Új hozzászólás Aktív témák

  • kcsa

    veterán

    válasz dssport #50171 üzenetére

    Szerintem ennél sokkal egyszerűbb a sztori: hol tud tisztítani a benzin, ahol annak értelme is legyen? Ott, ahol a benzin "jár":
    a) Hagyományos, hengerenkénti befecskendezésű motorokon a szívósor befecskendező utáni szakaszán, szelepeken, dugattyútetőn.
    b) Közvetlen befecskendezésű motorokon gyakorlatilag csak a dugattyútetőn, vagy még ott sem.

    Ha a két motortípusra jellemző meghibásodásokat megnézed látni fogod, hogy
    az a) esetben normálisan pont nem jellemző az ilyen elszennyeződés (mert a benzin lemossa az olajpárás trutyit), vagy ha igen, ott más gond van (tipikusan magas kopásból, gyűrűletapadásból vagy egyéb olyan magas olajfogyasztásból származó kokszosodás, hogy azt a befecskendezett mennyiségű üzemanyag már nem tudja lemosni).
    A b) esetben pedig pont a szelepek kokszosodása szokott problémát okozni (szelepfészkek szennyeződése miatt nem tudnak zárni a szelepek, vagy az onnan leváló nagyobb koksz darabok átégetik a dugattyútetőt).

    Az én félig-meddig laikus következtetésem az, hogy ez a "tisztítóhatás" igazi snake oil és hagyományos mosópor kategóriájú átverés. Nyilván védik magukat ilyen-olyan felmérések eredményeivel, de az amit sugallnak az egyszerűen nem lehet igaz.

    Peace :D

    szerk.: nem iszom, nem dohányzom, nem energiaitalozom. De akkor mire megy el a pénzem? :DD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák