-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #219998 üzenetére
Városi használattal tuti többet tartanak a gumik és a váltók, a gumiknak keményebb-műanyagosabb az anyagkeveréke, a váltók meg nem kapnak akkora terhelést és annyi retket. Mtb-n sajnos én már lemondtam a tartós gumiról, mert ami tartós lenne az valszeg kemény és csúszik... elég gáz, hogy 40-50 eurót kiadsz egy monti gumiért és hátul 1500-2000km után már kopott. A váltók sem olyan megbízhatóak terepes használattal, én számtalanszor szenvedtem már az állítgatással, a váltógörgőket is 3 vagy 4 alkalommal cseréltem már az elmúlt 4-5 évben. Ha terepen bikepackingoznék, nem is tudom mit csinálnék, vicces, hogy egy kör után cserélhetném a gumit, szervizelhetném a teleszkópot stb .
#220001 andrisbandi: én itt most nem tudok eligazodni . A lényeg nekem az lenne, hogy I-spec II, vagy I-spec EV fékkar vajon felmegy ilyen váltófül mellé? Gondolom nem biztos.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #220099 üzenetére
Amikor egy ember 10 mondatomból két neki nem tetsző szavat kiragad, kiforgatja saját előnyére, majd mások ráugranak, én ott befejeztem . Mindenki vegyen, amit akar, peace
Hasaggymeg: jónak tűnik ez is, bár majd használattal kiderül.
andrisbandi: ja, akkor félreértés volt, amiről beszéltem az közel $20. Vagy az is filléresnek számít?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #220311 üzenetére
Az csak az egyik hátrány, a másik az, hogy marha ideges az eleje ha kvázi rá van téve a kormány a villanyak tetejére, elengedni a kormányt is necces és lassan, lépésben mászva sem tudod olyan érzékkel keresni a nyomvonalat, finoman mozgatni a kormányt...elsőt tapasztaltam, másodikat írják a szakik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Skillet
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #220782 üzenetére
hézagoló kormányra
Barkács megoldásként régi bőrövből nyiszáltam - jó volt.Vagy ebay
Árulnak adapterrel együtt is hasonló tartót.
DigiCharge Out Front Mount for Garmin Edge
Comes with grip adapter washers to adapt to handlebar sizes 31.8mm, 25.4mm or 22.2mm【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #220851 üzenetére
Ja, ma cst-nél szétnézek, mitas kiesik, mert nem kapható, kendának vannak pro gumijai, amik elvileg jók, de a belépő gumik annyira vacakok, hogy elveszik az ember kedvét a márkától. Azért meglesem azt is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #220862 üzenetére
Pro gumik, állítólag nem rosszak, de ki meri megkockáztatni . Ez a Ralson fapadosnak tűnik, azért nekem kéne a vágás elleni oldalfalvédelem és tubeless kompatibilitás. Az Onza is szimpi lenne, mert nagyon tetszik pár gumijuk mintázata és állítólag szokatlanul puha az anyagkeverékük, mégis tartósak, de nem lehet kapni őket sehol . Ez és ez valami elképesztően tapadhat. Mitas, Onza, Chaoyang kicsit olyanok, mintha szándékosan kerülnék a vásárlókat .
Toobee: a remény hal meg utoljára, a Vittoriára is azt írják sokan, hogy tapad, mégis tartós, amiért nekem nem szimpi, hogy szokatlanul keskenyek és elvileg a Barzo száraz terepen nem olyan jó, inkább nedves, enyhén sarason remekel, ahogy a Schwalbe xc gumik is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #220885 üzenetére
Ezekkel most nem értek egyet, mert nem annyira a vastag gumi és súly miatt áll ellen a defektnek egy xc gumi, lásd a 600g-os Rocket Ron EVO gumimmal sem volt soha egy defektem sem és oldalfal védelem is van benne. A lényeg pl. a szövetsűrűség, a plusz nylon vágás elleni védelem és a jó tubeless tej. A régi Nobby Nic EVO gumim is nagyon strapabíró és tapadós volt 690g-al úgy, hogy nagyon agresszív is volt a mintázata, de most is 700g alatti gumikat használok oldalfalvédelemmel, xc-n kb kompromisszummentesek a megfelelő terepen használva. Szal 100-200g-al több súlyt cipelni guminként gyakorlatilag fölöslegesen xc-n én nem látom értelmét . A tartósság meg szvsz főleg az anyagkeveréken múlik.
Azzal sem értek egyet, hogy az oldalfal védelemre nem mennek rá a gyártók, mert gyakorlatilag az összes gyártó felsőbb kategóriás gumija oldalfal védelmes . Lásd Kenda SCT, Maxxis EXO, Schwalbe Snakeskin, Continental Protection, Vittoria TNT (?), Pirelli ProWall stb.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #221165 üzenetére
a sram dub középcsapággyal együtt 310€+szerviz lenne (akkor már nagygenerállal együtt, meg vágatnom kellene a villanyakból is, most 2 cm hézagoló van a stucni fölött, úgy hogy az lefelé áll), a grx meg 400€.
ha a plusz szervizköltséget is számolom meg a lánccserét, akkor már sok a 2 között a különbség, de úgy is olcsóbb lenne a sram, csak macerásabb.amúgy láncot meg illene cserélnem is ha hátsó sort, vagy első lánckereket cserélek, nem?
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #221194 üzenetére
Regio, varos fuggo. Tolna megye, foleg a NPP zonaja nagyon gazdag, ott a hobbistak is megveszik a 3 millios ebike -ot is akar, mert megtehetik. Meg akkor is, ha csak 4x ul ra egy evben, es elgurul vele fagyizni.
Itt Pecsen meg brutal a kulonbseg a tarsadalmi retegek kozott. Van az, aki nagyon tele van, es van a "proli por nep". Csak itt a miertjet nem ertem a mai napig. Tudok olyanrol, akinek van egybol 4 bringaja, es egyik sem az olcso fajta, az utolso ebikeja mar a 12000EUR savban mozog. Es a Malomvolgyi to korul tekereszik vele.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #221277 üzenetére
Tulajdonképp ugyanúgy drágább most is normális kerékpárt építeni mint készen vásárolni amint az korábban is volt, ezen a válság érdemben nem változtatott, ez a drágulás pedig legfeljebb a bizonytalan minőségű termékek felé tolja el a vásárlók egy részét.
jjeahh... akkor hagyni fogom akármilyen ocsmány, terveztem amúgy is méregetni kíváncsiságból lássam mennyi is száradt bele az 15 hó alatt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #221292 üzenetére
Ha a pénz nem számít akkor a 6ár a csillagos ég, teló nélkül terepezni egy fehér karbonlapon ülve meg még szép, hogy nem komfortos. 🤭 Még hogy mászni álom!... lefele meg mivel jön, szánnal?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #221436 üzenetére
Fontos, de helyettesíthető, én személy szerint remélem, hogy hamarosan a gyártók a kész összerakott bringákat csillaganya helyett ilyen multitoolokkal fogják árulni. A karbon nyakakban sem csillaganya van. Pár gyártó már régóta vázba dugott vagy nyereg, kulacstartó alá rejtett multitoollal árulja a bringát, de a villanyakas megoldás gyárilag még nem terjedt el. A multitool egy olyan dolog, ami majdnem minden (nem mugli) bringás zsebében ott van, akinek nincs, annak is csak azért, mert nem szereti hordozni és kockáztat. De egy alap kellék, mint a kulacstartó, akkor meg már lehetne a bringán gyárilag. Ha már prizmákkal, gatyaszár védőkkel úgyis teleaggatják a gépeket...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #221436 üzenetére
Bikepro... Mint minden random webshopos "szak"cikk, ez is túloz és hülyeségeket ír.
Aluminium villanyaknál annyi szerepe van a csillaganyának hogy összehúzzon mindent és adjon egy előfeszítést a csapágyaknak. Miután meghúztad a kormányszár csavarokat, akár ki is vehetnéd. Mondanám hogy ad egy kis extra biztonságot hogy ne essen le a stucni ha lelazulnának a kormányszár csavarjai, de ha arra a pontra elérsz akkor már úgyis komolyabb gondjaid vannak, mivel elforog magától a kormány/kerék.Egyedül karbon villanyaknál tényleg fontos. De ott nem csillaganyát használnak, hanem egy más rendszerű expandert:
Ennél fontos az expander hosszúsága és mélysége, az a lényeg hogy ott fogjon rá a stucni ahol az expander van, hogy esetlegesen ne roppanjon össze és/vagy ne törjön el a villanyak.
Erre a gyártók elég érzékenyek, és pl. arra is figyelni kell hogy nem csak a kormányszár alatt, hanem felette is hány alátét van (ha van).[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #221436 üzenetére
Nem mondtam, hogy nem fontos csak nem értettem egyet azzal, hogy szét kell barmolni a villát. Tisztában vagyok vele mire való a star nut.
Amikor megszorítod a stucni csavarjait, pont erre a területre fog ráfogni, stabilizálva és megtámasztva ezt a kapcsolatot."
Háromszor olvastam el de még mindig nem értem mit akar ez a mondat jelenteni. Talán az eredeti angol mondatnak több értelme van.Tippre amúgy a szócikk arra vonatkozik, hogy figyelni kell mikor installálod a villába és nem csak úgy bekalapálni találomra, hogy egyenesen álljon és jó mélységben amivel teljesen egyet értek.
Ezek a multitoolok pont úgy működnek, hogy a "tok" nem csak szimplán a starnut helyére megy hanem ugyanazt a funkcóit látja el. A Stash RCX például expandert használ amit a karbon villák is és 100%-ban ugyanúgy működik csak kicsit mélyebben van. A OneUp EDC, Granite Stash, Giant Clutch, Specialized SWAT pedig mind ugyaúgy működik. Starnut kijön és a villa aljára megy fel egy nagy alátét. Mikor meghúzod a szerszámtartó csavarját ugyanúgy összehúza a kormánycsapágyat ahogy a starnut.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #221450 üzenetére
Karbon nyaknál nincs starnut, ott expandert használnak. De igazából onnantól, hogy a stucni csavarjai meg vannak húzva se a starnut se a top cap nem csinál semmit. Ahogy írták, ha addig eljutsz, hogy a top cap tartja a kormányt a helyén akkor az már úgy sem csinál semmit csak kapaszkodásra jó.
"Nekem sem lenne fontos. A gramm buzulók meg ördögtől valónak tartanák. Egyébként nekem már mindegy, hogy a hátizsákban van, vagy a vázba elrejtve."
Mindenkinek mások az igényei. Én nem vagyok hajlandó például hátizsákot felvenni, de ugyanígy vagyok a zsebes mezzel is mert zavar ha valami van a hátamon. Hamarabb döglök éhen vagy szomjan mint, hogy hátizsákot vagy zsebes mezt felvegyek. Amennyi zseb van egy MTB-s nadrágon, annyiból élek, minden másnak a biciklin kell laknia.Közben amúgy elugrottam postára. Majd írok ha valakit érdekel.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #221481 üzenetére
Bármikor szakadhat bármilyen lánc, akár új is. Ha veled még nem történt meg az tök jó, de bármikor bekövetkezhet. Én mindig viszek extra patentszemet, láncbontót, és pár extra láncszemet.
Terepen főleg nekiállhatsz váltót állítani, mert ha esés van, vagy kap egy picit a váltó egy sziklás résznél és valami elhajlik, simán beválthat a küllők közé. Nem egyszer láttam már. Én mikor rendeltem a bicót vettem egy extra váltófület is, pár gramm, semmi helyet nem foglal, mindig nálam van. Láttam már olyat aki egy több napos versenyt egy nyamvadt törött váltófül miatt adott fel.
Külsőt tényleg életszerűtlen vinni. Nálam szokott lenni extra tubeless lötyi, belső, folt, plug, görbe tű, cérna. Ezzel kb. mindent megoldasz.Nyilván attól függ milyen a javító készleted hogy merre és hogy tekersz, mennyi ismerős van aki érted tud jönni. Ha terepen nyomod egyedül jó messze otthonról, esetleg külföldön, akkor nem árt felszerelkezni. Nálam csomó minden van a javító készletben, de összvissz így is miniatűr táskával járok, még akkor is ha be vagyok tankolva kajával meg mindennel egy egész napos körre.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #221481 üzenetére
Ebbe mindenhol bele tudok kötni szinte.
Vágásos defekten a tej nem segít, de ha le tudod kapni a gumit akkor menthető a dolog annyira, hogy hazajutsz. Páromnál is ott egy Tubolito belső végszükségre hiába tubeless nyomja, ami akkora, hogy a nyereg pálcái közé is befér.Váltótörés nálam egyszer volt, az is a váltófül ami ha van nálad tartalék (van nálam) akkor cserélhető pikk-pakk. Nyilván ha a kanál törik az más, de ha leveszed a törött váltót ÉS a láncot is le tudod szedni, gurulni még tudsz azért és tolni is sokszor egyszerűbb mert nem akad a küllők közé az egész hóbelebanc. Akkor utána is kellett állítanom a váltónak kicsit mert kapott maga a mechanika is. De mondok jobbat, ha tényleg rommá megy a váltó akkor leszereled az egészet és ha van egy kis szerencséd akkor valamelyik keréken pont ki fog jönni a lánchossz úgy, hogy össze lehet rakni váltó nélkül és ideigleneses egysebességesként használva haza lehet jutni. Még a régi 3*7-es időkben haverom egyszer így jutott haza. Középső tányér elől, legkisebb kerék hátul váltó nélkül pont jó volt. Kicsit tanyabike feeling volt de nem kellett 6km-t tolnia hazáig.
Láncszakadása is volt már a topikban többeknek, simán lehet valahol egy kis repedés ami nem tűnik fel. Ha van nálad láncbontó és patentszem akkor max egy kicsit rövidebb lesz a lánc a végén és bukod a legkönnyebb fokozatot de simán be tudod fejezni a tekerést és még csak nem is kell rögtön hazamenni.
Nyilván ha nem akar/mer az ember hozzányúlni mert nem ért hozzá akkor felesleges, de bele lehet futni sok olyan szituba ami instant a tekerés végét jelentené ha az embernél nincs multitool és sokszor egy kis találékonyság. Lásd Toby Price szétszakadt külsőjét a Dakaron.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #221646 üzenetére
a fékcsere a legkevesebb, viszont magyar számlával 40 mm-es külsőkkel, tárcsafékkel 10 kiló alatti koskormányos bringát sem kapsz (inkább 10,5 kg), ez papíron 9,3 kiló.
én sem venném meg - főleg a nem szabványos nyeregcsővel (bár kérdés, hogy mennyiért lehetne elpasszolni az alkatrészeket, hogy csak a váz+villa+nyeregcső maradjon meg belőle).
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #221715 üzenetére
Azert, mert rohadtul hangos lesz tole a hajtas, es sokkal gyorsabban elfogy a kenes. Szaraz olajnal. Ezt utaltam a C3 Dry -ban. Iszonyat hangos volt. Szemenkent racsepegtetve, hagytam megszaradni, es mentem. Ugy tovabb birta, es nem volt annyira hangos, egy darabig.
Leirasban persze az van, hogy torold at. Igen, aztan a fem a femen surlodasanak a hangja nem mindenkinek kellemes, es a hajtas is sokkal jobban kopik tole.Ha tudod, hogy sarban tekesz, akkor meg ra kell onteni az olajat, es nem szabad hozzanyulni, mert az a lenyege, hogy a vizet kint tartsa. C3 Wet ebben verhetetlen, azzal lehetett sarazni meg tocsazni. Utkozben egyszer megszortad, es mehettel tovabb. A vegen ugyis mosni kell az egeszet.
Wax -nal meg csak ra kell aplikalni, megszarad, es lehet menni. A folosleg a kosszal lepereg. Soha tobbet olajat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Because
őstag
válasz Fall-N #221793 üzenetére
Ez egy szakmai topik és én se vennék, használnék hasonló kerékpárt. Viszont nálunk rengetegen járnak ilyenekkel munkába, teszik a tóköröket és ha egy hasonló topikban nem hívják fel a figyelmét, hogy ez szar általában tökéletesen használják azon keretek között amire nekik kell.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #221793 üzenetére
Ezt mindig nehéz elmondani mikor egy csillagszemű lelkes kerékpáros segítségért jön ide, és meg van győződve, hogy kerékpárja bár régi és elavult még megmenthető...aztán itt megtudja, hogy ezt zsír újan sem lett volna szabad megvenni és aligha nevezhető kerékpárnak. Itt meg azzal foglalkoznak, hogy fordítva van felszerelve a gumija, kábé rossz méretű cipőt húzott a falábára...😨😫🤭
Aztán persze lassan megvilágosodik mert pl. már egy új nyereggel is kábé megduplázza kerékpárja árát, sőt, fel sem tudja szerelni csak ha cserél nyeregcsövet, melynél rossz esetben kiderül majd, hogy nem szabvány méret, bele van rohadva és a bilincs oldhatatlan. Kész rémálom az egész...#221796 Because...az más, ha valaki a kocsmáig, vagy a 2 km levő munkahelyig teker vele, ahol mondjuk le sem zárja mert mind1, akkor érthető (számomra akkor sem, de ez legyen az én bajom), de ha szórakozni akar vele szabadidejében, akkor tényleg felejtős.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #221793 üzenetére
Meg kell azt is erteni, hogy mindenkinek mas az anyagi helyzete. Van az a mondas, szegeny ember vizzel foz. De legalabb foz.
Nekem van egy regi Bergamont Bomber XC vazam, hozza egy RockShox Judy XC teleszkop, amit mondjuk le kellene szervizelni. Stucni, kormany szinten van, nyerget is tudok adni. A vaz az latott szebb idoket is, meg a nyeregcso is beleszorult, abbol kellene uj, a regit meg ki kellene muteni belole. Siman felajanlanam, lehet vinni mindkettot, kiegeszitokkel egyutt, ingyen. Csak kerekek kellenek, meg egy gearset.
Az sem ujabb, de ennel meg joval jobb lenne. Az anno egy markas bringa volt, azzal nottem fel, tanultam meg kerekparozni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Fall-N #221820 üzenetére
Regi, osmontira gondoltam. Azok nem teleszkopra lettek tervezve.
Egyebkent karbon villa meg mindig egy jarhato ut az ujakra. Volt is itt linkelve egy, outi sulyban, karbon villaval. Ilyen helyre nem hasznalnek mast.
Van olyan spec nyeregcso, ami karbon, de rugozik. Azt meg bele, es lesz komfort is.
Egyebkent meg gravel, az pont ilyen helyekre valo.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
addikt
válasz Fall-N #221892 üzenetére
"Valami nagy prés" = stancolás. Jó eséllyel most is így gyártják a tárcsákat vagy lézer / víz vágja. A stancolás is bőven beletesz akkora feszültséget, hogy görbe legyen. Továbbá eléggé nagy, és összetett a rendszer ahhoz, hogy mm pontosan ezt be lehessen lőni.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
addikt
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #221953 üzenetére
hollandoknál "viszonylag" sok eladó titán outi van (egyszerre 30-50 db, csak tág ár- és méretspektrumban), a régebbi modellek (felnifék + 2-3 generációval korábbi szett) általában értelmes áron mennek.
szokott mini-v-fékes cx bringa is lenni, csak az ritkábban.
igazából az lenne a tökéletes, mert ha beválik és elfér egy min 36-os (ne adj isten 40-es) külső benne, akkor külön a gravelre sem lenne szükségem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Intel találgatós topik
- Windows 10
- Autós kamerák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs