-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz trialboj #137828 üzenetére
Igazából korábban többen is elmondtuk, hogy az átalakítás nem egy atomfizika. Rendelsz netről neked szimpatikus felniszalagot, szelepet, tejet és adott esetben te magad is meg tudod csinálni az átalakítást.
Nem kell több száz eurót beleinvesztálnod az egészbe, ez egy teljesen budget dolog.
Szerintem kicsit túlreagálod a dolgokat. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #137873 üzenetére
Én elkoptattam egy szett tárcsát...only resin Shimano volt,Shimano organikusokkal kopott el,megközelítőleg 4-5 szettől/25e km alatt ment 1,3mm alá.Lecseréltem.82kg vagyok,a kerékpár,felszerelve többnyire 13-14kg.
Tomi_Sci...már a Deore is szar.
Maximilian4...ilyen ez,ha elkap a hév akkor csak azért kérdezünk,hogy megerősítést kapjunk,a döntés tulajdonképp már megszületett.
StLui...már a zasszony is búsztos?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz trialboj #137898 üzenetére
Én a meridámat 2007ben vettem....bőven benne van nekem is a 24ezer km....és ugyanazzal a groupset-tel hajtom most mint amivel vettem. Csak láncot, fékbetétet és gumikat cseréltem rajta 1x. Aki megnézi a stravamat láthatja, hogy azért még fürge a paripa extrém terepezés kimaradt, helyette 5 évig volt durva macskakő az emelkedőkön
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #137898 üzenetére
2015 elején vásároltam,2014-es. Engem is csábítanak az újdonságok,de amíg csak lehet ellenállok,ragaszkodok a dolgaimhoz,hozzám nőnek.
(#137901) rushty...van olyan lassú defekt,mely csak jól kinyúlt belsőn látszik és az is csak alapos megfigyeléssel.Én hagynám,amíg pár naponta fújni kell,addig kezelhető.
(#137906) 6030D...szép is lett volna beugrani és nyerni egyet csak úgy.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dellfanboy
őstag
válasz trialboj #138534 üzenetére
nem pont ezt a modellt, de hasznalok egy gore tex-es peldanyt.
minden embernek szvsz mas az izzadaskuszobje, van aki ranez 1 bicajra es mar izzad. en ha nagyon-nagyon izzadok, csokkentem a tempot, esetleg megallok, de en nem Mo-n elek.eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Gabesz984
tag
válasz trialboj #138518 üzenetére
Szia! Én időjárás független kerékpárral megyek melóba, már csak azért is . Most nyáron nekem az átöltöztés vált be. Rövid nadrág és biciklis felsőbe megyek. Decás esőkabát, váltó zokni van nálam. Irodában van a bőrcipőm. Inget és öltöny nadrágot viszek magammal. Hátizsákot esővédő ha kell. Ha nem játszik az átöltözés akkor poncso és elől hátul sárhányóra szavazok.
Iphone 6, IPad Mini, IMac
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #138713 üzenetére
Pedig a súlyzós edzésben a kezdők tudnak a leggyorsabban fejlődni! Persze ehhez jól is kell csinálni! Pár hónap alatt már lehet kézzel fogható eredménye, erőben és izomzatban is. Ennek mértéke nyilván egyénenként változó a genetika alapján, de a súlyzós edzés még mindig az egyik legjobb és leggyorsabb módszer az általános edzettség, izomzat fejlesztésére.
2 hétig még a büdös életben nem volt izomlázam. Újrakezdés után mondjuk 3-4 nap maximum. Utána már ritkábban, rövidebb ideig.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #138833 üzenetére
Már csak a vonat hiányzott alóla!
(#138831) StLui...kivárhatta volna és az már amolyan Dzséjmsz Bondos lett volna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz trialboj #139122 üzenetére
Egy jó nyereg. Kb. ugyanannyiba kerül, mint egy nadrág és gond letudva. Országútival járok, gyári nyereg van rajta, utcai rövidnadrágban 112km volt eddig a legtöbb, amit egy menetben megtettem vele és nem a nadrág miatt kellett leszállni :D
Nadrág: akár a Decathlon sajátja is jó lehet. Téli van tőlük, tavalyi 500-as, azzal sincs gond. Egy dolog viszont fontos: ezeken az új, zselés csodanadrágokon minták, dudorok stb. vannak a betéten, emiatt alsónadrággal használni kevésbé jó ötlet. Alsóval úgy 40-50km után már tör, nélküle... eddig 70-75km volt a legtöbb amit gond nélkül kibírtam vele, a márkáját nem tudom.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
HEAHEA
tag
válasz trialboj #139122 üzenetére
Nadrág ajánlás, vélemény fórumtársaknak: Adidas. Nem kantáros, kivehető betétes, ami szivacsos. A nadrág könnyű, derékrésznél pluszban tépőzárakkal állítható.Amikor vettem akkor volt M-es méretben, tökéletes. 178 cm, 65 kg körül vagyok.
A másik az kantáros, a betét vastag, géles, hosszabb távon is kényelmes, szintén M-es méretben. Funkier[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #139122 üzenetére
Nekem van Dekából a régebbi 500-as, amit már nem lehet kapni, de legutóbb vettem egy új "ST" 500-ast, hogy ne kelljen annyit mosni, betétben elvileg és érzésre nincs difi, de az új kapott gumicsíkokat a combra, így kevésbé csúszkál. Nekem mondjuk a korábbinál sem volt ez gond, viszont mindkettő egész jól szellőzik és kényelmes is, szóval merem ajánlani. Ezeket alsónadrág nélkül illik hordani, mert ha az alsó összegyűrődik benne, akkor a szépen ki fog dörzsölni.
Van egyébként egy 900-as nadrágom is, tényleg kényelmesebb valamivel az 500-nál, de mivel azzal is meg vagyok elégedve, nem biztos, hogy megéri azt a pénzt, amennyivel drágább.
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #139122 üzenetére
Ha van már kettő, ami nem passzol, én biztos olyat vennék harmadiknak, amit tudok próbálni előtte ;-)
De ha a nyereg nem teljesen sz*r, akkor úgy gondolnám, hogy 50km egy bármilyen betétesben kéne, hogy szenvedés nélkül menjen. Persze ha hozzá vagy szokva.
Én sem hiszem, hogy tökéletes nyergem van, de egyre kevésbé számít, mert egyre jobban megszokom, és a formájukat is egyre jobban eltaláltam.
(most az piszkálja a fantáziám, hogy vegyek valami kínai könnyű karbont, kíváncsiságból..)Más: féknyereg-tárcsa-betét társítás téma. röviden: Avid fékbe avid betétet!
Hosszan: volt egy BB7-esem, régi, újan vettem itthonról. Aztán vettem egy másikat használtan. A használtnak sosem voltam elégedett a fékerejével, próbáltam kipucolni (már amennyire szét tudtam szedni), kenni a mozgó részeket, cseréltem betétet is A2Z-re. Aztán hátra tettem, ott elment az a fékerő is.. Lassú lehet a felfogásom, mert csak nemrég jutott eszembe, hogy mi van, ha csak a betét okozta az elején is és most is? Ezt elég könnyen ki tudtam deríteni, felcseréltem a két fékben a betéteket... láss csodát: hátul egy csapásra megjött a fékerő, elöl pedig elment
Tárcsából amúgy is majdnem mindig Avidom volt, mert azok tetszettekBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Massmurderer
őstag
válasz trialboj #139615 üzenetére
[link] Én anno ilyet vettem,még jelenleg is ez van használatba,de ebbe 1 deka porvédö valami nincs.A müanyag felöli részen simán befolyik a viz.Jó,csapágyat nem éri mert ott védve van,1-2x mostam le a bicót,útána pár napra elkezdet kattogni,ropogni mint állat.kiszedtem,a középsö rész picit rozsdás volt.Pedig annyi zsirt adtam neki mikor beszereltem hogy fürödni lehetet volna benne Megvettem a full integrált hajtást,de még nem cserélem ki.Amig ez a fos monoblokk birja,addig marad ez bent.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #139615 üzenetére
Kotyogáson tudtommal nem lehet segíteni...vagyis igen,csak teljes alsórész cserével ami egy rakat pénz.Használd amíg már nem zavaró,utána kukázd.Azt mondta a DrBikeos szerelő,hogy az új villák úgy ki vannak könnyítve,hogy rövid a kitámasztás belül,aztán hamar kotty nekik. Manitoum is kotyog (egyik szára egy kicsit),na de ez 35 ezer kilométer után,még ha annak 2/3-a aszfalt is volt.Két évente nagyszervizelve.
Massmurderer...pressfit,tehát integrált.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #139623 üzenetére
Valszeg ezeket nem ugratásokra találták ki, de a gyökereken csapatás nem hiszem, hogy ilyen könnyen tönkretenné... bár ki tudja. Én az egyel gyengébb Recon-al nagyon gyakran jövök le olyan helyeken, ahol már érzem, hogy valszeg nagyon sokat segítene egy enduró, a legutóbbi terepezés után is szakadt le a karom 3 napig, olyan izomlázam volt .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
X2N
senior tag
válasz trialboj #139623 üzenetére
Nem tudom melyik fajta Reba telód van mert lehet kapni egyenes és taperedest is belőle, a taperedes merevebb. De ez XC villa, 32mm-es becsúszókkal, ugratásra 35-40mm-es villákat használnak. RS Yari, Lyrik-et vennék ha valami maszívabb villa kellene, de van Pike/Revelation is 35mm-esek, ezek 2 kg alatt vannak. A Doctorbike-osok azt mondták hogy az újabbak már nem olyan tartósak mint a régebbi nem booost-osak, és az RC csillapítás is tartósabb mint a chargeres, ha nem is csillapít olyan szépen. Van egy videó Pinkbike-on hogy mozognak ezek a villák is ha átugratnak vele egy autót: Link
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #139638 üzenetére
"jó eséllyel indulsz egy hasonló szitu felé"
Remélem nem, mert tényleg nagyon zavarna, tuti . Ilyen kisebb ugratókat amúgy tényleg bevállalnak versenyeken is, sőt... Nekem csak nem fog megkotyogósodni, reménykedek, hogy az új Recon nem gyengébb ilyen szempontból, mivel már nem butított Reba, hanem kisebb rugóutas Revelation, + én profi versenyzők súlyában vagyok, szal .
Ha Fox nem, Rock Shox nem, még mindíg hallgathatsz Hassagymeg-re és vehetsz egy Manitút. Vagy egy komolyabb Suntour? Újabban kezdenek divatba jönni és legalább lenne a topikban is tapasztalat róla . Bár ha veszel új felniket, új gumikat a tubeless miatt és egy SID-et, lassan te is ott tartasz, hogy kezdheted fontolgatni az egész bringa leváltását. Főleg, hogy a hátsó rugóstag is ereszti az olajat és most a középcsapiddal is apróbb gondok vannak.
Amúgy az engem is érdekelne, hogy egy Reba és egy olcsóbb SID között milyen különbségek vannak[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
X2N
senior tag
válasz trialboj #139643 üzenetére
"Ez a 3-as kategória valami komolyabb besorolás v te találtad ki? hogy lehet javítani? ideát még a 4-es is bukó, legalább 5 ös kellene hogy érjen valamit "
A gyártók találták ki gondolom hogy bevédjék a seggüket. Cube is használja.
Ha megnézed az összes gyártó ahogy csak bírja csökkenti a vázak súlyát hogy a grammhuszároknak megfeleljen, főleg XC kategóriánál. De a trail,enduro mtb-nél már ezt nem lehet megcsinálni mert ott sokkal nagyobb igánybevételnek vannak kitéve a vázak. Persze vannak kivételek, a Dartmoor Hornet/Primal pl elég nehéz merev vázhoz képest, ezekban van anyag. Ezek a Ragley trail bicók is jók lehetnek.
Nyilván nem fog szétesni 2 drop-tól a 10cm-es villa de eléggé amortizálja ha nem arra használod amire kitalálták.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz trialboj #139648 üzenetére
Ha megnézed az árakat azért ezek az AM, Enduro Freeride bringák kb azonos árban vannak 2000euro körül, tavalyi Cube Hanz, Stereo 160-t lehet már venni újonnan bike24,bikediscount-ról 1800Euro körül, vagy ott a Canyon Strive, Spectral, Torque-ezek még jobbak is ugratni mint a cube mert nem lináris a hátsó felfüggesztés.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #139648 üzenetére
Itt olvashatsz a témában.[link] Ezt meg tulajdonképp akkor értheted meg a legjobban,ha mondjuk te vagy a gyártó és garit meg felelősséget kell vállalj menden állatkodásért ami egy felhasználótól elképzelhető.Nem egyszerű feladat,ugyanakkor természetesen ez is túl van biztosítva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #139706 üzenetére
Fox... Fox... Fox... te szereted ha fáj, az összes rossz tapasztalatod ellenére sem tudod elkerülni
Próbáltad a telót lockolva? Vagy csak extrém terepen érzed a kotyogást és ott nem mered lockolni?Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Begbiebike
csendes tag
válasz trialboj #139706 üzenetére
Lásd pár hozzászólással feljebb Tobee posztját: bikeparkoztam Fox34 Rythm-mel, már nem először.
Amennyire lehet próbáltam elemelkedni a talajtól. Ez egy trail villa, simán bír mindent.
Wexl-t meg tényleg mindenkinek ajánljuk, bármilyen géppel élvezetes, agresszívabb geo nem árt, de összteló nem létszükséglet amit a képen lévő PolarX is igazol.
-
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #139718 üzenetére
Még tegnap írtad, szóval: nekem Reba van, és nem hinném, hogy olyan könnyen ki lehetne végezni, ha rendesen karban van tartva. Én a helyedben 6000 km (ha ezt írtad?) után simán nagyszervízt csináltattam volna, főleg ha ez nem egy év alatt ment bele, főleg, ha nem szedted szét, amikor hozzád került. A Sid ha jól tudom sok mindenben nem különbözik, csak könnyebbek benne a cuccok, de 65e-ért én csak úgy venném meg, ha szét van szedve, látszik milyen a bele, majd összerakva, és próbálva. 60-80-nál kezdődnek a Rebák... (29-átütő-taper...).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zsohi
őstag
válasz trialboj #139706 üzenetére
(#139674) Zsohi: Most amit leírtál ez alapján teljesen biztos vagyok benne, hogy a fékbetétek oda-vissza mozgását érzed a féknyeregben. Erősebb fékezésekkor a villa rugalmassága okozza azt amit érzel, az összes agyon könnyített 32-es becsúszóval szerelt villa ilyen: [link]
A Rhythm széria a Fox termékpaletta legalját képviseli(Rhythm->Performance->Performance Elite->Factory). Néhány évvel ezelőtt jöttek ki vele, amivel megpróbáltak kifogni a szelet az RS vitorlájából, a költségeket annyira igyekeztek a minimálisra faragni, hogy egy új GRIP névre keresztelt csillapítással is előhozakodtak(Marzocchi DBC csillapítás koppintása, talán ezért is vásárolták fel őket). Az új csillapítás akkor siker lett, hogy még abban az évben több gyári versenyző is az akkori csúcsnak tartott FIT4-es rendszert kidobta és a helyére bekerült az új GRIP és, ha jól rémlik 2019-ben meg is jelent a GRIP továbbfejlesztett verziója a teljes termékpalettán. A Rhythm széria akkora siker lett, hogy ma már Marzocchi név alatt gyártják és bárki számára elérhető vált.
(#139725) Csokicsibesz: Ha valóban érdekel a téma, ebben a könyveb gyakorlatilag minden össze van szedve, nagy segítségemre vált az elmúlt években és ez alapján már megépítettem néhány tucat kereket. További ingyenesen elérhető írások a témakörben: [link], [link] és talán a legfontosabb írás a témában még ha már egy kissé elavulttá is vált.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #139799 üzenetére
Valszeg keveset használod az elsőt hozzánk képest, vagy nem tom. Ez megszokás kérdése is, én anno rájöttem, hogy ha fékezéskor kiülök a nyereg mögé, nyugodtan téphetem az első féket is, mert nem állok fejre, + az első fék brutálisabban fog, ráadásul a nyereg mögé kiülésnek van egy olyan előnye is, hogy mivel hátra és alacsonyra kerül a súlypont, a hátsó gumit jobban a földhöz préselem. Szal hamar rákaptam erre a "trükkre" (?), mert sokkal rövidebb tőle a féktávolság és nem kell a hatékony lassításért annyira húzni a fékkarokat sem. Cserébe mivel kb. mindíg húzom az első féket is, az jobban kopik, mert ugy-e jobban is harap... De gondolom ezt az összes veterán topiklakó tudja már rég, szal nem hiszem, hogy bármi újat írtam volna . Lehet nálad is valami más az oka, hogy nem koptatod annyira az elsőt.
A tárcsák nálam gyárilag elöl-hátul 180-asok.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #139799 üzenetére
A karbantartás az az, hogy évente kb megcsináljátok a nagy szervizt (nem én csinálom, ezért pontosan nem tudom mi van benne, de teljes szétszerelés, tisztítás, szivacsgyűrű mosás/csere, zsír csere, olajcsere, szimering ellenőrzés...), illetve mondjuk félévente a kis szervizt, amikor csak szét van húzva, hogy került-e bele kosz. Nekem ez májusban két héten belül kétszer volt, annyi vizet + sarat kapott.
Tapasztaltak: RS lockoutra van-e valakinek megoldása, hogy ne legyen egy kis por meg víz után sz@r? A OneLock úgy működik, hogy normál állapotban zárva van, és a kar nyomásával (bovden feszítésével) nyit a teló. Záráshoz a kis pöcök oldja a reteszt, és a rugó visszahúz zárt állásra. De nem húz, vagy nem teljesen, ezért kézzel kell eltekerni a villavállon. Mosás után javul, tehát a kosz miatt van, illetve bontáskor nincs belül kosz meg víz, tehát csak a kar vagy a bovdenház/bovden szorul meg. Ötlete valakinek?
yyeahh: fék témádhoz két dolog: majd próbáld ki, hogy kanyarban ha túl nagy a sebesség, az első fék mellé rásimítasz a hátsó fékre, szépen lehet vele szűkíteni az ívet, mintha ledobnád a horgonyt.
Illetve a te súlyodhoz elegendőnek kell lenni a 160/160 tárcsának is, legközelebb próbáld ki szerintem. (4 eurót és 60 g-ot nyersz a két tárcsán , meg szerintem esztétikusabb is)INTELligent: képet, vagy meg sem történt!
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #139852 üzenetére
Elvileg 50 üzemóra után kéne csinálni a kis szervizt és 200 óra után a nagyot. Tehát ez a 2000km-es kis szerviz, viszonylag nagyobb ráhagyással van, mert jó lesz az 1000-nek is, ha szigorúan vennénk a rock Shox előírása szerint. Ha például elindulsz egy versenyen, ahol mész 50-100km-t esőben, sárban, akkor ez is elég lehet neki, hogy bekoszolódjon. Ami nyilván nem azt jelenti, hogy azonnal tönkremegy, de jobb ha nem karcolja a becsúszókat belülről semmi. A gyár ezért számol inkább ezzel az 50 órával, mert a legrosszabb eshetőségre is felkészül. Tehát a 2000km-es kis szervizt mindenképpen ajánlanám, ezt már rizikós lehet túllépni, amennyiben terephasználatban van a kerékpár. És a 2000km leginkább száraz körülmények között értendő!
A nagy szerviz-t el lehet húzni ha nagyon muszáj mondjuk 8000 ezer km-ig, de ez mind felhasználás függvénye, én inkább 6000-nél elvégezném.Azért nem agysebészet ez a teló szervizelés, de az biztos, hogy jó műszaki érzék, odafigyelés, pontosság, megfelelő műhely (szerszámok, kenőanyagok) kell hozzá, ha nem akarsz kárt okozni. A kis szerviz viszonylag egyszerű művelet, de azért ott is érdemes alaposan megnézni az oktató videót, és az sem árt ha van nyomatékkulcsod.
Rock Shox esetében a 200 órás full szervizről elérhetőek a pdf fájlok, ott minden lépést leírnak, de arra nagyon kell figyelni, hogy a megfelelő tömítés a megfelelő helyre kerüljön, mert van egy jó pár darab és könnyen össze lehet keverni. Elvileg egy középkategóriás szerviznek már nem kéne gondot okoznia a Rock Shox villák szervizelése, de azért jobb ha olyan helyre viszed ahol vannak jó visszajelzések, referenciák. Ha bizonytalan vagy a környékeden található szervizekkel kapcsolatban, akkor jobban jársz ha megpróbálod magad megcsinálni. Rock Shox-hoz minden van, felhasználó barátnak lehet nevezni a karbantartását. Ugyan ezt a Fox-ról már nem tudnám elmondani, ott sokkal inkább az az üzletpolitika működik, hogy csak a Fox által jóváhagyott szakszerviz nyúljon a villákhoz, tagokhoz, ez bizonyos szempontból jobb, bizonyos szempontból rosszabb.A villa vállon van egy sorozat szám, az alapján tudod behatárolni az évjáratot, és már is tudod, hogy melyik service kit kell hozzá.
Nem véletlenül vannak a gyártó ajánlások. Hobbi használat mellett, ezektől valamennyire el lehet térni, ezért is javasoltam inkább ezt a 2000km-es kis szervizt, nem a Rock Shox által ajánlott 50 órát, illetve a 200 órás full szerviz helyett is általában elegendő 6-8 ezer km futás után szétszedni teljesen, de azért nem érdemes átesni a ló túloldalára és jelentősebben túllépni ezeket a szerviz intervallumokat.
Ha már szar egy szimmering, akkor könnyebben bejut a kosz a villába, és bent mint a smirdli, úgy működik a kosz, pláne akkor, ha már a kenőolaj és zsír jelentős része is elfogyott a villalábakban. Tehát jobb inkább úgy szétszedni a villát, hogy még szinte makulátlan belülről, mint úgy, hogy tiszta kosz, mert akkor már azt becsúszó kopás nélkül nem úszod meg. Van akinek az a nagy szerviz, hogy olajat cserél a csillapításban, aztán kész. Vannak akik úgy vannak vele, hogy ha amúgy is jól működött a villa, levegőt, olajat nem eresztett, akkor minek benne tömítéseket cserélni. Mindenkinek a szíve joga azt csinálni a saját villájával amit akar, de én úgy gondolom, hogy nem véletlenül vannak kitalálva ezek a service kit-ek, ha kicseréled, akkor nyugodt lehetsz, hogy minden oké. Ha nem, akkor meg lehet még mész 2000km-t nagyszerviz után, aztán összefossa magát a villa, vagy a levegőt, vagy az olajat, vagy mindkettőt ereszteni fogja.
Ahhoz tudnám ezt hasonlítani, mint amikor az autóban vezérlést cserélsz. Annak sincs előjele, működik tökéletesen az autó, aztán minden előjel nélkül elszakad és kuka a motor. Ezért jobb megfelelő időben cserélni, akár jó, akár nem.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #139994 üzenetére
Szerintem rakhatsz, ha rendben van a sor meg a hajtókar, én már nem is tudom hányadik láncomat nyúzom (talán 5 ) és csak egyszer cseréltem decemberben full hajtást. Ráadásul az első hajtásomat az előző gazdája használta előttem ki tudja meddig...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #139994 üzenetére
Az új lánc sosem hazudik,vagyis a puding próbája az evés,vagyis ha nem ugrik egyik soron sem akkor nem kell cserélni.Nem kőbe vésett,hogy egy sor = 3 lánc,és 2 sor = egy hajtómű....főleg a hajtómű esetében,melyen amikor átugrik az új lánc is,akkor már brutálisan el lehet kopva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #140001 üzenetére
Ha felrakod az új láncot, elöl kisebb tárcsára váltasz, aztán teljesen befékezett hátsó keréknél elkezded (kézzel) izomból nyomni a pedált, akkor ha a sor túl kopott, látni fogod, amint a lánc gyakorlatilag "felmászik" a hátsó lánckerék fogain. Nézd meg ezt több fokozatban, főleg ott, ahol a leginkább szoktál kiállva tekerni. Régen egyébként volt a Rohloffnak erre egy mérője, HG-Check néven.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #140050 üzenetére
Mesélj inkább egy xkinges bringautas Balaton-kerülésről és ha majd tetszik a történet akkor lecserélem a részkinget.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #140127 üzenetére
6030D is szabadúszó
Max a Dunában meg a Balatonban... Rendes, alkalmazotti munkám van, csak mindenki otthonról dolgozik nálunk, nincs közös iroda. Hivatalosan 8:30-17:00-ig, de azért ez nem így van, mert a magyar cégek már 7kor kezdenek, az olaszok este 7-ig bent vannak, a fuvarozók meg sofőrök meg szinte bármikor képesek hívni, sms-ezni. Annyi az előny, hogy nem kell ingáznom a munkába és vissza, ezért ha hajnalban felkelek, hogy megcsináljam az edzést, akkor elég hazaesnem mondjuk 8-ra. De nézhetjük úgy is, hogy ezért 2 órával korábban kelek, ahelyett, hogy sokáig aludnék. Délután ugyanez, de mint mindenkinek, nekem is van egyéb teendőm, amit intézni kell, ezért sokszor marad estére a tekerés akkor is, ha nem akarom.
Egyébként egyre több multinál meg lehet csinálni, hogy munkaidőben elmész tekerni, majd visszamész, zuhanyzol, és folytatod. Vagy munka előtt/utánra teszed a tekerést, és utána fürdesz.
Az embernek magának kell mérlegelni, hogy mi éri meg, miből tud lecsippenteni időt, minek a javára. Akik sokat tekernek, azok sem kiváltságosak, csak megpróbálnak alkalmazkodni. Erre általában sokan elkezdik mondani, hogy ő miért nem tud... na ők nem is akarnak alkalmazkodni.
Ugyanez a fogyás is: lát valahol valakit, hogy megcsinálta, de ahelyett, hogy megnézné, hogy csinálta, és azt hogy tudja a saját életéhez igazítani, elkezdi sorolni, hogy ő miért nem tudja ezt megcsinálni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #140201 üzenetére
Arról nem, de mivel "jövő évi" modell, nem hiszem, hogy sok vélemény lesz.
Viszont most látok először RS 35 Goldot, ami tudja, amit szeretnél: (akár) 100 mm, RS, 32-nél vastagabb láb. Ha tudod adapterezni az agyad boostra, akkor megvan a villád, ugyanannyi, mint a Reba.Imi: nem, csak fuvart is szervezek. Amúgy generál importőr.
A második részét nem értem, nincs gondom a munkámmal.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #140208 üzenetére
6 csavaroshoz van szélesítő szett, talán univerzális is, de láttam már gyártótól -az agyétól- hozzá valót. Hánnemtom, szerintem ott a merevség sosem lesz ugyanolyan, mint egy gyárilag boostos agynál, max ideiglenesen használám.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #140208 üzenetére
Nincs sehol valami cikk róla, hogy mi változott? Mert én hirtelen nem találtam, szal szerintem ugyanaz, mint a 2019-es modell, max apróbb frissítést ha kapott. Tavaly én is "vakon" vettem meg a 2019-es Recon RL-t, tesztek, vélemények egyáltalán nem voltak róla, de szerencsére eddig nincs gond vele. Pedig a Recon tudtommal ezzel a modellel teljesen más belsőt kapott, eddig butított Reba volt, most meg kisebb rugóutas Revelation.
Amúgy meg ha valami nagyobb gond lenne vele, gondolom visszahívnák, a haverom is ma viszi vissza a Yarit[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Sorozatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Max
- Xbox Series X|S
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen routert?
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs