-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#65767
üzenetére
Az enyém ugyanilyen, de az már bő 4 éves (DOT szerint +1 év), 50000 km-rel. Apám azt mondta a kopás alapján, hogy ez még 3 évig elmegy, de jövőre cserélem.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Tom1939
#64206
üzenetére
Én is a hangjára leszek kíváncsi.
Nekem ASC1 van, most van benne 50.000 km (2020 nyár végén vettem, de a DOT 3719). Jövőre szerintem cserélem már. Én bőven elégedett vagyok vele, a kopással és az állapottal is, egyedül a hangjával nem vagyok annyira kibékülve.
Szóval nekem a hang dönti el majd a Quatrac vs. ASC2 kérdést. Olcsó méretem van (205/55), az árkülönbség egy tankolás ára kábé. Bár úgyis csak a saját autóján tudja igazán letesztelni a másik gumi hangját az ember (ez az első négyévszakosom), és utána várhat 5 évet az ember a következő próbáig.

-
ngaba
aktív tag
Amúgy csendes is? Nekem ASC1-em van, lassan csereérett lesz (bár még 1 év van benne), az az egy bajom van vele, hogy hangos. Ezt leszámítva nekem még az is bejött, és lassan öregszik, szóval ha még csendesebb is lett, akkor nem váltok a Contiról. Max a Quatrac jönne szóba, bár én 1-2 éve nem követem a fórumot, lehet, hogy azóta már van új titkos favorit. (Nexen, Hankook nekem szubjektív okokból nem kell.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
T0mBd1gg3R
#54776
üzenetére
Abszolút nem értek a felnikhez (azt sem tudom, az enyémen milyen van), plusz az autón kellene látni, de nekem a Valley és Mallory jön be ezek közül a legjobban, menyasszonyomnak az Interlagos.
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#50802
üzenetére
Na, akkor K Astra lesz?
Mint szintén ASC használó, kíváncsi vagyok, milyennek fogod találni a Goodyeart (igaz, másik autón).
-
ngaba
aktív tag
válasz
kovacsroli
#50684
üzenetére
A sima Quatrac újabb és jobb.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Puma K
#49009
üzenetére
Nézd meg részletesen a táblázatot: Hóban és vízen a legjobb (jégen inkább középmezőny; de az első helyezett Dunlop meg a legrosszabb, a gagyi márkáknál is rosszabb...). Szárazon a gyengébb a helyezettekhez képest. De szerintem egy téligumitól ez elmegy...
Az persze igaz, hogy ezen adatok alapján a GY jobb vételnek tűnik...
-
ngaba
aktív tag
válasz
FireFox1996
#48830
üzenetére
Nekem ma már az egyetlen érvem a külön nyári-téli szett mellett egy átlag autóra, hogy egy nyári gumi jellemzően csendesebb, mint a V-mintás négyévszakos. Ha annyit mennék, hogy lejárok 5 év alatt egy télit és egy nyárit is (+ lenne helyem 4 gumit tárolni), akkor ezért szvsz két szettem lenne.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Saccco
#48419
üzenetére
Igen, eddig én is így vagyok vele, hogy szerencsére elég eseménytelen vele az élet. (Nekem is hangosabb, mint a korábbi nyárim, de a többi 4 évszakossal nincs összehasonlítási alapom.) A felhőszakadásokat is jól abszolválta, eddig mindig a rossz látási viszony volt a szűk keresztmetszet, nem a gumi.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Richard!
#47996
üzenetére
Szerintem ez OK. Nekem a DOT szerint 2 éves, de csak 1 éve fenn lévő ASC-omon semmi repedés sincs. (Jól tárolták.)
Hátul egyébként kb. olyan, mint ha most jött volna ki a gyárból, elöl viszont nekem is elkezdett fűrészfogasan kopni, látszik az élein. :( Majd valamikor megcserélem őket. Pont 10 ezer km van a gumiban egyébként.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Kornel
#47279
üzenetére
Ha van elég futásteljesítmény. Az eddigi Michelin gumijaim 5 évesen már olyan kemények voltak, mint a beton. A Contira kíváncsi leszek, erről jobbakat hallani ebből a szempontból. (Ez az első Contim, összességében én is Michelin-párti vagyok, de a négyévszakosuknak nem én vagyok a célközönsége.)
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
válasz
rbalint88
#45668
üzenetére
Ez egy szubjektív válasz lesz:
Ha sokmilliós autóm lenne (bár nem tudom, milyen Audiról van szó), akkor nem olvasnék teszteket, hanem lenne egy Michelin nyári szettem plusz egy Michelin téli szettem. Michelin gumiban én még csalódtam. (Volt már téli és nyári is.) De ki mire esküszik, ugye... -
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#44801
üzenetére
Szerintem ilyen kis összegnél felesleges előre elköteleződni egy típus iránt. Én összeghatár alapján keresnék, és ha felbukkan valami, ami belefér a keretbe, és nincs elhanyagolva, akkor olvasnék utána (hibalehetőségek, fenntartás stb.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
MC Pite
#44640
üzenetére
Szerintem ezeknél a teszteknél nüanszokon rugózunk.
+ A valódi öregedést nem mérik a tesztek.Az egyetlen baja ennek a guminak a zaj. Bár igazság szerint ez az első 4 évszakos gumim, így olyan nagy összehasonlítási alapom nincs. (Illetve ezen a kocsin csak egy szett volt előtte, az is régi.)
Egyébként nem általában zajos, hanem érzékeny az aszfaltra:
M5-ösön olyan csendes, mint a sír, de tényleg, szerintem az eddigi legcsendesebb gumim (ott). Az M3-ason viszont morajlik, jól hallhatóan. És ahol foltszerűen más az aszfalt az M3-ön rövid szakaszokon (világosabb), ott elhallgat megint.
Nem tudom, én szemre olyan nagy különbséget nem látok a két pálya között a vezetőülésből, de fülre elég nagy a különbség ezzel a gumival. Vagy más gumival is? Korábban ez nem tűnt fel, de akkor még nem is olvastam ezt a topicot, hogy a legnagyobb bajom a gördülési zaj legyen.

-
ngaba
aktív tag
Az állatparkba mentünk.
Csak gyerekkel voltunk, és addig mentünk autóval, amíg biztonságosnak gondoltam. Minden jó volt, csak az a fránya megfordulás. 
-
ngaba
aktív tag
Continental AllSeasonContact XL 205/55 R16 teszt.
Mátraszentimre, Eötvös József utca, -3.5 °C. (Csináltam néhány képet, hogy milyen volt az út. Ezen a domborzat nem látszik. Azt hittem, hogy Google térképen megvan az utca, de sajnos nincs.)

A gumi úgy tapad, mintha oda lenne ragasztva az útra. Megcsúsztatni csak szándékosan tudtam, amikor teszteltem, hogy milyen az út.
És itt véget is érne a teszt, de a megfordulásnál kezdődtek a bajok... A lényeg nyilván az, hogy
elcsesztem.
Az alsó kép aljánál átment az aszfaltozott út földútba, és valahogy ezzel nem voltam tisztában, és a jó kis megmegfagyott nyomvályú, 15-20 cm hó, egyre távolabbra kerülve az aszfalttól, majd se előre se hátra egy centit se.Felsétálok, egy idősebb bácsi (börtönbe került szülők gyerekeit táboroztató alapítvány alkalmazottja) adott két lapátot, meg egy kis hamut, és segített egy minimálisan kimozdítani a holtpontról. Se ő, sem én nem hittem volna, hogy onnan kijön ez az autó. (Az elakadásról nincs fotóm, kisebb bajom is nagyobb volt annál.)
Tanulság:
1. Jó a négy évszakos gumi, de maradj az aszfalton.
2. A téli gumi lehet, hogy egy évben csak pár percre kellene, de akkor bánod, hogy nincs. (Bár szerintem akkor is ugyanez a vége, csak olyankor minden apró szalmaszál számíthat, a kijövés egy fokkal könnyebb lett volna.)
3. Miután végre kiszabadult az autó, jó nagyokat mosolyogtam azon az útszakaszon, ami a fotókon látható.
4. Az autót kicsit sajnálom, kétszer (nem vészesen) azért leért az alja, meg feltehetően a futómű se szerette annyira ezt a terepezést ott a fagyott terepen.
5. Baromira elszoktam az ilyen szituációktól (előre-hátra stb.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
Fr@nkieWilde
#44560
üzenetére
Az a Conti is jó gumi. De valószínűleg hangosabb lesz valamennyivel pályán, mint a Goodyear, illetve a tesztek szerint most a Vector gen3 a legjobb 4 évszakos gumi átlagos felhasználásra.
De ha jó áron adják a Contit + frisset kapsz, én megfontolnám. A leírás alapján neked bőven elég lenne.
Ha nagyon maximalista vagy, akkor inkább a Goodyear. (De itt árnyalatnyi különbségekre gondolj inkább tudásban.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
rothfb
#44442
üzenetére
Az emberek elszoknak az igazi havas, jeges úttól, mert az utóbbi években nem nagyon voltak ilyen körülmények.
Na ja. Gyerekkoromban apám Daciáján soha nem volt téli gumi. Télen úgy indultunk haza a nagymamától Győr-Sopronból Somogyba, hogy meghallgattuk a rádióban, hogy merre járhatatlan az út (és nem arra mentünk). Van olyan emlékképem, hogy Veszprém körül a 8-as úton nehéz volt megállapítani, hogy hol van az út széle. Aztán valahogy mindig hazaértünk baleset és elakadás nélkül. Ésszel kell menni, ennyi. :)
-
-
ngaba
aktív tag
válasz
rbalint88
#44208
üzenetére
Igazából az a kérdés, hogy mikor rakták fel, nem a DOT. (Lehet, hogy túltároltan rakták fel.)
Ezt most nem vitatkozásként mondom, csak a teljesség kedvéért.
Igen, a 4 évszakos nem rossz ötlet egyébként.
Én mentem már 12 éves téli gumival is pályán kényszerből (nyáron), de még élek. Nyilván nem a követendő példa, meg satuféknél lettek volna bajok valószínűleg...
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#44151
üzenetére
A Nexent ezen a fórumon 2014-ben kezdték emlegetni (előtte van még egy komment 2013-ból), a Michelint pedig már a 3. kommentben... Ilyenkor azért az ember utánaolvas egy Nexennek, a prémiumoknak pedig van egy presztízse. (Persze ők is mellé tudnak nyúlni.) Ez van. Az említett Contiról amúgy elég egységesek a vélemények, külföldön is, ami megnyugtatja az embert.
Simán benne van, hogy pár éve a Nexen hullámzóbb minőséget tudott gyártani mint egy Conti. De nem tudjuk, és jobbat nem tudunk, mint mások tapasztalatait elolvasni. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#44149
üzenetére
Az index gumis fórumán is jóval vegyesebb a kép a Nexenről, mint itt. (Bár néha nem írnak típust, így nem biztos, hogy mindig a 4S-ről van szó. Csak rákerestem.) Engem anno az bizonytalanított el például.
-
ngaba
aktív tag
A gumi meddig bírja visszafordíthatatlan deformáció nélkül, hogy egy helyben áll az autó?
Covid-karantén. Ha úgy adódik, olyan nekrológot szeretnék, aminek az a kicsengése, hogy "egy srác a szomszédból, aki mégsem az". :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
Kornel
#43065
üzenetére
Ez az autobildes? Mert az általam emlegetett Tirereviews tesztben a GY száraz fékútja _még rosszabb_, mint a Contié (igaz, elhanyagolható a különbség), és összességében a GY egy elég hasonló guminak rajzolódik ki (az előző hozzászólásomban említett különbségekkel).
Ja, látom már, hogy az Autobild, és hogy száraz fékútban +3,4% a Conti fékútja. Az annyiból érdekesebb, hogy a gyakoribb méretet teszteli.
Ja, és hazudtam az előző kommentben: Szerintem ha most vennék 4S gumit, valószínűleg Quatracot vennék. :) (A prémiumok közül GY-t.)
-
ngaba
aktív tag
Szó se róla, én is Goodyear gen3-at vennék, ha most vennék 4S gumit, és én is megsüvegeltem az első tesztek után. De... Amikor én először olvasgatni kezdtem a topicot (augusztus környékén), akkor az volt itt a mondás, hogy a Conti egy kiegyensúlyozott, "semmiben se jó igazán" gumi, nyáriasnak CC, téliesnek GY gen2 / Nexen kell. Most, hogy a jelek szerint mindenki a kiegyensúlyozottság irányába mozdul el, tehát egyre contisodnak, hirtelen elavult / télies lett a Conti... Nézd meg pl. a tirereviews-es tesztet, nincs érdemi különbség a Conti és a hirtelen sztár lett GY között. A GY vízen jobb, a Conti viszont aquaplaningban, a többiben meg nagyon hasonlók, illetve a Conti zajosabb, ahogy szokott. Ennyi. (A subjective diagramokat nem néztem, az nem érdekel.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#43009
üzenetére
A "szerintem is" a közvélekedésre vonatkozott. ;) De biztos vagyok benne, hogy a kommented után halkabbnak fogom hallani az enyémet is: Ilyen nehezen számszerűsíthető dolgokban befolyásolható vagyok. :) (Egyébként nemcsak a dB számít, mert pl. hangmagasság függvénye is, hogy egy hang mennyire zavaró.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#43003
üzenetére
Köszi. Én se sokat mentem vele a COVID miatt (azért is kérdeztem). Eddig én is elégedett vagyok vele: A határait mondjuk nem teszteltem, de eddig nem okozott kellemetlen meglepetést. Ez nem sok infó, de ennyit tudok csak mondani. A hangja amúgy szerintem is tud morgós lenni pályatempónál durvább aszfalton. Vagy csak túl sokat figyelgetem, az eddigi gumijaimat nem vizslattam ebből a szempontból (a Peugeot-ban mondjuk egymás szavát is alig hallottuk a motorhangtól). :D
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#43001
üzenetére
Neked mi a tapasztalatod a Conti ASC-tal? Ha jól látom, csak nekünk kettőnknek van. (Igaz, más méret.) Dan-szan kollégát is lebeszélte valami gumis, páriák maradtunk, francba.
-
ngaba
aktív tag
Nálam az Altea (1.5 tonna) 2.5/2.5. A gumis 2.2-re nyomta fel, azt karcsúnak éreztem. De én is úgy vagyok vele, hogy a franc tudja. Én jobban szeretem, ha nincs "választási lehetőség": Peugeot 306 tabláján az volt, hogy 2.4 bar mindbe, felfújtam annyira, nem gondolkodik, örül. :) Az Altea táblája szerint szinte bármennyire felfújhatnám.
-
ngaba
aktív tag
válasz
rbalint88
#42589
üzenetére
"Goodyear Vector 4seasons gen3 a tutisag most"
Pontosabban: Legalábbis ezen a topicon mindenki fellelkesül, ha pár cm-rel jobb a fékútja valaminek a legfrissebb teszten. Igazából semmi lényegeset nem tudunk erről a gumiról, annyira friss, csak megbízunk a GY-ben.

Szerk.: Én már "bánom", hogy rátaláltam erre a topicra. Azóta folyton azt hallgatom, hogy hangos-e a Conti Allseasoncontactom.

-
ngaba
aktív tag
Én csípőből az Alpin 6-ot mondtam volna, az szinte minden méretben benne van a top 3-ban, de elég drága.
A te méretedben 2019-es Autobild tesztet találtam: [link]
Ez a Contit hozza ki győztesnek pont. De látod, olyan nagy különbségek nincsenek a prémiumok között.Ha neked a vízzel volt problémád, akkor opció lehet a Goodyear is, ott az erősebb. De a + verzió. És olcsóbb is, mint a Michelin.
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
válasz
Dare2Live
#42062
üzenetére
Igen, a tesztek alapján most a Goodyear a legjobb, és friss fejlesztés (csak kevesebb tapasztalat).
A Conti is jó (régebbi fejlesztés, sok rosszat nem lehet olvasni róla, max annyit, hogy hangos, de városban nem lesz az). Az is vállalható, ha épp azt találsz olcsóbban.
Ha a hó és a víz érdekel, akkor CC+ tényleg nem neked való.A Nexent ár/érték-bajnoknak szokták mondani, azért arról lehet itt-ott egy-két negatívumot olvasni. (Normál felhasználásra szerintem teljesen OK.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
tboldi
#41914
üzenetére
Már csak CC+-t lehet venni, nem? Na, azt nem vennék, pláne annyiért, amennyiért árulják. Az idei tesztekben sem szerepelt valami fényesen. Kevés futásnál a kopásállósága sem annyira érdekes, előbb fog megkeményedni szvsz (nálam az összes Michelin előbb keményedett meg, mint elkopott volna, igaz 4S nem volt).
-
ngaba
aktív tag
válasz
focvis
#41867
üzenetére
Biztos mondták már, de akkor én télit vennék télre is.
Azok is fel vannak ám készítve az enyhébb télre is, csak egyszerűen el van tolva hidegebbre az a sáv, amiben még jók. A 4 évszakos tesztekben a referencia téligumi nem szokott érdemben rosszabbul teljesíteni szárazon / vízen a télies 4 évszakosoknál. Hóban - fagyban viszont egyértelműen jobb a téli. Én átbogarásznám a teszteket... -
ngaba
aktív tag
válasz
Elemental
#41825
üzenetére
Igen, a tesztek alapján most a Goodyear Vector 4 season Gen3 tűnik a legjobbnak, ha a pénz nem számít. Mivel friss fejlesztés, tapasztalat nincs arról, hogy hogyan öregedik, de a GY-ban talán meg lehet bízni e téren. (És legalább nem tudsz régi gumit venni ebből.)
Szintén jó még a Conti Allseasoncontact: az régebbi fejlesztés, és sok panaszt nem hallani róla (max annyit, hogy rossz úton nem épp csendes, de a Contik általában ilyenek). Én azt vettem egyébként, de télen még nem volt tesztelve.
A Michelin és a Bridgestone kicsit kakukktojás, mert a 4évszakosaik nem annyira jók télen (a többi prémiumhoz képest). Így ha télen is lenne használva, én kihagynám ezeket.
Ha a pénz nem számít, akkor az első kettőből választanék.
-
ngaba
aktív tag
válasz
rothfb
#41823
üzenetére
Lehet, én is majdnem Nexent vettem (nekem a szerelőm javasolta, sőt azt is, hogy gondolkodjak 4 évszakosban). De olvasgattam az Index gumis fórumokon is, és ott azért vegyesebb volt a kép, pláne a régebbi hozzászólásokban. Aztán úgy voltam vele, hogy egy csecsemővel a gyerekülésben inkább nem kísérletezek "feltörekvő" márkákkal.

Az meg szerintem nem igaz, hogy az emberek annyira nézik, hogy melyik autón milyen gumi van. Leginkább e topik olvasói max.

-
ngaba
aktív tag
válasz
rothfb
#41819
üzenetére
Az azért nagyon sok /db.
Nézőpont kérdése: Másfél tankolás (és 4-5 évig használod), az autó drága dolog.
De egyetértek, a Nexen tényleg elég jónak tűnik ahhoz, hogy az ember elgondolkodjon rajta. De a parkolóban látható sok noname kopott gumit viszont nem értem, amikor a motorolajról meg szinte minden autós meg tudja mondani, hogy szerinte melyik az isten.

-
ngaba
aktív tag
válasz
Vérboci
#41730
üzenetére
Milyen nyári gumid van?
Milyen városban laksz? (Alföld vagy hegyes?)
Hány km-t mész évente?
Én csak ezek után merném nyugodt szívvel ajánlani, hogy add el a nyárit. A két szett (és a két szett felni! - szép marad a nyári alu) sem akkora hülyeség ám. Bár nyilván drágább... -
ngaba
aktív tag
válasz
tboldi
#41511
üzenetére
Én még az ábrákat szeretem (az összes ilyen tesztben)...
Például ha megnézed a Dry Braking és a Dry Handling ábrákat (a referencia téli-nyári gumikat kivéve), akkor a Dry Braking ábrán a legrosszabb érték kb. +10% a legjobbhoz képest, a Dry Handling ábrán ez kábé mindössze +2,5%, de ez valahogy vizuálisan nem jön át.
A legcsalókább mindig a Snow Braking ábra, mert ott a Reference Summer gumi szerepeltetése miatt olyan, mint ha nem lenne érdemi különbség a négy évszakosok között. Pedig ott is van egy 10%. (Jó, azt látjuk, hogy a nyárinál sokkal-sokkal jobb mindegyik.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
Kornel
#41409
üzenetére
"adac tesztből mostanában én még hitelesnek látszót nem láttam"
Autótesztnél is eléggé a német kocsik felé hajlanak szvsz...
De olvastam olyan gumitesztet is (valami autós magazinban), ami a Goodyear tesztpályáján történt, és hogy-hogynem a GY lett az első.
Egyébként még ha teljesen szabályosan tesztelnek is, az egyes eredmények (száraz, víz, hó, zaj, kopás stb.) megfelelő súlyozásával az összesített pontozásban szinte azt hoznak ki győztesnek a nagyok közül, akit akarnak. És a legtöbb ember csak az összesített helyezést nézi.
-
ngaba
aktív tag
válasz
molnarpeter
#41331
üzenetére
Ez azért elég féloldalas teszt...

Én egyébként úgy voltam vele (az autóiparban dolgozó testvérem is ezt javasolta), hogy négyévszakos gumin nem fogok spórolni, maradok egy prémium márkánál, azzal nem lehet nagyon mellényúlni.
Egyrészt feltehetően a négyévszakos gumi gyártásához kell a legtöbb tudás / kutatás, sokáig ugye nem is sikerült normálisat gyártani, másrészt azzal már eleve spóroltam, hogy négyévszakos szettet használok, harmadrészt itt egy-másfél tankolásnyi pénz spórolásáról beszélünk gyakori gumiméret esetén (ami nyilván nem kevés, de az autózás drága dolog, azt akarom ezzel mondani). És ugye amit mindig leírok, hogy ezek a tesztek arról nem mondanak semmit, hogy 3 év múlva betonkemény lesz-e a gumi, vagy nem, ami tulajdonképpen fontosabb, mint ezek a frissen tesztelt értékek.
A gumi biztonság szempontjából elég fontos dolog, és még a motor alkatrészeiből is márkásabb dolgokat próbálok venni, pedig ott max legtöbbször annyi a veszély, hogy megáll az autó...
Persze úgy gondolom, hogy középkategóriás gumival sem életveszély közlekedni, sőt, lehet, hogy inkább csak a PR-ban van különbség. De azért akármit nem mernék bevállalni.

-
ngaba
aktív tag
válasz
Tompie
#41260
üzenetére
Az EU-címkés A-G betűs besorolások komolytalanok:
https://abroncs.blog.hu/2015/08/18/mennyit_ernek_az_osztalyzatok_az_eu-matricanItt a topic-összefoglalóban vannak tesztek, azokat célszerű olvasgatni. De még ezeket a teszteket is úgy érdemes olvasni, hogy egyrészt vattaúj gumikat tesztelnek (ami ugye nem sokáig marad úgy), másrészt az, hogy melyiket hozzák ki győztesnek, nem annyira érdekes, mert lehet, hogy te máshogy súlyozol. A konkrét mért értékeket érdemes nézni, és azok alapján dönteni. Azt is látni fogod, hogy olyan hatalmas különbségek azért nincsenek papíron (az azonos árkategóriájú gumik között).
Inkább fórumokban érdemes utánaolvasni egy adott kiszemelt típusnak, hogy mit írnak róla a tulajdonosok. (Akár itt, vagy nagyobb külföldi fórumokon, vagy vásárlói véleményeket.)
-
ngaba
aktív tag
OK.
Én csak azt mondom, hogy egy telefont megér a gumis is (nyilván valami nagy forgalmú, jó értékeléses hely).
Most megnéztem: az én Contim 29.5k-ért van fenn a honlapjukon, tehát 0 ft munkadíjjal számolva is 2k-val kevesebbet fizettem a honlapon lévő árnál. Pedig nem alkudoztam a telefonban (nem szeretek), csak elmondtam, hogy mit szeretnék. Amúgy Conti gumijuk nem is volt, azt letelefonálták valakivel rugalmasan ("tartsa egy kicsit"...). Itt egy százezres tételről van szó (gazdasági válságos időszakban), szerintem ők is máshogy állnak hozzá, pl. nem egy hét múlvára kapsz időpontot stb. De lehet, hogy csak mázlim volt, ez volt az első gumivásárlásom. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#41168
üzenetére
Nálam úgy alakult, hogy Budapesten voltam az "új" felnivel, hátul egy 14 éves Pirelli gumival, estére Szegeden kellett lennem. (Előző nap este Somogyból még felutaztam vele Pestre öregurasan...) Így most nem optimalizáltam túl a vásárlást. A 4 Contit 205/55 R16 XL méretben 4 x 25 + 16 ezerért rakták fel centírozással, régi gumi bevétellel úgy, hogy árukeresőn 27.5k a legolcsóbb ár a gumira. Szerintem elmegy.
DOT alapján lehetett volna egy kicsit ropogósabb a gumi, 1 évnél pár héttel fiatalabb. Goodyeart is ennyiért raktak volna fel.
-
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur
#41166
üzenetére
Milyet veszel végül?
Szerk.: Ti miért nem a gumisnál veszitek a gumit?
-
ngaba
aktív tag
válasz
rbalint88
#41142
üzenetére
Hát, nem tudom. Én idén 7 éves téligumival mentem nyáron is (nem vagyok rá büszke, a covid miatt nem jutott el hozzám a nyári felnim időben), és mentem akkora felhőszakadásban is a belső sávban, hogy autók álltak ki a pályáról, az autó meg sem rezzent. És egész évben nem volt gumi miatt necces szitu. Egy rendes hóban apám udvaráról is alig tudok kiállni nyári gumival. :) De mint minden kérdésre, erre is valamennyire sofőrfüggő a válasz persze.
De erről eszembe jutott, hogy mivel beszélt rá a szerelőm a négyévszakos gumira: Tavaly decemberben megkérdezte a tizenakárhány fokos esős időben, hogy milyen gumi van az autón. (Téli volt.) Tehát azt akarom mondani, hogy az ember nem fog háromnaponta téli-nyári gumit cserélni, akkor sem, ha kellene... Ezzel szemben ha négyévszakos gumid van, akkor minden körülmény között számíthatsz rá. (Persze nem olyan, mintha az aktuális időjárásra kiszuperált gumi lenne a kocsin, de hoz egy elfogadható szintet.)
-
ngaba
aktív tag
válasz
rbalint88
#41137
üzenetére
Ezzel tökéletesen egyetértek.
De egy átlagosabb klímájú országban még mindig ott van az a szempont a fejemben a nyárias vs kiegyensúlyozott vs télies kérdésben, amit fent írtam, és így foglalható össze:
Melyik rosszabb? Nyáron téli gumival menni, vagy télen nyárival? ...
-
ngaba
aktív tag
Egyébként nagyon jó, hogy olvasgatjuk a teszteket a gyárból kijött gumikról, de sokkal informatívabb lenne egy használt gumi teszt...
Csak azt nehéz megoldani, hogy a tesztalanyok ugyanannyira legyenek elhasználva (ugyanolyan körülmények között).
-
ngaba
aktív tag
válasz
tboldi
#41124
üzenetére
Igen, ez is érthető: Egy évben többször van szükség nyári gumira, mint télire (ez 30 éve is így volt, most meg pláne), tehát többször használod ki a nyárias minta előnyös tulajdonságait.
Én azonban így gondolkodom: Az én vezetési stílusom mellett nyáron tök mindegy, hogy milyen gumival járok, a legolcsóbb tescos is jó, amíg nem defektes. Ha kanyarban megnyikkan a gumi, akkor legközelebb lassabban veszem be a kanyart. Egy (max 2) kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor kellett akkorát fékeznem, hogy bekapcsolt az ABS. (Ennek egy része télen volt.) Amikor nekem szükségem van a gumira, az a tél: Nem szeretek az autóval korcsonyázni, meg elpörögni a hóban.
Én egyébként kiegyensúlyozott négyévszakost vettem: Contit.
Új hozzászólás Aktív témák
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- Audi Q7 3.0TDI e-tron 2016 évjárat
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- Nissan Leaf 1 Tekna 24kWh / 9 pálcás
- Mio Star Coffe One Milk Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- VeryBig! Akciós! Dell Precision 7760 i7-11850H 32GB 512GB SSD RTX A5000 16GB 17" FHD 1 év garancia
- HP ZBook Firefly 14 i7-1165G7 16GB 1000GB Nvidia Quadro T500 4GB 14" FHD 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3361
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G7 - Ryzen 5 4650U I 8GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari
- Kezdő Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 7500 / 32GB DDR3 / RTX 2060 6GB / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



Csak gyerekkel voltunk, és addig mentünk autóval, amíg biztonságosnak gondoltam. Minden jó volt, csak az a fránya megfordulás.

