-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
sebgutkopf
őstag
Ez az óra állítgatós témát erősen túllihegik, sőt már irritálóan belemagyaráznak. Nekem semmi bajom az állítgatással, vagy aki épp egy szomszéd országba utazik, ahol +1 óra van akkor a Magyarok már ott is mind rögtön rosszul vannak és megbetegszenek?
A csúcs vicc az, hogy jön az alvásszövetség, hogy a téli időszámítást kéne rögzíteni, mert az az eredeti meg így meg úgy a tuti. Aztán a mondat másik felében azt hozzák fel, hogy Magyarország rossz időzónában van, és időzónát kéne váltani (+1 óra). Na most nekem ezzel meg van a logikai bukfenc. Az időzóna váltás (+1 óra) a normál téli időszámítással az teljesen azonos eredményt ad a mostani időzóna nyári időszámításával (+1 óra).
Azt meg végképp nem tudom, hogy ki vágyik arra, hogy munka után rögtön be is sötétedjen, amikor végre némi szabadidőnk lenne.
Persze lehet belső alternatív időzónát csinálni azzal, hogy egy órával korábban kezdeni a munkát és korábban befejezni, akkor ugyanannyi időnk lesz világosban.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz samujózsi #151303 üzenetére
A munkaidő és az élet ritmus elég egyéni lehet. A legrövidebb napon azt mondod télen 8:45-körül kezdene el világosodni (ennek környéke kb 1 hét az évből). Most téli időszámításon meg 7:45 körül. Kérdés ennek mennyi a jelentősége lévén munkába így is úgy is sötétben mész, otthon sötétben kelsz most is. A nap végén viszont nem mindenki 5-ig dolgozik, vannak korábbi munkakezdések, akik 3 vagy 4 órakor végeznek, nekik nem mindegy illetve a téli napforduló előtti vagy utáni időszakban (pl pont most) nem mindegy, hogy este 6-kor vagy már 5-kor sötétedik. Monhatom, hogy múlt héten hétköznap még világosban tudtam futni. Ezen a héten már sötétben fogok.
A másik vonal pedig a nyár. Nyáron most is már 4 óra körül világos van. Ha marad a téli, akkor majd 3-kor lesz világos. A szememben ablakon kidobott idő, mert 3-kor és 4-kor is még alszom, nem hasznosul. Ellenben a napi ritmusomban esete sokkal jobb hogy most nyáron még 20:30 - 21:00 körül is világos van. Azt még nem értem, hogy miért lenne jó, ha nyáron már 19:30-kor elkezdene sötétedni, közben már az éjszaka végén süt a nap (3 óra még hajnalnak is korán van).Na, hogy ebből mi a tuti azt döntse el mindenki saját maga, az én álláspontom pont ezért a viszonylag semleges volt azzal, hogy jó az óraátállítás, hogy ne legyenek extremitások. Viszont ez ugye nem marad így.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #151304 üzenetére
Ilyen félelmeim nekem is vannak a kockázatosabb műfaj kapcsán, ezért idén cicin csak akkor hordtam gopro-t, amikor teljes felsőtest protektor volt rajtam, amin merev héjú mellkas védő van. Azon nem jön be a gopro.
Így volt esésem, de se a kamerának, se nekem nem lett bajom, a kamera a felfüggesztési ponton az ütéstől más szögbe is fordult, valószínűleg ezért nem sérül, úgy meg nem áll ki annyira.
Az is eszembe jutott, hogy vajon én aggódom ezt túl, mert még soha egyetlen szegycsontba fúródott gopro balesetről se se olvastam/hallottam. Pedig ha lett volna valószínűleg zengene tőle az internet (szalagcím: gopro épült a mellébe mint vasembernek). Vajon miért? -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #151333 üzenetére
Csiki csuki vagy a no comment lehet, jobbra a nagyon durvább fekete a no comment. Azok indulnak a kilátó alól emlékeim szerint. Keress rá youtube-on a névre lesz róla videó bőven.
Aki meg jó pályákat akar szemezgetni a környéken, ezen a weboldalon megteheti, sőt telefonra is van app: [link]
Így akár a környéken vagy név alapján is meg lehet találni a nyomokat és a színek nehézségi fokot is jelölnek.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz -=RelakS=- #151412 üzenetére
A hírek felét olvasod te is. Magyarország eleve rossz időzónában van, és igen azt jól olvastad, hogy a télit kéne megtartani, viszont azt a GMT +2 óra szerinti időzónában.
Illetve azt te se veszed figyelembe, hogy kelhetsz te korán, de az iskolák (gyerek van?), intézmények, hivatalok, a munkahelyek jó része ezt nem engedi, vagy engedheti akár nemzetközi mivolta, akár az ügyfél elérhetőségi idő miatt. Hozzáteszem nálunk én segítem a munkatársakat, hogy lehetőség van reggel 7-kor kezdeni, de korábbra nem engedélyezhetek munkakezdést.
Reggel munka előtt hiába kel fel az ember hamarabb azt az időt nem lehet úgy hasznosítani, mint a munka utánit. Hajnali 5-kor nem mehetsz bankba, nem mehetsz az ügyvédhez, nem keltheted a gyereket, hogy menjél iskolába 3 órával hamarabb, nem mehetsz kormányablakba, se boltba (akár ruha, vagy kaja), se mozi se színház, egyszerűen a fű se nő hajnalban, egyedül a pékek szállítanak ki árut.
Sportra se igazán jó az alacsony energia szint miatt (6030D ezt már írta).
A lényeg, hogy el kell fogadni, hogy sokan sokféle életritmusban élünk és nem lehet senkiét se etalonnak tekinteni és erőltetni. Tolerancia és kompromisszum. -
sebgutkopf
őstag
válasz woodworm #151440 üzenetére
Földrajzi értelemben igen, csak éppen a pusztán földrajzi elv nem érvényesül, ami miatt más élet ritmus alakult ki. Ha egész nyugat európa a GMT-n lenne (a jelenlegi GMT+1 helyett) és mi lennénk a GMT+1-en, azzal a helyélre kerülne a dolog. A lényeg, hogy nekünk nem nyugat európával kellene egy időzónában lennünk.
-
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #151441 üzenetére
Hogy legyen más referenciád. Nekem egy héte alatt 0,1 bart ereszt a tubeless, a tiéd ennek min 8x. Ja és tej nélkül se ereszt le a kerék, nélküle is működik csak akkor ugye nincs defekt védelem.
A gumi dolgait illene megfognia a tejnek nálad, így én inkább a szalagra vagy rossz illeszkedésre gyanakodnék.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #151461 üzenetére
Arra van valami tapasztalati alapon összeállítható lista, vagy csak felsorolni, hogy vajon mely gumik eresztenek jobban/kevésbé? Egyáltalán ez szerencse kérdése, vagy egyértelműen azonosítható gyártó, vagy gumi modell, amely termékei ugyan TLR-esek, de mégis gyengébbek ebben?
Szalagból hasonló szintén hasznos lehetne, ha ilyen listák összejönnének, akár az összefoglalóba is mehetne mint tartós tudás.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #151499 üzenetére
Annyit így is leszűrtem belőle, hogy nem érdemes kísérletezgetnem. Nekem a gyári dt keréken dt szalag és maxxis gumikkal jött a bringa. Ha valami kopik nem kíváncsiskodok másfelé.
Illetve ezek szerint gumikat is érdemesebb külföldről rendelni, ahol már eleve évszámozzák a gumikat és valóban friss a készlet, az éven túliakat meg akciózzák, azt meg vegye az, aki belsővel használja, legalább árban jobban jár. -
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #152657 üzenetére
Nem féltitek túl ezeket a road és gravel bike-okat? Ha visszaemlékszünk a road bike party 1-3 és hasonló videókra, van ezekben tartalék bőven.
Azt nem tudom, hogy hány gépet, vagy kereket csuktak össze a forgatások során, de vannak bennük nagy leugrások, szaltók, amik után a földet érésnél nem látszik, hogy már rögtön cseréssé válna a bringa bármely része. -
sebgutkopf
őstag
válasz samujózsi #152663 üzenetére
Azt mondjuk kifelejtettem, hogy van 2 lényeges tényező, ami erősen befolyásolja mit bír ki egy bringa és kerék:
- a bringás súlya
- a bringás tudása: mennyire tudja rakni a gépet, lehet finom átmenetekkel nagy szintkülönbséget áthidalni, míg akár kis magasságból is durván oda lehet verni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #153001 üzenetére
Azta mindenit!
Ennek a Gambler-nek a hátsó felfüggesztésének a rugó bekötése nem kicsit van túlbonyolítva. Nem egy szokványos megoldás. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #154242 üzenetére
hogy minden montizás előtt le kell csekkolni a csavarokat
Lehet nem terepezel elég keményen
Nekem már a szezon elején pont ez volt az egyik nagy felismerésem, hogy minden bringázás előtt le kell csekkolni a csavarokat. Legalábbis akkor, ha az utolsó menet durva volt, vagy épp egy szintén durva hosszabb napra készül az ember, akkor a felkészítés része a csavarok átnézése és nyomatékra húzása is.
Az ilyen csekkolásoknál kellett már utánhúzni (nyomatékkulccsal) váltó fület, a hátsó rugóstag egyik csavarján tudtam még húzni (előtte éreztem is, hogy valami nem stimmel a hátsó felfüggesztésnél), a kormányszár és a kormány befogató csavarokon is X üzemóra után tudok újra húzni, pedig mindegyik csavar menetében van menet rögzítő. A közép csapágy és hajtókar viszont valóban nem túl veszélynek kitett, az gyárilag 54 NM-el van meghúzva, az nem lazulgat úgy le mint az 5-12 NM-es csavarok. -
-
sebgutkopf
őstag
válasz samujózsi #155220 üzenetére
A teljesítmény kondíciót azért jól mutatja a Vo2max, csak a helyén kell kezelni.
Egyrészt ennek az értéke eltérő futás és kerékpározás esetén, és összehasonlítani sincs értelme sportok között.
Kérdés eleve, hogy mennyire pontos az eszköz számítása, függ a korodtól is, hogy mi az átlagos és jobb értékek. Sőt én az évszakok között is látok különbséget, most télen a hidegben nem meglepő módon jobban teljesítek (jobb a tempó átlagom is a teljes távon) és magasabb az értékem mint nyáron a 40 fokban futáskor.
Annak mindenképpen látom értelmét, hogy az érték növekedése vagy csökkenése irányadó a potenciális teljesítőképességed változásának megítélésében.
Azt sajnálom csak nagyon, hogy amikor a maratont futottam és készültem, az akkori eszközöm még nem tudott vo2max-ot számolni. Nagyon kíváncsi lennék, hogy mennyivel lehetett több mint most, vagy épp egy megfázás után visszaeső kondi esetében. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #155392 üzenetére
Rózsi szállít Magyarországra és rendes magyar 27%-os áfával számláz (EU szabályoknak megfelelően). Ez a bruttó ár nála. Nem látom az indokát annak, hogy mi került itthon "akciósan" 36 eFt-ba azon a szerszámon, amit fent linkelt forrásból (még jobb paraméterekkel) 12 eFt-ért meg lehet venni 27% magyar áfa-val.
A német gazdaság teljes adóterhelése egyébként magasabb összességében mint a magyar, ha az áfán kívüli adókat is figyelembe vesszük.
Ráadásul nem ritkán kintről hamarabb megjön mint itthoni beszerzés, akiknél papíron készleten van csak valahogy mégsem.
Ha drága a nagyker és a sok közvetítő (vagy a mohóság), akkor ki kell találni egy olcsóbb üzleti modellt és kihagyni a többlet értéket nem képző árdrágító lépcsőket. A jelenlegi üzleti modellel ezek a magyar boltok tönkre fognak menni, mert egyszerűen nem versenyképes amit kínálnak.
Elég sajnálatos. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #155396 üzenetére
Nagyon is jól érzed, hogy itt valami sántít.
Az, hogy 2020-at írunk és a magyar cégek tojnak az innovációra és a hatékonyság növelésre, aztán értetlenül nézik, hogy nem megy a bolt, míg más üzleti modellel működő cégek (akik lehetne németek, de akár magyar piacon jelen lévők is), akik foglalkoztak az üzleti és folyamat modellel, stratégiát dolgoztak ki arra, hogy lehetnek hatékonyabbak, azok meg virulnak.
Nem magasabbak itthon a bérterhek mint a németeknél, sőt ha az egy főre jutó teljes költségeket nézzük, ami a bér és minden adóterhét jelenti a német bérek ismeretében egy főre vonatkoztatva ott többszöröse egy ember költsége mint itthon. Így csupán a bér terhekre hivatkozni nagyon gyenge indok.
Viszont a németeknél ezek a magas bérek és ebből fakadó rendkívül magas személyi költségek egyre több iparágban kikényszeríti azt az innovációt, hogy úgy működjenek a rendszerek, hogy ne kelljen embert foglalkoztatni a rutin és ismétlődő feladatokra (amit úgyse szeret senki csinálni). Többek között ezzel csökken a bérköltsége, míg az itthoni vállalkozás fajlagosan 2-3x annyi emberrel baszakodik feketén foglalkoztatva, mert ennyi ember bérét nem termeli ki a forgalma mellett.A régi befutott bolt túlélése sem garantált, ha ül a babérjain passzívan és a béreket okolja. Változtatni kell. Ami jó volt 20 éve, az ma már nem jó és nem működik.
Óriási gondok vannak a teljes magyar KKV szektorban, amiből nagyon sok a fejekben van. -
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #156028 üzenetére
Nekem meg annak idején pont a betétes nadrágokkal voltak vérellátási gondjaim. Az elején mindig kényelmesnek tűnt, de egy 45 perces mászás végén már nem éreztem a nemesebb szervem jelenlétét. Kipróbálva betét nélkül ugyan a fenekemet jobban nyomta az elején a nyereg, de zsibbadás nem jelentkezik.
A nyereg kényelménél az egyik talán legfontosabb szempont a megfelelő méret, hogy kinek milyen távol vannak az ülő gumói. Ez alapján lehet a megfelelő méretet kiválasztani.
A másik pedig amit pedzegetsz is, az a nyereg szöge. Na azon nagyon nagyon sok múlik, legalábbis nekem. Vérellátási gondot az akár a számodra ideálisnál csupán 1 fokkal hátrébb dőlő nyereg is okozhatja.Ha egy nyeregnek sikerül a szögét a bringán megtalálnom én utána nem vagyok hajlandó addig leszedni a nyerget róla, amíg ki nem kell cserélni, mert a jó beállítást akkora kincsnek tartom.
-
sebgutkopf
őstag
Ja!
Gratulálok az újdonsült apukáknak! -
sebgutkopf
őstag
válasz IMIIKE1998 #156021 üzenetére
Azért az olcsóbb hidrós féktől pusztán a működési elve miatt ne várj el azonos fékteljesítményt mint a csúcs modellektől. Nem véletlenek az ár különbségek azok akár jelentős többlet fékerőt, állítási lehetőséget (fékkar távolság, fogáspont), hőtűrést, merevséget, más fékkar felfüggesztést, tömeg stb... hoznak.
Ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek drága fék kell. Mindenkinek olyan kell, ami a saját felhasználásához szükséges, fölé lőni se érdemes csak azért, hogy drága vagy nehéz legyen.Továbbá jelentős különbség van a gyártók között a fék érzet és adagolhatóság tekintetében. Ez eltérő megközelítésből adódik, nem lehet kimondani olyat, hogy csak ez vagy csak az a márka a jó, vagy elég erős. Tipikusan az érzetre nagyon harapós fékek ott fizetik meg a könnyű zúzásért a nagy fékerő árát, hogy ha fog, akkor fog, tehát nincs, vagy minimális az adagolhatóság.
A fő kérdés milyen bringára, milyen célra és használatra kell a fék.
-
sebgutkopf
őstag
válasz IMIIKE1998 #156060 üzenetére
Így könnyebb irányt mutatni. Alföldre nem szempont a fék hőtűrése, sőt azt mondanám, hogy neked a nagyon pontos adagolhatóság se kritérium, inkább az egy ujjas használat és megbízhatóság.
Erre a célra nyilván elég 2 dugattyús hidrós fék, az egy ujjas használathoz pedig a fékkar kialakítása a fontos, hogy olyan legyen a formája, hogy ha egy ujjal használod a végén a görbületben megakadjon a mutató ujjad és azzal tudj fékerőt kifejteni.
Mondhatni erre a célra szinte bármely belépő shimano hidrós fék elég akár az acera sorba tartozó mt400/401 is és felfelé, sőt egy deore 6000-már síkra túlzás is. Nem érdemes túl drágát venni, a fogáspontot ezzel is érezni. Légteleníteni a shimano-kat a legkönnyebb és az ásványi olaj kezelése is egyszerűbb.Az, hogy a shimano-k nem olyan pontosan adagolhatók ne zavarjon, neked az nem hátrány, mert cserébe az egyértelmű fogáspont kárpótol. Te nem leszel olyan helyzetben, hogy fékezés közben egy letörés miatt picit megmozdul az ujjad, és hirtelen picit többet fékezel a kelleténél és fejre állsz. Ez a hegyen, meredek, durva terepen szempont csak.
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156214 üzenetére
DHR II-t sokan használnak elől is nem csak hátul. A 3C verziókból ebből is van maxx terra és maxx grip verzió is.
Nem xc gumi, amire kitalálták arra viszont nagyon jó, nem véletlen az egyik legkedveltebb enduro és dh körökben. Nálam eddig elől hátul ez volt pont az eltérő keverékekkel, tehát elől maxx grip hátul maxx terra. Idén kipróbálom elől az assegai-t (pusztán kíváncsi vagyok rá) hátul maradok a dhr II-nél maxx terra komponensen. -
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156220 üzenetére
Néha érdemes próbálgatni más gumikat, engem is a kíváncsiság hajt elől az assegai kipróbálására elől.
Annyit pontosítok, hogy a WT az azt jelöli, hogy ahhoz szélesebb 30-35mm-es belső szélességű felni kell és azokon terül jól.
1,6 bar az elég alacsony, főleg ugráshoz, nem csodálom, hogy lefordult. Túl alacsony nyomással a köpeny stabilitása nem éri el a gyári ajánlást, aminek az általad tapasztalt mellékhatásai lesznek.
A napi használati elképzelésnek megfelelő guminyomást érdemes beállítani, tehát ha kanyarogni kell, akkor érdemes lejjebb menni, míg ugratni, freeride naphoz némileg magasabb nyomás a célszerű, sőt a talaj típusához is lehet igazítani a nyomást. -
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #156308 üzenetére
Ez így van. Neki 2,5-ös van elől és gondolom ami dhr-t akar az meg 2,4-es lesz, de lehet kapni 2,3-ast is (26" keréken).
Azért egy 10m-es ugrót nem húznék be 1,6 bar-on, míg kisebb akadályoknál és kanyargós terepen simán és ja, erre valók a ballonosabb gumik, hogy jobban le lehet ereszteni. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #156311 üzenetére
A felhasználási stílust pontosabban kell definiálni és külön érdemes választani a klasszik endurót az ugri bugritól. Az enduro-ban nincs igazán ugrás, nagy 10m-es ugrók meg végképp nincsenek, ott az idő számít és a tapadás a lejtőkön ahol sok a kanyar és technikás részek vannak. Extrémebb verzió de egy dirt jump bringán simán 3-4 bar nyomásokkal tolják, mert akkora az ütés az ugrókon, de ki lehet próbálni 1,6-on milyen, amikor kirobban a tej a gumiból
YT videókon látni elég ilyet.A tábla amit linkelsz azért nem véletlenül tartalmaz annyi paramétert. Kapásból, ha a rider tudását pro-ra rakod, máris +0,2 barral növeli a gumi nyomás ajánlást, mert figyelembe veszi az erősebb "büntetést" az agresszívebb használat miatt.
A pontos felhasználási irány is számít. Ha átteszed enduroról trail-re, további +0,1 bart tesz hozzá, mert ott játékosabbá válik a használat, több az ugrás. Kérdés egyúttal, hogy valóban mindenki endurozik, aki azt hiszi magáról?
CC-re állítva a felhasználást pedig rögtön jönnek hátul a 2.0 bar-os értékek a schwalbe szerint is, hozzá igazítva egy cc gumi szélességét máris 2 bar fölött járunk a gyári ajánlásban már egy 75kg-os rider esetén is (felszereléssel együtt). Egy 90kg-os ember ivóvízzel mindennen felpakolva már 2,4bar-ig meg sem áll.Egy szó mint száz jó ez a kalkulátor, tök jó, hogy belinkelted!
Ha arra is veszi az ember a fáradtságot, hogy elkezdi többféleképpen paraméterezni, akkor láthatja minek milyen hatása van az ajánlásra. Így azért kialakul egy kép mikor merre érdemes állítgatni a nyomást. -
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #156312 üzenetére
Igen levegőben, de nem magasságban, hanem hosszban. Amikor az ember 40-45-el rámegy egy jó eldobóra akkor egy darabig pacsirta lesz
Én már felvállalom, hogy a freeride-ot jobban élvezem mint a kemény downhillt, mert az néha már annyi kihívást tartalmaz, hogy örül az ember, ha túléli. Ellenben a trail és freeride nyomok nagyon szórakoztatóak, sok ugróval, kanyarral, eleve élmény bringázásra építették ezeket. A world cup dh pályákat inkább meghagyom a versenyzőknek. Persze büszke az ember amikor leér rajta (egészben), de sosem érzem az égető vágyat, hogy na gyorsan ezen a vonalon még egyet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #156325 üzenetére
Hogyne! Háton cipelve?
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #156332 üzenetére
XC bringával én is azt az elvet tartottam, amit te. Eleve akkor a mászás kihívása is benne van, ha durvábbat meg tudok mászni lefelé is több lesz a kihívás. Ott ez a műfaj része. Régebben indultam itthon néhány maratonon és ott mindig zavart, amikor egy egy igazán meredek emelkedőn összegyűlt annyira a mezőny, hogy előttem valaki leszállt és nem lehetett tőle elférni aztán jött a tologatás. XC-vel az ilyen kényszer tolások mindig rosszul estek.
A mostani műfajomban meg egész egyszerű. Felmenni ugyan fel tudok oda ahova eddig, csak most már nem oda megyünk fel.
Az ugratásnak is rengeteg fokozata van. A levegőben lehet valaki egy letörés miatt, míg az ugratás lehet hosszabb, rövidebb ér az mind. Annyit kell csak látni, hogy maga az ugrás elég tág fogalom, ami miatt nagyon eltérő igényeket támaszthat bringa, bringás, gumi-val szemben. Az igazán nagy ugrókat nem lehet elsőre behúzni, rá kell próbálni párszor mi a jó sebesség (ha túlugrod laposra az nagyon nagy zakó lehet), hogy dob stb... a hosszú lyukas ugróktól meg mind máig félek, mert ott ha rövid lesz és felakadok az talán még rosszabb. Na ahhoz már öreg vagyok és nyuszi. -
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156333 üzenetére
Érthető, hogy gumi kísérletezésbe már az új bringádon akarsz majd. Van már elképzelésed mit akarsz venni?
Kíváncsi vagyok, hogy egymás után átülve a "modern" gépre mit fogsz érezni.
Hátul nekem is ez az 1,8 bar környéke ami még biztonságosnak tűnik, kő, defekt és egyéb veszélyekre tekintettel. Míg ha csak ugrálni megyek akkor feltolom elől 1,8-ra hátul 2-re, akkor úgyse kell tapadás. -
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156440 üzenetére
Jó gépek ezek mind. Az új endurora mondják, hogy tiszta mini demo. A capra külföldön elképesztően népszerű és szeretik is, nem csoda, hogy tetszik és hasonlóan a canyon-hoz az YT is a jó német direct sales modell, így árban jóval kedvezőbb mind két német gép mint a speci, magyarul azonos pénzért több bringát (jobb felszereltséget) kapsz.
Canyonnál nézted a torque-ot? Az a két másiknak a megfelelője rugóútban, súlyban stb... , A strive az egy enduro versenygép, mászni a 3-ból azzal a legjobb, így kicsit kilóg a sorból, de nem foglak arról se lebeszélni, mert nagyon jó, de a másik kettőtől picit rövidebb rugóúttal.Ha idén akarsz gépet rendelj, mert utána hosszú lesz a várólista...
-
sebgutkopf
őstag
válasz KERKO #156476 üzenetére
Meg kéne nézni, hogy a fék a dugattyúnál, a kábel csatlakozásnál, vagy máshol nem ereszti-e az olajat, vagy máshonnan nem jut rá szennyeződés.
Az első teló becsúszóját esetleg szoktad valamilyen kenőanyaggal ápolni? Az is lefolyhat a villa lábán pont rá a fékre, ha nem törlöd le időben.
Ha koszt kap valahonnan arra nem megoldás se az új betét, se az új tárcsa. -
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156603 üzenetére
A mostani torque-ok között mind levegős hátsó taggal szerelt, ha nem az van benne az vagy jóval régebbi, vagy utólag cserélték. De mindegy is, a felhasználásod szerint ahogy írod is, ahhoz nem kell 180-as mozgás, egy hosszabb rugóutas trail gép lehet a legjobb választás, az említett 3 favoritodból pedig így az én szememben is értelmet nyeri a strive (vagy spectral). Viszont az új 2-es shape shifter-rel szerelt stive az igazi, az sokkal jobban működik és kevesebb gondozást igényel mint a korábbi. YT-nél pedig akkor a capra helyett a jeffsy-t lenne érdemes nézed az 160-at mozog és könnyebb súlyú, míg a fejcsőszöge annak is elég lapos.
Jól el fogsz szórakozni mire megálmodod mi lesz
-
sebgutkopf
őstag
válasz deny330 #156629 üzenetére
2020-ra mindkét gép esetében csak a felszereltséget udpatelték (új 12-es shimanok bekerültek a listára a sram eagle mellé), már 2019-ben is ilyen geoval adták. Nekem egyébként egy 2019-es spectral van, aminek pont a hosszabb rugóút volt az újdonsága a 2018-ashoz képest, de a fejcső már a régebbin is 66 fokos. A Jeffsy-re is igaz, hogy nem ma kezdték a 66 fokot és náluk a 160mm-nek is régebbi múltja van.
Ezek a gépek egyébként baromi sokat bírnak. Spectrallal bikeparkba is járok nem keveset, igaz nem a dh line-ok a kedvenceim (azon fosos vagyok) inkább a piros és kék vonalakat szeretem. Eddig még nem volt kevés a rugóút, ellenben itthon ezzel még lehet tekerni. Sajnos korlátlan bringa tárolására nincs helyem, így ebben láttam azt, hogy a legtöbb helyen elvagyok vele, ami igaz a jeffsy-re is. Mentem már capra-val (egyik barátomnak van), nagyon király gép, bejövős az is, miközben egyértelműen nehezebben mászik.
Ja a Wibmer videó engem is megkavart, egyszerűen nem értettem, hogy ilyen géppel megy, mert a spirálrugós tag nem állt össze egyik vázzal se, amin szimpla vállas teló van. Aztán leesett, hogy az egy custom torque.
-
sebgutkopf
őstag
válasz sepyi #156980 üzenetére
Ez nagyban könnyíti a helyzetet, mert ehhez sport óra kell, nem okos óra. A sport órák üzemideje és gps követéssel és méréssel elérhető működési ideje többszöröse a csiri csáré kijelzős okos órákénak.
A drágább sport órák olyan adatokat jelenítenek meg sport közben, vagy után, hogy az okos divat órák elbújhatnak mellette. (egyik varázsszó a transzflektív kijelző az oled és lcd-vel szemben).Egyetértek a többiekkel, ha kimondottan csak a bringa a cél, akkor a célszerszám (gps-es bringás óra) a legjobb választás. Annak azért nagyobb és bármikor leolvasható a kijelzője, szemben egy órával a csukón.
Sport óra felé akkor érdemes nézelődni, ha más sportot is űzöl, amit mérni/kivetni szeretnél, akkor nyer értelmet a sport óra. -
sebgutkopf
őstag
válasz zoli03 #156997 üzenetére
Garmin egy érdekes gyártó. Ami gond van velük az főleg abból adódik, hogy nagyon adnak a szoftverre és főleg a drágább modelleknél nagyon gyorsan próbálnak fejleszteni, ami viszont időnként nagyon rosszul sül el és jól elrontanak egy-egy fw verziót az órákon. Ilyen esetben, mire kijavítják lehet egy hónapig szív az ember.
Amikor egy épp jó fw van az órákon akkor egyszerűen fantasztikusak az órák, nagyon sokat tudnak és csak teszik amit kell brutál jó üzemidőkkel (10-14 nap).
Nekem már kb 1,5 éve van fenix 5-öm. Az egyik tanulság az a szoftver oldalról az, hogy le kell tiltani az automata fw frissítést rajta. Elég aktív a gyártói fórum így ott lehet olvasni, ha jön ki új fw, majd lehet figyelni a reakciókat és tapasztalatokat. Ha legalább 2-3 hétig nincsenek bugriportok, akkor fel lehet tenni az újat. Ha gond van az új szoftverrel, akkor hirtelen megszaporodnak az újonnan nyitott kérdések/topicok, ami egyértelmű jel arra, hogy nem érdemes feltenni.
Ezzel a módszerrel a szívás elkerülhető.
A garancia és a javítás pedig rendkívül egyszerű a Garminnál (ha hivatalos forrásból vásárolt). Bemész a központi boltba, átadod a hibás készüléket és egyszerűen adnak egy újat. 10 perc.
Erről is van tapasztalatom valójában már a 3. fenix 5-öt hordom. Az első hibás volt (csere), a másodikat bikeparkban összetörtem, így ott a javítás volt a téma, aminek a költségét a biztosításom megtérítette. -
sebgutkopf
őstag
válasz zoli03 #157183 üzenetére
Azt látom, hogy itthon valamiért a többség kimondottan nem szereti a sram fékeket.
Ennek eddig két okát véltem felfedezni. Volt a múltban még avid korszakban olyan szériák, amik híresen problémásak voltak és pár éve már sram néven is előfordultak problémásabb típusok. Az pedig gyakori attitűd, hogy egy rossz modell alapján a teljes termékpalettát értékelik, vagy minősítik a vásárlók.
A másik, amit látok, hogy nagyon más a fék érzete a sram-oknak mint a shimanoknak. Itthon a legtöbbekben az a becsípődés él, hogy a fékkart 1 cm-re egy ujjal megmozdítva a keréknek már blokkolnia kell (shimano servo wave). A sramok nem így működnek, van egy kontakt pont, ami után a fékkarral még jelentős modulációs lehetőség van a fékerő szabályozására mielőtt a kereket blokkolná. Ehhez ugyan nem kell nagy erőt kifejteni, de a kart értelem szerűen beljebb lehet húzni.A shimano-t egyébként tényleg könnyebb légteleníteni és az ásvány olajat is előnynek tartom. Egyébként van mindkét gyártótól származó fékkel szerelt bringám, így párhuzamos tapasztalatom is.
Még egy megjegyzés: a fékkarok a bringádon nagyon durván lefelé lógatva állnak. Nem tudom hol ülsz/állsz a gépen, de ilyen szöggel a csuklód biztosan nem egyenes és nem lehet jól húzni a kart, hacsak nem 2m hosszú a felső tested.
-
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #157281 üzenetére
Ha nyitott vagy a más érzetre, akkor érdemes lehet kipróbálni. Bár azt mondják gyakran az első hidrós fék típusa és annak megszokása mint benchmark berögzül és onnan adott márkának lesz a híve a bringás. Az a ritkább, aki nyitott és más típusokat is kipróbál, sőt azok előnyét elismeri, vagy jobban megszereti. Én a ritka kivétel vagyok a sok shimano után nagyon tetszik a jobb adagolhatóság.
A te esetedben azért a 785 egy igen erős fék, nem biztos, hogy érdemes cserélni, persze ha nem vág hanyatt anyagilag, akkor vissza az elejére és hajrá kiváncsisás.
Kérdés milyen gépen, mekkora tárcsákkal, milyen terepen és pályán használod a gépet. Nyilván erősebb tud lenni a 4 dugós fék, de az igazi többlet a jobb hőtűrésben, a nagyobb strapára optimalizálásban és a kerék blokkolás környéki viselkedésében van. -
-
sebgutkopf
őstag
válasz zoli03 #158693 üzenetére
Nekem volt guide R-em (nem T az nem tudom mivel tud kevesebbet), de azzal simán elemeli a hátulját, ha úgy húztam és nem egy pilla könnyű xc géppel. Mondjuk nem is 160-as tárcsát kellett megfognia, az erejével nem volt bajom, hanem a keményebb kiképzések nagy hőterheléséhez volt kevés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Escape from Tarkov
- alza vélemények - tapasztalatok
- GTA V
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- PlayStation 5
- Társasjáték topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs