Új hozzászólás Aktív témák

  • kozlo

    tag

    válasz i-sti #63602 üzenetére

    80-90 mikron festékvastagság Hondáknál a világosabb színekben valahogyan a "virágzás" melegágya tud sajnos lenni...ezért érdemes jól belenézni a fehér, ezüst színű autók motorterében is.

    Esetedben sajnos (vagy szerencsére) kb 10mm-es sávban kell a festéket felhordani,ezért szerintem:
    Airbrush festékszóró pisztolyt érdemes használni a kis felület miatt, 0.3mm-es fúvókamérettel, megfelelő hígításban az autófesték, lakk, kiszórható vele.)
    (Már a 10k huf kategória is használható.)

    Normál festékszóróval 1,2-1,3 mm-es fúvókamérettel nem hiszem,hogy bele kezdenék egy kb 10mm-es sávban fújkálni...

    Abban az esetben ha felületi rozsda van kívül - belül:
    1, Le kellene szedni a üa beöntő nyílás körüli műanyag keretet ->megbontás, doblemez alapos kimosása a festegetés előtti napon..másnapra jól kiszárad.

    2, Doblemez megvizsgálása , felületi rozsda esetén az érintet területeken fémig történő csiszolása, ha szükséges rozsdaátalakító....(majd később 2 réteg alapozó ).

    3, Látható (fehér rész) előkészítése : megvédendő sértetlen felület le kell takarni ragasztószalaggal a tanksapka vonalában ( kocsi oldala).

    4, Rozsda pöttyök óvatos csiszolása pl 300-400-as papírral fémig, belűről kifele haladva szigorúan a rozsdamentes fehér terület eléréséig.
    Sértetlen lakk felületét óvatosan 800-1000 papírral meg kell csiszolni, hogy a festék megtapadjon rajta.
    Zsírtalanítás után két réteg alapozó , utána szórógitt (kitt) , száradás után a felület óvatos megcsiszolása 800, 1000-es papírral.

    Most ebben a fázisban egy szintbe kell, hogy kerüljön a javított rész a sértetlen festék réteggel.

    5, Zsírtalanítás ( Szilikonlemosó, pl: Impa)

    6, Az autó oldalfalának a védelme érdekében a tanksapka körül csepp formát képező papírt kell hajtogatni, hogy egységes legyen a festékátmenet mint : [itt]

    7, 2 réteg bázis ( autó színe) felvitele , minden egyes réteget lehet pár mm-rel kijjebb fújni...és még mindig nem vagyunk az autó sértetlen oldalfalánál!

    8, Megszáradás után 2 réteg 2k lakkot kell felvinni a felületre.
    Ez már közelíthet a tanknyílás széléig (oldalfal) a végén "elködlve", eltávolodva fújás közben, végül a lakk ködöt megszáradás után le lehet polírozni az autó oldaláról.

    Legvégül ha minden megszáradt , jó vastagon ecsettel ki kell kenni alvázvédővel a doblemez belsejét.
    Festék, lakk hígítására akril hígítót érdemes használni, airbrush-ra történő hígítás esetén a festék már szinte a kifújás pillanatában meg tud száradni.. ki kell kísérletezni a megfelelő hígítási arányt.
    Fújási rétegvastagságot is ki kell tapasztalni,mert olyan vékony festékréteget lehet felvinni vele az adott felületre, hogy lámpával megvilágítva át lehet látni rajta.
    Minden egyes festékrétegnél picit kijjebb kell haladni,hogy egységes legyen a rétegek közötti átmenet. ( ne legyen vonal).

    Így elsőre tudom , hogy "sokkk", remélem nem vettem el a kedvedet az egésztől :) ... Érdemes előtte többször jól begyakorolni az egész műveletet fém felületeken, kb 10mm-es sávban, mm-ről, mm-re haladva.

Új hozzászólás Aktív témák