Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
jé, erre a topikra most találtam rá? 2008 óta daciázok...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #2909 üzenetére
7személyes mcv volt, azt gtk-ra törték 11 évesen, úgyhogy lett helyette a mostani 7személyes lodgy. 14 évnyi dacia használat után stabilan és bátran ki merem jelenteni, hogy ezek legyenek a világ legrosszabb autói és bekövetkezik a világbéke. jobbak lehetnek, mert mindenki arra égeti el a pénzét, amire akarja
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #2912 üzenetére
van, a kettővel összesen eddig bő 310ezer km-t gurulgattam el. az mcv bő 231ezek km átlagára 7.4l/100km és 50huf/km jött ki, a lodgyra még csak fogyasztást tudok mondani, 6.8l/100km. amíg nem érkezik meg az egyhatos szívó + viccvillany kombó a joggerbe, addig marad a lodgy, de akkor sztem jön majd a csere, nekem az mcv sokkal jobban bejött, mint ez a lodgy. ha nem töri meg az ellenfél ennyire, sztem nem is cseréltem volna le.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #2916 üzenetére
igen, a c-d oszlopok ablakainak a kibillenthetősége csúnya húzás volt a marketingesektől, mármint hogy csak az extreme-nél van, de legalább abbafejezték azt a dedós oldalmatrizásást, mint ami a stepwaynél műveltek. még ezekről a tarkabarka szürke betétekről kéne leszokniuk, lásd az elején alul. mondjuk én a kerékív-műanyagokhoz sem ragaszkodnék, alattomosan tudhat mögötte rothadni, a műanyag meg persze eltakarja.
meglehetősen várom az egyhatosbenzin-viccvillany kombót
ehhez képest meg érkezik a 16"-es könnyűkerék a lodgymra, szép pénzért, a gumik sem lesznek olcsóértAll systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #2916 üzenetére
azt nézted-e, hogy hogyan áll a passat és a jogger hossza/tengelytávja(tt)? nem vagyok jó vw-ben, a b5-öt néztem, az ugye 4676mm hosszú és 2703mm a tt, a jogger 4547mm és 2897mm, azaz a b5 0,58%, az utóbbi 0,64%, és ennél nem sok mégjobb van, az mcv 0,65%-ja kb rekord, ha az elborult a8l és társait nem nézzük. a b8 is csak 0,58%. ez ugyebár a második üléssornál fontos, az mcv / lodgy / joggernél a hátsó kerékívnek nem sok köze van ahhoz a térhez, ahol itt ülnek, a harmadik üléssor meg amúgyis csak kétszemélyes, már ahol van, mert egy passatnak ilyenje nem van egyáltalán ugye
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #2931 üzenetére
- továbbra is logan, és nem logen;
- kimaradt az mcv a tesztből, márpedig hozzátartozna, hamár tengelytávozik a tesztelő;
- ha benne lett volna egy mcv, akkor látszana szépen, hogy abban a hasonlóan bődületes fejtér adta felsőpolc mekkora királyság, és felmerülne a kérdés, hogy a marketingesek miért nem tették legalább opcióssá a lodgyhoz;
- kimaradt a tesztből, hogy mekkora egy ostobaság az üléshez rögzített könyöklő;
- kimaradt a tesztből, hogy a lodgyban még csak nem is opciós wireless android autó hogy működik a joggerben;
- hamár meg lett említve, hogy a lodgyban teljesen leengedhetőek a b-c ablakok, a joggerben szintén teljesen leengedhetőek-e;
- kitartóan egybepadozza a második üléssort, márpedig nem egybepad, 1/3-2/3 felosztásban teljesen függetlenül használható, lásd bicikliszállítás, amikor úgy lehet 5személyes az autó, hogy az 1/3-ad részt felhajtva és a harmadik üléssorban egy ülést felhasználva az első üléssorig hosszában befér akár több bringa is;
- ami egybepad, az az mcv harmadik üléssora volt, ott csak az említett egybepad háttámlái voltak adott felszereltségtől külön-külön dönthetőek, de ez azt jelentette, hogy 6személyes üzemmódban a 7. ülés ülőpadja és rádöntött háttámlája is ott volt útban és kikerülhetetlenül;
- nem említi, hogy a lodgyban még a harmadik üléssorhoz is van elvezetve levegő, értsd hűtésfűtés, a joggerrel ezügyben mi a helyzet? és kimaradt a már itt is feszegetett kibillenthető c-d ablakok témaköre, mert oké, hogy ebben a tesztelt mekafull joggerben ilyen, de a lodgyban ha volt harmadik üléssor, akkor volt kibillenthető ablak is hozzá default;
- említésre került a jogger függönylégzsákja, ami a lodgyba rendelhetetlen volt, de kimaradt, hogy a joggerben már piro övfeszítők is vannak négy üléshez, és hogy már nem csak az első üléseknél van övbekapcsolás figyelmeztetés;rengeteg a különbség
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz kelly416 #2933 üzenetére
tulajdonképpen jogos igényed lenne ez, de az ottani hsz-okat látva kb biztos vagyok benne, hogy csak hánynám ott a borsót a falra, itt meg ez azért zártabb közösség, talán több értelme van.
más: az is eszembe jutott, hogy vajon mennyibe kerülhet a joggerbe egy első lámpatest, amiben immáron nem hogy a drl led, hanem a tompított is. a pld kauffernél még nem is létezik dacia jogger
más2: aktuális jogger árlista: "Elektromos ablakemelők hátul [Átmenetileg nem elérhető.]" és csak kurblis hátsó (ami amúgy a középső...) ablakokkal -35ezerért rendelhető az autó.
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
mert a jogger szerintük egy sandero. aha
pld:: "It got 70% score at the impact tests, so that is 3.5 stars. The reason why the overall rating is 1 star is that it got only 1 star for the active safety features (or rather lack of these active safety features like AEB for pedestrians, AEB for cyclists, AEB for reverse driving, LKAS, Active Bonnet) and because it lacks the seat belt reminder for the 3rd row seats."
teljesen lényegét vesztette a csillagozásosdi. meg kell nézni a videót. perszehogy fontos a mattrészegen lámpanélkül szembebicikliző józsibácsira is figyelmeztető elektronika, nademár könyörgöm...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz kelly416 #2939 üzenetére
a két autó között kettő csillagot rejtettünk el:
3-3% a két valódi törésteszt eredményének különbsége. kabaré. a logannál a commentsnél: "
Tested Model Dacia Sandero Stepway 1.0TCe, LHD", és a videóban is egy sandero van. miafsz, ezeknek annyira nem tetszik a sandero, hogy törik össze, ahányra csak rá tudják tenni a kezüket?a lodgy töréstesztje egy és két százalékkal tér el a fenti mokkáétól, de csak három a csillag. aha
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #2948 üzenetére
hát hangzik el ebben is több csacsiság
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #2972 üzenetére
FORGALOMBAN TARTÁS
Jelleg
Kérelemre ideiglenesen kivonva
Kezdete
2022.02.03.Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkezik
NemEddigi tulajdonosok száma
2
(lehetett lízinges, de akkor ezt beleírhatták volna, hamár szerintük "első tulajdonostól")Záradék megnevezése
A jármű csak meghatározott szerv engedélyével idegeníthető el.
A jármű elidegenítési és terhelési tilalommal terhelt.szóval nem csak meg kell venni és elhozni, játszós...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
Mire elég a Dacia Spring városban? És az autópályán?
2022. máj. 7.All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz mirci18 #2994 üzenetére
valóban egész jó, olyan helyzetet teszteltek, amit nem szoktak. obd kütyüvel lehetett volna folyamatosan látni, hogy a tempomat milyen mélyre nyomja a gázpedált az adott emelkedő felé és aztán azon felfelé, ha nem 100%-ig, akkor határozottan ki lehetett volna mondani, hogy bírja akár ezt is. adalék információ: a pld lodgyban eco módban nem nyomja a tempomat 100%-ig le a gázpedált. látszott volna az is, hogy a motorolaj mennyire melegszik fel az emelkedő tetejére.
az továbbra sem tiszta a tesztereknek, hogy a led elsővilágítás nem alapáras.
a tesztelt autó felszereltsége egyébként érdekes, mert ott vannak a kibillenthető cd-ablakok, de mintha a légkondi nem automata lenne.
már drl üzemmódban is világítanak a hátsó helyzetjelzők?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #2996 üzenetére
nemtom, lehet, hogy én vagyok túlságosan mérnök, de diag adatoknak szívesebben hiszek, mint bemondásra . és a gázpedál állás mellett az obd adatok között ott van még a terhelés-mutató is, az is érdekesen szokott alakulni. és a tempomat mellett nem nyomni kellett volna, hanem emelni a tempomat célsebességét.
jaés a fenti módszerrel lehetett volna futni ugyanolyan körülmények között egy második emelkedő-támadást, de eggyel alacsonyabb sebfokozatban, hogy akkor is kell-e ez az esetleges padlógáz.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
a lodgy második üléssorában szélességre két katalógus adat van:
"Szélesség könyökmagasságban a 2. üléssorban": 1466mm
"Szélesség vállmagasságban a 2. üléssorban": 1424mma joggerre egy katalógusadatot látok: 1410mm
ezek alapján igen, a jogger keskenyebb
szerk: máshol is nagyobb/szélesebb a lodgy:
"Szélesség könyökmagasságban a 3. üléssorban": 1357mm
"Szélesség vállmagasságban a 3. üléssorban": 1300mmjogger: 1243mm
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz plömplöm #3005 üzenetére
valamint
"Magasság a tetőig az első ülésnél, 14°-os dőlésszög mellett": 1003mm
"Magasság a tetőig a 2. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 952mm
"Magasság a tetőig a 3. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 867mmjogger: 923mm / 910mm / 855mm
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
és, az mcv1:
"Szélesség könyökmagasságban a 2. üléssorban": 1432mm
"Szélesség vállmagasságban a 2. üléssorban": 1421mm
"Szélesség könyökmagasságban a 3. üléssorban": 1192mm
"Szélesség vállmagasságban a 3. üléssorban": 1287mm
"Magasság a tetőig az első ülésnél, 14°-os dőlésszög mellett": 954mm
"Magasság a tetőig a 2. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 934mm
"Magasság a tetőig a 3. üléssorban, 14°-os dőlésszög mellett": 871mmhátha valaki gondolkodik használtautóban is
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #3009 üzenetére
a 2009-es facelifttel valóban szebb lett általában az autó, de pótoltak kifelejtett műszaki dolgokat is, pld a 3. üléssor öveinek a fl előtt nem volt bújtatója, én az adott ablakok kilincsei alá fűztem be az adott öveket, mert egyébként felhajtották a csomagtérrolót a sarkoknál. az új fényvisszaverők hátul is inkább már szélesítették az autót, és nem a pajzs-mintát akarták stilizálni. mondjuk nekem a fl előtti műszerfal speziel pont jobban tetszett, a fl-es üléshuzat a győzikés csíkozással pedig, hát...
a mostanában látható áremelkedésekkor is elgondolkodtam, hogy ha nem ütik ki alólam, valszeg még mindig azt az mcv-t használnám, és valszeg továbbra is gondmentes lenne, ahogy gondmentes a cimborámnál, aki átvette tőlem.All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3021 üzenetére
hát, nemtom...
185/65 R15 = 622mm
195/55 R16 = 621mm
205/60 R16 = 652mm, figyeloda!és tudomásom szerint a 205/60R16 az egyetlen valós gyári mérete, az első két méret a pld lodgy abroncsai. napersze pótkeréknél nem feltétlenül kell ezen remegni, a bármilyen használható kerék már végtelenszer olyan jó, mint a semmilyen
lodgy-ban, ha nem volt a gyári felszereltségben a pótkeréktartó, akkor biza kellett szerelni, nem csak a himbilimbi tartóizé nem volt ott az autó alatt, hanem azok a részek sem, amin az említett tartó himbilimbizni tudott. a csomagtér alján a szükséges furat talán ott volt, csak ledugózva. egyébként a lodgy pótkeréktartója meglehetősen hitvány és túl szoros, nálam egy év alatt nyomott hagyott az abroncs oldalán. pláne ezek alapján én elengedném a szép széles abroncsot, az osztókör és a tehermentesítő furat mérete passzoljon, férjen el a féknyereg mellett és kész. lodgy kerekem van 8db, pótkerekem is 1db, ezeket rá tudjuk próbálni, ha össze tudunk hozni egy randit. ha jól tudom, akkor a jogger maradt 4 csavaros, ez legalább stimmel?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3026 üzenetére
ez és ez alapján maradt a 4x100-as osztókör és a 60mm-es tehermentesítő.
ezt a régebbi link nekem kimaradt, szorri. mondjuk ez alapján én meg nem mondom, hogy ott vannak-e a szükséges egyéb rögzítők a himbilimbihez
szerk: ebben a készletben milyen csinos már ez a kis tatyó
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
tegnap találkoztam először élőben joggerrel közúton, határozottan jól nézett ki, egy "terrakotta barna" volt.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
-
plömplöm
őstag
válasz kelly416 #3069 üzenetére
nyugi, a lodgy az sce100-zal is sebességfüggően fogyaszt, az irgalmatlan homlokfelülete drámai légellenállást eredményez. az enyém pont most volt 3 éves, 89ezer km átlagfogyasztása 6.8l/100km, nem fedkompos, könyvelem, mert elszámolom.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3108 üzenetére
"Alufelni "krómos" részét kicsit szimmetrikusabban is megcsinálhatták volna."
páros számú csavar, páratlan számú küllő. egyébként ez most pont szimmetrikus, a bal felső furat kétküllőközépen, a jobbalsó küllőközépen, a balalsó és a jobbfelső meg ott, ahová kiadja a fizika."nem fémfelületre húzták rá a kárpitot."
nagyon régen volt olyan autóm, ahol közvetlenül a fémfelületen volt a kárpit. a kárpit alatt vannak mindenféle kitöltők, pld zajcsillapítás miatt, ezek nem teherhordó elemek, elméletileg nem állsz a kárpiton, a küszöbre egyébként sem illik rálépni, pláne belülről oldalról"Ülés oldal szivacsánál már kezd látszani a ki-be szállás nyoma"
milyen pozícióban van az ülés? úgy értem fent, lent? úgy szállsz be-ki, hogy félúton "dobbantasz" egyet?"Gumi szőnyeg határánál kezd bolyhosodni a belső kárpit"
ez a gázpedál alatti terület, ha jól látom, ide nem takar rá a szőnyeg? vagy súrlódik a szőnyeg?"kicsit jobban elsimítsák a tetőcsomagtartó kezdetét. Valszeg a szélzajhoz is hozzájárul egy kicsit."
biztos vagyok benne, hogy hozzájárul. de ugyanakkor látom itt a szokásos szép nagy illesztési hézagokat, amik a relatív olcsó összeszerelhetőség miatt szükségesek, amik szintén mind-mind szélzaj-generátorok, sztem ez a felület már nem oszt-szorozvészfék asszisztent van benne? ha van, mennyire parázik?
hátsó helyzetjelzők világítanak drl-nél?
automata légkondis?All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3112 üzenetére
köszi az infókat
ezt a kárpit alatti levegőt megnézem majd, mert ilyen tényleg nem volt eddig...
"Vezető oldali gumiszőnyeg"
nem szövetszőnyeggel vetted, avagy nem járt hozzá? a patentek a gyáriak, ebből gondoltam"- Automata: ha elég a fény, csak az első helyzetjelző világít, hátul semmi, ilyenkor ha indexelünk az az oldali helyzetjelző nem világít. Amint a szenzor nem észlel elég fényt, bekapcsol a tompított első és a hátsó. "
na ez lesz a drl, ilyenkor nem a helyzetjelző világít, hanem egy kb négyszer olyan erős fény, legalábbis elméletileg... . és akkor ennél a típusnál is tartották magukat a minimum előíráshoz, ami nekem speziel nagyon nem tetszik, sokszor elég a drl elöl, mert amúgy még elfogadhatóak a látási viszonyok, nem kell a tompított, de a teljes sötétség az autó hátulján már idegesít. a lodgyban végülis nem sikerült sw-esen aktiválnom a hátsó helyzetjelzés bekapcs @ drl funkciót, úgyhogy maradt a hw-es megoldás, ami viszont remekül működik, igaz most a középkonzol világítása is mindig be van kapcsolva, de sebaj, az ablakemelők kapcsolóit is csak így lehet kivilágítani, most akkor így egységes[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3116 üzenetére
így van, a klasszikus felépítésnél oldalanként az első helyzetjelző egy 5W-os izzócska, a pld lodgyban egy w5w; a drl a pld lodgyban gyárilag egy 21W-os izzó, megerősített foglalattal, ami tovább bírja, mint a sima pld féklámpa foglalat, utóbbi nem kap akkora folyamatos hőterhelést.
ez az egyféle fényerejű helyzetjelző / drl minimum fura nekem. nem kételkedem abban, amit írtál, akár el is hiszem, elhiszek én mindent és mindennek az ellenkezőjét is. de fura
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
akkor jó
egyébként a hangsúly nem azon van, hogy kell-e "külön helyzetjelző elől", mert persze hogy nem kell, még egy fapados 21W-os drl izzót is lehetne 5W-os izzóként hajtani, egy "21W"-os ledet is lehet, hanem a helyzetjelzés <funkció>ról, azaz sokkal alacsonyabb fényerőről, mint a drl fényereje. ha ez már egy ideje nincs, hanem helyzetjelzéskor is a drl szint az aktív, akkor csak simán le vagyok maradva és ennyi
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3124 üzenetére
nna ez a gumiszőnyeg ritka elszabott egy darab lett valóban. a lodgy gumiszőnyege, ami egyébként inkább műanyag, mint gumi, legalábbis rugalmassága nem sok van, az akkora és olyan formájú, mint a szövetszőnyeg, nekem is gyári mind a két garnitúra, nincsenek rajta ilyen pedál alá féligmeddig belkúszó fülek/nyelvek.
lámpaügy: akkó jóvanakkó, meg vagyok nyugodva, így jó, ezt vártam
a fényerőváltozás érzékelőse rettentően szubjektív. a semmihez képest az 5W már nagyon sok, az 5W-hoz képest a 21W már nem olyan sok. és az említett 5w/21w inkább adottság, mint tudatosság, ilyen izzók voltak használatban, ebből főztek, amikor annak idején kialakították az egész koncepciót.az enyémben van már 90ezer, ahogy írtam is már többször is talán, a szövetszőnyegre már nehéz lenne azt mondani, hogy gyári állapotban van , de pont ez a dolga, hogy ez kopjon, ne a sokkal nehezebben cserélhető kárpit ugyebár.
én 65kg vagyok, úgyhogy ehhez a témakörhöz inkább nem szólok hozzá
"első ülés háttámla összerugdosás" problémára (is) az üléshuzat adhat megoldást, az ajtó belülről meg talán eléggé plasztik, az bírja
"mekkora felelőtlenség gyereket csomagtartóban": hátugye define: csomagtartó. attól egyterű az egyterű, hogy nincs neki olyanja, hogy csomagtartó, az egész autó egy nagy csomagtartó tud lenni, ha kell, ugyanakkor viszont ez tud szabályosan puhatestűt is szállítani. az enyéim is imádtak a 3. üléssorban utazni, akkor még sokkal több nagyszülővel rendelkeztünk, akiknek, bár nem volt lehetetlen a 3. üléssorba bejutni, ki akarták próbálni , de a 2. üléssor be/ki azért komfortosabb volt. mostanra meg már említett nagyszülők elfogytak
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Luck Dragon #3202 üzenetére
biztosan van, ami elhullik már kétévesen, de az mcv-t 11 éves korában úgy adtam tovább, hogy hibátlan volt az összes, és a 3 éves lodgy is köszöni, remekül teljesít ez a funkciója is. a 2005-ös thalia két éve kezdte ezt, azaz 15 éves korában.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3250 üzenetére
meglepődnének, aztán szépen le is dokumentálnák, hogy innentől fogva zéró garanciád van bármire, ami futómű
óvatosan ezekkel a dolgokkal. nekem az mcv nem ment át a műszakin a gyári 6" helyett 7" széles tárcsákon 185/65r15 helyett 205/60r15 gumiabroncsokkal.All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz kelly416 #3294 üzenetére
az sem baj, én augusztus elején három tankolással tudtam előidézni egy könyvelhető teletank helyzetet, mert a lukoilnál 20lityér a limit, és az első két nekifutásnál nem volt elég ez a mennyiség a kattanáshoz, aztán így könyveltem be a kis táblázatomba. ha te nem vezeted a költségeket, csak úgy érdekelt volna ez az egy adott fogyasztás, akkor persze nem éri meg ezzel pepecselni.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz szaki04 #3298 üzenetére
köszi, tudom, de nekem a saját kis excelem is pont jó, aminek az alapja akkor készült, amikor még vágási feri sem csatlakozott a zinternetbe
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Flowtation #3300 üzenetére
az egész szimpla matek, egyszer kellett összerakni, a sokadik autómmal használom már. látható szépen, hogy ?huf perév perhó pernap perkm szinten az autó használata, külön az üzemanyag, külön az autó ára, külön a javítgatások, utóbbiban pld külön az, ha ez 0huf mert garanciális volt még. de az egész túl van spilázva, mert valódi összeg csak akkor keletkezik, amikor az autó eladódik, addigra meg az adott huf már nem annyi huf, és ez mostanában még rosszabb lesz. de vezetem még azt is, hogy melyik gumigarnitúra ?km után cserélődik, tudom, nem vagyok normális . mondjuk azt viszont nem, ha pld lemosatom az autót, vagy a porszívó villanyfogyasztását, amikor kiporszívózom otthon
most belegondoltam, a szinte teljesen mai formájában 2002 óta használom már. akkor nem is olyan régi
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
-
plömplöm
őstag
válasz Monya78 #3310 üzenetére
a motorka a háromhengeres erőforrásra utalt. ez vele a bajom:
"A benzinüzemű gépkocsi alapnorma-átalány mértéke a beépített motor hengerűrtartalma szerint:
1000 cm3-ig
7,6 liter/100 kilométer
1001-1500 cm3-ig
8,6 liter/100 kilométer
1501-2000 cm3-ig
9,5 liter/100 kilométer"a tce110 999ccm. a lodgym eddigi átlagfogyasztása 6.8l/km, nem hiszem, hogy ennél két literrel kevesebbel tudnám üzemeltetni a jelenlegi joggert.
lazán kapcsolódik:
a faros skodám könyvelésénak egy része '97-ből:
Kmóra km Ft/1l Ft Liter Fogyasztás
40612 325 146,40 4690 32,1 9,9 97-02-13
40942 330 146,50 4300 29,4 8,9 97-02-19
41297 355 146,50 4199 28,7 8,1 97-02-25
41590 293 146,40 4101 28,0 9,6 97-03-02
41932 342 146,40 4500 30,7 9,0 97-03-06
42288 356 147,80 4198 28,4 8,0 97-03-13
42610 322 147,80 4700 31,8 9,9 97-03-18
42943 333 147,80 4700 31,8 9,5 97-03-24
43286 343 148,10 4794 32,4 9,4 97-03-31
43626 340 148,80 4500 30,2 8,9 97-04-05ez meg az mcv lezáró adatai:
km összesen: 231234
km/nap: 57
km/hónap: 1749
km/év: 20994
Autó ára összesen: 3332617 huf
Liter huf összesen: 6129879 huf
Egyéb összesen: 2018401 huf
Liter+egyéb összesen: 8148280 huf
Huf összesen: 11480897 huf
Autó ára összesen /1km: 14 huf
Liter huf összesen /1km: 27 huf
Egyéb összesen /1km: 9 huf
Liter+egyéb összesen /1km: 35 huf
Huf összesen /1km: 50 huf
Átlag L/100km: 7,4 L/km
Autó ára összesen /1hónap: 25214 huf
Liter huf összesen /1hónap: 46378 huf
Egyéb összesen /1hónap: 15271 huf
Liter+egyéb összesen /1hónap: 61649 huf
Huf összesen /1hónap: 86863 hufAll systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Flowtation #3366 üzenetére
ez egy lodgy? mennyi idős?
"helyzetjelő+ködlámpa kombó", a drl nem volt már elég?
nekem több mint 90ezer km-t kibírtak a h4-ek, de sokat nem is voltak használva, hiszen ott a drl... ha valakinek kell a tompított, pld neked, kipróbálhatod az osram longlife megoldását. a startstopos autók bő 15V-ja öli a sima izzókat, a feszített nightbraker és társait pedig pláne.All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz kelly416 #3370 üzenetére
sztem ilyet nem ír elő a kresz, azaz lakott területen kívül is elég a drl, pld1, pld2. ettől függetlenül engem is zavart, hogy hátul teljes sötétség van, meg is oldottam, hogy hátul világítson a helyzetjelző már drl-nél is, talán írtam is itt is, és szerencsére ez nem tilos, csak foglalkozni kell(ett) vele.
a feleségem thaliájába raktam most legutóbb longlife izzókat, mert abban nincs drl.
az izzókészlet már nem kötelező tartozék, de az ellankadásjelző háromszög, a kukásmellény és az eücsomag igen. ezeknek egy új átadású szgkban ott kell lennie, de hogy egy csinos kis tatyóban, vagy csak úgy, ez már egy más kérdés, hiszen létezik olyan autó, amit eleve úgy terveztek meg, hogy a fentieknek gyárilag van kialakított helye, pld a háromszög a csomagtartó ajtaján belül. a kukásmellénynek meg úgy kellene hozzáférhető legyen, hogy kiszállás nélkül elérhető legyen, ennek mondjuk egy szedán autó csomagtartójában lévő, ahová belülről csak a második sor üléstámláját ledöntve lehet bejutni, nem kimondottan felel meg . de a lodgyban is eléggé kommandós először hátramászni érte
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Flowtation #3372 üzenetére
aha, hát, az én lodgym is most a nyáron volt 3 éves, mindjárt viszem a 100e km-es szervizre, és az összes kilincs ép és szép. fura.
én már nem villogok senkire, mert ha esetleg bevág elém és megkérdezi, hogy miaf@sz közöm van hozzá, és én válaszolok, akkor még meg is ver, vagy én őt, de sehogysem lesz jó vége. van ennek egy felügyeleti szerve, úgy hívják, hogy rendőrség, az én adómból léteznek, végezzék ők a munkájukat. ráadásul egyre több a teljesen szabályosan légvédelmi reflektor üzemmódban elvakító szintönszabályzó ledes foshalom, pld jön mögöttem és olvasni lehet az autómban, de a kamionosok és buszosok is határozott véleménnyel vannak erről a kivitelezésről (ha nincs szembefény, akkor minden lámpa on, a sövény felett pedig nem igazán jön szembe fény, ott fent a kabin van).
hátsó lámpák: a mérnökök megtervezték szimmetrikusra, a marketingesek meg kihúzták a szerintük felesleget, ezért nincs tolatólámpa a bal oldalon és ködzáró a jobb oldalon. ennek a pótlása már kicsit macerásabb, de megoldható, pld nem csak az izzó nincs benne, hanem a foglalatát is meg kell oldani, de a lámpatestben sincs nyílás az izzó üvegtestének és bekábelezve sincs. semmi speckó hozzáértést nem igényel, de babra munka, egy fél munkanapot el lehet vele bszni simán. Gergő csinál ilyet, legalábbis régen csinált, dokumentálta is, de Ő kb mindent is csinál(t)
hátsó helyzetjelzés @drl: van olvadóbiztosítékja a drl-nek is, a hátsó helyzetjelzésnek is. létezik ilyen termék, schottky-dióda mindig van otthon , nem sokkal macerásabb kivitelezni, mint az ablakemelők megvilágítását.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Flowtation #3374 üzenetére
én egy bonyolult megvalósítást valósítottam meg: leveszed a drl aktívságát a drl biztosítójának bemenetéről és a hátsó helyzetjelző biztosítójának bemenetéről és egy vagy kapcsolatot bekábelezve adod oda a hátsó helyzetjelző biztosítójának kimenetére. a fapados megoldás a hátsó helyzetjelzést "állandóra" kötni, azaz ha van gyújtás, akkor világítson hátul és kész, hiszen valami elöl is világít, így szép.
ablakemelők: azzal kezdem, hogy nekem csak az első ablakok villanyosak, a négyvillanyosról nem tudok nyilatkozni. a kétoldalason kétféle kivitelezés van a két oldalon: a bal (vezető) oldali egyszerű, ott mindig van táp és főd is, itt oda kell adni a világításnak a kapcsolóhoz érkező tápot és kész. a jobb (utas) oldali nem ilyen, ott nincs olyan tápbemenet, ami mindig tápbemenet, a vezető oldali kapcsoló master, hogy felül lehessen bírálni a jobboldali kapcsolót, de vagy a fel, vagy a le irányon mindig lesz táp, így azt kell megvalósítani, hogy elég legyen a bármelyik táp megléte, and there you go.
mindkét kendácsolásnál "probléma", hogy olyankor is világít, amikor nem kéne. a hátsó helyzetjelzés biztosítóján van a középkonzol is, így pld a rádió mindig csökkentett fényerővel üzemel; valamint az ablakemelők tápja értelemszerűen nincs kötve a világításhoz, azaz az ablakemelők éjjelnappal hakellhanem világolnak, de mivel itt már minden ledes, nem úgy, mint a pld mcv-ben volt, így ezzel nincs semmi gond.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz kelly416 #3377 üzenetére
nna nem mintha überelni akarnálak, de amikor meg én szereztem meg a jogsimat, akkor még a 60-80-100-120km/h kombó volt élő. a drl, mint lehetőség, ha minden igaz, idehaza először '90-ben volt megemlítve köhém rendeletben, 55/A és 55/B. §, mert egyébként ezt nem a kresz szabályozza, hanem köhém rendelet(ek). és ekkor még világíthatott a tompítottal együtt, reflektornál kellett csak lekapcsolnia, ami persze megint egy hüjeség, de '90-ben sztem nem volt még idehaza olyan szgk, amiben lett volna drl
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen