Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz bardi #260839 üzenetére

    Amikor a száz/kétszáz lóerős gépnek nyelezed, akkor ott a hajtás meg minden más miatt is radiális terhelés éri a csapágyat. Nem mellesleg egy motoron van hely nagyobb csapágyakat beépíteni, és a grammokkal sem kell annyit b*szakodni. :)

    Biciklin viszont, amikor hajtod, mindkét keréken van váltakozó előjelű oldalirányú erő, ami abból ered, hogy alacsonyak a fordulatszámok, nagy a tömeg ( a két lábad ), és dinamikusan finoman szólva sincs kiegyensúlyozva a rendszer. A másodrendű nyomaték nem tűnik el, csak legfeljebb felveszi valami. :)
    Szélsőséges állapot, de jól demonstrálja a helyzetet, amikor a nyeregből kiállva hajtasz.

    Azért nem kell folyamatosan csapágyakat cserélgetni, mert nem mész annyit. :)
    Egy autó kerékcsapágy műszakilag korrektül van megoldva, és egy nagyságrenddel nagyobb az élettartama, mint az ipari csapágyas biciklikeréké. Még úgy is, hogy fajlagosan sokkal nagyobb oldalirányú erőket kell felvennie kanyarodáskor.

Új hozzászólás Aktív témák