-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #219190 üzenetére
Attól függ mi kell. 8-9-10 sebességes hajtáshoz való alkatrészeket szerintem a legtöbb boltban lehet találni.
Aki Cannondale vagy Speci gépet vesz saját márkás alkatrészekkel, annak gondolnia kell erre is. Minek tartana egy hazai kisker ilyen alkatrészeket raktáron? Egyébként Cannondale esetében én a hivatalos forgalmazókat hívnám fel alkatrész ügyben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #219193 üzenetére
Kúpos fejcső, átütős váz, 70°körüli fejcsőszög...semennyire, egy kisméretű vérbeli ikszcé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219193 üzenetére
Nem tűnik rossznak, de nyilván attól függ mennyibe kerül. A fékek milyenek rajta? Mert ha 8000-es, akkor lehet az cserés lesz. A gumik túl nehezek egy xc-re, szal ha zavar, azok is. A hajtást meg ha cserélnéd majd 1x-re, lehet, hogy szopóroller lesz, ha nem lehet kapni hozzá standard váltófület, mert ha jól látom ez direct mountos, szal nem ártana utánnanézni van-e hozzá standard mount fül. Ha van, akkor egyszerű pl. az 1x11-re váltás.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsocy
őstag
válasz MPowerPH #219203 üzenetére
De ez 2x11, leírásban is, képen is az van. Szerintem ezzel nem fog szenvedni senki, ez egy faja bringa.
.LnB, az a cipőbe kell, ha neked nem volt benne. De volt, mert most is használod a másik stoplival. Tedd félre későbbre ha kellene majd másik cipőhöz, egyébként nincs rá most szükség.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219203 üzenetére
Haverom ilyent váltott le szintén direct mountos Cube bringán M5100-as Deore-re, ahhoz talált standard mount fület és a hajtókart, váltókart meg tudta tartani, csak a fogaskoszorút, váltót, lánctányért cserélte ki. 11-51 az 5100-as kazetta és elöl 32T van neki, szal kb. bárhol kimegy vele és egyáltalán nem volt visszalépés a régebbi XT után. Előnye még, hogy nem kellett hátsó agyat cserélni, mert az 5100-as koszorú HG kompatibilis.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219211 üzenetére
Elvileg max 45T-t kezel, de én kipróbálnám 11-51T fogaskoszorúval mielőtt megveszem az 5100-as váltót. A láncvonalat is be kell állítsd pl. alátétekkel és ne felejtsd el a standard mount fület sem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz MPowerPH #219211 üzenetére
Szerintem necces, hogy a váltó nem bírja-e vagy sem.
De próba szerencse. Én úgy vettem a Meridát gyárilag, hogy m7000-es SLX volt hozzá 11-50-es sorral. Ami papír szerint csak 46-as méretig működik, gyakorlatban mióta megvan gond nélkül viszi az 50-es lánkereket is .De van egy toldó goat link a neve ilyennel meg lehet toldani és akkor elviszi a nagyobb lánckereket is hátul.
Jah és akármilyen 32-es első fogaskerék nem elég . Mindenképpen narrow-wide kell. Plusz kell nézni, hogy miképpen vannak rögzítve. Mert eltérő rögzítések vannak, tehát a csavarok helye/ pozíciója a fogaskeréken nem minden típusnál egyezik. Típushoz illeszkedő fogaskerék kell.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219211 üzenetére
Emlékeztem hogy van ilyen videó, szal egy próbát megérhet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219271 üzenetére
Van aki szerint lejjebb kell engedni, én is emeltem rajta . Amúgy nekem is fájt a térdem és a forgóm is, első 2 körön többször megálltam állítani a stoplin. Nagyon számít a szöge, nálam ha tök egyenesen van felrakva, az nem jó. Pár mm tologatás jobbra-balra, előre-hátra megváltást hozhat, ha fáj a térded szvsz ezt nem lehet megúszni, be kell állítani alaposan.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #219271 üzenetére
Legtöbb helyen azt olvastam engedni kell lentebb ahhoz, hogy tudj rendesen húzni is...én ugyanott hagytam, sokan emelnek rajta, de a személyes tapasztalat végül természetesen felülír minden okoskodást. Amúgy még a profik is különböző magasságú nyereggel tekernek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #219347 üzenetére
Sramot ismerve nem lehet állítani, ugyanakkor kuplungszerű csapkodásgátló abban is kell legyen, a váltókanakat nem szabályozza, mozgatja, irányítja a motor.
#219349 Csokicsibesz...kérdés, hogy a láncforgatással töltött időt nem is számítva, végül gazdaságos-e teszem azt én 20e km-t menni egy sorral (én 15-16-ot megyek) és vele egyszerre majd 4 láncot is kukázni, vagy jobb maradni az egy sor/2 lánc 0,7%-ig hagyva felállásnál.
#219351 fulton...korábban valamelyik Cube szervizkönyvben (vagy Gepida? ) 5e km írtak, de szerintem amíg jó nem kell hozzányúlni, főleg akkor nem ha zárt, préselt csapágyas mert azt minél kevesebbszer ütöd ki/préseled vissza annál jobb. Személyesen sosem voltam híve a zárt csapágyak zsírzásának, az ha jóféle akkor addig megy amíg kuka lesz, porvédője a lelke és azt kipiszkálva ha véletlenül megsérted annak xarral meszeltek.
#219353 Nihed555...röviden, nem. Hosszabban, nem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz MPowerPH #219361 üzenetére
Akartalak már kérdezni: amikor navigálsz a Fenix-szel előre megtervezett bringás úton, akkor befejezés után a Garmin Connect és a Strava neked minek milyen típusú edzésnek menti? Lehet valamit rosszul csinálok, de mindig "Egyéb"-re rakja, és manuálisan át kell pöcögtetni itt is - ott is. Van valami trükk, hogy ne így csinálja?
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219412 üzenetére
Ja, a másik az idő, van akinek nincs . Ami a pulzust illeti, arról meg annyit, hogy ha nem egyedül tekersz, igazodni kell másokhoz, ha akarnál sem tudsz saját tempóban menni. Én azt szoktam csinálni, hogy néhány keményebb emelkedőn megnyomom, aztán bevárok mindenkit . Az a pár KOM gyakran így szokott összejönni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219472 üzenetére
Fasza helyek, xc-vel itt nagyon komoly átlagokat lehetne menni ha jól gondolom, bár a másodikon ülve egy merevfarú segge jól pattoghat
Ma minket 30 kilóméteren 2x rohantak le a pásztorkutyák, + 2 őz átvágtatott előttünk.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219482 üzenetére
Arrafelé is vannak vadak? Pásztorkutyák, esztenák gondolom nincsenek. Nagyon remélem, hogy idén kijutok én is Csákvár környékére (tervben van egy éve ), nagyon kívánok egyedül teljes nyugalomban tekerni olyan helyen, ahol nem kell állandóan 25db 90 kilós kutyától vagy medvéktől tartani. Kb. kitekerném a belem pár nap alatt . Ahogy elnéztem mászni is lehet mértékkel arrafelé is, ugyan nincs annyi 15% fölötti emelkedő, de azért simán összejönne akár 1500m szint is, ha eleget kolbászolok hozzá.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219488 üzenetére
Egyforma a méretetek? Ha lehet én maradnék 29" vonalon, de ha pont 27.5"-et találsz kihagyhatatlan áron, akkor persze jó lehet neki, gondolom őt úgysem zavarja, hogy nem ül "magas lovon". Én lefele lassú vagyok, ma is voltak olyan helyek, ahol a haverok fék nélkül mentek, én meg ha nem lassítottam volna, tuti elesek egy laza köves vagy mély nyomvájús részen. De még ígyis összejött ma egy lejtős kupa . Egyrészt egyáltalán nem kockáztatok lejtőkön, másrészt lehet kissé lassú a felfogásom és ha hirtelen előttem terem egy nyomvájú vagy valamilyen necces terep, képtelen vagyok időben lereagálni, ezért inkább fékezek . Egyik haverom 150mm ktm prowler master 12-vel szokott jönni, egész csinos bringa, nem olyan zerge, mint egy xc, de nem is olyan nyűg tank, mint egy enduro, felfele is bírja hajtani. Mondjuk a múltkor amikor előttem mászott, a pulzusom szerint nekem alapozó tempó volt . Lefele esélyem sincs ellene.
2100m szint az már kemény, itt is lehetne olyant, de eddig nem sikerült rávenni a haverokat . Úgy 6-7 éve amúgy itt is a vaddisznók voltak a legnagyobb problémám, ami azt jelentette, hogy lehetett totál csendben is barangolni az erdőkben akár egyedül, csak bennem volt a tudat, hogy a vaddisznókkal vigyázzak. Most visszasírom azokat az időket[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219491 üzenetére
Ja tényleg, emlékszek már, hogy 168cm magas, mert én is ugyanannyi vagyok. Szerintem ne ragaszkodjatok kimondottan a 27-eshez, nekem M-es 29er-em van, amit előretolt nyereggel, rövidebb stucnival használok, mert picit nagy, de csak a vázzal van gondom, a 29er kerékméret tökéletes. Sőt, ezen a geometria összehasonlító oldalon ahogy elnéztem, egy modern S-es 29er xc montin lehet, hogy nem is kéne lefelé fordítanom a stucnit,vagy a stucni alatt bent kéne hagynom pár hézagolót, mert ezek a mai bringák sokkal hasalósabbak, sportosabbak, mint az enyém . 27.5" S-es xc a 168-as magasságomhoz lehet annyira sportos lenne, hogy egész hézagoló tornyokat kellene pakolnom a stucni alá. Ha mégis 27-es mellett döntötök, azzal a kerékmérettel lehet, hogy M-es is jó lesz neki, érdemes ráülni vagy ha nincs lehetőség rá, geo ábrát buzulni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
-
-
stickermajom
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219550 üzenetére
Enyémben 3000km lehet, de már 1000km körül kopott volt, zavar is, hogy lassú tempós laza talajos mászás közben kipörög. De előtte a Rocket Ron EVO is villámgyorsan elkopott, ez ilyen, hátul ha gyors gumit raksz, hamar kopik, ha agresszívebbet, nagy az ellenállása és nem gurul jól. Szerintem kb. amire elkopik az első gumi, el lehet használni hátul hármat. Ha belegondolsz nem csoda, hogy az is gyorsan kopott, ugyanazt az anyagkeveréket kapta, amit az agresszívebb Nobby Nic . A gyártók igazán rászokhatnának, hogy minden gyors gumiból csináljanak keményebb anyagkeverékből készült rear specific verziót is, ami kevésbé tapad, gyorsabban gurul és tovább tart. Lehet a Schwalbe féle piros csíkos gumik ilyenek, gondolom nem véletlenül szoktak hátra pirosat rakni, előre kéket. A Maxxisnak ilyenje nincs, ugyanazt az anyagkeveréket kell használnod hátul is, amit elöl és gyorsan is kopik .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #219536 üzenetére
Hogyan teljesít a villanygéiksz, teljesen pöpec így sárban is gyors, pontos, hibátlanul teljesít és nem lehet zavarba hozni? Csak a rosszat akarom hallani róla! ...feltéve ha van olyan.
#219539Gaben92...ott mi újság vadállat szinten, semmi finn medve, norvég farkas, svéd vérnyúl stb., teljesen biztonságos akár sötétben is az erdő?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #219720 üzenetére
Édes kislányod van, gratula hozzá! 😊... és látszólag otthonosan is érzi magát a bringádon, csak óvatosan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #219475 üzenetére
Bocs, hogy csak most reagálok, de mostanában kevés időm van a topikba benézni.
Ha egész évben mész a bringával, teljesítmény centrikus felhasználó vagy, én betartanám a gyári előírásokat. Csak szezonban használt bringánál,átlag felhasználás mellett az évi egy kis szerviz és kb 3 évenkénti nagy, elég szokott lenni a rugózó elemeknek. Az a tapasztalatom, hogy a Fox telóknak elég jó a tömítése, szedtem már szét Fox 36-os villát, 8000km használat után és makulátlanul tiszta volt belül, még kenése is volt. De ez a villa csak szezonban és akkor sem durván volt használva. Ugyanakkor láttam már komoly telót 1-2 ezer km után kezdődő kopásokkal, tele kosszal. Minden felhasználás függő. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #220030 üzenetére
Akkor ez alsó polcos Bryton szindróma. 🤔🤭... persze az is igaz az egész családot ellátod belőle egy jobb Garmin áráért.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #220037 üzenetére
De az manapság már nem nagy dolog. Az én alap Bryton 15-ösöm is tudja.
Bryton's first GPS cycling computer with GNSS full support incorporates GPS, Glonass (Russia), BDS (China), Galileo (Europe) and QZSS (Japan) satellite systems, providing a much more reliable satellite coverage in any situation especially when there are buildings/trees or even while mountain biking, along with faster start-up.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #220075 üzenetére
Igen, autóban nagyon kell, bringán meg aszfalton, vagy ha terep, akkor szigorúan nyílt terepen, erdőben már nem az igazi.
#220073 ZolkoW: volt már, hogy késő délután, estefelé naplementében szembefényben tekertél és nem láttál gyakorlatilag semmit? Én még azt szeretem, hogy polarizált lencsével belátok az autók ablakain, látom a sofőrök arcát és hogy mit jeleznek, intenek. Nem tűnik nagy dolognak, de aszfalton elég nagy előny. Ha megszokod, hogy szép kontrasztos minden, utánna hiányozni fog ez is.
#220085 Hasaggymeg: el kell vinni optikushoz, de amúgy 99.99% biztos, hogy a legolcsóbb leggagyibb noname is szűrni fog, nem ezen szoktak elbukni, hanem a lencse, keret minőségén.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #220111 üzenetére
Én azt hittem, hogy jjeahh régebben ezt linkelte, hogy neki ilyen van, és bevált. Ha mégsem, akkor majd én tesztelem , de az eredményre várnod kell egy hónapot, addigra talán ideér.
#220110jjeahh Mintha erre írtad volna pár hete, hogy neked ilyen van, és azért választottad pont ezt, mert a véleményeknél fényképek is voltak, és legalább láthattad, hogy másokon hogy áll.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #220123 üzenetére
Az szerintem már a jó edzettség jele . Semmit nem sportoló ismerősöknek nem megy 80-85 alá, ha nekük leesne 50 alá, gondolom elájulnának.
Because: mellkaspánt jobb lenne, de lehet ez sem téved. 2 ismerősöm Garmin, Suunto okosórája 30-40bpm-et is mellélő, de egy másik ismerősömé viszonylag pontos. Zsákbamacska
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #220168 üzenetére
A ebike szennyezés szerintem se korrekt, főleg mivel a tekerés után a strava egyből dobja fel, hogy valószínű ebike-al mentem és csak jóvá kell hagynom, tehát plusz állítgatást nem igényel, így később az analóg és ebike meneteim tök jól elválnak.
Bp-en is sok kammantott kom lehet, pont tegnap néztem egyik mászó szegmenst, amin egy kb 20%-os emelkedőn az analóg kom kb fél perccel gyorsabb mint amennyi idő alatt az ebike-al felmegyek, pedig közel 20 kmh átlaggal mászom a 20%-os emelkedőt. Jó én nem döglöttem meg, felfelé tartalékolok mindig erőből a lefelékre, de a lényeg látszik. Aztán lehet autóból csinálták azt a kom-ot még nem is pedelec-el.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs