Új hozzászólás Aktív témák
-
bagyulajuve
addikt
válasz #48613632 #367 üzenetére
csak hogy vissza kötekedjek, a felkunkorodó fark alapján meg inkább skorpió és különben is a skorpiók a pókszabásúak közé tartoznak (Arachnida osztály) - biológus vagyok
de köszi a tippeket , eddig mindig a távcsöves moddal leszedtem a lövegét, de utána is annyit kell belelőni, hogy hihetetlen és egy csomószor el sem találom, ami az én bénaságom
Resistencia eterna
-
frame>24
addikt
válasz #48613632 #507 üzenetére
A zombit elvileg arra (is) kapod, ha belépsz a Slayers Club-ba. (én az alap Bethesda játék verziót vettem - lehet egyéb kiadásokban benne van eleve)
De tényleg out-of-style, csak még nem akartam más skinre "pazarolni" a sentinel battery-ket. Még kb. a kampány felénél járok.
[ Szerkesztve ]
▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #518 üzenetére
Tobb fajta speedrun letezik Az Any% lenyege hogy minden hibat,glitchet ki lehet es kell is hasznalni h te legyel a leggyorsabb. (Ha letezik is cheat az adott jatekhoz azt nem lehet hasznalni)
Viszont az ilyen hibak kitapasztalasa akar tobb 10 ora (vagy akar 100+ is) is lehet.
Live-Die-Respawn
-
shotika
őstag
válasz #48613632 #615 üzenetére
Az eredeti, orignal, 1993-as Doom 320*200 felbontással, 4:3-as CRT kijelzőkre írva jelent meg.
Amivel a legtöbbünk találkozhatott, az a Doom95 volt, ez 1996 nyarán jelent meg, és 640*480-as felbontást is tudott. Ez már Windows 95 alatt is működött rendesen (valószínűleg az eredeti is tudott futni, de erről nem találtam semmit - emlékeim szerint akkoriban sok játék miatt át kellett lépni Windows 95-ből MSDOS-ba - hogy a Windows-on belüli MSDOS parancssor mikor jelent meg, az most tárgytalan).[ Szerkesztve ]
Shotiii#2629 Gainward GTX 3060TI 8GB, Corsair 2x16GB DDR4 3200mhz, i5-13600KF, Asus TUF B660M-D4, EVGA 750GQ
-
-
heavygrip
aktív tag
válasz #48613632 #669 üzenetére
Elő fordúlt a régiekben, de közel sem ilyen sokszor. A közvetlen elődben nekem kb sosem,pedig nigthmaren is kitoltam jó párszor. Itt viszont a vége fele nagyon...nem akarom elvenni a kedved,vagy már lehet nincs a platform rész miatt,de durva lesz.
Egyébként megértelek valamilyen szinten,hogy emiatt nem tolod,mert nem jön be,de szerintem érdemes vele játszani mert egyébként élvezetes a játék. Én semlegesen álltam hozzá,de a végén elfogadtam a platform részeket.Lehet én fogom fel rosszul,lehet csak az én hülyeségem miatt van,hogy mindenkit gloryzok és ezért nem boldogulok a vége fele.?
Mert mi van?: Nincs benne az intimacy is best runa -,ami lényegében a glory kill t könnyítette meg az elődben - ergo hamár eggyel több rakétát eresztek egy Hell Knight ba,illetve a ballistat elsütöd kétszer, vagy csak tekerd tovább a minigunt akkor már megdöglik bármi, mielőtt gloryznád. Ezért én az első 4 fegyverrel tolom leginkább,na meg dupla shoti,ami tudom a végén már mazoizmus,de így próbálnám elérni,hogy ne hulljanak le idő előtt mint a legyek és tudjam őket gloryzni. Ez viszont rohadt sok lőszerrel jár.[ Szerkesztve ]
They are rage,brutal, without mercy,but you,you will be worse, Rip and Tear until it is done.
-
l.skywalker
félisten
válasz #48613632 #711 üzenetére
Lehet, hogy meg is fog valósulni. XboxPope tegnapelőtt jelentette be, hogy kiadásra kerülnek a koncepciói. Remélem nem csak pár darab lesz...
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
cyberkind
félisten
válasz #48613632 #811 üzenetére
Az én jelenlegi laptopom egy kaka, úgyhogy... Szerintem pont a Bethesda miatt van DLC tervezve, elvégre annyira egyben van a sztori ahogy eddig láttam, hogy nem nagyon kellene semmi, pont mint a Wolfenstein-nél, 3 kieg, 3 különböző karakter pár órája abban a világban.
Nekem a kifejezetten az emberre erőltetett képességhasználat nem jön be, tehát az, hogy ha kell lőszer, akkor fűrészelj, ha pajzs, akkor a válladon lévő szart használd, ha meg élet, akkor a glory kill, ezenkívül nekem nagyon tetszik amit eddig láttam, kb az eredeti meg annak a folytatása lépett előre ennyit, vagy még ennyit se. Zene szintén tetszik ahogy az 1-nél is (16-os rész), már jó pár soundtrack van a kedvencekben.[ Szerkesztve ]
Paranormal Cocktivity
-
Liner
aktív tag
válasz #48613632 #889 üzenetére
Mindenkinek más volt a fiatalkora többé kevésbé ebben gondolom kiegyezhetünk. Engem annyira extrém és komikus figurák vettek körbe, hogy volt min röhögni bőven. Sokszor van az, hogy lila fejjel vitatkoztok valamin a pároddal vagy akárkivel és ha utána higgadtabban átgondolod az egészet egy kabaré volt. Rengeteg élethelyzet nagyon extrém és komikus aki ezt nem veszi észre csak sajnálni tudom. márpedig ahogy elnézem.. Tisztelet a kivételnek ugye... Persze, hogy nem MINDENEN.
Viszont csomó olyan dolgon kicsattanok amit más észre sem vesz csak esetleg utána esik le neki, hogy nevetséges volt. Vannak akik meg sem tudnak másképp nyilvánulni csak röhejesen..Vannak olyan emberek, akik azt hiszik, hogyha otthon vannak a programozásban, akkor már mindent tudnak. Pedig - törvény. Valahol kapsz, valahonnan elvesznek.
-
Liner
aktív tag
válasz #48613632 #1079 üzenetére
Isten vagy kösz. !!!
Hogy lehet ilyen undorítóságot csinálni?? Kajak odavágta 2 napomat.
Összeszedtem magam és nyomtam egy reszartot, megkönyebbülve látom, hogy van hang... Be Doom mondom most már 1000, hogy jó. Siket...
Fájó pocival idejöttem és a hozzászólásod hatására revoval töröltem a maradékot is vissza és láss csodát. Rohadékok. Még egyszer kösz.Szerintem ez így már on topic. Sőt fontos.Vannak olyan emberek, akik azt hiszik, hogyha otthon vannak a programozásban, akkor már mindent tudnak. Pedig - törvény. Valahol kapsz, valahonnan elvesznek.
-
cyberkind
félisten
válasz #48613632 #1132 üzenetére
Annál már egy kicsit jobb, de nagyjából ilyesmi. Az a gondom, hogy meg is akarom osztani Steam-en a képeket, úgyhogy az Experience nem jó, meg amúgy se szeretem. Konkrétan úgy képzeld el, hogy benyomom a screenshot gombot bárhol és bármikor, fagyi van.
Paranormal Cocktivity
-
WATERDACA
őstag
válasz #48613632 #1567 üzenetére
Ezt a témát lehetne a végtelenségig boncolgatni, az tény és való (és ebben teljesen igazad van), hogy AAA kategóriájú egérhez megfelelő alapanyag (ember) is kell. Vérpistikére is adhatunk Adidas Nemezis cipőt, nem fog úgy futballozni, mint Messi.
Bár Csaba néha félreérthetően fogalmaz, de értem a megközelítést. Én a kettő között vagyok valahol, 1.500 Ft-os Logitech egér, 4.0-es sensivel, de mindez azért, mert kompromisszumot kell vállalnom a gyengébb minőség miatt. Nekem vele is sikerült az Ultra Nightmare, ráadásul mindjárt meglesz a második run is.
Nekem is tervben van perifériák fejlesztése, de idén építettem számítógépet, jelenleg még ezt a dolgot jegelem.Synth-el nekem is voltak egér témáink, kulturáltan megbeszéltük. Van amiben nem értünk egyet, az tény és való, hogy nekem is kellene már egy megfelelő egér, hogy ne csak tesztekből okosodjak. Azért a tesztekhez is hozzátartozik, hogy a mai világban rengeteg fizetett ismertető van, amikből tömérdek pénzt lehúznak. A kedvencem, amikor vérpistikék azt hiszik hogy pro játékosok lesznek pusztán attól, ha AAA típusú egerük lesz.
Engem pl. a külső gombok olyannyira nem hoznak lázba, hogy max 2-t tennék rá az eddigi billekből Eternalból, nekem nem ez a fontos egy AAA típusú egérben, high playt 1.500 Ft-os sz*rból is ki tudtam hozni. Az hogy én 4 billt tegyek rá és közben célozzak is, hihetetlenül greedy és haszontalan.
Mindig elcsodálkozom 1-1 fórumon, hogy mennyi okos ember van és azt hiszik hogy nekik van igazuk. Annyira nehéz azt leírni hogy b*sszus most neked van igazad. Ez nem azt jelenti, hogy b*lfasz vagy, te biztosan másban vagy jobb, ilyen az élet. Ezt leírni sem kellene, de felesleges regényt írni már mindenféle oldalról/átmenni személyeskedésbe, aki meggyőzhetetlen és makacs, úgysem fogja érdekelni a véleményed.
Tanulni viszont az ember úgy fog igazán, ha következetes és nem makacs (több oldalról meg kell vizsgálni a dolgokat). Az új ismereteket be kell fogadni, levonni a konzekvenciát. És ez nem korfüggő. Lehetsz 15 éves, 60 éves. Soha semmit nem késő elkezdeni.
Személyeskedésnek meg semmi helye nincs itt.
Örüljetek hogy itt van ez a rohadt jó játék, mindenki megtalálja benne a megfelelő kihívást, nehézségi szintet.
Nagyon szűk lett ez a réteg, a CoD, CS nagyon más irányt képviselnek...
[ Szerkesztve ]
u wanted, i got it \o/
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #1942 üzenetére
Teljesen egyénfüggő a dolog, de nagy általánosságban elmondható, hogy ~15 cm/360° alá nem célszerű menni (a cm az egér padon megtett útját, a fok meg a játékbeli karaktered nézőpontjának elmozdulását jelenti egy alapállapothoz képest). Az izommemóriádnak is sokkal könnyebb dolga van, ha nem 16,88 mm-es pöckölgetéseket, hanem mondjuk 10-20 cm-es rántásokat kell megszoknia. Illetve az alacsonyabb sens sokkal jobban kiszűri a kezed bizonytalanságát.
Persze létezik mindkét véglet, de szintén általánosságban igaz, hogy az alacsonyabb sensivel könnyebb konzisztensnek lenni, érdemes 20-45 cm/360° közt megtalálni a sweet spotot. Azt mondanám, hogy próbáld úgy beállítani, hogy a precíziós tracking aim kényelmesen, erőlködés nélkül menjen (tehát egy aktívan mozgó célponton simán, folyamatosan rajta tudd tartani a célkeresztet), de még komfortosan tudj insta 180 fokokat is fordulni.
DOOM-ban itt most éppen 800 cpi/2-es horizontális és 3-as vertikális sens, driverben nincs mókolás, Windows egércsúszka default 6/11, Enhance Pointer Precision off (ezt mindenképp kapcsold ki, ha netán aktív lenne, mert ugyan nem szünteti meg teljesen a windowsos egérgyorsítást, de az értékét leveszi 1-re).
Persze külső szoftverrel (Povohat accel driver) akár accellel is tolhatod, ráadásul a végletekig testreszabhatod/paraméterezheted az accel görbét.
Röviden és tömören ez az accel dolog egyesíti a high és low sens előnyeit, mert a rántásod sebességétől függően skálázódik a sens (de persze mindenféle határértékeket is megadhatsz). Értsd úgy, hogy ha lassan mozgatod az egeret, akkor mondjuk 20 cm-en fordulsz 180 fokot, viszont ha gyorsan rántod, akár 5 cm-en is meg tudod tenni ugyanezt. Ezek a számok nem kőbe vésett értékek, csak példák; minden az egyéni beállításokon múlik.
A Povohat csodássága még az is, hogy csak addig aktív, amíg maga a program fut, és nem csak bármilyen játékban, de a desktopon is kifejti hatását. Miután leállítod, minden visszaáll ugyanolyanra, mint amilyen az indítás előtt volt. DOOM-hoz ugyan nem, de pl. Apex Legendshez használom.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Segal
veterán
válasz #48613632 #1992 üzenetére
Ezzel is meg a FOV-val is lehet játszani. Meg multinál a grafika butitással.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Segal
veterán
válasz #48613632 #1994 üzenetére
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Segal
veterán
válasz #48613632 #2271 üzenetére
Senki sem állította hogy csak a Doom-ot vette. Persze hogy van másik is. Én csak azt írtam hogy nyilván nem azért vásároltak be, hogy utána kukázzanak egy ekkora sorozatot.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
WATERDACA
őstag
válasz #48613632 #2854 üzenetére
Szerintem az összes őrült puskaporukat ellőtték a DLC-kben és a Master Levelekben, így ezt folytatni ilyen tempóban nem lehet. Ezt már fokozni nem érdemes.
Az utóbbi időkben már jobban hasonlított egy Serious Samre, ami azért nem vetett a legjobb fényt a sorozatra, függetlenül attól, hogy élveztem őket.Valahol a 2016 és Eternal közt kellene megtalálni az egyensúlyt.
Eközben egy Eternalra hajazó klón:
[ Szerkesztve ]
u wanted, i got it \o/
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2857 üzenetére
Ne má. Nekem az első 2016 UV végigjátszáskor égett a pofám, mint a Reichstag, olyan könnyű volt. Szerencsére Eternalban már nem volt ilyen gáz, és a gameplay is sokkal dinamikusabb lett.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
WATERDACA
őstag
válasz #48613632 #2859 üzenetére
Mindkettő másban jó. Nálam az Eternal minden idők legjobb FPS gameplay-e, és nem tudom lehet-e ezt még fokozni, mert nálam egy mestermű. Anno a HL2 volt rám ilyen hatással.
Egyébként annyira más a kettő játék, hogyha Eternal után visszamész 2016-ossal játszani, a tempó miatt először nagyon szar játékosnak fogod hinni magad. A 2016-osnak a tempója sokkal lassabb, de ez nem azt jelenti hogy rosszabb. Más kávéház.
Mindkettő nagyon kiemelkedő játék.
u wanted, i got it \o/
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2859 üzenetére
A hangulata "doomosabb", leginkább a kevesebb szín miatt, de minden másban jóval gyengébb.
A bestest meg egyébként is a klasszik Doom, Crispy vagy DSDA alól.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2863 üzenetére
Az, hogy 4 évvel régebbi a 2016, semmit sem jelent. Nyilván nem a grafikára gondoltam, hanem a gameplayre.
"nekem a classic Doom hatást a 16-os verzió hozta el"
Akkor nem sok classicot játszhattál.
"A classic doom meg akkor ütött nagyot, mikor megjelent."
Szerintem most is legalább akkorát üt, mint akkor, ha nem nagyobbat, mert az eszméletlenül igényes 3rd party content mennyisége egyszerűen brutális, és állandóan jönnek ki új cuccok, szóval esély sincs befásulni; három évtized sem volt elég, hogy lelohassza az emberek kreativitását, sőt! A community él és virul, a második reneszánszát éli.
Minél többet játszom vele, annál jobban szeretem. Megvan az a varázsa, hogy alapvetően faék egyszerűségű a koncepciója, így nagyon könnyű belecsöppeni, viszont a nyúl ürege elképesztően mély, és a skill ceiling eléggé nagyon durván magas (Doom Movement Bible).A magam részéről 2020 elején vettem fel ismét a gémet, és 2020 novembere óta gyakorlatilag nem is játszottam mással, ha a LAN-okat nem számoljuk, de érzem is a fejlődést. Alapjátékok, WAD-ok, megawadok, speedrunning, mapping, miegymás.
"Aztán a Doom 3 sem volt az igazi nekem."
Nekem bejött a Doom 3. Főleg az tetszett, ahogy a talált tabletekkel pályák között is üzengettek egymásnak az azóta jobb létre szenderült mérnökök/biztonsági emberek, és ez valahogy keretbe rakta a játékot. A para level meg eléggé ott volt a szeren. Az tény, hogy retardáltság az, hogy a 22. században, egy nem éppen földi kutatóbázison nincs éjjellátó vagy legalább egy tekercs szigszalag a zseblámpa felfogatásához, viszont az is tény, hogy jelentősen csökkentette a rettegési faktort az, hogy a BFG Editionben tudtál egyszerre világítani és lőni is.
Az engine-je meg fincsi, és konzolból szénné butítható. Ha meg már korrekt cfg-t lehet írni, olyan rossz nem lehet. : >
"Valamit mindig mókolni kellett vele, ezt másold ide, azt ott írd felül, kb mintha valami cracket kellett volna rajta csinálni. Aztán vagy HD hangom nem volt, vagy HiRes texturáim."
Ugyan, nem egy nagy ördöngösség wad-okat meg pk3 file-okat konfigurálni/paraméterezni, kb. 1x1 bonyolultságú a dolog. Ha segítség kell, szólj! A képek amúgy nem modból, csak egy megawadból vannak.
Az ilyen steames, meg DOSBoxos vergődést el kell felejteni! Unreszponzív, körülményes, lagos, QoL improvementek szinte teljes hiánya. Normális source port kell hozzá, mondjuk Crispy Doom vagy DSDA-Doom. Esetleg ha NAGYON vanilla akarsz lenni, akkor Chocolate Doom. Ez sem egy komplex dolog, és a szükséges WAD fájlok láthatólag megvannak neked. Megint csak segítek, ha kell, 10 perc alatt megleszünk, és utána soha többé nem akarsz Steamet látni klasszik Doomhoz!
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
wjbhbdux
veterán
válasz #48613632 #2866 üzenetére
Doom 1-2-ben én is a nyilakkal forogtam, aztán nem nagyon volt lehetőségem játszani úgyhogy Quake1-2 3d átállás kimaradt akkor. Aztán felfedeztünk egy internet kávézót a Kálvinnál ahol az UT előtti Unreal 1 deathmatch ment épp (+ másik társaságban a starcraft), és ott is billentyűzettel akartunk játszani, szerencsére volt egy arc aki megmutatta hogy mi van csak be volt kapcsolva az invert mouse, erről csak vmivel később szoktam át normálra.
/s
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2866 üzenetére
"A 2. reneszánszát? Akkor miért az Eternal topikban kell megosztanod a classic doommal kapcsolatos gameplay videóidat?
Valamint miért kell a helyi classic doomos csoportokban erre külön felhívni a figyelmet?"Az gondolom, ugye nem kérdés, hogy a világ lényegesen nagyobb a PROHARDVER-nél, de még Magyarországnál is, és az itteni topikok a legkevésbé sem reprezentatívak semmiben.
Nézz fel Doomworldre, vagy bármelyik source port Discordjára; dugig van aktív emberekkel mind. Odamexen ebben a pillanatban 241-en vannak online, 491-en offline (Zdaemonon és Zandronumon nem vagyok fenn, ám mivel azok népszerűbb multiplayer source portok, mint az Odamex, valószínűnek tartom, hogy többen csüngnek rajtuk). Chocolate/Crispy Doom Discordon 96 online, 329 offline, DSDA-n 443 online, offline-t nem írja. Dragonfly Doomworksön 168 online, 199 offline, de szerintem érted, és nyilván nem csak ezek a csatik vannak, hanem nyócvanhat másik is.
Doomworld minden nap pörög (ha jól látom, ma 3789 egyéni látogató volt és 10609 oldal lekérés, USA-ban a legaktívabb – a zdoom.org-on ugyanezek a számok 4,297 és 9,883), folyamatosan jönnek új 3rd party tartalmak, mert a playerek közül nagyon sok konyít valamit a Doom fejlesztéshez (mapping, modding, textúra pakkok, MIDI-k stb.), a Doomers Board Project minden hónapban kijön egy tematikus community megawaddal stb. ---> tl;dr: Él és virul a community.
"Az általad feltöltött videók pedig jó, ha elérik a 20-as nézőszámot."
Kevés helyen reklámozom, és lássuk be, nincs is túl nagy tartalomgyártás, nem streamelek, nincsenek monológok, csak néha demókat renderelgetek és funolgatok. Értsd nem vagyok YouTuber, ráadásul a communityn belül is egy niche réteget képviselek. Azért kedves tőled, hogy a YT csatornámat bárminemű tekintetben reprezentatívnak gondolod, mert simogatja a lelkemet.
Pár értelmesebb Doomközpontú YT csatorna:
decino – 148k feliratkozó
IcarusLIVES – 80,5k feliratkozó
Zero Master – 58,8k feliratkozó
Coincident – 16,6k feliratkozó
Dwars – 15,2k feliratkozó
Doomkid 11,3k feliratkozó
MtPain27 – 7,7k feliratkozó"Mert az eredeti classic Doomokat nem lehetett egérrel irányítani!!!!"
Ez csak városi legenda. Hát már hogyne lehetne! Még a legelső DOS-os shareware-t is, sőt, még a Wolfenstein 3D-t is. Továbbmegyek; még a WASD-t is be lehet állítani, csak el kell indítani a setup.exe-t. A játék user manualjában is külön szerepel, hogy ha már komfortos vagy a pokolbéli élménytúrával, próbáld ki a billentyűzet-egér kombót! Ha nekem nem hiszed, hidd el a manualnak és John Romerónak;
A Chocolate Doom pedig gyakorlatilag tökéletes vanilla port, az eredeti DOS-os executable összes limitációját (pl. visplane overflow stb.) és bugját szándékosan benne hagyták; pont az a dizájnfilozófiája/szexepilje, hogy 100 százalékig akkurátusan visszaadja a '90-es években tapasztaltakat. Egyébként a Crispyvel, PrBoom+-szal vagy DSDA-Doommal készített complevel 2/3/4-es demók is visszajátszhatók deszinkronizáció nélkül az eredeti doom2.exe-vel. Ettől speedrun legalok.
: >
Akkor majd ha köll technical support a source portokhoz, dobj egy privit! Tényleg nem egy nagy was ist das a dolog.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
wjbhbdux
veterán
válasz #48613632 #2870 üzenetére
Inkább a számtalan 25 éves kinézetű indie játékot nevezném az utóbbi évben reneszánsznak, hiszen ezekből egyre több van miközben nagy költségvetésű FPS alig. Tavaly nem is tudom játszottam-e bármivel, jött egy Halo de az pihen amíg beteszik a coopot. De jó látni hogy a régi Doomok meg a Quake 1 is kap még pályákat szép mennyiségben minden évben.
Én a Half-Life/source modokért voltam oda régen, csak az már tényleg akkora erőfeszítés hogy inkább indie játékot csinálnak amiből pénz is jön mert egy komolyabb project fejlesztésével hosszú évekig el lehet szöszmötölni mint pl a G String honfitársunktól./s
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #48613632 #2870 üzenetére
"Meghatározás kérdése, hogy azt a párezer embert minek nevezzük."
Meg ugye kontextusé. Nem a párezer a lényeg, hanem a szüntelen aktivitás, és a csapvíz szintjén folyó új tartalmak, amik a minőségnek sincsenek híján. Ez a második reneszánsz 2016 óta tart; az új Doomok igen sok új arccal ismertették meg a franchise-t, akik között akadtak olyanok is, akiket bevonzott a classic vonal, és a nagyobb YouTuberek/streamerek is pozitívan hatottak a létszámra. A válság a 2000-es évek derekának táján volt, de azok a sötét idők szerencsére már jócskán mögöttünk vannak.
"Ami a korai Doomok egérkezelését illeti, valami oka csak volt annak, hogy az akkori gamerek több, mint 70%-a mégis inkább a billzettel irányította."
Persze. Az volt a default beállítás, előtte meg szinte senki nem játszott FPS-t (nem is nagyon volt előtte, csak egy hangyamaréknyi, és tudtommal azoknál is csak a Wolfenstein 3D-nek és a Blake Stone-nak volt értelmezhető mouse supportja, bár az utóbbi nem annyira meglepő, hiszen Wold3D motort használ) egérrel, a legtöbbekben fel sem merült még a lehetősége sem. Én is billentyűzet onlyval játszottam anno Doom LAN-t E1M1-en, sőt, eleinte még a Quake-et is úgy toltam. Így visszagondolva némely egérre, valahol meg is érthető; az első sajátom (Genius GM-6000) akkora hulladék volt, hogy inkább kurzorgombok + SPACEBAR kombóval vittem el a Dune 2-t az utolsó pályáig.
A másik faktor talán az volt, hogy ha bekapcsoltad az egeret, folyamatosan aktív volt a vertikális mozgás (vertical mouse movement: on/allow vertical mouse movement), értsd ha felfelé toldat az egeret, akkor előre, ha meg hátrafelé húztad, akkor hátra mentél vele. Ezt tudtommal az első source portok megjelenéséig csak külső programmal, pl. Pataki István NOVERT-jével tudtad kikapcsolni, így valószínűleg ez is közrejátszhatott a dologban, annak ellenére, hogy még aktivált vertikális tengellyel is órási előnye volt egy egeres játékosnak a billentyűzet only emberekkel szemben. Egyébként még ma is vannak néhányan, akik csak billenccsel nyomják (pl. BeefGee), de érthető okokból kifolyólag eléggé kihalt állatfaj ez.
"Természetesen a régi, akkor aktuális meghajtókat beszerezve. Aztán meglátjuk, hogy egyáltalán elindul e."
El fog. Ha NAGYON akarnám, meg is tudnám nézni, de őszintén bevallom, nincsenek mazochista hajlaimaim. Egyébként mire eljutottunk oda, hogy hazánkban sem volt über cucc egy 486DX-es gép, már megjött a Doom95.
Egy időben még voltak joystickes formák is, bár ők mára a gamepados nemzedékké evulálódtak.
Fun fact: sokáig az Autorun: on-hoz is manuálisan kellett átírni egy változót a cfg-ben (joyb_speed 31, illetve ha Final Doomhoz is szeretnéd, akkor 29). Amíg erre nem jöttek rá, sokan úgy nyomultak, hogy a klaviatúrán leragasztották a futás (alapértelmezett: SHIFT) gombjukat. : > Aztán megérkeztünk a source portok dicső korszakába.
"Én a nézőszámot annak függvényében keveslem, hogy itt osztottad meg, egy közel milliós felhasználóval rendelkező közösségi szerveren, egy tematikus csoportban."
Amit kb. hét ember látogat, és ha én nem varázsolom mildly related személyes naplóvá, akkor fél évig nincs új poszt. Viszont nézz rá azokra a csatikra, amiket linkeltem; egy új decino videó (kicsit overhype-olt a tag, de amúgy nyugis arc és jó player) például már az első nap 15-20 000 megtekintést hoz. És egy jövőre 30 éves játékról van szó, ami nagyon nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Ragnar_
addikt
válasz #48613632 #2873 üzenetére
Meg amíg nem volt Windows, az egeret nem is nagyon ismertük. Dosnavigátor, doomot meg nyilak, oldalazás, ctr lövés space ajtónyitás, ha jól rémlik. Hexen, Heretic ugyanez. Nekem Unrealnél, Quakenél már rémlik az egér használat, azt már máshogy nem nagyon lehetett.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Synthwave
HÁZIGAZDA