Aktív témák
-
Pá
addikt
De hogy mindenkit megnyugtassak. Ha ilyen nagy marad az RB fölény, szinte borítékolható, hogy valamilyen módon be fogják tiltani a flexi szárnyakat.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Krozoo
csendes tag
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de én úgy tudom, hogy van egy olyan szabály miszerint az első szárny nem lehet 8cm-nél közelebb a talajhoz? Ezzel, szemben szinte mindenhol a földet súrolja...
Én erre alapozva mondtam amit, de ha rosszul emlékszem akkor nem szóltam...
(#24901) Motion_Blur: Ferrarisként, valószínűleg a jelenlegi csalódottságom miatt vagyok olyan amilyen. Amúgy 2002-2004-et is rühelltem a Ferrari dominanciája miatt drukker létemre, és 2009-óta folyton csak azt látom, hogy mindig van 1 csapat ami toronymagasan a többiek előtt jár hála Bernie-nek, Mosley-nak és a többi fatökű idióta szabálymódosítgatásainak...
[ Szerkesztve ]
-
D@ni88
addikt
válasz Motion_Blur #24903 üzenetére
Nem úgy van hogy az első körben nem lehet használni?
-
Pá
addikt
-
-
Motion_Blur
félisten
Egy kis adalék a flexi szárny történethez: [link] (képek miatt)
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Oliverda
félisten
Whitmarsh azt is elmondta, hogy csak a március 12-én véget érő utolsó téli tesztprogramot követően hozták meg döntésüket, miszerint átalakítják kipufogórendszerüket, így a szakembereknek mindössze tíz napjuk volt arra, hogy végrehajtsák a feladatot.
Bár egyelőre – a következő futamokon – maradnak az egyszerűbb kipufogónál, a csapatfőnök nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a szezon egy későbbi szakaszában visszaszerelik innovatív megoldásukat, mert maga a koncepció jó.
„Amit kérek és tíz nappal ezelőtt is ezt kértem, hogy álljunk le ezen dolgok fejlesztésével egy időre. Egyértelmű, hogy nagyon sok érdekes dolog van ezen a területen, azonban hatalmas kihívás a mérnökök számára, egy igazi kutatási és fejlesztési feladat” – magyarázta.
„Arra kértem mindenkit, hogy egy időre felejtsék el, és valami teljesen mást alkossanak. De abban is biztos vagyok, hogy amint lesz egy kis lélegzetvételnyi idejük, ismét elő fogják venni és dolgozni fognak rajta.”
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Bermi
aktív tag
Mestert sajnálom, hogy nem végzett előrébb, heidfeld és petrov érdekes.
de még van remény, holnap a Mester egy kerékcserével végigmegy és dobogós lesz a két redbull mögött
ez a flexi szárny tavaly is ott volt, senki nem képes lemásolni
F1.....
-
Motion_Blur
félisten
válasz Krozoo #24911 üzenetére
A padlólemezbe az alapján kötöttek bele hogy a McLarennél ott volt a komplett tervrajza az autónak és tudták hogyan lehet őket megsz*patni. Az a padlólemez nem ment át az ismételt ellenőrzésen (módosítást kért rá az FIA), az RB szárny meg átment tavaly is, most is átmegy. Rossz a mérési metodika. Az FIA is csöndben van mert valszeg lövésük sincs milyen teszttel lehetne megfogni őket..
Egyébként meg valszeg nem is ebben van az okosság, ezzel csak egy csontot odadobott Newey a jónépnek, lehet hogy teljesen máshol kell keresni azt az 1mp-et
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Krozoo
csendes tag
válasz Motion_Blur #24914 üzenetére
Na igen, valami más turpiságnak is kell ott lennie.
Viszont érdekes, hogy csak gyors körön brutális az előny.
-
Motion_Blur
félisten
-
Oliverda
félisten
válasz Krozoo #24915 üzenetére
Reméljük tényleg csak egy körön van meg az előny. Mondjuk sokan nyilatkozták már, hogy idén kevesebb jelentősége van/lesz a rajtpozíciónak mint tavaly.
Pá: Felőlem dózerolhatnak. Webboval egymást lehetőleg.
A két Red Bull kiesik, Hamilton autója megadja magát, és Button behúzza zsinórban harmadjára.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Krozoo
csendes tag
Mivel ránézésre többé-kevésbé a tavalyi konstrukció továbbfejlesztett változata, így gondolom a konstrukció alapvető tulajdonságai nem igazán változhattak meg. De a tévedés jogát fenntartom...
Valaki tudja esetleg, hogy mi célt szolgál az a kémény a RB hátulján?
(#24918) Oliverda: És a mi Zsoltink behuzza a futamot a kétülésessel....
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Motion_Blur #24903 üzenetére
Eh, hát ez érdekes. Ezt hogy tudták elsumákolni?! Nem tudom, de ha igaz, akkor ez zseniális. Rajtnál a legfontosabb, ha ott használható, akkor máshol nagyon nem is kellhet. Talán SC után.
Egyébként attól nem félek, hogy aerodinamikailag beérik őket. Tavaly sem sikerült, óriásit alkottak megint.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
shteer
titán
válasz Motion_Blur #24909 üzenetére
egészen már a megközelítés... az orrkúp és a tartó lenne a titok kulcsa?
szerintem jónak tűnik..
-
Thom!
veterán
Én biztos vagyok, hogy nem lesz tiszta rajt
Egymásnak mennek zöld lámpa után, Ausztrál nagydíjon az a ritka ha sima a rajt
-
Peat;)
veterán
válasz Motion_Blur #24903 üzenetére
Ameddig nem sikerül optimálisan kidolgozni addig lehet hogy jó ez a fél megoldás, de szerintem ez inkább hátrány mint előny már most is, mivel a sok kerékcsere miatt több lesz a lekörözés illetve többet kell előzni pl régi gumin futó pilótát ahol azért a Kers+szárny kettőse ad leginkább esélyt hogy sikerüljön is. (lsd tavaly Alonso-Petrov, márpedig idén sok ilyen szitu lesz) Ráadásul csak az eleje rajtol puha gumikkal, amikben már van kör is, így simán lehet hogy már 8 kör múlva box...az meg még Vettelnek is kevés hogy a 10. hely környékén lévőkhöz képest (van ott Mercedes, Sauber, Force india, Williams, azért körönként 3 másodpercet nem fognak adni nekik..) kiautózzon egy boxkiállást. Végsebességük meg nem a legjobb ez látható a táblából, egyenesben így nem tudnak előzni, a többi fajta előzésnél meg azért fel lehet tartani őket egy ideig. Érdekes lesz ez.
-
Oliverda
félisten
Továbbra is csak az első 10nek kell a leggyorsabb körben használt gumikkal elrajtolni holnap?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
MPowerPH
félisten
Az FIA érdeklődését is felkeltette a Red Bull KERS-e
Most már nagyon kíváncsi vagyok erre.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Pá
addikt
válasz Motion_Blur #24928 üzenetére
Egyébként, ha tényleg úgy működik, ahogy linkelted a cikkben, akkor én is betiltanám. Mivel abban az esetben az nem egy energiavisszanyerő rendszer, hanem egy akkumulátoros rajt boost.
Ha betiltják remélem vasárnap éjfél után fogják, hogy a Ligában ne b@sszak rá.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
sekli
addikt
válasz hunnylander #24875 üzenetére
Ezeket a képeket a csapatoktól kapod közvetlen?
A visszaszámláló az oldaladon bugos, remélem már nincs ennyi hátra...Pá: Én nem tiltanám be, ha a többi csapatnak sem tilos a konnektorból feltölteni a rajt előtt. Ráadásul nem hiszem, hogy ez a későbbiekben is így maradna...
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #24903 üzenetére
Én egy ilyen megoldásba mindenképpen belekötnék, hiszen a szabály egy KERS rendszert enged elhelyezni az autón, aminek a nevében is benne van, hogy energia visszanyerő rendszer. Ha esetleg, ők úgy gondolták, hogy egy nagy energiasűrűségű egyszer használatos és könnyű telepről, csak és kizárólag egy alkalommal a rajtnál használják a rendszert, akkor az nagyon nem felel meg a szabályrendszerben megfogalmazott KERS alapelveinek.
Hiszen ők így nem alkalmaznak akkumulátort(+súly), nem használnak energia visszanyerő rendszert(+súly), így nem kellett annyit fejleszteniük a fékerőegyensúly és az autó stabilitásának vonatkozásában sem mint a többi csapatnak, viszont a rajtnál gyakorlatilag ugyanazt az előnyt élvezhetik mint a KERS-es autók (ha jó telepük van akkor talán néhány további alkalommal is lehet használni).
[ Szerkesztve ]
-
Pá
addikt
válasz Oliverda #24931 üzenetére
Az egyébként nem lenne gáz. Amíg nem használják, addig nem zárhatják ki őket, mivel addig csak passzív súly a kocsiban, azért nem büntethetik őket. Az lenne a szívás, ha használnák és utólag kizárnák őket érte. (vasárnap éjfél előtt )
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Oliverda
félisten
válasz Flashcash #24932 üzenetére
Egyetértek, csak az a nagy kérdés, hogy a szabályok alapján ebbe mennyire lehet belekötni. Valahogy kétlem, hogy annyira hülyék lennének a Red Bull-nál, hogy ezt nem járták volna már nagyon alaposan körbe mielőtt megcsinálták. Ismerni kéne a pontos KERS-re vonatkozó szabályzatot.
Remélem ennek ellenére kilátásba helyez az FIA valami részletesebb vizsgálatot ami akár utólagos kizárással is járhat. Így talán akkor is ki fogják venni holnapra, ha még nem lesz sziklaszilárd ítélet az ügyben.
Amúgy én arra tippelek, hogy az egyszeri töltést náluk egy nagy kapacitású kondenzátor tárolja ami könnyebb mint az akku.
#24935: Szerinted amikor bent állnak a boxban akkor nem tudják az autókat egyszerűen újra felölteni valamilyen csatlakozón keresztül?
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
shev7
veterán
válasz Flashcash #24932 üzenetére
Korabban volt linkelve egy iras rola, hogy vegulis az is energiavisszanyero rendszer, csak kicsi a hatasfoka, nem toltodik olyan gyorsan mint a tobbiek-e. Ennek fenyeben erdekes lehet mit mond a szabaly.
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
P00By
nagyúr
Megint mennyi érdekesség
-
P00By
nagyúr
válasz Nowhereman #24940 üzenetére
Én is arra gondolok, h az autója inkább időmérőre volt beállítva. Aztán...
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Oliverda #24936 üzenetére
Igen, a kondis megoldás is működhet.
Ha nagyon a szabály kijátszására akarnak menni, akkor természetesen megoldható, hogy betesznek mondjuk egy kurblit a pilótának, amit ha 1 évig tekergetne, akkor feltölthetné a 'KERS'-et, és arra hivatkoznak, hogy ők nem a fékerőt vagy lendkereket, hanem a pilóta erejét hasznosítják újra (lásd McLaren F-csatorna).
A szabályok megengedik, hogy a KERS-et a verseny előtt feltöltsék, viszont semmilyen formában nem lehet tölteni a KERS-et verseny közben a pit stop alatt.
[ Szerkesztve ]
-
#51736960
törölt tag
én ugyan nem vagyok RB drukker (és akkor még finoman fogalmaztam), de tetszik az a kreativitás, ahogy az autóikat építik, folyamatosan zseniális újítások sorát vonultatják fel...
(és még ott vannak azok a megoldások, amikről nem is tudunk)szerk: nem neked akartam, soz...
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Ez a verzió is érdekes lehet.
A 'hagyományos' KERS legnagyobb hátránya, hogy a hátsó kerekek fékrendszerén keresztül töltődik, emiatt megváltoztatja az autó fékerő egyensúlyát és instabilitást okozhat. Hátrány még emellett a +tömeg is.
-Ha abból indulunk ki, hogy a Red Bull valamilyen alternatív megoldást akart a fenti hátrányok nélkül, cserébe viszont nem akarják minden körben használni a KERS-t csak lehetőleg a startnál és a biztonsági autós újraindítások után, akkor elképzelhető, hogy ők egy olyan extra-könnyű generátort építettek be (akár az első tengelyre is?), ami kikapcsolható és alaphelyzetben nem tölt semmit a 'KERS'-en (szintén könnyű kondenzátoron?), csak ha bekapcsolják pl. safety car mögött, és akkor is csak nagyon lassan, hogy ne befolyásolja az autó menettulajdonságait.
[ Szerkesztve ]
-
Flashcash
Közösségépítő
Egyelőre csak találgathatunk. Nekem a #29944-ben leírt megoldás tetszene, hiszen az megfelel a KERS szabályrendszernek is és elég kreatív, illene a Red Bull-hoz.
Bár még ebben az esetben is kötekedhetnek, hogy nem fékezési (felesleges) energiát táplál be az energiatárolóba, hanem a bekapcsolásakor pl. menet közben folyamatosan tölt. (üzemanyagot konvertál -> elektromos energiává)Ha telepet használnak, azt szerintem az FIA nem fogja engedni.
[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
Williams, Team Lotus, Hispania, Sauber, Force India, Ferrari, LRGP, Mercedes, McLaren nagy felbontású képek.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #24947 üzenetére
Képek helyett inkább megoszthatnál velünk némi háttérinfót az éppen aktuális témával kapcsolatban..
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
AMD Power
titán
Jo volt ma a Renault es persze Petrov is!
Aktív témák
- XFX RX6700XT Qick319/ garancia/ ingyen foxpost
- ASUS ROG G15 - Ryzen 7 6800H - 16GB DDR5 - RTX 3060 (140W) - 15,6" 300Hz - Csere PS 5 PRO -ra
- Apple Magic Trackpad Érintőpad Fekete (MMMP3Z/A), Újszerű, Garancia: 2025.06
- PlayStation 4 Kontroller
- GARANCIÁS! GAMER PC - MSI Z790 ATX, I5 13600KF, RTX 3050, 32GB DRR5, 500GB NVME, Corsair 1000W
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest