-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
semmiho
tag
válasz Fall-N #260879 üzenetére
Írok pár sort a villáról. Ez a Niner RDO még a régi 15x100mm átütős verzió, 2018 végén vásároltam akciósan, ~340 EUR áron. Előtte egy gyorszáras Ritchey WCS merev villám volt - és azt máig bánom, hogy eladtam.
Míg a Ritchey villának volt előre-hátra mozgása akár 2-3 cm (!!) és ténylegesen csillapított is valamennyit az út egyenetlenségeiből, valamint az aszimmetrikus szárak miatt még a fék sem igazán csavarta (igaz, a Niner is jó ebben - de a Ritchey ugye gyorszáras volt, nem átütős), nos, a Niner egy aszkéta rémálom. Nulla mozgás előre-hátra, zéró csillapítás (khm, merev villánál miről beszélünk, de akkor is! ) , betonkemény az egész.
Ezzel együtt jól elvagyok vele. Állítólag az utódja, a 15x110mm átütős verzió már nem ennyire merev, jobban közelít egy Ritchey WCS-hez.
Ami számomra a Niner esetén még fájó pont: a papucsok megmunkálása elég esetlen, nincsen rendes hornyos kialakítás az első kerék/agy rendes helyre vezetésére. Jó, nem akkora probléma, de ha gyakran veszed ki a kereket, mint például én utazás miatt, akkor azért zavaró.Szakavatott körökben jelenleg a Whiskey és az ENVE merev villáit dícsérik nagyon, de nekem egyikhez sem volt még szerencsém. Meg hát az áraik!... ~700 EUR és ráadásul hiánycikk mind.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #260850 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy az ipari csapágyas sz*r, hanem hogy műszakilag nem teljesen korrekt a biciklin való megvalósítása. Mint ahogy a kónuszos megvalósítása sem az.
Az teljesen igaz, hogy az ipari csapágyas még ilyen körülmények közt is robusztusabb, és kevesebb vele a macera.
Sőt, járnék én is ipari csapágyas agyakkal, ha nem kellene másik bicikli hozzá. -
szimpláncsak
tag
válasz Fall-N #261198 üzenetére
Aki most vesz felnifékes országútit az kb. úgy jár, mint én 6 éve a montival. Akkor nem tetszettek a 29-es montik, nagyon "malomkeréknek" tűnt, ezért 27,5-el vettem. Nekem nincs bajom vele, de használt piacon kb. -50ezer azonos felszereltség mellett, mert mindenkinek 29-es kell. Orszgútiban is jóval olcsóbban mennek a felnifékes bicajok és nem csak azért, mert azok régebbiek
-
Tin
veterán
-
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #261481 üzenetére
Nem is olyan könnyű az új vas beszerzése. A régi geós montit is meghagytam sokáig az új mellett, hátha az újat kell eladni
A jól megszokott, saját igényre átépített azért nem rossz dolog.
Csak a sokkal rövidebb s3gg miatt lett új. Emiatt (meg a nagyobb teló) az újabbaknak sokkal hosszabb az első fele, ami nagyon fura, megszokást igényel.Nem tudom outiknál van e ennyire drámai változtatás üléspoziban.
Itt sokkal behatároltabb a személyreszabás stucnival, kormánnyal, ha valaki mókolna, amíg hozzáerősödik a gyári, az ideálisnak kitalált testhelyzethez.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
válasz Fall-N #261655 üzenetére
Pont ezért mondom. Voltam én is 72 kg vagy 2 éve, akkor még az alu vázas, olcsó országúti volt meg, és sokkal többet számított a testsúly (meg az edzettség), mint a karbonra váltás. Jó, az, hogy most egy hatossal több vagyok, az annyival súlyosabb, hogy izomból is hiányzik, szóval hájból annyival több van rajtam.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
válasz Fall-N #261818 üzenetére
A túlagyalást is csak azok bagatellizálják el, akik konfekcióméretek, és nincs semmi EÜ bajuk. Vagy, ha van pénz lóvéra, ilyen bemegyek és megveszem az első gépet, amit meglátok típus, nem számítanak a milliók.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Toobee
veterán
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #261826 üzenetére
Más kategóriába váltáskor ezért szokták ajánlani a használtat. Mint neki is itt mindenki
Ha újat vesz az ember és nem jön be, az a legnagyobb bukta.
Használtnál ez minden értelemben töredék veszteség lesz. Következőre már nyugodtan vehet újat, tud mindent.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
válasz Fall-N #261826 üzenetére
De legalább már eljutott oda, hogy ténylegesen felül bringákra Meg aztán nem tudom, mióta kapja az ívet, hogy kicsi kerékpáron ül, gondolom, nem akar megint így járni. Én meg úgy nem akarok járni, hogy túl kicsit veszek: 2XS-nek már a kerekei is 650b-sek. Más gyártó meg nem nagyon foglalkozik ezzel, mindenbe 700c-t rak. Fene tudja, mi lenne jobb, leginkább hosszú távon derül ki.
Én EZT fogom megnézni, ha minden jól megy.
Szigorúan elméleti alapon egyébként inkább kisebb bringát vegyen az ember, nem? Abból lehet stucni cserével hosszabb fogást csinálni, de fordítva erősen limites a dolog.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #262088 üzenetére
Aki elégedett a láncolajjal annak nem szokták ajánlani a waxra áttérést.
Olajnál "mindegy" a típus, többen vannak itt akik az új láncban lévő zsírral is szívesen tekernek.Az ápolás a nagy titok, mennyire van letörölve a fölösleg.
Felrakás után, és tekerések közt.Kis tuning; a hígabb fajták (dry megjelölésűek pl) kevésbé vonzzák a port. Ez gazdaságos verzióban lehet akár sima műszerolaj. Ezek nem annyira maradnak nedves felületűek.
A sűrűbbek rossz időre valók. Van aki motoroljat használ, ezek úgy növelik a kenőképességet, h vastagabban bevonják a csapokat, kevésbé mossa le az eső pl.
Viszont végig nedves felületet adnak, beleragadhat a por, növelve a kopást. Ezért vizes időben használják leginkább, ha nem porzik.Holmenkol Performance lánc kenőanyag
A próbált olajok közt nekem ez vált be nagyon. Drága és jó. Tartósabb, csendesebb fajta. A vegyszeres (pl izopropil-os) nagyobb takarítás ennél is kell időszakonként. Kevésbé, de elkoszolódik a hajtás.---
A waxolás annak célszerű aki nem akar cicózni az olajsár szerű letakarítással a hajtásról. Pl panelos pilóta.
A dry-ok teljesítménye nálam is elmaradt egy jó olajétól (100 km vs dry waxxal kb 60-70), hiába csöpiztem duplán, áztattam be szinte a láncot. Viszont vagy semennyit, vagy jelképesen kellett takarítani a montit. Szinte csak portalanítás, egy lekeféléssel, vagy ronggyal. Száraz felületet ad, nehezen koszolódik.Smoove Universal Chain Lube
Ez a csodawax. Olajnál a sűrű megfelelője.
Rossz időre is jó, a víz nem hozza le könnyen. (Forróval lemosható)
Megszáradva vastag parafint ad, kicsit nedves is marad. Tudja a legjobb olajok teljesítményét. Montin simán 150-200 km, aszfatoson úgy írták kb duplája.Waxok között ez jobban koszolódik, de nem vészes az olajoshoz képest, annak a töredéke. Vegyszer nélkül megy. Van aki forró vízzel, áttekerős lánctisztítóban mossa el néha. Én nem szoktam. Kefe, rongy, vagy csak paptörlővel a waxdarabokat és port, pár perc.
Lehet amúgy vegyszerekkel is tisztítani. Most fényképezéshez töröltem át, az alkohol jól, a petróleum (vagy párlata a foltbenzin) teljesen lehozza.Waxnál nagyon csábító az alig szükséges lánc tisztítás. Nálam ez volt a fő érv, be is vált.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
-
nagyúr
válasz Fall-N #262335 üzenetére
nem mtbről volt szó.
nekem ilyen hibridet dobott a gép, nem tudom, meddig bírja majd.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #262335 üzenetére
most volt (van?) testbike aprón trp spyre 10-esért/db.
szerény véredényem szerint a BB5 felejtős, a BB7 erősebb a Spyre-nél, és a HY/RD talán még egy picit, mindenesetre az legalább két oldalt mozog.
A fékkar mindnél számít, nem kicsit, és mind volt vagy van.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
mauimagic
aktív tag
válasz Fall-N #262389 üzenetére
Úgyhogy ilyen "trendi" rövid fajta kellene.
Nekem múlt héten jött [ez] a keleti példaképeinktől.
Idegen ajkú fórumokon dicsérték, nekem az Ergon SM Sport után nem tűnik rossznak, pedig az egy fotel.
143/250mm, de rengetegféle nyerget gyárt a Ryet. Minőségre simán hozza az Ergont, Selle Italiat, árban meg ezek négyzetgyöke.Mondjuk az igaz, hogy csak 1 órát mentem eddig vele, azt sem Castelliben , lehet egy hosszabb tekerés után átkozni fogom.
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #262444 üzenetére
mivel a hajlítás alakváltozás, ezért nincs olyan, hogy valami úgy alakváltozik, hogy nem alakváltozik.
oké, hogy ez egy biciklis topik, meg konyhanyelv, de azért na!nem kéne új fogalmakat alkotni.
Egyébként az acél tud alakváltozás nélkül hajlani, az alu meg nem.
használtál te már létrát? -
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #262445 üzenetére
Natural Fit Nuance Lite
képek
A Cube HPC 140 fully-t adták hasonló kinézetű nyereggel. Ez is jófajtaAmiről szó van
RYET Carbon Bike Saddle 143mm Super Light 125g
az gondolom más liga.
- Viszont két bicón is lecseréltem a lyuk miatt az ilyen szellőzős, (elvileg) kevésbé nyomósakat.Télen le kellett ragacsolnom alulról, mert bevágott a cúg
Olyan barkács érzés volt így használni, meg beleragadt a kosz. Nekem amúgy sem tűnt fel a lyuk előnye. 2-3 óra tekerészésnél nem jött elő össztelóson.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #262522 üzenetére
Nálunk van egy karbon javító műhely, meglepő dolgokat művelnek. Az alu meg úgy érzem mindíg túlságosan le van egyszerűsítve, többféle ötvözet van, az enyém pl. 7005-ös, aminek másabbak a tulajdonságai. Plusz ott van még a falvastagság, csövek vastagsága, formája, hydroforming, ami nagyon befolyásolja a viselkedését. Manapság léteznek kőkemény atommerev vázak és rugalmasabbak is, ahogy karbonból, csak az emberek megszokták, hogy az alu az merev és idővel elfárad, meg nehezebb, mint a karbon, de ma már nem ilyen egyszerű. Ráadásul a karbon is lehet merev és kényelmetlen, lásd Toobee xc-je. Vázfüggő.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #262651 üzenetére
Változnak a bringák. Országútinál régen majdhogynem általános volt elöl 52 vagy 53-as nagy lánckerék, hátul meg többnyire 25 vagy 23, és a váltók is rövid kanalasak voltak. A kompakt rendszerekkel a nagytányér lement 50-re, viszont hátul 28-32-re nőtt a lánckerékméret, nyilván jóval hosszabb lánc kell hozzá. A rövid kanalas váltók is lassan kikopnak.
Montinál meg az 1x rendszerek még nagyobb lánckerekkel játszanak hátul, cserébe elöl a korábban általánosabb 40-42 helyett 32-34 van, szóval elég sokat változott a hajtás - és ezzel a lánchossz-igény az elmúlt években.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #262666 üzenetére
12 sebességnél talán nincs is csak SGS váltó, mondjuk 34-51-et átfogó lánchoz kell is.
#262667szuszinho...közvetlenül a sült csirkeszárnyak után beledobod a még forró olajba kicsit főni a láncot is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #262749 üzenetére
Nem tudom félreolvastad-e, de makes sense, hisz egy egyik végén ledugózott csőből sem könnyen folyik ki a folyadék ha teljesen fejre állítod, tudniillik nem kap levegőt, de oldalra fordítva hamar kicsurog.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #262767 üzenetére
Én egyszerűen nem merek olcsó nyerget venni, recsegnek, ropognak, eltörnek alattam, vagy csak nagyon kényelmetlenek. ...lehet sokat ülök.
#262768.LnB...az állóképesség és versenyszellem adott, és gyanítom bringán sem most ült először...persze akkor is szép teljesítmény!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Rigormortiis
addikt
válasz Fall-N #259302 üzenetére
Erről egy Eminem-interjú jut eszembe, amiben szóba kerültek az órái (van neki sokfajta Roller), és rákérdeztek, hogy mi van rajta, erre mutatta, hogy a kedvence: egy 100 dolláros fehér gshock. Szerintem egy Casio vagy Lorus kifejezetten rendben van, nekem is van, több is, de van ismerősöm, aki ezelnél többért vesz gagyi hamisítottat. Na ennek mi értelme
[ Szerkesztve ]
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #262916 üzenetére
Most a nyegerpálca fészket szidják.
Ritka idegesítő tud lenni, ha véletlenül rászalad az ember. Van, h annyira kicsi a rés, h nem is látni. Így sűrűbb dolgot nem mindíg lehet benyomni. A hígak meg gyorsan kimozognak belőle. Véglegesre nem szokott sikerülni a javítás legtöbbször.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #262913 üzenetére
Bekapcsolom a szobában a garmint es mar leszedi a műholdat mire kilépek az ajtón már vinnyog h "na indíts már"
A garmin olyan stability ha lefagy is emlékszik reset után hol jártam mire belépek vissza az ajtón már fel van töltve az appba a szar garmin minek vettem meg[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #262918 üzenetére
Az a baj oda nem tud semmi befolyni a vízen és vízszerű olajon kívül...nem is kell felfordítani, a rés, főleg hátul, kapilláris méretű, beszippantja a vékony folyadékot.
jjeahh...selle mi?...mert az nyerget jelent, de van Italia, SMP, San Marco, Royal...Ha jól tudom ezek a pálcák be vannak valahogy pattintva a fészkükbe (láttam pl. boltban olcsón vesztegetett darabokat melyek pálcája ki volt pattanva ) mozognak benne (főleg elől) ami gondolom ad valamennyi rugalmasságot is. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #262964 üzenetére
Az üvesre felégés más szitu, jó, hogy felhoztad, mert így csak még jobban össze lehet zavarni mindenkit
MIndegy, hogy hívjuk, nem az acél és a betét anyaga adja a fékhatást, hanem az acélba "égett" (dörzsölődött, midegy hogy nevezzük) betétanyag és a betét anyaga.
Az üvegesre felégés más tészta, az akkor jön elő, ha valaki túlhevíti a tárcsát a folyamatos fékezéssel, és mivel nem tud hűlni egyik oldal sem, a betét egy tükörsima réteget hoz létre a tárcsa felületén és a saját felületén is, ami ráadásul annyira kemény, hogy utána tényleg fizikailag kell eltávolítani (csiszolás vagy kuka).
Autónál sok ilyen hülyét látni, aki perceken át vasalja a féket a lejtőn, aztán csodálkozik utána. Pont ezért jobb a nagy fékezés rövidebb ideig, kienged és hagyja hűlni, majd újra nagyobb fék, ha kell. Én szakaszosan szoktam fékezni nagy sebességről pont ezért. És mondjuk egy lejtő alján sem árt, ha az ember az izzó tárcsákra nem tapossa rá a betétet (áll behúzott fékkel), mert akkor meg vagy ott azon a ponton üvegesedik fel a tárcsa, vagy rosszabb esetben megvetemedik a tárcsa az egyenlőtlen hőmérséklet miatt, majd hullámos lesz, és fékezéskor "üt".
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #262964 üzenetére
Hááát elég meggyőzően állítjátok, volt Tektro fékes gépem az az első km-től az utolsó 3-4ezerig nem volt túl jó soha. A mostani újonnan is u.u fog mint most, ha kicsit jobban ráhúzok, a hátsó már szinte blokkol is. De mint írtam is nem úgy fogott egy időben ahogy kellett volna, a jelzett anyaggal megtisztítottam és az első pillanattól tökéletesen fékezett.
De mindegy is, annyit mindenesetre állíthatok, hogy az a Mucc-off azért a célra megéri a pénzét.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Fall-N #262966 üzenetére
"KRESZ vizsgán is van olyan kérdés, hogy mit kell csinálni, ha víz kerül az autó fékrendszerébe/fékrendszerére" (Mondjuk ha a fékrendszerbe víz kerül, akkor az már nagy gáz... folyadék csere, mert a sok fékezéstől felforr és nem lesz fék ..)
Ezt azért megnézném konkrétan a KRESZ-ben, pláne ha nincs lejtő...[ Szerkesztve ]
-
Grave_444
nagyúr
válasz Fall-N #263013 üzenetére
Nem az a fajta, pár éves darab. Váltó sem olyan, mint az Intersportban hirdetett, külföldön vásárolt. De oké, akkor átvertek, azért mutatta meg róla a számlát is.
Akkor linkelj egy szerinted jó biciklit használtan.29", pillangó váltó, tárcsafék, első teleszkóp, MTB. Ennyi a kritérium.A Genesisnél érzésre sokkal jobb a Cross. Na mindegy lesz, ahogy jónak látom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Diablo IV
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jövedelem
- Windows 11
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen