-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hínár929
tag
válasz bardi #181138 üzenetére
Én is most keresgélek az alsókesztyűk között, találtam a Decathlonban, szerintem van közöttük jó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #181257 üzenetére
Egy hosszú üzemidejű, apró, mondjuk menet közben is töltődő aksival ellátott vezeték nélküli váltó rendszer (de akár fék is!), szerintem nagyon valószínű jövőnek tűnik ma.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #181260 üzenetére
Kis szervo motor mely a dugattyúkat mozgatja és melyet kormányra szerelt fékkar üzemeltet nem olyan lehetetlen feladat...még akkor sem ha a fék valóban egy sokkal nagyobb üzembiztonságot igénylő alkatrész mint pl. a váltás. ...dropper meg nemtomiaz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #181324 üzenetére
Nekem ilyen van, jobb mint amilyennek a képen látszik (nem is értem miért fotózzák ilyen sz@rul ), csomagban vettem a Buster 700-al, ajánlom. Én ezeket mindig egy második biztonsági gumival is rögzítem, de sosem esett le egyik sem....persze ez aksis, elemest ne is vegyél.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #181328 üzenetére
Több ilyen kínai (általában) vacak van különbözőképpen átcímkézve (vagy nem) más-más bolt kínálatában.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #181346 üzenetére
+ivana...Utána néztem 1-1,5 fokozatot illetve 1-2 fog különbséget jelent hátul a 25-ös outi és a 2,2 (56-os) MTB gumi között a különbség. Rászámolok még egy fokozatot a súlykülönbség miatt és akkor lesz a 39/28-ből 39/30...ami nekem még mindig brutál lenne 15%-nál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #181375 üzenetére
Egy átlag ember kemény downhillben 10 percet nem bír ki, sőt egy gyakorlott se. 3 perc alatt elkészül és vagy megáll vagy nagyi tempóra vált (arm pump, és bikepark sickness kategória). Egy DH világkupás is azért tud egyben lemenni a pályán mert hamarabb le tud menni, mint a fáradtság küszöb (3-4 perc).
Az enduro versenyzőknek pont ezért minden elismerésem. Nem tudom, hogyan bírják ki azokat a hosszú lefeléket egyben és utána tekerni fel a következő rajtig... -
válasz bardi #181480 üzenetére
Gondolom országútin kevésbé stabil a vékony kerék miatt, vagy mittudomén. Vagy csak én vagyok gyenge, hogy normálisan meghúzzam (nem hiszem, így is úgy feszítem be a végén, hogy jó szoros legyen, és azért gyúrok karra is). Amúgy sem egy csúcsgép, 800 eur volt vadas újan, sima alu országúti, szóval a tengely, illetve a villa sem tudom, milyen benne, de biztosan nem űrtechnika. Ráadásul nem is sűrűn szedegettem szét (egy defektem volt fél év alatt, kb csak akkor). Mindegy, az új gép már átütős, nyugodtabb vagyok így.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz bardi #181596 üzenetére
Én ma szigetelő szalaggal leragasztottam a nyári bringáscipő szellőzőit (az eddigi nylon zacskós tuning helyett) és így vettem fel a kamáslit.....fél órával elnyújtva így a fázási határt. Itt mondjuk 3 fok volt ....nem 7-8
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz bardi #181080 üzenetére
Köszi ezt a linket. Bevallom, józan paraszti ésszel az NTN LLB csapágyakat rendeltem és csak utólag jutott eszembe, hogy tüzetesen nem olvastam át előtte az általad linkelt oldalt. Most megtettem betűről betűre és megerősített abban, hogy jól választottam csapágyat.
Gondolom a világban rengetegen vesznek aranyáron ceramicspeed csapágyat akik nem csak versenyeken használják azt pár alkalommal...nos, ők hosszabb távon (5-10ezek km) nagyon rosszul járnak pl az NTN LLB-hez képest.
És Runner_fxr-nek is köszönet az infókét![ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #181662 üzenetére
Ezekkel a jjeahh által agresszívnek nevezett gumikkal csak az a baj, hogy akkor igazán jók mikor odaszállítják őket a terepre, bikeparkba mert aszfaltra teljesen alkalmatlanok...hangosak, nagy a gördülési ellenállásuk és kopnak is mint állat. Mikor azt mondod mondjuk 20% aszfalt 80% terep amit mész, akkor is ez valójában talán inkább a nyeregben töltött időtartamra igaz, a megtett kilométerek sajnos gyakran tovább növelik az aszfalt arányát. Én ~6,5-7 km-re vagyok a "tereptől" ami oda vissza 13,5-14 km, vagyis gyors délutáni téli körömnek (27-28km) távolságban pont fele, még akkor is ha az össz-időnek (~100 perc) harmada,40%-a körül van. Vagyis ha kilométerben azonos, vagy végül akár többet is mész végül aszfalton , kemény burkolaton a terepig akkor meggondolandó mennyire agresszív gumi is kell valójában neked.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #181724 üzenetére
Trail/Enduro MTB-hoz már szerintem nem is nagyon van értelme mást venni, nyilván ezzel sokan vitatkoznak, de előbb utóbb belátják. Egyedül az XC kategória az, ahova mondjuk nem annyira passzol, de e felett sokkal nagyobb élmény, sokkal többet ad úgy összességében a rásegítős verzió. Megnézel egy mai modern Trail/Enduro gépet, felszereltségtől függően 14-15-16kg-os súlyokat látsz. Ezekkel a bringákkal értelmes szinteket menni feleslegesen nagy erőfeszítéseket igényel. Ha nem mész heti többször is, akkor gyakorlatilag az átlag hétvégi harcos számára egy kín szenvedés lesz, vagy épp teljesíthetetlen kihívás. Míg a segítségnek hála, gyakorlatilag bárhol felmész ahol csak szeretnél, akár a túra végén is lesz lehetőséged még egy hegyet megmászni. Fölfelé meg annyi segítséget kérsz amennyi az adott kondidhoz, vagy épp aznapi kedvedhez szükséges. A mai technológiai szinten, én már nem sok érvet látok egy analóg Trail/Enduro mellett, legalább is a nagy átlag számára.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #181727 üzenetére
Nekem sem alternatíva a merev, és mentem én is eleget dög nehéz analóg fullyval. A 2000-es évek elején még nem volt tejben vajban fürösztés mint manapság ha valaki egy nagyobb rugóutas fullyt szeretett volna. Jó kis Kona stinky, 180mm úttal elöl hátul, közel volt a 20kg-os súlyhoz és tekerés közben olyan volt mint egy hintaszék, de lefelé kivasalt mindent. Na ezzel aztán megszenvedtél az emelkedőkön. Nyilván egy mai Trail/Enduro gép más világ, könnyebb őket tekerni, de ha létezik hatékonyabb megoldás, akkor miért ne válasszuk azt? Az ilyen könnyű E-MTB mint a Turbo Levo SL, olyan szinten elmossa a határokat az analóg és az E verzió között, hogy néhány év és az analóg verzióra nagyon kicsit lesz az igény, ebben szinte biztos vagyok. Munkatársam ma mérte épp a Merida One Forty bringáját, alu vázas, 140mm utas fully, XL-es vázzal, pedállal együtt, 16,2kg. A Levo SL alig volt nehezebb.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #181774 üzenetére
- csavard ki a szeleptűt és úgy nyomd rá a pumpa fejét. Így több levegőt lehet átpréselni rajta.
- töröld teljesen szárazra a gumit és a felnit is, valamiért nálam a tejes vagy szappanos gumi sosem megy fel pumpával, a teljesen száraz viszont igen. Ezt úgy vettem észre, hogy a frissen leszedett gumit sosem tudom újra felrakni pumpával, az új vagy régóta elrakott kiszáradt gumit viszont igen.
- hirtelen ennyi jut eszembe[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
maximilian4
addikt
válasz bardi #181774 üzenetére
Azt a trükköt én is csináltam, de csak 1x sikerült. Menj be egy kerékpárüzletbe, ott használhatod a kompresszort, vagy benzinkútra autoszelepes adapterrel. Tapasztalataim szerint az a lényeg hogy a gumi pereme rárobbanjon a felnire belül. Nem is muszáj lötyit használni akkor. Én legalábbis úgy csináltam. Aztán hazajöttem, beletöltöttem a lötyit a szelepen (tehát nem szedtem le a külsőt!!) és simán megy már kézipumpával is. Persze előtte is nyugodtan belerakhatod.
Az előző szélesebb felnimre (23mm) tudtam rárakni nehézségek nélkül a 40mm-es gumit. A dt kerekekre már nem.[ Szerkesztve ]
Maxi
-
nagyúr
-
maximilian4
addikt
válasz bardi #181784 üzenetére
Szerintem pihentesd az idegeidet meg az ujjaidat. Bízd a kompresszorra. Ha jól raktad fel a tape-et, akkor fel fog menni. Bár ha nem, valószínű akkor is rárobbanna, csak leeresztene. Szóval mindenképp rá fog menni, a többi meg majd utána kiderül. Szerintem a legtöbb kerékpárüzletben segítőkészek, ha bemész és megkérdezed használhatod-e a kompresszort, meg fogják engedni. Én ha ide megyek helyben, már tudják mit akarok. Sőt néha olyan is van ha nincs szerszámom és valami egyszerű dolgot kell megcsinálni, akkor elkérem és az üzletben megcsinálom magamnak.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #181784 üzenetére
Országútinál sem feltétlen könnyebb, felni gumi párosítás függvénye. Sőt országútinál lehet csak igazán megszenvedni. Épp ez az egyik hátránya az outi tubeless-nek, ha tekerés közben valami miatt nem fogja meg a tej, utána belsőt beletenni az út szélén, necces lesz. Egyébként vannak olyan esetek amikor még a kopresszorral sem tudod felfújni könnyen, nemhogy sima pumpával.
-
válasz bardi #181787 üzenetére
Csak egy ötlet, soha nem próbáltam, de manapság az autókhoz is pótkerék helyett defektmentesítő szettet adnak, abban is van minikompresszor. Nem egy erőmű, de gondolom a kézipumpánál erősebb. Autógumit már fújtam vele, hogy eljussak a gumisig, eltart egy darabig, de működik. Ha nincs ilyened, esetleg érdemes egy ilyet beszerezni valamin apróhirdetéses oldalról, nem egy nagy összeg, és kis helyen elfér.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #181787 üzenetére
Van két dolog a bevásárló listámon, amiről a topiklakók mindíg lebeszéltek, ezért nem vettem meg, de a kezdetektől máig érzem a hiányukat és úgyis meg fogom venni . Az egyik a tubeless booster, mert én ugyan hozzáférek egy kompresszorhoz, de messze van, be van zárva a műhelybe és macera mindíg egyezkedni, érdeklődni, hogy bemehetek-e, használhatom-e, szal nem akkor cserélek gumit, amikor kedvem szottyan rá, hanem mindíg halasztgatom.
A másik egy jó minőségű (esetleg digitális) telópumpa, mert ugyan van egy pumpám, de ereszti a levegőt, ezért sosem tudom, pontosan milyen nyomáson vagyok és mindíg 2 hétig szenvedek, kisérletezek, mire sikerül tökéletesen belőni a nyomást, illetve tökéletesen a francot, mert még sosem lett egyforma . Emiatt halasztgatom mindíg a féléves telószervízt is, ha jó lenne a pumpa és tudnám, hogy mindíg xx bar-ra kell felpumpálnom és elsőre jó lesz, akkor gyakrabban szétszedném.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #181784 üzenetére
Miért nem veszel egy tyre boostert?
Annyira nem drága és soha többet nem lesz gond, nem kell máshova menni. Felfújod mint egy patront, aztán ráereszted a kerékre. Mivel a levegőt már eleve belenyomtad, ezért gyorsabban megy ki belőle a levegő mint amit egy kompresszor tud, akár 11 bar-ig fújhatók. -
ZolkoW
őstag
válasz bardi #181778 üzenetére
szerintem nagyjából azon múlik, hogy a gumi zár-e annyira szárazon, hogy a levegő bele menjen, és ne mellé. A szűz Schwalbékat sikerült kézipumpával is felfújnom, mert az első pár pumpálásra csak nekinyomódott jobban a perem a középső árok szélének, és nem sok szökött ki, de ugyanezeket a gumikat leszedés után már nekem sem sikerült kompresszor nélkül.
Az egyik WTB külsőmmel meg annyira megszenvedtem felrakásnál (nem a felfújásnál, már a felnire erőltetésnél), hogy ott el is döntöttem, ehhez teljesen értelmetlen bármiféle javítószettet hurcolnom, ha valamit nem fog meg a tej, akkor séta
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
maximilian4
addikt
válasz bardi #181853 üzenetére
Igen, a benzinkutak kiszámíthatatlanok, nekem már van egy ami bevált Szolnokon (Shell kút amúgy). De a legelsőnél (Mol), ott tényleg alig jött belőle valami. Ezért is írtam hogy legegyszerűbb ha bemész egy kerékpárboltba és megkérdezed hogy használhatod-e a kompresszort. Amúgy biztos jó a booster. Schwalbe-ról láttam videókat, én azt venném. Kb ugyanennyi vagy olcsóbb néhol egy picivel.
Maxi
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #181853 üzenetére
Nekem a Schwalbe féle tyre booster van. Annak eleve része a csatlakozó, hogy presta szelepre tekered rá (célszerű a kerékből kivenni előtte a szelepmagot, hogy elég gyors lehessen a légáramlat). Illetve az 11 bar-ig terhelhető, bár ez engem annyira nem érint, a testsúlyommal nem bírom addig felfújni
Annak idején ezt is németekről rendeltem, kb 40%-al olcsóbb volt, mint a hazai webshopokban. -
xy.zsolt
őstag
válasz bardi #181880 üzenetére
Nekem van egy lejárt poroltóm....Bár tubeless nélkül nincs booster-re igazán szükségem, de lehet átalakítom.....kedvet kaptam a barkácsoláshoz A 100psi-t újabban már pumpával is tudom könnyebben produkálni a belsőbe, pedig nem is lettem nehezebb Talán ezt a verziót választom [link] vagy csak simán az előzőt
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
goldnarmz
aktív tag
válasz bardi #181880 üzenetére
Nagyon irigyellek most, gratula
Köszi! Azt nem mondanám, hogy megéri ilyen kereket összerakni, de muszáj volt, mert a DT-nek gyári kereke (tudtommal) nem létezik 582-es felnivel és 240-es aggyal.
Nyáron a gyári Syncross hátsó felnit az első ereszkedésnél lezúztam, a szerviz DT M582-t tett bele. Így végre megvan az összhang első és hátsó kerék között.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #181913 üzenetére
Ezek a becsúszó kenőanyagok egy időben engem is majdnem elcsábítottak, sőt, ha ingyen kapnék egyet próbára, tuti letesztelném. Mondjuk a teló alsó láb szerviznél használsz olajat és Sram Butter-t, nem tudom egy harmadik újabb kenőanyagot mennyire szerencsés rákenni, akkor már nem jobb bringamosás után a becsúszót egy kis Sram Butterrel áttörölgetni? Mert ugy-e a szimeringen belül is az van. Meg hát ha már nincs kenése a becsúszóknak és a bringa fejreállítása után is szárazon mozog a teló, akkor szvsz már úgyis rég ideje egy olajcserés szerviznek.
#181914 atti29: én ilyent xc-re nem tennék, de persze te tudod milyen terepen jársz. Nekem eddig bőven elég volt az agresszívebb xc gumi is, a tapasztaltabb kollégák meg gyors gumival saraznak, sőt, hóban is tekernek. Ha mégis megveszed, akkor figyelj arra, hogy az első váltó amikor a legkisebb lánckeréken van, ne érjen bele, nálam pl a 2.35" már lehet beleérne.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs