Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz totya694 #32156 üzenetére

    Nem rossz megoldás, megspórolnak súlyban és árban is egy önindítót !! :K

    Motorként rosszabb hatásfokkal működik a dinamó, vagy csak a nagyobb áram miatt tervezték 12V fesz.re az indítást, amúgy pedig csak 6V feszen termelt a generátor ? :U

    Az M61-es, MÁV NOHAB. mozdonyainak is a fődinamója egyúttal az indítómotorja, csak egy kicsit nagyobb méretekben.
    Az indítás annál 60, vagy 72V-ról megy, asszem 10 darab, 12V-os savas akkuval (legalábbis az átalakított verzióban, az eredetiben valszeg lúgos akku volt), dimanóként pedig 600V áramot termel.

    Arra már nem emlékszem, hogy a dinamó üzemmódban használt tekercselése, mondjuk egy része szolgál indító tekercsként, vag ykülön indítótekercse van.

    Hogyan is kell kötni a dinamót indítómotorként ?

    Ha jól tudom, akkor a dinamóknak állandó mégnesük van, viszont indítómotor üzemben, egyenáramnál mi oldja meg a váltakozó mégnese mezőt, amitől elkezd forogni ? :F
    Merthogy az egyenármaú motorokban ezért kell a kommutátor.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák