-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimpláncsak
tag
válasz bardi #174196 üzenetére
És a két rétegű nadrág sem jön be? Én olyat hordok, Aldiban tök jót lehet kapni 4500ft-ért csak győzd kívárni azt az évenkénti1- 2 alkalmat . Amúgy én eddig sosem mertem drága ülést venni, szóval ami nekem bevált az a KLS driveline nyereg. Volt az előző szériából is, az sajnos esés miatt ment tönkre. 3 év alatt szetment ahol lehorzsoltam. Most az utódja van. Széles párnázott és mégsem bumfordi. [link]
-
6030D
Ármester
válasz bardi #174473 üzenetére
Persze, csak ne a mezőny elejére állj be a startnál. Crosskovácsin egyszer voltam (tavaly), de tényleg nagyon jó a pálya is, meg a jelölés. Emelkedők előtt kiírják, hogy milyen hosszú, mennyi szinttel, mennyi van a végéig, frissítőkig. Mennyit szoktál egyben tekerni és merre? Bruttó/nettó idő? Szint?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #174473 üzenetére
7-8 éve még én is csináltam ilyet, hogy amatőrként elmentem néhány versenyre. Azt mondtam, hogy nekem egy jó túra, nincs teljesítmény kényszer a cél a táv teljesítése, jól érezni magam és nyilván a végére jól elfáradni, jobban mint egy sima tekerésnél. Az volt a plusz motivációm, hogy olyan helyekre tudtam elmenni, ahol magamtól nem tudtam volna, hol milyen nyomon érdemes bringázni, hogy éhenhalás előtt vissza is érjek a kiinduló pontig.
Mindezek mellett a teljesítményem elégséges volt a közép mezőnyre. Mivel többen is mentünk barátok inkább egymással mértük össze az időinket. A lényeg, hogy jó volt és nem szégyen túrázni menni. A rajta a fontos, hogy előre ugye nem megyünk a versenyzőket zavarni, ráadásul a kezdők közül sokan túl gyorsan kezdenek és elhúzhat a mezőny és kifulladnak. Ha túl hátulról indulsz, mint biztonsági játék, akkor meg az első emelkedőn lesz gond, hol a magukat túlértékelők lelassulnak, és ha nem elég széles a nyom nincs hol megelőzni felfelé, rosszabb esetben már tolják felfelé... szóval be lehet ragadni. -
IMIIKE1998
őstag
válasz bardi #174578 üzenetére
+RetepNyaraB:
Hát van benne valami. Tudom, hogy a geó fontos, de nem ér annyit, hogy belépő trekking szintű felszereltséggel menjek, akkor nincs értelme komolyabb bringát venni, mert a mostanim is komolyabb azoknál, amit 150k-ért kínál a Trek, Cube, Merida vagy akármelyik más nagyobb gyártó. -
-
6030D
Ármester
válasz bardi #174695 üzenetére
5-10 centivel szoktak ajánlani nagyobb átlépőt a váznál. Akkor utána figyelni kell, hogy ennél nagyobb lyukba ne lépj le?
Anno a Mátrában amikor megállt előttem a srác, akkor olyan 40-40 centi hiányzott a két talpam alól. Oda jól jött volna a parkr által linkel Gepida korcs.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz bardi #174718 üzenetére
Az, de én a kövesen nem tudtam menni. Toltam,hogy majd jó lesz, de a kerítés mellett mentem tovább, az jobbnak tűnt, azt hittem párhuzamos a zöld3szöggel. Aztán visszamentem a kilátóhoz, majd haza. Most a családdal bejártuk, ha a jelzésen megyek, akkor 10 m után jön a jó út, tényleg jó az a zöld, szerintem felmegyek rajta, meg azon vissza is.
Hasaggymeg: nem ajtó, Dobogókő mi merre tábla.
jjeahh: bocsánat az elírásért, mindig olyan ámérikásan van a fejemben.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #174774 üzenetére
"Ha nincs a váz alján lyuk, honnan folyik be a víz?"
A nyeregcső mellett folyik be bringamosáskor és saras tekeréskor, pl. ősztől tavaszig rendszeresen.
"fel is töltheted a vázat vízzel, nem kéne eljutni a csapágyhoz, az az O-gyűrű nem forog"
Pedig eljut, a Saint csapágyam így ment tönkre, végül teljesen beállt és többé nem fordult el a hajtókar . De már a mostani csapágyamba is bejutott, szétszedtem, megtömtem zsírral és most még egyelőre működik. Ez ilyen, ha sokat sarazol és télen is rendszeresen tekersz, akkor a csapágy be fog ázni. Legalábbis nálam ezért mennek tönkre. Ez az egyik oka annak, hogy a hátsó felfüggesztéstől is sikítófrászt kapok, nem ilyen gyakran sarazós téli legényeknek valók, mint én vagyok .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #174782 üzenetére
Ja nem egyik napról a másikra, hanem az őszi-téli-tavaszi dzsuvázás miatt tavaszra tönkremegy. Ősztől konkrétan csak addig nem sáros a középcsapágy és a nyeregcső környéke, amíg frissen van mosva. Pár bizalomgerjesztő csapágygyilkos helyzet :
Nyilván, ha csak aszfaltoznék télen és terepen kerülném a sarat amennyire lehet, akkor többet tartanának nálam a középcsapágyak, de egy 10 eurós csapágy miatt nem fogom magamtól megvonni a tömény élvezetet, amit a dagonyázás nyújt .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz bardi #174782 üzenetére
Én is Pesten lakom, de feltűnően sokára csak egyszer kaptam meg. Mondjuk a track szerint már rég a célországban volt, csak a postán sz@rakodtak, szal ebben igazad van, tényleg balf@asz a posta.
(#174783) ivana a vírus mindenhol bekavart, miért pont ez lett volna a kivétel. De a "vírusos" rendeléseim is időben (3-4 hét) alatt megjöttek, csak az az egy csúszott egy kicsit.
-
maximilian4
addikt
válasz bardi #175031 üzenetére
Ne foglalkozz szerintem nagyon a táblázatokkal. SAG-ra szokták sokan beállítani. Azaz hogy mennyit ül be a teleszkóp. Nekem a sektoron nem volt alapból az a gumi a becsúszón, de ideiglenesen köthetsz rá mondjuk egy befőttes gumit. Ülj rá a bringára, fékeket ne húzd be, nagyjából 15-20%-osnak kellene lennie a sag-nak. Ezt jelzi az a gumi alapból is a villákon. Fogsz egy vonalzót, ha mondjuk 100mm-t mozog a villád és alattad 15 mm-t ült be, akkor jó a súlyodhoz a nyomás.
Maxi
-
CragON
aktív tag
válasz bardi #175396 üzenetére
Grat! Képet a népnek.
Igen, túlparázod
Nem baj ha eltérsz az ajánlott értékektől, na meg azok sávosan vannak megadva -tól -ig, van mozgástér.
Ki kell tapasztalnod hogy a legjobb neked. Én mindig viszek magammal telópumpát is, ha úgy érzem kell módosítani, akkor megteszem.Ma olyan 20% körüli lejtős részen jöttem le, ami valami pár éves gázvezeték (vagy mi) építésének a nyomvonala és a jó munkásemberek csináltak bele 6 frakó ugratót, amit le is teszteltem többször. Nem sikerült felütnöm, kb 1 cm hiányzott pedig kapta rendesen, de nem is baj, jól működött.
"A dropper először nagyon fura volt, mintha egy gyerekbringán ülnék"
Leengedett dropperrel tekered?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #175396 üzenetére
Ha az első körön felütötted akkor nem igazán jó,többet kell fújni bele.
FireKeeper...egy új bringa építésénél biztos nem kockáztatnék nevenincs kínai cuccokkal,csak kifogsz majd valami akciósat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #175409 üzenetére
Van ott rendesen bovden a váltónál.
Más...kibujik a szeg a zsákból,hogy tulajdonképp egy kutya az egész,csak üzleti okokból készítenek annyi félét.
[link]"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz bardi #175573 üzenetére
Nálam is szintén átadódnak az adatok automatikusan.
Más1:
Több helyen írják, hogy 1×12-es rendszerek gyorsabban kopnak, mint mondjuk a 2×10-es rendszerek.
Gondolom ez abban az esetben áll fenn, ha kihasználja az ember a teljes hátsó kazetta tartományt.
Nekem most 2×9-es rendszerem van, de elől csak a legnagyobb tárcsát használom, hátul meg a négy legkisebbet(nagyrészt csak a két legkisebbet).
Ilyen felhasználás mellett nem gondolnám, hogy lényegi különbségnek kellene lennie az élettartamot illetően.
Más2:
Alföldi gyerek lévén nem igazán vagyok hozzászokva az emelkedőkhöz. Tervezem hogy elnézek a Zemplénbe, nézegetem az útvonalakat. Hány százalékos emelkedőket vállaljak? -
G@ben
addikt
válasz bardi #175639 üzenetére
26-os kerékkel 42x11-el 78-ig tudtam kihajtani, kb ugyanezzel a fordulattal a 40x11 a 27,5-es kerékkel hasonlót tudna. Nem kell állandóan 70-nel menni, de egy hosszabb lejtőn aszfalton igenis jól jön a hosszabb áttétel! Én szeretem, nekem egy 1x rendszer kompromisszumos lenne.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #175646 üzenetére
Outival lehet, de montival nekem is betegnek tűnik, főleg ha olyan gyakran megy az ember 70 fölött, hogy emiatt kényszerüljön 40T-re elöl. Anno, amikor megvettem a montit, itt gyorsultam fel egy helyen 66km/h-ra, de ez egy kb. 40 kilóméteres lejtő. Azóta sem értem el azt a sebességet, max az 50-55-öt néha, de olyankor eszemben sincs beletekerni, ha 40-45 fölött megyek, már inkább a fékre koncentrálok, nem a hajtókarra .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #175743 üzenetére
Kevés a verseny felénk és nem igazán vagyok az a versengős típus. Szeretek megállni fotózgatni, a hegy tetején üldögélve belebámulni a kilátásba stb.
(#175744) torma1981: Kösz! Tavaly egy haverom rendszeresen jött velem, vele az erőnlétünk is hasonló volt, akkor nagyon gyakran tekertünk errefelé, gyakorlatilag már untuk ezeket a helyeket. Idén örülhetek, hogy egyáltalán így összejött.
szerk: hátizsákot vihettem volna . Vargányainvázió.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #175793 üzenetére
Attól függ hogy érted. Ha megcsinálod a szegmenst és azon a tekerésen KOM-od is lett, akkor nem mutatja a KOM-ot, csak a profilodnál.
(#175792) szimpláncsak: csinálj te szegmenst . Én majdnem minden hosszabb körön szoktam. Tegnap mondjuk jött egy terepjárós erdész és az egyik nyomvonalunkra azt mondta, hogy most épp járhatatlan. Felajánlta, hogy egy másik útvonalon végigvezet, elöl ment a terepjáró, mi meg csapattuk utána. De az a nyomvonal is olyan volt, hogy a térképen nincs rajta és amikor szegmenst csináltam neki, kiderült, hogy soha egyetlen stravas sem járt még arra, csak mi, pedig egy 7km hosszú lejtő . Az ilyen helyeken ha egyedül elesnék és eszméletemet veszteném, soha nem találnának meg.
(#175790) Hasaggymeg: ha nagyon nyomod, ja, de én nem szoktam, terepen is mindíg próbálok 140bpm körül maradni, gyakorlatilag csak durvább emelkedőkön megy fennebb a pulzus. Így aerob zónában 100km után is megy a trackstand és fáradt sem vagyok igazán.
"ha az úton keresztben rossz oldalon próbálod letenni lábad,meglehet elkezdesz legurulni bringástól"
Ja, ez is olyan és ha elesel, ledarálnak a kövek, majd kettétörsz egy gyökéren[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
maximilian4
addikt
válasz bardi #175830 üzenetére
Szerintem az a legtisztább, mert akkor később nem lehet vita. De nem kötelező rendőrt hívni. Van az a lap amit a gépjármű üzembentartó kap a biztosítótól, azt ki kell tölteni, nem árt pár fotót készíteni, aztán azzal lehet érvényesíteni a kárigényt. De nyilván ha elcsapnak és mondja a koma, hogy itt a számom, majd hívj fel, rendezzük, egyből ki kell hívni a jardot azt kész. Amúgy én azt vallom ilyen helyzetekre, hogy mindenképp hívok rendőrt, mert 1. lusta vagyok papírozni 2. mert az a legtutibb.
Maxi
-
rétisün
veterán
válasz bardi #175825 üzenetére
az autós felelősségbiztosítása terhére (azaz utána emelkedik neki a díj) számla alapján fizeti a biztosító.
rendőr: az én esetemben abban maradtunk az autóssal, hogy tériti a kárt, nem kell rendőr (egy szemtanú adott tel.számot, szóval esélye se let volna később letagadni) de aztán a balesetiről automatikusan értesíteték a rendőrséget, mivel 8 napon túl gyógyuló voltam.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz bardi #175842 üzenetére
nálam nem lett totálkáros a bringa, két kerék, bandázs volt cserés. kárszakértő kijött, megnézte miben lett kár, és az új kerékszett árát fizette a biztosító.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Maximum1
őstag
válasz bardi #175873 üzenetére
Pedig sokkal jobb egy vékony gumis bringa városban, koskormány meg hátrány az autók közt.
Szerintem xy.zsoltnál kevés volt a guminyomás, jól emlékszem 5bárt írt, nem tudom mi a gyári ajánlás és a mérete a guminak.
28mm-es lehet támogatja, de egy 25mm-est nem szabad 6,5alá fújni még TL-ben sem, szerintem.
Ja és csak a continental#175877
kinek mi, én szeretem 8báron acél villával támadni a várost, és imádom amikor büntet ha nem figyelek.
Belvárosról beszélek, nem külvárosi ingázásról, az más kávéház.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs