-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Fall-N #264657 üzenetére
Ez most kínai. Ő a delikvens.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
-
válasz Fall-N #264961 üzenetére
Ez tök fura tényleg. Én saját tapasztalatból mondom, hogy az intés, biccentés az alap. De ha elmegyünk egymás mellett, egy hello a minimum. Viszont nem egyszer bíztattak már "hajrá" - val, vagy van egy olyan duma is, hogy "jó szelet". De volt, hogy ebike-os nyugdíjasok vártak meg a dombtetőn miután megelőztek, és tapsoltak amikor felértem. És hasonló dolgok.
A szélárnyékolós embereket leszámítva, teljesen pozitív a tapasztalatom, és az egész közeg. De már nem egyszer kezdtünk el dumálni más, full ismeretlen bringásokkal is, teljesen jókedéjűen. Mondjuk en amúgy is egy nyitott csávó vagyok, nem félek másokkal dumálni, vagy egy egy jó szót odaszólni. Nemrég előzött meg egy srác Dobkőre fel, de úgy, hogy csak pislogtam. Mikor utolértem mert megállt, mondtam is neki kacsintva, hogy "rakétaember". Azóta követ Strava-n.
De van olyan helyi kerékpáros társ. Akivel mindig találkozunk, intünk, hello, követjük egymást Strava-n. De még egy szót nem váltottunk, mert mindig szembe találkozunk. Én meg nem szeretek megállni.
Lehet ezért kirívó számomra, ha valaki nem ilyen. És ezért értitek felre a stréherezős kiakadásomat is.
Dobogókő ilyen szempontból meg a kánaán. Az egy bringás paradicsom. Ott ha valaki nem int vissza, az kirí. Meg az is ha valakin nem Castelli ruci van.Ui.: Azt még hozzátenném, hogy lassan 6000km-t mentem idén, szoval ez alatt még jó, hogy gyűlnek ezek a jó tapasztalatok. Sokkal kevesebb is a rossz, elenyésző.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
andrisbandi
őstag
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #265119 üzenetére
Ezt teljesen úgy lehet érteni, mintha a fékpofa lemezrugója nagy százalékban nem látná el a feladatát.
- Erről szó sincs!
Nem szükséges rendszeresen feszesebbre feszíteni.
(Természetesen, ha már kézben vannak a betétek, okos ötlet könyvnyitás szerű moztulattal kicsit kitártabbra állítani. Ezt nem vitatom.)Ami a féktárcsa súrlódását okozza rendszeresen, az a féktest oldal irányú pici eltolódása.
Szemmel csak gyakorlott ember látja, aki tudja mit nézzen.Át kell látni a tácsa és a fékpofák közötti résen.
Pl fehér lap mögé, vagy kicsi lámpa ellenfénye.
A féknyergek felváltott felllazításával el lehet osztani a réstávolságokat.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #265122 üzenetére
Pontosan úgy kell érteni.
- HogyneMindenki szaladjon rugót feszíteni, végre megtudtuk a titkot a féktárcsa súrlódós problémára. Ahogy megtanulja a nép, elöbb utób bekerül a szerelős videókba is a féknyereg oldalazós megoldás mellé.
Érdekesség képpen a fékpofákról, mennyi fajta létezik;
How to Replace Bicycle Disc Brake Pads
Park Tool【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #265119 üzenetére
A dugattyút nem az olajnyomás húzza vissza, az csak kitolja, egy élére állított téglalap metszetű gumigyűrű húzza (vagy húzná, ha nem szorulna) vissza nyugalmi mindenkori állapotába*, a rugók szerepe meg csak az, hogy ezt a betétek is lekövessék mivel azok nincsenek a dugattyúkhoz rögzítve. Take a look.
*...azért mindenkori, mert ez a nyugalmi állapot nem egy állandó, hanem változik a betétek kopásával, levegősödéssel, fogáspont állítással (ahol van ilyen) stb. úgy, hogy a tárcsát mindig megszorítsák a betétek.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bexinho23
őstag
válasz Fall-N #265109 üzenetére
Kicsit hosszú lesz... kerékpár link
Amikor megvettem a kerékpárt 300 km-rel, akkor tökéletes volt minden. Egy srác árulta, aki saját maga építette, csak nem volt ideje használni, így eladta. Mindkét fékkarnál a "gomb", amivel szabályozni lehet a fékkar útját, megvételkor teljesen kitekerve milliméter behúzáskor már fogtak a fékek. Viszont évek múlva egy ismerős általi, balul sikerült hátsó fékfolyadék csere nem úgy sikerült, ahogyan kellett volna. Így szervizbe vittem (nem oda, ahova most), ahol látszólag megoldották a problémát. Egy darabig fogott a fék, majd rövid időn belül jött a nagyon éles nyikorgás és a fékhatás csökkenése a hátsó fék használatakor. Pár hónap után (ritkán használtam ebben az időszakban) elvittem ebbe a szervízbe a kerékpárt, ahol kiderült, hogy szivárog a fékfolyadék a munkahenger, ugyanis a fékbetétek olajosak voltak. A munkahenger cserélve lett betétekkel együtt, a tárcsa alaposan tisztítva. Amikor első próbakörre mentem, akkor készítettem azt a videót, mert nem hozzáértőként is nagyon furcsáltam a hangot. Egy bringás ismerősnek is megmutattam a videót, illetve itt is megosztottam, de senki sem említett a bekoptatást, pláne, hogy 15-20 km addigra már belement. Ezért áttekertem a 20 km-re lévő szervízbe. Ekkor már valóban enyhült a hang, de a kerékpáron ülve még mindig lehetett hallani azt az ütemes súrlódásos hangot.
Amint odaértem, a szervízesnek a videót sem kellett megmutatnom, elmesélésem alapján határozottan mondta, hogy ennek be kell kopnia (hátsó kereket megemelve lábbal meghajtotta, de ilyenkor ugye nem lehetett hallani a zajt). Kicsit keményebb betétek ezek, mint az elsőben lévők, de 100 km alatt meg fog szűnni a hang. Hülyén is éreztem magam, mert logikusnak tűnik (bár nem vagyok műszaki beállítottságú). Hazafelé tartva 50+ km már benne volt, és valóban halhatóan halkabb lett. Hétvégén majd megyek 40 km-t a Vértesben.Ami viszont nekem még mindig furcsa, hogy amióta a hátsó fékhez hozzá lett nyúlva, a hátsó fékkar "gomb" teljes kiengedésénél 50%- be kell húzni a fékkart, hogy fogjon a fék, így az első fékkart is hozzá kellett igazítanom. A mostani szervízes szerint nincs ezzel baj, így kell működnie. Elfogadom, de nekem akkor is furcsa, hogy megvételkor a hátsó fékkar húzásakor is azonnal fogott a fék a "gomb" teljes kitekerésekor. Szerintetek ez miért lehet? A mostani hátsó munkahenger cseréjekor végrehajtott fékfolyadék csere sem változtatott a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
-
toth_janika
őstag
válasz Fall-N #265141 üzenetére
Van, aki azt mondja, hogy az L-es és XL-es váz között a kormányban 3 cm eltérés van (előrnyúlás), ami ki fogja nyírni a vállam, hátam, mert hát 3 cm... Van, aki azt mondja, hogy sz@rjam le, nem lesz az gond...
Na most legyen okos az ember[ Szerkesztve ]
Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #265138 üzenetére
Látom te is "megnézted" a videót. ...amúgy mitől is áramolna vissza a folyadék, ráadásul olyan erős vákuumot képezve maga mögött, hogy az visszahúzza a kitolt hengereket, nem jó neki ott a fékhengerek mögött? Tisztán elmagyarázza a 2 szaki, hogy a gumitömítés "billegése" az ami visszamozdítja e dugattyúkat mely tömítésben nagyobb előre mozgás (kifele) esetén kvázi megcsúszik a fékhenger és így araszol előre a kopott betét után.
#265140toth_janika...bár mérethatáron vagy, ha jól mérted átlépő magasságodat a lábaid meglehetősen hosszúak magasságodhoz...vagyis szerintem jó lesz a méret, továbbá ha nagy is picit hát az könnyen korrigálható nyereg előretolással, vagy rövidebb kormányszárral.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #265191 üzenetére
Amit te mesélsz, meg a linkelt szaki magyarázata a dugattyú visszahúzásra az olaj által, ahogy nagy nyomásból visszatér a mentes helyzetébe, és húzza magával a dugattyúkat, az nagyobb gépekre vonatkozhat.
Nézd meg amit már linkeltek bicajos videót.
https://youtu.be/vQXFFgRButo?t=73Félbevágva és animáción is bemutatják a visszatérést.
A féktest nyúlványaként a belsejében egy erős gumi fogja a dugattyút.
Ez egy picikét tud nyúlni a dugattyú kibújásával.
Feszültség alatt van, amit az olajnyomás ellensúlyoz. A fékkar elengedésével a nyomás lecsökken, a gumi visszarántja a dugattyút.A két oldalon talán 1-1 mm amit ténylegesen ki be kell járniuk a dugattyúknak.
Végletekig kikönnyített fékrendszeren, mini furatokon, jelképes mennyiségű olajjal.
Gondolom ezért találták ki a gumis visszahúzást, a gépeknél bevált olajos ide túl lassú, vagy elégtelen lenne.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Because
őstag
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #265516 üzenetére
A sima lánchoz való váltó helyett városi szíjasokon agyváltó van. Az is karbantartás mentes. Jól ki van az találva. Évekig semmit nem kell a hajtással foglakozni. Sem tisztítás, sem zsírzás, úgy hallottam.
Melóba járáshoz a mennydörgős sem lehet rossz.
belt drive commuter ebike
képek[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
flash-
veterán
válasz Fall-N #265624 üzenetére
meg aztán ott a megszokás. a jót is meg kell szokni, szóval attól hogy valami szokatlan még lehet tökéletes csak idő kell neki
azért egy-egy méretnél csak pár centi különbségek vannak csak, ha már picit másképp tartjuk magunkat stb, már elvész az a pár centi simán.
Meg olyanokon is múlik hogy mondjuk hiztam pár kilót, nem edzettem egy pár hétig és már nem vagyok olyan hajlékony, a lábaim sincsennek úgy kinyúlva(vagy épp ellenkezőleg) így előfofrdul hogy ami kihagyás előtt tökéletes volt most sehogy sem kényelmes.vagy valahogy időközben kényelmetlenné válik.ami setup pár hónapja jó volt,most nekem valahogy nem adja. merevebb lettem,vagy másképp tartom magam picit,stb.
ez szvsz nem egy konstans dolog hanem dinamikus mindig el kell találni az optimálisat,illetve lekövetni.
aztán ott van az is hogy síkra és felfelé egyazon beállítás sosem 100% nálam, kellett találni egy sweetspotot. Amit most használok az síkon picit "rövid" de felfele tökéletes. ha viszont hátrább menne a nyereg, felfele már hosszú lenne.
Én akinél voltam bikefittingen (talán őt ajánlják a legtöbben itthon) hát többet vártam. igazából nem méricskélt, nem szakértett, csupán megkérdezte mit hol érzek,aztán állitott néha valamit és megkérdezte hogy jobb-e vagy rosszabb e.
márcsak azért is vannak fenntartásaim mert ugyanazzal a setuppal görgőn sajnos elnyomom a gátizmom(ami meg a hugyhólyagom) mig kint nincs gond.szóval eléggé másképp van a terhelés nálam bent mint kint. legjobb ha tényleg magadnak próbálgatod.viszel egy csavarhúzót és útközben állítgatod aztán próba...[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #265611 üzenetére
Ennyire nem szélsőséges a dolog. Igen, meg kell tanulni, hogy váltáskor egy pillanatra kikönnyítesz, bár a láncváltó sem szereti, ha akkor váltasz, amikor teljes erőből nyomod is a pedált, hallatszik a hangján is.
A 'nem a legideálisabb a kiosztás' erősen agyváltófüggő. A Rohloff ebből a szempontból világbajnok, szinte minden fokozat közt pont ugyanannyi az arány. Nincs az a láncváltó, ami ezt el tudná érni.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #265637 üzenetére
Biztos van olyan bicikli mennyország ahova ha tapasztalat nélkül bemegy az ember, segítők hada minden márka összes modelljét aláadják, aztán a short listet kölcsönadják ameddig akarod próbálgatni, de amikor én gyerek voltam, volt a Camping meg a BMX, oszt kész. Egyszerű volt a választás: kell vagy nem, és megszokod. Én tuti elvesznék ennyi infóban, ezért rábíznám arra, aki ért hozzá, és megszoknám azt.
Amúgy nekem Alivio váltóm van, miben jobb egy Ultegra? Látod ennyire nem értek hozzá. Gyorsabban vált, finomabban, kiállva terhelve könnyítés nélkül is válthatok vele, vagy mit tud? Nem baj ha hülyének néztek, tényleg érdekel. Nem leszólom, és a következő bicómon nem fogok spórolni, épp azért kérdezem, mire számítsak egy top váltóval és top fékkel?
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #265662 üzenetére
Valószínűleg elég a Deore is, de valójában az Alivioval sincs semmi gondom, működik ahogy kell. Terhelés alatt tényleg nem az igazi, de az ember megszokja a kikönnyítést meg a váltási pontot, így akár emelkedőn is fel tudok váltani nagyobb tányérra gond nélkül, bár legtöbbször úgyis látom, hogy mi kell, ha meg nem, akkor a többit meg megoldja az izom
Arra voltam kíváncsi, hogy használatban mit veszek észre a felső kategóriából, azt meg orbano kolléga tök jól leírta. -
Tin
veterán
válasz Fall-N #265880 üzenetére
Megvolt, akkor az én bringam tényleg egy hibrid a nagyobb tengelytávval és ballonosabb gumikkal, de mégis merev villával.
Tehát gravel vagy (rendes) fitnesz a következő lépcső felfelé, mert a karbon villa és a sima murvás út kell. Ez is viszi, de nem arra való. Először a gravelre gondoltam, de valahogy a koskormány meg a nagy előre dőlés nekem annyira nem jön be. De rendes gravelen még nem ültem, pótolnom kell, lehet, hogy az bejönne. A másik opció a rendes fitnesz, bár szerintem hatalmas változást ott se éreznék, de a rövidebb tengelytáv biztosan jobb manőverezést ad.
Na köszi mindenkinek, ezzel az infóval elleszek, szerencsére időm és helyem is lesz próbálgatni. De ez még nagyon a jövő, szerintem a jövő évet még a mostanin tolom le. Ezen jól lehet erősödni.
-
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #265867 üzenetére
Igen, a Rohloff sose volt olcsó. De hasonlítsd össze az árát egy 1x12-es rendszerrel, mert a lánctányért kivéve ezzel egyezik meg (azt hagyjuk, hogy még mindig két fokozattal több). Kategóriában is. És ha dupla vagy tripla tányéros régebbi rendszerrel hasonlítod össze, akkor két váltókar, két váltó, hátsó sor, annak is van ára. Utána vedd hozzá a karbantartás igényét, valamint a lánckopást (Rohloffhoz a teljesen mezei jó vastag lánc is megfelel, ami nyilván lassabban is fog kopni).
-
válasz Fall-N #265880 üzenetére
Lépcsőn felfele nem a bringa alkalmassága dönti el, hogy cipeled e, avagy sem.
Tin, itt egy összefoglaló a VB-ről: [link]„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Friczy
senior tag
válasz Fall-N #265903 üzenetére
A Rohloff nem az Altus szintje. Az agyváltóhoz nem feltétlenül kell csúszópapucs, nálam sem az van, van láncfeszítő. Mivel ez csak egy görgő, kevesebb a hajtási veszteség, mint a váltók láncfeszítőjénél. Vannak más megoldások is a lánc vagy a szíj megfelelő feszességének beállítására (pl. excenter hajtómű), tehát nem kell mindenképpen csúszópapucs. Terepre valóban nem jó, De inkább a váltás lomhasága illetve a nem megfelelő súlyeloszlás (hátsó keréken több súly van) miatt.
Az ár jó kérdés, ahogy korábban is írtam, ahol a Tourney vagy Alivio szintjéig mennek le, ott nem opció az agyváltó, Deore és felette esetén már jóval kisebb a különbség, amelyet kiegyenlíthetnek az egyéb előnyök. Szóval semmiképpen nem érdemes elintézni az agyváltót olyan sommásan, ahogy te tetted. -
Tin
veterán
válasz Fall-N #266108 üzenetére
Abszolút, én is erre a következtetésre jutottam. Jók voltak a vélemények, olajozás előtti tisztításhoz nagyon jó, de nem erre való. Legközelebb a benzin+izo kombót próbálom ki. Retkes lánchoz amúgy remek a Brigéciol D3, de ahhoz utána mindenképp kell víz.
Még annyit: milyen benzint használtok? A sebbenzinnek nevezett gyógyszertári tisztaságút, amit benzinum-nak neveznek? Vagy az úgynevezett mosóbenzint?
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #266209 üzenetére
Én minden hazaérkezéskor lazán felgyorsulok 40-re vagy akár fölé is ha beletekerek, mivel lejtős az utcánk. Szóval napi szinten fékezem állóra a bicajt ekkora sebességről. Persze hogy megáll. De nagyobb fékerőt is el tudnék képzelni. Viszont nyilván nem erre találták ki, 20-25-ös tempónál meg mindenre elég. Meg persze 70 kilóval és nem 100-al.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #266221 üzenetére
Akkor nem tudom. Tudod hogy nincs összehasonlítási alapom, szóval akkor lehet, hogy ez ilyen. Tényleg nem panaszkodom mert fog, de lehet hogy egyszer meg kellene néznem a határait. Fejben azt gondolom, hogy 3-4 nagyobb fékezést bírhat, mielőtt elmelegszik, de lehet, hogy többet. Mennyi 30->0-t bírnak ezek egyhuzamban drasztikusabb fékerő csökkenés nélkül?
Kocsin melegedett már el a fékem így, hogy utána a kormány és a gumi maradt csak pár percig
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #266280 üzenetére
Microshift nem tudom mennyire lehet tartós és alkatrészt, pl váltógörgőket nem tudom lehet-e kapni hozzá, a 10 sebességes Deore meg valszeg ki lesz nyírva, hosszú távon nem biztos jó befektetés. Persze lehet tévedek, nem árt ezeknek alaposabban utánnanézni. A Cues-re nem gondoltál? Mert a 4100, 5100-as Deore szetteket a Cues váltja le, annak van jövője, évek múlva is találsz majd hozzájuk pl. fogaskoszorút. Bike-discounton van már minden, ami kellhet.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Maximum1
őstag
válasz Fall-N #266406 üzenetére
Fehér bringa régen a ghost bike volt, de ma már ez sem számít....
-
-
zsocy
őstag
válasz Fall-N #266643 üzenetére
Váltanék én, de ez a váz nem támogatja a tárcsát. Mondjuk outinál nem is két fillér a dolog, a hidrós 105 fékváltó szett már szemmel látható összeg.
Amúgy a bringa nekem tökéletes, szóval marad, de a felniféket megpróbálom felhúzni a maximumra. Swissstop betét, új bowden, igazán megérdemli a gép -
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #266756 üzenetére
Ami a bonyolultságot illeti, érdemes megszámolni, hány alkatrészből áll egy láncváltó rendszer, és hányból egy gearbox. Meglepő lesz az eredmény, előre szólok.
Szerelni meg nem kell a gearboxot, zárt, olajfürdőben fut minden. Autóban milyen gyakran kell a váltóhoz piszkálni? Na ugye. Ez meg még sokkal egyszerűbb kivitel is.Az, hogy mennyivel jobb, meg attól függ, kinek mik a prioritásai. Ha kiszámolod, hogy egy Pinion minimum 100.000km tervezhető élettartama alatt hány hajtást fogyasztasz el, akkor nem biztos hogy a láncváltó nyerő. Ha a wattokat számolgatod, meg a grammokat, akkor igen.
Ne felejtsük el azt sem, hogy gearboxot 1-2 kis cég gyárt, láncváltót meg sokan, nagyok. Ahogy mondtam, ha valamelyik nagy gyártó beszállna a bizniszbe, vagy a kínaiak elkezdenék OEM-ben sz*rni kifelé, mindjárt sokkal olcsóbb lenne.
Az Ebike pont nem jó példa, mert korábban pont ugyanazért rakták kerékagyba a motort, merthogy ne kelljen hozzá külön vázat tervezni.
Most már, hogy van piac, ez nem szempont, sőt, a visszatáplálást is eldobták inkább, csak hogy középről lehessen hajtani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Napelem
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Gumi és felni topik
- Revolut
- PlayStation 5
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- További aktív témák...
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
- Moon X Power 2500 kerékpárlámpa
- BABOLAT AERO PRO TEAM 280 grammos teniszütő és labdaszedő
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs