Aktív témák
-
Asusfan
őstag
Sokan meg fordítottan állnak a témához.:t
-
Raymond
titán
Nem mert meg mas funkciok is hianyoznak. Csak azt az egyet szurtam ki, mert az egyik legszemebetunobb a float texture format support-al egyutt (ami elmeletileg mukodik, mert benne van az 50-es Detonatorokhoz adott Release Notes-ban, csak valahogy nem megy). A lenyeg az volt, hogy ''amit az NV3x mar egy eve tud''-hoz akartam azt hozzafuzni, hogy egy rakas mas dolgot meg nem.:P
[Szerkesztve] -
uzsz
senior tag
Igazad van, talán nem igazán értem. Most akkor mire vonatkozik az a +60%?
-
uzsz
senior tag
Hát ez a +60százalék elég hihetetlen egy szoftver javítással. Egyébként ha dx ennyit dob fx-en, akkor ati-n mennyit? :)
-
FreeM
aktív tag
DX9.1
[L]http://www.3dcenter.org/artikel/2004/01-10_english.php[/L]
Ők is úgy látják, ahogy sejtettem. A hit-rate maximalizálás mániában szenvedő hírszerkesztők összekombinálták a UC teljesítményjavítását egy elképzelt jövendőbeli DX verzióval. Így született meg a DX9.1 -
FreeM
aktív tag
Attól önmagában nem fognak megnőni ugrásszerűen a lehetőségek. Ehhez még az kellene, hogy a blending műveletek lebegőpontos adatokon is működni tudjanak.
Mellesleg az NV3x chip-ekhez a kezdetektől fogva működik az FPRT de az csak OpenGL alól érhető el. DX alatt nem, de nem is kell, mert nem DX követelmény. -
rudi
nagyúr
Kérdés az hogy ez a sok dolog megéri-e majd a programozóknak olyan kódokat átszervezni amin már 1-2 éve dolgoznak és PS2.0-ra készül. Másik érdés hogy milyen gyorsan fogja követni a Longohorn és a Shader4.0. Harmadik érdés meg a 16bites minimális pontosság: van értelme olyankor ha éppen a 32bit volt megcélozva azzal hogy a 24bit kevés?!
-
Raymond
titán
''PS3.0 pedig igen sok dologban különbözik a PS2.0-tól''
Ezert irtam amit irtam :)
''(pl. unlimited dependent texture reads követelmény! amit az NV3x már egy éve tud).''
Akkor mar csak egy olyan aprosag kene mint a floating point render targets es ugrasszeruen megnonek a kartya lehetosegei :D -
FreeM
aktív tag
Egyrészt, másrészt teljesen függetlenül attól, hogy ki mit gondol, a DX specifikáció szerint PS3.0 esetén az abszolút minimum FP pontosság ugyanúgy FP16 mint a PS2.0 esetén.
PS3.0 pedig igen sok dologban különbözik a PS2.0-tól (pl. unlimited dependent texture reads követelmény! amit az NV3x már egy éve tud). -
rudi
nagyúr
Szándékosan írtam PS2.0-t a 3.0 helyett mert a 3.0 csak ebben (LEGALÁBB 32bit) fog eltérni és ha mégis lesznek + utasítások akkor azt a koderek éppen a régebbi kártyákra (NV3x N3xx) való tekintettel hanyagolják már. Van olyan is hogy 32 bites PS2.0 az NV cuccokban de tudjuk milyen ''gyors'' és azt is hogy nem éppen tudja azokat a dolgokat amiért tényleg fontos lenne a 32bit (float textúracímzés és társai a'la ShaderMark).
-
L3zl13
nagyúr
Jó kérdés, de valamelyest mégis működik. Lásd BIOS/Firmware frissítések.
Illetve más szemszögből is lehet nézni a dolgot.
Nevezetesen, hogy nem az nVidia szúrta el hardveresen, hanem a MS írta úgy a DX-et, hogy az nagyon lassan fut az nVidia egyébbként tök jó HW-én, és most ezt javítják ki.
Hogy valójában melyik verzió áll közelebb a valósághoz, azt majd meglátjuk. -
Raymond
titán
''Amit most előrejeleznek a következő chipgenerációban az 32bites precizitás szóval PS2.0 de LEGALÁBB 32bit pontossággal. Pár hónap és meglátjuk...''
Inkabb igy:
''Amit most előrejeleznek a következő chipgenerációban az 32bites precizitás szóval PS3.0 de LEGALÁBB 32bit pontossággal. Pár hónap és meglátjuk...''
PS2.0 32bit-el mar most is van - GFFX.... -
rudi
nagyúr
[L]http://www.beyond3d.com/#news10150[/L] korrekt forrás
[L]http://www.beyond3d.com/#news9854[/L] shader 3.0 lehetséges jövője
A DX10 (vagy DXnext vagy micsoda éppen) majd a Longhorn fedőnevű új windowsal jön valamikor és abban shader 4.0lesz ami már feltehetőleg nem külön pixel és vertex shader lesz hanem SHADER. Lehet hogy az addig megjelenő shader 3.0-knak nem sok szerepük lesz. Mai NV cuccok precizitásban még nem tudják (driver nem sűrűn támogatja, aki nem hisz nézzem meg a REFERENCIA DX9es Shader Markot hogy ugyan fut-e minden teszt NV kártyákon) a PS2.0-t sem szóval az amikor 2.0+ irogatnak az inkább 2.0+/- van ahol több mint a 2.0 és van ahol kevesebb. ATi cuccok éppenhogy a minimális PS2.0-t tudják ami nem 32bites precizitás (regiszter szinten) hanem csak 24bit. Amit most előrejeleznek a következő chipgenerációban az 32bites precizitás szóval PS2.0 de LEGALÁBB 32bit pontossággal. Pár hónap és meglátjuk... -
reandre
tag
meglestem tegnap... 350es Samsung ramok vannak rajta... haveromén nem láttam a gyár.számot, scak azt tudom, hogy hosszúkás ramok vannak rajta, amiről én úgytom, hogy az a régebbi típus, és lassabb /javítsatok ki, ha tévedek.../
ugyhogy most örülök a tunner fejemnek... ugyis akartam rajta húzni, ha meglesz az új proci+lap+memó tavasszal... így ezek szerint ebből nem lesz baj... 350ig nem fog felszólalni a tuning ellen az biztos... -
reandre
tag
válasz
Alvin_ti4200 #51 üzenetére
hát, valahogy nem lenne kedvem hozzá...
-
reandre
tag
én csak azt nem értem, hogy ha egyszer valamit elrontottak hardveresen, azt sziftveresen hogyan akarják helyrehozni, ha pedig nincs uis igazán elrontva, akkor miért nem működik rendesen?
csak nehogy lekelljen scerélnem a 9k6PROmat egy FX5600asra... -
ptiboy
senior tag
lehet h. a pont1 a meghetározó :DDD
X.0 (0=ati)
X.1 (1=nvidia)
tehát a dx10 az ati support a 10.1 meg nvidia
NA JÓ EZ TERMÉSZETESEN CSAK POÉN (ami elég gáz, tudom, tudom....) -
divot
veterán
Lett valami fejlemény?
-
rudi
nagyúr
Jé tényleg! Ez a fránya multitask :D
Szóval szerintem DX és shader tudásban a gf4ti és a radeon8500 (r200as chip) egy szinten van és a gf3 van kicsivel lejjebb, de nem 100%. Valahol meg kellene nézni. Ezért is csináljuk páran a ''Videókártya technológiáról általában'' topicban az összefoglalót hogy ilyenkor szépen belinkelhesse az ember fia az 1000×1000es táblázatot amiből MINDEN vgaval kapcsolatban megvannak az alap infók. Akit érdekel nézzen be oda. -
Thom!
veterán
Mese habbal az egész. Én nem tudom, de az ATi ilyet sohasem talál ki.
-
anaqer
veterán
Igen.
Pixel Shader 1.4 például nincs GF4-ben, csak 1.3, a GF3-ban meg csak 1.1
Így a többség biztonságra játszva 1.1-re fejlesztett, hogy a GF3 se maradjon ki ( ami jó a GF3 tulajoknak), néhányan meg azt mondták, hogy MINDENVAN ( copyright by szanalmas.hu), ők meg használták az 1.4-et ( jó a radeonosoknak ), de az 1.3 az relatíve kihasználatlan maradt.
Javítsatok ki, ha nem így van... -
Bálintosz
senior tag
A kérdésemre senki nem tud válaszolni??
-
anaqer
veterán
Én el tudom képzelni, hogy ők meg várnak egy picit, azután jönnek egy DX10-es kártyával, amit ( dajrektikszes jó szokás szerint ) egy évig csak a 3DMarkmittománhány fog ''kihasználni''.
Nem tudom, valószínűleg ez egy ilyen irracionális félelem nálam ( lásd alaplapcserék, talán KT600-as topic ). :t -
rudi
nagyúr
Hát ez érdekes lehet, de ahogy a szezők/fordítók is írták, hiszem ha látom.
Nekem még mindig az a bajom hogy ez a 4/2es architektúra úgy mond megeszi a futószalgon a második textúrázót. Vázolja fel nekem valaki hogyan működik az NV35 belülről (sőt jobb ha adtok egy linket valami angol vagy orosz oldalra). Azt látom hogy a shader ciklusok egy része totál másképp van mint az ati-s cuccok és rugalmasabbnak tűnnek a shader utasítások is (pl. van sin és cos míg az atinál csak exp).
Engem főleg az birizgál hogy mindenhol a lehető legtöbb független pipelinera esküsznek és az a cég aki az egészet legjobban nyomta (3dfx) az NV része mégis 4/2. -
anaqer
veterán
Én csak attól félek, hogy ez is olyan népszivató dolog lesz, mint a DX8 ( PS1.1 ) vs DX8.1 (PS 1.4 ) volt annak idején... ott a GF3/4 tulajok jártak rosszul, itt meg ezek szerint az Radeonosok fognak... mire jó ez... :(
( Pl. MaxPayne2-ben pár effektet nem tud a GF3/4, csak a 8500... ) -
FreeM
aktív tag
Az a probléma, hogy franciául van?
Van egy csomó hely, ami tud nyersfordítást. Igaz magyarra nem, de angolra igen. -
_Volkovy_
nagyúr
imho 98% h ismét az nv egyik piszkos kis húzása..
-
És ez nem működhetne GF4 Ti -re?
-
Bálintosz
senior tag
Le lehet már tölteni valahonnan??
-
FreeM
aktív tag
[L]http://www.inpact-hardware.com/actu/news/11346.htm[/L]
Aktív témák
- ÚJ HP OmniBook Ultra Flip 14"OLED 2,8 K 120Hz - Ultra 7 256V - 16GB - 1TB - 2,5 év gari - MAGYAR
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Honor 200 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Apple iPhone 14 Pro Max / Kártyafüggetlen / 256GB / 12Hó Garancia / 87% akku
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest