-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz MPowerPH #244744 üzenetére
ezért jó a retró monti, mert egyre csak drágább lesz
10 éve vettem egy szett 3 küllős karbon Spin kereket 30 ezer forintért, most majdnem egy nullával több - de legalább 6x-7x a drágulás
én csak abban bízom, hogy ha velem valami történne, akkor a feleségem nem annyiért adja el a cuccokat, amennyit bevallottam“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz MPowerPH #244760 üzenetére
Most itt is ömlik az eső a Börzsöny lábánál, át is kell szervezni a hétvégi meneteleimet.
Ma egy pici esőt kaptam, mosni kellett az országútit, patika most megint. Viszont olyan kitartónak tűnő eső van/jön hogy soká fog felszáradni az aszfalt rendesen.
Lehet hogy holnap reggel futok egy Csóványost, vagy a másik kedvenc Nagybörzsönyi körömet. -
addikt
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #244923 üzenetére
jah, jó pár napot ki kéne hagyni, olyan hosszú ez a folyamat, tegyük fel normalizálódik, megyek, megint előjön, jó akkor állítsam mondjuk fentebb az ülést, menjek km-eket , várni heteket mi lesz ...ha nem jó akkor a másik irányba..csökkenteni a nyergen...megint hetek tesztelni..pf.. ezek hónapok. És hiába kerestem kutattam utána nem találok semmi kiindulót. Mi okozhatja, csak beállítási gond ( már úgy teszek), vagy lehet a nyereg...f* tudja. Mióta spd van a jobb lábamnak kutya baja. Heleytte most a bal csinálja..
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz MPowerPH #245061 üzenetére
Egy Lux, vagy Orbea Oiz-féle fullyt is elviselnék duzzogva, de úgy vagyok vele, hogy legyen legalább 1-1.5 kilóval könnyebb, mint a mostani, különben nem sok értelme van cserélni.
Ez a kategória fullyban 3.500-4.000 eur, HT-ben meg kb 2.000.Sajnos-vagy szerencsére nem kell senkinek a neuron, úgyhogy eldőlni látszik a dolog...max veszek bele egy műanyag kereket, ha mindenáron pénzt akarok égetni, megspórolt grammonként 1 eur a hülyének is megéri
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #245177 üzenetére
Köszönöm még Lenne egy kérdésem ez mennyire normális hogy kotyog az első fogaskerék a hátsó váltón?
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #245196 üzenetére
Az enyém acél. Mar nem teszek. Elérte a maximumot nincs rajta amit fejlesztenék. Kapott 2 kulacs tartót meg a 100 stucnit fogom megnézni még holnap az is megjön elvileg meg a kánikula mez is fogyik 150grammot a bike így.(poén de jó az) Tök jó kulcstartót találtam tetszik is + nem karcolja össze a kulcsomat (úgy fogom megcsinálni ha sikerál).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #245395 üzenetére
Én is így vagyok vele. Még mindig utcai ruhákban tekerek, inkább a biciklin javítok valamit, hogy jobb legyen. Most is inkább a hajtást és a váltást upgradelem, azzal sokkal többre megyek.
Természetesen érzem sokszor ebben a változékony időben hogy nem a legjobb a ruházat, de egyelőre nem érdekel.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #245678 üzenetére
Ugy vannak vele, amik latszik a felso butyokbol valami, addig az jo...kozben mar az elettartama duplajanal jar...
Jelen, szólított valaki?"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz MPowerPH #245753 üzenetére
+jjeahh:
Remélem a fórummotor nem húzza le a minőséget de így néz ki a dolog. [kép] [kép]
Furán messze vannak a peremjelzők, legalábbis Bontragereken nagyon közel futnak a felni pereméhez de (szerintem) jónak néz ki. Ha megpörgetem a kereket és kicsit oldalról belenézek akkor a peremjelző látszólag egyenletes távolságra van a felni szélétől végig. Azóta levettem a gumikat mégegyszer, megnéztem a felnit és a rim stripet, elmostam mindent alaposan, vizes szappannal (szappanos víznek már nem nevezném) felraktam megint, szép hangos pattanásokkal ugrott a helyére (képek már ezután készültek) de még mindig ilyen fosul fut.Villára felcsaptam gyorsan két gyorskötözőt mérőműszernek és a felni kopp egyenes. Meg is lepődnék ha nem lennének azok mert 3 hónaposak és ezalatt csak várost láttak.
Kedden bemegyek a Trekhez, rendelek neki 2 XR4-et, jó lesz az aszfaltra, legalább izmosodik.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #246004 üzenetére
...zsír-olaj kombóról jut eszembe, ez a Shimi zsír olyan mintha olajos lenne, össze kell kavarjam tetején álló olajjal mielőtt használom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #246073 üzenetére
Viszont a SRAM DUB hajtása nagyon jó ötlet volt tőlük. Az összes fajta vázzal kompatibilis és nem drágák. Jobb, mint az átvett Truvativ GXP szabvány.
Csúcs kategóriában szerintem most nagyon ott van a SRAM, de nagyon mellényúlni nem lehet Shimanóval sem. Az XX1 tényleg nagyon tartós, csak az ára sok.
Ahogy fejlődött a technika eljutottunk odáig, hogy egy olcsó Altus/Acera/Alivio szintű cucc is elfogadható, Deore nagyon jó. A kisebb gyártók is tudnak már jó váltót gyártani, így innen pénztárca kérdése már csak kinek mi kell.
ZolkoW: Én úgy vagyok vele, hogy annyi jó gyártó van, hogy nem veszek Shimano tárcsát. Olcsóbb kategóriában indokolatlanul drágák.
bardi: Attól függ. A BBB nem csak kattan, hanem hiába húzod megcsúszik a kilincsmű és nem tudod tovább húzni, mert csak a "feje" mozog. Annyiban user error, hogy a vége felé már csak lassan szabad húzni vele a csavart.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #246209 üzenetére
Én nem tenném, tényleg "fillérek" a Sram Butter, nem érdemes mókolni azzal a komoly reteszeléssel.
#246215Ixion77...továbbra is úgy érzem almát a körtével hasonlítunk össze, és a felhasználás kellene eldöntse melyik is neked való.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gordonfreemN
addikt
válasz MPowerPH #246256 üzenetére
Köszi, akkor csak a caapágyat kentem meg finoman top 2000-rel.
Összerakás után ez a kerámiacsapágyas vezetőgörgő egyébként nem gördül úgy pörgetésre mint a sima golyós csapágyas dolgok. Ez normális vagy valamit a szerelésnél/kenésnél elronthattam?Illetve, a két szerzeményt megtisztítottam:
Az első váltót hasonló dologgal mostam át, mint a wd40 (annyi van rajta, hogy szénhidrogén származék), csak ez a flakonból olyan nyomással jön, mint a fektisztító. Nem recseg nem ropog mire végeztem. Kérdés: elegendő-e, ha a forgáspontoknál ezzel megfújom?
A hátsó váltót csak törölgettem, fültisztítóztam, vigyáztam az eredeti kenőanyag ne oldódjon. Kérdés, hogy itt kell-e bárhova tegyek zsírt, vagy hagyjam a gyári kenöanyagot azt annyi. Gondolok a zsírzás alatt pl. a rugó két végére, ahogyan az új váltók is érkeznek a bicajokkal.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #246255 üzenetére
A mézszerű kenőanyagon viszont csodálkozok, oda valami nagyon vékony, könnyen kenődő cucc kell mely nem akadályozza a finom alkatrészek szabad mozgását még akkor is, ha itt nem kalapácsokról van szó hanem egész tárcsáról.
#246258gordonfreemN...hát persze, hogy nem gördül úgy mint pl.egy kerék, hisz az az apró, könnyű, műanyag görgő megpörgetve alig rendelkezik annyi tehetetlenséggel, hogy leküzdje a zsír ellenállását...azzal ne is törődj.
#246260
Fall-N...továbbra is rosszul van megközelítve a kérdés, hiszen ezen logika mentén vehetne akár egy DH bringát is azzal a feltétellel, hogy legyen könnyebb mint a merevfarú?!... hisz az még nagyobb rugóúttal még kényelmesebb lenne. Tudom van aki kizárólag (vagy 98%-ban) terepbringával terepen nyomul mely vagy néhány kilométerre van otthonától, vagy rendszeresen odaszállítja kerékpárját, de nekem ha egy ilyen Focus-al kellett volna a BUBA-n letekerni Dunakesziről Balatonakarattyára szerintem megutáltam volna a kerékpározást is úgy mindenestül. Természetesen ha fennáll a dőlt rész akkor nem is kérdés melyik kerékpár alkalmasabb arra a felhasználásra.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #246271 üzenetére
Szerintem nem arra gondolt, hogy fullyval, hanem konkrétan ezzel a fullyval. És nem úgy általában gázos, hanem a merev karbon Cube-hoz viszonyítva gázos. Én ha fogyok 4-5 kilót, felfelé jönnek is a KOM-ok... gondolom ha a bringán ennyi súlykülönbség van, az is ennyit számít és akkor a georól nem is beszéltünk. Amúgy egyetértek a többiekkel, arra a felhasználásra fölösleges a Focus, de a YT is, pedig az baromira jó vétel. Szerintem a Cube hardtail is overkill, de hát a kényelem volt az egyik elvárás.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz MPowerPH #246278 üzenetére
Kérdés, hogy le mersz/akarsz-e úgy jönni, hogy ahhoz fully kell. Nem tapasztalatból írom, de azért azt tudom, hogy egy bizonyos sebesség kell is ahhoz, hogy a fully úgy működjön, ahogy megtervezték. Ezért is vannak belőle különböző rugúutas verziók.
Én azért hívom hintalónak, mert az emberek "többsége" azért veszi, hogy fű által felgyűrt balaton-északi-parti bringaúton ne rázzon. Aztán jönnek a Big Apple gumis enduró szörnyek.
Most felmerült például megoldásnak a rugós nyeregcső (nem dropper). Kérdem én, olyan lefelén, ahol számít a rugóút, mennyit ülsz a nyeregben?"uphill a bit sluggish"?! Wtf, mihez kepest: gondolom az 500 euróval drágább típusukhoz képest. Tudod, 29,5 %-kal merevebb, 35,89 %-kal jobb mászóképesség... évről évre.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #246290 üzenetére
Szerintem szuper jó dolog ez az IsoSpeed, nekem nagyon bejött! Pár hete cimbi is mondta, mikor tekertünk együtt, hogy látszik kívülről is, hogy dolgozik a cucc. Hajtás irányba atom merev az egész bringa, jobbnak érzem, mint a Fujit. Tényleg abban segít ez, hogy kényelmes legyen még a nagyon szar utakon is. Azt sajnálom, hogy az első IsoSpeedet nem erőlteti a TREK, állítólag sok volt vele a baj.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #246331 üzenetére
Prémium márka, a Specialized, BMC sem olcsó nem? Az a SID-es 2000-2300 euróért viszont szvsz eléggé okés. Bike24-en nemrég az S-es 1800 volt, ha jól rémlik. Plusz azt is számold bele, hogy ami trendi, innovatív, modern, az mindíg drágább és hardtail xc fronton a Cannondale-nek geoban jelenleg csak 2-3 drágább riválisa van. Arról meg szvsz le kell szakadni már, hogy "csak egy hardtail", egy hardtail is lehet méregdrága és lesz aki megveszi. A gravelek is merevek, az outik is merevek, mégis sokan vesznek drága Pinarellót. Nem feltétlen attól lesz egy bringa jó vagy méregdrága, mert hátul is rugózik .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #246331 üzenetére
Vissza kell hozni valahol a sok lefizetett tesztre költött pénzt. (ha megnézed videóikat a Leftynél sincs jobb a kerek univerzumban, ugyanakkor a versenypályákon kissé mást lát az ember )
#246333Toobee...értem, de az csak az eladási árbéli különbség melyre rájön a felszereltség közötti különbség. Ugyanakkor persze az is elfogadható érv, hogy az un. progresszív geometria megér annyit...bár egy muglinak, ha a nyilvánvaló placebot leszámítom, aligha.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #246341 üzenetére
Nem hiszem le lehet ezt olyan módon védetni, hogy senki sem készíthetne egyvillás telót...az aszimmetrikus terhelések miatt annyira át kell alakítani az első kerék (és talán a váz) felépítését, hogy úgy már többe kerül a leves mint a hús...gondolom én.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zanik
addikt
válasz MPowerPH #246331 üzenetére
Cannondale-nél azért rajta van a márkanév szorzó is, de jogos, 4 misi egy HT-ért azért már durva. De azért a hardtailnek is megvan a helye, sokan esküsznek rá, hogy azzal jobban lehet fejlődni, mert a fully túl megengedő. Pumpapályán meg BMX track-en se fully-n látod tanulni a kölköket. De Blake Samson is büszkén vereti a hardtail Nukeproof Scout-jával a GMBN csatornán.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #246352 üzenetére
Na de ne listaárat nézz, van ez 8600 EUR-ért is. Vagy kimész érte vagy mailboxde-vel elhozatod.
https://barbieripnk.hu/
-
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #246265 üzenetére
Á, még mindig semmi . Most írtam nekik, de szerintem akár egy jó mély kútba is belekiabálhattam volna.
Ráfrissítettem, most már ápr.19-20 a szállítás.
Ez volt az utolsó bikeinnes rendelésem. Leszarom, hogy máshol drágább, inkább fizetek ötezerrel többet valamiért, amit meg is kapok. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #246425 üzenetére
Nekem felfelé is kell a vajpuha első teló, minél egyenetlenebb terepen annál inkább, te felfelé kikapcsolod?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg