-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz bardi #260839 üzenetére
Amikor a száz/kétszáz lóerős gépnek nyelezed, akkor ott a hajtás meg minden más miatt is radiális terhelés éri a csapágyat. Nem mellesleg egy motoron van hely nagyobb csapágyakat beépíteni, és a grammokkal sem kell annyit b*szakodni.
Biciklin viszont, amikor hajtod, mindkét keréken van váltakozó előjelű oldalirányú erő, ami abból ered, hogy alacsonyak a fordulatszámok, nagy a tömeg ( a két lábad ), és dinamikusan finoman szólva sincs kiegyensúlyozva a rendszer. A másodrendű nyomaték nem tűnik el, csak legfeljebb felveszi valami.
Szélsőséges állapot, de jól demonstrálja a helyzetet, amikor a nyeregből kiállva hajtasz.Azért nem kell folyamatosan csapágyakat cserélgetni, mert nem mész annyit.
Egy autó kerékcsapágy műszakilag korrektül van megoldva, és egy nagyságrenddel nagyobb az élettartama, mint az ipari csapágyas biciklikeréké. Még úgy is, hogy fajlagosan sokkal nagyobb oldalirányú erőket kell felvennie kanyarodáskor.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen