Új hozzászólás Aktív témák
-
mayerlaci
senior tag
Hozzuk kicsit fel a topicot.
Kis érdekesség.:A világ első tehergépkocsiját 1896-ban készítette a Daimler-Motoren-Gesellschaft, az akkoriban még a Stuttgart melletti, ma már a városhoz tartozó Cannstattban. A másfél tonnás, ló nélküli kocsit a hátsó tengely mögé épített kéthengeres, 4 lóerős teljesítményű Phönix motor hajtotta. A teherszállító járművek ereje, sebessége, biztonsága és kényelme az óta a sokszorosára nőtt, csakúgy, mint a közúti szállítás aránya, amely újabb forradalmi lépés előtt áll, hiszen a forgalom robbanásszerű fejlődésére lehet számítani. Szakértői tanulmányok szerint a következő tíz évben másfélszeresére nő a kamionokkal szállított áruk mennyisége, ez pedig nagyobb és hosszabb szerelvények építését teszi szükségessé. A műszaki megoldásnál már csak a törvényi változtatások nehezebbek, hiszen több oldalról is támadják a tervezetet. A harmadik évezredben a meg növekedett igényeket már nem lehet a kamionok számának növelésével kielégíteni. A légi közlekedéshez hasonlóan közúton is nagyobb kapacitású járművekre van szükség. Az XXL méretűnek jelzett vontatmányok hossza 25, 5 méter, összgördülő tömege, pedig 60 tonna lenne. Az ellenzők tábora szerint a nehezebb kamionok tönkreteszik az utakat, a mamutok fejlesztését támogatók, pedig azt bizonyítják, hogy a vontatmányok a jelenlegi öt helyett nyolc tengelyen gördülnének, így nem jut nagyobb terhelés az utakra, miközben 20 százalékkal kevesebb lenne az egy tonnakilométerre eső üzemanyag-fogyasztás, és ezzel arányosan a károsanyag-kibocsátás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Milyen okostelefont vegyek?
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Gray Zone Warfare
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...