-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #196735 üzenetére
Jól látom, hogy ez végig aszfalt? Mert ha igen, simán, jártam ott többször is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
nemeth989
senior tag
válasz Sleek #204251 üzenetére
Na megjött az új "paripa", egy rövidke ismerkedő gurulás után azt kell mondjam, teljesen más, mint a GTR. Sokkal jobb a menése, olyan az érzés mintha magától akarna menni. Már az első métereken érezni sokkal masszívabb, merevebb az egész, olyan visszajelzést ad, hogy kevesebb energia kell a mozgatásához. Pedig annak idején úgy gondoltam a GTR masszív, hát nem . Visszagondolva a gyári GTR-nél mindenben jobb.
Egyetlen egy dolgot látok, amin javítani fogok, a kerekek. Egyenlőre maradnak, kap egy pár 28mm-es Pirellit, meglátjuk. De tubeless lesz belőle jövőre, plusz egy jobb kerékszett. Ebben az upgradelt GTR-em jobb, ott 28mm van tubelessel, meg egy jó fél kg-val könyebb kerék szett. Baromi jó a Ritchey lapított alu kormány, simán hozza a 3T superergo carbon kormányom komfortját, óriási pacsi. Rendben van az aero carbon nyeregcső, részben ez is hozzájárúl szerintem a meglepően jó komforthoz.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, ja és a képek zsocy:
[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
zsocy
őstag
válasz Sleek #204309 üzenetére
Ugyanezt gondoltam én is, indult volna a vezérhangya, le kellene cserélni a GTR-t, de ilyenkor jó ha van egy brutálisan őszinte feleséged, aki a "hülye vagy, nem vagy te Valter Ati, még az is túl jó neked ami van" kezdetű mondatokkal behúzta a féket
Téli/görgős bringa is van, monti is van (3, egyik ősmonti) amíg nem adok el valamit addig úgysem vehetek újat. Mondjuk az ősmontiból lehetne gravelt csinálni... na, már megint kezdem, vigyázni kell ezzel a hangyával[ Szerkesztve ]
-
nemeth989
senior tag
válasz Sleek #204317 üzenetére
Bebe, ez az a bringa nekem ami majd a képességeim csúcsát jelenti. Már ebben se voltam biztos, hogy megveszem, de úgy voltam vele egyszer élek, nem dohányzom, nem bírom az alkoholt, sokat dolgozom plusz bennem volt a kíváncsiság, átnézetni volt a GTR ott voltak az utolsó darabos SL-ek igen és most már csak volt egy kis félre tett pénzem .
Majd egy alu vázas fitness bringa lesz még, a trónörökös szállítására.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
6030D
Ármester
válasz Sleek #205316 üzenetére
Mire megkapjátok már nyál se lesz bele. [link] (lifehack az autós topikban...)
Mindenhol ez van most, van olyan autó, amire már most 24-26 hó a várakozási idő (tervezett...) és vannak olyan extrák, amit nem is kérhetsz, mert nem tudnak adni. Mindennél ez van, ez lesz, jobb esetben csak később jönnek a dolgok (háztartási cikkeknél is). Egyébként ez már nem anyaghiány sok esetben, hanem manipuláció, de ne menjünk bele, nagyon off...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bardi
aktív tag
válasz Sleek #205320 üzenetére
Kell az a betét biztosan? Én terepes 50 km után nem igazán szenvedek jól beállított nyereggel, amikor kipróbáltam a betétes nadrágot, már 2 km után rossz volt...
Kesztyűből én ezt használom, reggeli 0 fokos 10 percekben nem fagy el az ujjam benne, de tavaly télen is ebben mentem hosszabb utakra 0 fokban, lefelé nagy menetszélnél picit kevés, de összességében elég volt.
'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz Sleek #213280 üzenetére
szerintem nagyon sok múlik a nyereg oldalának kialakításán, pl. a Silverado 142-esben nekem kicsit töri a combom, de az íveltebb peremű Ergon, ami szélesebb, az nem.
#213279 bszg@ : én egyszer csináltam, gyorszárason, és az volt a módszer, hogy jó minőségű (passzentos és erős) 5-ös imbuszt beletoltam a váltót rögzítő csavarba, abban jól megállt, és azzal együtt erőltettem óvatosan. Így nem kellett iterálgatni, látszott az eredmény, és mégsem terheltem a váltót.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
parandroid
nagyúr
válasz Sleek #213284 üzenetére
Biztos nekem van szabványos valagam, vagy rinocéroszbőröm, de engem mindig csak akkor nyom, amikor hosszú ideje nem ültem bicajon. Akkor is hamar visszaszokok. Soha, egyetlen gyári nyereggel sem volt gondom.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bszg@
tag
válasz Sleek #213575 üzenetére
Kíváncsi vagyok a többiek véleményére is, de mondom az én verziómat:
Kitapogattam azt a két dudort, ahonnan kezdődnek a lábujjaim, és ezt kötöttem össze. Ez a vonal nem megy át a két csavaron, úgy állítottam, hogy a csavarok között középen messe a stoplit. Emellett a menetirányhoz való szögét is állítottam. -
addikt
válasz Sleek #213575 üzenetére
Én teljesen eltoltam, hogy minél inkább a nagylábujjam legyen a pedálon. Egyszerűen így esik jól.
Meg ami még esik... én, a 3 éves hátsó gyerekülésben levő lányommal az aszfaltra, miután nem sikerült időben kicsatolnom a pedált. Megfordultam volna egy utcában, de nem számítottam bele, hogy emelkedőre mennék fel, illetve a 15 kg plusz tömeget, a bringa megállt, mi meg eldőltünk, mint egy liszteszsák.
Gondoltam, hogy egyszer összejön, de nem pont szegény gyerekkel. Neki nem lett komolyabb baja, de, jó, hogy volt rajta sisak, mert koppant. Én olyan szerencsétlenül estem, hogy a nyereg oldalról a combomra esett és iszonyat megütötte. Éreztem, hogy erőset ütött, de még haza tudtam jönni. Majd 1 óra múlva a duplájára dagadt a lábam, és hirtelen járni sem tudtam. Jegelés, fekvés... ennek 6 órája, de még most is sz@r. Holnap mehetek röntgenre, ha nem lesz jobb.
Tanulság: raktam volna fel a kiegészítő pedált. Meg tudom, hogy nem feltétlen erre találták ki, de csak úgy egyedül is marha szar érzés lett volna. Egyszerűen vészhelyzetben (vagy, ha elcseszted a koreográfiát) nem tudsz leugrani a kerékpárról, nincs annyi időd, hogy azon gondolkozz, merre kéne fordítani a sarkad, ösztönösen emeltem volna.
Basszus, nem tudom most ezek után, akarom-e én ezt egyáltalán...
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Sleek #215319 üzenetére
tavaly volt az 270 v 280 is (talán előtte még kevesebb, topikban írta valaki azt hiszem), a gravel volt 330, de árban még így is jó, mert a többi gyártó biciklije is drágult.
a gyári kerék viszont több mint 2 kiló - "Súly/pár (kazetta és gyorszár nélkül): 2300 gramm", abból lehet faragni is.
még feszesen a 40-es külső is belemegy, a bal alsó fotón nagyjából látszik, hogy a láncvilla mellett nem sok hely van már: [link]
[ Szerkesztve ]
-
tknof1871
őstag
válasz Sleek #215568 üzenetére
Amúgy én fogni szoktam a bringát bármilyen hosszú útra megyek , mert jön egy hülye aki simán neki támassza a bringáját a tiednek. A festéket meg nem szeretem ha leverik stb.
Ez jó, hogy feljött. Azt hiszem megveszek egy használt kerékpárt. A festék nincs jó állapotban. Itt ott lekopott. Nem vészes, mondjuk úgy, nem szép ez az állapot. Az újszerűtől messze van. A színe se illik egy férfihoz. De a kerékpár szerintem funkcionálisan OK. Talán még megnézetem egy szerelővel is.
A festést megspórolhatom ha a vázat beborító matricát ragasztok rá? Nem akarok feltűnősködni, de ezt a tutorial videót találtam a legjobbnak:
DIY # 15 - Reflective BIKE (Flow)#215569
Nézni is fájt.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
jjeahh
nagyúr
válasz Sleek #215588 üzenetére
A Hargitán 50cm, a Fogarasi havasokban 8-9 méter . Nálunk a városban 700 méteren csak pár cm van és olvad is el. Kár, hogy az esés miatt a térdem ma még nem volt az igazi, tekertem volna egy jót.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cattus
őstag
válasz Sleek #220829 üzenetére
Nekem GRVL 520 van, nekem nagyon bejött, annyi hogy a fékbowdenházat / szálat (és ezzel együtt a bandázst) cseréltem, mert a legolcsóbb kuka cuccal szerelték. Ennyi pénzért szerintem nagyon jó vétel volt, és subcompact hajtása van 48/32-es tányérokkal, meg fér rá ballonos külső.
Do the thing!
-
balintbaba
tag
válasz Sleek #220829 üzenetére
A montit miért veted el ilyen hamar? 1x12-es rendszereknél már a kiosztás sem olyan kompromisszumos, aszfalton sem. Egy merevfarúval azért durvább terepen is lehet közlekedni, műúton pedig a 25 feletti átlag sem lehetetlen.
Egyébként a Wiliert mennyire sajnálod? Ha belefér a nagyobb gumi, az általad leírtak megvalósíthatóak egy aero országútival is. Club Aliga utáni balatonakarattyai "gravelt" nem tudom mennyire ismeritek, múlt héten a kínai xr4 replikámmal simán abszolváltam.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Sleek #220987 üzenetére
én simán venném a nőit, 180 cm-esen semmi bajom nem volt a 170 mm-es hajtókarhosszal.
s-est venném, aztán max hosszabb stucni kell 15 mm-rel.---
én 36 cm-es kormányt használok, a keskenyebb kormányon se aggódj. (ez is könnyen cserélhető, a bandázsolást meg ha én meg tudtam csinálni, akkor bárkinek sikerülni fog ).[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Sleek #220989 üzenetére
szerintem az sem para (sőt terepen nem akadsz bele semmibe), de ha még sem jönne be, akkor eladható/cserélhető.
amúgy FC-RS510 non series hajtókar van rajta, ha ezt r7000-esre cserélnéd, akkor kb 100+ grammot is megspórolsz
szerk:
What's the best Crank Length for Road Cycling? - BikeFitTuesdays[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Sleek #220987 üzenetére
Én biztos nem vennék nőknek szánt kerékpárt. Aztán cseréled a kormányt, hajtókart, stucnit? S a nyereg? Ezzel az erővel vehetnél más márkából egy férfi kerékpárt is. Ha valami mégsem stimmel ezek után sem, nekem tuti ott motoszkálna a fejemben, hogy azért kényelmetlen, mert kiadtam egy rakás pénzt női bringára, pedig p*csösként használom.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
parandroid
nagyúr
válasz Sleek #220987 üzenetére
Kb 2 centivel vagyok nálad magasabb, szintén 80-81-es átlépővel. Én elsőre női 54-es országútit vettem (nem deca, hanem bulls, night falcon), és kicsit nagy lett. Annyi, hogy előre húzott üléssel használom, kicsit nyújtózkodós, durván hosszú a stucni, azon is lehetne faragni, de így elfogadható. Ez most görgőn van, kintre vettem egy újat, jobbat, az már 53-as, férfi, igazából pont jó, de lehet, hogy az 52-es is elég lett volna (ebből a típusból (orbea orca) ugyan pont páratlan méretek vannak).
MTB-ből (ghost nirvana) is rábeszéltek anno az M-re, érzésre az is nagy. Párom S-ese (orbea alma) sokkal jobban fekszik, igaz, a geo is más kicsit. A cross trekkingem (cube cross) is S-es.
Szóval én nyugodt szívvel venném az S-es nőit…
Dark Archon: A női bringa az kb csak marketing. 1-1 centikkel játszanak max, meg a színekkel. Az én országútim zöld-fekete, lehet, hogy a kormány 1 centivel kisebb, meg a hajtókar féllel, na bumm. Illetve más volt a méretválaszték, tovább ment lefelé, talán 46-osig, és asszem 56-os volt a legnagyobb méret belőle. Geo full ugyanaz, mint bármelyik másik országútinál. Cserébe akkor épp 772 euró volt akcióban, alu váz, karbon villa, tiagra. Most ilyet nem kapsz 1000 euró alatt. Meg is találtam, ő az: [link] . Ha erről így ránézésre megmondod, hogy női…
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz Sleek #221080 üzenetére
Sokan azért nem rendeltek belőle mert fényes felületű meg rá van írva ,hogy women
hehe, na akkor nincs itt hiány, csak kényes vásárlók(nekem nuroad ws-em van, papíron az is női)
-
addikt
-
itouchfan
senior tag
-
Ringman
nagyúr
válasz Sleek #223929 üzenetére
simán lehet rossz bikefit, platformmal centiket (!) tudsz kompenzálni függőleges és vízszintes értelemben is.
térdtől lefele feszül oldalírányban . Tehát nem tudom olyan szögben spd-t beállítani mint ahogy ráteszem a sima pedálra a lábam. Ha full egyenesen tartom a lábfejem ,akkor sima pedálnál is fáj a térdem.
told kifelé a stoplit (azaz befelé a lábad) - ezek alapján "X" lábad van.
(amúgy létezik keskenyebb spd-s pedál is: [link] )
ezeket meg nézd meg a témában: [link] [link]---
ha fáj a lábad és egy bikefit se segítene, akkor meg hanyagolnám :/szerk:
az hogy túl széles a "rendszer" az viszonylag ritka, mondjuk az mtb alapból szélesebb vagy pár cm-rel.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Sleek #223929 üzenetére
Forgatni is próbáltad a stoplit? Valamennyire lehet.Ja bocs, látom igen.#223932 Gaben92: többször olvastam erről, de nem tudtam a Maxxisok anyagkeveréke milyen, király így listába szedve . Amúgy szerintem a mintázat is számít, eddigi tapasztalataim alapján az ilyen nyílszerű mintázatú gumik jobbak száraz terepen, porban, az ilyen klasszikus mintázatúak inkább nedves terepen. Azt vettem észre még, hogy a Maxxisok hűvös időben 10 fok alatt merevebbek és veszítenek a tapadásból, Schwalbe Addix, Conti Black Chili gumik nem annyira. Szerintem majd próbálj ki még más márkákat is, ha ennyire érdekel a téma, ha érzékeny vagy a gumikra, elég nagy különbségeket fogsz érezni. Én is ezen vagyok, több Schwalbe, Maxxis után valami mást fogok letesztelni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz Sleek #223936 üzenetére
szvsz ortopédot is kérdezz meg róla. ha be is állítod valahogy, natúr, vagy akár egy egyedi stoplival, vagy adapterrel, a kapcsolódó mozgások nem feltétlenül lesznek jók a térdednek/más izületeidnek. lehet megúszod annyival, hogy elküldenek gyógytornászhoz, aki mutat pár erősítő/nyújtó/lazító gyakorlatot, meg a kicsatoláskor jellemző mozdulatra is talán tud valamit mondani, hogyan érdemes úgy csinálni, hogy térdet/izületet minél kevésbé terheljen.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #223929 üzenetére
