Új hozzászólás Aktív témák
-
Monya78
veterán
válasz Luck Dragon #3000 üzenetére
Nagyon szépen köszi!
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #2999 üzenetére
Gratulálok. Sok-sok balesetmentes km-t!
Ezek szerint a Lodgy kicsit szélesebb (pedig gomdolná az ember, hogy az utód jobban tetvezett...), mert elméletileg hátra befér 3 gyerekülés egymás mellé. Bár a középre rakott ülés mellé ne cesen fér el a 12 éves fiam és a 14 éves lányom, de ketten egy limóban sem férnének el, úgyhogy ez nem mérvadó. Én 179cm, 102-103kg beférek az ülés mellé, de tetpeszkedni nem kell.
-
Monya78
veterán
Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat!
Mirci18 azért kíváncsiságból kipróbálom majd mit jelent
Kelly416: Szerintem is szélesebb pár centivel a beltér a lodgy-ban, de ha gondolod lecentizhetjük, kigondolunk fix pontokat onnan mérünk.
-
plömplöm
őstag
a lodgy második üléssorában szélességre két katalógus adat van:
"Szélesség könyökmagasságban a 2. üléssorban": 1466mm
"Szélesség vállmagasságban a 2. üléssorban": 1424mma joggerre egy katalógusadatot látok: 1410mm
ezek alapján igen, a jogger keskenyebb
szerk: máshol is nagyobb/szélesebb a lodgy:
"Szélesség könyökmagasságban a 3. üléssorban": 1357mm
"Szélesség vállmagasságban a 3. üléssorban": 1300mmjogger: 1243mm
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz plömplöm #3005 üzenetére
valamint
"Magasság a tetőig az első ülésnél, 14°-os dőlésszög mellett": 1003mm
"Magasság a tetőig a 2. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 952mm
"Magasság a tetőig a 3. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 867mmjogger: 923mm / 910mm / 855mm
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
és, az mcv1:
"Szélesség könyökmagasságban a 2. üléssorban": 1432mm
"Szélesség vállmagasságban a 2. üléssorban": 1421mm
"Szélesség könyökmagasságban a 3. üléssorban": 1192mm
"Szélesség vállmagasságban a 3. üléssorban": 1287mm
"Magasság a tetőig az első ülésnél, 14°-os dőlésszög mellett": 954mm
"Magasság a tetőig a 2. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 934mm
"Magasság a tetőig a 3. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 871mmhátha valaki gondolkodik használtautóban is
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #3009 üzenetére
a 2009-es facelifttel valóban szebb lett általában az autó, de pótoltak kifelejtett műszaki dolgokat is, pld a 3. üléssor öveinek a fl előtt nem volt bújtatója, én az adott ablakok kilincsei alá fűztem be az adott öveket, mert egyébként felhajtották a csomagtérrolót a sarkoknál. az új fényvisszaverők hátul is inkább már szélesítették az autót, és nem a pajzs-mintát akarták stilizálni. mondjuk nekem a fl előtti műszerfal speziel pont jobban tetszett, a fl-es üléshuzat a győzikés csíkozással pedig, hát...
a mostanában látható áremelkedésekkor is elgondolkodtam, hogy ha nem ütik ki alólam, valszeg még mindig azt az mcv-t használnám, és valszeg továbbra is gondmentes lenne, ahogy gondmentes a cimborámnál, aki átvette tőlem.All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3014 üzenetére
A Lodgy mellé vettük a Dacia-tól. Egyszer használtuk már, majd most lesz a második bevetése. Nem sokat használjuk, de olyankor jól jön. Csak nekem kellett volna még nőni hozzá, alig érem fel.
-
-
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3016 üzenetére
Megeshet, de most 6-an ülünk benne, mellettem 2db 120 literes esővízgyűjtő, még a mögöttem lévő kis hely is ki van töltve futóbiciklivel és apróságokkal.
-
Monya78
veterán
válasz plömplöm #3017 üzenetére
Köszönjük!
Ennyi előnye van a családi támogatásnak, Én a Joggeremhez 4.1 millióért jutottam hozzá...
1,5 - 2 éve a lodgy-sok 2,5milláért szanaszét extrázva vették a kocsijukat.Mondjuk Én a 4 milliót is sokallom, de amikor ránézek a 7 személyes, benzines használtautó árakra, kicsit megnyugszom...néhány 4-5 éves lodgy 30-80ekm-el, vagy opel zafira - toyota verso-k 10 évesen, 120-200ekm-el lehet kapni ennyiért.
-
-
Monya78
veterán
Utólagos pótkerékkel próbálkozok a daciánál...
Keréktartó vasszerkezet + kerék kulcs = 26eFt
Emelő utángyártott 10eFt, eredeti 30eft
Szerelés 15eFt+áfaAmi érdekes, a dácsia se tudja megmondani, és a neten se találok értelmes infót, hogy mi a lemezfelni pontos mérete.
Elvileg a joggerre (keréknyomásos adattáblán találtam) ez a három gumiméret való:
185/65 R15
195/55 R16
205/60 R16Ár miatt a 185/65 R15 lenne a szimpi, de gőzöm sincs hogy mi a felni pontos mérete. Et szám, osztókör, agyátmérő
Legalább annyit tudnék hogy a lodgy vagy a sandero II-es kereke jó rá, már sokkal előrébb lennék.
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3021 üzenetére
Én csak a szerkezetet venném meg, kerékkulcsot sokkal jobbat is találsz olcsóbban. Emelő nekem pici palack van bent a gyári mellett is, egyszerűbb, könnyebb emelni vele, 3T papiron, de a Lodgy-t egyben is meg kellene emelje így is. Lidl vásarlás, talán 6000Ft volt. Tesztelve, nem ereszti vissza az olajat, elbírta a CrownVic-et is, nekem ez elég. Szóval pótkerék tartó szerkezet, annak beszerelése (bar szerintem csak a helyére kell akasztani, nem spórolták le a fülekez sem mert az külön gyártási nehézség) és kész.
Szerintem.Illetve nekem nagyon gyanús, hogy ugyanaz a méret mint a Lodgy, Logan, Sandero, stb, mert megint csak egyszerűbb egy kerékagyból gyártani sokat, mint sok eltérőre rakni a sok eltérő felnit is. Ezek mind gyártási költség optimalizálások. Ez itt is tetten érhető, bár a Jogger nincs benne, de csak ET eltérést találsz, azt sem sokat. Potkeréknek szerintem akármelyik jó lenne. De a CV-re én itt kerestem adatokat, a Joggerre is hoz számokat.
-
Monya78
veterán
válasz kelly416 #3022 üzenetére
Köszi!
Felveszem a kapcsolatot a városbeli "ismerős" lodgy-sal és alánézek a kocsijának, milyen szereléssel járhat a tartó. (szervízben egy órán át szeretnének pöszmötölni vele )
Szerintem is egy sima II-es szériás logan/sandero 15-ös lemez felni jó lenne...arra rárakatom a leggagyibb 4évszakost és kész.
Vajon mennyit kérjek a 4db gyári nyári gumiért ha feldobom használtba? 8km-t vagy kevesebbet futott. Ez a tipus lenne: [link]
[ Szerkesztve ]
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3021 üzenetére
hát, nemtom...
185/65 R15 = 622mm
195/55 R16 = 621mm
205/60 R16 = 652mm, figyeloda!és tudomásom szerint a 205/60R16 az egyetlen valós gyári mérete, az első két méret a pld lodgy abroncsai. napersze pótkeréknél nem feltétlenül kell ezen remegni, a bármilyen használható kerék már végtelenszer olyan jó, mint a semmilyen
lodgy-ban, ha nem volt a gyári felszereltségben a pótkeréktartó, akkor biza kellett szerelni, nem csak a himbilimbi tartóizé nem volt ott az autó alatt, hanem azok a részek sem, amin az említett tartó himbilimbizni tudott. a csomagtér alján a szükséges furat talán ott volt, csak ledugózva. egyébként a lodgy pótkeréktartója meglehetősen hitvány és túl szoros, nálam egy év alatt nyomott hagyott az abroncs oldalán. pláne ezek alapján én elengedném a szép széles abroncsot, az osztókör és a tehermentesítő furat mérete passzoljon, férjen el a féknyereg mellett és kész. lodgy kerekem van 8db, pótkerekem is 1db, ezeket rá tudjuk próbálni, ha össze tudunk hozni egy randit. ha jól tudom, akkor a jogger maradt 4 csavaros, ez legalább stimmel?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Monya78
veterán
válasz plömplöm #3024 üzenetére
Valóban több a különbség mint a megengedett 1,5%...
Köszi hogy felhívtad rá a figyelmetFuri hogy miért van ilyen hibás adattábla felragasztva a kocsira.
Régebben linkeltem hogy milyen a jogger alja kerékkel és a nélkül.
[link] a leengedő szerkezetet szükséges lyuk megvan a kocsimban azt már megfigyeltem. -
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3023 üzenetére
Szervizben mindennel legalább egy órát szöszölnek, aztán túlcsúsznak rajta kicsit. Az olajcserémmel például 1:12 volt a legutóbbi szintidő, ebből 10 perc az effektív munka, 20 perc ha minden elinduló olajcseppet megvárunk, hogy lejöjjön, a többi a kollégákkal trécselés, másik autó csinálása "ameddig ez lefolyik", így írnak el 5 szerelőre 8 órás műszakban (5x8=40 helyett) 60 munkaórát vagy még többet. Minden megkezdett óráért telibe fizetsz, így 2 óra munkadíja van elszámolva nekem is az 1:12-es olajcserére. Szomorú, de kész lehúzás a márkaszervíz is.
Otthon Mazda 626, Ford Escort (és még sok más, de ezeknek mélyen és necces helyen van az olajszűrőjük és ezekkel kezdtem) csináltam meg majdnem 0 rutinnal az olajcserét 40 perc alatt emelővel, bakolással, aláfetrengéssel, leeresztéssel (ugye vízszintes autónál van jó helyen a leengedő csavar), újra emeléssel, kínlódással. Egy rutinos ember csáposon célszerszámmal legalább 2 autót meg kellene csináljon szimultánban (ameddig az első lecsorog, a másodiknak is nekikezd leengedni) ennyi idő alatt. Szerintem.
Minél többet, annál jobb. Úgyis felfelé mennek az árak. De minek adod el? Dobsz fel 4db 4évszakost és áldás, békesség?
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3026 üzenetére
Ez így ok, csak kérdéses, hogy plusz fülek vannak felhegesztve a tartó bekső részéhez, vagy "csak" be kell akasztani valahová? A gyártas miatt gondoltam olcsóbb az összes fület felvarrni aztán ott rohad el ha nem kérnek rá pótkereket, de ezek szerint tévedtem. Ebben az esetben csak Dacia szervizben rakatnám fel a pótkeréktartót, nehogy gari ugorjon vagy bármi hasonlo történjen. A többit szinte biztos, hogy nem ott venném meg.
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3026 üzenetére
ez és ez alapján maradt a 4x100-as osztókör és a 60mm-es tehermentesítő.
ezt a régebbi link nekem kimaradt, szorri. mondjuk ez alapján én meg nem mondom, hogy ott vannak-e a szükséges egyéb rögzítők a himbilimbihez
szerk: ebben a készletben milyen csinos már ez a kis tatyó
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
tegnap találkoztam először élőben joggerrel közúton, határozottan jól nézett ki, egy "terrakotta barna" volt.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Sziasztok, ez csak beszelgetos vagy esetleg szakmai is?
4 eves Dacia Sandero Stepway, a vezetoules alatt ket csokiba negy szal vezetek megy, melyik kettot kell athidalnom hogy becsatoltnak erezze a biztonsagi ovet? -
JoinR
senior tag
válasz tordaitibi #3031 üzenetére
Illegális módosítás, mint szakmai kérdés
Gondolom azt a kettőt, amelyik a csathoz megy. Elegánsabb megoldás egy külön, magához az övhöz nem kötött csatot becsatolni. Ha nem akarsz 40-nél meghalni, amikor a légzsák az arcodba robban, akkor azt is ki kellene kötnöd. -
Szabatos es pont erre szamitottam...
A falunkba naponta 20x megyek 2 perces utakra 3-4 sarkot, gyakran harmadikba se tudok felkapcsolni.
Ezert akarom becsapni. Ha kimegyek a falubol automatikusan bekotom magam.Nem tudom melyik ketto megy a csathoz mert minden vezetek bemegy az ules belsejebe. A masik ketto gyanitom a sulyerzekeles mert ulesfutes nincs meg ahhoz vekonyak a drotok.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz tordaitibi #3033 üzenetére
-
Köszönöm így meg is van, a zöld csatlakozó az övé, ilyesmi a formája is, a másik csati fekete és más formájú.
Köszi mégegyszer!
Épp deszkamodell szinten van a start-stop automatikus kikapcsolása egy kis elektronikával, indítás után 2 másodperccel 1 másodperc időre zárja a kapcsoló kontaktust, így nem kell mindig kézzel nyomogatni.
Bár a kapcsolót még nem bontottam ki, nagyon remélem nem canbus szinten kapcsolgat, akkor reléznem kell az elválasztás miatt.[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
válasz tordaitibi #3031 üzenetére
Esetleg egy ilyesmi megoldás? [link]
Plömplöm: Tegnap megyeszékhelyen találkoztam először joggerrel, szintén kolbászzsír metál volt. Itt a keleti régióban a már több mint egy éve kijött III-as sandero/logan verziókkal sem lehet találkozni. De a rossz utak, és a sok "szegény" kisgazda miatt dusterrel minden utcasarkon összefut az ember.
[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
válasz tordaitibi #3031 üzenetére
Ha nem akarsz megdögleni nem fogod a kábelokat elvágni sem módosítani sőt nem használsz kamu öv csipogót.
Az értelmesebb emberek szoftveresen kikapcsolják az öv csipogás funkciót ahogy a start stop rendszert és az automatikus hátsó ablak törlőt.
Nem barmolják az autót.
Ideje lenne felmenned a facebookra és ott a Daciás csoportban keresned a megfelelő szakembert mielőtt valamit elrontassz.
A többieket sem értem miért nem ezt tanácsolják élből.
[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz Monya78 #3036 üzenetére
Nem csoda.
Minden új autót előbb Pesten látsz meg. Vidéken ritka mint a fehér holló.Én inkább a logan mcv-ket szoktam figyelni.
Kevés stepway kiadás van (mint az enyém) még kevesebb fóliás (mint az enyém).
Néha egy egy figyelő pillantást már véltem felfedezni Daciás kollégáknál de sose integet senki pedig manapság népautó az eladási számok tekintetében.[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
Monya78
veterán
Mától van az arculatváltás a daciánál...
Aki mától rendeli az új kocsiját az a frissített designt kapja... [link]mirci18: Joggeresnek én is villantottam, de női sofőr volt nem reagált...koncentrált a vezetésre
Áruházi parkolóban nézték már körbe a kocsit, sőt már jött oda egy pár hogy mi a véleményem a kocsiról, ilyenen gondolkoznak.
[ Szerkesztve ]
-
-
kelly416
veterán
válasz Monya78 #3039 üzenetére
Csak én nem találom a tervezőt vagy minek hívták? Ahol összeválogathattam, hogy hány hengert kérek és milyen színű legyen.
Egyébként a Zasszony volt tegnap Kecsón gariztatni, ragasztottak egy új gumiszigetelést bal oldalra a kasztnira és beállították a hátsó ajtók zárját, mert csukáskor nekikoppant a zár a stiftnek (vagy minek hívjam azt a hengeres vackot aki kiáll a kasztniból és amibe a zár belekapaszkodik csukáskor), hangyányit emelkedett az ajtó és úgy csúszott be a helyére. Minden flottul ment, órán belül ingyen megvolt minden, tényleg garanciálisnak vették ők is ezeket a hibákat. Szerencsére.
-
Monya78
veterán
-
-
-
válasz mirci18 #3037 üzenetére
Köszi hogy burkoltan, finoman lehülyéztél
45 éve hobbizok elektronikával és 40 éve autóvillamossággal.
így 60 felé eszembe se jutott hogy manapság lassan egy kerékanyacsavart se lehet csak úgy kicserélni mert kiszopósodott a hatlap mert hozzá kell tanítani az autóhoz meg a komputerhez. Nekem ez már kínai, elnézést kérek hogy nem egyből az autó szoftverének az átírása jutott eszembe.
22 éves Skoda feliciáról váltottam 2 hete és abba szerencsére volt egy ecu meg 5 motorérzékelő szonda oszt snitt.
Meg mint írtam, nem szándékom beledögleni az autóba, mióta kitalálták a biztonsági övet azóta használom.
a falunkba naponta kb. 10-20x megyek 1 kilométer körüli távot, pár sarkot.
Van hogy harmadikba sem tudok felkapcsolni nemhogy száguldozni. És ezért szeretném megoldani hogy ne visítozzon, mire bekötözöm magam addigra majdnem oda is érek.
Ha tudom hogy kimegyek a faluból már az udvaron bekötöm magamat mielőtt kihajtok a szutyok földútra ahol lakok.
Köszönöm a tanácsot, most már csak kéne találnom valahol valakit aki ezt megcsinálja nekem és nem kéri el érte egy disznó árát. Mert akkor hagyom a fenébe és simán rövidrezárom a két szál vezetéket. -
kelly416
veterán
válasz Luck Dragon #3044 üzenetére
Igen. Cseresznyére igazad volt.
-
mirci18
addikt
válasz tordaitibi #3045 üzenetére
Köszi hogy burkoltan, finoman lehülyéztél
45 éve hobbizok elektronikával és 40 éve autóvillamossággal.
így 60 felé eszembe se jutott hogy manapság lassan egy kerékanyacsavart se lehet csak úgy kicserélni mert kiszopósodott a hatlap mert hozzá kell tanítani az autóhoz meg a komputerhez. Nekem ez már kínai, elnézést kérek hogy nem egyből az autó szoftverének az átírása jutott eszembe.
22 éves Skoda feliciáról váltottam 2 hete és abba szerencsére volt egy ecu meg 5 motorérzékelő szonda oszt snitt.Nagyon szivesen. Szíved joga megharagudni de neked is be kell látnod hogy nyitott kapukat döngetsz. Amikor anno megvettem a kocsim elmentem egy Győri autószerelőhöz aki az autó specialistája.
Szoftveresen kikapcsolta az övcsipogást a start stoppot. És még jó pár dolgot.
A probléma megoldódott? Igen.
Veszélyeztetek ezzel valakit? Nem.Én nem a biztonsági öv használatára buzdítalak vagy marasztallak el.
Az mindenkinek szíve joga.
De ha beteszel pl egy plusz biztonsági öv csipeszt akkor azzal hibásan fog működni a védelmi mechanizmus baj esetén.Köszönöm a tanácsot, most már csak kéne találnom valahol valakit aki ezt megcsinálja nekem és nem kéri el érte egy disznó árát. Mert akkor hagyom a fenébe és simán rövidrezárom a két szál vezetéket. öszi hogy burkoltan, finoman lehülyéztél
45 éve hobbizok elektronikával és 40 éve autóvillamossággal.Belinkeltem a Dacias csoportot amit említettem.
Itt Krogergő nevű emberkét keresd. Győrben dolgozik.[ Szerkesztve ]
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
mirci18
addikt
válasz kelly416 #3047 üzenetére
Ez addig működik amíg nem eszel vagy iszol a kocsiban.
Vagy koszosan nem szállsz be.Egyébként a másik véglet sem jobb.
Nekem a huzat alatt az ülés elkezdett foltosodni így előbb utóbb mély takarítást kell rajta alkalmaznom.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MIUI / HyperOS topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Futás, futópályák
- Politika
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Gaming notebook topik
- Wise (ex-TransferWise)
- Elárulták, hogy miért nem volt internet a fél kontinensen
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...