-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz bardi #260839 üzenetére
Amikor a száz/kétszáz lóerős gépnek nyelezed, akkor ott a hajtás meg minden más miatt is radiális terhelés éri a csapágyat. Nem mellesleg egy motoron van hely nagyobb csapágyakat beépíteni, és a grammokkal sem kell annyit b*szakodni.
Biciklin viszont, amikor hajtod, mindkét keréken van váltakozó előjelű oldalirányú erő, ami abból ered, hogy alacsonyak a fordulatszámok, nagy a tömeg ( a két lábad ), és dinamikusan finoman szólva sincs kiegyensúlyozva a rendszer. A másodrendű nyomaték nem tűnik el, csak legfeljebb felveszi valami.
Szélsőséges állapot, de jól demonstrálja a helyzetet, amikor a nyeregből kiállva hajtasz.Azért nem kell folyamatosan csapágyakat cserélgetni, mert nem mész annyit.
Egy autó kerékcsapágy műszakilag korrektül van megoldva, és egy nagyságrenddel nagyobb az élettartama, mint az ipari csapágyas biciklikeréké. Még úgy is, hogy fajlagosan sokkal nagyobb oldalirányú erőket kell felvennie kanyarodáskor. -
Lacerta
aktív tag
válasz bardi #260949 üzenetére
Azért, mert ha a kerék és az aszfalt közt van oldalirányú erő, akkor azt valaminek fel kell vennie, mert ha nem, akkor oldalra elmozdulna a kerék.
Ha gondolatban oldalról megtolod a kereket ( =kerék-aszfalt kapcsolat ), akkor a megtámasztás sajátságai miatt lesz nyomatékod, az igaz, és ez a nyomaték, mivel több helyen van csapágyazva a tengely, radiális terhelésként jelenik meg.
De! Az oldalirányú erő nem tűnik el, az csak akkor tudna, ha a kerék talajjal való érintkezési pontjával átellenben egy azonos nagyságú, ellentétes erő hatna a kerékre. De az a pont levegőben van.Nekem most nyúvadt ki nemrég a hátsó kónuszos csapágyam.
Ha csak azt nézem, amióta adminisztrálom, mennyit tekerek, biztosan több, mint 35k km volt benne. Mondjuk igaz, hogy minden télen kipucoltam, átkentem és beállítottam.A kenés egyébként jót tesz az ipari csapágyaknak is, mert az "élettartam kenés" többnyire azt takarja, hogy amikor elhasználódik a kenőanyag, akkor kinyúvad a csapágy.
Volt olyan Hollowtech II középcsapágyam ( igen, ipari csapágyas ), ami 5e km után tönkrement, mert valahogy víz került vele ( sosem gőzborotvázom a bicajt, valamelyik megázós vagy vizen átgurulós esetnél történhetett ), és szép lassan megette. Azóta abban is frissítem időnként a zsírt, és igen jól bírja. -
őstag
válasz bardi #261517 üzenetére
ehhez hasonló van Zéfal néven is, bár a kivitelezés minősége egyenesen arányos az árkülönbséggel, de ettől azért nem lesz használhatatlan
iPhone és Galaxy tulajoknak érdemes megnézni, de a ragasztós "Universal" megoldás se rossz“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
parandroid
nagyúr
válasz bardi #261773 üzenetére
Ez ilyen. Nekem legutóbb már elkezdett darálni is (kurva sotter, meg hogy mindennap esik, és felhordja a mocskot az útra), úgyhogy ma tekerés előtt megpucoltam, átkentem. Odafelé fasza, csendes volt, hazafelé megint elkezdte a nyikorgást, hazafelé félútra már a darálást is. Egyszerűen nem hiszem el, hogy 20-30 km alatt telehordja a hajtást minden szeméttel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz bardi #261773 üzenetére
Nem tudom milyen bringád van.
Nekem is volt többször ilyen:
Kormányszár is esélyes befutó lehet a vázban (nekem az is csinálta).
Lehet a stopli részről jön a gumis rész amiben a csavar helye van, én oda toltam kis tf2-őt, megoldotta. Pedálból is jöhet.
Nekem a hátsó villa papucstól is jött, ez volt ami pl terhelés fügvényében hol adta hol nem. Karbonpaszta a gyorszárhoz megoldotta egy életre.
Volt hogy a stucni volt a bűnös. (az csak zsírt kapott) megoldotta.
Középcsapágyat nézted, cseregcső csereg én is kizárnám. Láncot kented..
hirtelen ez jutott eszembe.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
-
Ringman
nagyúr
válasz bardi #263225 üzenetére
a banán az jó, nekem múltkor az aszalt datolya bevált (és olcsó), jól adagolható, háromnegyede szénhidrát, kétharmada cukor.
ugyanilyen van aldis/lidl-ös gyümölcszeletként is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PayPal
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kupon kunyeráló
- Nyomtató topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- TV antenna és jelerősítés
- Robotporszívók
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs