólás Aktív témák
- Witcher topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- GoPro Topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Mesterséges Intelligencia topik
- 3D nyomtatás
- Airsoft
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...