Talpad fájása érdekes, az inkább a nem elég merev talpú cipő, vagy túl hátra engedett stopli miatt szokott előjönni ... ugyanakkor szerintem az a legkisebb baj a fájdalmak közül, így én odaállítanám ahol az fáj csak és onnan indulnék ki végül annak enyhítése, vagy teljes megszüntetése irányába. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
Sped
aktív tag
válasz Sleek #223929 üzenetére
Nekem is kicsit el van fordítva a bal lábam, kívülről észre sem lehet venni, de én látom és érzem, hogy a cipőm orra kicsit befelé néz. El sem akartam hinni, hogy ez lesz a jó pozíció, dehát a láb nem hazudik. Nekem is volt ilyen fura érzés, és csak ebben a szögben nem éreztem. Azóta 100 km+ is megyek és semmi fájdalom, kényelmes a cipő. Ezerszer körbefotóztam a pozíciót, hogy ha majd cserélek cipőt vagy stoplit, pontosan tudjam hogy kell álljon.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
őstag
válasz Sleek #225367 üzenetére
a gondok nem a fém, hanem a műanyag részeivel keletkeznek majd, és azt nehezebb is pótolni
mindenesetre 10-11 ezerért ez elég jó (nekem is van)
csak ne várjuk azt, hogy tud annyit, mint egy 60-100 ezres Feedback Sports vagy Parktool (vagy Var, Unior, Pedros, stb)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #225367 üzenetére
Abszolút ár-érték bajnok, tekintélyes weboldalakon is említést tettek róla. (aldi-lidi 1 kutya)
parandroid... disznó orrába arany karika. 🤭... mondjuk a kocsmázásnál még mindig nagyságrendekkel jobb. 🙄
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Sleek #225370 üzenetére
Abszolút van létjogosultsága az aldis, lidl-s állványnak. Tulajdonképpen egyik sem nagyon tud többet, hiába márkás és hiába 60-80-100 ezer. Jó persze praktikusabb a befogó része a drágábbnak, meg kisebbre összecsukható, hordtáskája is van, de azok az állványok amik érdemben jóval többet tudnak mint egy alap, azok a rendes acéltalpas megoldások (50-60kg), ahol már nincsenek műanyag alkatrészek ott ahol forgatod a befogó fejet, csak fém minden. Ezek meg inkább a 300-600 ezres kategória, tehát egy másik dimenzió, árban is. Rengeteg állványhoz volt szerencsém az elmúlt 15 évben, amikor rendesen meg vannak terhelve, napi szinten, pár hónap alatt megnyekken a legtöbb. Egyedül a Topeak bírta 2 szezont, de a második szezonban már meg kellett tákolni. Teljesen mindegy volt, hogy 15 ezerért vagy 80 ezerért vettünk állványt, egyik sem bírta jobban. Viszont otthoni használatra, amennyiben figyelsz arra, hogy a berohadt monoblokkot, pedált, stb nem az állványban próbálod kiszedni, nagyon sokáig ki fog szolgálni. A hiba az összes állványnál az, hogy elforog egy idő után, nem tartja a bringát. A csúcs acéltalpas Park Tool, Unior, VAR stb megoldások viszont kb örök életűek, egyedül a befogó gumi pofákat kell cserélni időnként.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sleek #228878 üzenetére
Egy felsőkategóriás karbon teljesen kisimítja az utat, miközben új, puhára állított Reba villámmal és 1,8 barra fújt 2,35-ös gumikkal is megérzem a Balaton körüli bringaút egyes szakaszain a gyökeres felnövéseket. ...szerény véleményem szerint leginkább placebo a köbön.🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- ASUS blog: hátra a csatlakozókkal!
- Ukrajnai háború
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- M0ng00se: Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- Vicces képek
- További aktív témák...