Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz Fall-N #266756 üzenetére

    Ami a bonyolultságot illeti, érdemes megszámolni, hány alkatrészből áll egy láncváltó rendszer, és hányból egy gearbox. Meglepő lesz az eredmény, előre szólok. :D
    Szerelni meg nem kell a gearboxot, zárt, olajfürdőben fut minden. Autóban milyen gyakran kell a váltóhoz piszkálni? Na ugye. Ez meg még sokkal egyszerűbb kivitel is.

    Az, hogy mennyivel jobb, meg attól függ, kinek mik a prioritásai. Ha kiszámolod, hogy egy Pinion minimum 100.000km tervezhető élettartama alatt hány hajtást fogyasztasz el, akkor nem biztos hogy a láncváltó nyerő. Ha a wattokat számolgatod, meg a grammokat, akkor igen.
    Ne felejtsük el azt sem, hogy gearboxot 1-2 kis cég gyárt, láncváltót meg sokan, nagyok. Ahogy mondtam, ha valamelyik nagy gyártó beszállna a bizniszbe, vagy a kínaiak elkezdenék OEM-ben sz*rni kifelé, mindjárt sokkal olcsóbb lenne.
    Az Ebike pont nem jó példa, mert korábban pont ugyanazért rakták kerékagyba a motort, merthogy ne kelljen hozzá külön vázat tervezni.
    Most már, hogy van piac, ez nem szempont, sőt, a visszatáplálást is eldobták inkább, csak hogy középről lehessen hajtani.

Új hozzászólás Aktív témák